Technika
Volkswagen chtěl vyrábět sporťák s motorem 1.5 TDI. Měl skvělé parametry a spotřebu 3,4 l/100 km
36 komentářů
3,4l na papire.
V realu tuny NOx.
Jeste ze uz je ta doba pryc.
FUTURE OF VW IS ELECTRIC
V realu tuny NOx.
Jeste ze uz je ta doba pryc.
FUTURE OF VW IS ELECTRIC
@DonVito nevim jestli by to za 3.4 skutecne dokazalo jezdit. Spis bych rekl ze realita by byla tak o litr vyssi, ale i to by bylo supr. Skoda ze ted jsou naftaky tak nesmyslne slozity a v nemilosti, ale fakt je, ze i benzinaky umi dnes nabidnout paradni spotrebu.
@ryccardo
Zážehové motory uměly rozumnou spotřebu už před 20 lety a více.
Druhá věc je ta, že vznětové motory našly uplatnění i ve vozech, kde ten rozdíl spotřeb by byl minimální vzhledem k jejich nájezdu. O horší kultivovanosti nemluvě. Takovým zážným příkladem vznětové zhovadilosti jsou ti drbajzlíci Vmax 45.
Za mne dává vznětový motor smysl do aut od Focuse/Golfa/Octy výše. A samozřejmě, čím větší auto, tím větší smysl tam vznětový motor dává.
Bohužel složitos stoupla i u zážehových motorů, takže tento aspekt je asi nerelevantní ve srovnání vznětový/zážehový.
Zážehové motory uměly rozumnou spotřebu už před 20 lety a více.
Druhá věc je ta, že vznětové motory našly uplatnění i ve vozech, kde ten rozdíl spotřeb by byl minimální vzhledem k jejich nájezdu. O horší kultivovanosti nemluvě. Takovým zážným příkladem vznětové zhovadilosti jsou ti drbajzlíci Vmax 45.
Za mne dává vznětový motor smysl do aut od Focuse/Golfa/Octy výše. A samozřejmě, čím větší auto, tím větší smysl tam vznětový motor dává.
Bohužel složitos stoupla i u zážehových motorů, takže tento aspekt je asi nerelevantní ve srovnání vznětový/zážehový.
@vencelín Ano je pravda, že v takovém Lupo jezdil úsporně i benzínový motor. Kamarád měl svého času Opel Corsa (tuším 1,5 D) a to umělo jezdit fakt s úžasnou spotřebou kolem 4 litrů bez ohledu na způsob jízdy. Ano motor byl uvnitř slyšet a po nastartování se to oklepalo jako mokrej pes, ale ta ekonomičnost provozování takovýho auta byla úžasná.
@ryccardo
Za kolik by jezdila ta Corsa třebas s 1,2 či 1,4? Za 5, ta 1,2 možná ještě i o chlup méně? Dle mne vznětový motor do těhle drobků smysl nedává. Ten rozdíl provozních nákladů bude zanedbatelný a kultura chodu hraje ve prospěch toho zážehu.
Něco jiného je situace, kdy má někdo přístup k naftě zadarmo.
Když jsem měl jeětě Felinku, tak byla taky zážehová a to jsem s ní jezdil i třebas 20 či 25 tis km ročně a provozní náklady nijak dramaticky velké nebyly.
Za kolik by jezdila ta Corsa třebas s 1,2 či 1,4? Za 5, ta 1,2 možná ještě i o chlup méně? Dle mne vznětový motor do těhle drobků smysl nedává. Ten rozdíl provozních nákladů bude zanedbatelný a kultura chodu hraje ve prospěch toho zážehu.
Něco jiného je situace, kdy má někdo přístup k naftě zadarmo.
Když jsem měl jeětě Felinku, tak byla taky zážehová a to jsem s ní jezdil i třebas 20 či 25 tis km ročně a provozní náklady nijak dramaticky velké nebyly.
@vencelín No mě auto chlastá 9-10 a jezdím taky skoro 25 ročně, takže osobně koukám po něčem co se spokojí s menší porcí paliva. Ale jinak souhlas. S benzínem takový malý auta taky nežraly a kultura chodu benzín a nafta je holt rozdíl. Obzvlášť u malého auta.
@ryccardo
Předpokládám, že uvedená spotřeba je pro zážehový motor a nějaké velké a těžké auto asi nějaké SUV.
U vznětového bych pak spotřebu pro stejné auto adhadl tak na uroven cca 7 či 8 l/100 km.
Za mne je trochu škoda, že se více nerozšířilo CNG, to jezdilo i za méně než vznětový motor a kultura chodu samozřejmě byla stejná jako u zážehového motoru, přičemž sít plničet v CR a i v Nemecku je solidní.
Předpokládám, že uvedená spotřeba je pro zážehový motor a nějaké velké a těžké auto asi nějaké SUV.
U vznětového bych pak spotřebu pro stejné auto adhadl tak na uroven cca 7 či 8 l/100 km.
Za mne je trochu škoda, že se více nerozšířilo CNG, to jezdilo i za méně než vznětový motor a kultura chodu samozřejmě byla stejná jako u zážehového motoru, přičemž sít plničet v CR a i v Nemecku je solidní.
