Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Audi Q6 e-tron Sportback quattro – Dražší, zato méně praktické

87 komentářů

eins zvei polizei
...krásné a pohodlné, jemně a čistě zpracovaný interier, je znát prémiový segment, Škoda Kardiaq nebo spíše Eskimák nikdy takový kvalitní vůz, zejména v interiéru, nevyrobí...a při tom jsou si tolik blízké cenou...
Jan Pešek
@eins zvei polizei
Jsou si blízké cenou, akorát Enyaq RS je skoro dvakrát levnější 🙈
David Born
@eins zvei polizei Enyaq stojí 3,2 mil?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@eins zvei polizei 👍👍👍
Othello
Zajímavé je o tolik horší zrychlení oproti A6 Avant e-tron, které má jen o 10% vyšší výkon (5,9 vs, 4,5 s)
gil54
@Othello

Tady se píše, že (A6 Avant e-tron s výkonem 315 kW to zvládne již za 4,5 s), ale v jeho testu je formulace "Dohromady máte k dispozici 315 kilowattů, maximální výkon je díky funkci Launch control ovšem až 340 kW".

Možná tady je ten zakopaný pes.
Othello
@gil54
to ano, ale nepíše se nic o navýšení momentu a ten vyšší výkon nastupuje až ve vyšší rychlosti. No možná se zvyšuje i moment jen nám to zatajili
gil54
@Othello

Možná. Těžko říct, nevím o tom prakticky nic. Asi nejvíc by pomohlo mít možnost porovnat grafy výkonu a krouťáku obou aut, ovšem včetně grafů při využití funkce Launch control. A úplně jasno by bylo, kdyby na ose zobrazující otáčky byla i rychlost, vzhledem k jedinému převodu nic složitého.
Prasivak P
@gil54 na zrychelnie bude mat vplyv skor pomer vykonu a vahy a aerodynamika, krutak je len funkcia vykonu.

Inac ten rozdiel mi nepride az tak sokujuci. Ked si porovnam kombi a 'hrbate' SUV s rovnakym motorom u konkurenicie, tak to vyzera podobne. Trebars 540i G31, 250 kw : 0-100 za 5,1 sekundy, pricom X6 40i G06, tiez 250 kw: 5,5 sekund. Keby ma G31 este ku vsetkemu 10% vykonu viac, tipoval by som rozdiel okolo celej sekundy.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
280kw a jen 210km/h?
No, velké, těžké, elektrické..... .
Přeletět 200+ Německo s tím moc nepůjde.
kozakm
@Pepa_007 210 km/h je 200+
dodo24
@Pepa_007 ani s jachtou do bazénu sa moc nedá ísť... kúp si diesel keď chceš lietať po Nemecku.
ericn
Upřímně neuvidím v nabídce Audi dnes už nic, co by zákazník mohl chtít nebo nedejbože o tom snít 🤔 Není to špatně? … Vlastně tam zbývá RS3 😋
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@ericn

Ale jo, je o čem snít. Jen se to (nejen) u Audi (bohužel) spíš přesunulo do kategorie nightmare 😉
DonVito
Asi jsem v clanku prehledl udaj o rychlosti nabijeni.
To je hlavni devizou 800V systemu!

Zaznamenal jsem jen tento hejt na nabijeni
"...odpustíte, pokud můžete. Jednak vám zabere několik desítek minut, jednak vysokovýkonné stojany nejsou nejlevnější."

To je nesmysl. Zastavka muze klidne trvat devet minut. Nehlede na to, ze zastavku na natankovani benzinu by sis taky rad odpustil, ale nemusis o tom vypravet v testu.
😀

Bylo by fajn napsat, kolik za tech "nekolik desitek minut" nabijes km!

Ale to bych chtel asi prilis.

