Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Citroën ë-C3 Aircross – Vlastní názor na věc

104 komentářů

DonVito
Citroën je zase napred.
🙂
S displejem pred celnim sklem.
Jeste pred iX3 i pred novou Oktavkou.

Cena EV jde dolu, ale k parite ma tohle jeste bohuzel daleko.

Vyhrivany sedacky u EV, ktery topi hned nebo dokonce predem nevidim jako nutnost.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vyhřívaný sedačky jsou nutnost, je rozdíl si hřát záda, kdy tě bolí, než kolena 😊 Na to si musíš ale přijít časem 😁 Ale osobně bych s tím měl jen jeden problém proti té Oktávii a dalším konkurentum a to, že pro rodinu to má zoufale malinký kufr na urovni subkompaktu, jinak je to i docela hezké a 100kw je teoreticky ideál, nějak se mi nezdá, že by 100kw auto s 1.6t takové velikosti bylo nějak přehnaně líné, pokud výkon na dálnici neklesne ? Nevíš jak to u EV je ? @DonVito
DonVito
@Ozzman
"Výkonem 113 koní a točivým momentem 124 Nm se aircross řadí k výkonově nejslabším elektromobilům na českém trhu"

100kW je vykon nabijeni.
Max vykon motoru je 83kW.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha, no, to pak asi žádná sláva nebude, to jsem se přehlédl... jojo, tady by se hodil pořádný hybrid, třeba něco jiného, než ten věčně zakarbonovanej třívalcovej Puretech, pak by to mohlo fungovat lépe. 😊 Ostatní věci ale za mne platí@DonVito
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Ozzman V týdnu, kdy jsem tímhle autem jezdil, jsem taky jezdil elektrickými MANy. Za volantem 544k tahače s okamžitou hmotností 42 tun jsem při zrychlování v nájezdu na dálnici chvilku přemýšlel, jestli je rychlejší ë-C3, nebo ten kamion.

(Vyhrála ë-C3, ale ne o moc.)
traveldrive
@DonVito Ale poriadne vetranie kabíny nutnosťou je. A toto má najzadnejšie výduchy vzduchu niekde na úrovni kolien vodiča a spolujazdca, zboku na stredovom tuneli. Mizéria.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Vyhřívané sedačky jsou zvlášť u tohoto doslova nutnost. Protože když to bude vytápět v zimě interiér, tak už tak mizerný dojezd bude jaký? Nižší! Nižší!! Nižší!!!
Avatar - xxc
xxc
@rohYpnol Ale ved sa daju doplatit, snad to ma aj vyhrievany volant
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@xxc

U auta za 600t. této velikosti máš mít v základu vše na co si vzpomeneš včetně týdenní rodinné dovolené v Dubaji.
Avatar - xxc
xxc
@rohYpnol Ved to nema ani motor, ani si nechcem predstavit cloveka, co si to kupi za tie peniaze. Ono to podla mna v zaklade ma tie drotiky v sedadlach, len nie su aktivovane 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
@DonVito Doník zase perlí. 5 let tu čteme, jak EV umí hospodařit s elektřinou mimo jiné třeba tím, že zbytečně nevytápíme kabinu, ale vyhříváme sedačky a volant a voila máme tu veletoč o 180° a již netřeba vyhřívat zádel a vyplatí se vytápět kabinu 😂😂😂.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak se to jen... jo Na komoru ! 😁 @Mokrous
ericn
@Mokrous u doníka je to vždy jak se mu to hodí, tu a tam něco vytrhne z textu a kontextu a jinde to zas slepí do jednoho. Tj trefa 😉
DonVito
@Mokrous
Hosi, kolik toho mate najeto v EV v mrazech?
Musim se jen smat.
❤️
Se svym tepelnym cerpadlem si v zime topim jak potrebuju...
Prestoze vy si porad asi myslite, ze EV netopi.
😀
PS "již netřeba vyhřívat zádel a vyplatí se vytápět kabinu"
Nic takoveho jsem nenapsal, jen prekrucujes a hlupaci tleskaji.
Psal jsem doslova, ze vyhrivany sedacky nejsou nutnost.
Zbytek byl tvuj vlastni zhovadily vyklad.
👎
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vyhřívané sedačky nikdy nebyla nutnost, elektrická okna taky ne 😊 Víš jak... ale u auta za 600 tisíc a víc už jsou to prvky výbavy, které by tam měly být bez ohledu, jestli je to EV @DonVito
DonVito
@Ozzman

Tak jinak, specielne pro tebe.
U auta bez predehrevu bych vyhrev za nutnost pro sebe povazoval.

