Novinky
Nehoda náhle vyřadila rodinnou mazdu z provozu. Co teď koupit? Volba překvapila nás i rodiče
89 komentářů
Trochu jsem se ztratil v té čtyřkolce. Nikdo z rodiny ji nepotřebuje, navíc RWD má vynikající trakci, ale auto jezdí nudně protože při pokusu o větší zrychlení ihned zasahuje protiprokluz.
A taky bych chtěl vidět těch 500 kilometrů reálného dojezdu
Velmi důvěryhodný článek
A taky bych chtěl vidět těch 500 kilometrů reálného dojezdu
Velmi důvěryhodný článek
@Othello tak rodiče jezdí jen do Lídlu a do kostela. Takže jestli má dojezd 150km nebo 1000km je jim jedno.
@Pepa_007
Tak na tohle je auto za 1,3M téměř ideální volba
Jen o trochu horší než taxík
Tak na tohle je auto za 1,3M téměř ideální volba
Jen o trochu horší než taxík
@Othello předtím na to měli Mazdu za 900 v predcovidovych cenách, to je jak 1,2m dneska..
@Othello nevylučuje se to - trakce při rozjezdu na mokru je mnohem lepší než u FWD elektromobilů (i slabších), zároveň s točivým momentem 545 Nm není problém v zatáčce rozblikat pod plynem stabilizaci... Jinak v polabí s klidným řidičem auto jezdí okolo 16 kWh, takže propočtem by těch 500 km překonat mělo, byť jsme to zatím nemuseli zkoušet. Za článek nám nikdo nic nezaplatil, ani neulevil...
@Jan Faltýsek Tak prečo ste ten nezmysel zosmolili, keď vám za to nikto neplatí?
@traveldrive článek jsem napsal protože mi přišlo fajn se podělit o rozhodovací proces při výběru auta podle konkrétních potřeb mých rodičů, to je vše. Pokud víte o někom, kdo dává sumy za článek o elektroautě, který není zdaleka jen pozitivní, klidně se podělte o kontakt 😁 Slevu na auto dal konkrétní dealer, o článku nevěděl 😊
@Jan Faltýsek Dobře jste udělal, Jane! Nedejte na lidi, kterým slouží místní diskuze jen jak úleva od denních starostí o to, jak vydělat na jídlo a oblečení (já vím, je to přehnané, jsou tu také movití a nebo dobře vydělávající, ale diskuzní příspěvky "přes kopírák" jednak nic podstatného neřeší a druhak vypadají jako výplody znuděných, trpících nebo zamindrákovaných nešťastníků).
Ladislav Láník
Příspěvek podléhá schvalování.
@Jan Faltýsek
smysl to moc nedává - na jedné straně nikdo nechtěl čtyřkolku ale zároveň vadí nedostatečná trakce. í
No a k těm 545 Nm, tahle hodnota se týká pouze hřídele elektromotoru. Nijak z ní nevyplývá velikost hnací síly na obvodu kol, nemá tedy s blikáním kontrolky žádnou souvislost
smysl to moc nedává - na jedné straně nikdo nechtěl čtyřkolku ale zároveň vadí nedostatečná trakce. í
No a k těm 545 Nm, tahle hodnota se týká pouze hřídele elektromotoru. Nijak z ní nevyplývá velikost hnací síly na obvodu kol, nemá tedy s blikáním kontrolky žádnou souvislost
@Othello Když řídí rodiče, tak žádná kontrola trakce samozřejmě nebliká. Ale ani já bych si čtyřkolku v ceníku zadokolky nikdy nezaškrtl 😊 Zadokolka má mnohé výhody.
Jinak ano – byla by krása, kdyby všichni výrobci kromě toč. momentu motoru uváděli i moment na kolech.
Motor Elroqu 85 má 545 Nm na hřídeli. Přes jednostupňový převod (12,98:1) je to zhruba 7 074 Nm na kolech. Pneumatika 255/50 R19 má poloměr asi 0,369 m, takže na asfalt jde kolem 19 kN. RWD a širší gumy sice pomůžou, trakce je opravdu hodně, ale s takovým přebytkem síly mi prostě ESP občas zasáhne. Pro představu – silnější varianta jinak skvělého Renaultu 4 má na předních kolech asi 2 940 Nm (≈ 8,5 kN) .
