Novinky
Novou Toyotu Corolla Cross můžete mít už za 7500 Kč. Plug-in hybridní C-HR je za 9 tisíc
9 komentářů
To, že si auto můžete odkoupit za zůstatkovou cenu už dávno neplatí. Auto musíte dát ze svého do stavu, který vám nadiktuje leasingovka těsně před vrácením a auto si pak ponechá. Čtěte pořádně smlouvy, ať pak nepřijde trpké vystřízlivění. Auto na leasing se soukromníkovi nevyplatí.
Umí někdo udělat blizsi propočet na srovnání OL a pořízení vozu?
@Jenik3
to není zase tak složité. Vezmu nějakou střední variantu.
Corolla cross 2.0 style. OL, 9.300 bez dph, tj 11253 s dph. Takže za 3 roky a nájezd 30000 dáš 405.108,- Kč a auto vrátíš. Součástí je pojištění ( možná bez havarijka, to nepíšou, ale budu počítat že je ), servis není. takže ještě servis a pneu k tomu, stejně jako při vlastnictví, Sada pneu 45tis, servis na 30tis km cca 16,5tis., dohromady za auto na OL se zaplatí 480tis a zbyde bezcenná sada pneu.
Při nákupu zaplatíš 999.900,-, koupíš sadu za 45, servis za 16,5, a roční pojištění podle kraje, ale řekněme že bude kolem 30 ročně včetně havarijka a nějakého toho připojištění ( asi se najde i levnější, zde se mi nechce hledat ). Benzín nepočítám, ten bude v obou případech stejný. takže celkem to máme za 3 roky cca 1.151.000 kč.
Na sauto je corolla z roku 2022 s 20tis km za 700, nová stála 920
Propad ceny u hybridu s tak malým nájezdem bude za 3 roky tedy cca 20-25%. Takže za 3 roky bys ji mohl prodat za cca 800. To máme náklad celkem cca 350tis.
Tedy vlastnictví je za 3 roky o cca 130 levnější, a to ještě předpokládám, že v OL je havarijko, na webu v dané kalkulaci o něm není zmínka a popisu OL jen, že je volitelné. Bral jsem tedy jen fixní náklady bez ohledu na nájezd. Tam další nákladu budou u obou stejné.
to není zase tak složité. Vezmu nějakou střední variantu.
Corolla cross 2.0 style. OL, 9.300 bez dph, tj 11253 s dph. Takže za 3 roky a nájezd 30000 dáš 405.108,- Kč a auto vrátíš. Součástí je pojištění ( možná bez havarijka, to nepíšou, ale budu počítat že je ), servis není. takže ještě servis a pneu k tomu, stejně jako při vlastnictví, Sada pneu 45tis, servis na 30tis km cca 16,5tis., dohromady za auto na OL se zaplatí 480tis a zbyde bezcenná sada pneu.
Při nákupu zaplatíš 999.900,-, koupíš sadu za 45, servis za 16,5, a roční pojištění podle kraje, ale řekněme že bude kolem 30 ročně včetně havarijka a nějakého toho připojištění ( asi se najde i levnější, zde se mi nechce hledat ). Benzín nepočítám, ten bude v obou případech stejný. takže celkem to máme za 3 roky cca 1.151.000 kč.
Na sauto je corolla z roku 2022 s 20tis km za 700, nová stála 920
Propad ceny u hybridu s tak malým nájezdem bude za 3 roky tedy cca 20-25%. Takže za 3 roky bys ji mohl prodat za cca 800. To máme náklad celkem cca 350tis.
Tedy vlastnictví je za 3 roky o cca 130 levnější, a to ještě předpokládám, že v OL je havarijko, na webu v dané kalkulaci o něm není zmínka a popisu OL jen, že je volitelné. Bral jsem tedy jen fixní náklady bez ohledu na nájezd. Tam další nákladu budou u obou stejné.
@Mikesus
Díky. Zásadní vstup pro kalkulaci je odhadovaná prodejní cena vozu po x letech. To je stejná loterie jak pro leasingovku, tak pro individuálního zákazníka.
Díky. Zásadní vstup pro kalkulaci je odhadovaná prodejní cena vozu po x letech. To je stejná loterie jak pro leasingovku, tak pro individuálního zákazníka.
@Jenik3 presne tak. Odhad prodejní ceny je zásadní. Nicméně soukromá osoba asi nekouka, za kolik auto proda po par letech, ale jak dlouho auto dokáže jezdit spolehlive bez větších nákladů.
@Mikesus
Pravda, soukroma osoba jezdi, dokud to dava smysl, coz je velmi neurcity pojem. Muze stat, ze auto bude jezdit 8 roku nebo jenom 3 roky a nasledne pujde k dalsimu majiteli za castku, kterou lze tezko stanovit dopredu.
Dulezitou otazkou je cena penez.
Pri nakupu musi jit cela hotovost pryc (dobre investovane penize nesou 10% p.a), zatimco u OL jsou platby rozlozene v case.
Pravda, soukroma osoba jezdi, dokud to dava smysl, coz je velmi neurcity pojem. Muze stat, ze auto bude jezdit 8 roku nebo jenom 3 roky a nasledne pujde k dalsimu majiteli za castku, kterou lze tezko stanovit dopredu.
Dulezitou otazkou je cena penez.
Pri nakupu musi jit cela hotovost pryc (dobre investovane penize nesou 10% p.a), zatimco u OL jsou platby rozlozene v case.
Někomu se to možná vyplatí. To si musí každý spočítat.
Mne však vadí, že autor článku neumí napsat ceny s DPH.
Aha, ony by nevypadaly tak nízké.