Novinky
Je na takovém uspořádání něco převratného kromě faktu že takový nesmysl nikdo nevyrábí ?
Čekám kdy si někdo nechá patentovat čtverec a obdélník
Čekám kdy si někdo nechá patentovat čtverec a obdélník
Motory se třemi řadami válců jsou v letectví známé od roku 1917 a vyráběné až do 30. let, třeba Napier Lion nebo Lorraine-Dietrich 12E.
Dá se předpokládat, že tato konstrukce buď patentově chráněna nebyla nebo ochrana již vypršela. Zároveň z článku není zcela zřejmý konkrétní předmět ochrany - resp. přesné znění patentové přihlášky.
Zbývá otázka, zda se takové řešení v dnešní době, pro firmu jako Porsche, vyplatí chránit patentem. Nemyslím, že by se dnes našlo tolik výrobců, kteří by chtěli také uplatnit takový motor tak, aby bylo nutné platit patentovou ochranu.
No, ale když mají dost peněz, tak proč ne. Ale co já, jako "zapšklý důchodec" vím, nic. 😀
Dá se předpokládat, že tato konstrukce buď patentově chráněna nebyla nebo ochrana již vypršela. Zároveň z článku není zcela zřejmý konkrétní předmět ochrany - resp. přesné znění patentové přihlášky.
Zbývá otázka, zda se takové řešení v dnešní době, pro firmu jako Porsche, vyplatí chránit patentem. Nemyslím, že by se dnes našlo tolik výrobců, kteří by chtěli také uplatnit takový motor tak, aby bylo nutné platit patentovou ochranu.
No, ale když mají dost peněz, tak proč ne. Ale co já, jako "zapšklý důchodec" vím, nic. 😀
@gil54 Nejdéle je dělala Isotta-Fraschini, pravda, po krátké zážehové letecké kariéře jako lodní diesel. Původní W18 po Isottě dnes, ano dodnes, dělá od 50tých let firma CRM. Dnešní verze od CRM končí, dle požadovaného load indexu, až na 2400 koních. Překvapivě je to pořád komůrkový motor, i s Common-railem! Blok má původ v leteckém motoru ASSO 750 z roku 1934, slušná kariéra, loni to bylo 90 let... byť diesel již má blok samozřejmě z litiny. Motory používali po válce třeba torpédové čluny a jiné rychlé lodě.
Ne, to sis to jenom špatně vyložil. Ty zmíněné W8, W12 a W16 z prvního odstavce článku se vztahují ke dvěma dvojitým řadám válců.