Ojetiny
Nová spalovací auta jsou dražší a dražší. A jsou plná EU nesmyslů, proto tak drahá.
Tak a je to venku.
Blackout, který potrápil Pyrenejský poloostrov 28. dubna, způsobilo přepětí v síti. Kolaps dodávek elektřiny ve Španělsku a Portugalsku nastal i kvůli nízkému dostupnému výkonu zdrojů s řiditelným výkonem, jako jsou paroplynové elektrárny. Taková zjištění lze nalézt ve zprávě evropské asociace ENTSO-E.
ekonomickydenik.cz/…is-mnoho-solaru/
Takze smůla hujeříčci, může za to OZE a nesmysl zvaný greendeal!!! A ne že nemůže!!!
Blackout, který potrápil Pyrenejský poloostrov 28. dubna, způsobilo přepětí v síti. Kolaps dodávek elektřiny ve Španělsku a Portugalsku nastal i kvůli nízkému dostupnému výkonu zdrojů s řiditelným výkonem, jako jsou paroplynové elektrárny. Taková zjištění lze nalézt ve zprávě evropské asociace ENTSO-E.
ekonomickydenik.cz/…is-mnoho-solaru/
Takze smůla hujeříčci, může za to OZE a nesmysl zvaný greendeal!!! A ne že nemůže!!!
@rohYpnol Je to draha sranda, uk toho roku minulo miliardu libier na vyrovnavanie vykyvov v sieti, prechod na zero net energiu sposobuje, ze kedze uk ma skoro najviac vrtuliek v europe, ma aj najdrahsie energie
@rohYpnol Ne, muze za to primarne operator, ktery se nepripravil na to, ze nektere paroplynky jsou ostavene kvuli oprave.
@JirkaVejrazka presne tak. Je to tam i napsané, ale to rohypnol pravdu rád ignoruje. Jako primarni impulz můžeme označit oze, ale to uz měli i dříve a nic se nestalo, protoze byl dalsi řetězec chyb v preventivnich opatreni, který vyústil prave v ten blackout.
@JirkaVejrazka
Tvůj argument ale nezpochybňuje to, co napsal Rohypnol. Blsckout Španělsku způsobil vysoký podíl FVE elektráren na výrobě v daném časovém okamžiku.
Ano, máš pravdu, že za to mohl správce sítě, který tuto situaci dovolil.
Tvůj argument ale nezpochybňuje to, co napsal Rohypnol. Blsckout Španělsku způsobil vysoký podíl FVE elektráren na výrobě v daném časovém okamžiku.
Ano, máš pravdu, že za to mohl správce sítě, který tuto situaci dovolil.
@Tycoon
Primární příčinou bylo OZE a FVE. Nebýt OZE a FVE, tak by blackout nenastal. Druhotnou příčinou bylo nedoststečné množství regulačních zdrojů. Prostě nebyly. A terciální byla činnost regulace.
Primární příčinou bylo OZE a FVE. Nebýt OZE a FVE, tak by blackout nenastal. Druhotnou příčinou bylo nedoststečné množství regulačních zdrojů. Prostě nebyly. A terciální byla činnost regulace.
@rohYpnol Přepětí z FVE? Když nepotřebuju elektřinu z panelů, tak je odpojím na jak dlouho potřebuji. Ona síť funguje jinak?
Naopak když přetopím kotel na tuhá paliva a otopnou soustavu mám již rozehřátou, jen tak ho nezchladím.
Za mě je výhoda kombinace obojího, ale pokud to vidíš jinak.
Naopak když přetopím kotel na tuhá paliva a otopnou soustavu mám již rozehřátou, jen tak ho nezchladím.
Za mě je výhoda kombinace obojího, ale pokud to vidíš jinak.
@Tycoon ano, blackout způsobil vysoký podíl fotovoltaických elektráren. jenom pitcha z toho bude mít slepitchí radost.
prostě se to ještě musí vychytat, ale to není důvod pro to, aby se to rušilo.
prostě se to ještě musí vychytat, ale to není důvod pro to, aby se to rušilo.
Velmi smutné, ale naprosto pochopitelné - současná spalovací auta jsou kvůli nařizované elektrodebilitě nehorázně předražená a zároveň kvalitativně čím dál více ošizená. A chybí jim pořádné motory a často i manuální převodovky, nebo jsou znehodnocena hybridodebilizací. Naopak jsou osazovány otravnými jízdními asistenty a nebezečným a nepraktickým dotykovým ovládáním řady funkcí. Lidí nejsou hloupí a za tohoto katastrofálního stavu leckdy ráději sáhnou po starším modelu, který jejich požadavkům vyhoví mnohem lépe!
