Videa
Ukazuje se, že ojetých elektroaut se nemusíme bát. Mluvili jsme s expertem na elektromobilitu
21 komentářů
kreatorr
5
Udělám si popcorn a budu sledovat jak to ti Eksprti po operáku prodají za mega 😉
Přejít do diskuze
Pokud se budeme bát ojetých BEV tak ceny ojetých BEV budou nízké. Tudíž nebude taková chuť kupovat nové BEV. Důležité je lidem říci že není třeba se bát. 👍👍
E😜ert, e x p e r t ......? Hodně zprofanované slovo. COVIDismus jej zničil. E😜ert v té době byl úplně kdokoli ale nerozuměl ničemu.
E😜ert, e x p e r t ......? Hodně zprofanované slovo. COVIDismus jej zničil. E😜ert v té době byl úplně kdokoli ale nerozuměl ničemu.
@Arese Ty sis delal nejakou anketu, ze mluvis za vetsinu? Ja jsem si napriklad celkem jisty, ze moje pristi auto bude elektricke, uz se na to tesim.
@Arese
Nevím o tom, že bychom se nějak připravovali na přechod na dotykové chytré telefony... 😁
Jak že to hujeříčci říkají? Spalovák je Nokia? 😁
Nevím o tom, že bychom se nějak připravovali na přechod na dotykové chytré telefony... 😁
Jak že to hujeříčci říkají? Spalovák je Nokia? 😁
No, koupit si ojeté BEV po záruce je dosti hazard, to je neodkecatelné. Koupit si osmileté EV nebude totéž jako koupit si osmiletou Mazdu 6 v benzínu. Spíš to bude jako koupit si osmileté BMW 7 s osmiválcem. Chudí nebudou mít v čem jezdit.
@Jano- Korňa doporučuji najít si video přednášku jednoho hlavouna ze Škodovky, který už v roce 2021 vysvětloval co se za posledních 10 let stalo s množstvím byrokracie kolem výroby aut.
Není to jen zpřísněním emisí, ale právě i všechny ty povinné asistenční a bezpečnostní systémy. Dříve to měla jen dražší auta, kde se to v ceně schovalo a koupil si to kdo na to měl, teď to musí mít i nejlevnější auta...
Měl tam pro demonstraci v papírové podobě soubor všech těch norem a ukazoval jak to ještě deset let zpátky byla hromada vysoká asi 20 centimetrů a už v tom roce 2021 byla vysoká asi 120 centimetrů.
Vysvětloval, že některé z těch norem jsou tak komplexní, že ani v automobilce nenajdou nikoho kdo by dokázal pochopit jak to aplikovat do praxe/výroby a musí si to nechávat vysvětlovat přímo od EK. 🙄
A taky samozřejmě nijak nezastíral, že to znamená spoustu nákladů, ještě než se to vůbec dostane do vývoje a ten vývoj to pak samozřejmě také hodně prodraží. A aby to nebylo málo, tak jim Čína zdražuje materiály, jednoduše protože může.
Jako příklad dával, že platina pro jeden katalyzátor už je vyjde z Číny skoro na 50 tisíc.
Zkrátka opravdu ta cena spalováků letí nahoru díky požadavkům na to co musí ta auta splňovat a ne kvůli EV.
Možná vám to také dá kontext, proč se automobilky tak ochotně hnali do přechodu na EV. Tam totiž spousta téhle byrokracie a nákladů není, protože je spojená se spalovacím motorem.
Jenže lidi jim do toho hodili vidle a tak rychle to kupovat nezačali🤷♂️
To samozřejmě nevylučuje to co píšete, že se ani moc nesnaží udržet cenu spalováků dole, protože pak se rychleji srovná s cenou EV. To nedokážu posoudit. Ale že ty náklady na výrobu spalovacích aut narostly astronomicky, to je celkem snadno dohledatelný fakt.
