Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Superb ujela přes 2800 km na jednu nádrž! Diesel stále nemá přemožitele

66 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já bych při takovém pokusu raději vystoupil za jízdy. Ti co jezdí na spotřebu mi způsobují potíže. Kroutí se mi nohy v bolestech.
Avatar - honzaHK
honzaHK
😁@KANKUNEN
Lubo
@KANKUNEN Průměrná rychlost dosáhla slušných 80 kilometrů, což v dopravní špičce máte v některých dnech problém dosáhnout i na dálnici D1.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@Lubo neznám trasu z Lodže do Paříže, ale předpokládám ze zvolili den a trasu takovou, aby těch "80" mohli jet celkem permanentně. Takze v tomto případě asi ta rychlost byla fakt nudná
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Lubo jakákoliv jízda na extrémne nizkou spotřebu je nudná a vyčerpávající. To s realitou a bezpečnosti nema nic společného.
Mr.Murphy
@Mikesus hele je pravda že kdysi jsem jel na spotřebu o víkendu na dálnici a jel jsem 90kmh. Mimochodem ta CNG Octávie při té jízdě brala 3,3kg na 100 😄

a opravdu mi co 5 minut brzdilo auto v kufru protože lidi prostě neočekávají, že na prázdné dálnici pojede osobák 90. Tím pádem třeba uhnou do pravého když je něco dojíždí a v tu chvíli jsou teprv v šoku že se tam někdo plazí.

PS: jel jsem tam jen cca 20 minut a pak vypadnul.... už bych to znovu nedělal.
vencelín
@Mr.Murphy
Při takovém stylu jízdy ta kokta žrala nějak hodně 😊.
V takovém případě bych očekával spotřebu tak někde kolem 2,5 kg/100 km.
Já jsem jezdil běžně 1. třídu tak že mezi vesnicemi 110 až 130, do vesnic plachtění a spotřeba 2,7 až 2,8 kg/100.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@KANKUNEN průměr 80km/h je málo?

Chápu, taky nemám rád ***ly po dálnicích v Česku valí 130 tacho.
Lubo
Keby sa zlomok peňazí investovaných do prechodu EV prelial do toho, aby u nás nejazdili Euro 3 a staršie, lepšej kontroly emisií, vykuchaných filtrov, užitkových áut, a zlepšenia verejnej dopravy, ...
vzduch v mestách by bol dnes a ešte veľa veľa rokov oveľa čistejší.

Edit: Ale to by bolo asi veľa práce, a utópie, smernice, regulácie, atď, to je parketa kde sa dá "vyřádit" lepšie.

A to píšem ako spokojný majiteľ EV.
Avatar - sargis
sargis
@Lubo Presne tak. Ked si uvedomime, ze priemerny vek vozoveho parku u nas je 14-15 rokov /t.j. na jedno nove auto pripada teoreticky 30 rocny voz v aktivnej sluzbe, plus vykuchane DPF hlavne u magorov co jazdia na diesli 5km do roboty len, atd....
Lubo
@sargis v ČR aktuálne 16,48 let.

www.suri.cz/…-park-v-cr-a-eu/
Rezna
@Lubo
Porad zavadejici cislo!
Trtkal
@Lubo Na západě se to děje běžně. Alespoň co se týká vjezdu do velkých měst. Smraďoši se do většíny metropolí už nedostanou.

Že v pepíkově, kde vládne svatý diesel s vymláceným FAP, to neděláme, a čekáme, zda to někdo vyřeší za nás, to už je spíš diagnóza.

A snaha EU a západních zemí zastavit alespoň další výrobu smraďochů je u nás bráno jako ekoterror.

