Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Dacia Bigster TCe 130 4×4 – Větší všeuměl

31 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Vážený pane redaktore Bednáři, moc Vám děkuji za zajímavý test Bigsteru 👍

Rád bych se Vás ještě na něco zeptal. Ve Vašem textu jste se zmínil o své zkušenosti s celoročními pneumatikami. Už nějakou dobu mám v hledáčku Michelin Crossclimate 2 a bylo by skvělé, kdybyste mohl sdělit, zda s nimi máte nějakou zkušenost.

P.S.: Právě jsem zavítal na stránky Michelin a všiml jsem si, že je tam horká novinka – Crossclimate 3.
Avatar - Emel
Emel
@Horký Rom jezdím GY 4Seasons na druhým autě. Na hory bych s tím nejel, na obvyklé plískanice v nížinách to v klidu stačí. Na suchu je poznat, že je guma trošku měkčí, ale zase, pro jízdy kolem komína bez problémů.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Naši mají na autě Continental celoročky, uplně jsem na to v zimě na sněhu zapoměl a vůbec jsem necítil, že by to mělo vliv oproti zimákům, na hory bych s tím klidně jel, ostatně jsem s tím autem jel v hlubším sněhu na poli a protože jsem na celoročky zapoměl, neřešil jsem a neměl problém 😁 V létě taky nepoznatelné při běžné jízdě, myslím, že problém bude asi až v nějakém extrému (brzdná dráha samozřejmě, tam to musí mít vliv), či se dříve sjedou. @Emel
Rasto
@Ozzman výborný test je tu: https😐/www.tyrereviews.com/…es-2024-2025.htm

Tento rok idem už aj ja do celorociek. Prémiové značky sú veľmi vyrovnané a zdá sa, že je lepšie si kúpiť prémiové celorocky, ako nepremiove sezónne - celorocky budú vo všetkom lepšie. Zimy sú mierne, a prezuvanie je otrava.
Avatar - Emel
Emel
@Rasto myslím, že i průměrná letní guma bude v teplém létě lepší, než ta celoročka. V zimě je to asi relativně menší problém.
Rasto
@Emel to je samozrejme otázka, ako sa to bude správať pri 40°C. Taký test som bohužiaľ nevidel...
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Emel
Moc děkuji za tip na Goodyeary 👍
Také se na ně určitě podívám v nějakých testech. Pro mě je totiž nejdůležitější, aby byly tiché a nerušily při jízdě.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Emel právě goodyeary Vector 4Seasons jsem testoval v zimě na dusteru 4×4 minulé generace a miloval jsem je. Vozil jsem se v kopcích okolo Hrčavy a neměly problém ani s rozjezdem do prudkého kopce na sněhu, na kterém byl štěrkový posyp jen tak jako aby se neřeklo. Může být ale rozdíl v rozměrech.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Horký Rom s crossclimaty vlastní zkušenosti nemám a s těmihle AllSeasonContact jsem také jezdil jen v létě. V zimě jsem jezdil jen na goodyearech Vector 4Season, vredesteinech Quatrac 5 a BF-Goodrich All-Terrain T/A K02. Obecně ale při výběru gum doporučuji vzít rozměr, mrknout na testy ADACu a AutoBildu a vybrat v daném rozměru a použití (letní/zimní/celoroční) to nejlepší, co z testů vyšlo.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Marek Bednář
Děkuji 👍
ptr078
@Horký Rom Crossclimate 2 su fajn, idem do tretej zimy. Zalezi kolko rocne jazdis, micheliny sa vo vseobecnosti zjazdia skor ako konkurencia, ale o to su lepsie. Ak si si vedomi ze mas celorocky a nejazdis s tym na hrane na suchu, mokru a v snehu tak nebudes mat ziaden problem. Mne dezen drzi zatial pekne, raz rocne ich prehodim. Videl som ale znicene crossclimaty obchodakov, ked cele leto v najvatsich horucavach jazdili brzda plyn.
Jan Pešek
@Horký Rom
Na všech autech včetně čtyřkolek máme doma Continental allseasoncontact a v pohodě, včetně lyžování v Alpách několikrát do roka.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Jan Pešek
Děkuji 👍
Michal Chmelař
@Horký Rom
Mám zkušenost s CrossClimate 2 na Mazdě CX-5 (KF), rozměr 225/55 R19, v létě úplně v pohodě na mokru i na suchu, žádný významný rozdíl oproti letním, absolvovali jsme s nimi dokonce v létě dlouhou dálniční cestu přes celou Itálii až na Sicílii. V zimě určitě stačí na běžné podmínky "trochu sucho, často mokro, občas trochu sněhu".

