Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Proč auta potřebují dotykové obrazovky? Odpovídá šéfdesignér automobilky Hyundai

29 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je jediná správná cesta, velký displej s ovládáním všeho možného, všichni stárneme, tak nevidíme na malé blechy na malém displeji. Nezbytná tlačítka, páčky a točítka na základní funkce musí zůstat.
Avatar - del42sa
del42sa
@KANKUNEN já bych na ten displej přesunul i volant a řazení, pak tu bude to pravé ořechové 😁
ericn
@del42sa ano a pak lidi nacpat do socky, protože proč by měli jezdit individualne a navic sami řídit? Jen makat, platit dane a do penalu…
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@ericn Naopak, zrušit socku, každý by měl jezdit svým autem a denně být aspoň 2 hodiny v zácpě.
ericn
@KANKUNEN tv stojíš denně 2 hodiny v zácpě? A kde? To tě celkem lituju, protože ani v Praze se to denně neděje… Já teda každý den z práce a do práce nejedu 2 hodiny 😋
CRASH BOOM BANG
@KANKUNEN Podle mě už fakt nebude potřeba ani displej, ani čudlíky, ani volant. Autonomní řízení, člověk za volantem je totiž ta největší hrozba.
traveldrive
@CRASH BOOM BANG Nevadí, hlavne že si inak zdravý.
CRASH BOOM BANG
@traveldrive Jo, jsem zdravej. A ty? Stále trénuješ umění nevhodných komentářů?
traveldrive
@CRASH BOOM BANG To si píš. Si skvelý materiál na testovanie.
Lempl Klaun
@traveldrive Čo je horšie, niečia zastydlá puberta, či tvoj zelektrizovaný mozog, bežiaci kvôli úbytku buniek aj tak len na polovičný výkon? 🤡
Avatar - Mokrous
Mokrous
@CRASH BOOM BANG Snad už brzo umřu přirozenou cestou a těhle 𝛑čovin se nedočkám. Abych svěřil řízení vozu do "rukou" digitálního kreténa, tak to bych se nejdřív musel zbláznit. Stačí mi, co předvádí asistenti dnes a stačí mi, co padá z debilů jako je Chat GPT a Gemini a spol. Stačí se jich zeptat na cestu třeba z Třebíče do Varů a první návrh bude přes Ostravu, druhej přes Liberec a když mu nadáš hodně ostře, tak potom třeba i přes Prešpork.
Arese
@CRASH BOOM BANG Myslím, že jsi se ocitl na úplně špatném webu. Měl by ses přestěhovat k nějakým zelenorudým magorům, ty tvoje pomatené zeleně-fašizoidní nápady ocení!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@CRASH BOOM BANG
Přesně tak. Auto jako smrtibudka je ideální. Stačí jedna aktualizace SW on air a pogrom mejdan může začít, viď. EU vše zařídí, autonomní řízení bude možné vypnout jen po rozluštění paradoxu schrödingerovy kočky...
traveldrive
@rohYpnol
EU tě brání, EU radí, EU tě nikdy nezradí! 😄 😄 😄
Tycoon
@KANKUNEN

To je logická teorie. Praxe je bohužel opačná.

Mám nyní telefon s největším displejem, co jsem kdy měl. Avšak nejdůležitější údaje (čas, síla signálu, nabití baterie atd) jsou naopak nejmenší, co jsem kdy měl. Pro mě je to v pohodě, protože mám výborný zrak. Ale třeba rodiče na ty údaje vůbec nevidí.

Podobně to vidím u aut. Displeje jsou čím dál větší, ale údaje v nich (číslice, piktogramy) nikoliv, přibývá jen místa na různé grafické nesmysly nebo vyloženě nevyužité místo.

U aut se navíc začínají vyskytovat grafika zobrazení, která komplikuje čtení či získávání informací. "Hranaté" budíky, protisměrná ručička budíků, částečně zakrytá ručička budíků apod. Zatím nejzákeřnější komplikací, se kterou jsem se setkal, je rychloměr Octavie IV, který má stupnici s dvojím škálováním (do 100 km/h je největší/střední/ nejmenší dílek stupnice 20/10/5, od 100 km/h nahoru je to 40/20/10), avšak bez jakéhokoliv grafického rozlišení. Chtěl bych poznat člověka, který to vymyslel.
Avatar - xxc
xxc
@Tycoon Ved prave to je na tom dobre, ze male rychlosti vie rozlisit lepsie, nez velke, ktore nie su take podstatne.
Tycoon
@xxc

Nekritizuju to, že stupnice má dvojí škálování (to je u ukazatelů běžné a v mnoha případech velmi přínosné), ale to, že to není graficky rozlišeno. Takže na první pohled nepoznáš, jestli se ručička pohybuje v oblasti s vyšším, nebo nižším škálováním, tzn. jestli střední dílek stupnice je 10, nebo 20 km/h, malý dílek stupnice 5, nebo 10 km/h atd.

