Bezpečnost
@Othello kdyz ohrozuje jen sebe, je to jeho volba. Máme demokracii. Tam si se svymi právy můžeš delat co chceš. Stačí, ze neupira práva ostatnim, jako v totalitních režimech.
@rohYpnol
Nauč se číst, smolíku. Zopakuju ti podstatné části, ale bojím se, že je stejně nepochopíš.
- samotná skutečnost, že řidič vozidla v provozu na pozemní komunikaci sice překročil nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou právním předpisem nebo dopravní značkou, nicméně rychlost jeho jízdy se hranici nejvyšší dovolené rychlosti blížila, sama o sobě nepostačuje pro závěr o tom, že nebyla naplněna materiální stránka přestupku
- soudy k užití materiálního korektivu obecně přistupují zdrženlivě. Příklad, kdy by nemuselo jít o přestupek, je třeba v situaci, kdy řidič překročil nejvyšší povolenou rychlost jen o 2 km/hod a navíc k tomuto překročení rychlosti došlo v rovném a přehledném úseku, nikoliv v městské aglomeraci, v blízkosti školy apod.
Sem těch svých 150 na dálnici určitě nedostaneš. Musíš pochopit, že argumentace materiální stránkou je výjimka, která vyžaduje odůvodnění specifickými významnými okolnostmi případu, ne obecný návod, jak se vyhnout sankci za jasný přestupek.
Nauč se číst, smolíku. Zopakuju ti podstatné části, ale bojím se, že je stejně nepochopíš.
- samotná skutečnost, že řidič vozidla v provozu na pozemní komunikaci sice překročil nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou právním předpisem nebo dopravní značkou, nicméně rychlost jeho jízdy se hranici nejvyšší dovolené rychlosti blížila, sama o sobě nepostačuje pro závěr o tom, že nebyla naplněna materiální stránka přestupku
- soudy k užití materiálního korektivu obecně přistupují zdrženlivě. Příklad, kdy by nemuselo jít o přestupek, je třeba v situaci, kdy řidič překročil nejvyšší povolenou rychlost jen o 2 km/hod a navíc k tomuto překročení rychlosti došlo v rovném a přehledném úseku, nikoliv v městské aglomeraci, v blízkosti školy apod.
Sem těch svých 150 na dálnici určitě nedostaneš. Musíš pochopit, že argumentace materiální stránkou je výjimka, která vyžaduje odůvodnění specifickými významnými okolnostmi případu, ne obecný návod, jak se vyhnout sankci za jasný přestupek.
@rohYpnol
Ve vztahu k přestupkům (to je těch tvých 150 na dálnici) máš asi na mysli tzv. společenskou škodlivost protiprávního činu, tedy materiální stránku (materiální znak) přestupku.
Tady je výběr z judikatury Nejvyššího správního soudu
- formální znaky přestupkového jednání jsou koncipovány tak, aby naplňovaly v běžných případech i znaky materiální. Pouze v případě, kdy existují významné okolnosti, které vylučují, aby takovým jednáním byl porušen nebo ohrožen právem chráněný zájem společnosti, nedojde k naplnění materiálního znaku přestupku a takové jednání potom nemůže být označeno za přestupek (NSS ve věcech sp.zn. 2 As 332/2018 nebo 3 As 92/2014)
- samotná skutečnost, že řidič vozidla v provozu na pozemní komunikaci sice překročil nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou právním předpisem nebo dopravní značkou, nicméně rychlost jeho jízdy se hranici nejvyšší dovolené rychlosti blížila, sama o sobě nepostačuje pro závěr o tom, že nebyla naplněna materiální stránka přestupku proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích (NSS ve věci sp.zn. 5 As 104/200😄.
Z výše uvedeného vyplývá, že na materiální stránku spoléhat nemůžeš, když se jen tak rozhodneš, že pojedeš 150 km/h na dálnici. V takovém případě půjde o přestupek, tedy i materiální stránka naplněna bude.
Soudy k užití materiálního korektivu obecně přistupují zdrženlivě. Příklad, kdy by nemuselo jít o přestupek, je třeba v situaci, kdy řidič překročil nejvyšší povolenou rychlost jen o 2 km/hod a navíc k tomuto překročení rychlosti došlo v rovném a přehledném úseku, nikoliv v městské aglomeraci, v blízkosti školy apod.