S predehrevem to jako nutnost nemam.
😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
@DonVito Tak určitě, My jsme tak retardovaní, že vůbec nevíme, že EV umí rychle a dobře topit.
DonVito
@Mokrous
Uplne mi neni jasna motivace tvych prispevku.

Jen jsi prekroutil co jsem napsal, urazil me a nakonec sarkasticky urazil sebe.

Nechme toho.
Hezky den
❤️
Avatar - Mokrous
Mokrous
@DonVito S těma srdíčkama si taky zajdi někam k odborníkovi.
DonVito
@Mokrous
Diky za radu.
Mas se srdicky velky problem?
Ja ne.

Ja ti zase doporucim drzet se tematu, diskutovat vecne.

PS Jsou mne sympatictejsi srdicka a humor, nez nenavist a urazky. 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
@DonVito Kde máš nenávist a urážky, ty "srdíčko"?
Ty seš jak ta snowflake generace. Jak někdo nejede tvůj narativ, tak se ti boří svět a pak následuje snůška demagogickýho obhajování.

Věcný je to, že v EV potřebuješ vyhřívanou sedačku víc než jinde. A nevím, kolik toho najezdíš, ale je zcela běžné, že se řidič vzduchem spíš chladí, ale záda si zahřívá sedačkou. Od podzimu do jara, na delších trasách, v noci, při únavě atd...
DonVito
@Mokrous

tady

Doník zase perlí. 5 let tu čteme, jak EV umí hospodařit s elektřinou mimo jiné třeba tím, že zbytečně nevytápíme kabinu, ale vyhříváme sedačky a volant a voila máme tu veletoč o 180° a již netřeba vyhřívat zádel a vyplatí se vytápět kabinu 😂😂😂.

Nekdo urazi, pise tri posmesny smajliky a prekrucuje. Ja ti posilam srdicka..
Avatar - Mokrous
Mokrous
@DonVito Inu, každý si udělá závěr sám o tom, kdo nejspíš potřebuje pomoc od odborníka.
DonVito
@Mokrous

Vyhrivani sedacek pouzivam obvykle jen nez se auto ohreje.

V EV mam nastaveno obvykle 23°C.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@DonVito Proč to děláš, když nejsou potřeba?
DonVito
@Mokrous
Neni to nutnost.
W T F

Sbohem
Avatar - Mokrous
Mokrous
@DonVito Já se stavím a přestřihnu ti drátky a na jaře nám povíš, jak se ti to líbilo, jo? 😅
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Opravuji tvů přepis.

Citroën je zase naprd.
mimomisu
Auto spíš k ničemu, ale hezká recenze
DonVito
@mimomisu

K recenzi muzu jen napsat, ze me podrazdil urazlivy zaver.

A uprimne je mne uplne ukradeny, jaky auto BY si redaktor koupil nebo ne.

Myslim, ze to do testu nepatri.
Tak jako by to nepatrilo do testu RR. Redaktor BY si to auto taky nekoupil. Ale pro test RR je to zcela irelevantni!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito kvalitní novinařina se má oprostit od subjektivních hodnocení. Ukázat výhody, nevýhody, popsat co přináší a tím to završit. Jakmile do toho přidá vlastní pocity, je to jen bychaření a ne skutečná novinařina.
traveldrive
@Mikesus Ak čítaš viac testov, na ACZ, alebo aj inde, tak vieš, že dnes je objektívny a nestranný skutočne málokto. Čo je teda blbé, novinára dnes môže robiť hocijaký moták. Kazí pritom reputáciu aj tým solídnym.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@traveldrive Ano souhlasím, proto to nepíšu konkrétně na jednoho novináře, ale obecně. Je to čím dál horší a kvalitní práce se hledá těžko.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@traveldrive u vás máte skvělého Filipa Garaje na Motoring TA3.
traveldrive
@Mokrous My vieme 😄 S Aircrosom C3 bol s partiou v Albánsku. Trošku o inom jazda.
Petr Kozohorský
@traveldrive Na Motoring se těším každý čtvrtek. Filip Garaj a Dodo Dúbravský jsou profíci.
Avatar - xxc
xxc
@Mikesus Kvalitní novinářská recenze auta by měla být kombinací objektivních faktů a subjektivního pohledu, který je pro čtenáře klíčový a dělá recenzi čtivou a jedinečnou.

