Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Češi milují hybridy! Jejich prodej prudce stoupl, jasně dominuje Toyota

46 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Ono dnes koupit čistý benzín či naftu už skoro nejde. Všude Hybrid. Článek a čísla by měl reflektovat i poměr nabízených hybridů vůči ne-hybridu.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Pepa_007 Asi tak.

Je to proste jen soucast "masaze".

A to ze mi hybridy nevadi. Tedy pokud nemaji kabel, plug-in uz mi prijdou nesmyslny.
Ale proc neoptimalizovat spotrebu benzinu pouzitim elektromotoru... na elektriku, kterou si auto samo vyrobi.
Avatar - praptak
praptak
@Ja Prvni 123 ...pomocí benzínu.
kmarty
@praptak pomoci benzinu ji vyrabi jen kdyz hrozi ze by se trakcni baterka vytloukla az tak, ze by to ten spalovak nenakoplo.
Jinak je primarnim zdrojem nabijeni baterky brzdeni, t.j. rekuperace.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@praptak Nikoliv.
Premenou kineticke energie na elektrinu, misto na teplo.
Jon Bon Novy
@Ja Prvni 123
Tu kineticku energiu ziskalo auto prave z toho benzinu.
MOJEJMENO
@Jon Bon Novy
Tady někdo dělá že nechápe. Tak si prostě odmysli brzdy, místo nich si dosaď cosi, co dokáže deceleraci efektivně přeměnit na energii uloženou do baterky a možná už Ti začne být vše jasné.
traveldrive
@MOJEJMENO Možno mu v škole fyzika nejde...
traveldrive
@Jon Bon Novy Áno, akurát ju auto dokáže využiť a nejaký ten benzín ušetriť. Alebo chceš tvrdiť, že majú hybridy kvôli tomu vyššiu spotrebu?
Avatar - Roman Chochola
Roman Chochola
@praptak a rekuperací bez benzinu. Pomocí benzinu si hrubým odhadem vyrobí tak 10% elektřiny.
_Teddy_
@Ja Prvni 123
Zalezi od trasy. Kto vacsinou jazdi po dialnici (a nie zrovna v Alpach), tomu je klasicky hybrid (s malou baterkou) v podstate zbytocny. Nema vela moznosti ziskat daku energiu rekuperaciou. To uz radsej PHEV, kde povedzme prvych 50-60km moze ist na elektrinu...

Osobne mam rad klasicky benzin, a dobre sa o auto staram, lebo chcem aby mi vydrzalo co najdlhsie. Obvykle som po 4-5 rokoch menil, ale dnes nie je v ponuke nic, co by mi vyhovovalo.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@_Teddy_ S tou vymenou to mam stejne.

Jen ten hybrid mam jinak, no.

Kdyz jedu 1000 kilometru do Italie, tak s sebou radeji povezu lehkou baterku maleho hybrida, nez celou tu vahu plug-in, kde prvnich 50 km fakt nehraje roli.

