Bezpečnost
Z mé zkušenosti je základ nepanikařit, nejlépe nedělat nic, maximálně vyšlápnout spojku.
Nehody z aquaplaningu jsou většinou způsobeny tím, že se řidič lekne, začne točit volantem, kola se najednou chytí a mrskne to s ním do strany.
Auto po vodě pojede rovně, dokud se zase nechytne, voda ho nijak moc nerozhodí, nepříjemná je hlavně ztráta pocitu kontroly.
Nehody z aquaplaningu jsou většinou způsobeny tím, že se řidič lekne, začne točit volantem, kola se najednou chytí a mrskne to s ním do strany.
Auto po vodě pojede rovně, dokud se zase nechytne, voda ho nijak moc nerozhodí, nepříjemná je hlavně ztráta pocitu kontroly.
@GeekStar
Nepanikařit, nedělat nic (chápat jako nebrzdit a přední kola pokud možno ve směru pohyby auta) a spojka (u automatů něco, co je nejblíže vyšlápnuté spojce) je OK.
"Auto po vodě pojede rovně, dokud se zase nechytne, voda ho nijak moc nerozhodí, nepříjemná je hlavně ztráta pocitu kontroly."
Ano, ovšem za předpokladu, že se za prvé celý příběh odehrává v přímém směru a za druhé, že poměry aquaplaningu jsou stejné pro pravou i levou stranu. Pokud tyto podmínky nebudou splněny, tak jednoduché to potom být nemusí.
Nepanikařit, nedělat nic (chápat jako nebrzdit a přední kola pokud možno ve směru pohyby auta) a spojka (u automatů něco, co je nejblíže vyšlápnuté spojce) je OK.
"Auto po vodě pojede rovně, dokud se zase nechytne, voda ho nijak moc nerozhodí, nepříjemná je hlavně ztráta pocitu kontroly."
Ano, ovšem za předpokladu, že se za prvé celý příběh odehrává v přímém směru a za druhé, že poměry aquaplaningu jsou stejné pro pravou i levou stranu. Pokud tyto podmínky nebudou splněny, tak jednoduché to potom být nemusí.
jinak tvrzení v závěru že "rovnoměrně zatížené vozy jsou stabilnější než auta s výrazně přetíženou přední nebo zadní nápravou" možná správné je, nicméně pořádně zatížený předek je proti aquaplaningu určitě odolnější
+1 pre Othella: Ci je na zvladnutie lepsi pretacivy alebo nedotacivy smyk, o tom sa da diskutovat, respektive je to vec osobnej preferencie (pre mna radsej pretacivy). Ale je fakt, ze lepsie pneu na prednej naprave znamenaju mensiu nachylnost na aquaplaning (zadne idu v stope prednych a nepotrebuju odvadzat tolko vody), a lepsie brzdne vlastnosti (60-70% brzdneho ucinku je na prednych pneumatikach)...
Doporuciji si to vyzkoust az nasnezi... jak se chova auta slepsima gumama vzadu a pak vepredu.
A clovek ma jednou provzdy jasno.
😄
Smyk dostaneš především když selže řidič. Ale proti aquaplaningu, na brzdění i trakci (FWD i AWD), na přejezd sněhových pruhů na cestě apod. je vzdy lepší mít kvalitní vpředu.
pak teda jo
Doporučenie lepšie vzadu vniklo z jednoduchého dôvodu. Takáto kombinácia udrží smerovú stabilitu vozidla a minimalizuje riziko, že do prekážky vrazíš bokom. Ani ESP to nezachráni ak niekto vzadu dojazdieva gumy, ktoré sú staré a nedržia.
Tiež si skús zájsť na školu šmyku a všímaj si koľkí zvládnu pretáčavý šmyk a koľký nedotáčavý šmyk.
Pre niekoho kto má auto v ruke je to možno zbytočné odporúčanie, ale väčšina vodičov má problém zvládať krízové situácie.