A to, že se vývoj EV financuje ze zisku z prodeje spalováků je jasné. Z čeho jiného by se financoval? Vždy se z prodeje stávajících výrobků financuje vývoj nové technologie. To jinak udělat nejde.
Není to jen zpřísněním emisí, ale právě i všechny ty povinné asistenční a bezpečnostní systémy. Dříve to měla jen dražší auta, kde se to v ceně schovalo a koupil si to kdo na to měl, teď to musí mít i nejlevnější auta...
Měl tam pro demonstraci v papírové podobě soubor všech těch norem a ukazoval jak to ještě deset let zpátky byla hromada vysoká asi 20 centimetrů a už v tom roce 2021 byla vysoká asi 120 centimetrů.
Vysvětloval, že některé z těch norem jsou tak komplexní, že ani v automobilce nenajdou nikoho kdo by dokázal pochopit jak to aplikovat do praxe/výroby a musí si to nechávat vysvětlovat přímo od EK. 🙄
A taky samozřejmě nijak nezastíral, že to znamená spoustu nákladů, ještě než se to vůbec dostane do vývoje a ten vývoj to pak samozřejmě také hodně prodraží. A aby to nebylo málo, tak jim Čína zdražuje materiály, jednoduše protože může.
Jako příklad dával, že platina pro jeden katalyzátor už je vyjde z Číny skoro na 50 tisíc.
Zkrátka opravdu ta cena spalováků letí nahoru díky požadavkům na to co musí ta auta splňovat a ne kvůli EV.
Možná vám to také dá kontext, proč se automobilky tak ochotně hnali do přechodu na EV. Tam totiž spousta téhle byrokracie a nákladů není, protože je spojená se spalovacím motorem.
Jenže lidi jim do toho hodili vidle a tak rychle to kupovat nezačali🤷♂️
To samozřejmě nevylučuje to co píšete, že se ani moc nesnaží udržet cenu spalováků dole, protože pak se rychleji srovná s cenou EV. To nedokážu posoudit. Ale že ty náklady na výrobu spalovacích aut narostly astronomicky, to je celkem snadno dohledatelný fakt.
A to, že se vývoj EV financuje ze zisku z prodeje spalováků je jasné. Z čeho jiného by se financoval? Vždy se z prodeje stávajících výrobků financuje vývoj nové technologie. To jinak udělat nejde.
@Tomáš Klouda
tak v tomto s tebou nesuhlasim, respektive amatersky odhadujem ze je to inak.... ale pripustam ze sa mylim (neni to prvy ani posledny krat v zivote 😄 )
podla mna spalovaky zdrazuju aj koli tymto veciam"
1- aby zarobili na vyvoj EVciek , ktore su zatial po zapocitani aj vyvoja v strate
2- kedze su tabulkovo z Bruselu tlacene k vyrobe bezemisnych aut, tak zdrazením spalovakov tlacia ludi k tomu aby "EVcka neboli drahsie" a ludia si uz aj trocha poziciali a kupili EVcko..... v podstate si to popisal, iba z ineho konca
3- ano mas pravdu, ze ciastocne za zdrazenie mozu aj drahsie EKOfidlatka pri motore.
tak v tomto s tebou nesuhlasim, respektive amatersky odhadujem ze je to inak.... ale pripustam ze sa mylim (neni to prvy ani posledny krat v zivote 😄 )
podla mna spalovaky zdrazuju aj koli tymto veciam"
1- aby zarobili na vyvoj EVciek , ktore su zatial po zapocitani aj vyvoja v strate
2- kedze su tabulkovo z Bruselu tlacene k vyrobe bezemisnych aut, tak zdrazením spalovakov tlacia ludi k tomu aby "EVcka neboli drahsie" a ludia si uz aj trocha poziciali a kupili EVcko..... v podstate si to popisal, iba z ineho konca
3- ano mas pravdu, ze ciastocne za zdrazenie mozu aj drahsie EKOfidlatka pri motore.