Trochu mi to připomíná námitky proti zřízení parkovacích zón v našem městečku s naprosto symbolickou cenou 50 Kč ročně za jedno auto a asi 1000 Kč za druhé. Máme tu lidi, co jsou schopni proti tomuto protestovat a jedním dechem začít nadávat, že jim v ulici parkuje spousta cizích aut a dodávek a nemají kde parkovat. 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Lubo jelikoz ani euro5 diesel neplni emisni limity, tak je mnohem levnejsi, rychlejsi a efektivnejsi dat peníze do ev nez do všech aut od euro5 a horších.
Lubo
@Mikesus Choď sa prejsť do Ríma. Tam je premávka čosi väčšia ako v okresnom meste v ČR. Boli tam Euro 4 a novšie vozidlá a dýcha sa tam úplne v pohode, oveľa oveľa lepšie ako v ČR.

Ja viem, že si potrebuješ kopnúť do dieselu, ale nesúhlasím, že to čo robíme je levnější, naopak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Lubo v Římě jsem byl a obzvlast v lete je to děs. To je v Praze v lete o dost lepší. Nepoteebuju do ničeho kopat, jen říkám podložená fakta. Diesel euro 5 byl doložen, ze ma horší emise nez i euro3.
Lubo
@Mikesus to je ten pokrok a super regulácie. A možno o pár zistíme, že môj EV škodí v sumáre životnému prostrediu viac ako môj diesel Euro 6d.

Možno to len menej vidno? Fakt neviem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Lubo životnímu prostředí možná víc, ale rozhodně ovzduší v obydlených oblastech a zdravotní dopady budou oproti dieselu zanedbatelné. To je ten hlavní důvod, civilizační choroby způsobené emisemi a s tim spojené obrovské finanční ztráty
Lubo
@Mikesus pár ľudí nás EV má a možno bude mať 30% ľudí o 10 rokov keď sa všetko “podarí”? A cena bude obrovská.
Muž s koženou brašnou nesmí projít.

Ale vzduch v meste sa ti nezlepší pokiaľ sa nebudú riešiť dopady vozového a 15 rokov a viac, vykuchané filtre, staré dodávky, náklaďáky a užitkáče.

A k tomu sa pridajú ľudia kúriaci drevom kde to pôjde, lebo ETS2.

Rande s realitou.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Lubo ano, takive vraky se meli řešit davno. To by bylo nejlevnější a nejrychlejší. Ale opět by tu lidi křičeli, jak je omezování, ze si můžou přeci jezdit cim chteji.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Lubo

On nejspíš dávno dostal ojnicí z dieselu po hlavě a výsledkem je trvalé poškození mozku a snížená schopnost myslet... Nerozezná ani divokého kačera, satirockou rubriku fake news, od reality 🤣🤣🤣
Avatar - Man Ký
Man Ký
Za jednu výplatu si mohu koupit 384548 kostek cukru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Man Ký a budes se pak trápit stejne jako jízdou s tímhle motorem.
Zrovna minulý týden jsem potkal souseda, co si tdi 142kw superba koupil a těšil se na nej. Ted jen nadává, ze za 12 tis km dolil uz 6l oleje a musi porad jeden vozit sebou na delsi cesty. Presne takovy krám chces mit doma. A ze uz je 4 dny z polska zpet a navigace mu stále tvrdi, ze je ve Varšavě.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mikesus snažil jsem se naznačit, jak užitečná taková vlastnost je😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Man Ký ja jsem to pochopil. A představa sníst ten cukr a jezdit s dieselovym superbem, tka výsledek je stejny.
vencelín
@Man Ký
V jednom příspěvku je Mončičák schopen vyplodit až 384548 blbých písmenek........

