Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Obliba pohonu 4x4 v USA a Evropě: V Americe číslo 1, u nás dominuje jiná koncepce

9 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
"Američané před 24 lety často vystačily".... "mohli nabít dojem" - au, to bolí.
Avatar - Zetti
Zetti
@Stejsn asi elektrifikace, čínský přetlak dokonalych aut dela svoje
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ostuda. Chápu, že Vaculík neumí sedět ani za volantem, ale ty hrubé pravopisné chyby celkový pohled dobře doplňují.
Vojtech Zlonicky
Dříve jsem preferoval přední náhon a dnes permanentní 4x4
Avatar - kruskar
kruskar
Jezdím s 15 let starou Suzuki Grand Vitarou s dieselem a odpojitelným náhonem na všechna čtyři, který ale díky své konstrukci lze mít trvale sepnutý bez ohledu na povrch a podmínky. Mám z mnoha stran i svých zkušeností potvrzeno, že to bylo svým způsobem a použitou technikou naprosto vyjímečné auto. Myslivci by mohli dlouze vyprávět a dnes jim stojí za to zachraňovat i docela vysloužilé vraky. To auto bylo a je ve své třídě dodnes do lesa to nejlepší, co tu kdy bylo na trhu. To, co v terénu a v lese nezvládne Vitara, nezvládne zpravidla ani rámový pick up.
Nechávám čtyřkolku trvale sepnutou i při ježdění po silnici. Mám lepší dojem při rozjezdech a pneumatiky se opotřebovávají stejnoměrně a méně. Auto je skvělé i na sněhu, jedinou podmínkou jsou dobré pneumatiky, ale to platí vždycky a pro každé auto.
Do svého auta jsem už nainvestoval z ekonomického pohledu nesmyslné peníze na to, aby v pořádku jezdilo a vypadalo, ale stojí mi to i tak za to. Odpovídající náhrada za něj, na trhu dnes není.....
Othello
@kruskar
čistě technicky bych si tipnul, že ani knoflíkem trvale sepnutá čtyřkolka ve Vitaře nebude trvalá 4x4. To by ten pohon musel vypadat jinak
johny555
Pokud člověk nemá chalupu někde v kopci, ke které vede nezpevněná cesta, tak čtyřkolka je úplná zbytečnost. Každý rok jezdím v zimě na hory (do Čech i Alp, někdy i víckrát) a za 30 let by se mi čtyřkolka vyloženě hodila jen na pár kilometrech cesty, řetězy jsem nasazoval asi 4x. Obzvláště na SUV s velkými koly a dobrými zimáky za celou zimu ani nepoznám jaký mám náhon. Jinak u spalováku mi dává smysl přední a elektro zadní náhon.
Avatar - kruskar
kruskar
@johny555 Je pravda, že nutnost použití 4x4 je malá. V posledních zimách téměř bez sněhu téměř žádná, ale právě pro ty chvíle, kdy bych měl vylézt z auta a ve sněhu nasazovat řetězy, jsem rád, že pohon 4x4 mám.
Avatar - narona
narona
@johny555 Jedu li nenaloženým pick upem, do zledovatělého kopce, musím téměř vždy přiřadit předek. To co vyjede bez problému skoro každá předokolka (kromě Citroenu TA) tak zadokolka s lehkým zadkem nevyjede.