Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Ukazuje se, že ojetých elektroaut se nemusíme bát. Mluvili jsme s expertem na elektromobilitu

21 komentářů

kreatorr
Udělám si popcorn a budu sledovat jak to ti Eksprti po operáku prodají za mega 😉
Frfla
Ja se jich nebojim, ale kupovat je nebudu.
Arese
Ach jo. Další elektropropaganda...🤮
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Pokud se budeme bát ojetých BEV tak ceny ojetých BEV budou nízké. Tudíž nebude taková chuť kupovat nové BEV. Důležité je lidem říci že není třeba se bát. 👍👍
E😜ert, e x p e r t ......? Hodně zprofanované slovo. COVIDismus jej zničil. E😜ert v té době byl úplně kdokoli ale nerozuměl ničemu.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Arese Ty sis delal nejakou anketu, ze mluvis za vetsinu? Ja jsem si napriklad celkem jisty, ze moje pristi auto bude elektricke, uz se na to tesim.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@vecernicek2 Budou. V MHD 👍👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese

Nevím o tom, že bychom se nějak připravovali na přechod na dotykové chytré telefony... 😁

Jak že to hujeříčci říkají? Spalovák je Nokia? 😁
vecernicek2
No, koupit si ojeté BEV po záruce je dosti hazard, to je neodkecatelné. Koupit si osmileté EV nebude totéž jako koupit si osmiletou Mazdu 6 v benzínu. Spíš to bude jako koupit si osmileté BMW 7 s osmiválcem. Chudí nebudou mít v čem jezdit.
Tomáš Klouda
@Jano- Korňa doporučuji najít si video přednášku jednoho hlavouna ze Škodovky, který už v roce 2021 vysvětloval co se za posledních 10 let stalo s množstvím byrokracie kolem výroby aut.
Není to jen zpřísněním emisí, ale právě i všechny ty povinné asistenční a bezpečnostní systémy. Dříve to měla jen dražší auta, kde se to v ceně schovalo a koupil si to kdo na to měl, teď to musí mít i nejlevnější auta...

Měl tam pro demonstraci v papírové podobě soubor všech těch norem a ukazoval jak to ještě deset let zpátky byla hromada vysoká asi 20 centimetrů a už v tom roce 2021 byla vysoká asi 120 centimetrů.
Vysvětloval, že některé z těch norem jsou tak komplexní, že ani v automobilce nenajdou nikoho kdo by dokázal pochopit jak to aplikovat do praxe/výroby a musí si to nechávat vysvětlovat přímo od EK. 🙄
A taky samozřejmě nijak nezastíral, že to znamená spoustu nákladů, ještě než se to vůbec dostane do vývoje a ten vývoj to pak samozřejmě také hodně prodraží. A aby to nebylo málo, tak jim Čína zdražuje materiály, jednoduše protože může.
Jako příklad dával, že platina pro jeden katalyzátor už je vyjde z Číny skoro na 50 tisíc.

Zkrátka opravdu ta cena spalováků letí nahoru díky požadavkům na to co musí ta auta splňovat a ne kvůli EV.

Možná vám to také dá kontext, proč se automobilky tak ochotně hnali do přechodu na EV. Tam totiž spousta téhle byrokracie a nákladů není, protože je spojená se spalovacím motorem.
Jenže lidi jim do toho hodili vidle a tak rychle to kupovat nezačali🤷‍♂️

To samozřejmě nevylučuje to co píšete, že se ani moc nesnaží udržet cenu spalováků dole, protože pak se rychleji srovná s cenou EV. To nedokážu posoudit. Ale že ty náklady na výrobu spalovacích aut narostly astronomicky, to je celkem snadno dohledatelný fakt.