Řekl bych, že v hlubším sněhu už byl poznat trochu odstup oproti zimním Continental, které jsem pak koupil místo nich, ale pořád nic nebezpečného.

Auto jsem kupoval jako roční a ty crossclimaty jsem zdědil po předchozím majiteli, ale jsem zvyklý přezouvat, nežiju úplně v nížině, tak nakonec převážilo po jejich sjetí vrátit se zpět k přezouvání, ale není to tak, že bych s nimi měl špatnou zkušenost.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Michal Chmelař
Děkuji 👍
argejev
@Horký Rom jednoznačne odporúčam pozrieť viac testov a to najmä z dôvodu, aby bolo jasne v čom je ta - ktorá pneu lepšia od konkurencie. My máme continetalky na starom focuse, ale len preto že sme v oblasti bratislavy kde je relatívne málo snehu a tak je to viac sucho / voda celoročka. Michelin v tom čase bol viac sucho / sneh a to v danej lokalite býva pár dni v roku...
jenyk103
@Horký Rom CrossClimate 2 v rozměru 225/45R17 už několik let používám na více autech. Jsem s nimi hodně spokojený. Vypíchl bych, že jsou hodně tiché a s jednou výjimkou v létě i v zimě výborně sedí. Tou výjimkou je mokro v chladu. To jsem opatrný a necítím se na nich úplně jistě. Právě tohle ale mají zlepšovat CC3.
Avantime
Trochu sa čudujem, že nepadlo ani slovo o prevodovke. Tá je v aute, kde sa cena môže prehupnúť cez 30-tisíc eur, vyslovene otrasná. Nepresná kulisa, drhlo to, kvalty zle zapadajú. Ten hybrid je oproti tomuto nebe a dudy. A turbo ako sa v tom malom motore trápi keď je to naložené a ide sa do kopca... Tu by som pri potrebe takejto veľkosti SUV so 4x4 určite volil radšej nejakú jazdenku s adekvátnym motorom a s automatom.
Jozko Mrkvicka
@Avantime To turbo sa vobec netrapi. Je na taky rezim nadimenzovane.
Fitti
Jezdil jsem též celoroční pneu Michelin a i zimní. Momentálně jezdím celoroční Delinte a už jiný nechci! Michelin na mé auto 3650 kus a Delinte 1180 kus! Nejde o cenu, ale co pneu umí!!!!
Fitti
Měl jsem Michelin, jak celoroční, tak i zimní. Momentálně používám Delinte celoroční a jiné už nechci!!!
Fitti
Neví, proč jsem bloklý?
Frfla
Nevím, kdo to bude kupovat. Pro rodinu nebo chalupáře předražené, pro firemní flotilu nevhodné. Možná pro lesáky, otázkou je, zda jim to bude vyhovovat. No, uvidíme, kolik jich prodají.
Pavel Chval
@Frfla vzhledem k tomu že. Ekaci doba na ne skladový vůz přesahuje údajně 9 měsíců odbyt asi bude😉
Jozko Mrkvicka
@Frfla Podla toho osialu co vidim v salonoch, asi dost.
Male zamyslenie sa : chcem auto, ktore ma v snehu, v blate odvezie po rozmlatenej ceste az k chate. Chcem s nim zajst k rieke na ryby a v pripade nahleho dazda sa odtial aj vratit vlastnou silou, nie na lane za traktorom. Nic schopnejsie, ako Duster / Bigster v cene do 30k nie je. Svetlost 22 cm, velmi slusne najazdove uhly, kratucka jednotka, velmi dobry pohon 4x4 bez sklonov k prehrievaniu - najblizsi rovnako schopny konkurent je o 10k EUR drahsi. Nikto iny v jednom aute neponukne takyto mix terennych vlastnosti. Ostatna konkurencia je bud nizka, alebo ma mizerne najazdove uhly, alebo suchu DCT / remenovy CVT, alebo pohon 4x4, ktory sa prehreje uz pred prvou prekazkou. Ta cena modelov 4x4 je akceptovatelna, ked niekto 4x4 realne potrebuje. Ostatne 4x2 modely sa neoplatia, pretoze za plus minus rovnake prachy zozenies po vsetkych strankach lepsie auto.
AdamF
Auto som mal požičané na víkend cez akciu Dacia na skúšku, za mňa je to za tie peniaze fajn voľba. Tá lacnota je všadeprítomná, funkčnosti to však neprekáža. Problém je ten manuál, za mňa je zle urobený a v kombinácií s touto 1.2 vyslovene nevhodný, kvôli tomu by som jednoznačne šiel do full hybridu.
Meky
Test je plný žvástov a somarín.