PS Po takovychto recenzich se nedivim, ze o EV neni vetsi zajem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Demagogie a lži doníčka. Opět. Může trvat třeba 9 minut, ale za 9 minut nikdo nenabije to co potřebuje, že. Nebo nabije s tím, že bude stavět u každé dobíjecí stanice co potká, a u některé možná bude muset zastavit hned 2x ... 😁
DonVito
rohYpnol
A6 etron (ne auto z testu) nabije za 9 minut 254km.
Sečtu-li dojezd uvadeny v testu cca 450km s dobitymi 250km za devet minut, dostanu se na dojezd 700km (podle A6, Q6 mozna jen 650km).
Sakra, po cca 650km bych musel udelat druhou pauzu na 15? (kterym autor rika nekolik desitek...) minut abych ujel 1.000km.
😀
Asi tak.
Hezky vikend uz jsem ti popral.
❤️
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito presne 15 minut na 1000km je několik desítek minut. Tohle bohužel jsou záměrné lži, a jeste od někoho, kdo tvrdí ze je motoristický novinář. Jak jsmenpsla drive, novinář ma psát objektivní články, ne subjektivní jak nějaké nemohlo, který neumi vůbec nic jineho.
DonVito
@Mikesus
No je to 9 minut a 15 minut, ale stejne.
Takovy pauzy by sis dal stejne.
A ani jedna neni (nemusi byt) na "nekolik desitek minut"!!!

Inzenyri Audi se snazi zkratit nabijeni jak to jde o kazdou sekundu, ale pak to smoula na acz okomentuje jako "nekolik desitek minut".
W T F

Kdyby to nekdo nevedel
"Bezpečnostní přestávky
Pravidelné řízení: Po 4,5 hodinách řízení je nutné si dát pauzu.
Minimální délka: Přestávka musí trvat alespoň 30 minut, ale lze ji rozdělit do dvou kratších (15minutových) přestávek.
Obsah přestávky: Během pauzy nesmíte řídit ani provádět jiné pracovní úkony.
Evidence: Řidič je povinen vést denní záznamy o době řízení a o čerpání přestávek."
Tzn. v ramci legalniho ramce v pripade sluzebni cesty jednoho ridice uz tě Audi Q6 etron prilis neomezi.
👍👍👍

PS Jeste se tesim na BMW iX3, ktere ma dosahovat 400kW nabijeni a navic ma vetsi baterku.
Argumenty proti iX3 budou uz patrne velmi usmevne.
😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Ne. Opet demagogie. Realita je taková, že A6 e-tron tě v případě služební cesty stále omezuje ve výkonu (práce). TOHLE JE REALITA 🤣🤣🤣
ryccardo
@DonVito a ted mi hosi reknete kolik v Cechach mame takovych 800V supervykonnych nabijecek?
DonVito
@ryccardo

Jestli te to zajima, tady si je muzes spocitat.
fdrive.cz/…ich-stanic/w/280
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
40 Čechy
17 Morava a Slezsko
Perfektní, 60 majitelů Q6 etron co bydlí v bytě ma kde nabíjet... 🤣🤣🤣

Jo, a zapomněl jsi opět na jednu drobnost. Udávaný výkon je často dělený, takže z těch 60ti nabíječek to reálně můze být třeba dokonce až nula 🤣🤣🤣
DonVito
@ryccardo

Zas tak malo jich neni.
❤️
ryccardo
@DonVito napocital jsem 61. Na 10 milionu obyvatel s potencialem nekolika milionu EV na silnicich v budoucnu, pokud zustane u planu EU, fakt "giganticke cislo"

Kolik mame tankovacich stojanu pro srovnani a tam tece energie do auta nasobne rychleji.
DonVito
@ryccardo
61 ultrarychlych nabijecek na kolik aut (ktery je umi vyuzit) DNES???
W T F
Kdy uz prestanes porovnavat plany milionu aut v roce 2040 s DNESNIM stavem infrastruktury???
To je podobny, jako kdyz mluvis o zakazu fosilu v roce 2035 a rikas, ze EVcka jsou drahy, DNES.
Nejak opomijis rozdil 10 az 20 let!!!
❤️
Proc dvacet let? Protoze ani v roce 2035 nebude urcite vetsina vozoveho parku elektricka. I kdyz vstoupi v platnost zakaz fosilu.
V Cesku se proda rocne asi 200.000? aut. I kdyby zakaz zacal platit dnes, obmena 5.000.000 aut bude trvat 25 let!!!
Doufam, ze to dostatecne nazorne ilustruje zhovadilost tvoji myslenky, sorry.
😀
Nikdo nebude stavet rychlonabijecky s kapacitou pro rok 2050 v roce 2025!!!!!!!!!!!!!!

