Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Co dělat s vybitým elektromobilem? Záleží, jaká baterie došla

48 komentářů

Avatar - jersey.se
jersey.se
No a normální auto stačí natankovat 🤗😎
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@jersey.se
Máš jako vždy pravdu, brášule 😘❤️
Avatar - sachs800
sachs800
@jersey.se Často nestačí, diesel se velmi často zavzdušní a auto stejně jede do servisu.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
@sachs800 takový diesel neznám
Avatar - sachs800
sachs800
@Ada je zase tady Zejména německý....
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože tvá znalost dieslu skončila u 1.9 TDI ze začátku devadesátek...@Ada je zase tady
Avatar - mariov8
mariov8
@Ozzman Staré diesely měli ruční pumpu u čerpadla a nové stačí natlakovat startováním (do 30 vteřin, pak spouštěč potřebuje ochladit).
kyklop
@Ozzman si zabudol na outlander s 2.0 tdi 😁
DonVito
@jersey.se
Za cely zivot mi nedosel benzin, nafta ani elektricka energie ve vysokonapetove baterce... nikdy.

Ve 12V baterce jednou. U spalovaku.
😀

Jeste bych dodal, ze ACckem (i z obycejny jednofazovy zasuvky dejme tomu 2kW) muzes nabit v nejblizsim dome (kdyz narazis na dobre lidi), pro dojezd na nejblizsi verejnou AC nabijecku (az 22kW), pripadne rovnou na rychlou DC nabijecku.

PS Verejnych AC nabijecek je v Cesku pomerne hodne.
fdrive.cz/…abijecich-stanic
Kolik je asi nejvetsi mozna vzdalenost k nejblizsi nabijecce v Cesku? Pres 40km asi tezko, coz je u normalniho EV tak 10% dojezdu?
Resp. i s 10% dojedes snad vzdy pohodlne k verejny nabijecce.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nerad to říkám soudrhu, ale v tomto máš pravdu, jen retardovi dojde palivo. Nicméně už je pak diametrální rozdíl mít tu rezervu a možnost načepovat během chvíle kdekoliv 😊 a za pomocí trochu benzínu si vyrobit elektriku pro pohon auta.... Toyta to prostě vymyslela tehdy fakt dobře 😊 @DonVito
Avatar - xxc
xxc
@Ozzman snad elektricku zasuvku ma podla mna skoro kazdy dom, benzin doma mat nemusia
Avatar - Ozzman
Ozzman
u nás v bytovce mame v garáži i stojan na Natural95, heč @xxc
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman fakt? A funguje? 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No... říkame mu kanystr a jo, už tak 200 let funguje na stejném principu 😁 😁 @Mikesus
ericn
@Ozzman Dobře ty 😉
Avatar - mariov8
mariov8
@xxc Mimo město jsi s kabelem/elektrickou zásuvkou v háji, kanystr nebo alespoň petku s něčím co vyleješ/vypiješ koupíš na každé pumpě.
traveldrive
@xxc Normálne ťa vidím ako zastavíš s vycucanou baterkou niekde v centre mesta a bežíš domov natiahnuť k autu predlžovák... 😁
DonVito
@traveldrive

Ve meste je to blbost, tam mas AC nabijecku snad vzdy jen do par set metru daleko.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Ozzman No to se zrovna stalo kolegovi. Vyrazil v noci někam k Třebíči a ze v klidu natankuje tam. No a hle, všechny benzinky v okolí otevřeno jen do 22hod, nabíječky jedou 24/7. Zbytek uz nebyl v dosahu, takze kanystr a doběhnout. Nastesti to nebyl diesel, kterej by se zavzdušnil, takze stacilo jen pro ten kanystr.
Pak mne se stalo, ze proste nebyl cas a porad nekam nejaka zajíždí, tak jsem to neodhadl. 2km pred benzinkou došel, ale zbytek jsem dojel na elektriku ke stojanu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na D1 cestou do Třebíče jsou nonstop benzínky 😊 No a o tvém riskantním dojíždění nádrže do prázdna vím, za to si mužeš sám, já trpím úzkostí z dojezdu, takže pořád udržuji alespoň 1/3, maximálně tady po našem maloměstě to necham do rezervy, ale my tu mame dvě 24/7 pumpy 😁 i nabíječky.. @Mikesus
traveldrive
@Ozzman Dnes už snáď každé normálne auto píše odhadovaný dojazd na to, čo je v nádrži. Stačí nenechať to klesnúť pod 100 km.
DonVito
@Ozzman
👍
Ty jsi uplnej Toyoda fanatik.
😀

No nastesti to vypada, ze Toyota dostava pomalu rozum.
A kdyz bude vyrabet EV v Cesku, mozna v ni taky skoncim.

