Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Projeli jsme nový Mercedes-Benz CLA: Konečně adekvátní odpověd na Teslu i Čínu

48 komentářů

Avatar - eLzyx
eLzyx
půlka článku je ve stylu "tohle je docela naprd, ale vlastně to nevadí". Docela mám chuť si to vyzkoušet, jestli je to ještě horší jak BYD, co jsem nedávno zkoušel.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@eLzyx jinak auto bez možnosti nabíjet na 400V nabíječkách bych si nekoupil.
EV se má nabíjet převážně na místech, kde stojí. Tedy třeba před obchodem, když si jdu koupit snídani a svačinu do práce.
Také by mě to diskvalifikovalo od možnosti nabíjet v síti Tesla, která má přeci jen stále lepší pokrytí jak Ionity. Ionity třeba úplně vynechává Balkán, Řecko, Turecko, ale i třeba Maroko. A Tesla má také lepší ceny. A to nemluvě o vyšší spolehlivosti a lepším zákaznickém servisu (u Ionity když o víkend spadne platební brána, tak máte do pondělí smůlu)
psel
@eLzyx 400v je na pár starých nabíječkách, z toho bych teda nogo neviděl. Kromě superchargeru, ale taky jen starých pokud vím.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@psel celá evropská síť Tesla jede na 400V. Spousta obchodů má staré 50-75kW DC, které se ještě nezaplatily, takže měnit je za mega a víc? Nesmysl.
Pak tu máme východní Evropu. Tam na 800V nabíječku téměř nenarazíš.
Pro mě je to silné no go.
DonVito
@psel
Vsechny CEZ 50Kw jsou 400V, myslim.

ABB rychlonabíjecí stanice pro ČEZ (model Terra 53 CJG) má napětí DC výstupu 50 – 500 VDC s proudem 125 ADC, při příkonu 50 kW. Hlavní přívod do stanice je standardně 400 VAC ±10 %.
Podrobnosti:
Typ stanice: Jedná se o rychlonabíjecí DC stanici s příkonem 50 kW.
DC výstup: Stanice dokáže nabíjet vozidla v rozsahu napětí 50 – 500 VDC.
Maximální prou😜 Proud pro nabíjení je 125 ADC.
AC vstup: Stanice je napájena standardní sítí 400 VAC ±10 % (50 Hz).
Konektory: Stanice používají standardní konektory jako Combo-2 / CHAdeMO pro DC nabíjení a Typ-2 pro AC.
psel
@eLzyx jako BYD je jiná liga snad teda. Mě spíš zaujala to že při 187 má člověk hlavu na střeše, což teda na moc místa nevypadá a pak ten hluk na dálnici. Jinak spotřeba dobrá, přerušení výkonu už horší teda ale to by asi chtělo vyzkoušet, ale asi se tam na výšku stejně nevejdu tak prubnu GLC asi spíš.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@psel BYD? Je to jiná liga. Nižší. Infotainment neodladěný, překlady strojové, nepřehledné to je.
Nefunguje tam a nikdy nebude one pedal driving.
A vadí mi i příšerná odezva plynu. Jak u spalováku, tak 1-2s se nic neděje. Pro toho, co přechází ze spalováku asi dobrý, ale pro lidi, co zažili Teslu je to nepoužitelné peklo
Avatar - praptak
praptak
@eLzyx Nepamatujete auta s okamžitou odezvou plynu, atmosféry.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@praptak tak tím jezdí už jen veteránisté. Sám taková auta mám. Akorát ne s takovým výkonem.
kozakm
@praptak není okamžitá jako okamžitá, doporučuju zkusit EV
DonVito
@praptak

Jo, okamzitou odezvu atmosfery prave pamatuju.
Jestlize mas pres 4.000 otacek, tak dobry.

Jestlize min, je ti okamzita odezva k nicemu a musis podradit.
Protoze je ta odezva neskutecne mdla.

PS To plati snad pro vsechny atmosfery, vcetne napr. small blocku, kterej okolo 2.000 otacek moc muziky nezahraje...
Avatar - jersey.se
jersey.se
No jo, ale… tohle je taky čínský.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Celkem hezky popsáno.... Zato fotogalerie je za pět pane.

Nevím jestli to byl záměr, ale přijde mi to trochu jako fejk.

Strávit s autem den, a dát 3 fotky....?!? To jako vážně? Jenže v téhle chudobce to nevypadá ani ze 30% tak sexy jako oficiální promo fotky naložené výbavou, že...

Zato cenovka 1,4M+ za BEV malého sedanu, ta je ta cenová parita... 🤣🤣🤣

CLA za mě určitě povedené. Mercedes rozhodně dopadl v aktuálních generacích nejlépe z německých značek.