Dalsi uchylny srovnani je pocet rychlonabijecek vs benzinky.
👎
Lidem jako ty unika fakt, ze vetsina nabijeni probiha doma nebo v praci (narozdil od spalovaku, ktery musej na benzinku vsechny a VZDY tam musis travit svuj cas, s EV kdyz jezdis okolo komina na verejny nabijecky treba VUBEC nemusis!).
A shodou okolnosti ty jizdy okolo komina maji jiste lvi podil na celkovem najezdu (statistiku ted ale nemam).V budoucnu navic pribudou mraky verejnych AC nabijecek!
vi treba
Praha postaví 1 500 nových nabíječek. Vyrostou zejména na sídlištích
👍👍👍
ryccardo
@DonVito Ano 61 nabíječek na pár desítek tisíc aut. To není velká hitparáda. Co až těch aut bude o řád víc?Sice jsem pesimista, ale i tak počítám, že těch EVček u nás bude nakonec jezdit třeba kolem půl milionu tj. o řád víc než teď. Problém totiž je, že na tu nabíječku potřebuješ mít příkon tj. vybudovat vedení a postavit elektrárnu. Jenže energie budeme mít nedostatek a nebude tedy možné budovat podobné rychlonabíječky. Bude jich málo a bude na nich přecpáno, protože aut, která dokáží nabíjet vysokým výkonem rapidně přibývá. Ono bude málo i normálních pomalých nabíječek. Pro těch pár aut co jezdí to aktuálně stačí, ale vy furt melete o tom, že probíhá nějaká revoluce náhrady ICE za EV a to je nereálné. Takže doufám, že to názorně vysvětluje jak jsi neustále mimo.
DonVito
@Mikesus
Jak vysvetlit lidem bez dostatecne zkusenosti s elektromobilitou a s cestovanim v 800V EV (vcetne autora), ze toto auto nemusis obvykle nabijet nekolik desitek minut?

To je nadlidsky ukol.
Ze muze stacit 9 minut pro nabijeni na ceste jim hlava nebere...

Az prijde iX3 tak jim z toho asi praskne zilka.
😀
Avatar - Mikesus
Mikesus
@DonVito presne tak, na 90% neni vůbec potřeba nabíjet na cestě. Ale zase vem si, ze jsou chudáci, kteri jezdi v kuse v aute treba 500km a vic. Pro ty to neni, a tihle chudáci, otroci dnesni doby, budou křičet, jak nemuzou delat otroky a musí si na chvilku odpočinout.
DonVito
@Mikesus
Takovy auto by pro ne bylo vysvobozenim.

Ted si mysli, ze musi jezdit 1.000km bez zastavky.

To ze se na ceste nenabiji na 90% rohypnol (ani autor clanku) asi nepochopi.
Nepochopi, ze nepotrebujes nabijet do plna nebo 90% tak jako u fosilu.

PS Vzhledem k tomu, jaky tu kladou duraz na rychlost vlastniho presunu, je to pro jejich praci asi zivotne dulezite. Vypada to, ze jsou to bud obchodaci nebo poslickove. U vetsiny ostatnich profesi nerozhoduje jestli dorazis pozdeji v radu jednotek minut.
😀
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Doníček hlupáček. Opět nepochopil. Opět lže.

1) rozdíl neni v řádu minut. Rozdíl je nejmíň v řádu desítek minut...

2) Už jsem to psal, příklad z posledního měsíce. Cca 3000 km během týdenní dovolené. Kdybych jel s BEV tak u nabíječek starším cca 6h. U pumpy jsem strávil celkem asi 20 minut. I hlupák chápe, jak obrovský rozdíl to je.

