Novinky
KANKUNEN                    
        20
    
        Já bych při takovém pokusu raději vystoupil za jízdy. Ti co jezdí na spotřebu mi způsobují potíže. Kroutí se mi nohy v bolestech.
        Přejít do diskuze
    
        @Lubo jakákoliv jízda na extrémne nizkou spotřebu je nudná a vyčerpávající. To s realitou a bezpečnosti nema nic společného.
        @Rezna tak urcite jsou lidi, kteří  maji radi vibrující, nytujici a smrdici motory, kterym trva nekolik vterin nez zaregaujou na plyn. Kazdy ma rád neco jineho.
        @Man Ký a budes se pak trápit stejne jako jízdou s tímhle motorem. 
Zrovna minulý týden jsem potkal souseda, co si tdi 142kw superba koupil a těšil se na nej. Ted jen nadává, ze za 12 tis km dolil uz 6l oleje a musi porad jeden vozit sebou na delsi cesty. Presne takovy krám chces mit doma. A ze uz je 4 dny z polska zpet a navigace mu stále tvrdi, ze je ve Varšavě.
Zrovna minulý týden jsem potkal souseda, co si tdi 142kw superba koupil a těšil se na nej. Ted jen nadává, ze za 12 tis km dolil uz 6l oleje a musi porad jeden vozit sebou na delsi cesty. Presne takovy krám chces mit doma. A ze uz je 4 dny z polska zpet a navigace mu stále tvrdi, ze je ve Varšavě.
        ano, v dojezdu na jedno nabití/tankování nemá diesel konkurenci. Jinak je to utrpení. Ale nerozporuju výhody dieselu - všichni co pravidelně jezdíte Lodž-Paříž si ho určitě kupte!
        @Lubo životnímu prostředí možná víc, ale rozhodně ovzduší v obydlených oblastech a zdravotní dopady budou oproti dieselu zanedbatelné. To je ten hlavní důvod, civilizační choroby způsobené emisemi a s tim spojené obrovské finanční ztráty
        @Lubo jelikoz ani euro5 diesel neplni emisni limity, tak je mnohem levnejsi, rychlejsi a efektivnejsi dat peníze do ev nez do všech aut od euro5 a horších.
        @rado driver kolega má Peugeot 207 s motorem HDi. pořídil ho za 7000 korun. pořád jezdí, ale spotřeba oleje je půl litru co 500-600 km😊 je to prakticky dieselový dvoutakt😊
        @Lubo v Římě jsem byl a obzvlast v lete je to děs. To je v Praze v lete o dost lepší. Nepoteebuju do ničeho kopat, jen říkám podložená fakta. Diesel euro 5 byl doložen, ze ma horší emise nez i euro3.
        Keby sa zlomok peňazí investovaných do prechodu EV prelial do toho, aby u nás nejazdili Euro 3 a staršie, lepšej kontroly emisií, vykuchaných filtrov, užitkových áut, a zlepšenia verejnej dopravy, ... 
vzduch v mestách by bol dnes a ešte veľa veľa rokov oveľa čistejší.
Edit: Ale to by bolo asi veľa práce, a utópie, smernice, regulácie, atď, to je parketa kde sa dá "vyřádit" lepšie.
A to píšem ako spokojný majiteľ EV.
vzduch v mestách by bol dnes a ešte veľa veľa rokov oveľa čistejší.
Edit: Ale to by bolo asi veľa práce, a utópie, smernice, regulácie, atď, to je parketa kde sa dá "vyřádit" lepšie.
A to píšem ako spokojný majiteľ EV.
        @Mikesus hele je pravda že kdysi jsem jel na spotřebu o víkendu na dálnici a jel jsem 90kmh. Mimochodem ta CNG Octávie při té jízdě brala 3,3kg na 100 😄
a opravdu mi co 5 minut brzdilo auto v kufru protože lidi prostě neočekávají, že na prázdné dálnici pojede osobák 90. Tím pádem třeba uhnou do pravého když je něco dojíždí a v tu chvíli jsou teprv v šoku že se tam někdo plazí.
PS: jel jsem tam jen cca 20 minut a pak vypadnul.... už bych to znovu nedělal.
a opravdu mi co 5 minut brzdilo auto v kufru protože lidi prostě neočekávají, že na prázdné dálnici pojede osobák 90. Tím pádem třeba uhnou do pravého když je něco dojíždí a v tu chvíli jsou teprv v šoku že se tam někdo plazí.
PS: jel jsem tam jen cca 20 minut a pak vypadnul.... už bych to znovu nedělal.
        @Rezna az to nebude smrdět, ať se to klidně prodava. Až majitele ne údolí bezohledni a budou vypouštět jedovaté látky jen sami sobe, ať klidně jezdi cim chteji. Je dobre, ze se uz na tyhle emise koika a podle toho by se melo i pokut9vat provozovatele. Jakmile ovlivňuje zdravi vsech ostatnich, ma přispívat podle vlivu na zdraví ostatnich. A auto neni nutnost, pro vetosnu lidi jen symbol lenosti,  protoze je extremne lemne vlastnit auto a nicit ostatnim zdravi prakticky zdarma. Od toho je tu veřejná doprava, pokud chces nekam jezdit, ano neni tka pohodlná, ale taky resi tu neohleduplnost.