Jen by to chtělo pod kapotu ideálně 2,5 benzin a 2.0 diesel...
Tomáš Lánský
Příspěvek podléhá schvalování.
Ja Prvni a Posledni
@rohypnoholub

Hádat se s hloupými lidmi je naprosto zbytečné. Je to stejné jako hrát šachy s holubem. Je jedno, jak vynikající jste šachisti, holub stejně nakonec shodí všechny figurky, podělá šachovnici, a ještě se bude naparovat, jako kdyby vyhrál…
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ja Prvni a Posledni

On se tady někdo nekdo s někým hádá???

Ale chápu, já šachy s holuby na rozdil od tebe nehraju. Já nemám problém hrát s lidmi 🤣🤣🤣
Ja Prvni a Posledni
@rohypnoholub

Holube, druhej den a hned hrdina.
DonVito
@Ja Prvni a Posledni

Uz se zase naparuje...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@rohYpnol Buď rád za foto auta v textu, místní umělci tam jsou schopni přidat 100 fotek minulé generace. Takový ten zlomek.
Lubo
Čo je pravda na tom, že skutočná spotreba podľa zaplateného dobíjania je o 10%-20% vyššia ako na displeji?

Mohli by ste to niekedy v redakcii zmerať?
- Napr. začať so 100% baterkou, prejsť 200 km, a porovnať spotrebu displeja s účtenkou za elektrinu na nabíjačke. Aj s % zostatku v batérii.

Údajne Tesly sú úmyselne veľmi optimistické do 50% SoC.
Avatar - Zetti
Zetti
@Lubo tesla lze i kdyz stoji, ale kecaj uplne vsichni, moje toyota az 30%

https😐/www.idnes.cz/…34_automoto_dohr
Avatar - eLzyx
eLzyx
@Zetti odkaz máš špatně a soud zatím nerozhodl. A že někdo někoho žaluje ještě neznamená, že se žalovaná skutečnost děla či děje.
Co se týče Tesly - je zajímavé, jak se jí všichni chytají, že kecá ve spotřebě, ale jak je pak možné, že jako jediná dokáže velmi přesně predikovat dojezd?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx
A kde máš u toho podvodníka Elona jistotu, že ti Tesla ukazuje tu spotřebu, o které Tesla ví a se kterou reálně počítá dojezd? 😆
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol Mně na dálkových jízdách zajímá to, jestli dojedu tam, kam mi Tesla řekla, že dojede. A to vždy dojela a to s rezervou, kterou predikovala. A nebo jsem mohl jet podstatně svižněji a dorazit třeba s 0%.
Nicméně kde mám jistotu? To je úplně jednoduché. V externí knihojízdové aplikaci, která ji počítá z ujeté vzdálenosti a nabitých kWh. Odchylky v nižších jednotkách procent a je to spíše dané nepřesností záznamu té aplikace, co to bere z GPS dat a ne z toho, co nakroutila kola.
Idea, že by mi Musk prodával více energie než by účtoval je také zajímavá, ale silně nepravděpodbná.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx
...nepochopil. Nevadí.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@rohYpnol nemám tak poškozený mozek konspiracemi, takže ano, nepochopil
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@eLzyx

To, že Elon je jeden velký lhář a podvodnik, neni konspirace ale fakt.
psel
@Zetti teda 30% fakt ne, po najeti dvou let je Eny stále trochu optimistický, ale tak maximálně 10%.
Avatar - Zetti
Zetti
@psel fyzika a matika je neuprosna. Jestli mam v baterce treba 65kwh, nemuzu na to ujet po dalnici pri spotrebe pres 20 kwh slíbených 380 kilaku. Kolik to je pres 20 nevim, ale to je jedno. A jsme na 30%, at si nalzes co si nalzes. Neda to ani pri mestskym prumeru kolem 17.
A uz bylo receno, ze pri klesajicim napeti baterie klesa dynamicky i dojezd. U auta, notebooku, mobilu, prostě vseho co frčí na baterii. Ze s klesajici kapacitou baterie klesa i napeti snad nezapres. Ze to auto ve vypoctu neumi zohlednit docela chapu. Neumi odhadnout ani cas dobiti s ohledem na napeti v siti, to taky chapu
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Zetti Pokles napětí nevadí. Kopmenzuje se to nárůstem odhodlání chránit klima.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Horký Hrom 😂
Avatar - Zetti
Zetti
@Horký Hrom odhodlani branit klima elektromobilem maji fanatici nezmernou. Asi vis, ze ja elektrofanatik nejsem.
Tady asi nikomu vubec nejde o klima, kdo chodi do lesa, vi ze lesaci v tomhle roce na prikaz na prikaz fialove vlady drancuji lesy neskutecnym zpusobem. Ty nemaji sanci se v nejblizsich generacich obnovit a sazet je stejne asi nikdo nebude. Uz jen tam vystavet dalsi fabriky a sklady, aby byly prachy na valku.
www.idnes.cz/…93846_domaci_idh
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Lubo Zase propaganda těch, co elektromobilem nikdy nejeli. Displej nelže.
Avatar - mariov8
mariov8
@Lubo Ano, aj nabíjanie má straty. Preto sa kábel, nabíjačka v autě, menič/riadiaca elektronika v stojane a aj batéria zahrieva.
kozakm
Neodpustim si rypnuti, ale pohled pod predni kapotu neni nic moc. Tesla to ma vse hezky oplastovane, kdezto tady trci kabely, odhalene plechy…
Avatar - eLzyx
eLzyx
@kozakm daň za to, že to bude existovat i ve spalovací verzi.
kozakm
@eLzyx co to je za nesmysl? Spalovaci verze nebude mit frunk, takze plasty pod kapotou jsou unikatni pro BEV a at mi nikdo nerika, ze nesly po stranach trochu protahnout trochu dozadu, aby zakryly nevzhledne ulozeni tlumicu atd.
Avatar - eLzyx
eLzyx
@kozakm tak všechno by šlo. Já hádal, že ty plasty použijí i pro spalovák. Jen vyhodí vanu. A místo ní dekl na motor.
kozakm
@eLzyx Tim, jak se pod kapotu u BEV leze, narozdil od spalovaku, docela casto, tak by neuskodilo to i tam mit hezky. Ale asi Mercedes potrebuje setrit.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kozakm
Protože bys jinak neviděl, že tohle neni pořádná a kvalitni kára. Takto vidíš, že nejsou tenkostěnné odlitky uložení tlumičů, takže to je jen obyčejná plechovka 🤣🤣🤣
kozakm
@rohYpnol jako pochopil bych, ze by nechteli zakryvat treba hezkej osmivalec, ale takhle to vypada proste lacine. Ale jasne, je to prkotina.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kozakm