Základní prvky kvalitní recenze
Důkladný průzkum a technické znalosti: Kvalitní novinář by měl rozumět technickým specifikacím, jako jsou motor, výkon, točivý moment, spotřeba a technologie. Tyto údaje by měl umět zasadit do kontextu a srovnat s konkurencí.

Strukturovaný přístup: Dobrá recenze je logicky uspořádaná. Začíná celkovým dojmem, pokračuje rozborem designu, interiéru, technologií a jízdních vlastností. Často končí přehledem plusů a mínusů.

Jasný a poutavý jazyk: Novinář by měl psát poutavě a vyhnout se zbytečnému žargonu. Metafory a přirovnání pomáhají čtenáři lépe pochopit pocity z jízdy.

Kontext a srovnání: Recenze by měla auto umístit do kontextu trhu. Pro koho je auto určené a jak obstojí ve srovnání s konkurencí?

Role subjektivního pohledu
Subjektivní pohled je v recenzi klíčový, pokud je podložený zkušenostmi a argumenty. To, co dělá recenzi cennou, nejsou jen technické údaje, ale osobní zážitek a kritický názor novináře.

Pocity za volantem: Recenze by měla popsat, jak se auto chová na silnici, jaké jsou reakce na plyn a brzdy, a jak se řidič cítí na dlouhé trase. Novinář by měl popsat, jaký má pocit z řízení, jaké jsou zvuky motoru a jestli auto poskytuje pocit jistoty.

Vnímání designu a kvality: I když je design subjektivní, novinář ho může hodnotit z pohledu kvality zpracování a celkového dojmu. Jsou materiály v interiéru příjemné na dotek? Jsou ovladače uspořádané logicky?

Osobní doporučení: Na závěr by měl novinář vyjádřit svůj osobní názor na to, zda by si auto koupil a proč. Tím dodá recenzi důvěryhodnost.

Shrnutím, kvalitní recenze je vyváženou kombinací objektivních faktů, technických detailů a hlubokého, subjektivního zážitku. Neměla by být jen reklamou nebo suchým výčtem čísel, ale příběhem o tom, jaké auto skutečně je a jaký dojem zanechá na člověka, který s n
Lempl Klaun
@xxc Stal se zázrak: multinick xxc začal mluvit česky!!! 🤡
Avatar - xxc
xxc
@Lempl Klaun dal som to prelozit do cestiny 😄
Lempl Klaun
@xxc Aha… pohotová odpověď.
Radovan Pastucha. 🤡
Rosta Jež
@xxc Podle mne zbytečně kvůli takovým netolerantnim jedincům. Kdyby chtěli okomentovat něco na slovenském webu, tak bych chtěl vidět jakým jazykem by psali...
Rosta Jež
@Lempl Klaun V Česku žijí doslova mraky Slováků a kdo nežije v nějaké menší uzavřené bublině, ale má větší množství osobních nebo pracovních kontaktů, tak se s ní potkává poměrně běžně. Při minimální míře tolerance vůči používání tohoto češtině nejvíce zpřízněného jazyka přece není problém zcela porozumět jak textu, tak mluvenému slovu. Kdybyste žil na Slovensku, tak taky budete mluvit Slovensky ? Já ne. Ne, že bych to nezvládl, ale Slovákům to nezní dobře a rozumí stejně dobře češtině jako my Slovenštině, navíc v textu bych nasekal chyby, které se čtou daleko hůře, než původní nepřeložený text. Na místě xxc bych nic nepřekládal a určitě to nechal tak.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Lempl Klaun 👍👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@xxc

Kvalitní diskusní příspěvek by měla psát AI ... 😁
Avantime
@Mikesus Také niečo ako objektívny test je oxymoron, pretože už z princípu ide o subjektívny žáner.
traveldrive
@Avantime Áno, ale podsúvanie subjektívnych názorov takým spôsobom by v teste naozaj byť nemuselo. Budeš mať tento vozík tiež?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Urážlivý je jen Citroen eC3 AC. Je to urážka 100 let Citroenu.
ericn
@mimomisu Za tu cenu je EV se 44kWh baterií naprosto k ničemu... Zvlášť když za 500tis Kč máš čistý benzin, když přihodíš na 600tis Kč můžeš mít 107kW hybrid, oba v prostřední výbavě plus, se kterými obrazně můžeš brázdit Evropu a budou o dost použitelnější 😄
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn zdá se že Stellantis vyvíjí nový HEV motor s výkonem cca kolem 180koní pro evropské zákazníky aby zapadnul mezi 1,2l MildHybrid a 1,6l PHEV tak snad to klapne ...