3) Nejde jen o dobu. Jde o tu nezávislost, kdy 1000 km prostě nikdo nemusí řešit žádné dobíjení. A jistota, že po 1000 km během 5 minut kdekoliv natankuji na dalších 1000 km.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol ja mam ted s dieselem za posledních 14 dnů 2500 km a kvuli dieselu jsem ztratil 8hodin v aute, protoze ma spatne reakce, nedá se předjíždět v provozu tak jako s hybridem nebo bev a to samé najeto z vedlejší. Je potřeba čekat na větší mezeru.
ryccardo
@Mikesus 8 hodin ztrata???
Spatny reakce???

Dokazes to vysvetlit?
ericn
@Mikesus chudáci jste vy dva, duchem 🤢
Avatar - Mikesus
Mikesus
@ericn ohanite se tu, ze raději budete s rodinou, nez byt na nabijecce, a pak jak nejvetsi ubozaci trávíte hodiny v aute jízdou. Takze děkujeme, ze potrefená husa se ozvala. Ja raději budu s tou rodinou, nez jezdit stovky km denně. A neboj, my te litujeme a chudáci fakt nejsme, narozdil od tebe, kdyz ani lítost ostatnich nejsi schopen akceptovat. Kazdy si vybírá podle svého jak utratí svůj cas. Někdo vysedavanim za volantem a nejizdenim tisíce km, nekdo s vlastní rodinou.
ericn
@Mikesus nebreč Mikeši 😋
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
9 minut se nabíje za ideálních podmínek z 10 na 50%.
Podotýkám, že nabíjecí výkon tou dobou již dávno padá.

Na 90% se dostaneš za 35 minut. A to za ideálních podmínek. Takže autor testu ACZ napsal naprostou realitu a pravdu.

Zato ty tady opět jen lžeš a předvádíš těžkou demagogii.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dražší, zato méně praktické ... ano, zkrátka BEV.
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Tvar karoserie snad nesouvisí s typem pohonu.
Luk Kupczak
cena je naprosto mimo
Lubo
Tam kde je strop ceny BMW ix3 - so všetkou doplnkovou výbavou, toto Audi začína.
DonVito
@Lubo
Audi bude muset zlevnit, myslim.
iX3 ma mnohem lepsi parametry.
kesumb
@DonVito
jako dam to pod tebe to je fakt pro zlost to cist. Bezne tu clanky ani nectu ale tohle je proste peklo. Realnej dopad chlazeni u mnohem starsiho etronu co mam ja jsou max 2-3%. Pisu tu to uz Xkrat, neverte spotrebam z palubaku. Tesla lze silene, audi dle cetnosti zastavek. BMW ukazuje relevantni udaje pokud netopi. Jedinej realne udaj je vyjet celou baterku doprazdna a zmerit co se tam nabije. A autorovy dojmy o 80-50% nelze pojmenovat slusnym slovem. 5 let mam x5 phev, minimalne 1200 hlubokejch cyklu a degradace neni ani nahodou 10%. Opakuju poxty neni zadnej problem vyjet se 100% a dojet s 3 a dat to nabijet. Na panadolovy panelaky s koeficientem to neni, ale jinak zadnej problem
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Bravo. Oceňuji tvůj posun a přiznání, že pro 70% lidí u nás je BEV nesmysl 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol zase lži rohypnola v přímém přenosu. V panelových domech žije cca 28% lidí, v bytových domech cca 26% a v rodinných domech 46%.

chps.soc.cas.cz/…vi-6-rocnik-chps?…
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus Ono ty dnešní bytové domy jsou obvykle "polopaneláky", vylitý skelet z betonu a vyzděný cihlami.
DonVito
@kesumb
je to strasnej troll
😀
to co zase nazvracel jako reakci na tebe

Jenze on proste nechape co pises, jak to myslis.
On to ani necte.
A pise furt to samy dokola.
DonVito
@kesumb
jinak jak pises k tomuto
Díky vypnutému chlazení mi v takovém režimu dojezd vyskočil téměř o 60 kilometrů a vystoupal k 530 km.
👎👎

Podle tohoto delat zavery je kravina. Potom co se interier vychladi auto zrejme odhad dojezdu opet navysi.
Ale 🤫