Relevance vašeho příspěvku ve vztahu k témetu článku je jaká???????
rado driver
pokiaľ mu nevyhodí hlášku, že treba doplniť olej 😄
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rado driver kolega má Peugeot 207 s motorem HDi. pořídil ho za 7000 korun. pořád jezdí, ale spotřeba oleje je půl litru co 500-600 km😊 je to prakticky dieselový dvoutakt😊
Avatar - sachs800
sachs800
@Man Ký Tak to byla svého času ( a není to zas tak dávno) norma VW. Litr na 1000.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@sachs800 porad to je podobné.
kyklop
@sachs800 +- liter oleja na 1000km má v manuáloch asi každý výrobca 😉
Mr.Murphy
ano, v dojezdu na jedno nabití/tankování nemá diesel konkurenci. Jinak je to utrpení. Ale nerozporuju výhody dieselu - všichni co pravidelně jezdíte Lodž-Paříž si ho určitě kupte!
Rezna
@Mr.Murphy
Já jo... mě třeba vyhovuje jizdni charakter pohone jednotky.
Mr.Murphy
@Rezna užij si to. Každý ať jezdí tím co mu sedí 😄 Možnosti zatím jsou 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mr.Murphy

Možnosti bohužel často nejsou. V EU.
kyklop
@rohYpnol prečo? Zrovna u toho Superba máš dízel, benzín, hybrid. Akú ďalšiu možnosť by si chcel?
Rezna
@Mr.Murphy
Zatim jsou, skoda jen že nám tuhle možnost chtějí vzít, respektive ekonomicky znevýhodnit tak, že si to průměrný člověk nebude moc dovolit.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Rezna az to nebude smrdí, ať se to klidně prodava. Až majitele ne údolí bezohledni a budou vypouštět jedovaté látky jen sami sobe, ať klidně jezdi cim chteji. Je dobre, ze se uz na tyhle emise koika a podle toho by se melo i pokut9vat provozovatele. Jakmile ovlivňuje zdravi vsech ostatnich, ma přispívat podle vlivu na zdraví ostatnich. A auto neni nutnost, pro vetosnu lidi jen symbol lenosti, protoze je extremne lemne vlastnit auto a nicit ostatnim zdravi prakticky zdarma. Od toho je tu veřejná doprava, pokud chces nekam jezdit, ano neni tka pohodlná, ale taky resi tu neohleduplnost.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Rezna Charakter? Diesel? 👎👎👎Jedině bzukot elektromotoru je charakterní 👍👍👍
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Rezna tak urcite jsou lidi, kteří maji radi vibrující, nytujici a smrdici motory, kterym trva nekolik vterin nez zaregaujou na plyn. Kazdy ma rád neco jineho.
Rezna
@Mikesus
Však v pořádku, jen je škoda že to některým chtějí odepřít. Myslim, že by se spíš měl obměňovat vozový park postupně za novější a čistší vozy a ne ekonomicky trestat lidi, kteří na to nemají. Postupem času by majoritní vetsina lidi jezdila v ekologických mozech s blaženým úsměvem a iluzí že zachraní 0,002 tučňáky ročně na Antarktidě. A menší skupinka by si drkotala svoje zuby ve starých dieslech. Průměrné emise by bily zcela zanedbatelné a všichni by byly spokojeni.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Rezna kdyz ten smrad necháš jen sobe, tak klidně ať to je všude a kazdy si nuže zvolit bohužel takhle si lidi na ulici jemuzou zvolit, ze nejakej trouba jede se smradlavym dieselem, co neplni emise jinde nez v laboratoři, jen proto ze mu vyhovuje bolest hlavy a nemít potřebu podřazovat.
kyklop
@Mikesus v prípade súčasných dízlov sa nekoná ani dym, ani octový smrad. Si na špatnej adrese. Faktom je, že väčšina na cestach je výrazne staršia, takže tých pár mladých / nových od EU 6D to proste nezachráni a obmena potrvá dlho
Sevca1
