Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Obliba pohonu 4x4 v USA a Evropě: V Americe číslo 1, u nás dominuje jiná koncepce

9 komentářů

Avatar - Stejsn
Stejsn
"Američané před 24 lety často vystačily".... "mohli nabít dojem" - au, to bolí.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Ostuda. Chápu, že Vaculík neumí sedět ani za volantem, ale ty hrubé pravopisné chyby celkový pohled dobře doplňují.
Othello
@kruskar
čistě technicky bych si tipnul, že ani knoflíkem trvale sepnutá čtyřkolka ve Vitaře nebude trvalá 4x4. To by ten pohon musel vypadat jinak
johny555
Pokud člověk nemá chalupu někde v kopci, ke které vede nezpevněná cesta, tak čtyřkolka je úplná zbytečnost. Každý rok jezdím v zimě na hory (do Čech i Alp, někdy i víckrát) a za 30 let by se mi čtyřkolka vyloženě hodila jen na pár kilometrech cesty, řetězy jsem nasazoval asi 4x. Obzvláště na SUV s velkými koly a dobrými zimáky za celou zimu ani nepoznám jaký mám náhon. Jinak u spalováku mi dává smysl přední a elektro zadní náhon.
Avatar - narona
narona
@johny555 Jedu li nenaloženým pick upem, do zledovatělého kopce, musím téměř vždy přiřadit předek. To co vyjede bez problému skoro každá předokolka (kromě Citroenu TA) tak zadokolka s lehkým zadkem nevyjede.
Avatar - kruskar
kruskar
@johny555 Je pravda, že nutnost použití 4x4 je malá. V posledních zimách téměř bez sněhu téměř žádná, ale právě pro ty chvíle, kdy bych měl vylézt z auta a ve sněhu nasazovat řetězy, jsem rád, že pohon 4x4 mám.
Avatar - kruskar
kruskar
Jezdím s 15 let starou Suzuki Grand Vitarou s dieselem a odpojitelným náhonem na všechna čtyři, který ale díky své konstrukci lze mít trvale sepnutý bez ohledu na povrch a podmínky. Mám z mnoha stran i svých zkušeností potvrzeno, že to bylo svým způsobem a použitou technikou naprosto vyjímečné auto. Myslivci by mohli dlouze vyprávět a dnes jim stojí za to zachraňovat i docela vysloužilé vraky. To auto bylo a je ve své třídě dodnes do lesa to nejlepší, co tu kdy bylo na trhu. To, co v terénu a v lese nezvládne Vitara, nezvládne zpravidla ani rámový pick up.
Nechávám čtyřkolku trvale sepnutou i při ježdění po silnici. Mám lepší dojem při rozjezdech a pneumatiky se opotřebovávají stejnoměrně a méně. Auto je skvělé i na sněhu, jedinou podmínkou jsou dobré pneumatiky, ale to platí vždycky a pro každé auto.
Do svého auta jsem už nainvestoval z ekonomického pohledu nesmyslné peníze na to, aby v pořádku jezdilo a vypadalo, ale stojí mi to i tak za to. Odpovídající náhrada za něj, na trhu dnes není.....
Avatar - Zetti
Zetti
@Stejsn asi elektrifikace, čínský přetlak dokonalych aut dela svoje
Vojtech Zlonicky
Dříve jsem preferoval přední náhon a dnes permanentní 4x4