@Arese
"znehodnocena hybridodebilizací"?
Člověče, nic ve zlém, ale už to nehulte 😄
Taky se mi u současných aut nelíbí, jak fungují některé jízdní asistenty, nezbývá než je vypínat, což je otrava a nelíbí se mi výlučně dotykové ovládání, tomu se ještě naštěstí vhodnou volbou modelu vyhnout dá, ale proč se vám nelíbí naprosto logická myšlenka využít pro pohon auta i energii, která by se jinak při zpomalování bez užitku promrhala, to nechápu.
Mám 3 měsíce novou Toyotu Camry a ačkoliv třeba odhlučněním to auto není na úrovni mého předchozího Fordu Mondeo a některé detaily v interiéru, např. výplně dveří, by mohla mít lepší, tak ten pohon je fantastický a ty slabší stránky víc než vynahradí. Auto je tiché, pohodlné a neskutečně úsporné, mám dlouhodobý průměr 4,3 l/100 km, ověřeno i výpočtem po dotankování.
Myšlenka hybridu není nová, stačí vzpomenout na valašského Edisona Josefa Sousedíka a jeho ve 30. letech geniální pohonný systém pro vlaky Slovenská strela, ale kam tu myšlenku dotáhla Toyota jako lídr v tomto druhu pohonu zaslouží poklonu, a ne laciné hejty.
"znehodnocena hybridodebilizací"?
Člověče, nic ve zlém, ale už to nehulte 😄
Taky se mi u současných aut nelíbí, jak fungují některé jízdní asistenty, nezbývá než je vypínat, což je otrava a nelíbí se mi výlučně dotykové ovládání, tomu se ještě naštěstí vhodnou volbou modelu vyhnout dá, ale proč se vám nelíbí naprosto logická myšlenka využít pro pohon auta i energii, která by se jinak při zpomalování bez užitku promrhala, to nechápu.
Mám 3 měsíce novou Toyotu Camry a ačkoliv třeba odhlučněním to auto není na úrovni mého předchozího Fordu Mondeo a některé detaily v interiéru, např. výplně dveří, by mohla mít lepší, tak ten pohon je fantastický a ty slabší stránky víc než vynahradí. Auto je tiché, pohodlné a neskutečně úsporné, mám dlouhodobý průměr 4,3 l/100 km, ověřeno i výpočtem po dotankování.
Myšlenka hybridu není nová, stačí vzpomenout na valašského Edisona Josefa Sousedíka a jeho ve 30. letech geniální pohonný systém pro vlaky Slovenská strela, ale kam tu myšlenku dotáhla Toyota jako lídr v tomto druhu pohonu zaslouží poklonu, a ne laciné hejty.
@Michal Chmelař Souhlas.
Dobrej hybrid mi nevadi.
Dobrej znamena bez kabelu.
Ve stredu si budu pujcovat hybridni Grande Pandu. Jsem na ni zvedavej.
Dobrej hybrid mi nevadi.
Dobrej znamena bez kabelu.
Ve stredu si budu pujcovat hybridni Grande Pandu. Jsem na ni zvedavej.
@Michal Chmelař Ať si hybrid koupí ten, kterému nevadí, to je úplně v pořádku. Ale ať jsou na trhu i auta se silnými, čistě spalovacími motory a manuálními převodovkami!
@Arese
Osobně si myslím, že úbytek manuálních převodovek je už spíš způsobený poklesem poptávky po nich.
Roste počet SUV na trhu a nenapadá mě důvod, proč chtít do SUV manuální převodovku, s takovým autem žádná zábava není ani s manuálem. Jediný důvod snad může být předpoklad nižších servisních nákladů v budoucnu, ale to je individuální model od modelu. V každém případě jezdit ve městě s manuálem je už dnes většinou jen otrava, tím spíš s SUV.
Ve sportovním sedanu snad může manuál pořád dávat smysl, ale takových aut je už na trhu minimum a pořád platí, že automaty jsou čím dál lepší a roste podíl situací, v kterých jsou prostě objektivně vhodnější do každého auta (např. to zmíněné projíždění městem, kde jsou kolony čím dal častější).
Osobně si myslím, že úbytek manuálních převodovek je už spíš způsobený poklesem poptávky po nich.
Roste počet SUV na trhu a nenapadá mě důvod, proč chtít do SUV manuální převodovku, s takovým autem žádná zábava není ani s manuálem. Jediný důvod snad může být předpoklad nižších servisních nákladů v budoucnu, ale to je individuální model od modelu. V každém případě jezdit ve městě s manuálem je už dnes většinou jen otrava, tím spíš s SUV.