A krome toho: zkousel jsem to jednou, a "malej" hybrid normalne dobijel i na ceste po D1 mezi Jihlavou a Prahou.
I zpatky.
😄
ericn
@Ja Prvni 123 máš pravdu, mám to podobně. S full hybridem nemám problém a klidně si ho i koupím, když ho konečně VW udělá z 1.5TSI, ale cokoliv dobíjecího ne… první bude T-roc HEV se 100 a 120kW ještě tento rok. Byl jsem na servisce s Touranem, tak jsem se poptal 😋
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn uz letos bude? Vždyť psali ze to bude za rok az. Taky jsem na nej zvedav.
ericn
@Mikesus jak říkám, byl jsem v autorizovaným servisu a viděl jsem roadmapu z 7/25 (nejnovější) nového T-Rocu a na konci roku má být i s oběma hybridy 100 a 120kW 😋 Já se ptal na Tayron a tam zatím v plánu do konce roku není…
Avatar - Mikesus
Mikesus
@_Teddy_ to je skutečně blbost. Protoze tne hybrid jede v optimálních otackach, kde má vyšší ucinnost. Pokud má přebytečný vykon, uloží do baterky energii, kterou pak použije a pojede jen na ní, a stále jedeš plynule stejnou rychlosti.
kyklop
@_Teddy_ neviem, momentálne mám plugin hybrid a spotreba pri bežnej jazde na diaľnici je len o kúsok vyššia ako na nafte (pričom tá bola tak nejako slabšia ako súčasný hybrid). Na strane druhej tá mestská a prímestská "efektivita" phev je niekde úplne inde, k tomu máš na palube ticho a má to nejakú kultúru. To pri klasickom r4 dízly proste nemáš
traveldrive
@kyklop A počítaš do spotreby aj tú dobitú elektrinu, alebo tá je pri plugine zdarma, ako to uvádzajú v prospektoch automobilky?
kyklop
@traveldrive Prečo by som ju nepočítal? Počítam a len podotýkam, že pri ceste do toho obľúbeného chorvátska, alebo po nemeckej diaľnici ti je prd platné, že si vyrazil s nabitou baterkou. Po x 100 km je to len chyba štatistiky. Alebo rečou čísel, cesta 650km do HR (2x tam a 2x naspäť), prvý krát 5,2, druhý krát 5,4. Cestou naspäť vyrážaš s prázdnou baterkou. Služobná cesta do DE (až do prd€l€ na hranice s Dánskom), celkový nájazd zhruba 2400km, priemer cestou tam 5,9 (vrátane skúšania dynamiky a jazdou cez 180km/h v mnohých úsekoch; cesta naspäť s vlekom 9,4 (ťažkým a s tvarom krabice od topánok). Mimochodom, ak vyrážaš na dlhú diaľničnú cestu, tak rovno vyraz v hybridnom režime a baterku si nechaj na prejazdy miest a poskakovanie v kolónach. Ešte k tomu HR, zjazdom z diaľnice dole k moru som na 17km klesol o 1000m. Tam som "pochytal" do baterky +- 30 percent energie, ktorú som "spálil" cestou hore. Keď si zoberieš to stúpanie, klasický fosil by ho sotva dal pod 10 na 100 (je fuk či dízel alebo benzín). Hybrid (aj keď podľa stúpania na ňom motor nevypínal) to dal s asistenciou elektra za 7... Zastav sa a vyskúšaj, pre každého to nie je, ale mne to obsluhuje zhruba 60 percent jazdenia na el. a mám to kde nabíjať. V porovnaní s dízlovým predchodcom je to reklama na ticho a kultúru chodu 😁 . Veľká časť z tej el je z fve, časť je nočný prúd, nabíjam to v priemere za 0,06€ / kWh. Jo a mimochodom, pri dq400e nevieš že máš dsg, nebyť pri zrýchlení "preskakovania" čísla smerom hore, tak netušíš že to radí. To sa ti pri dízlovom stať nemohlo
Arese
@Ja Prvni 123 Protože to ničí řidičskou radost a auto to dělá zbytečně složité, těžší a dražší! 👎 Hybrid nikdy! 🤮
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@Arese Vim, ze jsi "inkvizitor".
😄

Starnu, a v souctu s nasledky te nehody potrebuji automat.
Dvouspojka samotna mi prijde nepouzitelna, ale po doplneni o elektromotor uz funguje.

Take z meho pohledu je ta elektrocast uzitecna.
A ekologicky kecy k tomu vubec nepotrebuju.

