Novinky
Samuel Zámožný
12
Nové auto s parametry ID.3, které vyšlo 4 roky zpět...
Přejít do diskuze
@Mr.Murphy Ano, těch 0,66 nebyl samotný koeficient odporu, ale hodnota SCx, což je součin součinitele odporu vzduchu (Cx) a čelní plochy auta. Díky za postřeh, už jsem to upravil.
Koeficient odporu vzduchu máte v tabulce blbě 😉
Jinak za ty prachy to nevypadá tak zle, dojezd odpovídá ceně (obojí je relativně nízké). Pro mě je no-go faktorem ergonomie....
Jinak za ty prachy to nevypadá tak zle, dojezd odpovídá ceně (obojí je relativně nízké). Pro mě je no-go faktorem ergonomie....
@Arese ehm nemáš ty Karoq? To je tiež taký crossover alebo SUV, ono to je jedno. Isto to máš s FWD, či?
Ta baterka se hodí pro e208 apod. Pro e408, které se tváří jako plnohodnotné auto na vše, velikosti Enyaqu, je to prostě ale málo.
@Arese
Klasické SUV (Sport Utility Vehicle) je automobilový segment, který vznikl spojením osobního auta a terénního vozu. Typické vlastnosti klasického SUV😒br />
* Konstrukce😒br />
* Původně rámová stavba (stejně jako u off-roadů), dnes častěji samonosná karoserie.
* Vyšší světlá výška a robustnější podvozek než u běžného osobního vozu.
* Design😒br />
* Masivní, hranatější proporce.
* Vysoká karoserie a větší čelní plocha.
* Výrazné blatníky, vyšší kapota a často ochranné plasty kolem spodní části vozu.
* Pohon😒br />
* Často pohon všech kol (4×4, AWD).
* Schopnost jízdy i mimo zpevněné silnice, i když v praxi mnoho majitelů jezdí hlavně po asfaltu.
* Interiér😒br />
* Vyšší posaz za volantem s lepším rozhledem.
* Prostorný interiér, často s možností 5–7 míst.
* Velký zavazadlový prostor.
* Použití😒br />
* Kombinuje komfort rodinného auta s praktičností a průchodností terénního vozu.
* Vhodné na delší cesty, do hor, na chalupu, do mírného terénu.
Příklady klasických SUV: Toyota Land Cruiser, Jeep Grand Cherokee, Nissan Patrol, Mercedes-Benz G – tedy robustní auta s důrazem na univerzálnost a schopnost zvládnout i těžší podmínky.
👉 Chceš, abych ti porovnal klasické SUV s moderními „crossovery“ (městskými SUV), abys viděl rozdíly?
Klasické SUV (Sport Utility Vehicle) je automobilový segment, který vznikl spojením osobního auta a terénního vozu. Typické vlastnosti klasického SUV😒br />
* Konstrukce😒br />
* Původně rámová stavba (stejně jako u off-roadů), dnes častěji samonosná karoserie.
* Vyšší světlá výška a robustnější podvozek než u běžného osobního vozu.
* Design😒br />
* Masivní, hranatější proporce.
* Vysoká karoserie a větší čelní plocha.
* Výrazné blatníky, vyšší kapota a často ochranné plasty kolem spodní části vozu.
* Pohon😒br />
* Často pohon všech kol (4×4, AWD).
* Schopnost jízdy i mimo zpevněné silnice, i když v praxi mnoho majitelů jezdí hlavně po asfaltu.
* Interiér😒br />
* Vyšší posaz za volantem s lepším rozhledem.
* Prostorný interiér, často s možností 5–7 míst.
* Velký zavazadlový prostor.
* Použití😒br />
* Kombinuje komfort rodinného auta s praktičností a průchodností terénního vozu.
* Vhodné na delší cesty, do hor, na chalupu, do mírného terénu.
Příklady klasických SUV: Toyota Land Cruiser, Jeep Grand Cherokee, Nissan Patrol, Mercedes-Benz G – tedy robustní auta s důrazem na univerzálnost a schopnost zvládnout i těžší podmínky.
👉 Chceš, abych ti porovnal klasické SUV s moderními „crossovery“ (městskými SUV), abys viděl rozdíly?
@Arese
Škoda Karoq
Je to kompaktní SUV segmentu C, ale technicky vzato crossover – protože je postavená na platformě MQB (stejně jako Octavia nebo Golf).
Má zvýšený podvozek, vyšší posed, pohon 4×4 jako volitelnou výbavu → proto ho výrobce i média označují jako SUV, i když jde o crossover.
👉 Zjednodušeně: marketingově SUV, technicky crossover.
Presne jak napsal Mikesus.
😉
Karoq rozhodne neni "klasicke SUV".
Škoda Karoq
Je to kompaktní SUV segmentu C, ale technicky vzato crossover – protože je postavená na platformě MQB (stejně jako Octavia nebo Golf).
Má zvýšený podvozek, vyšší posed, pohon 4×4 jako volitelnou výbavu → proto ho výrobce i média označují jako SUV, i když jde o crossover.
👉 Zjednodušeně: marketingově SUV, technicky crossover.
Presne jak napsal Mikesus.
😉
Karoq rozhodne neni "klasicke SUV".
Na současné automobilové produkci bytostně nesnáším 2 věci - ekektrodebilitu a segment "crossoverů". A největší peklo je spojení obou těchto zel dohromady, jako např. u tohoto Peugeotu! 🤮🤮🤮
Škoda, Peugeot 408 mohl být důstojným nástupcem 508. Bohužel Peugeot nemá bateriový systém na úrovni doby (pomalé nabíjení, 58kWh jako jediná možná kapacita). Nicméně pokud vím, příští rok má být modernizace (a proto asi tak nízká cena nyní)
Dobra zprava je, ze je levnejsi nez PHEV.
Spatna, ze je porad jeste o 200.000Kc drazsi nez benzin.
Kazdopadne pro me BY to bylo dostecny.
Mala baterka mi nevadi.
Prostoru je hodne a spotreba nizka.
Spatna, ze je porad jeste o 200.000Kc drazsi nez benzin.
Kazdopadne pro me BY to bylo dostecny.
Mala baterka mi nevadi.
Prostoru je hodne a spotreba nizka.
@Michal Opluštil 408 má do velikosti Enyaqu hodně daleko. 408 je prodloužená 308 se šikmým vikem. A mnohem větší Enyaq má v základu 50 kWh baterku. A že jich jezdí. Mnohem menší, nižší, lehčí 408 má 58 kWh.
Frfla Není pravda, ta baterie je velikostně stejná (logicky) ale chemicky jiná. Motor je z nové STLA platformy, čili žádná 208, Corsa, Mokka atd ho nemají !
Nadpis článku hovorí za všetko 😄
---Je elektrický pohon konečně výhodný?---
A to už min 5-8 rokov meliete o tom že elektika je vraj TOP 😄
---Je elektrický pohon konečně výhodný?---
A to už min 5-8 rokov meliete o tom že elektika je vraj TOP 😄
@Michal Opluštil Tu baterku rvou do vsecho, co stellantis vyrabi. Je jedno jestli e208, e408, eFiat, eAlfa, eOpel, eJeep. Vsude stejne shity a o ICE motorech ani nemluve.
@Rasto Karoq je naprosto čistokrevné SUV, i když samozřejmě nemusí být vybaveno pohonem všech kol. Co ti u něj není jasné? 🙂
P.S. Co je na vnucování většinou zákazníků odmítané ekektrodebility "logické"?!
P.S. Co je na vnucování většinou zákazníků odmítané ekektrodebility "logické"?!