Jinak ano – byla by krása, kdyby všichni výrobci kromě toč. momentu motoru uváděli i moment na kolech.
Motor Elroqu 85 má 545 Nm na hřídeli. Přes jednostupňový převod (12,98:1) je to zhruba 7 074 Nm na kolech. Pneumatika 255/50 R19 má poloměr asi 0,369 m, takže na asfalt jde kolem 19 kN. RWD a širší gumy sice pomůžou, trakce je opravdu hodně, ale s takovým přebytkem síly mi prostě ESP občas zasáhne. Pro představu – silnější varianta jinak skvělého Renaultu 4 má na předních kolech asi 2 940 Nm (≈ 8,5 kN) .
Pan redaktor je nadmíru optimistický, pokud píše, že za pár let budou elektromobily levnější.
To se, co si pamatuji stalo pouze jednou, a to v roce 2009-2011 v době Lehman Brothers, kdy ceny aut padaly. Od té doby a také předtím jen a jen rostly.
To se, co si pamatuji stalo pouze jednou, a to v roce 2009-2011 v době Lehman Brothers, kdy ceny aut padaly. Od té doby a také předtím jen a jen rostly.
Tak to teda neee, z Mazdy na Elroq by přešel jedině lobotom, zkroutily se mi všechny prsty na nohou, kdybych měl co vyprsknout jak psal autor tak bych vyprskl a dál už jsem to nečetl. Tenhle článek mě po ránu velmi rychle probudil.
To už se spíš nabizí Scala nebo Octavia, ale Elroq někomu kdo byl zvyklý na Mazdu? SUV v elektrice, které 99% lidí nepotřebuje, a jezdí tím hlavně ti s krizí středního věku nebo paničky co to mají pujčené od bohatého čáva který má tu krizi a pak z toho houby vidí a působí nehody. Blázni.
To už se spíš nabizí Scala nebo Octavia, ale Elroq někomu kdo byl zvyklý na Mazdu? SUV v elektrice, které 99% lidí nepotřebuje, a jezdí tím hlavně ti s krizí středního věku nebo paničky co to mají pujčené od bohatého čáva který má tu krizi a pak z toho houby vidí a působí nehody. Blázni.
Ha, to píšete o mém kolegovi, přesně tohle je kopie jeho příběhu. Skutečně svoji Mazdu nikdo nechce prodat, ale novou si nikdo nechce koupit. CX 60 je fakt už kus auta. Z EV získáš navíc ještě vyšší kulturu jízdy.
jj, typicka ceska rodinka z RD se solarama a urcite i garazi, co ma plonkovnich 1,2M na novou karu. To my, co jsme v minorite na panalekovem sidlisti, s podprumernou mzdou, radoby splhajici aspon k medianu toto nastesti resit nemusime.
@Frfla Pro tebe je Braník a mastná tyč. Od kdy se společnost má přizpůsobovat takovým?
@KANKUNEN přesně. Přísnost musí být.
@KANKUNEN .nechte toho, je ku*evský rozdíl si kupovat auto na IČ a kupovat na RČ. dokud to "podnikatelé " nepochopí, tak se stále mohou jako vy divit, že cca 80% nových aut se kupuje právě na IČ!
@šofér aky je v tom rozdiel?
@xxc zkus si obejit par dealeru a zjistis, ze fyzicke osobe v polovine autosalonu nikdo nove auto ani prodat nechce.
Od (ne)ochoty prodejcu cokoliv udelat, pujcit auto v dane motorizaci, nabidnout normalni pojistku az po to, ze icari maji automaticky vyssi slevy. Je to doslova pristup typu “chces slevu vic jak 10 %? Zadny problem, ale musi to byt na ICO.”
Tenhle stav trva uz dekady a velkou vinu na tom nesou importeri, kteri presne tohle aktivne podporuji.
Od (ne)ochoty prodejcu cokoliv udelat, pujcit auto v dane motorizaci, nabidnout normalni pojistku az po to, ze icari maji automaticky vyssi slevy. Je to doslova pristup typu “chces slevu vic jak 10 %? Zadny problem, ale musi to byt na ICO.”
Tenhle stav trva uz dekady a velkou vinu na tom nesou importeri, kteri presne tohle aktivne podporuji.
