Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První jízda s novým Peugeotem e-408: Je elektrický pohon konečně výhodný?

29 komentářů

Mr.Murphy
Koeficient odporu vzduchu máte v tabulce blbě 😉

Jinak za ty prachy to nevypadá tak zle, dojezd odpovídá ceně (obojí je relativně nízké). Pro mě je no-go faktorem ergonomie....
kozakm
@Mr.Murphy taky mi to přijde dobré, jen teda na 4,7 m dlouhé auto malý kufr.
Jan Faltýsek
@Mr.Murphy Ano, těch 0,66 nebyl samotný koeficient odporu, ale hodnota SCx, což je součin součinitele odporu vzduchu (Cx) a čelní plochy auta. Díky za postřeh, už jsem to upravil.
Samuel Zámožný
Nové auto s parametry ID.3, které vyšlo 4 roky zpět...
panenka skákavá
@Samuel Zámožný I'M IN LOVE 🥰
Arese
Na současné automobilové produkci bytostně nesnáším 2 věci - ekektrodebilitu a segment "crossoverů". A největší peklo je spojení obou těchto zel dohromady, jako např. u tohoto Peugeotu! 🤮🤮🤮
Avatar - sachs800
sachs800
@Arese To není žádný crossover. A elektro pohon je logické pokračování modelu.
Arese
@sachs800 A co to tedy segmentově je, když to není crossover? 😃
Rasto
@Arese ehm nemáš ty Karoq? To je tiež taký crossover alebo SUV, ono to je jedno. Isto to máš s FWD, či?
Arese
@Rasto Karoq je naprosto čistokrevné SUV, i když samozřejmě nemusí být vybaveno pohonem všech kol. Co ti u něj není jasné? 🙂
P.S. Co je na vnucování většinou zákazníků odmítané ekektrodebility "logické"?!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese fwd suv je crossover, takovy zvednuty HB.
Avatar - sachs800
sachs800
@Arese Normální obyčejný liftback.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese a proto sis koupil fwd crossover tvarici se jako suv?
Arese
@Mikesus Ne, koupili jsme naprosto klasické SUV. 🙂
DonVito
@Arese
Škoda Karoq
Je to kompaktní SUV segmentu C, ale technicky vzato crossover – protože je postavená na platformě MQB (stejně jako Octavia nebo Golf).
Má zvýšený podvozek, vyšší posed, pohon 4×4 jako volitelnou výbavu → proto ho výrobce i média označují jako SUV, i když jde o crossover.
👉 Zjednodušeně: marketingově SUV, technicky crossover.

Presne jak napsal Mikesus.
😉
Karoq rozhodne neni "klasicke SUV".
DonVito
@Arese

Klasické SUV (Sport Utility Vehicle) je automobilový segment, který vznikl spojením osobního auta a terénního vozu. Typické vlastnosti klasického SUV😒br />
* Konstrukce😒br />
* Původně rámová stavba (stejně jako u off-roadů), dnes častěji samonosná karoserie.
* Vyšší světlá výška a robustnější podvozek než u běžného osobního vozu.

* Design😒br />
* Masivní, hranatější proporce.
* Vysoká karoserie a větší čelní plocha.
* Výrazné blatníky, vyšší kapota a často ochranné plasty kolem spodní části vozu.

* Pohon😒br />
* Často pohon všech kol (4×4, AWD).
* Schopnost jízdy i mimo zpevněné silnice, i když v praxi mnoho majitelů jezdí hlavně po asfaltu.

* Interiér😒br />
* Vyšší posaz za volantem s lepším rozhledem.
* Prostorný interiér, často s možností 5–7 míst.
* Velký zavazadlový prostor.

* Použití😒br />
* Kombinuje komfort rodinného auta s praktičností a průchodností terénního vozu.
* Vhodné na delší cesty, do hor, na chalupu, do mírného terénu.

Příklady klasických SUV: Toyota Land Cruiser, Jeep Grand Cherokee, Nissan Patrol, Mercedes-Benz G – tedy robustní auta s důrazem na univerzálnost a schopnost zvládnout i těžší podmínky.

👉 Chceš, abych ti porovnal klasické SUV s moderními „crossovery“ (městskými SUV), abys viděl rozdíly?
Arese
@DonVito Karoq samozřejmě patří do kategorie SUV. Tečka. 🙂 Vaše pokusy to křečovitě zpochybňovat jsou zoufale trapné a směšné. 😃
traveldrive
@DonVito S tými rozumami od AI choď do riti, Hurvínku.
ericn
@traveldrive Hele něco se naučil a nemá kde se předvést. Je s tím ale dost otravný a jen tapetuje diskusi 🤢
Avatar - Michal Opluštil
Michal Opluštil
Ta baterka se hodí pro e208 apod. Pro e408, které se tváří jako plnohodnotné auto na vše, velikosti Enyaqu, je to prostě ale málo.
Frfla
@Michal Opluštil Tu baterku rvou do vsecho, co stellantis vyrabi. Je jedno jestli e208, e408, eFiat, eAlfa, eOpel, eJeep. Vsude stejne shity a o ICE motorech ani nemluve.
Avatar - sachs800
sachs800
@Michal Opluštil 408 má do velikosti Enyaqu hodně daleko. 408 je prodloužená 308 se šikmým vikem. A mnohem větší Enyaq má v základu 50 kWh baterku. A že jich jezdí. Mnohem menší, nižší, lehčí 408 má 58 kWh.
ericn
@sachs800 čili poměrně zbytečné auto, nějak nechápu jeho výrobu a ani cílovku. Na liftback je dost nepraktický, ergonomie pracoviště řidiče velmi diskutabilní, stejně jako design a pohon je nedostatečný. O vysoké ceně nemluvě. Tj k čemu je?
Frfla
jop, dojezd 370km v zime sotva 200km. Za ty prachy neprodejne.
Igor Albert
Nadpis článku hovorí za všetko 😄
---Je elektrický pohon konečně výhodný?---
A to už min 5-8 rokov meliete o tom že elektika je vraj TOP 😄
Avatar - sachs800
sachs800
Frfla Není pravda, ta baterie je velikostně stejná (logicky) ale chemicky jiná. Motor je z nové STLA platformy, čili žádná 208, Corsa, Mokka atd ho nemají !
DonVito
Dobra zprava je, ze je levnejsi nez PHEV.

Spatna, ze je porad jeste o 200.000Kc drazsi nez benzin.

Kazdopadne pro me BY to bylo dostecny.
Mala baterka mi nevadi.
Prostoru je hodne a spotreba nizka.
ericn
@DonVito tak už o tom nemel a jdi si ho koupit 😉 Navíc když je tak levný, že?
multicar
Škoda, Peugeot 408 mohl být důstojným nástupcem 508. Bohužel Peugeot nemá bateriový systém na úrovni doby (pomalé nabíjení, 58kWh jako jediná možná kapacita). Nicméně pokud vím, příští rok má být modernizace (a proto asi tak nízká cena nyní)