Ten test je velmi velmi amatersky.
Skoda. Takove auto by si zaslouzilo vic, nez ze se nabiji par desitek minut nebo ze pokles s klimatizaci je 60km, kdyz to ukaze palubni pocitac po prepnuti...
Obe tato tvrzeni jsou velmi sporna, ale mozna to autorovi vyhovuje.
Zazehnout diskuzni flejm.
Ano stejne jako hlouposti o 80% - 50%, nebo o drahych nabijeckach.
WTF

Proc nenadava na drahej diesel pod testem fosilu???
No nic.
❤️

Necht kazdy ctenar posoudi komu verit.
Jestli nam majitelum, co s EV jezdime a cestujeme roky temer denne.
Nebo rohypnolovi a autorovi toho "testu".

PS Tezko si dokazu predstavit hrubsi odbyti popisu nabijeni nez toto
"A ačkoliv platforma PPE dovoluje dobíjení výkonem až 270 kilowattů, zastávku u veřejné nabíječky si přesto raději odpustíte, pokud můžete. Jednak vám zabere několik desítek minut, jednak vysokovýkonné stojany nejsou nejlevnější."
To uz je jak od Prokopce.
👎👎👎
Uz jen chybela informace o tom, jak je takovych nabijecek malo, ale toho se zhostil rohypnol zde v diskuzi.
👎
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Ano, např. posledni Ionity u Splitu a pak už nic je velmi výmluvné. Čekat u Splitu na volnou nabíječku je skvělý zážitek. Člověk může vychutnávat pohled do prázdna plnými doušky. Je to mnohem hodnotnější čekání, než čekání 1 minutu na currywurst u fresh corner u benzinky 🤣🤣🤣
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Klíčové hodnoty jsou, že nějakých 200 km znamená 10 minut na nabiječce. Což znamená při dálničních 130 kmh, že co 1,5h budete muset dělat přestávku na 10 minut.

Nebo samozřejmě méně často a o to dýl... Jestli tohle někomu přijde že neni obtěžující, tak moje jízdní návyky jsou tedy diametrálně odlišné...

Je skvělé, že stále máme v nabídce TDI pro ty, kteří auto mají pro to, pro co bylo stvořeno. Pro jízdu.

Je skvělé, že pro lidi z paneláků máme v nabídce diesel. Pro lidi, kteří nechtějí trávit čas na nabiječkách. Pro lidi co nechtějí být otrokem auta. Pro lidi co nechtějí být převychováváni EU.

Bravo, TDI. Bravo, Audi 👍👍👍
kesumb
@rohYpnol
po 450km jizdy rychlosti 130km zastavis s ix3 na 20 minut a ujedes 300km, pak na dalsich jsi 1000km plus s 40 minutama. S ofci tdi jdes den pred tim natankovat takze 10 minut v haji. Behem jizdy zastavis na 10 na dalsi tankovani a pak jeste na dalsich 10 kvuli abys do sebe narval hnusnej karivurst coz nedas takze s hajzlem to bude 20. Realita je tedy stejnejch 40 minut. Coz je muj rekord na 10 hodin a cca 1100km cesty, tedy 10 hodin jizdy dle palubaku vcetne 40 minut nekde pauzy. Totez da prahu-split eqs.
Staci jenom mit dum s fve na psi boude a nemit v hlave koeficient
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Diky, opět jsi prokázal tvoji zaujatost a absenci objektivity.
Diesel musi být ofce tdi, musíš jíst kariwurst... musíš den předem 10 minut na benzinku... 🤣🤣🤣
Ok, zaujatost z tebe vyloženě vystřeluje 🤣🤣🤣

Naopak zapomináš to zcela zásadní. S tou ovcí dojedu těch 1000 km a do 5 min mám opět 1000 km. A to je to co už nikdy neřekneš, co 🤣🤣🤣
kesumb
@rohYpnol
ne, je to 40 minut, ne 5. Leda bys vytahl nejakej koeficient?!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Fakt? Fakt mi chceš tvrdit že natankovat 50l nafty trvá 40 minut?!? 🤣🤣🤣