V tomto pripade, na zaklade predpokladanych jazdenych tras a moznosti nabijat doma, sa EV skutocne javi ako najvhodnejsie.
Akurat si myslim, ze Elrok je pre toto konkretne pouzitie zbytocne velky a drahy.
Riesim podobnu vyzvu - dalsie mensie auto do rodiny. Byvame na dedine v rodinnom dome, mame uz diesel aj benzin+LPG, takze EV by sa k nim logicky hodilo. Paci sa mi Kia Soul, velkostou je az-az. Niektore kusy s par kilometrami sa uz blizia cene cca 16.000 eur, ale stale je to dvojnasobok toho, co si mozem dovolit.
Starsie generacie EV s cenou pod 10.000 eur (Golf, Leaf) vsak teraz maju nedostatocny dojazd - casto len cca 100-120 km v rezime baterie 0-100%. Pri snahe udrzat trochu taku bateriu este na par rokov v rezime 20-80% mi vychadza dodrziavat dojazd cca 60 km, v zime podstatne menej. A to skutocne nie je to prave orechove, za co by clovek vyhodil celozivotne uspory.
Akurat si myslim, ze Elrok je pre toto konkretne pouzitie zbytocne velky a drahy.
Riesim podobnu vyzvu - dalsie mensie auto do rodiny. Byvame na dedine v rodinnom dome, mame uz diesel aj benzin+LPG, takze EV by sa k nim logicky hodilo. Paci sa mi Kia Soul, velkostou je az-az. Niektore kusy s par kilometrami sa uz blizia cene cca 16.000 eur, ale stale je to dvojnasobok toho, co si mozem dovolit.
Starsie generacie EV s cenou pod 10.000 eur (Golf, Leaf) vsak teraz maju nedostatocny dojazd - casto len cca 100-120 km v rezime baterie 0-100%. Pri snahe udrzat trochu taku bateriu este na par rokov v rezime 20-80% mi vychadza dodrziavat dojazd cca 60 km, v zime podstatne menej. A to skutocne nie je to prave orechove, za co by clovek vyhodil celozivotne uspory.
@Jon Bon Novy v DE mají Renaulty Zoe s poslední verzi baterie od 8000eur. Jsou ale s pronájmem baterie. S baterií stojí myslím od 14000eur.
Prvně. Jsem majitelem a zastáncem EV , ale nikoliv za každou cenu. A ta cena v tomto případě je vysoká a není pro to žádná omluva. Při nájezdu 25000 km za 7 let bude vysoká cena jakéhokoliv nového vozu. Proč? 1190 000 kč : 25 000km=47 kč na 1 km tolik je jen na pořízení stojí 1 km po dobu 7 let pouze na pořízení vozu. Pokud ho nějak zase nezruší bude jim samozřejmě sloužit ještě hodně dlouho . Pokud ho prodají tak klesne cena jejich km snad o jednu třetinu? Do toho nějaký minimální servis a přeci jen nějaké nabíjení .
Rodičům bych domluvil nějaké nadstandartní služby nějaké taxi služby .
EV se vyplatí při vysokém nájezdu. A ano stačí vysoký nájezd normální rodiny , která lítá s dětmi po kroužcích , objíždí prarodiče, jezdí nakoupit a 1 za týden výlet s dětmi někde po čr , 2x za rok dovolená letní a zimní někde v evropě... Ono baterka degraduje nikoliv jen podle počtu nabití , ale i tím , že stárne. Malým nájezdem sice ochráníme mechanické části auta , ale baterie v poměru ku kilometrům bude vlastně abnormálně "ojetá" Naprosto tendenční článek, který by snad měl omlouvat budoucím kupujícím tatínkům v předdůchodovém věku koupi malé škodovky za 1,2 mil. kč. Ne , je to fakt ekonomická pitomost i když na to máte finance a je to mega pitomost ekonomická , když si na to ještě půjčíte...
Rodičům bych domluvil nějaké nadstandartní služby nějaké taxi služby .
