Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW 220d Gran Coupé – Diesel neřekl poslední slovo

22 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ha. Prý zapomínají, no to je slabé slovo, že autory 😄 😄 😄 .
Spalováky už najednou nejsou proklaté a možná že bude časem sejmuta kletba i z dieselů 😄
A třeba se dočkáme doby, kdy si zákazník opět bude vybírat z široké nabídky všech možných typů pohonů .... včetně elektrických.
Zakazování a přikazování vždycky skončí stejně. Špatně pro zákazníky a nakonec špatně i pro automobilky, zatímco EK se již po několikáté zesměšní.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Smekám. Tohle je sice mizerné BMW, ale jinak opravdu excelentní auto.
A připlatit si 40t. za R4? Navíc s reálnou spotřebou kolem 4l? A k tomu dojezd 1000 km?
BMW potvrzuje slova rohYpnola, že nic lepšího než diesel pro lidi co opravdu jezdí a potřebují zjezdit, zkrátka neexistuje.
Tohle je fakt na klobouček. Takhle má vypadat evropský automotive 2035!!!
Avatar - Radek Holodňák
Radek Holodňák
@rohYpnol 😁 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Souhlasim, ale obchodaku v pomeru k populaci tolik neni, takze zbytek kupuju kultivovanejsi pohony… btw jsem si ted meril dalnici spotrebu s 2.0 tdi na tempomat a byla vyssi nez u hybridu na stejnem typu trasy a jizdy 😁 A to sem jel jen 120-130 plynule@rohYpnol
jakubMG
@Ozzman Kodiaq vs. Prius nebo tak něco?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, oktavka kombi vs corolla kombi…, ve prospech oce byl manuál a nizsi vykon,
Objem motoru stejny - 5,8 vs 5,5 na sto, za 5.8 to zvlada 2.5l hev suv ve stejnem rezimu 😊 . @jakubMG
kyklop
@Ozzman spotreba toho dízlu nič moc
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, to se tady snazim vysvetlit 😊 Na okreskach volnym tempem (Belgie, skoro vsude 70 a radary) to bylo za 4,8, coz opet odpovida Hybridu, i kdyz v tomto tempu by jel asi i za mene @kyklop
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Ozzman
Sorry, ale tohle zcela subjektivní srovnání opravdu nemůžu brát vážně.
Ten rozdíl je takový, že bez přímého provnání se o tom nemá smysl bavit. Stejnou trasu kdy subjektivně jedu stejně objektivně prostě nepojedeš s rozptylem 0,1l. Záleží na teplotě, větru, rychlosti, tlaku a vlhkosti v atmosféře, plynulosti a hustotě provozu, počtu lidí a nákladu atd atd.
Jenže u nás běžná reálná rychlost ve všední den D1 je "150 tacho" a tam ten 2.0 TDi vyjde líp než pro dálnici nesmyslný hybrid, to ti garantuji 😆
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, na D1 pojede 150tkou ten hybrid o ty tri deci draz… no takze je to na tom uplne strjne 😊 a jeste usetris za servis casem. Tolik k tomu, jak auta funguji v praxi, coz nemas potuchy@rohYpnol
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol na D1 fakt neni běžná 150 tacho. Jel jsem ted bohužel do Brna 2x a nad 130 se jelo zřídka. I tech 130 udržet byl spíš zázrak.
Ale jinak souhlasím, diesel je lepší pokud je splněno x podmínek. Jedna z nich je, ze rychlost nesmí klesnout pod 150 km/h ( to jsi sám napsal, ze bude mi lepší spotřebu), a ve všech těch nižších rychlostech je zásadně horší. Tedy v CR, 99% pripadu pri dodržování silničních pravidel.
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Pro lidi, co opravdu jezdí, je nejlepší benzín. 😉
Avatar - jersey.se
jersey.se
A víte čím to, že je to celkem dobrý auto? Není elektrický!
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Svezl jsem se s 218d a bylo to fajn. Dieselový rachot mi zde sice nesedí, ale i základní diesel jede, spotřeba může začínat trojkou a převodovka bez výhrad. Podvozek mi přišel jistý i ve vysokých rychlostech. Příplatek proti benzínovému tříválci minimální, takže je o čem přemýšlet. Osobně bych tedy viděl 223 x-drive jako ideální kompromis.

Rozporuplné dojmy mám z interiéru - materiály mainstreamové, ergonomie podprůměrná (klimatizace se mi i na nejnižší výkon zdála agresivnější, takže nevím, jestli bych zvládl do ní nehrabat) a vše se snaží zachraňovat barevné LED. Aspoň, že displeje jsou hezky zakomponované a není tu obří neotevíratelná panorama.

Nevím, jestli jsem si už zvykl na ta přední světla, ale jinak je to moc pěkný sedan.
Jirka B.
@twistedTSD 23x nebrat. Mam tento motor v X1. Tak uskubane auto jsem jeste nikdy nemel. Predtim G21 a tam ZF radilo paradne. Dvojspojka Aisin fakt ne.. V listopadu jde z baraku. 🙏
Avatar - praptak
praptak
@twistedTSD Naftový rachot není nikdy fajn a to ani v Audi Q8.
Avatar - lamal
lamal
Neskutocne hnusne auto, dizajn exterieru aj interieru je zalostny (pardon tym, ktorym sa to paci).
Emisne peklo tj naklady 2+ majitela je skvela sprava, tento konzumny pristup je velice ekologicky.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
"Pohled na palubní přístroje, kde na vás svítí dojezd ekvivalentní 2,5 plně nabitým akumulátorům elektromobilu, je v dnešní době příjemně povznášející."

Tohle je tak přímočará pravda, až se celý svět na jednu vteřinu zastavil, abychom zavnímali toto kruciální sdělení. Baterkářům z toho zřejmě vypadly pojistky 🤣🤣🤣
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tak pri tomto bmw by som paradoxne nemal ani tak problem s dizlom ako so vzhladom... a to uz je co povedat...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nebejt to sedan, tak by to nakonec nebylo tak hrozný.
Avatar - Man Ký
Man Ký
Žebrácká opera.
Avatar - N N
N N
Mam F44, také 220d ale před faceliftem. Toto auto je neuvěřitelné efektivní.
Jezdím 2 krát za týden tam a zpátky, cestu Budejce - Jihlava. Dokážu jezdit za 4l/100km. Rychlost na dálnici 130-150. Okresky cca 90-110. Styl jízdy:
- plynulý bez agresivního zrychlování.
- brzdim jenom když opravdu je nutné brzdit.
- plachtím, hodně plachtím. Směrem na Jihlavu se 135km proplachtím 19-20.5km, směrem na Budějce 21-23 km.
Je neuvěřitelně jak dlouho toto auto dokáže plachtit bez toho aby ztratilo rychlost. Když na dálnici sjíždím z kopce z rychlosti 140km tak to auto dostane se na rychlost 130 občas až po víc jak 1200 metrech.
Hodně záleží na tom jestli auto začíná rekuperovat do baterky nebo ne. Většinou rekuperuje když musím aktivně brzdit.
Z mého pohledu pro někoho kdo potřebuje jezdit na dálky ale s nízko spotřebou, a take kdo nemá kde auto nabíjet vlastní elektřinou. Tak pro takové lidi F44 je auto které fakt dává smysl.

Testované auto je po faceliftu a myslím že bude víc efektivní.
Těším se za několik let na BMW Neue klasse...