www.largus.fr/actualite-automobile/scoop-peugeot-aura-droit-a-un-vrai-moteur-hybride-des-2028-30043415.html
ericn
@del42sa Díky za odkaz, ale francouzština není moje silná stránka, ještě že tu jsou překladače 😉 Ale jinak fajn, pokud to tak bude, třeba mě něco od Stellantisu něco zaujme...

Přitom v US mají u Jeepu už tohle...

"Ve Spojených státech nový Jeep Cherokee 2026 slavnostně představí nový jednoduchý hybrid 1.6 s výkonem 210 koní. Bezprecedentní, ne tak moc, protože jde o přeplňovaný čtyřválec EP6 třetí generace 1.6, který již používá evropský PHEV. V americkém SUV vyvine 177 koní při 5,500 otáčkách za minutu a je spárován s dvoumotorovou hybridní převodovkou poháněnou lithium-iontovou baterií o kapacitě 1,03 kWh. Člověk by si myslel, že právě tento soubor přepluje Atlantik, aby poháněl "naše" modely Stellantis. Podle exkluzivních informací se však L'argus dozvěděl, že se skupina rozhodla pro jiné řešení."

Překlad AI je dost kostrbatý, ale dává to trochu náhled...
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn jj o tom full hybridu pro Jeep CH vím a zmiňují ho i v tom fr.článku .-) , ale z nějakých důvodů se tenhle motor nedostane do Evropy a nový HEV má být postavený na zakladě 1,2 Puretechu ....
"Nyní, s planetovou převodovkou, není motor 1.6 HEV od Jeepu nejlepším řešením. V důsledku toho inženýři koncernu nakonec upřednostnili „zvýšení“ výkonu motoru 1.2 PureTech. Od roku 2023 a příchodu třetí generace (s názvem EB2 Gen 3) byl tento slavný tříválec důkladně přepracován, zejména výměnou problematického rozdělovacího řemene za rozdělovací řetěz. Navzdory určitým obavám z mladické éry v této nové konfiguraci se tento motor jeví jako důvěryhodnější" (google translate)

PS: nějak nechápu proč by planetová převodovka měla představovat problém, když ji ve svych hybridech používá Toyota i Honda nebo Ford. Spíš si myslím, že důvod bude opět a jen v emisich i když já osobně tych taky raději favorizoval motor z větším objemem, ale pokud to fakt bude mít tech systémových 132kW, tak to bude fajn
ericn
@del42sa škoda, že tohle v Evropě není...
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn jj souhlas ....
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
ë-C3 Aircross je nádherný vůz, líbí se mi. Ale připadá mi, že v roce 2025 je představa elektromobilu startovaného dvojím otočením klíčku až příliš anachronická ❤️
Avatar - speedfred
speedfred
@Horký Rom
Moc líbí 🩷
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@speedfred
Přesně tak. Už jste si jej objednal? 👍
Avatar - Ozzman
Ozzman
On mluvil o tobě Rome 😉 @Horký Rom
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Ozzman
Ó, tisíceré díky za tlumočení! Jsem Vám za to neskonale vděčen 👍
Avatar - speedfred
speedfred
@Horký Rom
Samozrejme že už je objednané ale termin dodania mi určili na rok 2089 tak premýšlam či ísť do toho. Čas na rozmyselnie som si určil do roku 2045.