Nicmene chapu a respektuji stav, kdyz chces benzin s manualem.
A preju Ti ho.
😄
Arese
@Ja Prvni 123 Děkuji! 🙂👍
Lempl Klaun
@Arese Michal Andrusiow. 🤡
Avatar - sorpersa
sorpersa
@Ja Prvni 123 no ja som kupoval corollu 1, 5 cesty benzin. V tom čase asi o 6.000 eur bola 1, 8 hybrid. Ten hybrid ma spotrebu o 0.5 l lepšiu a trochu lepšiu dynamiku. Avšak 6.000 je dosť peňazí a v budúcnosti náklady na opravu mojej verzie a hybridu sú neporovnatelne. Ale už sa da kúpiť len hybrid.
Niemand
@sorpersa V tej dobe museli byt veľmi netypicky nastavené ceny. Bežne býval rozdiel hybrid vs nehybrid asi 3000 a v prípade, že chcel človek automat, tak pod 2000 EUR. Čo sa spotreby týka vo flotile sme mali dva rovnaké Yarisy rok 2016 a hybrid bol úpornejší asi o liter. 90% jázd tvorili okresy a obce.
Avatar - sorpersa
sorpersa
@Niemand áno, na tie auta bola vtedy zľava vyše 4.000 eur. Ale ta 1,5 df jazdi neskutočne úsporne. Okresky sa dajú za cca 4 litre, keď človek ide predpísanou rýchlosťou.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@sorpersa O tom, ze tu "oblibu" hybridu dela to, ze cisty benzin skoro nejde koupit, se nepru.
To ja jasne a je to sprostarna.
traveldrive
@sorpersa Vraj ešte nejaké skladovky sú...
Avatar - sorpersa
sorpersa
@traveldrive áno su a ešte za lepšiu cenu ako som kúpil ja. Nikdy už taká nebude.
Avatar - praptak
praptak
@Pepa_007 Ještě že jsou automobilky, které nabízejí stále motorizace bez elektromotoru.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Ani se nedivím. Jednu T jsem si vyzkoušel na akci SM minulou sobotu a říkám, že je to velmi příjemná a tichá jízda.
Rozjezdy na elektřinu jsou silne návykové.
Neprotestoval ani syn, který by nejraději měl na autě 4 výfuky...a la Blesk McQueen.
Avatar - praptak
praptak
@Jenik3 Úplně tak tiché nejsou, elektromotor tak zvláštně hučí.
Niemand
@praptak To nie je elektromotor, ale povinný zvuk, aby o tebe vedeli chodci. Prišlo to v roku 2021. Do vtedy boli tiche. Pri prvom strete v týmto systémom som hľadal poruchu, lebo rovnaké staršie auto bolo potichu.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Když vzpomenu na Š130L...
Arese
@Jenik3 Jak prosím Škoda 130 L souvisí s hybridy?
P.S. Zajímá mě to, protože jsme ji kdysi měli doma.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
VW HEV vůbec nedělá, nevyplatí se papírově.
Niemand
@KANKUNEN Asi sa vyplatí keď ho pripravujú a chcú začať predávať od budúceho roka.
ericn
@Niemand Nový T-roc už letos - 100 a 120kW 😋
zhavlik1
Haha, mild hybrid je klasický benzín. Tak pokud budeme brát toto jako elektromobilitu tak to jsem klidný.
Jon Bon Novy
Yntelygentny nazov clanku.
Preco asi? Zeby ponuka benzinov a dieselov uz bola taka osekana? Vacsinou uz ani neponukana?
Na to pride aj 5-rocne soplave decko.
Keby ich bolo v ponuke viac, zase by sme "mylovaly" nieco ine..... odporny brak......
Avatar - jersey.se
jersey.se
Češi nemilují hybridy. Chtějí spalováky. Jenže čistý spalováky kvůli diktátu Brusele prakticky nekoupíš. V kolonce hybrid je i moje S60 B4 2024, kterou jsem vybíral proto, že je nejmíň elektrická z toho, z čeho jsem mohl vybírat. Takže elektrohujeři, zase lžete. Jak je u vás zvykem.
Arese
@jersey.se Velmi výstižně zformulováno!
Avatar - pradeda777
pradeda777
Řeknu vám to asi tak. Záleží na tom jak a na co vůz používáte a jestli můžete dobíjet doma. Pokud vůz používáte většinou ve městě a okolí a dobíjíte doma, tak plug-in hybrid je super. Ale i na cestování do cca 100km je PHEV velmi ekonomický. Jedná se o spotřebu 2 - 2.2 L benzinu na 100 km.
Dobíjím na nízký tarif. Pro ty, co mají FV panely na střeše a úložiště je to dokonalá výhra.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
@pradeda777 Ano.
Akorat pak musis do porizovaci ceny zapocitat i ty panely.
😄
Avatar - praděda7
praděda7
@Ja Prvni 123 Jasný, ale jako dlouhodobá investice se to časem vyplatí.
Avatar - Katikakus
Katikakus
To je ale blbost. Češi hybridy nemilují. Češi kupují to, co jim automobilky nutí - a sehnat dnes auto bez hybridního pohonu je docela problém.