        @Man Ký ja jsem to pochopil. A představa sníst ten cukr a jezdit s dieselovym superbem, tka výsledek je stejny.
        @Lubo ano, takive vraky se meli řešit davno. To by bylo nejlevnější a nejrychlejší. Ale opět by tu lidi křičeli, jak je omezování, ze si můžou přeci jezdit cim chteji.
        @Horký Hrom  pro naprostou většinu lidí ano, cca 70%. A jak se porad hlasi, pro velky zisk mala snaha ze se ma delat, tak tady je toho presne příkladem. A tech 30% muze byt zatim v klidu, pořád taková auta jsou s dojezdem, aby se musel chudak trápit denně 1000km v aute, výběr vzdy byl, je a bude. Jen lidi na ulici se nemůžou vybrat, jestli okolo pojede nějaký dutohlav s dieselem
        @Rezna kdyz ten smrad necháš jen sobe, tak klidně ať to je všude a kazdy si nuže zvolit bohužel takhle si lidi na ulici jemuzou zvolit, ze nejakej trouba jede se smradlavym dieselem, co neplni emise jinde nez v laboratoři, jen proto ze mu vyhovuje bolest hlavy a nemít potřebu podřazovat.
        @Mikesus Choď sa prejsť do Ríma. Tam je premávka čosi väčšia ako v okresnom meste v ČR. Boli tam Euro 4 a novšie vozidlá a dýcha sa tam úplne v pohode, oveľa oveľa lepšie ako v ČR.
Ja viem, že si potrebuješ kopnúť do dieselu, ale nesúhlasím, že to čo robíme je levnější, naopak.
Ja viem, že si potrebuješ kopnúť do dieselu, ale nesúhlasím, že to čo robíme je levnější, naopak.
        @Lubo Na západě se to děje běžně. Alespoň co se týká vjezdu do velkých měst. Smraďoši se do většíny metropolí už nedostanou. 
Že v pepíkově, kde vládne svatý diesel s vymláceným FAP, to neděláme, a čekáme, zda to někdo vyřeší za nás, to už je spíš diagnóza.
A snaha EU a západních zemí zastavit alespoň další výrobu smraďochů je u nás bráno jako ekoterror.
Trochu mi to připomíná námitky proti zřízení parkovacích zón v našem městečku s naprosto symbolickou cenou 50 Kč ročně za jedno auto a asi 1000 Kč za druhé. Máme tu lidi, co jsou schopni proti tomuto protestovat a jedním dechem začít nadávat, že jim v ulici parkuje spousta cizích aut a dodávek a nemají kde parkovat. 😁
Že v pepíkově, kde vládne svatý diesel s vymláceným FAP, to neděláme, a čekáme, zda to někdo vyřeší za nás, to už je spíš diagnóza.
A snaha EU a západních zemí zastavit alespoň další výrobu smraďochů je u nás bráno jako ekoterror.
Trochu mi to připomíná námitky proti zřízení parkovacích zón v našem městečku s naprosto symbolickou cenou 50 Kč ročně za jedno auto a asi 1000 Kč za druhé. Máme tu lidi, co jsou schopni proti tomuto protestovat a jedním dechem začít nadávat, že jim v ulici parkuje spousta cizích aut a dodávek a nemají kde parkovat. 😁
        @KANKUNEN  Průměrná rychlost dosáhla slušných 80 kilometrů, což v dopravní špičce máte v některých dnech problém dosáhnout i na dálnici D1.
        @kyklop možná to tam má každý napsaný, ale dolévat se musí snad jen u toho VW. Nikde jinde, u žádné jiné značky jsem tohle nepotřeboval ani o tom v tak velké míře neslyšel. A koukal jsem pro zajímavost do všech manuálů našeho fleetu a tam není nic o běžné spotřebě oleje ani u jednoho, takže to asi zas tak rozšířené nebude
        @traveldrive no to je niečo otrasné, pripraviť sa na cestu 2 dni dopredu. Ako toto mohli od teba žiadať tí eu fašisti...
        @vencelín Místo Duster Dolly Buster, místo Superb je Uprd, to vymýšlíte sám? není to trochu dětinské? vtipné tedy rozhodně ne.
        @Mikesus to je ten pokrok a super regulácie. A možno o pár zistíme, že môj EV škodí v sumáre životnému prostrediu viac ako môj diesel Euro 6d.
Možno to len menej vidno? Fakt neviem.
Možno to len menej vidno? Fakt neviem.
        @Lubo neznám trasu z Lodže do Paříže,  ale předpokládám ze zvolili den a trasu takovou,  aby těch "80" mohli jet celkem permanentně. Takze v tomto případě asi ta rychlost byla fakt nudná
        @Lubo  Presne tak. Ked si uvedomime, ze priemerny vek vozoveho parku u nas je 14-15 rokov /t.j. na jedno nove auto pripada teoreticky 30 rocny voz v aktivnej sluzbe, plus vykuchane DPF hlavne u magorov co jazdia na diesli 5km do roboty len, atd....