EV se vyplatí při vysokém nájezdu. A ano stačí vysoký nájezd normální rodiny , která lítá s dětmi po kroužcích , objíždí prarodiče, jezdí nakoupit a 1 za týden výlet s dětmi někde po čr , 2x za rok dovolená letní a zimní někde v evropě... Ono baterka degraduje nikoliv jen podle počtu nabití , ale i tím , že stárne. Malým nájezdem sice ochráníme mechanické části auta , ale baterie v poměru ku kilometrům bude vlastně abnormálně "ojetá" Naprosto tendenční článek, který by snad měl omlouvat budoucím kupujícím tatínkům v předdůchodovém věku koupi malé škodovky za 1,2 mil. kč. Ne , je to fakt ekonomická pitomost i když na to máte finance a je to mega pitomost ekonomická , když si na to ještě půjčíte...
@Aleš Křepela To je vela veci, kedy sa vrati novy mobil, alebo nova pracka. Alebo taka dovolenka pri mori, ta sa urcite v zivote nevrati a aj tak vela ludi cestuje a dovolenkuje 😄
@xxc díky za zajímavý pohled na věc! Taxi by nebylo příjemným řešením, naši jsou z vesnice a kromě nákupů jezdí i po dětech a vnoučatech, blízko, ale párkrát týdně ano. Jinak prodej auta vůbec neplánujeme. A když auto déle stojí, není to dobré ani pro spalovák... Jinak je pravda, že by asi stačil i mnohem skromnější samohyb. Zároveň jsou i lidé, kteří si pro podobný nájezd koupí násobně dražší auto. Zkrátka každý to má trochu jinak a to je za mě v pořádku 😊
...jeste me napadla varianta nakupu Dacie Jogger (pro zenskou: s automatem v hybridu). Cena kolem 600k, jezdit bude uplne "zadarmo", totiz nez projezdi tech dalsich 600k, tak z Dacky (i z Elroqua) bude 20leta sunka a pri tom jejich rocnim najezdu (Dacka ma v hybridu 1500km akcni radius) bude tankovat jenom na jare a na podzim. O velikosti kufru a prostoru se bavit uz ani nemusime. A zbytkovou hodnotu vozu, kdyz ho zenska treba po roce zase rozstreli, taky asi nemusime resit.
@Frfla A dovču si udělej doma, nasyp písek do obýváku, napusť vanu a pusť telku s mořem.
To mate v ACZ zapotrebi? Pribeh ze zivota jak delany...
Byli jsme si v sobotu vyzkouset ty elektro-wagen.
Sahl bych po nissanu nebo toyote - oboje za 800K.
Byli jsme si v sobotu vyzkouset ty elektro-wagen.
Sahl bych po nissanu nebo toyote - oboje za 800K.
Elroq je dobrá volba, ale proč v plné palbě za 1,3M? V zadokolce 85ka v nižší výbavě za cca 1M už dává smysl. Ale samozřejmě, je to každého rozhodutí a nejhorší by bylo za to někoho urážet. To dělají jen největší primitivové.
Pro pohodlnost si dali menší kola... Mohli dát rovnou z nákupního vozejku, ty kodrcaj nejmíň... Ledaže by redaktizátor myslel vyšší běhoun, menší ráfek, aby to nebyly "tuzing pantofle"... Ale co, když je to vlastně pohádka na dobrou noc, tak tam víly donesou auto i 500km...
Když někdo najede 3500 km ročně, bojí se jezdit dálky, v létě jezdí na zimních pneumatikách, a nevadí mu, že fixní náklady vlastnictví auta na 1 km má vyšší než je celková km sazba u taxíku, tak mě volba elektromobilu nepřekvapuje. Je to logická volba.
Tedy až na tu specifikaci. Vždyť na ten jejich styl používání bohatě stačí střední verze Elroq 60 a oproti Mazdě by se nepohoršili ani s tou úplně základní verzí Elroq 50.
Tedy až na tu specifikaci. Vždyť na ten jejich styl používání bohatě stačí střední verze Elroq 60 a oproti Mazdě by se nepohoršili ani s tou úplně základní verzí Elroq 50.
Krásný srdceryvný příběh...a pokud neumřeli, žijí šťastně dodnes.
Čím osobnější příběh, tím důvěryhodnější. Ale pánové Jan Staněk a Radek Šťastný jsou přece jen v masírce daleko dál.
Nevzdávejte to, i Božena Němcová a Hans Christian Andersen nějak začínali... 😀
Čím osobnější příběh, tím důvěryhodnější. Ale pánové Jan Staněk a Radek Šťastný jsou přece jen v masírce daleko dál.
