Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-Benz EQE 350+ – Umění létat

40 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Děkuji za skvělý test 👍

To auto je úchvatné – mé sympatie má bezpochyby 🥰
kesumb
@Horký Rom
zas tak to neprehanej, i5 ma vyuzitelnejch 81, nominal 84, jeste to slo uhladit..
Freddka
Ja bych pridal do minusu i to, ze se to v podstate prestalo vyrabet
www.auto.cz/…i-pockame-158075
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Freddka
Já bych přidal do plusu i to, že je stále v konfigurátoru MB 👍 mercedes-benz.cz/…qe/overview.html
Muffik
@Horký Rom
Ok, tak to upřesníme: Jo, je v konfigurátoru, nicméně příští rok se přestane vyrábět. A to proč? Protože ho nikdo nechce.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Muffik Já ho chci. A když ho chci já, neplatí, že ho nikdo nechce. Nechte si ty paušalizmy na jinou diskuzi.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Ringhofer
Já také 👍
Arese
@Horký Rom Tak teď jsem si smíchy poprskal obrazovku... 😊
Rosta Jež
@Ringhofer A koupíte si ho ? To, že jej chcete, je totiž celkem irelevantní. Podstatné je, jestli si jej koupíte a teď samozřejmě myslím nový kus.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Rosta Jež Dobrý den, Rosťo. Nebojte se, nejsem jako Vy. Já už mám EQS.
Rosta Jež
@Ringhofer To je sice hezké, ale EQE si asi nekoupíte, když už máte EQS. Takže prodejům asi stejně nepomůžete a takových je asi více, co dali přednost jinému modelu a proto nejspíš skončí. A teď nemyslím EQS ale EQ obecně. Super aerodynamika není všechno, protože jenom málo lidí je ochotno se soukat do nízké placky
Muffik
@Ringhofer
Souhlasím, že to bylo nadneseně řečeno, nicméně na faktu, že se neprodávají a že končí (EQE+EQS), to nic nemění.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Muffik Máte pravdu. A také má pravdu Mercedes-Benz když říká, že tyto vozy řady EQ předběhly svou dobu.
Pozn.: byly zaměřeny na Čínu, a Číňané začali kupovat domácí prestiž. Ono to neprodávání se začalo vztahovat na celou evropskou produkci. Holt Strana velí, straníci poslouchají. Navrch ještě ušetří, neboť domácí prestiž je ještě větší, ještě luxusnější a - kdo by to řekl - levnější. Takže i takové Ferrari tak trochu pláče nad vývojem prodejů v Číně. Kdo by to do největšího světového trhu před 3 roky řekl, že?
Freddka
Zakazniky trochu nedocenene, neco jako Rko mi to cely pripada.

Mne osobne se docela libi, ale zakaznici rekli, ze chteji neco jinyho - a zakaznik ma vzdy pravdu.

Ja bych byl s EQS velmi spokojeny, jen mi prislo trochu predrazene - a to mozna ma tak byt, je to velky “limo“ mercedes, kdo by ho chtel levny, ze jo 😀
Teda pokud se da EQS nazvat limuzina - proc je EQS liftback a EQE neni, to jsem nikdy uplne nepochopil. A popravde zatimco tady v Evrope jsme za liftback vsichni radi, obavam se, ze na mnohych trzich to pro zakaznika znamena “vzdyt ani nemaji poradnou elektrickou limuzinu”. A pak je tady fakt, ze EQS jako by bylo mezi Eckem a Skem a to taky prodejum nepridalo. Podle me zbytecne mnozstvi divnych rozhodnuti a celkem silna konkurence (zvlast BMW i7) a najednou je zakazniku pro EQE a EQS pulka nebo i vic u konkurence. Odhaduju, subjektivni nazory samozrejme.
Avatar - praptak
praptak
@Muffik EQS skončit nemá, jen EQE.
Sevca1
@Horký Rom Já bych přidal jednu perličku. A to že tu dosáhneš u každého testu BEV vyvrcholení 😁 . Což není řekněme si to na rovinu normální. Jestli je to schválně pro pobavení tak už to nefunguje. Jestli to myslíš vážně tak jsi vůl . 🤔
Lubo
No, zvažujem trocha 3 ročnú EQS - konkrétna, o ktorú som sa zaujímal bola mínus 61% cenníkovej ceny + program Mercedesu s predlžovaním záruky (takže ešte 5 rokov plná záruka, na batérie ešte 7 rokov).
A u EQE sú tiež zaujímavé ponuky, ročné s poklesom ceny cca o 40-50%.
Dizajn nič moc, ale dojazdové hodnoty slušné.