Proč je to škoda? Když to ostatní pohony dotáhly spotřebou, tak je fuk, co tam liješ ne ? 😁 Navíc je prostě fakt, že ty diesly jak jsou starší a nedržované brutálně smrdí, ochladilo se a je to všude cítit. Nebudem si lhát, dieslem jsme jezdili ( i já), protože nabídl dobrou spotřebu a slušný výkon, další éra přimovstřikových benzinů nahrála dieslum i co do spolehlivosti, ale toto je vše už historie. Jiný důvod, než ten poměr výkon a nákladů na ty motory nebyl a to je dnes dorovnáno či překonáno 😊 @ryccardo
@Ozzman
Nedomnívám se že by rozdíl spotřeb byl nějaký závratný o běžného auta i dříve.
Za mne vznětový motor je dobrou volbou do auta, které často jezdí naložené, či tahá přívěs, jezdí větší nájezdy a většinou po dálnici. A samozřejmě čím větší auto, tím "vhodnější" pro zvnětový motor.
U většiny uživatelů bych zážehový motor neoznačil jako špatnou volbu do běžných osobních vozů.
A pro kolenovrty tu je ještě CNG, kde palivové náklady dokázaly vycházet i nižší než u vznětového motoru.
Nedomnívám se že by rozdíl spotřeb byl nějaký závratný o běžného auta i dříve.
Za mne vznětový motor je dobrou volbou do auta, které často jezdí naložené, či tahá přívěs, jezdí větší nájezdy a většinou po dálnici. A samozřejmě čím větší auto, tím "vhodnější" pro zvnětový motor.
U většiny uživatelů bych zážehový motor neoznačil jako špatnou volbu do běžných osobních vozů.
A pro kolenovrty tu je ještě CNG, kde palivové náklady dokázaly vycházet i nižší než u vznětového motoru.
@vencelín Nezapomínat na "dotovanou" naftu. Kdyby stál benzin 30 a nafta 40, tak by se dieselový mor nikdy tak nerozšířil ... 😊
V dobách převažujících atmo benzinu byl turbodiesel opravdu úspornější, "tahal" odspodu a aby si dorovnal výkonem ten diesel, musel si mít dostatečně silný a velky motor a rozdíl ve spotřebě byl znatelný. Už jen to slavníé 1.9 TDI, jezdilo kolem 5-6, sám mám z té doby dvoulitrovou atmosféru s automatem, která jezdí za 8-10, to je sakra rozdíl. Ano kdo něco tahá a vozí, tam ano, tam to smysl má, ale to je zlomek z nás a s moderními motory s turby na benzinovém autě či elektromotory už i toto pozbývá smysl a rozdíly ve spotřebě nejsou takové. V běžných třídách aut @vencelín
@DonVito
To, že ta doba je pryč není zas tak pravda.
Dnes mají běžně ti drbajzlící s Vmax 45 km/h vznětové motory.
To, že ta doba je pryč není zas tak pravda.
Dnes mají běžně ti drbajzlící s Vmax 45 km/h vznětové motory.
H-D Iron
Příspěvek podléhá schvalování.
Pajimirek
Příspěvek podléhá schvalování.
Škoda že nebyla odvaha to dotahnout do produkce.... moc pěkné auto.
Pamatuji golf eco či podobné pojmenovaný s udávanou spotřebou pod 4L. Základem byl motor 1.6 TDI.
@Jenik3 hele a do Fabky se dával tuším 1,2 TDI. To mohlo být taky dobrý. Nikdy jsem v tom nejel, ale to muselo jezdit taky za nic.
@Jenik3 jj moc pěkný. Přemýšlím, že si něco takovýho koupím, abych trochu otrávil vzduch kolem 😁
@Jenik3
Když už býti kolenovrtem, tak raději toto😒br />https😐/www.autorevue.cz/…provozni-naklady
To dokázalo jezdit i za 2,7 kg/100 km
Když už býti kolenovrtem, tak raději toto😒br />https😐/www.autorevue.cz/…provozni-naklady
To dokázalo jezdit i za 2,7 kg/100 km
MazakDzony
Příspěvek podléhá schvalování.
Ta radost z jízdy, sedneš do otevřeného roadsteru a ozve se ten charismatický dunivý zvuk, čistá extáze😊
Nafta patří do kamionů a traktorů. V osobácích už nemá žádný smysl. Oproti benzínu žádné výhody, jenom nevýhody.
Cikáne, vyjmenoval jste alespoň auta, takže při zavření obou očí budiž a´t jsou se vznětovým motorem.
V tomto aspektu vidím největší frankensteiny ty drbajzlíky Vmax 45. Ti maj vznětové motory taktéž......
Můj drahý příteli, obdivuji okamžiky, kdy několik málo slov dokáže unést tíhu nenávisti, a přece zároveň nese v sobě jemnost výchovy, zář naděje i tichou víru, a to dokonce i pro ctitele investičních Felicií a velkolepých Grand Sceniců s jejich nezaměnitelnou atmosférou.
❤️
Výstavní cíkání žvást 😊.
❤️