Moc líbí 😍
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@speedfred Taky moc líbí 👍👍👍
Josef Vik
@Horký Rom Ne, to auto je naprosto hnusný. Ostatně na to má Citroen neskutečný talent, tvořit hnusná divná auta. Jejich poslední hezké a nadčasové auto byla C5ka.
traveldrive
@Josef Vik Ktorá C5? Existujú tuším štyri. 😉
Josef Vik
@traveldrive Byly dvě generace. Takže druhá, co byla ukončena výroba 2017. Čínský humus s nazvem C5X už nemá s řadou 5 nic společného.
traveldrive
@Josef Vik Stále je to C5. Vo dvoch generáciách ako limuzína či kombi, C5 ako crossover a C5X ako posledný počin. Chceš alebo nechceš, stále sa to volá C5, preto som sa pýtal, ktorú myslíš.
traveldrive
Podľa mňa až príliš jednoduché auto so štandardnou globálnou technikou Stellantisu, kde boli primárnym cieľom čo najnižšie výrobné náklady. Ceny tomu nezodpovedajú. Kolobežku za cenu bicykla nechceš. Namiesto poriadnych motorov a celkovo lepšej techniky ponúkajú vymeniteľné debilné farebné pásiky, ktoré sú vraj štýlové.
DonVito
@traveldrive
"auto so štandardnou globálnou technikou Stellantisu, kde boli primárnym cieľom čo najnižšie výrobné náklady"
👍
Presne toto se mi libi.
Jen jeste srazit tu cenu pod uroven fosilu.
🙂
traveldrive
@DonVito A čo sa ti na tom páči? Že je na tom aute kopa vecí mizerných a oklamaných, a aj tak stojí prakticky to isté čo hodnotnejšia konkurencia? Ten 8500 € rozdiel voči rovnako vybavenému fosilu sa len tak nestratí. Povedal by som, že vôbec.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@traveldrive

Tohle auto v této kvalitě by i za 300t. bylo drahé...
ericn
@DonVito "Jen jeste srazit tu cenu pod uroven fosilu." - no a pořád ti tam bude chybět ta každodenní použitelnost. Ta mini baterie ti dá 200km dojezd, super a dál pojedeš jak? Má to být levné rodinné auto, tak by mělo i někam dojet. Což ten "fosil", jak ty píšeš, s prstem v nose zvládne, tj. 44kWh v baterce není to samé jako 44l benzinu v nádrži 😉
DonVito
@ericn
Dal pojedes tak, ze to auto nejprve nabijes na verejne rychlonabijecce.
Jsem rad, kdyz zde padaji takove dotazy.
👍
Rad odpovim.
❤️
Nevahej se zeptat na cokoli ohledne elektromobility nebo uzivani EV.

Tady mas mapu nabijecich stanic.
fdrive.cz/…abijecich-stanic

Chces vedet, jak to bude trvat dlouho?
ericn
@DonVito tyhle knížecí rady si jako vždy strč za klobouk 😋

Rozhodně chceš třeba na cestě na Lipno s bandou děcek vzadu někde v Krumlově u Tesca stavět minimálně na půl hodiny, abys dojel. Tohle EV s mini baterkou to na jeden zátah nedá. A na cestě zpět znovu, jen pro to, že si tam uděláš nějaký výlet . Tuhle zkušenost s jiným EV už mám a opakovat ji nemusím.

Jo a btw ty nabíječky si umím najít taky, aplikací je na to celkem dost 😉
DonVito
@ericn
Pro jistotu zopakuji tvou otazku dvojtecka
"Ta mini baterie ti dá 200km dojezd, super a dál pojedeš jak?"
😉

PS S detma obvykle stavim i driv nez po 200km...
Je dobry se protahnout, pro deti obzvlast. A nerad specham. My vylety nejsou zavody.
Rosta Jež
@DonVito Mockrát jsem stavěl klidně až po 400km, speciálně když děti spaly, byla volná cesta, která tolik neunavuje a dá se pohodlně jet. Často to bylo na jejich sportovní akce. Když se jelo ráno, potřebujete jet co nejkratší dobu, aby mohl mladý sportovec doma spát co nejdéle a cesta jej co nejméně unavila. Není to nějaký výlet na pohodu, ale nutná doprava na delší vzdálenost v co nejkratším možném čase.
DonVito
@Rosta Jež

Pak existuji i EV, ktery daji v pohode 400km.

Toto je jeden z absolutne nejlevnejsich...
ericn
@DonVito No smutné je, že když už to máš 15km do cíle, musíš zastavit a nabíjet... to naštve 😄 Tj Pokud opravdu budeš chtít univerzálnější C3A a trváš na EV, větší baterka tě holt nemine = musíš přitlačit peníze.

Nebo si vezmeš Hybrid a nic z toho výše napsaného řešit nemusíš 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Elektroodpad z Trnavy.