Nevzdávejte to, i Božena Němcová a Hans Christian Andersen nějak začínali... 😀
Když byl Elroq představen, byl inzerován jako auto za 800 000....😂
No , to jste neudělali dobrou službu BEV. Protože při nájezdu této rodiny si toto auto koupí s prominutím blbec. Snad jsou ostatní majitelé BEV inteligentnější 😁 Dobré pohádka. Kam až chcete klesnout v Auto.cz
Kdyz udelas 5tis km rocne, tak je EV asi dobra volba.Asi bych si nevybral skodovku, za 1.3 mega mas v EV obrovsky vyber vcetne Audi Q4 na stejne platforme nebo Mercedes CLA, EQA nebo BMW i4… a kdyz pridas i frantiky, cinany a italy, je toho na vyber vazne mraky. Treba krasny ikdyz vzadu mensi Renault 5, a mas paradni stylovku jako blazen.
@Freddka Naopak. Pri 5000 km ročne je to nezmysel. Aby BEV dávalo zmysel, musíš najazdiť veľa, ale do Chorvátska by si to asi nedal...
@traveldrive smysl má bev i pri menších nájezdech, protoze ostatnim nesmrdí bezohledne pod nosem, nezhrosuje ovzdusi v obydlenych oblastech. Jen prosté nesmí byt jediný tvuj bezohledný pohled tvoje prázdná peněženka.
Koupili si auto v cenové relaci přechozí Mazdy, které je pro jejich use case výrazně příjemnější, (skoro) ve všem. Není co rozporovat...
Ale místní elektro hateři se na to samozřejmě dívají jen optikou
své peněženky. Moc drahý, dalo by se ušetřit na tomhle, tomhle a třeba tomhle. Nevyplatí se na malý nájezd a stejně si radši měli koupit Dacii 😁
Ale místní elektro hateři se na to samozřejmě dívají jen optikou
své peněženky. Moc drahý, dalo by se ušetřit na tomhle, tomhle a třeba tomhle. Nevyplatí se na malý nájezd a stejně si radši měli koupit Dacii 😁
Měl jsem Mazdu CX 5 Revolution mel jsem ji 9 let najeto 113 000 km bez jedine poruchy teď jsem si koupil Mazdu cx 60 hybrid 327 koní jezdí super .Žena má Mazdu 3 a měla CX 3 už kupují pouze Mazdy Garanční prohlídka stojí 7.600 Kč
Celkom dobry vyber, Mazda bohuzial v tomoto smere zaspala. Akurat by som chcel upzornit na tepelne cerpadlo. Koncern VW sa rozhodol ist do typov z nezvykle vysokym tlakovanim media a vyzera to tak ze to bude jeden z najcastejsich problemov an inak bezproblemovom aute.
@TKolja No a jak to vlastne maji tedka?
V americe to prestali prodavat jako priplatek, protoze slibili, ze to prida X dojezdu a nekdo to zmeril a nepridalo to vubec nic, a to ani v podminkach, kdy to melo energii skutecne setrit. Tam to bylo v Q4, ale pocitam ze to je totozna platforma, takze to je to samy. Tak by me zajimalo, jestli to jejich tepelne cerpadlo nejak vylepsili.
V americe to prestali prodavat jako priplatek, protoze slibili, ze to prida X dojezdu a nekdo to zmeril a nepridalo to vubec nic, a to ani v podminkach, kdy to melo energii skutecne setrit. Tam to bylo v Q4, ale pocitam ze to je totozna platforma, takze to je to samy. Tak by me zajimalo, jestli to jejich tepelne cerpadlo nejak vylepsili.
Zaujala mě věta: Kupovat si po 7 letech stejné auto za mnohem víc peněz by se asi chtělo málokomu.
Ne, není to stejné auto. CX5 dostávala každý rok modelovou péči a v roce 2022 větší facelift. Nové sedačky, světla, bezdrátová konektivita, mild hybrid, infotainment, asistenty, kamery 360, HUD, nižší spotřeba, upravený podvozek atd. Opravdu nejde říct, že je to "stejné auto".