Je mi líto, smolíku, ale Google ani AI z tebe právníka neudělají. Ty jsi ten, kdo tu matlá dohromady věci, kterým nerozumí.
Ve vztahu k přestupkům (to je těch tvých 150 na dálnici) máš asi na mysli tzv. společenskou škodlivost protiprávního činu, tedy materiální stránku (materiální znak) přestupku.
Tady je výběr z judikatury Nejvyššího správního soudu
- formální znaky přestupkového jednání jsou koncipovány tak, aby naplňovaly v běžných případech i znaky materiální. Pouze v případě, kdy existují významné okolnosti, které vylučují, aby takovým jednáním byl porušen nebo ohrožen právem chráněný zájem společnosti, nedojde k naplnění materiálního znaku přestupku a takové jednání potom nemůže být označeno za přestupek (NSS ve věcech sp.zn. 2 As 332/2018 nebo 3 As 92/2014)
- samotná skutečnost, že řidič vozidla v provozu na pozemní komunikaci sice překročil nejvyšší dovolenou rychlost stanovenou právním předpisem nebo dopravní značkou, nicméně rychlost jeho jízdy se hranici nejvyšší dovolené rychlosti blížila, sama o sobě nepostačuje pro závěr o tom, že nebyla naplněna materiální stránka přestupku proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích (NSS ve věci sp.zn. 5 As 104/200😄.
Z výše uvedeného vyplývá, že na materiální stránku spoléhat nemůžeš, když se jen tak rozhodneš, že pojedeš 150 km/h na dálnici. V takovém případě půjde o přestupek, tedy i materiální stránka naplněna bude.
Soudy k užití materiálního korektivu obecně přistupují zdrženlivě. Příklad, kdy by nemuselo jít o přestupek, je třeba v situaci, kdy řidič překročil nejvyšší povolenou rychlost jen o 2 km/hod a navíc k tomuto překročení rychlosti došlo v rovném a přehledném úseku, nikoliv v městské aglomeraci, v blízkosti školy apod.
Je mi líto, smolíku, ale Google ani AI z tebe právníka neudělají. Ty jsi ten, kdo tu matlá dohromady věci, kterým nerozumí.
@rohYpnol
No nenapsal jsem nic nového, protože jsi nepochopil ani to původní. A já ti tak držel palce ...
Ty specifické podmínky musí mít skutečný význam, ne tyhle nesmysly, co tady tlačíš. Pro plynulost a bezpečnost provozu není třeba jet na dálnici 150, naopak se líp zajišťují při těch 130.
Přesně tyhle tvoje nesmyslné hlody jsem měl na mysli, když jsem v prvním příspěvku psal o tom sebestředném nafoukaném pitomci, díky, že ses sám usvědčil.
No nenapsal jsem nic nového, protože jsi nepochopil ani to původní. A já ti tak držel palce ...
Ty specifické podmínky musí mít skutečný význam, ne tyhle nesmysly, co tady tlačíš. Pro plynulost a bezpečnost provozu není třeba jet na dálnici 150, naopak se líp zajišťují při těch 130.
Přesně tyhle tvoje nesmyslné hlody jsem měl na mysli, když jsem v prvním příspěvku psal o tom sebestředném nafoukaném pitomci, díky, že ses sám usvědčil.
Kde je zahrnuto kolik řídí žen a kolik mužů a kolik km najedou ženy a kolik muži. Bez toho je to úplně k ničemu
"Ve výsledku přesto můžeme s jistotou říci pouze to, že lepším řidičem je ten, kdo dodržuje dopravní předpisy a neohrožuje ostatní."
Tahle věta je nesmysl. Lepším řidičem je ten, kdo dodržuje dopravní předpisy? Dodržování dopravních předpisů nemá být cílem, ale pouze prostředkem. Příklad? Jestiže po D1 jedou všichni za hezkého počasí v rychlém 150, tak je mnohem bezpečnější tam jet 150 než sveřepě dodržovat 130 a vytvářet brzdu a překážku v plynulosti provozu.
