Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Espace 1.2 E-Tech hybrid – Škoda toho tříválce

28 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1.2 E-tech hybrid je výsledkem nesmyslné CO2 ideologie EU. Ano, hezký příklad tohho, jak se EU konkrétně promítá v činech a jak nám zhoršuje denodenní život. V USA by byl pod kapotou 2,5 benzin...
Avatar - Mikesus
Mikesus
@rohYpnol neni to nic o EU, jinak by ani ostatni nemohli mit 2.5l motor. Ovsem ten je, takze zase jen jsi uplne mimo. Kdyz by ho eu zakauovala, nemohla by ho mit ani konkurence. Tohle je jen manažerské rozhodnutí Renaultu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus ano. Automobilky samy začínají zavádět dražší a složitější hybridní auta a ruší naftové motory a velkoobjemové benzínové. On to nikdo nekupoval.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007 od kdy je hybrid složitější nebo dražší? možná ho někdo dělá složitější, ale to není problém dané techniky, ale jejího konstruktéra.
A ano, nezájem o motory znamená jejich ukončení. Výrobce si vždy vybere tu z variant, která se mu lépe prodává.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus pravda. Hybridní pohon s porovnáním s čistě spalovací verzí není složitější. Hybrid má jen navíc elektromotor či dva. Akumulátor. Kabely. Řídící jednotku. Atd...
. Jinak složitější není. 🤣🤣🤣🤣
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007 fakt? Nemá spojku, nemá starter, nema mechatroniku, nemá turbo a dalších X věci. A rádia budu mit navic věci, ktere jsou spolehlive nez ty, ktere maji jen určitou kratkou životnost.
Avantime
@Mikesus Akože odkedy? Vždy bol zložitejší aj drahší, to sa zase netvár že nie. Nariekať tu nad koncom dieselov v osobných autách je samozrejme miestny folklór, hybridy sú do mesta oveľa lepšie. Diesel si ľudia kupovali kvôli úspornej prevádzke, teraz to už väčšinou nehrá rolu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Avantime dražší vůči čemu? Jelikož to je řečeno obecně, tak neni. Vůči nějakému zdechlemu motoru samozřejmě je, vůči stejne výkonným alternativam neni.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Avantime

Jenže osobní auta nejezdí jen ve městě že...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus
Automobilky v EU podléhají nařízení omezujícímu emise CO₂ z nově prodaných osobních aut a dodávek.
1. Cílová hranice emisí
Pro osobní auta byl do roku 2020/21 stanoven průměrný limit 95 g CO₂/km (podle NEDC, později WLTP).
Od roku 2025 a 2030 se limity ještě snižují (např. -15 % a -55 % oproti roku 2021).
Výrobce musí dosáhnout tohoto průměru u celého svého vozového parku prodaného v EU (ne u každého auta zvlášť).
2. Pokuty
Pokud výrobce překročí stanovený limit, platí pokutu 95 € za každý gram CO₂ nad limit a za každé prodané auto.
Příklad😒br />
Limit: 95 g/km
Reálný průměr výrobce: 100 g/km (tj. +5 g)
Prodá 1 000 000 aut
Pokuta = 5 g × 95 € × 1 000 000 = 475 milionů €
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007
může přesunout na zákazníka, pokud ten je ochoten akceptovat zastaralou techniku. Nikdo nikomu nezakazuje, jen se zpoplatňuje zastaralá technika, která má lepší alternativu, ekonomičtější, efektivnější. Pokud o ni někdo stojí, určitě si rád připlatí za to. Nebo snad že by automobilky měly svoji vizi a podle ní jdou a nechtěly by peníze od zákazníků?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Mikesus pokud je něco lepší, tak není třeba danit starší technologii. 👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Pepa_007 pokud nici zdraví populace, pak ano. Pokud to někdo za kazdou cenu chce, ať přispívá do veřejného rozpočtu na zdravotni péči více. Ldyz by si nicil jen své, je to jeho volba. Ale kdyz nici i vsehc okolo, je správně to zdanit.
traveldrive
@Mikesus Ty si fakt retard.
Sevca1
@Mikesus Jejda!!!! Vždy fungovalo že nová technika vystrnadila tu starou . Od kdy se nová technika dotuje a stará by měla platit. Proč tam není přirozený průběh který vždy fungoval?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Sevca1
🤣🤣🤣
To se nikdy nedozvíš 🤣🤣🤣
traveldrive
Espace bol priekopník MPV, toto je už len karikatúra.
ericn
@traveldrive přidej k tomu hybridní 3hrnek a dostaneš mix, který se neprodává... A navíc si zkazíš zavedené jméno... prostě Francouzi...
Avantime
@traveldrive Je to irónia, že hybrid v Bigsteri s atmo štvorvalcom 1,8 s nepriamym vstrekom lepšie funguje ako hento trojvalcové malé turbo v Espace.
traveldrive
@Avantime Myslím, že časom na to prídu tiež. A ak sa im náhodou podarí zbaviť Macrona a nebodaj dosadia na jeho miesto Le Penovú, tak budú možno montovať aj dvojlitre a do vrchoného modelu šesťvalec. 😄
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tříválec se rozhodně nepovedl. A také max rychlost 175km/h?? 😫😫 Na rodinný sedmimístný dálniční hltač kilometrů?? 🤔🫣😐
Krásně vidět v DE. Kamióny vpravo. Uprostřed BEV a pomalá spalovací auta jedoucí kolem 110-120km/h. Levý pruh já a spalovací kombíky a sedany BMW, Audi, Porsche, .... a všichni v levým 160 - 210.
traveldrive
@Pepa_007 Neskuč. Kúp si Porsche a mazaj na nemeckú diaľnicu, keď ti to tak chýba.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč pořád opakujete ty samé blbosti?

