Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý Lexus LS (XF40) – Bývala to výkladní skříň. Ale co dnes?

11 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Toto bol lexus este z cias ked nahanal mercedes... dnes je nastastie uz jasne pred nim a nepotrebuje uz po nom vobec pokukovat... meda beda pre zmenu uz ma dnes skor cinskych "obdivovatelov" ... ktori ho predpokladam tiez coskoro preskocia
MB1975
@3_diamanty mam dva lexusy a tri mercedesy. Lexus je spolehlivejsi a trvanlivejsi protoze ma jednodussi techniku. Jinak je objektivne mercedes ve vsem lepsi. Myslim jizdni vlasttnosti odhlucneni komfort atd. Nehodnotim design interieru a exterieru tam je mercedes pod vedenim progresivcu podle me uplne v pr.. a i kvalita a spolehleivost benzu sla do kytek. Ale i nejnovejsi lexusy evidentne odrbavaji materialy v interieru. Proste sesup dolu napric vsemi znackami..zas je treba uznat ze lexus se da poridit daleko levneji. Neni problem 25proc s ceny dolu. U mercedesu tak max 13 procent z ceniku..
Avatar - Ham.
Ham.
@3_diamanty Přesně naopak, v čase tohoto LS se dalo říci, že se Lexus snažil nahánět Mercedes, dnes je daleko za ním. LS letos končí, protože vůbec nemá na německou prémii v luxusní třídě. ES je mainstreamová plečka, která s prémii nemá nic společného, takže jediný skutečně prémiový model Lexusu, který snese prémiová měřítka je LC, které naštěstí skončilo s nekonkurenceschopným hybridem a jede V8, ale jediný prémiový model v nabídce to je hodně slabá nabídka vedle Merglu, který má prémiových modelů hromadu. A v EV je Lexus sto let za Merglem.
MB1975
@Ham. Mas pravdu Ja jsem ale mluvil o stavu k dnesnimu dni.
Alfonz666
@Ham. to ale mluviš o Evropě. Co třeba IS 500, nebo takovej koráb jako lx 700h že...
Avatar - Ham.
Ham.
@Alfonz666 Jasně, protože žiji v Evropě, tak mě zajímá co zde nabízí. Co nabízí v Číně nebo v USA je mi celkem k prdu.
Alfonz666
@Ham. Aha, takže jsi přišel jen plivat na Lexus
Avatar - Ham.
Ham.
@Alfonz666 Ne, jen jsem popsal nabídku Lexe vedle Merglu, protože zcela mimózní příspěvek 3_diamantů si o to přímo žádá.
ace2
Na tohle LS si pamatuji jako dnes. V té době jsem jezdil s BMW E66 a tohle auto jsem měl půjčené od dealera, abych si ho vyzkoušel a zvážil ho oproti 740iL. Lexus byl zvláštní – auto bylo velmi rychlé (LS600), alespoň na tehdejší dobu, a vizuálně moc hezky zpracované. Ale jízdně to nebyla žádná sláva. Podvozek nebyl vůbec dobře naladěný a auto se podivně houpalo a třáslo. Tehdejší D1 před rekonstrukcí Lexus nezvládl vůbec – muselo se s ním jezdit pomalu, aby to bylo pro posádku snesitelné. Už tehdy mi přišlo, že je to spíš auto určené pro americké silnice, ne pro evropské dálnice a už vůbec ne pro horší okresky.

Rozhodně to auto nepůsobilo jako prémiové, a ani tehdejší konkurenci v podobě 7er nebo S-Class se nepřiblížilo. Pamatuji si také, že mělo celkem špatná světla. LS600 byla sice první na světě s LED světlomety, ale jejich výkon byl oproti konkurenčním xenonům dost průměrný.

Další věc, která mě iritovala, byl infotainment – například ovládání navigace bylo zablokováno, pokud bylo auto v pohybu. Auto se nedalo objednat s přídavným topením, takže v zimě bylo zamrzlé a uvnitř zima. Zatímco kolem 7er byl sníh odtátý a interiér vyhřátý, Lexus byl stále studený. Také nešlo objednat tehdy populární TV tuner.

Tehdy hodně mediálně propagované automatické parkování byla tragédie – fungovalo jen v laboratorních podmínkách na ideálním parkovišti. Jediná věc, která v tom autě byla jasně lepší, byl audio systém a výkon motoru s hybridním pohonem. Zatímco tehdejší převodovky ZF občas váhaly s volbou rychlostního stupně, Lexus reagoval okamžitě a plynule.

Za mě to bylo zajímavé japonské auto, ale vnímal jsem ho spíš jako soubor technických zajímavostí, které spolu úplně nefungují jako celek. Jako technologická vitrína – zajímavé. Jako auto, jako stroj – celkem mizerné.

Spolehlivost nehodnotím. To se ukáže až právě nyní. Na druhou stranu i případně méně spolehlivé eSko opravíte ihned, jenom o penězích, tohle bude porod servisovat kvůli dostupnosti dílů a odborného servisu.
Meky
Pekný kus histórie.

Cieľ splnený nebol, lexus sa nikdy nedostal na úroveň skutočne technologicky špičkových vozidiel.

A nie, nastavovanie hlavovej opierky a podobne nie je znakom špičkovej techniky.

Aktuálne Japonci ako zvyčajne zaspali dobu a v oblasti modernej techniky nemajú čo ponúknuť.

Nemecka prémia žiaľ sa tiež prepadá do zabudnutia , obzvlášť tovplati pre Mercedes a Audi, ktoré už roky neponúkajú nielen nič technicky vyspelé, ale ani spoľahlivosť a remeselné spracovanie - vŕzgajúce plasty v mercedesoch by mohli rozprávať.

Mercedes vyrazil v ústrety čínskemu trhovisku štýlom viac párikov viac adidas.

Uvidíme, dokedy tieto čínske ledky budú ľudia považovať za prémiu.
Avatar - salamoon
salamoon
@Meky

suhlas. pritom predchadzajuce verzie interireru boli paradne... aj materialmi, aj vzhladom a spracovanim... ten novy smer audi a mercedesu je strasny cirkus... bmw sa v tomto troska drzi na uzde...