A já si naopak myslím, že ochrana chodců patří mezi nejdůležitější parametry. Když jiný výrobce zvládne splnit všechny parametry včetně tohoto, proč by to neměl zvládnout i jiný. Konstrukce auta je vždy souborem kompromisů, jde jen o to správně nastavit hodnocení testů. Když se ti do celkového hodnocení přidávají takové prkotiny jako kontrolka nezapnutých pásů, ochrana chodců tam rozhodně patří taky.
Nesouhlasím s nesouhlasem. Právo chodit po pozemních komunikacích má každý, pro řízení musíš dokázat vyšší způsobilost. Zatímco chodec se může spolehnout, že za volantem je způsobilý řidič, řidič se musí připravit na nejhorší, na hluchého, poloslepého, mentálně zaostalého a podroušeného chodce. Jestliže složí zdravého člověka s tím, že měl čas uskočit, neobstojí. A o dětech ani nemluvě.
Trochu si rýpnem. To je pekné, že je Toyota opäť v čele ale ja radšej by som bral 4-hviezdičkové auto inej značky ktoré zastaví na môj povel a nie ako Toyota ktorá by frčala plnou rýchlosťou ďalej. ;-)
Nikdy nebude existovat auto, které by nikoho nezabilo. Stačí, aby jeho konstrukce zmírnila následky nehody. Čím dál častěji čtu o případech tebou zmíněných nepozorných řidičů - co v takovém případě zmůže školení a výchova? Když zastáváš takový názor, jistě dokážeš i říci, jakým způsobem ty lidi vychovávat, aby jezdili slušně a zodpovědně? Likvidační pokuty ve výši měsíčních platů jen rozjedou korupci, kursy a školení mají efekt jen tam, kde to lidé chtějí absolvovat sami. V součtu nejistá snaha s vysokými náklady a nejistým výsledkem.
ps: nechtěl bych se dožít toho, že bude v testech auto lépe hodnocené jenom kvůli výborné ochraně chodců a když se něco stane tak se v autě dolámu jak ci.ánský hračky a naopak auto kvůli špatné ochraně chodců bude hodnoceno hůře (samozřejmě když to trošku přeženu ;-) )
Ale to já chápu, že bezpečnost chodců je důležitá. Já bych jen toto hodnocení nedával dohromady se vším ostatním. Já bych si to představoval tak, že bude hodnocení 5 hvězdiček a pak bude poznámka pod čarou, že je to ještě navíc šetrný k chodcům a hotovo :-! Si prostě myslím, že když se mi auto bude líbit a budu ho chtít koupit a všechny testy budou vycházet pro a jediné proti bude špatná bezpečnost chodců tak svůj výběr na 100% nezměním.
Přesně tak. Sice mám pocit, že jsem někde viděl jakési přepočítávací tabulky, ale možná se mi to jenom zdálo po dvojité večeři. Bylo by mi přišlo lepší, kdyby stupnici rozšířili třeba na 7 hvězd, takže nová dokonalejší auta by mohla dosahovat třeba 6 a bylo by jasno.
nesouhlasím. Každý má zodpovědnost sám za sebe. Řidič nesmí bezohledně ohrožovat chodce, stejně jako chodec nesmí ohrožovat sám sebe svou stupiditou.Míra viny má být brána pro oba dva stejně a až na základě zhodnocení dané situace se má miska vah přiklonit na tu či onu stranu. Navíc chodec má mnohem více šancí jak střetu zabránit. Řidič je víceméně vydán na pospas fyzice a reakční době.
Jsi ridic a proto budes trestanej podle stupne zraneni chodce, kdyz ti treba skoci na prechodu pod kola. A je lhostejno, jestli je to jeho vina. Je to tak tezky pochopit, ze bezpecnost chodcu je jeden z nejdulezitejsich parametru pro ridice?
No jasně, protože člověk má hlavu vola a nechová se jako bludička >:D
Kolik lidí v reálu zachránily pásy / ABS? Ve výsledku malé procento (vlastní vinou), protože někteří prostě umí jezdit a někteří ne.
Mám kamaráda, který je takzvaný chodec s absolutní předností - jednou ho policajt chytnul za límec a zatáhl z přechodu, kam se řítila Avie, která nějak nehodlala brzdit >:-[]
Spočítej si podíl, kdy auto vyletí neplánovaně ze silnice a kdy chodec stoupne bezmyšlenkovitě před auto (např. maminky s kočárky) nebo ti před něj spadne idiot, který jede na ledu na kole a nebo nedává řidič dostatečný pozor před přechodem.
Kolik to bude procent? Málo, viď? Chodců / cyklistů bude pod koly aut umírat pořád a pořád velice moc a to, že bude mít auto jinak ohnutou kapotu na tom nic nezmění.
Jak by měl dle tebe vypadat vůz, který vletí do hloučku lidí a nezabije ani jednoho člověka? Jak třeba SUV?
V nové, přechodné metodice vidím jednu docela slušnou nevýhodu. Opět se ztrácí možnost jakéhokoli skutečného porovnání aut, protože letošní a loňské výsledky jsou značně posunuté. Pokud se bude v roce 2012 opět měnit hodnocení, moc serióznosti si nezachová.