Asi jsi si v pátek večer něco šlehnul... 🤔🫣
Sevca1
@rohYpnol je zarážející že si myslíš že všichni tráví většinu času na dálnicích a polykají 100 km denně. Nevím ale průměrný nájezd průměrné rodinny mluví o něčem jiném. Dále nejsem nijak přesvědčen že lidé z paneláků kupují převážně naftu? V prodejích nových aut na fyzickou osobu převažuje benzín. Jsi se dneska nechal nějak unést 😁a trošku tady vypoustis bláboly
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
Ne, jen mi podsouváš některé věci.
1) ano, v Q5 a vozech této kategorie věřím že stale bude převažovat diesel. A ano, i lidi s Q5 bydlí v bytech bez garáže 🤣🤣🤣

2) ne, já si opravdu nemyslím ze většina najíždí tisíce km. Ale většina lidí jezdi minimálně 1x až 2x na dovolenou a opravdu každý tak velmi ocení, když s autem nemusí každou chvíli trčet u nabíječky nebo si od známého půjčovat diesel 🤣🤣🤣
Sevca1
@rohYpnol Neznám v mé sociální bublině že by jsi někdo půjčoval naftak na dovolenou. Každý jede svým autem. Ať je to benzín , nafta, BEV.Kde bydlis, u vás máte erární naftak na dovču aby jste něco ušetřily ve vaší komunitě? Kdo psal o lidech z paneláků a jejich naftacich? Ty ! Takže já u u paneláků nevidím převahu naftaku. Dále jak jsem psal bohužel pro tebe v prodeji na fyzickou osobu převládají benzinaky. Takže tvé oslavné ódy jsou mimo, jak jsem psal
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

Ne. Bavíme se v diskusi pod Q6.

A mám tad fakta. A fakt je, že čísla za srpen říkají, že se podalo v ČR 200 ks dieselových Q5 a je 27 v benzínu. Takže se opět potvrdilo to, co napsal rohYpnol. Sorry kámo, nevyšlo ti to 😁
Sevca1
@rohYpnol Znovu kdo psal pod článkem o Q5 o lidech v panelácích???? Člověče na kterem sídlišti parkujou Q5 . Děkuji za info pojedu se tam podívat
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

A kolik si asi myslíš, že stojí panelákový byt v Praze nebo Brně?!? 🤣🤣🤣
Sevca1
@rohYpnol Znovu: dej mi odkaz na sídliště kde stojí normálně Q5 a většina všech aut naftových. To je z tvé hlavy. To jsi napsal pod článkem o Q5 Jak to máte v té vaší komunitě s půjčováním naftaku na dovču?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
Pokud jsi příčetný, tak víš že chceš naprosto nemožné. Já opravdu nevím z čeho poznáš jestli stojící auta na sídlišti jsou benzín nebo diesel. A Q5 logicky nebude převažovat nikde. Opět vytváříš demagogii a podsouváš diskusi někam kde vubec nestojí.

Podstatné je, že i majitelé bytů bez garáží maji vozy jako Q5. Zvlášť dnes, kdy panelákový byt v Brně/Praze a jeho POŘÍZENÍ je výsadou bohatých.
Sevca1
@rohYpnol Jejda já sem příčetný, kdo tu vykřikoval pod článkem o Q5 o lidech v panelácích a nafte? To že dnes stojí byt co stojí neznamená že ho všichni kupovali za cenu co je teď. A že nepoznáš naftu od benzínu třeba u koncernu není můj problém. Běž se optat do salónu co se prodává nové na fizycke osoby. Já byl zrovna včera v Seatu, v Kie nedávno, a kamarád dělá přijímacího technika ve Škodě. Převládá benzín. Prostě jsi včera ulitl s tím prohlášením. Tak ahoj
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1

Neumíte jsem v ničem. Opět máš myšlenkový defekt. Proč by u paneláku musela stát soukromá Q5?? Mimochodem, soukromých Q5 bude minimum. U paneláku s ad muze stát firemní dieselové Q5 dobre placeného zaměstnance, co si dnes mohl dovolit koupit aspoň panelákový byt.
kesumb
@rohYpnol
takze kvuli tomu, ze jednou az dvakrat za rok jedes s ev stejne dlouho 1000km na dovolenou jako s ofci tdi vypalis kazdej tejden pumpari dvojku. A jeste tam musis cekat. A aby te to bavilo tak v tom jeste dvakrat vymenit olej. Nooo to dava smysl!!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb
Zase tvoje ubohá zaujatost. 🤣🤣🤣
Nevím kdy jsem naposledy čekal na benzince.

