Novinky
Takže si to shrňme
"V mírnějším cyklu WLTC se podařilo zlepšit energetickou účinnost akumulátoru o 10 % a zvýšit výkon o 15 %, ze 150 na 175 kW. "
nárůst o 25kW ze 150kW je cca 16,6%, ok asi zaokrouhleno na 15
"Řízení toků energie na úrovni jednotlivých článků zkracuje proces nabíjení o 15 %. To znamená, že na 7kW AC stanici strávíte místo sedmi jen šest hodin, a navíc spotřebujete o 10 % méně energie. "
zkracuje se nabíjení o 15%, nemusí to být jen zlepšním nabíjecích ztrát, ale i udržením vyššího výkonu delší čas. Zde k tomu není moc víc informací.
No a spotřeba energie o 10% menší?
To opět teoreticky možné je, ale bez grafu výkonu nabíjení je to vaření z vody a do výpočtu by bylo zahrnuto příliš mnoho předpokladů. Stejně jako u ice, i zde je potřeba graf průběhu výkonu, aby se daly hodnotit parametry.
"V mírnějším cyklu WLTC se podařilo zlepšit energetickou účinnost akumulátoru o 10 % a zvýšit výkon o 15 %, ze 150 na 175 kW. "
nárůst o 25kW ze 150kW je cca 16,6%, ok asi zaokrouhleno na 15
"Řízení toků energie na úrovni jednotlivých článků zkracuje proces nabíjení o 15 %. To znamená, že na 7kW AC stanici strávíte místo sedmi jen šest hodin, a navíc spotřebujete o 10 % méně energie. "
zkracuje se nabíjení o 15%, nemusí to být jen zlepšním nabíjecích ztrát, ale i udržením vyššího výkonu delší čas. Zde k tomu není moc víc informací.
No a spotřeba energie o 10% menší?
To opět teoreticky možné je, ale bez grafu výkonu nabíjení je to vaření z vody a do výpočtu by bylo zahrnuto příliš mnoho předpokladů. Stejně jako u ice, i zde je potřeba graf průběhu výkonu, aby se daly hodnotit parametry.
Petr Adamcik
Příspěvek podléhá schvalování.
Co je to zase za tupej titulek?
A to jdou elektroauta mimo me... ale ten titulek je na facku tak nejak z principu.
Jó, byt to zprava z Ciny, to byl panecku mejdan.
Revoluce!!
Nova era!!
A podobny nesmysly...
A to jdou elektroauta mimo me... ale ten titulek je na facku tak nejak z principu.
Jó, byt to zprava z Ciny, to byl panecku mejdan.
Revoluce!!
Nova era!!
A podobny nesmysly...
Stellantis hlavně potřebuje do své evropské nabídka zařadit benzinový čtyřválec s objemem aspoň 1,4 l! Dokud ho nenabídne, tak se z té své prodejní mizérie nevyhrabe!!!
Výkon je stále 7 kW a účinnost nabíjení má být lepší jen o 10%
Samotná idea ovládání každého článku samostatně je asi teoreticky dobrá, nicméně zapojením to bude asi pěkně komplikované.
účinnost běžné LiFePO₄ baterie je hádám kolem 85 - 90 %, a Li-ion ještě vyšší, myslím že i přes 90% .
Tj. její zvýšení o dalších 10% může znamenat, že se inženýrům Stellantisu podařilo prolomit základní pilíře fyziky a z akumulátoru dostaneme více energie, než jsme do něj vložili.
A to snížení ztrát o dvě třetiny pouhým zdokonalením BMS je podobně málo uvěřitelné
Celková efektivita ze zásuvky je u EV kolem 70-75%.
Kdyby byla tak tragická jak píšete (55😖, tak nemá skoro ani smysl řešit náhradu spalováků...
Při AC nabíjení jsou typicky tepelné ztráty téměř nulové, protože to je tak nízká rychlost (max. 0.2C), že to baterku nijak nezahřeje. A typicky je ta celková efektivita nabíjení (baterie + nabíječka) právě kolem těch 85%, jak správně uvádí Tesla.
Ztráty v síti jsou do pěti procent dle ČEPSu. Některý rok to vychází i jen kolem 3% někdy až přes 6%, není to statické. Hodně záleží jak daleko ta elektřina putuje od zdrojů ke spotřebiteli.
Nicméně tyto ztráty už platíte v ceně elektřiny, takže ty má smysl uvažovat jen pokud budete porovnávat efektivitu z primární suroviny. Jinak je správný výpočet vzít to množství ze zásuvky vs počet ujetých km.
Daň ze spotřeby elektřiny už dávno platíme...