        @vencelín vencelíne ty seš složitej jak trojčlenka, jezdíš starým vrakem, pleteš si tvrdé s měkkým a vtipnej seš jak ruská častuška. zapracuj na sobě přes víkend, procvič vyjmenovaná slova a vrať se lepší!
        @vencelíne, buď napiš konkrétně, nebo drž hubu. já píšu konkrétně. tys tvrdil, že atmosférický motor má stejnou účinnost jako přeplňovaný. tvrdil jsi, že nechceš nikomu nic zakazovat, ale musí se jezdit míň. píšeš s tragickýma hrubkama. ergo, řekl bych, že nejsi nejbystřejší tužka v penále.
protože napsat ty jsi blbej protože jsi blbej protože jsi blbej to není žádná argumentace. napiš konkrétně čím jsem tě zklamal a třeba ti pomůžu.
...ale takhle ne.
protože napsat ty jsi blbej protože jsi blbej protože jsi blbej to není žádná argumentace. napiš konkrétně čím jsem tě zklamal a třeba ti pomůžu.
...ale takhle ne.
        @vencelín však to taky nebylo na tebe... snažil jsem se vysvětlit, že mám vyšší nároky, než říkanky do třetí třídy,  které plodíš. aspoň že furt vykáš, to se ti musí nechat😊
        @vencelín schováváš se často za ostatní? tak to mají lidé s mizerným sebevědomím. snad mi nebude pablb co píše "třpitit se" vykládat něco o inteligenci😊
        @vencelín panebože. já se vsadím, že když jsi četl podobenství o třísce v bratru oka svého a trámu v oku svém, šel ses podívat do zrcadla, jestli tam fakt je😊
i když, že bys to doopravdy četl, na to tě nešacuju.
kup si mozek vencelíne. pak si nastuduj pravopis. a pak zkus znova začít bejt chytrej, třeba už to klapne.
i když, že bys to doopravdy četl, na to tě nešacuju.
kup si mozek vencelíne. pak si nastuduj pravopis. a pak zkus znova začít bejt chytrej, třeba už to klapne.
        @Frfla tak to chci vidět, jak za tu spotřebu budeš jezdit. Realita a tortura jsou rozdílné věci. A ještě k tomu ohrožovat všechny okolo. Super volba.
        @vencelín panebože. formulujte si co chcete. nezkoušejte mě z logického myšlení, ještě jste se nepřenesl ani přes účinnost spalovacího motoru😊
nebo vskutku logické tvrzení, že si může každý koupit co chce, že to mu nezakazujete, ale potom s tím nesmí tolik jezdit😊
nebo vskutku logické tvrzení, že si může každý koupit co chce, že to mu nezakazujete, ale potom s tím nesmí tolik jezdit😊
        @Mokrous protože někdo nemá rád utrpení a někomu je to jedno. Někdo je masochista a nevadí mu to, že má snížený komfort. Normální člověk, který má rád komfort použije adaptivní tempomat na dlouhé trase, člověk, který komfort nezná, ten to používat nebude.
        @Lord Owl moc nechápu, jakou to má souvislost s Dusterem, aha, jakože se to rýmuje? no panejo, stačí málo co😊 proto se ti taky nelíbí ten uprd, protože se to nerýmuje, už rozumím😊
        @vencelín panejo! to víte, že je. ale musí to být vtipné. první věc, co mě odradí je vulgarita. když komik není schopen být vtipný bez vulgarismů, je to známka, že nestojí za nic. a dobrý, inteligentní humor ocením. 
dá se vymyslet i vtipná přezdívka pro auto. třeba Kardiaq.
ale ty vaše fakt ne... to by zvládlo dítě do třetí třídy.
dá se vymyslet i vtipná přezdívka pro auto. třeba Kardiaq.
ale ty vaše fakt ne... to by zvládlo dítě do třetí třídy.
        @Sevca1 že ty jsi nevyzkoušel moc aut, neznamená že ostatní taky ne. jezdil jsem i s různými 12,8 i 6válci a i tam byla větší prodleva než v 3válcovém yarisu. Až vyzkoušíš nějaké auto, které tu prodlevu nemá a budeš mít nějaké zkušenosti a ne jen honit ego se synovým 6válcem, tak pak můžeš něco tvrdit. I ten 6válec má prodlevu na plyn, jen jsi nikdy nejel v něčem, které ji má minimální. A že ti to nevadí, neznamená že to není. Je to fyzikální fakt u jakéhokoliv spalovacího motoru, který se dá eliminovat jen dostatečnou elektrifikací
        @vencelín natvrdlíku! chtěl jsem říci, že taková "užitečná" vlastnost jako najet 2800 km na jednu nádrž je v reálu úplně zbytečná. nikdo tolik km nejezdí.
běžte radši vymýšlet "zábavné přezdívky" pro auta. nebo si procvičovat tvrdé a měkké😊
běžte radši vymýšlet "zábavné přezdívky" pro auta. nebo si procvičovat tvrdé a měkké😊
        @kyklop fakt? jak je tedy možné, že takové potkávám sup3 i o3 a jím podobné? to nejsou stará auta. O sup2 nebo O2 se nemusíme bavit, to je snad každá. A ne každé jedovaté látky smrdí. Co kdyby sis doma pustil NO, který produkuje i ten diesel v nadměrném množství, myslíš že ho ucítíš?
