Novinky
@Michal Ježek
Ne, to sis to jenom špatně vyložil. Ty zmíněné W8, W12 a W16 z prvního odstavce článku se vztahují ke dvěma dvojitým řadám válců.
Ne, to sis to jenom špatně vyložil. Ty zmíněné W8, W12 a W16 z prvního odstavce článku se vztahují ke dvěma dvojitým řadám válců.
@gil54 Nejdéle je dělala Isotta-Fraschini, pravda, po krátké zážehové letecké kariéře jako lodní diesel. Původní W18 po Isottě dnes, ano dodnes, dělá od 50tých let firma CRM. Dnešní verze od CRM končí, dle požadovaného load indexu, až na 2400 koních. Překvapivě je to pořád komůrkový motor, i s Common-railem! Blok má původ v leteckém motoru ASSO 750 z roku 1934, slušná kariéra, loni to bylo 90 let... byť diesel již má blok samozřejmě z litiny. Motory používali po válce třeba torpédové čluny a jiné rychlé lodě.
Je na takovém uspořádání něco převratného kromě faktu že takový nesmysl nikdo nevyrábí ?
Čekám kdy si někdo nechá patentovat čtverec a obdélník
Čekám kdy si někdo nechá patentovat čtverec a obdélník
@gil54 Tento patent nie je pre Porsche, ale ako druhy najvacsi akcionar v Bugatti si toto patentovalo pre nastupcu dnesnych V16 motorov, kedze sa snazia skratit dlzku pohonneho ustrojenstava a Mate Rimac sa bude snazit odkupit podiel Porsche v Bugatti.
@Othello Je to prevratne v tom, ze sa vdaka tomu skrati dlzka dnesnych V16 a W16 motorov, takze tento patent je pripraveny pravdepodobne pre buduceho nastupcu Bugatti Turbillon.
Dá se předpokládat, že tato konstrukce buď patentově chráněna nebyla nebo ochrana již vypršela. Zároveň z článku není zcela zřejmý konkrétní předmět ochrany - resp. přesné znění patentové přihlášky.
Zbývá otázka, zda se takové řešení v dnešní době, pro firmu jako Porsche, vyplatí chránit patentem. Nemyslím, že by se dnes našlo tolik výrobců, kteří by chtěli také uplatnit takový motor tak, aby bylo nutné platit patentovou ochranu.
No, ale když mají dost peněz, tak proč ne. Ale co já, jako "zapšklý důchodec" vím, nic. 😀