Tohle je shrnutí celého auta. Je to prostě šrot. Na tom autě není dobře takřka nic. Indický pekáč, co nemá antikorozně ošetřené takřka nic, neumí ukázat ani průměrnou spotřebu, baterii nelze opravit, 7 místná verze je jen pro 7 indů, výkon je nedostatečný i pohledem roku 1989...
Tohle je prostě naprosté dno Citroenu. Navíc přesně v duchu, čím horší, o to dražší.
Lempl Klaun
@rohYpnol Passat 2,0 TDI v Highlajnu je top! 🤡
Avatar - speedfred
speedfred
@Lempl Klaun
....s ťažným.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Lempl Klaun Dacia Spring je lepší 👍👍👍
Rosta Jež
@Lempl Klaun Ideálně s chiptuningem
Avatar - Zumion
Zumion
@rohYpnol
No jo, to je možná pravda s těmi Indy. Jen jich je už skoro 1,5 miliardy, zatímco v celé Evropě je potencionálních kupců jen přes 740 milionů. 🙃😅
Meky
Mohlo to byť terno…
Mohlo - ale nie je.

Pekne, veľké auto, s modernou technikou to mohlo byt.

Ale dostali sme indický pekac, osideny infotaiment, osidena výbava - žiadna zadná opierka na ruky, žiadne výduchy klímy vzadu, žiadne bezkľúčové štartovanie, slabé odhlučnenie..

Som zvedavý na predaje.

Celá táto rodina - c3, frontera, panda - v stelantise majú veľké očakávania, ale ten indický low cost pôvod na tom dosť poznať.

Mimochodom, Trnava sa stáva hlavným indickým mestom Európy. Auto je síce vyrobené v Trnave, ale vyrábajú ho Indovia.

No a čo sa týka ev verzie - bjorn ma pekný test a nedá sa to zhrnúť inak ako úplná katastrofa
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Meky
Ano, ten test byl extrakcí frustrace z elektromobilu 🤣🤣🤣

Doporučují každému kdo by náhodou utrpěl pocit že by o tom mohl uvažovat...
youtu.be/a2DwvICByHU?si=mVF09h1fG45ebvb5

Elektrošrot z Trnavy!!!
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol 2. část testu je lepší. Jak tam Bjørn už umírá smíchy při 12. nabíjení, jede pomalu a stejně mu to žere o mrdu víc jak Enyaq RS.
Mr.Murphy
chtěl bych se zeptat....
- to v testu fakt není uvedena spotřeba elekřiny?
- i pokud to auto neukazuje, není to ani v appce v mobilu? nemohl to teda autor aspoň dopočítat?
- nemohl by někdo napsat jestli to auto má tepelné čerpadlo aspoň jako příplatkovou výbavu?
Nevím, bez takových věcí je pro mě test o ničem....
Jinak teda kára mi svým zaměřením, stylem a vším připadá jako použitelná městská krabice pro rozvoz děcek. Je otázka, jestli by na to nestačila Grande Panda nebo něco podobného.... Jasně, pokud je rodinka vyšší nebo chce občas někam popojet se zavazadly tak větší auto je lepší 😄

Dojezd hodně limitující, i když spoustě uživatelů to bude bohatě stačit.... Cenovku nechci hodnotit, teď jsem dlouho nic nekupoval tak ty ceny nemám v oku....
chválím tlačítkovou klimu a taky jednoduché vypínání asistentů....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy
TČ jsi se zbláznil?!? 🤣🤣🤣
Tohle je elektroodpad.
Slovy hujerů, tohle je pára, tohle je Nokia. Tlačítková 🤣🤣🤣

To neni sranda. To je realita.
andre padre
@rohYpnol Renault 4 v podobné kategorii TČ má, i V2L
Avatar - xxc
xxc
@Mr.Murphy Naco uvadzat spotrebu elektriny? Ved to bude podobne, ako ostatne auta. A tepelne cerpadlo naco? Aby po rokoch ludia nadavali, ze sa to draho servisuje? 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@xxc