Takže validní tvrzení je, že "lepším řidičem je ten, kdo neohrožuje ostatní a snaží se pohybovat v mantinelech danými předpisy".
Jinak tohle srovnání a článek je úplně mimo. Když už by někdo chtěl dělat srovnání, tak musí být srovnáváno relativní číslo vzhledem k počtu řidičů a počtu řidiček a vzhledem k počtu km, které najedou. Jestliže většina řidičů kamionů jsou řidiči a ne řidičky jako amazonka, tak je asi logické, že většinu nehod kamionů způsobí řidič a ne řidička... Ale nemá to nic společného s tím, že řidičky kamionů jsou lepší.
Tahle věta je nesmysl. Lepším řidičem je ten, kdo dodržuje dopravní předpisy? Dodržování dopravních předpisů nemá být cílem, ale pouze prostředkem. Příklad? Jestiže po D1 jedou všichni za hezkého počasí v rychlém 150, tak je mnohem bezpečnější tam jet 150 než sveřepě dodržovat 130 a vytvářet brzdu a překážku v plynulosti provozu.
Takže validní tvrzení je, že "lepším řidičem je ten, kdo neohrožuje ostatní a snaží se pohybovat v mantinelech danými předpisy".
Jinak tohle srovnání a článek je úplně mimo. Když už by někdo chtěl dělat srovnání, tak musí být srovnáváno relativní číslo vzhledem k počtu řidičů a počtu řidiček a vzhledem k počtu km, které najedou. Jestliže většina řidičů kamionů jsou řidiči a ne řidičky jako amazonka, tak je asi logické, že většinu nehod kamionů způsobí řidič a ne řidička... Ale nemá to nic společného s tím, že řidičky kamionů jsou lepší.
@rohYpnol
Já si to nemyslím, já vidím, že nechápeš, co píšu 😄
Co to zase žblebtáš o tom, že ovlivním rychlost jízdy okolního provozu? Rychlost podle předpisu na dálnici je 130, až budeš soudu tvrdit, že jsi jel 150 pro "dodržení plynulosti a bezpečnosti provozu", budeš leda za blázna.
To ty tady matláš donekonečna páté přes deváté a snažíš se vyjadřovat k věci, které vůbec nerozumíš.
Já si to nemyslím, já vidím, že nechápeš, co píšu 😄
Co to zase žblebtáš o tom, že ovlivním rychlost jízdy okolního provozu? Rychlost podle předpisu na dálnici je 130, až budeš soudu tvrdit, že jsi jel 150 pro "dodržení plynulosti a bezpečnosti provozu", budeš leda za blázna.
To ty tady matláš donekonečna páté přes deváté a snažíš se vyjadřovat k věci, které vůbec nerozumíš.
@Mikesus
tento názor je ale v rozporu třeba s povinným používáním bezpečnostních pásů, dodržováním rychlostních limitů na zcela prázdné dálnici apod.
tento názor je ale v rozporu třeba s povinným používáním bezpečnostních pásů, dodržováním rychlostních limitů na zcela prázdné dálnici apod.
@tst77
No jasně. Nepřiměřená rychlost budou třeba taky muži, naopak zase nevěnování se řízení a nepozornost budou třeba horší ženy,..
No jasně. Nepřiměřená rychlost budou třeba taky muži, naopak zase nevěnování se řízení a nepozornost budou třeba horší ženy,..
@Michal Chmelař
Jistě, ty ovlivníš rychlost jízdy okolního provozu... 🤣🤣🤣🤣🤣
Už jen to jak si myslíš že nechápu co píšeš je opravdu velmi zábavné...
...Advokát matlal 🤣🤣🤣 Díky 👍
Jistě, ty ovlivníš rychlost jízdy okolního provozu... 🤣🤣🤣🤣🤣
Už jen to jak si myslíš že nechápu co píšeš je opravdu velmi zábavné...
...Advokát matlal 🤣🤣🤣 Díky 👍
@praptak
Uvedl jsem konkrétní příklad. Prvořadým nikdy nemůže být, není a nebude jen formální naplňování.
