Novinky
        Ja mam rad klasiku. Jedna se ciste o ergonomii - nejlepsi ergonomie se pozna tak, ze vsechno padne do ruky a je to jednoduse intuitivni.
        @ryccardo A co ma tlačítko společného se zastaralou technikou? Elektrické kliky nejsou novinka a každého volba, co si vybere. Nebo ty tedy radši startujes klikou nez vůbec nepotrebovat startovat?
Tohle bych treba pochopil u člověka, který nemá na vyber u nového auta, ale u bazarové kovboje, který neco takového bude možná řešit za 20 let, je zcela mimo.
Tohle bych treba pochopil u člověka, který nemá na vyber u nového auta, ale u bazarové kovboje, který neco takového bude možná řešit za 20 let, je zcela mimo.
        @Jon Bon Novy ja si myslím že je to odlišení. A občas to odlišení má na první pohled lesku dost, ale zkušenosti ukazují že je to v tomto případě fakt kontraproduktivní.
        Nechapem, ako vobec nejakeho pablba mohlo napadnut vyrobit taketo elektricke (rozumej nefunkcne a nebezpecne) klucky. 
Koleso bolo uz vynajdene, netreba ho hladat znovu.
A dalsi pablb, co si to kupi a potom sa vo vnutri cuduje, ked mu ide o zivot .... ale hlavne ze ma tetris vo svetlach.
Ludstvo raz vyhynie pre tuto svoju tupost.
Koleso bolo uz vynajdene, netreba ho hladat znovu.
A dalsi pablb, co si to kupi a potom sa vo vnutri cuduje, ked mu ide o zivot .... ale hlavne ze ma tetris vo svetlach.
Ludstvo raz vyhynie pre tuto svoju tupost.
        Svého času v devadesátkách se z bezpečnostních důvodů  přešlo na kliky, které lze uchopít a zasáhnout za ně.  Právě  pro případ nehod.
Je zcela absurdní, že EU nařizuje desítky nesmyslů, ale pak klidně toleruje tyhle výsuvné paskvily, které při nehodě udělají bůh ví co...
Pak přijede hasič a člověk uvnitř BEV uhoří, protože ho nikdo nedokáže skrze dveře zavčas vytáhnout. Hlavně že měl auto GSR2....
Je zcela absurdní, že EU nařizuje desítky nesmyslů, ale pak klidně toleruje tyhle výsuvné paskvily, které při nehodě udělají bůh ví co...
Pak přijede hasič a člověk uvnitř BEV uhoří, protože ho nikdo nedokáže skrze dveře zavčas vytáhnout. Hlavně že měl auto GSR2....
        No sláva! Tak jsme se konečně po mnoha letech dočkali reakce úřadů.
Sice to museli být až soudruzi z daleké Číny, ale aspoň si někdo konečně vyndal hlavu z p.r.dele a vrací zdravý rozum tam kam patří.
Říkám to tu dlouhé roky, že ty kliky jsou zvrácenost a takový auto bych si nekoupil ani za 10,- Kč a specielně stále opakuju, že TMY je past určená leda tak na grilování rodiny majitele.
Tak třeba se pomaličku blýská na lepší časy a po letech totální debilizace autoprůmyslu s duhama, dotykovejma tlačítkama, zapuštěnejma el. klikama, plastovejma sedačkama, kde se zpotíš jen co dosedneš, tetrisech ve světlech a tabletech v madlech dveří a dalšíma podobnejma 𝛑čovinama, dočkáme zase normálně použitelných a uživatelsky příjemných aut, bez ohledu na pohon. Třeba...
Mimochodem i tohle bude jeden z faktorů, proč se tak daří mezi EV naší Škodě Enyaq/Elroq. Protože do toho auta sedneš a vše je tam, kde to hledáš a vše dělá to co chceš a krom jiného to má právě normální kliky.
Sice to museli být až soudruzi z daleké Číny, ale aspoň si někdo konečně vyndal hlavu z p.r.dele a vrací zdravý rozum tam kam patří.
Říkám to tu dlouhé roky, že ty kliky jsou zvrácenost a takový auto bych si nekoupil ani za 10,- Kč a specielně stále opakuju, že TMY je past určená leda tak na grilování rodiny majitele.
Tak třeba se pomaličku blýská na lepší časy a po letech totální debilizace autoprůmyslu s duhama, dotykovejma tlačítkama, zapuštěnejma el. klikama, plastovejma sedačkama, kde se zpotíš jen co dosedneš, tetrisech ve světlech a tabletech v madlech dveří a dalšíma podobnejma 𝛑čovinama, dočkáme zase normálně použitelných a uživatelsky příjemných aut, bez ohledu na pohon. Třeba...
Mimochodem i tohle bude jeden z faktorů, proč se tak daří mezi EV naší Škodě Enyaq/Elroq. Protože do toho auta sedneš a vše je tam, kde to hledáš a vše dělá to co chceš a krom jiného to má právě normální kliky.
        @MB1975 
Taky jsem teď mel čest s novým MB a kliky prostě otřesné, opravdu jak drbat se levou nohou za pravým uchem... Hlavně že jsou podsvícené...
Taky jsem teď mel čest s novým MB a kliky prostě otřesné, opravdu jak drbat se levou nohou za pravým uchem... Hlavně že jsou podsvícené...