5 rokov vydrží, potom zrejme nepredajné, ale hádam sa hneď nepokazí a každý rok do plusu by bol bonus.
Ale nové by som kvôli prepadu ceny nekupoval, veľmi sa im predajne nedarí.
Freddka
@Lubo Ojety EQS s velkou baterkou bude super. Jen musis pocitat s tim, ze nejaka rezie tam bude, vetsi opravy maji v Mercedesu na EVcka strasne napaleny hodinovku nad Skem i pro EQA (!!!) a to vis nejaky rameno nebo brzda se meni i na EV. No a pak to bude komplet neprodejny za 5 let, ale vzhledem k porizovaci cene ojetiny proste usetris pri koupi a tratis pri prodeji, nula od nuly pojde.

Jedna vec je EV, ale druha vec je takovy ojety Sko s sestivalcem podle preference majitele. Tam aspon nemusis premyslet, jestli mas to nejlepsi nebo ne 😀
kesumb
@Lubo
mam jetej etron trosku pres rok (auto je petilety) a povazuju to za super kup. Jasne, pocitam s tim, ze to sotva prodam, ale pomer cena vykon vysla paradne, vyborne se s tim jezdi a jeste to setri kazdej mesic skoro 10tis na provoznich nakladech oproti benzinu. 70tkm prohlidka byla 8 bez dane v autorizaku.. A k jadru pudla, kdybych nepotreboval auto do lesa koupil bych jety eqs hned. Ty penize za jaky se to s par tisicema km povaluje na inzerci jsou hodne lakavy. A i k dojezdu a nabijeni, jak jsem tak pochopil nejsi uplne klientela co k tomu nema podminky, ono po roce si uvedomis, ze je uplne jedno jestli to ujede 380 nebo 440km a jeste vic je fuk, jestli se to nabiji 22 nebo 28 minut..
Drzim palce k vyberu!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Auto neznám, takže nekomentuju, ale co je to za novou podivnou módu, že v prémiové vyšší střední chybějí madla nade dveřmi? Viz zde nebo v A6 Etron...
Avatar - skejpa
skejpa
Trochu jste tam vynechali zasadni vec. Na tak drahe auto pomale nabijeni na stare architekture. Mercedes uz pokrocilou platformu ma. Ale jen v novém CLA a ted v tom mensim SUVcku. Ale tohle je stara technologie a pomale nabijeni.
Muffik
@skejpa
Aj, aj, to jste neměl, teď si ho Horký Rom a Ringhofer nekoupí. A přitom ho tak moc chtěli. 😉
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Muffik Takové to malé domácí popíchnutí, co? Ve svém věku se umím nad tím přátelským šťouchancem pousmát. Jak píšu výše, vývoj jde tak rychle kupředu, že auta stejné značky a typu prezentují zdvojnásobení uživatelských parametrů během generační obměny (dobíjení, dojezd). Každý, kdo si pořídí EV, musí s tímto faktem počítat. Naštěstí, pro některé z nás není taková investice závazkem na dvacet let dopředu, ba ani na deset let. Proto technický vývoj přijímám s pokorou a počítám s tím, že po dvou letech je můj vůz morálně zastaralý. Naštěstí nikoliv fyzicky. A víte, co je na tom nejlepší? Byl postaven jako skutečný Mercedes: bytelně, velice kvalitně a z velice kvalitních materiálů. Jo, a co napsal Marek Bednář ve svém článku o EQE, s tím vším musím souhlasit. Je to kvalitní test, svědomitě a pečlivě napsaný. I s těmi zmiňovanými zápory.
Sevca1
@Ringhofer no jo no. U aut této kategorie byla vždy velká cenovka a bylo to pro lidi co to netrapilo. Jenže tenkrát to Auto bylo pořád na technické výši dost let a cena tak brutálně nepadala. Dnes je to po 2 letech Ev dinosaurus a propad ceny velký. No jo no , ono ti nic jiného nezbývá než se s tím smířit a nějak to okecat.
Avatar - wakantanka
wakantanka
@Sevca1 Čiste technicky, hodnota auta padá hneď keď to postavíš na značky a vyjdeš s tým z predajne. V percentách plus mínus autobus rovnako. V peniazoch samozrejme to vychádza trochu inak. A chceš vari tvrdiť že 5 ročné S600, 750i alebo A8 s 8 valcom sa predajú ľahšie a za lepšie peniaze? Silne pochybujem.
Sevca1
@wakantanka Hmm, jenže tady padá cena už po dvou letech.A nebavím se o tom že auto po nasazení značek strati nějakou cenu. To víme všichni To je normální. Dále po těch dvou létech je to EV dinosaurus. Což se říci nedá o vozech co jsi psal, ne? To je fakt to neokecas.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