Když údržba dá přenosnou značku 30 z důvodu sečení trávy a nekdo ji tam zapomene, tak taky nepojedeš dalších 50 km rychlostí 30 kmh že... Ale formálně jsi spáchal přestupek.
Uvedl jsem konkrétní příklad. Prvořadým nikdy nemůže být, není a nebude jen formální naplňování.
Když údržba dá přenosnou značku 30 z důvodu sečení trávy a nekdo ji tam zapomene, tak taky nepojedeš dalších 50 km rychlostí 30 kmh že... Ale formálně jsi spáchal přestupek.
@Michal Chmelař
Právní teorie (hlavně v trestním a správním právu) vyžaduje, aby jednání představovalo materiální aspekt deliktu – tedy, že došlo k ohrožení nebo porušení veřejně chráněného zájmu.
Smolík právní matlale.
Právní teorie (hlavně v trestním a správním právu) vyžaduje, aby jednání představovalo materiální aspekt deliktu – tedy, že došlo k ohrožení nebo porušení veřejně chráněného zájmu.
Smolík právní matlale.
@3_diamanty Ve schopnosti předvídat chování ostatních a zvládání 10 věcí najednou by měly být daleko lepší ženy, nicméně nemám pocit, že by se za volantem tyto jejich superschopnosti nějak pozitivně projevovaly, reálně je to spíš přesně naopak... 😊
Muzi maju vo vseobecnosti lepsie orientacne schopnosti aj vedia lepsie predvidat... automaticky sa ale lepsimi vidicmi nestavaju... na to treba prax ... skusenosti ... a coraz castejsie aj chladnu hlavu... ked ale zvazim ze vyberame len z tych skusenych vodicov ... tak vsadzam svoj centak na muzov 😉
@Othello
No jo, to je dobrý😁
Já zas říkám, že čím více času jsem na silnici, tím větší mám šanci na nějakou tu nehodu...takže se snažím co nejrychleji dostat pryč😉
No jo, to je dobrý😁
Já zas říkám, že čím více času jsem na silnici, tím větší mám šanci na nějakou tu nehodu...takže se snažím co nejrychleji dostat pryč😉
Statistiky jsou fajn věc. Třeba když je vyčíslené že třetinu nehod zaviní řidiči s alkoholem v krvi, znamená to že mnohem nebezpečnější je jezdit střízlivý.
ano je potřeba brát v úvahu relativní porovnání včetně nájezdu, typu aut atd. Ale jen tak jsem se zkusil mrknout na ta čísla a rozdělení M/Ž 75/25 a alkohol 80/20 tak to vypadá skoro 1:1, ale ve skutečnosti je to 33% v neprospěch mužů.
muži relativně 6,7 % nad průměrem, ženy 20 % pod průměrem a pak poměr je těch 33% 😞
muži relativně 6,7 % nad průměrem, ženy 20 % pod průměrem a pak poměr je těch 33% 😞
@3_diamanty po 65 letech se to láme. Starci v autech na své původní schopnosti již dávno rezignovali a okolní svět je už nezajímá, hlavně že jedou dopředu....
Člověku s alespoň průměrným IQ a alespoň elementární znalostí matematiky by došlo, že z uvedených dat nic o tom, které pohlaví je nebezpečnější nebo horší za volantem, nevyplývá. To by bylo totiž také nutné započítat, kdo toho kolik najezdí, po jakých komunikacích, v jakém režimu (například řidič sanitky má jiné riziko než soccer mum), spočítat, jak tyto faktory ovlivňují nehodovost samy o sobě, a pak by se dalo možná uvažovat o tom, že se pokusíme zjistit vliv pohlaví.
Ale tady redaktorskej se statistiku učil na VŠŽ nebo kde. Ta úroveň redaktorů tady je fakt strašná, s pár čestnými výjimkami.
Ale tady redaktorskej se statistiku učil na VŠŽ nebo kde. Ta úroveň redaktorů tady je fakt strašná, s pár čestnými výjimkami.
@Michal Chmelař
Nemusím nic nového pochopit, protože jsi nenapsal nic nového.
Specifické podmínky jsou právě dodržení plynulosti a bezpečnosti provozu přesně jak jsem uvedl. Smolík matlale.
Nemusím nic nového pochopit, protože jsi nenapsal nic nového.