Ve sportovním sedanu snad může manuál pořád dávat smysl, ale takových aut je už na trhu minimum a pořád platí, že automaty jsou čím dál lepší a roste podíl situací, v kterých jsou prostě objektivně vhodnější do každého auta (např. to zmíněné projíždění městem, kde jsou kolony čím dal častější).
@Michal Chmelař Ano, pravě sportovní sedany jsem měl na mysli - např. BMW 3 či Alfu Romeo Giulii s benzínovými dvoulitrovými čtyřválci a samozřejmě taky liftback/kombík Octavii RS.
@Michal Chmelař
Je jeden jasný důvod pro manuální převodovky. A to je ten, že spousta "lacinějších" modelů prostě používá levné řešení se suchými spojkami. Takže ty automaty nejsou ani robustní ani spolehlivé ani levné na provoz.
Nemám nic proti automatům, ale suchou "DSG" bych si prostě nepořídil.
Je jeden jasný důvod pro manuální převodovky. A to je ten, že spousta "lacinějších" modelů prostě používá levné řešení se suchými spojkami. Takže ty automaty nejsou ani robustní ani spolehlivé ani levné na provoz.
Nemám nic proti automatům, ale suchou "DSG" bych si prostě nepořídil.
@Arese pod každým článkom ako kolovrátok melieš to isté. Zrovna silné spalováky sa už dlhú dobu párujú len s automat (asi výrobca nie je úplne sprostý a pozná dôvody) a zároveň od určitej kategórie asi ani moc nie je po tom manuály dopyt
@kyklop je asi tak jedno procento zákazníků co chtějí v konfekčním autě manuál, je těžké najít zákazníka pro manuál do třeba M3ky, ale v obyčejném autě to chtějí jen lidé, kteří se snaží ušetřit pár desítek tisíc, jiný důvod není... a vysvětlují to chutí řadit manuálně😊
@Man Ký
Opet lžeš.
Důvod jednoznačně je.
Problém je, že spousta automatů jsou šidítka. Protože robustní a spolehlivé skříně prostě něco stojí.
Takže pokud nejde o mokrou "DSG" nebo HDM, tak to prostě nechci protože po 100t. km se to rozsype.
Opet lžeš.
Důvod jednoznačně je.
Problém je, že spousta automatů jsou šidítka. Protože robustní a spolehlivé skříně prostě něco stojí.
Takže pokud nejde o mokrou "DSG" nebo HDM, tak to prostě nechci protože po 100t. km se to rozsype.
Teď budou češi kupovat už jen nová auta
Kedze su nove auta coraz nedostupnejsie a nepraktickejsie tak logicky ludia coraz castejsie siahaju po jazdenkach.... dobre uz bolo... ideme zase z kopca
@3_diamanty auta jsou levnější. Já myslím, že tam bude velký vliv toho, že rodina má dnes víc aut než dřív. A druhé, třetí auto bude spíš ojetina než nové.
@kozakm I Němci, Nizozemci a další začali kupovat ojetiny. Je po nich taková poptávka, že budeme muset ojetá auta vyrábět 👍👍👍
Rohypnole neplýtvej svým talentem a neztrácej čas s vysvětlováním věcí, kterým nerozumíš. Co kdybys nám radši řekl, jak jsi proplul vyřízováním nové Superdávky. Bylo to pro tebe hodně obtížné? Musel jsi zapřít vlastnictví svého zánovního Fabiena TDi? Že bydlíš s rodiči bylo spíš než na škodu, nebo to pomohlo? A musel sis na týden odhlásit internet, protože jsme tě tu před časem týden neviděli?
@Man Ký
Skvělé. Diskusní nýmand opička opět řeší jen rohYpnola 🤣🤣🤣 zjevně ti ležím v žaludku 🤣🤣🤣
No, jak že to bylo? Pravda a láska zvítězí? ❤️ Po hujeričcích se tu po volbách nějak slehla zem 🤣🤣🤣
Skvělé. Diskusní nýmand opička opět řeší jen rohYpnola 🤣🤣🤣 zjevně ti ležím v žaludku 🤣🤣🤣
No, jak že to bylo? Pravda a láska zvítězí? ❤️ Po hujeričcích se tu po volbách nějak slehla zem 🤣🤣🤣
@Man Ký děkujeme za odpověď. pro naše romské spoluobčany tato situace taky nebyla lehká. co je pozitivní, musíme přiznat, že když se chce, všechno jde. oblíct do tepláků a jít osobně na úřad s bandurskou vždycky zabere. ouředníčka nebaví se vyštěkávat s váma potřebnýma a radši celým procesem sám provede. a na světě je pořád krásně😊
kolega Vidlák Starczyk měl teď taky těžké chvilky, a proto přišel s prosbou - buď mi pošlete na složenky, a vzápětí s výhružkou: Nebo půjdu do práce! Zabralo to. začaly přicházet halíře a jak říká staré přísloví: halíře dělají talíře!