PS Nemam potrebu vyroby elektriny z benzinu... Ani tak mi baterka jeste nedosla. Snad jsem to ted nezakriknul.
🙂
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nene, mé srdce patří Fordu a Renaultu, tam to funguje dost podobně i když u Renaultu to je technicky jinak provedené 😊 Naftu jste mi zhejtovali, takže já se držím pořád stébla fosilních paliv 😊 @DonVito
DonVito
@Ozzman
electrek.cO/2025/09/11/byd-insists-rapid-ev-growth-cant-be-stopped-even-without-grants/
BYD insists its rapid EV growth can’t be stopped, even without electric car grants
🤫
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tohle ale nikdy nepopíral, to posílej Aresemu a rohypnolovi 😁 @DonVito
DonVito
@Ozzman

To byla reakce na tve fosilni steblo.
😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslim, že já v klidu dožiju s nějakou formou kombinovaného pohonu 😊 @DonVito
Avatar - xxc
xxc
@Ozzman Jasne, treba podporovat nepriatelske mocnosti a nejak dozijeme. Len vela ludi dozije kratsie a v nie celkom priaznivom prostredi 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
S osvětou začni u sebe doma, v ČR tuto mocnost zas tak nemilujeme @xxc
šofér
Vyhodit😜
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@šofér

Byl jsi rychlejší 😆
traveldrive
@šofér Niet nad prevenciu. Stačí nekúpiť a problém ani nenastane. 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
zavolat odtah do šrotu
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Cim dal tim vic mi vychazi jako idealni auto Punto II.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni 123
Správně.
Arese
Nekupujte elektrošroty a tento problém nebudete muset nikdy řešit! 🙂
_Teddy_
"...Když odešla 12V baterie: Najděte servisní póly 12V baterie (většinou pod kapotou)..." No, to je vyborna rada, ale co ak sa otvaranie kapoty (dveri, kufru, atd) odistuje nie mechanicky, ale tou 12V bateriou, ako napriklad na Tesle-S? Jo, a aby bola ironia dokonala, tak James May mal celu dobu auto pripojene na nabijacku. Lenze podla Tesla-logiky, ked sa odpoji nabijanie trakcnej baterie, automaticky sa odpoji aj dobijanie 12V-baterie (bez ohladu ci je nabita, alebo nie). No skratka radost! www.youtube.com/watch?…
DonVito
@_Teddy_
wow
pred ctyrma lety...
Neco aktualnejsiho by nebylo?
Znas soucasne reseni 12V baterky Tesla???

WTF

Tesla's low-voltage battery solution uses a lithium-ion (Li-ion) battery instead of a traditional 12V lead-acid battery to reduce weight and increase durability. Starting in mid-2021, this 15.5V battery was introduced in newer Model S, 3, X, and Y vehicles, offering higher usable capacity and a longer lifespan due to its internal battery management system (BMS).
Key features of Tesla's lithium-ion low-voltage battery
Higher voltage: The new battery operates at around 15.5V, compared to the 12V system it replaces.
Smaller and lighter: The lithium-ion battery is physically much smaller and weighs under 2kg, significantly less than a lead-acid battery.
Longer life and higher capacity: Lithium-ion chemistry offers a longer operating window and a very high usable capacity, making it more durable over time.
Integrated Battery Management System (BMS): Each battery includes its own BMS to manage cell balancing, protect against overcharge and high/low temperatures, and ensure a long service life.
Bluetooth connectivity: Some lithium batteries, like the Ohmmu 12V LiFePO4 battery, feature Bluetooth for remote monitoring of diagnostic and lifecycle information through a dedicated app.

