Design
Je to jedna z velkých absurdit současného autosvěta - za držení mobilu v ruce řidič dostane pokutu a trestné body. Ale ťapání po obludném zabudovaném displeji na palubní desce, které je ještě mnohem nebezpečnější, eurobyrokratům nevadí!
@Arese www.youtube.com/watch?…
Prioritou automobiliek sú výrobné náklady - je rozdiel ťahať káble ku každému tlačítku a vyrobiť fyzicky každé to tlačítko a rozdiel ťahať jeden zväzok no tabletu. Je to len o peniazoch. Aj v koncerne to pochopili, že užívatelia v reálnom svete im nenaletia na ich tvrdenie, že len dotykové ovládanie je lepšie. Ak nie je, tak nie je a môžu hovoriť čo chcú ich marketingoví mágovia. Ako bolo písané, s rastúcim počtom rôznych funkcii bude čoraz viac potrebné pchať ich do jedného displeja. Zároveň funkcie, ktoré meníme relatívne často dostanú (sa vrátia) tradičné ovládače. Už teraz je to tento pomer ovládačov u mnohých zákazníkov jedným z rozhodujúcich faktorov k výberu nového vozu.
hlavní důvod je cena, výrobní cena obrazovky a upnutí stojí míň, než vyřezat všechny otvory do přístrojovky, udělat formy na tlačítka + za nějakou dobu zaplatit renovaci forem, kabeláž a osvetlení tlačítek.... Když už stejně bude obrazovka pro navigaci, proč tam nedat ostatní funkce.
To je přece blbost. Stačí mít třeba 10 nejdůležitějších tlačítek na palubce. Ovládat klimatizaci nebo výhřev okna přes infotainment je zbytečně nebezpečné a nepohodlné.
Vraťte ručičkové přístroje a tlačítka. A dejte pryč pípající asistenty a jiný blbosti. Vraťte bezprostřední reakci na plyn a strčte si do zadku elektromotory a automatický převodovky. Pak si koupím nový auto. Jinak to bylo vloni poprvé a naposledy, co jsem si nové auto koupil.
Rozhodně v autě musím mít tlačítka na rádio,klimu výhřev sedadel..a řazení má být na středovém tunelu! Ne pod volantem jako v Trabantu 🤣
Dotykový display? Za mě j spíš bezpečnostní riziko. Jak zajímavé - za téměř absolutní riziko (i podle výše pokuty) je pouhé držení telefonu u ucha, které od sledování okolního provozu pozornost prakticky neodvádí ale dlouhodobé "listování" v menu a hledání nastavení teploty či řady jiných funkcí je pořádku. A při tom bez toho abych se na obrazovku nedíval to nejde. Jak jednoduché - otočit "knoflíkem" nebo přesunout páčku a vše prakticky poslepu, hmatem. No jo, ale prý je to staré. Copak musí být všechno staré nutně špatné? Jasně, hledat v tel. seznamu kontakt a pak ho vytočit není také zcela v pořádku ale jen přijmout hovor a mluvit - to by se muselo zakázat mluvení za jízdy z řidičem všeobecně😂.
Jsem jen zvědav, kdy si lidé uvědomí, že to co jim automobilky nabízí s tím, že to chtějí právě oni je lež a jen je o tom přesvědčují. Chce to automobilka a jenom hledá pro své novinky odůvodnění.
Provoz je čím dál hustější a rychlejší ale milé automobilky nás stále víc nutí dívat se jinam než přímo před sebe. O tom žádná.
Někde jsem četl, že už i Euro NCAP zvažuje, že nadmíru ovládacích funkcí bude hodnotit jako nebezpečné a bude to mít vliv na konečné hodnocení a tedy ztrátu "hvězdiček".
Jsem jen zvědav, kdy si lidé uvědomí, že to co jim automobilky nabízí s tím, že to chtějí právě oni je lež a jen je o tom přesvědčují. Chce to automobilka a jenom hledá pro své novinky odůvodnění.
