Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Skvělá zpráva pro koncernové převodovky DSG! Levná a kvalitní repase vyjde na polovinu

35 komentářů

kozakm
Vida. Teď už by si manuál do škodovky koupil jen masochista 😉
ericn
@kozakm Nebo ten, co má velmi špatnou zkušenost se suchým DSG. Nebo ten, co ten manuál prostě chce 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@kozakm obecně k volbě automatu žene lidi lenost a pohodlnost.
Tycoon
@kozakm

A nebo ten, kdo nechce do převodovky sypat peníze. A nebo ten, kdo rád ovládá auto.
kozakm
@Tycoon lidi, co rádi ovládají auto, vidím každý den na semaforech... než se to rozjede, je tam červená
Avatar - praptak
praptak
@kozakm Zábava v ovládání auta není prvotně v rychlosti.
Tycoon
@kozakm

To budou spíše ti, co neradi ovládají auto a je jedno, jakou převodovku mají.
zhavlik1
@kozakm jako starou ojetinu nikdy. S vymenou v servise jsi na 40 - 50tis. K tomu rozvody a cena auta se zdvojnasobi. Jedine jako zanovni a v zaruce.Na dalky automat nepotrebujes a na ***ni po meste mam stare male auto s hydrodynamickým automatem kde vymenis olej po 60 tis km i sam doma a vyjde ze to na 2000kč
Tycoon
Z článku není jasné, jaký rozsah repase Valeo nabízí. Zda mechatroniky, systému spojek s dvouhmotnostním setrvačníkem, převodové skříně, nebo všeho.
Jan Faltýsek
@Tycoon Oceněný a uváděný produkt je výhradně repasovaná dvoulamelová „mokrá“ spojka pro převodovku DQ250. V oficiálních materiálech Valeo ani v katalogu EQUIP AUTO není uvedeno, že by tato novinka zahrnovala repasi mechatroniky, dvouhmotnostního setrvačníku ani celé převodovky (skříně/ozubení).
Tycoon
@Jan Faltýsek

Takže repase spojek, díky za info.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Jan Faltýsek Tak to si můžou strčit za klobouk.
Normálnímu řidiči vydrží mokré spojky klidně 300 tisíc km.
Problém je spíš, když hrkne v mechatronice, nebo odejde ložisko a pak se celá skříň podělá. To je pozáruční strašák.
Ne, běžný servis spotřebních dílů.
Avatar - Zumion
Zumion
Škoda, že se víc nepoužívá hydrodynamická automatická převodovka. 😕
vencelín
@Zumion
Jo, tak když se mění pravidelně olej je šance že vydrží dlouho.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Automatu vubec nerozumim. Takze nechci vychvalovat nebo hanit.
Co pouziva toyota v corole a tech svych SUV za automaty? Nikdy jsem neslysel, ze by mela s nimi problemy.
Avatar - Allo
Allo
@Jenik3 jednostupnovou planetovou převodovku a misto hyromenice jsou tam 2 elektomotory proti sobě. Nejjednodušší
vencelín
@Allo
přiznám se že nerozumím té formulaci "místo hydroměniče jsou tam 2 elektromotory proti sobě". Můžete to nějak vysvětlit? Předpokládám, že každý jeden z těch motorů pohání své čerpadlové kolo. je to tak?
zhavlik1
@Jenik3 to je prave neco jineho, tam je to pohoda a nic neresis. Dvouspojka je průšvih,zejmena ty suché.
Arese
Zdaleka nejlepší postup je si koncernové auto s DSG nekupovat a nemuset jejich problémy vůbec řešit! Jedině manuál! 😊
Tom Janota
@Arese evidentně jsi v tom nikdy nejel
Arese
@Tom Janota Jel a mockrát, naštěstí to ale nikdy nebyla moje auta. Dost to škube a třeba vyjet z řady podélně stojících aut do prudkého stoupání (časté např. v Praze) je hotový očistec. Co tam máš dál? 😊
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Arese Pro tuhle situaci jsou bezkonkurencne nejlepsi (moment, podivam se do poznamek) elektromobily a hybridy. Az si jeden koupis, budes v takove situaci naprosto spokojeny 😉
Arese
@JirkaVejrazka Nikoliv, bezkonkurečně nejlepší (a zdaleka nejen v této situaci) jsou čistě spalovací auta s manuálem. 😊
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Arese Promin, ale tady jsi absolutne ztratil jakoukoli objektivitu, nebo jsi nikdy neridil hybrid ci elektromobil (coz je u tebe asi pravdepodobne 😊 ).

Snad kazdy, kdo realne zazil oboji, ti potvrdi, ze pro rozjezdy do kopce, parkovani, pojizdeni ve meste apod. je v elektrifikovanem aute nesrovnatelne jednodussi a pohodlnejsi.
vencelín
@JirkaVejrazka
Technicky vzato máte pravdu, pokud bude jediným kritériem plynulost rozjezdu.
Pokud však vezmeme v uvahu i jiné parametry vozidla či na vozidlo kladené komplexně, tak Arese není za stak daleko od pravdy.V tomto případě bych vzal na milost ještě i hdm.
vencelín
@Arese
Ještě bych vzal v milost hdm automat.
Rosta Jež
@Arese byť mám manuální převodovky rád, tak s tímto nemá DSG DQ381 nejmenší problém. Rozjezd je určitě plynulejší a jistější než s manuálem a to jsem s ním něco najezdil. Myslím si, že to souvisí i s tím, že je jednička v automatu kratší.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Arese Opravdu nechápu, co máte pořád proti DSG. A moc by mě zajímalo v čem jste to všichni hateři jezdili.
Já jsem nezažil za 5 let s DQ381 jediný problém. Rozjezdy a parkování v rovině i kopci žádný problém.
Koncernovýho manuálu jsem si užil skoro 30 let a nikdy nebyl plynulejší a pohodlnější, než moje DSG.
A to si se.ru do vlastního hnízda, když jsem se živil subdodávkami do továren na manuální skříně.
ericn
@Mokrous s DQ381 asi nikdo problém nemá, má to mokrý spojky a něco vydrží, ale s DQ200, suchý spojky, je spojeno problémů dost. Třeba mechatronika, já už jí mám měněnou a to má auto jen 135 tis km, zazlobila mě hned 2x (nechala mě na cestě) a už zas škube jak o závod. Tj čekám, že se vysype potřetí, ale naštěstí u služební Octávky 🤣
Avatar - Mokrous
Mokrous
@ericn To je potom totálně na prd. To chápu. Já se suchý DQ200 vyhýbám co to jde, ale když jsem ji jezdil jako novou, nebo zánovní, tak se chovala taky velmi dobře. Ale nikdy jsem jí neměl dýl jak na pár desítek minut...
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Mokrous Suchá se nedá jezdit ani nová ani zánovní 👍👍👍
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Horký Hrom Se mnou vlastně není žádná suchá 😅
Sevca1
@Arese No tak nové auta z koncernu, teda kromě Fabie a Kamiqu, ještě snad Karog v benzínu a nějaký Seat, kupují firmy do fleetu, takže jim je to jedno. Fyzické osoby většinou koncern nekupují kromě vyjmenovaných typů. Takže kde je problém 😀
Arese
@Sevca1 Kde je problém?! Problém je, že už i pro koncern VW je manuál sprosté slovo. Dokonce už i u hot-hatche, resp. v případě této škodovky warm-hatche...😧👎
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Arese V době elektromobility už to bude přežitek 👍👍👍