Ekonomika

Zpět na článek

Registrace elektromobilů v Česku v září 2025: Škoda suverénní, nahoru šplhá Toyota

42 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Je jasne ze skody budu vpredu... prekvapuje ma ale relativne slaby nastup instera a pritom nie je vyslovene drahy na ev pomery ... ale je zrejme uz moc maly... a prave tu vidim akusi nevyuzitu sancu... a nadalej dieru na trhu... pretoze bud mate velke drahe ev za 2 melony alebo potom prditka ako spring ci inster .. ev velkosti fabie ci pola ale stale akosi nikde nevidim a tu by prave mohla byt aj najvacsia cielovka a najviac zaujemcov o ev...
Trtkal
@3_diamanty
Obavam se, ze na to, co to je, je to drahe jako prase. Spring je o tretinu levnejsi, a neni to az takovy rozdil.

A designovky jako Panda, Renault 5 nebo 4 jsou jen mirne drazsi.
Avatar - Doupik
Doupik
@Trtkal Za mě je to obrovský rozdíl. Dacia je někde na cestě mezi spartánskou hračkou jako Citroen Ami a normálním EV, Inster je zpracováním a komfortem skvělý dospělý vůz a naopak se mi cenový rozdíl od Springu zdá malý.
DonVito
@3_diamanty

Existujou.
Ale cena je vysoka.
Napr. Corsa, P208, R5.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@DonVito
Tie ev ekvivalenty odvodene od corsy ci 208 su pekelne drahe .. tu vidiet ze sa pri tychto malych autach s ich ev alternativou vopred este moc neratalo a ich "dodatocna" prerabka" uz potom urobi svoje
DonVito
@3_diamanty
m.mobile.de/…m/438949274.html?…

Ta cena nemusi byt tak strasna.
Opel Corsa
Electric *LED*SHZ*LHZ*PDC*AUTO KLIMA*DAB+*
23.790 €
ptr078
@DonVito Za to mas golfa 🤣
Mr.Murphy
@3_diamanty Optimum je Grande Panda.... myslim rozmery a vlastnosti. Cenu nehodnotim....
Frfla
Nejprve jsem se omylem koukal na ty vysledky prodeju a rekl jsem si, ze se ty prodeje EV dost rozjizdi, ale pak jsem zjistil, ze je to za cely rok. Jinak za to samotne zari nic moc, no. Otazkou jeste je, kolik z tech "prodanych" vozu registrovali sami dealeri. Ta Toyota dobre vysmelila tem statnim organizacim ty svoje temer neprodejne bZ4X. Neni umeni neco vyrobit, ale hlavne to dobre prodat. Cesky stat tu sehral zase skvelou roli uzitecneho id..ta.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
@Frfla Když přišly LED žárovky, tak to bylo úplně stejné pozvolné.
Frfla
@KANKUNEN LEDky se prosadili, ze to zakaznici chteli a to dost behem kratke doby, EV se nam tu uz vnucuje tak 10 let, vcetne ruznych dotaci a stale je to prodejne slabe.
kesumb
@Frfla
jo kdyz se pred tim zakazaly topny koule 🤦‍♂️
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kesumb

Proč opět lžeš?

www.svet-svitidel.cz/…lasicke-zarovky/
kesumb
@rohYpnol
nařízení EK 1428/2015 platne od 1/2018 zakazalo prodej halogenovych zarovek v 2016, lhari!
ericn
@Frfla To je přesný, LED žárovkám to trvalo jednu sezónu a zákazník dostal sice dražší, ale o dost lepší produkt, což se o EV říci nedá 😉

10 let je nám tu hrnou EV do hlavy a pořád ne a ne se prosadit, proč asi? Protože to lepší produkt prostě není, jen mírně jiný a výrazně dražší, navíc s horšími provozními vlastnostmi...
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@ericn Váš diskuzní příspěvek je přesně důvod proč se BEV neprodávají ve větším objemu. Hodně lidí to čte a neví, že to jsou jenom kecy někoho kdo v životě neseděl v BEV. BEV je totiž lepší produkt s výrazně lepšími provozními vlastnostmi. Porovnatelné vozy jsou již jenom mírně dražší a ceny padají. Řešením je i mírně ojetá auta. Já jsem koupil 2,5 roku staré auto (najeto 40 000 km, záruka 4,5 roku) za poloviční cenu (1 250 000 Kč - 595 000,- Kč) a jsem nadšen. A jenom proto, že jsem použil vlastní hlavu a vlastní kalkulaci a nečetl ty žvásty na internetu. Průměrné náklady na elektřinu za rok provozu mi dělají 71 Kč/100 km. Celkové náklady vč. servisu, pojištění, pneumatik a drobných investic mi vyšly na 3,79 Kč/ km. U benzinového auta (10 let staří) poslední rok provozu mně vyšel na 7,84 Kč/km a to bylo v roce, kdy benzín nestal těch 50 Kč/l jak si ještě pamatujeme. Ale to zjistíte až si BEV koupíte.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Petr Pinkas