Více peněz stojí po těch 7 letech úplně cokoliv a dva roky stará CX-5 po posledním faceliftu stojí polovinu vybraného Enyaqu, proto nechápu argument o ceně.
Nejsem EV hater, se solárem a vlastním nabíjením to dává smysl. Na druhou stranu roční nájezd km, způsob použití a finálně vybrané auto je prostě overkill.
Není divu, že celý článek vypadá jako hloupá reklama na EV Škodovku a sklidí hejt. EV určitě ano, ale ne takto...
Ne, není to stejné auto. CX5 dostávala každý rok modelovou péči a v roce 2022 větší facelift. Nové sedačky, světla, bezdrátová konektivita, mild hybrid, infotainment, asistenty, kamery 360, HUD, nižší spotřeba, upravený podvozek atd. Opravdu nejde říct, že je to "stejné auto".
Více peněz stojí po těch 7 letech úplně cokoliv a dva roky stará CX-5 po posledním faceliftu stojí polovinu vybraného Enyaqu, proto nechápu argument o ceně.
Nejsem EV hater, se solárem a vlastním nabíjením to dává smysl. Na druhou stranu roční nájezd km, způsob použití a finálně vybrané auto je prostě overkill.
Není divu, že celý článek vypadá jako hloupá reklama na EV Škodovku a sklidí hejt. EV určitě ano, ale ne takto...
@houmer56 A odkial vieme, ako to pouziva? Co ked stary na stare kolena zisti, ze nemusi zahrievat motor, ze na neho nemusia trubit, ked sa napaja na cestu a ze ked sa chce pohnut, tak sa auto naozaj pohne? Moze robit vela kratkych jazd pri takom najazde, moze denne sadat do vyhriateho, alebo vychladeneho auta, co mu mazda neumozni.
Elektrická Škoda v akci za nesmyslné peníze je skvělé auto pro mamku??? Aneb za peníze lze napsat asi opravdu velkou blbost!!!
levnější nebudou, cena surovin jen poroste, moc nových dolů ročně se neotevře a již dnes mají takřka naplněnou těžební kapacitu. Stejné to bylo i u hliníku, podíl hliníku v autoprůmyslu vzrostl a cena taky.
Když pominu všechny bláboly, přijde mi, že kupovat na ježdění kolem komína, kde auto najede za 7 let 25.000 km, něco za 1.200.000 a víc, je totální ekonomický nesmysl.
Hodně debilní komerční článek. Ach jo.
@Speed Jako fakt hodně.
@Stejsn Na něco takového musí mít člověk hodně silný žaludek. Co třeba pojem novinářská etika? To už je dnes "přežitek"? 😧
@Arese Pánové kdybyste měli někdy cestu okolo Nymburka, klidně bych vám reálného elroqa ukázal, bohužel se ale nestíhám ani věnovat všem komentářům. Mohu ale poslat foto, stačí napsat na mejl na jan.faltysek@cncenter.cz. Sleva na elroqa byla od dealera a nemá tušení o tom, že by vyšel nějaký článek, tedy pokud na něho nenarazil 😊 Žaludek na to si tu vymýšlet rodinné příběhy bych opravdu neměl 😁 A nevím, jak dopadne Elroq za 10 let, jen se modlím a trochu věřím, že to bude ok 😊 Elektro a války se spalováky jdou zcela mimo mě 😊
Pan redaktor Faltýsek se obecně sám rád chvástá tím, co má doma. Nedávno v bazarové rubrice Světa Motorů chválil své Volvo V70 a Nissan Silvia... Nevím, ale podle mě články tohoto rázu patří na internetová diskuzní fóra, a ne na webové stránky formátu ACZ a už vůbec ne do tištěného Světa Motorů... Jeho články už mě přestávají bavit.
@bory_neto Díky za zpětnou vazbu, byť je bohužel negativní. Auta, která prošla domovem, znám prostě nejlépe, proto o nich píšu. Jinak třeba článek o S14 mi ani nepřišel zrovna pozitivní – to auto mě totiž umí spíše pěkně potrápit.
Nemáš Výfuk
Příspěvek podléhá schvalování.
Ladislav Láník
Příspěvek podléhá schvalování.
Dostala strucne zadani a zbytek uz delal automat.
Je to pro AI idealni situace!
Uz 1000x zpracovane tema... staci strojove precist a zobecnit.