        Takze kdyz pojedu z Prahy do Gibraltaru pres Curych, tak to bez dotankovani nezvladnu?
To jako vazne budu muset zastavit na 5 minut na benzince?
Takovou trasu sice nikdy nepojedu, ale je jasny, ze pokud auto neujede alespon 3000 km na nadrz, tak je na bezny provoz nepouzitelny a vhodny leda na jizdu kolem komina.
To jako vazne budu muset zastavit na 5 minut na benzince?
Takovou trasu sice nikdy nepojedu, ale je jasny, ze pokud auto neujede alespon 3000 km na nadrz, tak je na bezny provoz nepouzitelny a vhodny leda na jizdu kolem komina.
        Tak jeste jednou: samotny dojezd neni svatym gralem, a cokoliv nad nejakych 700 km je v pohode.
Nad 500 je "jeste akceptovatelne".
Rozhodujici je doba nutna k jeho obnoveni.
Takze kdyz ma auto dojezd sice jen 600 km, ale za 3 minuty ma dalsich 600 km, tak je mi to vlastne jedno.
Nad 500 je "jeste akceptovatelne".
Rozhodujici je doba nutna k jeho obnoveni.
Takze kdyz ma auto dojezd sice jen 600 km, ale za 3 minuty ma dalsich 600 km, tak je mi to vlastne jedno.
        @Mikesus 
Však v pořádku, jen je škoda že to některým chtějí odepřít. Myslim, že by se spíš měl obměňovat vozový park postupně za novější a čistší vozy a ne ekonomicky trestat lidi, kteří na to nemají. Postupem času by majoritní vetsina lidi jezdila v ekologických mozech s blaženým úsměvem a iluzí že zachraní 0,002 tučňáky ročně na Antarktidě. A menší skupinka by si drkotala svoje zuby ve starých dieslech. Průměrné emise by bily zcela zanedbatelné a všichni by byly spokojeni.
Však v pořádku, jen je škoda že to některým chtějí odepřít. Myslim, že by se spíš měl obměňovat vozový park postupně za novější a čistší vozy a ne ekonomicky trestat lidi, kteří na to nemají. Postupem času by majoritní vetsina lidi jezdila v ekologických mozech s blaženým úsměvem a iluzí že zachraní 0,002 tučňáky ročně na Antarktidě. A menší skupinka by si drkotala svoje zuby ve starých dieslech. Průměrné emise by bily zcela zanedbatelné a všichni by byly spokojeni.
        Proč by někdo něco takového potřeboval? Dojezd 250 km bohatě stačí. Víc není potřeba. Jednou za dvě hodiny si dám oběd a kávičku. Během toho se mi elektromobil nabije skoro do plna. A k tomu pravidelně záchod. Ale žádné křoví nebo toi toi. Vybírám jen ty nejlepší čerpací stanice s výkonnou rychlonabíječkou, vyžádám si od obsluhy překontrolování čistoty, pak zapálím vonné svíčky a pustím uklidňující hudbu. Deset minut medituju a teprve pak může začít vylučovací obřad. A většinou bohužel nic, to zase jen zlobí ta prostata. Ale mám plně nabito a zkusím to ze sebe dostat na další pumpě 👍👍👍
        @dodo24 Je to blbé, ak sa počas cesty niečo zmení a musíš sa dostať tam, s čím si predtým nepočítal. Alebo ti taká možnosť príde príliš nereálna? Tak vitaj v realite.
        @vencelín ještě hloupější než jsem čekal. dostanete zadání: potřebujeme motor s nižšími emisemi. jak toho docílím? přeplňováním. dostanete zadání: udělejte co nejjednodušší motor, ať to žere co chce! a udělám šestilitr s 80 hp z roku 1950 s karburátorama😊
už jste to pochopil??? zadání nebylo udělat co nejjednodušší motor, ale ten, který míň žere!!!!!
daňovími výhodami a máme vymalováno😊 jj ať ti druzí jezdí MHD motivujte je ale já zůstanu ve svojem MPV s archaickým dvoulitrem a to je ta ekologie, jakou já si představuju😊
neblábol furt o totalitě. to dělají většinou bývalí komanči co se teď tváří hrozně disi😊
už jste to pochopil??? zadání nebylo udělat co nejjednodušší motor, ale ten, který míň žere!!!!!