PS Podceneni Tesly zrovna v tomto pripade je obrovsky fail. 👎 Tesla ma nejvic zkusenosti a zda se, ze problem vyresila nejlepe.
Jon Bon Novy
Preco este nikoho nenapadlo mat v EV ako povinnu vybavu elektrocentralu v kufri.
Dojde stava? Vyberiem generator z kufra a dobijam tam, kde prave som ....
kozakm
@Jon Bon Novy range extender, nic nového
Jano- Korňa
tak tak
ja uz dlhlhsie fandim rieseniu el. pohonu s REXom. pre dost ludi zaujimave a pouzitekne riesenie, LEN skoda ze nesedi griindiil Bruselskym aktivistom , ktori z pozicie moci do tohto riesenia hadzu vidly.
- si predstav auto s baterkami cca 30-40kWh (dojazd 150-250 km) co je postacujuce na bezne kazdodenne jazdenie. + elektrocentralu pod kapotou s vykonom cca 30kW aby stacila na 130ku po diaľniciach.....vyhody : lahsia baterka( mozne pouzit lacnejsiu a na vzacne kovy nenarocnejsiu Lifepo4 ku) , benzinacit ,maly lahky moze ist v efektivnych odhlucnenych otackach.
vacsinu by clovek jazdil na elektriku lebo je lacnejsia prevadzka, ale v pripade potreby moze ist aj daleko takmer bez obmedzenia.
kozakm
@Jano- Korňa BMW i3, ale pokud vím, tak moc oblíbené to nebylo
Jano- Korňa
ako samostatny model by sa to až nezivilo, akle ako priplatkova vybava namiesto velkej baterky by to mohlo byt pre urcitu skupinu ludi pouzitelne .

ja mam eGolfa, kazdy den s nim jazdim "okolo komina (do roboty, obchodu, zaviest deti, z/na stanicu) a som s nim spokojny. naklady "na palivo" 1/4. ALE 1, 2 krat do mesiaca potrebujem otocit vyse 200km (za rok 3000km) a uz je ta mala baterka obmedzujuca......koli tomu vydrziavam este spalovak ktory by som nemusel ( kym funguje, OK - neriesim, ale otazka akou cestou ist az ho budem menit).
kozakm
@Jano- Korňa no u i3 to právě bylo jako příplatková výbava... Použili motor z motorky a co si vybavuju, tak to moc nedobíjelo, takže spíš zbytečná zátěž navíc.
Avatar - xxc
xxc
@Jano- Korňa Prave preto je dolezite, aby ten egolf mal vacsiu baterku, pripadne pouzitelne nabijanie, a nie maju baterku a dalsi motor k tomu. Aspon teoreticky. Vela ludi malo nejaky plugin hybrid a presli na elektromobil, ale su nejaki, co predali elektromobil a kupili nejaky plugin?
Avatar - radoslav Hrickanin
radoslav Hrickanin
Příspěvek podléhá schvalování.
Jano- Korňa
- mozny problem 12V bateri v EVckach moze byt, ze sofer nema ako spozorovat ich dozivanie. u spalovaku to daju najavo pri kazdom rannom starte v akej su kondicii.

stat sa moze kazdemu, aj mne uz dosla nafta.nastastie benzinka bola uz na dohlad a naftu cerpadlo natahalo (chudak startet).
v prvom rade je "prazdna nadrz" problem planovania sofera a nie auta. 😄 ....kazdy pohon ma v tom svoje plusy a minusy. a aj preto vozim v mojom malobaterkaci nab. kabel na 230V.

chapem, niekdy sa moze stat, ze clovek pocita s konkretnou benzinkou (nabijackou) a ona potvora je zavreta (porucha, zmena otv. hodin)..... a priekak je na svete..... poucenie dobuducna : nejazdit na hranu a nechavat si rezervu.

pekny den a dojazd az do ciela prajem vsetkym 😄
Johnn
Která auta s 800V platformou se nemohou hned nabíjet na DC? U platformy H/K E-GMP při hlubokém vybití trakční baterie to jde hned na DC.