Zakrývat... každý kryt jsou taky váha navíc. Každá váha navic jsou kilometry dojezdu dole.. Bohužel se bavíme o zkratomobilu 😁
kozakm
@rohYpnol nj, kdyz to je mensi, ale pritom stejne tezky jak Tesla Y…
Freddka
Je to adekvatni odpoved.
Jen je proste vybiravej a na 400V nabijeckach ti rekne NE!!!
Takze je to co? Je to nehorazna blbost a je uplne jedno jak je to dobry, protoze jednoho dne te to strasne na***.
A zaroven jsi diky tomu prisel o pristup k jedne z nejvetsich siti nabijecek (Tesla).

Zlata cina proti tomu.
Mr.Murphy
- Konečně nízké auto, které na dálnici nemá spotřebu jak kráva
- Konečně kombík
- konečně něco do na dálnici dá skoro 500km při 130
- konečně test, kde se spotřebou na dálnici někdo systematicky zabýval

Takže za mě velmi nadějné auto a až budu kupovat něco dalšího, možná poprvé v životě zajdu do showroomu Mercedesu....

Samozřejmě bych předtím důkladně řešit to zde probírané nabíjení jen na 800V stojanech a další věci. Každá mince má dvě strany.
A přístrojovka z fotek vypadá fakt levně....

Ale za mě to jde správným směrem.... jen ještě trošku zlevnit 😉
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Mr.Murphy

V kombíku se mi nové CLA moc líbí. Při mém provozním režimu by nemožnost použít 400V DC nabíječky nehrála roli, protože nabíjím výhradně AC. Když už potřebuji rychlou, vybíral bych si ty s výkonem 100kW+, což je sám o sobě dobrý filtr na to, abych nenarazil na starou 400V. Aspoň u nás to platí. Ještě bych ocenil 22kW palubní AC nabíječku a nemám tomu co vytknout. Jen bych se bál malé světlé výšky. Nikdy jsem neměl tak nízké auto, nemám zkušenost, co si s tím můžu dovolit projet.
Rosta Jež
@Dzinus Já měl podobně nízké auto a blízko mého bydliště je takový větší zlom při sjíždění z hlavní na vedlejší silnici, která vede strměji z kopce a jednou jsem asi trochu jinak najel a škrtl podvozkem - jenom ve 2 lidech s nenaloženým autem. Zanedlouho na to jsme si pořídili psa, se kterým sem tam musíme i na horší rozbité spíše polní cesty, takže další auto už bylo SUV - byť je to krabice, tak má 18cm světlou výšku a mám klid. Bohužel jsou auta klasické koncepce čím dál nižší.
johny555
Koukám, že Tesla začíná určovat hladinu cen EV. V podstatě všechny značky prodávají svoje EV kolem 50 000 EUR +-10%. To se jeví jako snesitelné pro výraznou skupinu zákazníků ochotných koupit nové EV. Ani Mercedes si nemůže dovolit nasadit cenu razantně výše, protože ví, že proti Tesle prostě nenabídne razantně více technologie či luxusu.
Ano, není to zrovna málo peněz, ano kdysi spalováky byly mnohem levnější. Nicméně celoevropsky i celosvětově množství lidí, kteří mají kupní sílu si koupit auto za takovou cenu stále roste. A taky za tu cenu dostane vysoce komfortní a výkonné auto s minimálními provozními náklady.