Novinky
Kvalitar
5
Sympaticky pocin od Skody a aj pripomenutie naozaj slavnej Skody 130 RS. Preco nie? Miesat to tu s Fiatom 130 je naozaj velka neucta a potreba si doplnit znalost historie Skodovky.
Přejít do diskuze
@gil54 no takova skoda 130RS nebyla ve své době špatná. Ale zase, pokud to nebude mit logo rs, ale jen 130, pak to je jak ta tragická skoda 742, jen s trochu vykonnejsim motorem. A obecne model 742 je legendární, legendárně tragický. A jako bonus, maji v rezerve 135 a 136 jeste.
@KANKUNEN Automaticku. Preco? A co to ma s minulym storocim? Aj motory to ma mat z minuleho storocia? Ma to byt bez infotainmentu, kedze v 80. rokoch ho Skody asi nemali? Ci co chces povedat?
@KANKUNEN Jako chapu ze u krouzeni na ovalu v NASCAR je manualni razeni vitanym zpestrenim. Ale normalni zavodni auta uz manual moc nepouzivaji.
@Kvalitar
Sláva stotřicítky RS hlavně začala ostudným skandálním podvodem při homologačním procesu pro skupinu A2. Bez toho by ani nikdy nemohla vyjet na jedinej závod. Škoda zneužila Elišku Junkovou a Louise Chirona a základě jejich proseb a dopisů na FIA do Paříže potom FIA vyslala do ČSSR novináře a bývalého pilota F1 Paula Frèreho, aby zkontroloval potřebný počet 1000 ks silničních exemplářů nutných pro homologaci. Toho tady vožrali, podplatili, předhodili mu *** - dobře tedy - "společnice", ukázali mu pouhých 38 vyrobených kusů s pohádkou, že všechna ta zbývající auta mu nemohou ukázat, protože jezdí v bezpečnostních složkách státu.
Nikdy - ani potom dodatečně - nebylo vyrobeno víc než +/- 300 kusů, originálních továrních těch zmíněných 38 kusů.
To je "naozaj" veliká mezinárodně známá "sláva", která si zaslouží dodnes mimořádnou úctu. Všichni to ve světě věděli, smáli se, přimhouřili nad tím oči a tak nějak nad tím mávli rukou, než aby se soudili se socialistickou Škodovkou. Byly toho tehdy plný západní noviny.
Ano, docela ve své době i jela ve svých třídách, ale to stigma podvodu se s ní už táhlo celou dobu. Číslem 130 bych se ale stejně raději, ve spojení se slávou, raději moc nechlubil.
Znalosti z historie si doplň možná raději ty, když máš potřebu se do mě trefovat se znalostma.
Sláva stotřicítky RS hlavně začala ostudným skandálním podvodem při homologačním procesu pro skupinu A2. Bez toho by ani nikdy nemohla vyjet na jedinej závod. Škoda zneužila Elišku Junkovou a Louise Chirona a základě jejich proseb a dopisů na FIA do Paříže potom FIA vyslala do ČSSR novináře a bývalého pilota F1 Paula Frèreho, aby zkontroloval potřebný počet 1000 ks silničních exemplářů nutných pro homologaci. Toho tady vožrali, podplatili, předhodili mu *** - dobře tedy - "společnice", ukázali mu pouhých 38 vyrobených kusů s pohádkou, že všechna ta zbývající auta mu nemohou ukázat, protože jezdí v bezpečnostních složkách státu.
Nikdy - ani potom dodatečně - nebylo vyrobeno víc než +/- 300 kusů, originálních továrních těch zmíněných 38 kusů.
To je "naozaj" veliká mezinárodně známá "sláva", která si zaslouží dodnes mimořádnou úctu. Všichni to ve světě věděli, smáli se, přimhouřili nad tím oči a tak nějak nad tím mávli rukou, než aby se soudili se socialistickou Škodovkou. Byly toho tehdy plný západní noviny.
Ano, docela ve své době i jela ve svých třídách, ale to stigma podvodu se s ní už táhlo celou dobu. Číslem 130 bych se ale stejně raději, ve spojení se slávou, raději moc nechlubil.
Znalosti z historie si doplň možná raději ty, když máš potřebu se do mě trefovat se znalostma.
Jakou to bude mít převodovku? Poslední závodní manuál byl ve Felicii kit car v minulém století. Ale zas označení má kořeny v minulém století.
Jestli to bude v manuálu a s 1.5 TSI poladěným třeba ještě trochu víc, tak by to mohla být výborná koupě. Máme v rodině 1.0 TSI 85 kW 130 let edici právě v manuálu a jezdí skvěle. Hlavně je to na tak malé rozměry šikovné autíčko.