Specifické podmínky jsou právě dodržení plynulosti a bezpečnosti provozu přesně jak jsem uvedl. Smolík matlale.
@Michal Chmelař
Smolík matlale. Uvedené vůbec nevylučuje co jsem napsal. Naopak to jen potvrzuje.
150 hezké počasí prázdná dálnice nebo plynulý provoz nerovná se sankce jen pro formální překročení 130 kmh 🤣🤣🤣
Smolík, kulaté razítko z tebe chytrého právníka neudělá 🤣🤣🤣
Smolík matlale. Uvedené vůbec nevylučuje co jsem napsal. Naopak to jen potvrzuje.
150 hezké počasí prázdná dálnice nebo plynulý provoz nerovná se sankce jen pro formální překročení 130 kmh 🤣🤣🤣
Smolík, kulaté razítko z tebe chytrého právníka neudělá 🤣🤣🤣
@Barry Lyndon
To ano... Ono schopnost predvidat je nieco uplne ine ako schopnost zvladat viac veci naraz... ale stejne to moze byt danej osobe prd platne ked z tych x veci ani jednu vec nezvladne poriadne... poznam aj skvele vodicky ale stejne vo vacsine pripadov muzi su v tomto meritku tak nejak lepsi... asi je to aj o tom ich vasnivejsom a uzsom vztahu k autam s technike obecne
Zeny za volantom voci muzom napr viac zmatkuju a maju aj horsi odhad vzdialenosti... takychto bab je v pomere k muzom fakt viac ako u muzov ak si vezmes fakty...
Samozrejme bavime sa o tzv vazenom priemere... stale je ale spusta sikovnych bab lepsich za volantom ako muzi
To ano... Ono schopnost predvidat je nieco uplne ine ako schopnost zvladat viac veci naraz... ale stejne to moze byt danej osobe prd platne ked z tych x veci ani jednu vec nezvladne poriadne... poznam aj skvele vodicky ale stejne vo vacsine pripadov muzi su v tomto meritku tak nejak lepsi... asi je to aj o tom ich vasnivejsom a uzsom vztahu k autam s technike obecne
Zeny za volantom voci muzom napr viac zmatkuju a maju aj horsi odhad vzdialenosti... takychto bab je v pomere k muzom fakt viac ako u muzov ak si vezmes fakty...
Samozrejme bavime sa o tzv vazenom priemere... stale je ale spusta sikovnych bab lepsich za volantom ako muzi
@kari.laz I když toto zohledníte, zjistíte, že ženy v průměru méně riskují a jezdí bezpečněji.
@kari.laz To každopádně! Z mého okolí, to máme každý asi trochu jinak, to bude i více než 10:1. A to se nebavíme o profesionálních řidičích! Muži najedou až řádově více km. I přesto, že většinou mají tendence jezdit riskantněji, ta statistika by po zohlednění najetých km určitě vypadala jinak.
Aby bylo možné srovnávat muže a ženy, nelze brát do úvahy jenom celkový počet nehod, přestupků a dalších průšvihů. Muselo by se vzít do úvahy, kolik toho muži a ženy najezdí. Například profesionálních řidičů je několikanásobně víc, než profesionálních řidiček a troufnu si předpokládat, že i mezi neprofesionály mají větší nájezdy muži. No a srovnávat někoho, kdo sedí za volantem několik hodin denně s někým, kdo s autem vyrazí dvakrát týdně do tři kilometry vzdáleného marketu je nesmysl.
Právník rohypnol 😄
Smolíku, předpisy jsou od toho, aby se dodržovaly, ne aby sis sám rozhodoval, kdy je budeš dodržovat a kdy ne.
Zásada, že předpisy se dodržují, a pro opačný případ je stanovena sankce, nás všechny ostatní chrání před sebestřednými nafoukanými pitomci, jako je rohypnol, kteří si myslí, že všechno vědí líp než ostatní. Od rohypnola, který je neustále totálně mimo, takový komentář zvlášť sedne 😄
A ano, lepší řidič je ten, který dodržuje dopravní předpisy, protože takový řidič se chová předvídatelně pro ostatní, kteří ty předpisy také mají znát.