A stále jsi vůbec nepochopil to zásadní co jsem ti sdělil. U ovce v dýzlu ujedeš 1000 km a za dalších 5 minut máš dalších 1000 km, zvládneš pochopit ten zásadní rozdíl?!? 🤣🤣🤣
DonVito
@kesumb
u ofce v dieselu ujedes 1.000km, za 5 minut v Parizi natankujes a privezes zasilku zpet do Prahy vcas
😉
ve ctyri rano vyrazis a ve dvanact v noci jsi zpatky doma jako na koni
😀
No, bavi me v souvislosti s timto scenarem rohypnolova veta
"Pro lidi co nechtějí být otrokem auta."
🤣
Je to velmi relativni.
😀
Ale to opet rohypnol neda.
A misto toho napise, ze mel zase pravdu....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Úplně jednoduše, a chápu že hlupáček Doníček tohle nepochopí.

Diesel/benzin rovná se bezstarsotnost a nezávislost na cestách.

Je rozdíl dojet do Paříže a během 5 minut mit dalších 1000 km v nádrží, takže nemusíš nic řešit a můžeš si v Paříži a okolí vyřešit co potřebuješ.

A je rozdíl to dokodrcat se třema pulhodinovýma zastávkama do Paříže a první, co budeš řešit, je opět jen kde nabít, opět další pulhodina... 🤣🤣🤣

To je ten rozdíl. Svoboda vs. otrok auta 😅
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Když jedeš 1x za rok na dovolenou v 7 lidech, tak si prostě koupíš 7místné auto. Když 1x za rok vezeš bernardýna na očkování k veterináři, tak si prostě koupíš kombík. Když 1x za rok jedeš na zimní dovolenou na chatu, tak si koupíš AWD. Když 1x za rok táhneš karavan, tak si koupíš tažné.
Když 1x za rok jedeš delší cestu na dovolenou 1000+ km, tak si prostě koupíš benzin nebo diesel, pokud nechceš být otrokem auta. Tak prosté to je.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@rohYpnol co teprve při jízdě rychlostí 200km/h? Baterii vycucnu za půl hodiny?
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Fuj, nafta k paneláku nebo bytovému domu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Realita života s BEV
Jihlava má druhou ultrarychlou dobíjecí stanici.
fdrive.cz/…i-diky-pre-15277

DRUHOU. Dejme si to ještě jednou. DRUHOU.

Takže v krajském 50+ tisícovém městě mohou dva, DVA majitelé, rychle nabíjet své Q6 etron.... Krajské město ma pokryto potřebu dvou, DVOU majitelů bytů pro pořízení BEV...

Dva. DVA. Ale je potřeba trestat majitele spalovacích vozů... Protože takhle prostě EU pomáhá běžným lidem.
kozakm
@rohYpnol u Tesca jsou tři 180kW stojany
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kozakm

180 kW opravdu nedává 270 kW bych řekl. I když tam jsou tři 🤣🤣🤣
kozakm
@rohYpnol tak to Audi taky nenabíjí 270 kW furt, že.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kozakm

Jenže pak se nebavíme o těch zázračných 10 min z 10% na 50%😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@rohYpnol teoreticky. Maximálně. V reálu nikdy. Klasika u BEV: rychlost nabíjení AŽ, výkon motoru AŽ. Teoreticky ano, v reálu nic takového.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007
Ale jo. I v reálu Q6 etron dá 270 kW... Jde spíš o to, že to je
1) jen za ideálních podmínek, a 2) jen 10-30% nabití cca, a pak to padá. A nad 90% je výkon skvělých 40 kW... 🤣🤣🤣 Nabití do 100% cca 50 minut 🤣🤣🤣