@Mikesus No jo no, to že jsi vyzkoušel pouze koncern s dsg tak máš pocit že i ostatní reagují za několik vteřin. Pocuvajtě Mikešuš čo si predstavujetě pod takým pojmom několik vteřin. Dvě, tři nebo čtyři nebo dokonce víc? Hele nezastavam se naftaku, ale někdy napíšeš totální cicovinu . U synova 6 válce to rozhodně tak není 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Mr.Murphy Jaké zase utrpení? Co s tím pořád máte? Ano, benzín je o fous tišší a hladší a EV je téměř úplně tiché a hladké, ale jen co se motoru týče. Většina hluku v autě je však od podvozku a obtékajícího vzduchu. Moje jediné utrpení v autě zažívá moje perdel a pravá pata a koleno, když musím jet víc hodin v kuse a odmítám si zapnout Travel Assist. Tím utrpení končí.
kyklop
@Mokrous do určitej rýchlosti je tichší o dosť, od určitej rýchlosti to je asi fuk 😊 . Zapni travel assist, na dlhších cestach je to fajn pomocník
Avatar - Mokrous
Mokrous
@kyklop Já to prostě nesnáším. 2-3x do roka to zapnu na 20 minut v Rakousku na omezení na 100 Km/h, ale jinak řídím prostě sám. Poslední dobou už mám na veškeré počítače, aplikace a updaty alergii. Čeho je moc, toho je příliš.
kyklop
@Mokrous koľko ľudí, toľko chutí, chápem. Ja práve diaľničnú jazdu moc k životu nepotrebujem a tam som za aktívne udržiavanie v pruhu rád 😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@kyklop já ne. Mě bohatě stačí povinný Lane Keeping Assist, který se zapíná nad 60 km/h a tak mi případné vyjetí z pruhu pohlídá. Kdybych byl hodně mimo...
Jinak mě to vůbec netrápí si řídit sám.
Samozřejmě, že asi nikdo nemiluje každodenní dlouhou jízdu po dálnici, ale ani to pro mne není důvod to zapínat. Mě vadí, že si auto samo brzdí a marní energii, samo pomalu přidává a nereaguje tak, jak bych reagoval já, převodovka ignoruje režim "S" (na dálnici to je fuk, ale jinde to vadí) A navíc nesnáším pocit, když mám nohy mimo pedály. Fakt to zapnu jen když usínám a nebo mám křeč v noze a po chvilce to zase vypnu. Já nezapadnu do dnešní společnosti milovníků AI a automatizace všeho.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Proč by někdo něco takového potřeboval? Dojezd 250 km bohatě stačí. Víc není potřeba. Jednou za dvě hodiny si dám oběd a kávičku. Během toho se mi elektromobil nabije skoro do plna. A k tomu pravidelně záchod. Ale žádné křoví nebo toi toi. Vybírám jen ty nejlepší čerpací stanice s výkonnou rychlonabíječkou, vyžádám si od obsluhy překontrolování čistoty, pak zapálím vonné svíčky a pustím uklidňující hudbu. Deset minut medituju a teprve pak může začít vylučovací obřad. A většinou bohužel nic, to zase jen zlobí ta prostata. Ale mám plně nabito a zkusím to ze sebe dostat na další pumpě 👍👍👍
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Horký Hrom
🤣 je to tam, napadlo mě cca to samé, ale na tebe nemám 👍
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@rohYpnol Máš pravdu. Tak jako vždycky 👍👍👍
Jon Bon Novy
@Horký Hrom Obed kazde 2 hodiny? Hmmmm .... Nie kazdy tuzi mat pocas 10-hodinovej cesty k moru v noci 5 x obed. Vlastne s nabijanim 14-hodinovej. A 7 obedov pocas noci mi zaludok asi nezoberie. Taky blby zase nie som. A kavu nepijem.
Co s tym? To je jednoznacne - kupim diesel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Superb diesel je nejhorší ze špatných. Auto, které umožní řidiči 2800 km jízdy je tortura. BEV umožní řidiči krásných a pravidelných 10 zastávek na nejmíň půl hodiny, během které může vždy pohodlně dát kávičku nebo bigmeka. Superb toto nezvládá. Již včera bylo pozdě, aby Superb diesel zakázali vyrábět. Chce to silnější EU, která nás ochrání před takovými výrobky!
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Chceš se opitchit po Hromovi? 😂

To s "č" mi systém nevezme. Je uměle intelYgentní a tak to vyhvězdičkuje.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Mokrous