daňovími výhodami a máme vymalováno😊 jj ať ti druzí jezdí MHD motivujte je ale já zůstanu ve svojem MPV s archaickým dvoulitrem a to je ta ekologie, jakou já si představuju😊
neblábol furt o totalitě. to dělají většinou bývalí komanči co se teď tváří hrozně disi😊
        @rohYpnol takto, na to aby si spravil tú spotrebu, tak to nemôže byť jazda, ale utrpenie. A to píšem ako niekto , kto jazdí dosť plynule (nie pomaly), dlhodobý priemer na passate b8 bol na úplný záver kúsok pod  4,7, Spotrebu podobnú tejto v článku robím na jednom zhruba 20 km úseku cesty, ktorý poznám naspamäť a chodím po ňom často. Je to okreska, mierne klesanie, kopu úsekov preplachtíš, kopu prebrzdíš motorom. Tam mám na tom úseku podľa okolností (stačí že ti niekto vbehne do cesty a používaš viac brzdy a plynový pedál)  som mal spotrebu 2,1-2,6.Ale v momente ako "normálne" vylezieš na diaľnicu a ideš ako človek, tak si na skoro dvojnásobku. Na rozdiel od časti publika  som mal ten priemer dlhodobo, nie s dodatkom, že jazdím za 5,5-6 ale dalo by sa za menej. A psst, nikomu to nehovor, plugin ten úsek cesty popisovaný vyššie  dáva za 5kWh na 100km 😁
        @Mr.Murphy  Jaké zase utrpení? Co s tím pořád máte? Ano, benzín je o fous tišší a hladší a EV je téměř úplně tiché a hladké, ale jen co se motoru týče. Většina hluku v autě je však od podvozku a obtékajícího vzduchu. Moje jediné utrpení v autě zažívá moje perdel a pravá pata a koleno, když musím jet víc hodin v kuse a odmítám si zapnout Travel Assist. Tím utrpení končí.
        @Horký Hrom Obed kazde 2 hodiny? Hmmmm .... Nie kazdy tuzi mat pocas 10-hodinovej cesty k moru v noci 5 x obed. Vlastne s nabijanim 14-hodinovej. A 7 obedov pocas noci mi zaludok asi nezoberie. Taky blby zase nie som. A kavu nepijem. 
Co s tym? To je jednoznacne - kupim diesel.
Co s tym? To je jednoznacne - kupim diesel.
        Auta s nukleárním pohonem mají dojezd možná až milion+ km a taky je nepožíváme. Tolik té onanii nad jedovatým dieselem. 😊
        @Lubo 
On nejspíš dávno dostal ojnicí z dieselu po hlavě a výsledkem je trvalé poškození mozku a snížená schopnost myslet... Nerozezná ani divokého kačera, satirockou rubriku fake news, od reality 🤣🤣🤣
On nejspíš dávno dostal ojnicí z dieselu po hlavě a výsledkem je trvalé poškození mozku a snížená schopnost myslet... Nerozezná ani divokého kačera, satirockou rubriku fake news, od reality 🤣🤣🤣
        Superb diesel je nejhorší ze špatných.  Auto, které  umožní  řidiči 2800 km jízdy je tortura. BEV umožní  řidiči krásných a pravidelných 10 zastávek na nejmíň  půl hodiny, během které  může vždy pohodlně dát kávičku  nebo bigmeka. Superb toto nezvládá.  Již včera bylo pozdě, aby Superb diesel zakázali vyrábět. Chce to silnější EU, která nás ochrání před takovými výrobky!
        @kyklop  To ale musíš pořád přidávat plyn a nemůžeš plachtit, nebo jen mírně brzdit motorem a na chvíli sundat nohu z plynu, protože tempomat hned začne brzdit na 30 km/h. To bych asi zešílel 😅
Ale jak říkáš: "100 lidí - 100 chutí.
Za posledních 25 let jsem si nevšiml, že bych se nevešel do pruhu, nebo mě vítr, či koleje z pruhu vyhodily. Prostě nad tím vlastně vůbec nepřemýšlím.
Navíc mě nad těch 60 km/h stejně hlídá ten Lane Assist, kterej teda taky občas vypnu, když moc kecá a já moc spěchám. Ale většinou ho toleruju.
Nejvíc mě baví komentáře lidí, kteří tvrdí, že tím trpím a nebo, že nevím co je komfort a nebo, že si mám koupit Dacii z bazaru a ne nový auto za 1,5M.
Jako kdyby na autě krom asistentů nebylo už nic jiného důležitého. Myslím, že ani na EV, které si možná časem taky jednou koupím, ho nebudu používat. I když tam aspoň nežere brzdy a tolik paliva navíc. Ale stejně člověk jede vždycky za míň, než za kolik jede počítač.
Ale jak říkáš: "100 lidí - 100 chutí.
Za posledních 25 let jsem si nevšiml, že bych se nevešel do pruhu, nebo mě vítr, či koleje z pruhu vyhodily. Prostě nad tím vlastně vůbec nepřemýšlím.
Navíc mě nad těch 60 km/h stejně hlídá ten Lane Assist, kterej teda taky občas vypnu, když moc kecá a já moc spěchám. Ale většinou ho toleruju.
Nejvíc mě baví komentáře lidí, kteří tvrdí, že tím trpím a nebo, že nevím co je komfort a nebo, že si mám koupit Dacii z bazaru a ne nový auto za 1,5M.