        Tak nejak hosi marne hledam prispevek od Mikesuse nebo DonVita, aby se vam horce vysmali a trapne se zeptali jestli vam na aute taky nechybi startovaci klika. Je to jednoduchy, bezporuchovy na co nejaky pokrok v podobe starteru. 😁
        @rohYpnol EU je spolecenstvim zkrachovalcu ktere je uz jen pro smich zbytku sveta..zde nemuzes nic rozumnyho ocekavat. Mel jsem pujceny na vikend soucasny esko a ty kliky me privadely k silenstvi..a to nemluvim o tech šťastných co jim v zime proste zamrzly
        @rohYpnol Jestli myslíš, že po větší nehodě půjdou u tvého auta, s klasickými klikami, otevřít dveře, tak budeš dost překvapený.
        @traveldrive 
To "zase" je již takový setrvalý standard. Má to tu výhodu, že se nemusíš probírat celým internetem a bát se, že by ti něco uteklo. 😀
A máš i možnost zábavy - hledat, jestli je jen zkopírováno "komplet s chlupama" nebo jestli byla vložena i vlastní invence. 😀
To "zase" je již takový setrvalý standard. Má to tu výhodu, že se nemusíš probírat celým internetem a bát se, že by ti něco uteklo. 😀
A máš i možnost zábavy - hledat, jestli je jen zkopírováno "komplet s chlupama" nebo jestli byla vložena i vlastní invence. 😀
        @gil54 ACZ je zase najaktuálnejšie. Článok s týmto obsahom na mňa vyskočil z nejakého bulváru len asi 3 alebo 4 dni dozadu.
        Tak to je typická ukázka, v jak úchylné automobilové době dnes žijeme. V 80. a 90. letech automobilky předělávaly své pákové kliky (otevírají se tak, že se nadvedávají směrem nahoru) na tahové (za ty se táhne směrem k sobě), protože ty první byly kritizovány za svoji nebezpečnost - záchranné složky za ty pákovky nemohly v případě vzpříčených dveří násilím pořádně vzít, jako za ty tahové. A teď se k nim automobilky u svých elektropleček zase vrací, aby ušetřily jakousi setinu Cx. Směšné, trapné a hlavně nezbezpečné!!!
P.S. Podobné je to i s debilním tabletovým ovládáním skoro všeho v současných autech. Za držení mobilu v ruce řidič dostane pokutu a trestné body, ale že musí úplně zbytečně odvracet zrak z vozovky při ovládání současných rádoby "moderních" aut, to žádnému zákonodárci nevadí?!! Tam, kdy by EU v zájmu bezpečnosti skutečně měla nařídit regulaci, to nečiní. A tam, kde je to vysloveně škodlivé, se bruselští byrokraté mohou přetrhnout úsilím, aby výrobcům i řidičům maximálně otrávili život! Naprostá trapnost a fraška!!!
P.S. Podobné je to i s debilním tabletovým ovládáním skoro všeho v současných autech. Za držení mobilu v ruce řidič dostane pokutu a trestné body, ale že musí úplně zbytečně odvracet zrak z vozovky při ovládání současných rádoby "moderních" aut, to žádnému zákonodárci nevadí?!! Tam, kdy by EU v zájmu bezpečnosti skutečně měla nařídit regulaci, to nečiní. A tam, kde je to vysloveně škodlivé, se bruselští byrokraté mohou přetrhnout úsilím, aby výrobcům i řidičům maximálně otrávili život! Naprostá trapnost a fraška!!!
        @Adam Štrauch 
Právě proto že si to nemyslím tak jsem napsal to co jsem napsal. Právě proto byly ty kliky které byly.
Právě proto že si to nemyslím tak jsem napsal to co jsem napsal. Právě proto byly ty kliky které byly.
        Novinka z 50. - 60. let Škody (1200, 1201) byla zapuštěné vnější kliky. Zmíněné problémy s bezpečností se nekonaly, protože byly čistě mechanické a tím daleko jednodušší a spolehlivější. Jenom uživatelsky nebyly tak příjemné, jako dnešní elektrické nebo ty obyčejné, co čouhají ven ze dveří.
radiozurnal.rozhlas.cz/…zahoukat-7202828#…
radiozurnal.rozhlas.cz/…zahoukat-7202828#…
        @rohYpnol  Automobilky přiznávají, že všechny tyhle pýčoviny (technologické vychytávky) jsou kvůli Číně. Tamní mentalita, rozhled a zkušenosti jsou prostě úplně jiné...
        @Adam Štrauch Väčšia nehoda či menšia nehoda. Dverí je bežne štvoro a s poriadnou kľučkou je šanca vždy násobne väčšia.
        @Mokrous 
A nielen ze ma aj packu na smerovky tam, kde ma byt, ale sa aj podoba ma normalne spalovacie auto.
A nielen ze ma aj packu na smerovky tam, kde ma byt, ale sa aj podoba ma normalne spalovacie auto.
        @Mikesus jednou jsme resili startovani tlacitkem nebo klasicky klickem. Tvrdil jsem, ze je to uplne jedno co je v aute. Ty si prisel s trapnym posmeskem ze muzu teda startovat klikou kdyz je mi to jedno a nepotrebuju moderni reseni.
Za mě zbytečná inovace která ani z hlediska aerodynamiky nepřinese téměř nic, stoji peníze ve výrobě a slouží jen k odlišení.