BTW Já mám ve svém autě dokonce tři škálování (do 60, mezi 60 a 140, nad 140), ale graficky odlišené.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Jo, tohle zmenšování (fonty) na zvětšování (displaye) bez možnosti nastavení doslova žeru. V autě už taky houno vidím a doma u spotřební elektroniky taky teču. Třeba poslední updaty YouTube komentářů jsou "dokonalý". Krom totální cenzury a skrývání nepohodlných komentářů od lidí s mozkem, které jsou beztrestně nahrazovány podvodnými reklamami, zde přibyla novinka v podobě naprosté miniaturizace textu komentářů. Takže i když si to pustím na 16" monitoru a vezmu brejle, tak stejně vidím houno. Děkujeme, jen tak dál.
V autě by to mělo být přesně naopak a když už ne natvrdo implicitně, tak by měla existovat možnost pro "slabozraké" si celé menu přepnout do nějakého režimu omezené grafiky. Tzn. bez designových 𝛑čovinek, ale zato s velkými ikonami, popisky a vysokým kontrastem.
Ale toho se nedočkáme, protože za A) výrobce je línej a šetří a za B) 90% majitelů jsou lobotomové, co si ani nepřečtou návod a ani se nesnaží si projet nastavení vozidla.
Tycoon
@Mokrous

Zdá se, že designéři webu, telefonů i infotainmentu aut pocházejí ze stejné školy, nebo patří do nějaké skupiny lidí se specifickou vlastností. U infotainmentu aut mám podezření, že specifickými vlastnostmi těch designéru je, že nemají řidičský průkaz, mezi jejich nejoblíbenější dopravní prostředky patří kolo, koloběžka, skateboard a trolejbus a že včera všichni z nich slavili Den bez aut.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon Taky mám stejný pocit. A ještě horší to je v případě tlačítek na volantu, páček pod volantem, madel a dotykových pseudomadel, klik dveří, středových tunelů, tvrdých plastů v sedačkách, atd...
Tolik stupidit a hovadismu jako v autech jsem snad jinde neviděl a jsem přesvědčen, že nikdo z designérů v tom nemohl ani sedět, natož to řídit pár set kilometrů v kuse. A nejhorší je, že se to rok od roku stále jen zhoršuje. V autech z minulého století se sedí líp a dají se normálně ovládat.
Seřezat je všechny na jednu hromadu, hovada.
A je mi jasný, že stovky skvělých inženýrů pracuje na skvělém autě a pak přijde párek přiteplených designérů, rozpočtářů a manažerů a je po srandě.
Arese
Je to jedna z velkých absurdit současného autosvěta - za držení mobilu v ruce řidič dostane pokutu a trestné body. Ale ťapání po obludném zabudovaném displeji na palubní desce, které je ještě mnohem nebezpečnější, eurobyrokratům nevadí!
Avatar - Stejsn
Stejsn
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Stejsn Solidní ultra𝛑ča. To nechceš potkat...
A tím řevem paviána ještě "úředně" ověřila svoje IQ.
galerida
Prioritou automobiliek sú výrobné náklady - je rozdiel ťahať káble ku každému tlačítku a vyrobiť fyzicky každé to tlačítko a rozdiel ťahať jeden zväzok no tabletu. Je to len o peniazoch. Aj v koncerne to pochopili, že užívatelia v reálnom svete im nenaletia na ich tvrdenie, že len dotykové ovládanie je lepšie. Ak nie je, tak nie je a môžu hovoriť čo chcú ich marketingoví mágovia. Ako bolo písané, s rastúcim počtom rôznych funkcii bude čoraz viac potrebné pchať ich do jedného displeja. Zároveň funkcie, ktoré meníme relatívne často dostanú (sa vrátia) tradičné ovládače. Už teraz je to tento pomer ovládačov u mnohých zákazníkov jedným z rozhodujúcich faktorov k výberu nového vozu.
Avatar - lordlord
lordlord
hlavní důvod je cena, výrobní cena obrazovky a upnutí stojí míň, než vyřezat všechny otvory do přístrojovky, udělat formy na tlačítka + za nějakou dobu zaplatit renovaci forem, kabeláž a osvetlení tlačítek.... Když už stejně bude obrazovka pro navigaci, proč tam nedat ostatní funkce.
Arese
@lordlord Protože je to sakra nebezpečné!!!
Michal Ježek
To je přece blbost. Stačí mít třeba 10 nejdůležitějších tlačítek na palubce. Ovládat klimatizaci nebo výhřev okna přes infotainment je zbytečně nebezpečné a nepohodlné.
Avatar - jersey.se
jersey.se
Vraťte ručičkové přístroje a tlačítka. A dejte pryč pípající asistenty a jiný blbosti. Vraťte bezprostřední reakci na plyn a strčte si do zadku elektromotory a automatický převodovky. Pak si koupím nový auto. Jinak to bylo vloni poprvé a naposledy, co jsem si nové auto koupil.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@jersey.se 👍👍👍