Třeba pro to, aby lidi nenadávali že se to draho servísuje, protože baterka je po 5 letech mrtvá pro absenci termomanagementu a tepelného čerpadla 🤣🤣🤣
Mr.Murphy
@xxc ja bych EV bez TC fakt nekoupil.... Niro mi v zime bere s TC nejakych 23kwh, Superb bez TC pres 30.... Italovi je to treba jedno, me urcite ne.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mr.Murphy Hrušky a jabka. PHEV není EV a Škoda není Kia. TČ se ti vyplatí možná při nájezdu 150-200.000km. Mezi tím se ale 3x rozbije. A s takovou jebkou jako je tento Citrón bys ty kilometry fakt najet nechtěl.
Mr.Murphy
@Mokrous je nějaký seriózní zdroj proč by TČ mělo být problém? slyším to naprosto prvně.... Jinak v létě mi PHEV Superb na elektirku bere defacto stejně jako EV Kia.... v zimě se to nedá porovnat.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mr.Murphy Zdroje teď hledat nebudu, ale třeba Enyaq je "proslavený" tím, že TČ jede na stlačené CO2 pod extrémně vysokým tlakem a je to defacto jediný téměř systémový zdroj závad a neumí to servisovat všude, právě kvůli tomu tlaku. Neplatí to samozřejmě pro všechny značky. TČ je většinou za tučný příplatek a dávat 30 tisíc za potenciální zdroj poruch, který mi bude spořit desítky Korun měsíčně mi nedává smysl. Na YT dělali různé měření, kolik žere přímotop vs TČ a v určitých situacích jako je nepříliš krátká a nepříliš dlouhá trasa vedlo o 1-3kW TČ, ale jinde to zase prohrávalo a žralo víc a nebo šetřilo, ale méně jak 1kWh. Atd... Záleží na délce trasy a teplotě. Samozřejmě, že půl roku se skoro neuplatní. Navíc TČ nerovná se termomanagement baterie. Prostě pokud je TČ součástí standardní výbavy, tak to neřeším a pokud bych za něj měl platit, tak nebudu, protože mě smysl nedává. Ale nikomu to neberu.
Avatar - xxc
xxc
@Mr.Murphy Hlavne pri VW treba kupovat bez tepelneho cerpadla, ostatne riesenia su mozno riesene trvacnejsie.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
@Mr.Murphy spotřeba elektřiny není uvedena, protože ji auto neuvádí. Ne, nedělám si legraci, žádný elektromobil na platformě Smart Car neuvádí spotřebu. Dopočet spotřeby z nabíjení říká cca 21 kWh/100 km. Tepelné čerpadlo není ani za příplatek - upřímně, vážně byste ho tu čekal, když to je věc, kterou ani leckterý mnohem dražší elektromobil nemá ve standardu, a u téhle věci je osekávání nákladů znát na každé součástce, kterou tam najdete? Aspoň baterie podle výrobce termomanagement má.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Marek Bednář

Nemá. Resp. velmi omezený.
andre padre
@Marek Bednář Renault 4 má tepelko i V2L. Jasná volba... (má i super spotřebu)
A co se týče reportů o spotřebě - doporučuji fdrive 😊
Avantime
V elektrickej verzii som jazdil len s krátkou e-C3, pri tomto Aircrosse naopak s benzínovým turbom bez mild-hybridu a s manuálom a bol som veľmi milo prekvapený. Dobre sa s tým jazdí. Výkonovo postačujúce, na nerovnostiach komfortné, priestorovo fajn a cenovo tiež. Duster sa mi dizajnovo oveľa viac páči, ale asi by som dal prednosť Aircrossu. Súhlasím však, že je smutné, akú socku z Citroenu robia. Čo si tam všímam, tak ľudia idú radšej do Frontery, nepôsobí až tak lacno na prvý pohľad. Tú by som nechcel kvôli mild-hybridu, je dosť otravný. A elektro za tie prachy už určite nie.
traveldrive
@Avantime Elektro v tej menšej skrini bolo celkom sympatické. Nuž ale tá cena...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A coz teprve hybridni reseni za polovicni cenu.
To je teprve to spravne rodinne auto.
😄
Arese
Za mě tedy naprosto nekoupitelný pekáč. Ale proti gustu...
andre padre
Není to špatné auto (proti zaostalé produkci VW), ale raději bych volil Renault 4.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@andre padre

Zcela naopak. Proti VAG je tohle naprostý šrot. Takový vlajkonoš 1203 z Trnavy ... 😁 Už od výroby zmetek.
andre padre
@rohYpnol Je pravda, že srovnáváme jiné kategorie a VW v téhle ještě nic nemá. Věřím, že základ bude mít VW dobrý (s SW naprd). Předtím jsem pokukoval po Citroenu, teď mám v hledáčku Renault 4 nebo 5. Mají v základu TČ a V2L (spotřebu po městě mají 10kWhna 100km). Bude mít tohle v základu Epiq? Pochybuju. A Citroen může vedle VW a Renaultu zůstat třetí volbou, protože bude muset jít s cenou dost dolů, jjnak to holátko neprodá.