Jako kdyby na autě krom asistentů nebylo už nic jiného důležitého. Myslím, že ani na EV, které si možná časem taky jednou koupím, ho nebudu používat. I když tam aspoň nežere brzdy a tolik paliva navíc. Ale stejně člověk jede vždycky za míň, než za kolik jede počítač.
        @Mikesus Aspoň nepíš blbosti. Je každého vec, či tempomat používa alebo nie, a tiež je každého vec, z akého dôvodu. Pre teba je nepoužitie tempomatu diskomfortné, pre niekoho byť nemusí.
        @Trtkal Nie vždy je to je len prínosom. Bol som pár dní dozadu v Mníchove, v centre je minimum Euro4, potvrdené zelenou nálepkou. Mám Euro6, takže by to nemal byť problém - chyba lávky, v reáli je vybavenie zelenej nálepky jednoduché a lacné, ale musíš na to myslieť aspoň dva dni vopred...
Ideálne by bolo vytvárať také podmienky, aby ľudí ani nenapadlo jazdiť starými smrdiacimi šrotmi. Problém je, že snaha a tendencia je opačná - robiť z ľudí stále chudobnejších žobrákov, aby si nemohli dovoliť ani tie autá, čo majú. Takže starými šrotmi bude jazdiť stále viac ľudí.
Ideálne by bolo vytvárať také podmienky, aby ľudí ani nenapadlo jazdiť starými smrdiacimi šrotmi. Problém je, že snaha a tendencia je opačná - robiť z ľudí stále chudobnejších žobrákov, aby si nemohli dovoliť ani tie autá, čo majú. Takže starými šrotmi bude jazdiť stále viac ľudí.
        @Mr.Murphy 
Při takovém stylu jízdy ta kokta žrala nějak hodně 😊.
V takovém případě bych očekával spotřebu tak někde kolem 2,5 kg/100 km.
Já jsem jezdil běžně 1. třídu tak že mezi vesnicemi 110 až 130, do vesnic plachtění a spotřeba 2,7 až 2,8 kg/100.
Při takovém stylu jízdy ta kokta žrala nějak hodně 😊.
V takovém případě bych očekával spotřebu tak někde kolem 2,5 kg/100 km.
Já jsem jezdil běžně 1. třídu tak že mezi vesnicemi 110 až 130, do vesnic plachtění a spotřeba 2,7 až 2,8 kg/100.
        @kyklop já ne. Mě bohatě stačí povinný Lane Keeping Assist, který se zapíná nad 60 km/h a tak mi případné vyjetí z pruhu pohlídá. Kdybych byl hodně mimo...
Jinak mě to vůbec netrápí si řídit sám.
Samozřejmě, že asi nikdo nemiluje každodenní dlouhou jízdu po dálnici, ale ani to pro mne není důvod to zapínat. Mě vadí, že si auto samo brzdí a marní energii, samo pomalu přidává a nereaguje tak, jak bych reagoval já, převodovka ignoruje režim "S" (na dálnici to je fuk, ale jinde to vadí) A navíc nesnáším pocit, když mám nohy mimo pedály. Fakt to zapnu jen když usínám a nebo mám křeč v noze a po chvilce to zase vypnu. Já nezapadnu do dnešní společnosti milovníků AI a automatizace všeho.
Jinak mě to vůbec netrápí si řídit sám.
Samozřejmě, že asi nikdo nemiluje každodenní dlouhou jízdu po dálnici, ale ani to pro mne není důvod to zapínat. Mě vadí, že si auto samo brzdí a marní energii, samo pomalu přidává a nereaguje tak, jak bych reagoval já, převodovka ignoruje režim "S" (na dálnici to je fuk, ale jinde to vadí) A navíc nesnáším pocit, když mám nohy mimo pedály. Fakt to zapnu jen když usínám a nebo mám křeč v noze a po chvilce to zase vypnu. Já nezapadnu do dnešní společnosti milovníků AI a automatizace všeho.
        @kyklop  Já to prostě nesnáším. 2-3x do roka to zapnu na 20 minut v Rakousku na omezení na 100 Km/h, ale jinak řídím prostě sám. Poslední dobou už mám na veškeré počítače, aplikace a updaty alergii. Čeho je moc, toho je příliš.
        @rohYpnol prečo? Zrovna u toho Superba máš dízel, benzín, hybrid. Akú ďalšiu možnosť by si chcel?
        @Mikesus No jo no, to že jsi vyzkoušel pouze koncern s dsg tak máš pocit že i ostatní reagují za několik vteřin. Pocuvajtě Mikešuš čo si predstavujetě pod takým pojmom několik vteřin. Dvě, tři nebo čtyři nebo dokonce víc? Hele nezastavam se naftaku, ale někdy napíšeš totální cicovinu . U synova 6 válce to rozhodně tak není 😁
        @rohYpnol  Chceš se opitchit po Hromovi? 😂
To s "č" mi systém nevezme. Je uměle intelYgentní a tak to vyhvězdičkuje.
To s "č" mi systém nevezme. Je uměle intelYgentní a tak to vyhvězdičkuje.