@MB1975 můžete se podělit jaké mají problémy? To by mě docela zajímalo.
Na nové CLA zatím všichni pějí ódy, takže pokud není všechno zlato co se třpytí a máte informace, že je to nepodarek, tak to určitě může pár lidem zachránit chybu, že by ho chtěli koupit.
Na nové CLA zatím všichni pějí ódy, takže pokud není všechno zlato co se třpytí a máte informace, že je to nepodarek, tak to určitě může pár lidem zachránit chybu, že by ho chtěli koupit.
@Jano- Korňa oni je nezdražují uměle, ale požadavky na nízké emise a spoustu asistenčních a bezpečnostních systémů. To s EV nijak nesouvisí.
Nebo lépe řečeno souvisí. Díky tomu, že vysoké požadavky na emise prodražují spalovací auta a vedou i na pokuty za flotilové emise, tak mají automobilky motivaci prodávat co nejvíc EV a tedy šlapat na jejich vývoj a jejich nižší cenu.
Nebo lépe řečeno souvisí. Díky tomu, že vysoké požadavky na emise prodražují spalovací auta a vedou i na pokuty za flotilové emise, tak mají automobilky motivaci prodávat co nejvíc EV a tedy šlapat na jejich vývoj a jejich nižší cenu.
@Pepa_007 pokud máte pravdu, tak jen ať se lidi dál bojí. Já si tak za 2-3 roky chci koupit ojeté EV, tak budu jen rád, když ceny půjdou ještě dolů 😉
@kreatorr Myslíte, že všechna bateriová auta, která kupují jsou buď Porsche Taycan nebo Tesla Model S a podobně drahá auta s cenovkou hodně přes 2M?
Protože pokud ne, tak nic na prodej za mega mít nebudou. Většina toho co mají se prodá za tržní cenu, tedy 400-800 tisíc.
Protože pokud ne, tak nic na prodej za mega mít nebudou. Většina toho co mají se prodá za tržní cenu, tedy 400-800 tisíc.
Koupili jsme do firmy ojetý elektromobil Dongfeng Seres 3 . Ne z čech , ale zPolska.Dva roky staré auto s 15 tisíci km a ještě 4 letou celoevropskou zárukou pod 10 tisíc € bez DPH. Do 120 tisíc a 8-mi let je záruka na baterii. Dojezd je cca 300 km, bude se využívat po městě. Zatím jedinou nevýhodou je pouze 6,5 kW AC nabíječka. Ale přes noc se naplno v pohodě nabije. Na čínské auto je pohodlné, výbava ok. Uvidíme,co v zimě, o kolik půjde dolů spotřeba. Na druhou stranu, více než 100 km za den ujede málokdy😁
Tak urcite. Mam zakulisni informace od dealeru mercedesu jaky peklo maji s elektrickou radou a zejmena s novym ackovym sedanem..takze radobye😜ertovi verim kazdy slovo
@JirkaVejrazka Tak nikdo ti v tom rozhodně nebrání. Nicméně u tebe předpokládám, že to bude nové a ne ojeté, že? 😉
nech elektromobilom nechaju volny konkurencny priestor a umelo nezdrazuju spalovaky......a ja s tym nemam problem. narozdiel od terajsich bruselskych tlakov.
Jistě. Arval který zajišťuje operáky firmám, které si hrají na ESG... A tento člověk něco bude vykládat na téma BEV... Dobrý vtip.
@Frfla Mám to úplně stejně. Vždycky mě pobaví korporátní kecy současných šéfů a marketérů, že v současné době nejsou jejich zákazníci na přechod na elektroplečky ještě "připraveni".
Takže žádné "přípravy", vážení šéfové, většina normálních lidí kupovat vaše elektrošroty ODMÍTÁ a bude to tak i v budoucnu!!!
Takže žádné "přípravy", vážení šéfové, většina normálních lidí kupovat vaše elektrošroty ODMÍTÁ a bude to tak i v budoucnu!!!