Novinky
PavelK_
4
Jo tak legendární, hmm. Za legendární považoval označení RS
Jakou to bude mít převodovku? Poslední závodní manuál byl ve Felicii kit car v minulém století. Ale zas označení má kořeny v minulém století.
@KANKUNEN Automaticku. Preco? A co to ma s minulym storocim? Aj motory to ma mat z minuleho storocia? Ma to byt bez infotainmentu, kedze v 80. rokoch ho Skody asi nemali? Ci co chces povedat?
@KANKUNEN Jako chapu ze u krouzeni na ovalu v NASCAR je manualni razeni vitanym zpestrenim. Ale normalni zavodni auta uz manual moc nepouzivaji.
@Marek Lalke Ano, a to je právě ta kardinální CHYBA!!! 👎
@Arese preco by to mala byt chyba? Manuál je prezitok. Nikto to za par rokov uz nebude vyrábat. V 90tkah som si ine ani nevedel predstavit ako manuál v roku 2000 som 1x akusil automat a odvtedy ine nechcem, ci na dialnicu, mesta alebo terenu.
Legendární, legendární...asi podle legendárního Fiata 130...a příští rok to bude 131. výročí Škody - taky Fiat...😀
Sympaticky pocin od Skody a aj pripomenutie naozaj slavnej Skody 130 RS. Preco nie? Miesat to tu s Fiatom 130 je naozaj velka neucta a potreba si doplnit znalost historie Skodovky.
@Kvalitar
Sláva stotřicítky RS hlavně začala ostudným skandálním podvodem při homologačním procesu pro skupinu A2. Bez toho by ani nikdy nemohla vyjet na jedinej závod. Škoda zneužila Elišku Junkovou a Louise Chirona a na základě jejich proseb a dopisů na FIA do Paříže potom FIA vyslala do ČSSR novináře a bývalého pilota F1 Paula Frèreho, aby zkontroloval potřebný počet 1000 ks silničních exemplářů nutných pro homologaci. Toho tady vožrali, podplatili, předhodili mu *** - dobře tedy - "společnice", ukázali mu pouhých 38 vyrobených kusů s pohádkou, že všechna ta zbývající auta mu nemohou ukázat, protože jezdí v bezpečnostních složkách státu.
Nikdy - ani potom dodatečně - nebylo vyrobeno víc než +/- 300 kusů, originálních továrních těch zmíněných 38 kusů.
To je "naozaj" veliká mezinárodně známá "sláva", která si zaslouží dodnes mimořádnou úctu. Všichni to ve světě věděli, smáli se, přimhouřili nad tím oči a tak nějak nad tím mávli rukou, než aby se soudili se socialistickou Škodovkou. Byly toho tehdy plný západní noviny.
Ano, docela ve své době i jela ve svých třídách, ale to stigma podvodu se s ní už táhlo celou dobu. Číslem 130 bych se ale stejně raději, ve spojení se slávou, raději moc nechlubil.
Znalosti z historie si doplň možná raději ty, když máš potřebu se do mě trefovat se znalostma.
Sláva stotřicítky RS hlavně začala ostudným skandálním podvodem při homologačním procesu pro skupinu A2. Bez toho by ani nikdy nemohla vyjet na jedinej závod. Škoda zneužila Elišku Junkovou a Louise Chirona a na základě jejich proseb a dopisů na FIA do Paříže potom FIA vyslala do ČSSR novináře a bývalého pilota F1 Paula Frèreho, aby zkontroloval potřebný počet 1000 ks silničních exemplářů nutných pro homologaci. Toho tady vožrali, podplatili, předhodili mu *** - dobře tedy - "společnice", ukázali mu pouhých 38 vyrobených kusů s pohádkou, že všechna ta zbývající auta mu nemohou ukázat, protože jezdí v bezpečnostních složkách státu.
Nikdy - ani potom dodatečně - nebylo vyrobeno víc než +/- 300 kusů, originálních továrních těch zmíněných 38 kusů.
To je "naozaj" veliká mezinárodně známá "sláva", která si zaslouží dodnes mimořádnou úctu. Všichni to ve světě věděli, smáli se, přimhouřili nad tím oči a tak nějak nad tím mávli rukou, než aby se soudili se socialistickou Škodovkou. Byly toho tehdy plný západní noviny.
Ano, docela ve své době i jela ve svých třídách, ale to stigma podvodu se s ní už táhlo celou dobu. Číslem 130 bych se ale stejně raději, ve spojení se slávou, raději moc nechlubil.
Znalosti z historie si doplň možná raději ty, když máš potřebu se do mě trefovat se znalostma.
@gil54 Ostatně Škodovka na Fakehoch jede dodnes. Vzpomeňme poměrně nedávný fake s reklamou na Roomster, kde si šťastná mladá rodinka (s patřičně bílými zuby a úsměvem) vyjela i s jízdním kolem v zadním prostoru.... Auto museli upravovat, aby tam to kolo vešlo, páč to byla pořád jen malá Fabie I s přifouklou střechou....
Jestli to bude v manuálu a s 1.5 TSI poladěným třeba ještě trochu víc, tak by to mohla být výborná koupě. Máme v rodině 1.0 TSI 85 kW 130 let edici právě v manuálu a jezdí skvěle. Hlavně je to na tak malé rozměry šikovné autíčko.
@Tomogo
Súhlas, znie to sľubne. Platforma Fabie v pohode znesie silnejší motor, viď Polo GTI s 207 k. Keď už nie je a nebude hotheč v podobe novej RS, tak aspoň niečo warm, teda niečo v rozmedzí 150-200 koní. A tam ideálne pasuje prifúknutá 1,5ka, ak by to bola tá 140 kW verzia vyladená Abtom, bolo by to pomerne svižné zvezenie.
Takže áno, nech Škodovka spraví takúto ostrejšiu verziu Fabie, bude to vítané v aktuálne veľmi chudobnej triede výkonných subkompaktov.
Potom už bude otázkou len cena, aby to neprestrelili s argumentom nejakej limitky a neblížilo sa to cenovo príliš Polu GTI.
Súhlas, znie to sľubne. Platforma Fabie v pohode znesie silnejší motor, viď Polo GTI s 207 k. Keď už nie je a nebude hotheč v podobe novej RS, tak aspoň niečo warm, teda niečo v rozmedzí 150-200 koní. A tam ideálne pasuje prifúknutá 1,5ka, ak by to bola tá 140 kW verzia vyladená Abtom, bolo by to pomerne svižné zvezenie.
Takže áno, nech Škodovka spraví takúto ostrejšiu verziu Fabie, bude to vítané v aktuálne veľmi chudobnej triede výkonných subkompaktov.
Potom už bude otázkou len cena, aby to neprestrelili s argumentom nejakej limitky a neblížilo sa to cenovo príliš Polu GTI.
Hlavně ať to má MANUÁL!!! 🙏🙏🙏
Pamatam si na 130-ku a vidiet ju na cestahc bola raritka, ale ako decko som mal za vacsieho exota napr. Ford Escort 😊
Inak, ta 130 v cisle referuje na.... 130 dieslovych koni prvej Fabie RS 😜
Inak, ta 130 v cisle referuje na.... 130 dieslovych koni prvej Fabie RS 😜