        @Horký Hrom 250 km má dnešní EV dojezd leda tak s caravanem v -30° C. A to potřebuje cca 0,001 % uživatelů. 😊
        @Mr.Murphy 
Zatim jsou, skoda jen že nám tuhle možnost chtějí vzít, respektive ekonomicky znevýhodnit tak, že si to průměrný člověk nebude moc dovolit.
Zatim jsou, skoda jen že nám tuhle možnost chtějí vzít, respektive ekonomicky znevýhodnit tak, že si to průměrný člověk nebude moc dovolit.
        @KANKUNEN průměr 80km/h je málo? 
Chápu, taky nemám rád ***ly po dálnicích v Česku valí 130 tacho.
Chápu, taky nemám rád ***ly po dálnicích v Česku valí 130 tacho.
        @Mikesus pár ľudí nás EV má a možno bude mať 30% ľudí o 10 rokov keď sa všetko “podarí”? A cena bude obrovská.
Muž s koženou brašnou nesmí projít.
Ale vzduch v meste sa ti nezlepší pokiaľ sa nebudú riešiť dopady vozového a 15 rokov a viac, vykuchané filtre, staré dodávky, náklaďáky a užitkáče.
A k tomu sa pridajú ľudia kúriaci drevom kde to pôjde, lebo ETS2.
Rande s realitou.
Muž s koženou brašnou nesmí projít.
Ale vzduch v meste sa ti nezlepší pokiaľ sa nebudú riešiť dopady vozového a 15 rokov a viac, vykuchané filtre, staré dodávky, náklaďáky a užitkáče.
A k tomu sa pridajú ľudia kúriaci drevom kde to pôjde, lebo ETS2.
Rande s realitou.
        @Mikesus tvl naposled se dolévalo u 2,0TDI PD a to už je vážně historie. Pak jsem měl 2x služební TDI CR - 2.0TDI CR 2012 a 1,6TDI 2017 a ani u jednoho jsem dolévat nemusel 😉
        @Mr.Murphy tvl, tak to máš opravdu těžkou nohu. Já jel nedávno Praha - Frymburk s dálnicí D4 se spotřebou 3,4kg/CNG na 100km, limit a sem tam max +10kmh a ani jsem se nemusel moc snažit. Jel jsem na pohodu za normální čas  213km/2,5hod. Tj žádná brzda provozu... OIV G-Tec s DSG 😉
        @Mikesus s tým adaptívnym tempomatom nesúhlasím, naprieč výrobcami je odladený divne a plynulosť jazdy mu nič nehovorí. Použiteľný je pre mňa len keď nie je hustá premávka 😁 .To už radšej tempomat obyčajný  , alebo skôr za komfort považujem aktívne udržiavanie v pruhu
        @Mokrous mne nebrzdí, rýchlosť si nastavím na najnižšiu 30km/h, takže auto ovládam pedálom 😉 . Len neriešim vyjazdené koľaje, bočný vietor. Jo a s týou prevodovkou, resp radením  máš pravdu, ale u terajšieho hybridu je to vlastne jedno
        @traveldrive on tak rád preháňa, obzvlášť keď sa jedná o koncern s dsg 😁 . O chvíľu vytiahne okrem niekoľko se***vej rekacie príbeh ako sa všetky vw , škodofky a renolty jeho rodine a kamarátom pokazili 😁
        @Mikesus fakt, sup 3 a o3 sú až od určitého bodu EU 6D. Smrad sa nekoná, scr v nich funguje nielen v laboratóriu.
        @traveldrive aj mne, na pár výnimiek. Aj cez to je tento údaj v manuáloch každého výrobcu. A nikomu to nehovor, ale ani do tdi poslednej generácie som nič nedolieval
        @Lubo ja som dolieval len do dvoch talianov 😊 . Do francúzov nikdy a ani do vw (keď nerátam dávne firemné vylágrované tsi prvej generácie)
        @Man Ký 
Mimochodem, po městě a okolí jezdím na kole, vy chytrolíne. Narozdíl od Vás o ekologii jen blbě nepindám na netu ale snažím se ji nějak dodržovat!
Mimochodem, po městě a okolí jezdím na kole, vy chytrolíne. Narozdíl od Vás o ekologii jen blbě nepindám na netu ale snažím se ji nějak dodržovat!
        @Man Ký 
Vy jste neskutečné pako!
Kdo se tu baví o motoru z roku 1850????
Běžte k čertu, jediné co umíte je vysírat druhé s nesmyslama a věcné a relevantní argumenty, aby u Vás člověk elektronovým mikrospokem pohledal!
Vy jste neskutečné pako!
Kdo se tu baví o motoru z roku 1850????
Běžte k čertu, jediné co umíte je vysírat druhé s nesmyslama a věcné a relevantní argumenty, aby u Vás člověk elektronovým mikrospokem pohledal!