1. Bigster je lacný. Vnútorne spracovanie, technologické vybavenie doslova kričí lacnotu.

2. Bigster je malý. Vnútorný priestor vpredu je malý. Stredová konzola tlači koleno, lakťová opierka je malá a volant má malý rozsah nastavenia.

3. Bigster je drahý. Keď si človek doplní výbavu na úroveň dnes bežného štandardu, Bigster zrazu cenovo je o menej ako 10% lacnejší ako konkurencia. Lenže ta konkurencia je o parník ďalej.

Bigster ma zmysel len ako holobyt v 4x4 - lebo je tak holý, že cenový rozdiel voči konkurencii je výraznejší.
V normálne výbave, s normálnym motorom, s automatom - absolútne nie.
Avatar - lamal
lamal
@Meky
"Test je plný žvástov a somarín." Mozes pisat svoje nazory, netusim vsak preco tymto otrasnym a zbytocnym sposobom. Autor testu si dal s testovanim pracu a ide o jeho nazor, test nie je plny zvastov a somarin, len preto ze mas iny pohlad. Preber sa a vystupuj slusne, nie ako spodina.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Meky
1. lacný - znáte tu o souzení ryby podle toho, jak umí šplhat na strom? Je to dacia, nelze vnitřek srovnávat s mercedesem. Ani se škodovkou, ale podívejte se, kolik stojí takový karoq, který je navíc menší.
2. malý - proč pořád dokola do testů píšu, jak jsem vysoký? Protože pro 205cm člověka každé auto malé a v žádném se nevejde pohodlně za sebe. Pro 165cm člověka přesně naopak. A dneska mají téměř všechny volanty malý rozsah nastavení, protože na tom jdou ušetřit dva centy při výrobě.
3. drahý - levné auto to už skutečně není, ale schopnostmi tu cenu docela dobře ospravedlňuje. Konkurenty do tabulek jsem hledal docela dlouho a kdybych neudělal ústupek v podobě MG HS, které se nedá koupit s 4×4, byl by tam jen ten torres. Zbytek je buď o půl metru kratší (vitara), nebo o 300k dražší (x-trail).
Jozko Mrkvicka
@Marek Bednář Torres nie je konkurent v tom momente, ked sa zide z cesty do trochu narocnejsieho terenu. Staci 200 metrov hlbsieho piesku a prehreje sa spojka pohonu zadnej napravy.
Bigster hybrid vs Torres - hmm, tazko povedat, co by som bral, no po prvej navsteve pumpy by bolo vsetko jasne. 5/100 vs 9/100 je tak brutalny rozdiel, ze tej Dacii clovek odpusti vsetko.
Mne osobne Dacie ine ako 4x4 nedavaju zmysel, pretoze za rovnake, alebo malo vacsie prachy vies kupit podstatne lepsie auto. Duster vs Symbioz, Bigster vs Austral. A to porovnavam iba vramci jednej "garaze".
Porovnatelne schopna stvorkolka, ako je Duster / Bigster 4x4 je Rexton, o minimalne 10k drahsi...
Avatar - praptak
praptak
@Marek Bednář Někdy je lepší mít menší auto, ale lépe zpracované.