Ekonomika
Jaguar Land Rover se po útoku hackerů rozjede až 1. října. Měsíc tak nevyrobí ani jedno auto
4 komentáře
eLzyx
5
tohle jsem zažil taky. Fabriky se nám naštěstí povedlo rozjet v nouzovém režimu vlastně hned, ale dát to do kupy, tedy do situace, kdy bylo postavené nové zabezpečení, všechna zařízení byla přeflashována, přeinstalována, zkontrolována, přemigrována do nové čisté sítě, případně úplně nahrazena novým zařízením, to nám trvalo skoro rok. Tohle nepřeji žádnému IT. Veškeré projekty zastavené a v práci od rána do večera.
Přejít do diskuze
@Niemand u nás to samé, včetně nutnosti FIFO. My měli kliku, že nás napadli o Vánoce, takže po inventurách a během odstávky.
Měl jsem backupy po inventuře (hrozný systém, který když se v půlce přeskladňování inventurou sekne, tak už to nikdo nedá dohromady).
Takže se stará síť fixla, odřízla od netu (domluva s licenčními partnery o offline a duálním režimu) . Vytvořila nová síť, kam se postupně překlápěly čisté systémy. Musely existovat i terminály, pro lidi, co byli v nové síti a potřebovali data ze staré. Pustit je tam nešlo.
Měl jsem backupy po inventuře (hrozný systém, který když se v půlce přeskladňování inventurou sekne, tak už to nikdo nedá dohromady).
Takže se stará síť fixla, odřízla od netu (domluva s licenčními partnery o offline a duálním režimu) . Vytvořila nová síť, kam se postupně překlápěly čisté systémy. Musely existovat i terminály, pro lidi, co byli v nové síti a potřebovali data ze staré. Pustit je tam nešlo.
Bohužiaľ nie je to také jednoduché na linkách v automotive nejdes len na jeden systém tam sa funguje cez 4 a vic systémov medzi ktorými " migruju " udaje a stačí aby jeden nešiel nemal správne údaje a môžeš to zabaliť. JLR má obrovský problém lebo podla vyhlásení nemajú údaje o 40 000 vozidlách na predaj ( budúci majitelia ) . Najprv musia spustiť predaje, servis , " podporné " vyrobne jednotky motoraren atď. Ten problém musí byť gigantický možno hackeri zmenili udaje o " stocku " počte dielov v baleniach a ťažkú hlavu musia mať dodávatelia. Prajem aby to čím skôr vyriešili kvôli pracovníkom a aj firme bola by škoda, keby ju táto kríza poslala do kolien. JLR vlastne len LAND ROVER ( RANGE ) zarába Jaguar je momentálne mŕtva značka a tesne pred premiérou nových modelov, možno kvôli úspore ich ani neuvedu na trh.
@eLzyx
Neviem o aký typ fabriky išlo vo vašom prípade. Ale pamätám si keď sme robili linku pre automotive aké tam boli požiadavky na sledovanie toku materiálu. Bez prepojenia medzi zariadeniami a serverom by to po úpravách asi bolo možne prevádzkovať, ale nie pri plnej produkčnej rýchlosti a s vyšším rizikom, že sa niekde pomiešajú dáta o šaržách komponentov.
Neviem o aký typ fabriky išlo vo vašom prípade. Ale pamätám si keď sme robili linku pre automotive aké tam boli požiadavky na sledovanie toku materiálu. Bez prepojenia medzi zariadeniami a serverom by to po úpravách asi bolo možne prevádzkovať, ale nie pri plnej produkčnej rýchlosti a s vyšším rizikom, že sa niekde pomiešajú dáta o šaržách komponentov.