A to, že se vývoj EV financuje ze zisku z prodeje spalováků je jasné. Z čeho jiného by se financoval? Vždy se z prodeje stávajících výrobků financuje vývoj nové technologie. To jinak udělat nejde.
Jano- Korňa
@Tomáš Klouda
tak v tomto s tebou nesuhlasim, respektive amatersky odhadujem ze je to inak.... ale pripustam ze sa mylim (neni to prvy ani posledny krat v zivote 😄 )

podla mna spalovaky zdrazuju aj koli tymto veciam"
1- aby zarobili na vyvoj EVciek , ktore su zatial po zapocitani aj vyvoja v strate
2- kedze su tabulkovo z Bruselu tlacene k vyrobe bezemisnych aut, tak zdrazením spalovakov tlacia ludi k tomu aby "EVcka neboli drahsie" a ludia si uz aj trocha poziciali a kupili EVcko..... v podstate si to popisal, iba z ineho konca
3- ano mas pravdu, ze ciastocne za zdrazenie mozu aj drahsie EKOfidlatka pri motore.
Tomáš Klouda
@MB1975 můžete se podělit jaké mají problémy? To by mě docela zajímalo.
Na nové CLA zatím všichni pějí ódy, takže pokud není všechno zlato co se třpytí a máte informace, že je to nepodarek, tak to určitě může pár lidem zachránit chybu, že by ho chtěli koupit.
Tomáš Klouda
@Jano- Korňa oni je nezdražují uměle, ale požadavky na nízké emise a spoustu asistenčních a bezpečnostních systémů. To s EV nijak nesouvisí.
Nebo lépe řečeno souvisí. Díky tomu, že vysoké požadavky na emise prodražují spalovací auta a vedou i na pokuty za flotilové emise, tak mají automobilky motivaci prodávat co nejvíc EV a tedy šlapat na jejich vývoj a jejich nižší cenu.
Tomáš Klouda
@Pepa_007 pokud máte pravdu, tak jen ať se lidi dál bojí. Já si tak za 2-3 roky chci koupit ojeté EV, tak budu jen rád, když ceny půjdou ještě dolů 😉
Tomáš Klouda
@kreatorr Myslíte, že všechna bateriová auta, která kupují jsou buď Porsche Taycan nebo Tesla Model S a podobně drahá auta s cenovkou hodně přes 2M?
Protože pokud ne, tak nic na prodej za mega mít nebudou. Většina toho co mají se prodá za tržní cenu, tedy 400-800 tisíc.
M-miky
Koupili jsme do firmy ojetý elektromobil Dongfeng Seres 3 . Ne z čech , ale zPolska.Dva roky staré auto s 15 tisíci km a ještě 4 letou celoevropskou zárukou pod 10 tisíc € bez DPH. Do 120 tisíc a 8-mi let je záruka na baterii. Dojezd je cca 300 km, bude se využívat po městě. Zatím jedinou nevýhodou je pouze 6,5 kW AC nabíječka. Ale přes noc se naplno v pohodě nabije. Na čínské auto je pohodlné, výbava ok. Uvidíme,co v zimě, o kolik půjde dolů spotřeba. Na druhou stranu, více než 100 km za den ujede málokdy😁
MB1975
Tak urcite. Mam zakulisni informace od dealeru mercedesu jaky peklo maji s elektrickou radou a zejmena s novym ackovym sedanem..takze radobye😜ertovi verim kazdy slovo
ericn
@JirkaVejrazka Tak nikdo ti v tom rozhodně nebrání. Nicméně u tebe předpokládám, že to bude nové a ne ojeté, že? 😉
Jano- Korňa
nech elektromobilom nechaju volny konkurencny priestor a umelo nezdrazuju spalovaky......a ja s tym nemam problem. narozdiel od terajsich bruselskych tlakov.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jistě. Arval který zajišťuje operáky firmám, které si hrají na ESG... A tento člověk něco bude vykládat na téma BEV... Dobrý vtip.
Arese
@Frfla Mám to úplně stejně. Vždycky mě pobaví korporátní kecy současných šéfů a marketérů, že v současné době nejsou jejich zákazníci na přechod na elektroplečky ještě "připraveni".
Takže žádné "přípravy", vážení šéfové, většina normálních lidí kupovat vaše elektrošroty ODMÍTÁ a bude to tak i v budoucnu!!!
Avatar - Stejsn
Stejsn
Já se ojetých elektroaut bát fakt nemusím.