Ekonomika
Nejprve jsem se omylem koukal na ty vysledky prodeju a rekl jsem si, ze se ty prodeje EV dost rozjizdi, ale pak jsem zjistil, ze je to za cely rok. Jinak za to samotne zari nic moc, no. Otazkou jeste je, kolik z tech "prodanych" vozu registrovali sami dealeri. Ta Toyota dobre vysmelila tem statnim organizacim ty svoje temer neprodejne bZ4X. Neni umeni neco vyrobit, ale hlavne to dobre prodat. Cesky stat tu sehral zase skvelou roli uzitecneho id..ta.
@Frfla Když přišly LED žárovky, tak to bylo úplně stejné pozvolné.
@KANKUNEN LEDky se prosadili, ze to zakaznici chteli a to dost behem kratke doby, EV se nam tu uz vnucuje tak 10 let, vcetne ruznych dotaci a stale je to prodejne slabe.
@Frfla
jo kdyz se pred tim zakazaly topny koule 🤦♂️
jo kdyz se pred tim zakazaly topny koule 🤦♂️
@Frfla To je přesný, LED žárovkám to trvalo jednu sezónu a zákazník dostal sice dražší, ale o dost lepší produkt, což se o EV říci nedá 😉
10 let je nám tu hrnou EV do hlavy a pořád ne a ne se prosadit, proč asi? Protože to lepší produkt prostě není, jen mírně jiný a výrazně dražší, navíc s horšími provozními vlastnostmi...
10 let je nám tu hrnou EV do hlavy a pořád ne a ne se prosadit, proč asi? Protože to lepší produkt prostě není, jen mírně jiný a výrazně dražší, navíc s horšími provozními vlastnostmi...
@ericn Váš diskuzní příspěvek je přesně důvod proč se BEV neprodávají ve větším objemu. Hodně lidí to čte a neví, že to jsou jenom kecy někoho kdo v životě neseděl v BEV. BEV je totiž lepší produkt s výrazně lepšími provozními vlastnostmi. Porovnatelné vozy jsou již jenom mírně dražší a ceny padají. Řešením je i mírně ojetá auta. Já jsem koupil 2,5 roku staré auto (najeto 40 000 km, záruka 4,5 roku) za poloviční cenu (1 250 000 Kč - 595 000,- Kč) a jsem nadšen. A jenom proto, že jsem použil vlastní hlavu a vlastní kalkulaci a nečetl ty žvásty na internetu. Průměrné náklady na elektřinu za rok provozu mi dělají 71 Kč/100 km. Celkové náklady vč. servisu, pojištění, pneumatik a drobných investic mi vyšly na 3,79 Kč/ km. U benzinového auta (10 let staří) poslední rok provozu mně vyšel na 7,84 Kč/km a to bylo v roce, kdy benzín nestal těch 50 Kč/l jak si ještě pamatujeme. Ale to zjistíte až si BEV koupíte.
@Petr Pinkas Tak pár jsem jich okusil, ne jen na testovací jízdu, ale i na delší trasy včetně veřejného nabíjení a ani jeden mě nijak zvlášť neoslovil.
Namátkou iD.3 Pro, iD4 GTX, Enayq 85, Kona EV, MB EQA. Tj tvůj diskusní příspěvek je poměrně mimo... Smiř se s tím, že EV každému prostě nevyhovuje. Pokud tobě ano, fajn, ale nevnucuj ho ostatním 😉
Namátkou iD.3 Pro, iD4 GTX, Enayq 85, Kona EV, MB EQA. Tj tvůj diskusní příspěvek je poměrně mimo... Smiř se s tím, že EV každému prostě nevyhovuje. Pokud tobě ano, fajn, ale nevnucuj ho ostatním 😉
@ericn Četl jste můj příspěvek ? Komu co vnucují? BEV každému nevyhovuje, s tím souhlasím. Je to moje 14 auto v životě tak mohu porovnávat. Ale , že je to lepší produkt s výrazně lepšími provozními vlastnostmi za tím si stojím. A to se nebavím o zdraví a otravování smradem .
@Petr Pinkas Ale ja bych rad do EV naskocil, ale nemam moznost nabijeni. Jsem ten z mala, co bydli na sidlisti. Verejne nabijecky v okoli jen dve z toho jedna uz rok zabalena v igelite s napisem "Mimo provoz", druha z ruky. Dalsi vec je, ze potrebuji auto s kufrem - kombika, idelane ID.7, ale 1,4M je pro me neakcetovatelne. Mensi zadrhele jsou pak: omezeny dojezd, rychlost nabijeni a vyssi cena dobijeni u verejnych nabijecek. Vyhody: tichy provoz, lepsi zrychleni. Celkova bilance +/- = EV ne!!!
@Frfla Vidíte, a poslední slova jsou to co já kritizuji. Správně jste měl napsat " EV pro mně ne!!!" A s tím souhlasím. Potom dochází k takovým situacím, kdy moje známa, která se nikdy nezajímala o auta mi najednou řekne " Stavte se někdy k nám na chatu (54 km), ale nevím jestli tam s tím elektrickým autem dojedeš a nemáš strach, že ti shoří dům?". Od kdy je najednou tak chytrá, aha čte kecy na internetu. A to je to co mi vadí. Já přece také netvrdím, když někdo napíše, že mu BEV nevyhovuje, tak mně vlastě nutí do koupě spalinového auta jak to je v každém druhém příspěvku. A jak bude svět vypadat v roce 2035? To ví jen Bůh, pokud v něho věříte, tak proč se dnes rozčilovat. Nechme tomu volný průběh, ale nepišme hlouposti.