Provoz je čím dál hustější a rychlejší ale milé automobilky nás stále víc nutí dívat se jinam než přímo před sebe. O tom žádná.
Někde jsem četl, že už i Euro NCAP zvažuje, že nadmíru ovládacích funkcí bude hodnotit jako nebezpečné a bude to mít vliv na konečné hodnocení a tedy ztrátu "hvězdiček".
Přesně tak. Auto jako smrtibudka je ideální. Stačí jedna aktualizace SW on air a pogrom mejdan může začít, viď. EU vše zařídí, autonomní řízení bude možné vypnout jen po rozluštění paradoxu schrödingerovy kočky...
EU tě brání, EU radí, EU tě nikdy nezradí! 😄 😄 😄
To je logická teorie. Praxe je bohužel opačná.
Mám nyní telefon s největším displejem, co jsem kdy měl. Avšak nejdůležitější údaje (čas, síla signálu, nabití baterie atd) jsou naopak nejmenší, co jsem kdy měl. Pro mě je to v pohodě, protože mám výborný zrak. Ale třeba rodiče na ty údaje vůbec nevidí.
Podobně to vidím u aut. Displeje jsou čím dál větší, ale údaje v nich (číslice, piktogramy) nikoliv, přibývá jen místa na různé grafické nesmysly nebo vyloženě nevyužité místo.
U aut se navíc začínají vyskytovat grafika zobrazení, která komplikuje čtení či získávání informací. "Hranaté" budíky, protisměrná ručička budíků, částečně zakrytá ručička budíků apod. Zatím nejzákeřnější komplikací, se kterou jsem se setkal, je rychloměr Octavie IV, který má stupnici s dvojím škálováním (do 100 km/h je největší/střední/ nejmenší dílek stupnice 20/10/5, od 100 km/h nahoru je to 40/20/10), avšak bez jakéhokoliv grafického rozlišení. Chtěl bych poznat člověka, který to vymyslel.
Nekritizuju to, že stupnice má dvojí škálování (to je u ukazatelů běžné a v mnoha případech velmi přínosné), ale to, že to není graficky rozlišeno. Takže na první pohled nepoznáš, jestli se ručička pohybuje v oblasti s vyšším, nebo nižším škálováním, tzn. jestli střední dílek stupnice je 10, nebo 20 km/h, malý dílek stupnice 5, nebo 10 km/h atd.
BTW Já mám ve svém autě dokonce tři škálování (do 60, mezi 60 a 140, nad 140), ale graficky odlišené.
V autě by to mělo být přesně naopak a když už ne natvrdo implicitně, tak by měla existovat možnost pro "slabozraké" si celé menu přepnout do nějakého režimu omezené grafiky. Tzn. bez designových 𝛑čovinek, ale zato s velkými ikonami, popisky a vysokým kontrastem.
Ale toho se nedočkáme, protože za A) výrobce je línej a šetří a za B) 90% majitelů jsou lobotomové, co si ani nepřečtou návod a ani se nesnaží si projet nastavení vozidla.
Zdá se, že designéři webu, telefonů i infotainmentu aut pocházejí ze stejné školy, nebo patří do nějaké skupiny lidí se specifickou vlastností. U infotainmentu aut mám podezření, že specifickými vlastnostmi těch designéru je, že nemají řidičský průkaz, mezi jejich nejoblíbenější dopravní prostředky patří kolo, koloběžka, skateboard a trolejbus a že včera všichni z nich slavili Den bez aut.
Tolik stupidit a hovadismu jako v autech jsem snad jinde neviděl a jsem přesvědčen, že nikdo z designérů v tom nemohl ani sedět, natož to řídit pár set kilometrů v kuse. A nejhorší je, že se to rok od roku stále jen zhoršuje. V autech z minulého století se sedí líp a dají se normálně ovládat.
Seřezat je všechny na jednu hromadu, hovada.
A je mi jasný, že stovky skvělých inženýrů pracuje na skvělém autě a pak přijde párek přiteplených designérů, rozpočtářů a manažerů a je po srandě.