To vidíme třeba na i3 by Vaculík, jak je BEV lepším produktem, že... 🤣🤣🤣
ericn
@Petr Pinkas Tak pár jsem jich okusil, ne jen na testovací jízdu, ale i na delší trasy včetně veřejného nabíjení a ani jeden mě nijak zvlášť neoslovil.

Namátkou iD.3 Pro, iD4 GTX, Enayq 85, Kona EV, MB EQA. Tj tvůj diskusní příspěvek je poměrně mimo... Smiř se s tím, že EV každému prostě nevyhovuje. Pokud tobě ano, fajn, ale nevnucuj ho ostatním 😉
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@ericn Četl jste můj příspěvek ? Komu co vnucují? BEV každému nevyhovuje, s tím souhlasím. Je to moje 14 auto v životě tak mohu porovnávat. Ale , že je to lepší produkt s výrazně lepšími provozními vlastnostmi za tím si stojím. A to se nebavím o zdraví a otravování smradem .
ericn
@Petr Pinkas Tak stát si zatím můžeš, ale je to tvůj pohled na věc a aut jsem měl v životě víc, pokud to má být závod 😄

Ne, není to lepší produkt, za tím si zas stojím já... Hmm a co teď? Budeme se omračovat argumenty? Asi ne, že?

Prostě je to tak, že jednomu vyhovuje ICE a druhému EV 😉
Frfla
@Petr Pinkas Ale ja bych rad do EV naskocil, ale nemam moznost nabijeni. Jsem ten z mala, co bydli na sidlisti. Verejne nabijecky v okoli jen dve z toho jedna uz rok zabalena v igelite s napisem "Mimo provoz", druha z ruky. Dalsi vec je, ze potrebuji auto s kufrem - kombika, idelane ID.7, ale 1,4M je pro me neakcetovatelne. Mensi zadrhele jsou pak: omezeny dojezd, rychlost nabijeni a vyssi cena dobijeni u verejnych nabijecek. Vyhody: tichy provoz, lepsi zrychleni. Celkova bilance +/- = EV ne!!!
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Frfla Vidíte, a poslední slova jsou to co já kritizuji. Správně jste měl napsat " EV pro mně ne!!!" A s tím souhlasím. Potom dochází k takovým situacím, kdy moje známa, která se nikdy nezajímala o auta mi najednou řekne " Stavte se někdy k nám na chatu (54 km), ale nevím jestli tam s tím elektrickým autem dojedeš a nemáš strach, že ti shoří dům?". Od kdy je najednou tak chytrá, aha čte kecy na internetu. A to je to co mi vadí. Já přece také netvrdím, když někdo napíše, že mu BEV nevyhovuje, tak mně vlastě nutí do koupě spalinového auta jak to je v každém druhém příspěvku. A jak bude svět vypadat v roce 2035? To ví jen Bůh, pokud v něho věříte, tak proč se dnes rozčilovat. Nechme tomu volný průběh, ale nepišme hlouposti.
DonVito
@Petr Pinkas
👍👍👍
Problemem je hlavne nedostatek (relevantnich) informaci.