Jen mě napadlo zjevně cca totéž, a pak jsem si přečetl příspěvek výš... 😉
kyklop
@rohYpnol takto, na to aby si spravil tú spotrebu, tak to nemôže byť jazda, ale utrpenie. A to píšem ako niekto , kto jazdí dosť plynule (nie pomaly), dlhodobý priemer na passate b8 bol na úplný záver kúsok pod 4,7, Spotrebu podobnú tejto v článku robím na jednom zhruba 20 km úseku cesty, ktorý poznám naspamäť a chodím po ňom často. Je to okreska, mierne klesanie, kopu úsekov preplachtíš, kopu prebrzdíš motorom. Tam mám na tom úseku podľa okolností (stačí že ti niekto vbehne do cesty a používaš viac brzdy a plynový pedál) som mal spotrebu 2,1-2,6.Ale v momente ako "normálne" vylezieš na diaľnicu a ideš ako človek, tak si na skoro dvojnásobku. Na rozdiel od časti publika som mal ten priemer dlhodobo, nie s dodatkom, že jazdím za 5,5-6 ale dalo by sa za menej. A psst, nikomu to nehovor, plugin ten úsek cesty popisovaný vyššie dáva za 5kWh na 100km 😁
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Auta s nukleárním pohonem mají dojezd možná až milion+ km a taky je nepožíváme. Tolik té onanii nad jedovatým dieselem. 😊
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Barry Lyndon 250 km dojezdu bohatě stačí 👍👍👍
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@Horký Hrom 250 km má dnešní EV dojezd leda tak s caravanem v -30° C. A to potřebuje cca 0,001 % uživatelů. 😊
kyklop
@Barry Lyndon s karavanom z toho dojazdu ešte uber
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Horký Hrom pro naprostou většinu lidí ano, cca 70%. A jak se porad hlasi, pro velky zisk mala snaha ze se ma delat, tak tady je toho presne příkladem. A tech 30% muze byt zatim v klidu, pořád taková auta jsou s dojezdem, aby se musel chudak trápit denně 1000km v aute, výběr vzdy byl, je a bude. Jen lidi na ulici se nemůžou vybrat, jestli okolo pojede nějaký dutohlav s dieselem
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tak jeste jednou: samotny dojezd neni svatym gralem, a cokoliv nad nejakych 700 km je v pohode.
Nad 500 je "jeste akceptovatelne".
Rozhodujici je doba nutna k jeho obnoveni.

Takze kdyz ma auto dojezd sice jen 600 km, ale za 3 minuty ma dalsich 600 km, tak je mi to vlastne jedno.
Marek Lalke
Takze kdyz pojedu z Prahy do Gibraltaru pres Curych, tak to bez dotankovani nezvladnu?
To jako vazne budu muset zastavit na 5 minut na benzince?

Takovou trasu sice nikdy nepojedu, ale je jasny, ze pokud auto neujede alespon 3000 km na nadrz, tak je na bezny provoz nepouzitelny a vhodny leda na jizdu kolem komina.
Frfla
Ano, takto má vypadat udržitelnost a ekologie. To nezvládnou ani moderní hybridy. Prostě, starej dobrej diesel. Chci ho v kombiku a v automatu.
vencelín
Jak velkou nádrž má Uprd?
S nádrží řekněmež 80 l si ten nájezd moc představit při racionální jízdě nedokáži.
Ta jízda musela být očistec, to museli jet na 6 furt 50 km/h, případně na střechu museli dát přísavku s plachtou a jet po větru či za sebou na vozíku táhli přídavnou nádrž.
Já běžně najízdím se vznětovým motorem na 85l paliva tak 1200 až 1300 km s rychlostním průměrem kolem 70 km/h, Uprd má menší čelní plochu než mé vozidlo, tak bych při běžné jízdě videl na těch 85 l dojezd 1300 až 1500. rozhodně ne výrazně více.