@Sevca1 Ano, máte pravdu. Nic ovšem neokecávám. Jinde jsem psal, že mě štve, když vidím z čeho se v Evropě vyrábí elektřina teď a z čeho se bude vyrábět za pár let. Nic z toho, na čem Evropa pracuje (slunce, vítr, jádro) není tím správným řešením. Ale to neznamená, že budu šmahem všechno zatracovat. Udělám to, co v dané chvíli považuji za rozumné pro ekologii i pro kapsu. Naštěstí se mi volba povedla, jsem moc spokojený.
Sevca1
@Ringhofer Jj, BEV jdou kupředu což je dobře. Ale má to holt i tyto nevýhody.
ryccardo
@skejpa 170 kW je pomaly nabijeni. Teoreticky mas za pul hodky plnou baterku. To mi neprijde spatny.
Avatar - skejpa
skejpa
@ryccardo No prave, ze to spatny je. Kia/Hyundai umi to same za 18 minut a Xpeng se Zeekrem jsou uz na 12 minutach. Kdyz pak postavis vedle toho tenhle Merc kteremu to trva 30 minut, tak to je proste skoro trojnasobny cas, coz je hrozny. Ja vim, stara technologie atp. ale v tom testu by se to melo zminit. Jde to hrozně dopredu a tady u toho nabijeni bych řekl, ze to zastarava velmi rychle.
Mr.Murphy
To je uzasne ze se v testu pise o jizde na dalnici. Ale neni uvedena rychlost. Udaj o spotrebe je tedy zcela nepouzitelny. U takoveho auta bych chtel znat spotrebu pri konstantnich 130 a konstantnich 150. Tam by se ukazalo.... Pokud nekdo jede po dalnici a pulku casu kvuli provozu 120 a jsou tam nejaka omezeni tak je mi udaj o spotrebe zcela k prdu.
kesumb
@Mr.Murphy
nekde na fdrive (ikdyz bacha pulzner jezdi se vsim co ma kola za max 2/3 toho co ja) s tim jede do stuttgartu je tam dobrej popis spotreb i nabijeni...
Avatar - skejpa
skejpa
@kesumb Přesně. 2/3 toho, co jezdím já 😁
Avatar - praptak
praptak
@Mr.Murphy Zrovna toto je dost individuální, pro někoho může být relevantní údaj při rychlosti 120 km/h a pro jiného při 180 km/h.
Mr.Murphy
@praptak jo ale shodnem se na tom ze dalnicni spotreba bez uvedeni rychlosti nepomuze nikomu 😉
_Teddy_
- "kontroverzny" dizajn (ak rovno nenapisem ze priserny)
- vpredu malo miesta na koleno
- vzadu malo miesta na hlavu
- anti-ergonomicke ovladani klimy cez patlavy display
- male viko do maleho kufra
- realny dojazd sotva 400 km
A toto vsetko za 2 melony a 5 hviezd! No nekup to...
Avatar - mariov8
mariov8
@_Teddy_ Blbé je, že je to na trhu jediný elektromobil, opravdu schopný po dálnici jezdit 130+ a dojet přes 400km i v zimě. Alespoň + verze s nejlepším dojezdem. Jen bych si teda nebral vzduch, velká kola, hnusný displej přes celou palubku a odpustil si řadu dalších nesmyslů. Pak je to docela příjemně použitelné zařízení a asi by se dalo dostat i pod ty 2M, byť pouze o tisíce nebo stokoruny.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Život přináší překvapení. prosím přečtěte si celou diskuzi nahoře a potom to srovnejte s touto zprávou: https😐/www.autorevue.cz/…nym-elektrolytem
Ne, pořád ještě se elektřina vyrábí velmi drahým způsobem s mnoha distribučními riziky. Ale např. MB, BMW dělají hodně pro to, aby se vlastnosti EV přiblížily skutečným potřebám skutečných zákazníků.
Nenadávejme na to, když jsou finančně silné skupiny ochotny dávat ohromnou hromadu peněz do výzkumu, vývoje a produkce. Společnost posunou dopředu lidi s vizí, ne zaprděnci co mají hluboko do kapsy a furt si jen navzájem potvrzující, že mají tu svou zaprděnou pravdu...
Arese
Ten trapný elektrosamohyb vypadá, jako beztvará hrouda másla, rozktékající se na sluníčku! Brrr!
Avatar - mariov8
mariov8
@Arese Jo, hezké to fakt není. Pro nadšence a ty co potřebují ukázat, že mají něco jiné - elektromobil - to bylo asi O.K., ale jestli tyhle samohyby chtějí prodávat i svým normálním, a docela konzervativním, zákazníkům, musí se dizajn vrátit do normálu také.