A premira sumu a kravin.
ptr078
@Petr Pinkas Ked si niekto kupuje auto na zaklade kecov v diskusii na auto.cz, tak si nezasluzi mat obcianku a podla toho tvojho zbytocneho prispevku ani ty nie 🤣
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@ptr078 Kdo Vám dává právo hodnotit, který příspěvek je nebo není zbytečný, a kdo si zaslouží mít nebo nemít občanku? Zamyslete se nad sebou.!!
Avatar - Zetti
Zetti
@Petr Pinkas tak to toho prvniho majitele vyšel bez elektřiny a servisu kilometr na 15 korun. Pekny hlavně ze jsi nadšený...
ericn
@Zetti dobře ty 😉
Avatar - Zetti
Zetti
@ericn osobni zkusenost, ja sem na tom ještě hůř. Za 3 roky mam 30000km. Zadnemu jantarovi delat radost nebudu. Z garaze to pojede rovnou na srotak.
ericn
@Zetti jj, sleduji, že koupě bZ4X (nebo jak se to píše) nebyl dobrý nápad 😉 To je osobní zkušenost a ta je asi nejvíc, kolega Pinkas je "ten druhý", co si myslí, že na tom vydělal. No přejme mu to...
Avatar - Zetti
Zetti
@ericn
Nic neni jak to vypada. Auto jezdi pěkně, zdá ze baterka viditelne nedegraduje, furt dava asi 350km, nova nedávala vic. Tohle se da vztahnout na vsechny eauta. Ztratu ceny jsem si zkompenzoval dvema úžasnými veterany s hvezdou a osmi hrnky, kdybych nenechal moji polovicku párkrát vymrznout ve jménu elektrickeho dojezdu, tak mi mi to neprošlo. Ale schválně jsem to fakt neudelal.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Zetti Tak se mám smát prvním majitelům LED TV, co jí kupovali za 200 000,- a to v rozlišení jak tv ?Dnes si koupím za 20 000 v podstatně vyšším rozlišení. Ale tomu se říká vývoj. To Vy ale nepochopíte.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Zetti A navíc, proč to řešíte? To byla jeho věc a jeho život. Já si řeším svůj život a Vy si řešte svůj. Já také neřeším, že první benzínové auta stálý tolik co dům v Praze. Tak to prostě chodí.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@KANKUNEN V roce 1912 tvořily 38 procent vozového parku v USA elektromobily. Nyní jsou to 2 procenta. Zavilí nepřátelé klimaticky odpovědné společnosti to označují za špatný výsledek. Já říkám slušný výsledek. Stačí znásobit dotace, zavést více regulací, zpřísnit pokuty automobilkám, zkomplikovat provoz fosilů, učit klimatickou politiku každý den ve školách a mohla by nastat zlatá doba elektromobilů jako v roce 1912 👍👍👍
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Horký Hrom
Dobrý point, Trofimove. Konečně. Pardon, Bariku 👍
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mám tušení, proč nikdo nekupuje křivé H. Ten design je opravdu příšerný.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@KANKUNEN
Mne inster aj celkom dizajnovo sedi.. ale je to uzke auto ... s kufrom 280L ako v mojom pole ktoreho vznik sa datuje este do r 2009 ... neviem si fakt predstavit zeby som presedlal z pola do este uzsieho instera pritom keby bol o chlp vacsi uz by to mohlo byt zaujimave auto... prave aj pre nas beznych majitelov sidliskovych fabii ibizy pola ria i20tky... no a na elroqa za 35 babiek fakt nemam ani by mi nestal za to na tych 7000km rocne co robim... ale udajne skoda uz chysta mensie ev od elroqa.. epiq?...

Ano ok.. je tu nova elektricka C3.. ale stale pre mna pridraha vzhladom na moj maly rocny najazd... ale spalovacia C3 sa mi paci... tu si este na jar preklepnem
kozakm
@3_diamanty chodím denně kolem dealerství Hyundaie, přišel jsem za tu dobu na chuť novému Santa Fe nebo Starii, zvykám si pomalu na Ioniq 9, ale Inster je pořád stejně nepěkný jako na začátku
Avatar - Man Ký
Man Ký
@kozakm včera jsem na dálnici potkal Taycana GTS a Ioniq 6 (přijde mi, že je to taková kopie zadku Porsche) a když ho Taycan předjížděl... boční silueta podobná, pohled zezadu - jak kdyby dali Taycana do pračky a von se srazil😊
kozakm
@Man Ký Ioniq 6 je jako kdybych se já pokusil nakreslit Taycana z paměti 😊
Johnn
@3_diamanty příští rok budeš mít ze Žiliny EV2 , nebo už dnes můžeš mít větší EV4, EV3.
ericn
@Johnn bohužel se na ně nedá dívat a levné taky nejsou… Takže žádný zázrak ani “game changer” 😉
kozakm
@Johnn EV4 je suverénně nejhnusnější Kia, hlavně v liftbacku