Ale to už tady doníčci a kesumbíčci nikdy nenapíšou 🤣🤣🤣 oni budou tvrdit jak to ujede 600+km a že dojezd neni problém. Ale zároveň budou říkat že dobíjet stačí jen 9 minut, tj. 10-50%... 🤣🤣🤣 Takže ten dojezd rázem není 600+ km, ale jen 300- km... 🤣🤣🤣

Ale tohle ti elektropokrytci nikdy neřeknou!!! Prostě BEV pokrytectví nade vše!!!
Arese
"Je to dál, zato horší cesta." 😃 Velmi výstižné vyjádření automobilové ekektrodebility - Mnohem dražší, zato daleko méně praktické! 🤮
DonVito
Zhodnot tento styl popisu nabijeni ev
"A ačkoliv platforma PPE dovoluje dobíjení výkonem až 270 kilowattů, zastávku u veřejné nabíječky si přesto raději odpustíte, pokud můžete. Jednak vám zabere několik desítek minut, jednak vysokovýkonné stojany nejsou nejlevnější."

Tento styl popisu nabíjení EV je😒br />
+ Silné stránky😒br />
* Srozumitelnost: Používá jednoduchý jazyk, kterému rozumí i laik.
* Čtivost: Formulace „si přesto raději odpustíte“ působí lehce odlehčeně a čtenářsky přívětivě.
* Vyváženost faktů a pocitu: Uvádí technický údaj (270 kW), ale zároveň dává subjektivní doporučení vycházející z reálného uživatelského vjemu.

– Slabé stránky😒br />
* Subjektivní tón: Hodnocení („raději si odpustíte“) je spíše osobní soud než neutrální popis, což může čtenáře ovlivnit jednostranně.
👎
* Neúplnost:
👎
Text nezmiňuje kontext – že 270 kW je na dnešní poměry vysoký výkon a v praxi může znamenat dobití na 80 % během cca 20 minut. Bez toho může působit příliš negativně.
👎👎
* Stylizace: Použití slov jako „přesto raději“ a „není nejlevnější“ je lehce publicistické, ne faktografické.
👎👎👎

👉 Celkově jde o publicistický styl vhodný do novin či magazínu, kde má text nejen informovat, ale i vyvolat emoci. Pokud by šlo o technický nebo odborný popis, působilo by to příliš subjektivně a bylo by vhodné doplnit přesnější fakta (čas dobití, srovnání ceny s benzínem).
😅
Chceš, abych ti ten popis přeformuloval do neutrálního technického tónu** (např. pro recenzi nebo technický článek), nebo spíš do **atraktivního marketingového stylu?
Tycoon
@DonVito

A jak si DonVito představuje optimální popis dobíjení? Když něco objektivně stojí hodně peněz, má to redaktor zamlčet?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Doníček nemá žádnou představu. Doníček je hlupáček s prázdnou škeblí. Představu má AI 🤣🤣🤣
DonVito
@Tycoon
Kdyz AC nabijeni doma je skoro zadarmo (nesrovnatelne levnejsi oproti fosilu), tak to autor zamlcet muze?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito

Opět lžeš. Proč?

"ačkoliv platforma PPE dovoluje dobíjení výkonem až 270 kilowattů, zastávku u veřejné nabíječky si přesto raději odpustíte, pokud můžete. Jednak vám zabere několik desítek minut, jednak vysokovýkonné stojany nejsou nejlevnější."

Autor naprosto nic nezamlčel. Jsi lhář.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
tvoje neustálé kopírování textů z AI je trapné. Když nedokážeš napsat vlastní myšlenku, tak tu radši vůbec nepřispívej. Tohle bezduché tapetování kazí diskusi a jen ukazuje, že nemáš co říct.
ericn
@rohYpnol to sedí 😋👌
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Test ACZ Audi Q6 e-tron Sportback quattro – Dražší, zato méně praktické

Stručné, zato více výstižné. Smekám před kvalitní prací autora 👍👍👍