"Nemluvě o tom, že skleněná střecha má mnohem horší izolační vlastnosti, takže v létě i přes zastínění pouští dovnitř teplo, v zimě zase chlad"

Sklo je tepelný izolace, plech je tepelný vodič.

"Z pevných látek jsou dobrými tepelnými izolanty především ty látky, které obsahují hodně plynu (vzduchu), např. minerální vlna (kamenná nebo skelná), peří, srst, papír, dále např. sklo, dřevo, polystyren."

Zde tepelné vodivosti, kdo nevěří, muze se podivat do fyzikálních tabulek.
železo 80,2
sklo 1,35

cs.m.wikipedia.org/…n%C3%A1_vodivost

Toa prosim přestaňte tento nesmysl opakovat. Od novinářů, kteří o něčem píši bych čekal, ze budou taky o tom neco vědět. Plech ma jeste tapec, který mírní odvod tepla, sklo ma zase roletku a jeste k tomu několik vrstev.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Mikesus Sklo je sice tepelny izolant (ne dokonaly, ale lepsi nez kov). Ale jeste jsem nevidel sklenenou strechu, na ktere by byl tapecirung, zatimco u tech kovovych to v posledni dobe byva bezne...
Ja v zime zatahuju roletku, protoze od panoramaticke strechy mi je zima na hlavu. Roletka docela pomuze.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@JirkaVejrazka přesně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@JirkaVejrazka od toho máš právě tu roletku, ta nahradí ten tapec, pokud sklo není vrstvené. A máš vyřešeno a lépe izolováno než plechová střecha. Fakt nechápu ty bláboly o lepší izolaci plechu než skla.
A dokonce i vzduch má dobrou izolační vlastnost, pokud nedochází k jeho proudění. No a to proudění ty pociťuješ. Stačí toto proudění od tepelného zdroje odsunout a je to.
Avantime
@Mikesus No ak si nepochopil, tak ten Espace nemá žiadnu roletku, ktorú by si si zatiahol, miesto toho je elektromechaické sklo s tekutými kryštálmi. Táto efektná technológia je fajn vo fancy officoch kde sa dajú ľahko znepriehľadniť sklenené steny zasadačiek miesto zaťahovania predpotopných žalúzií. Lenže v aute, kde ti pečie na strechu slnko to až tak dobre nefunguje.
Zjavne nemáš s panoramatickou strechou skúsenosť. Nechaj auto s ňou a bez nej deň v lete na slnku a rýchlo zistíš ten rozdiel. Alebo ešte jednoduchšie, postav sa v lete pod plechový prístrešok a potom do hoc aj otvoreného skleníka. No kde bude viac piecť? Niekedy ma fakt udivuješ. Nejde tu o vodivosť ale o to, či slnečné lúče prenikajú dnu pri panoráme bez roletky si teda píš že prenikajú.
Sevca1
@Avantime ta sedla