kolega Vidlák Starczyk měl teď taky těžké chvilky, a proto přišel s prosbou - buď mi pošlete na složenky, a vzápětí s výhružkou: Nebo půjdu do práce! Zabralo to. začaly přicházet halíře a jak říká staré přísloví: halíře dělají talíře!
@Man Ký
Diky za tvůj přehled. Já se o Vidláka ani dávky nezajímám, takže oceňuji tvůj diskusní přínos vycházející z tvých osobních preferencí, zážitků a zkušeností.
Diky za tvůj přehled. Já se o Vidláka ani dávky nezajímám, takže oceňuji tvůj diskusní přínos vycházející z tvých osobních preferencí, zážitků a zkušeností.
@Man Ký každou chvíli bude Fábién zralý na veteránské značky a naše čtenáře by zajímalo, zda této výhody využijete pane Rohypnol? zásadní podmínky - malý nájezd /jednou za měsíc pro superdávku/ a 30 let od data uvedení do provozu zdá se splňujete. technická jednou za pět let, na to byste přec mohl slyšet!
Pro jakou agenturu, spolupracující s Czech News Center, pracuješ?
Pracuji pro agenturu rohYpnol.
Jsi spokojený s tím, co děláš?
Byla taková práce tvým snem už od dětství?
Přesně. Úplně jsi to trefil.
To jsem rád. Jen málokomu se podaří proměnit dětský sen o bezvýznamnosti v realitu.
Přesně. To zvládnou jen ti nejvíc bezvýznamní z bezvýznamných 🤣🤣🤣
Ano, a ty jsi v tom očividně dosáhl úrovně mistrovství.
Nepochybně. Já vždy dosáhnu úspěchu v čemkoliv se mi zachce.
Nemusíš být tak sebekritický. 😆
Mimochodem, v covidu Fiala kritizoval Bábu zato jak málo rozdává.
A příspěvky na bydlení a sociální dávky začal naopak brutálně vyplácet Fiala, nikoliv Bába.
Máš to chlapče domotané 🤣🤣🤣
Každopádně jak že to doníček vždycky říká? Pravda a láska zvítězí? ❤️ANO 35% 🤣🤣🤣
Ty máš ze svých vlastních komentářů očividně radost, stejně jako zamindrákovaný Suchouš nebo Topper, protože si po každém zveřejnění hned sámi sobě dáváte lajk.
Ne. Já bych si dal aspoň 10 lajků 🤣🤣🤣
No jistě. Kdo jiný by ti je taky dal.
Mám 10 lajků. Blbý, co? 🤣🤣🤣🤣🤣
Zjevně mi ty jaky někdo dal 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Jistě, jediné co zvládáš jsou urážky.
Např. nástupní plat policisty 28.000 HRUBÉHO. Já chápu že ty se těmto lidem budeš jen vysmívat. A pak budeš ten první kdo bude křičet do světa jak jsi někde musel 1h čekat při nehodě na policistu a jaký je to neschopný nýmand a nemakačenko...
Přitom pravda je jen taková, že jsi zkrátka lidský odpad.
Vysmíváš se lidem, co dělají za smutné peníze společensky potřebné profese, nazýváš je nemakačenky, lemply a nýmandy co se nejsou schopni uživit.
Doufejme, že ti to osud nevrátí a nebudeš jednou závislý na pomocí těchto lidí. Však pamatuj, karma je zdarma.
Sbohem lidský odpade.
Do úst si policisty bereš ty!!!
"kdo chce a není linej debil ... se má také dobře a nemusí čekat co mu populistické strany slíbí"
Takže policista s nástupním platem 28.000 HRUBÉHO se podle tebe ma dobře?!???? Vysmíváš se lidem.
Ne. Demagogie.
Znovu - proč nekupují nová auta, když jsou levné jak nikdy???
Není žádným východiskem že soukromý sektor volí JEN z ojetin. To je tvoje MANIPULACE.
To je opět jen tvoje demagogie. Rostou. Ale rostou tak, že je to stale méně jak v roce 2023. A to opět neřekneš, viď.
O tom to vůbec není.