@Petr Pinkas Ked si niekto kupuje auto na zaklade kecov v diskusii na auto.cz, tak si nezasluzi mat obcianku a podla toho tvojho zbytocneho prispevku ani ty nie 🤣
@Petr Pinkas tak to toho prvniho majitele vyšel bez elektřiny a servisu kilometr na 15 korun. Pekny hlavně ze jsi nadšený...
@Zetti dobře ty 😉
@ericn osobni zkusenost, ja sem na tom ještě hůř. Za 3 roky mam 30000km. Zadnemu jantarovi delat radost nebudu. Z garaze to pojede rovnou na srotak.
@Zetti jj, sleduji, že koupě bZ4X (nebo jak se to píše) nebyl dobrý nápad 😉 To je osobní zkušenost a ta je asi nejvíc, kolega Pinkas je "ten druhý", co si myslí, že na tom vydělal. No přejme mu to...
@ericn
Nic neni jak to vypada. Auto jezdi pěkně, zdá ze baterka viditelne nedegraduje, furt dava asi 350km, nova nedávala vic. Tohle se da vztahnout na vsechny eauta. Ztratu ceny jsem si zkompenzoval dvema úžasnými veterany s hvezdou a osmi hrnky, kdybych nenechal moji polovicku párkrát vymrznout ve jménu elektrickeho dojezdu, tak mi mi to neprošlo. Ale schválně jsem to fakt neudelal.
Nic neni jak to vypada. Auto jezdi pěkně, zdá ze baterka viditelne nedegraduje, furt dava asi 350km, nova nedávala vic. Tohle se da vztahnout na vsechny eauta. Ztratu ceny jsem si zkompenzoval dvema úžasnými veterany s hvezdou a osmi hrnky, kdybych nenechal moji polovicku párkrát vymrznout ve jménu elektrickeho dojezdu, tak mi mi to neprošlo. Ale schválně jsem to fakt neudelal.
@Zetti Tak se mám smát prvním majitelům LED TV, co jí kupovali za 200 000,- a to v rozlišení jak tv ?Dnes si koupím za 20 000 v podstatně vyšším rozlišení. Ale tomu se říká vývoj. To Vy ale nepochopíte.
@KANKUNEN V roce 1912 tvořily 38 procent vozového parku v USA elektromobily. Nyní jsou to 2 procenta. Zavilí nepřátelé klimaticky odpovědné společnosti to označují za špatný výsledek. Já říkám slušný výsledek. Stačí znásobit dotace, zavést více regulací, zpřísnit pokuty automobilkám, zkomplikovat provoz fosilů, učit klimatickou politiku každý den ve školách a mohla by nastat zlatá doba elektromobilů jako v roce 1912 👍👍👍
Mám tušení, proč nikdo nekupuje křivé H. Ten design je opravdu příšerný.
@KANKUNEN
Mne inster aj celkom dizajnovo sedi.. ale je to uzke auto ... s kufrom 280L ako v mojom pole ktoreho vznik sa datuje este do r 2009 ... neviem si fakt predstavit zeby som presedlal z pola do este uzsieho instera pritom keby bol o chlp vacsi uz by to mohlo byt zaujimave auto... prave aj pre nas beznych majitelov sidliskovych fabii ibizy pola ria i20tky... no a na elroqa za 35 babiek fakt nemam ani by mi nestal za to na tych 7000km rocne co robim... ale udajne skoda uz chysta mensie ev od elroqa.. epiq?...
Ano ok.. je tu nova elektricka C3.. ale stale pre mna pridraha vzhladom na moj maly rocny najazd... ale spalovacia C3 sa mi paci... tu si este na jar preklepnem
Mne inster aj celkom dizajnovo sedi.. ale je to uzke auto ... s kufrom 280L ako v mojom pole ktoreho vznik sa datuje este do r 2009 ... neviem si fakt predstavit zeby som presedlal z pola do este uzsieho instera pritom keby bol o chlp vacsi uz by to mohlo byt zaujimave auto... prave aj pre nas beznych majitelov sidliskovych fabii ibizy pola ria i20tky... no a na elroqa za 35 babiek fakt nemam ani by mi nestal za to na tych 7000km rocne co robim... ale udajne skoda uz chysta mensie ev od elroqa.. epiq?...
Ano ok.. je tu nova elektricka C3.. ale stale pre mna pridraha vzhladom na moj maly rocny najazd... ale spalovacia C3 sa mi paci... tu si este na jar preklepnem
@3_diamanty chodím denně kolem dealerství Hyundaie, přišel jsem za tu dobu na chuť novému Santa Fe nebo Starii, zvykám si pomalu na Ioniq 9, ale Inster je pořád stejně nepěkný jako na začátku
@kozakm včera jsem na dálnici potkal Taycana GTS a Ioniq 6 (přijde mi, že je to taková kopie zadku Porsche) a když ho Taycan předjížděl... boční silueta podobná, pohled zezadu - jak kdyby dali Taycana do pračky a von se srazil😊
Obavam se, ze na to, co to je, je to drahe jako prase. Spring je o tretinu levnejsi, a neni to az takovy rozdil.
A designovky jako Panda, Renault 5 nebo 4 jsou jen mirne drazsi.
Existujou.
Ale cena je vysoka.
Napr. Corsa, P208, R5.
Tie ev ekvivalenty odvodene od corsy ci 208 su pekelne drahe .. tu vidiet ze sa pri tychto malych autach s ich ev alternativou vopred este moc neratalo a ich "dodatocna" prerabka" uz potom urobi svoje
m.mobile.de/…m/438949274.html?…
Ta cena nemusi byt tak strasna.
Opel Corsa
Electric *LED*SHZ*LHZ*PDC*AUTO KLIMA*DAB+*
23.790 €