        Priemer 80 km/h asi nebude uplne adekvatne tejto trase. Google mapy tvrdia ze by to malo trvat cca 2x 15 hodin...cca 100 km/h.  Nehovoriac o tom ze v nemecku moze aj rychlejsie. Jemu to trvalo cca 2x 19 hodin. Cize na dialnici musel namiesto 120 ist asi tak 90....radost z jazdy. Rekord fajn, ja by som to asi nedal....ani 2000 km 😊
        @Mikesus úplně román o ničem vteřinové prodlevy, ptám se znova 2,3,4,. Už to chápe tvůj mozeček? Jaké ego? Já pouze psal že tam rozhodně nejsou vteřinové prodlevy. Ty jsi si teoretiku naběhl s těmi vteřinami, já ne. Jo samozřejmě že EV reaguje okamžitě, já rozporuju tvé vteřiny. Ne není to u všech aut, trumbero co max jezdil s dsg a děti mu blinkali. Tak se zase vrat do klidu
        @Mr.Murphy Znám člověka, co takhle jezdí pořád, mezi kamiony, některé ho i předjíždí. Jel jsem s ním jednou, bál jsem se o život. Koupil si velké SUV a chtěl mít spotřebu staré Octavie SDI...
        @Man Ký To bez debaty, reagoval som na poznámku o spotrebe oleja v manuáloch , a tie sa snáď vzťahujú na auto od novoty, nie až po 10-20 rokoch prevádzky
        @Mikesus No tak hlavne jazda úplne do centra nebola pôvodne v pláne a bola to jednodňová zachádzka z Prahy do Mníchova a späť. Nakoniec som využil taxi. 
A áno, napr. vlak by bol fajn, ale to by spojenie z Prahy nesmelo stáť úplne za h..vno, auto bolo najšikovnejšie.
😉
A áno, napr. vlak by bol fajn, ale to by spojenie z Prahy nesmelo stáť úplne za h..vno, auto bolo najšikovnejšie.
😉
        @Man Ký 
Co je Vám do toho kdo jakým autem jezdí?
Vy evidentně ještě nejste ani plnoletý, takže evidentně žádný vůz nevlastníte.
Co je Vám do toho kdo jakým autem jezdí?
Vy evidentně ještě nejste ani plnoletý, takže evidentně žádný vůz nevlastníte.
        @Man Ký 
Tak tedy konkrétně....
Myslíte si že o ty nižší procenta vyšší účinost u přeplňovaného motoru vyváží jeho vyšší provozní náročnost a jeho vyšší náchylnost k poruchám z pohledu běžného uživatele? nebavíme se o závodních motorech, kde se dělá generálka po každám závodě, ale o běžném motoru, pro cestovní vozidlo.
Ano zakazovat nic nechci, to platí. Vy jste začal blekotat něco o tom, že je zem v čudu, natož jsem Vám sdělil, že tou příčinou není provoz spalovacích motorů ale jiné okolnosti.
Konstatování, že lidé jezdí zbytečně, jste si ve Vaší jednoduchosti dal do rovnítka zákazu, ale jsou i jiné formy jak motivovat lidi aby ve městě používali vozidlo méně. Konkrétně MHD, jejím nastavením, cenovou politikou a případně nějakými daňovími výhodami (například).
Vy máte hned apriori jako správný totalitář hned před očima zákazy a nic jiného nevidíte a pak píšete bludy jaké píšete.
Tak tedy konkrétně....
Myslíte si že o ty nižší procenta vyšší účinost u přeplňovaného motoru vyváží jeho vyšší provozní náročnost a jeho vyšší náchylnost k poruchám z pohledu běžného uživatele? nebavíme se o závodních motorech, kde se dělá generálka po každám závodě, ale o běžném motoru, pro cestovní vozidlo.
Ano zakazovat nic nechci, to platí. Vy jste začal blekotat něco o tom, že je zem v čudu, natož jsem Vám sdělil, že tou příčinou není provoz spalovacích motorů ale jiné okolnosti.
Konstatování, že lidé jezdí zbytečně, jste si ve Vaší jednoduchosti dal do rovnítka zákazu, ale jsou i jiné formy jak motivovat lidi aby ve městě používali vozidlo méně. Konkrétně MHD, jejím nastavením, cenovou politikou a případně nějakými daňovími výhodami (například).
Vy máte hned apriori jako správný totalitář hned před očima zákazy a nic jiného nevidíte a pak píšete bludy jaké píšete.
        @Man Ký 
No jestli jsou říkanky z třetí třídy, jak uvádíte, pro Vás tak intelektuálně náročné, tak mi je Vás upřímně líto a být Vámi tak se touto skutečností veřejně nechlubím.
No jestli jsou říkanky z třetí třídy, jak uvádíte, pro Vás tak intelektuálně náročné, tak mi je Vás upřímně líto a být Vámi tak se touto skutečností veřejně nechlubím.
        @Man Ký 
Píše pablb který plodí samé zcestné věci. Ale klidně si dál žijte v dojmu, jaký sjte myslitel. Ale neotravujte laskavě s Vašima výplodama ostatní!
Píše pablb který plodí samé zcestné věci. Ale klidně si dál žijte v dojmu, jaký sjte myslitel. Ale neotravujte laskavě s Vašima výplodama ostatní!
        @Man Ký 
Já Vás z logického myšlení nezkouším, to by byla naprostá ztráta času. Zkoušet to totiž ani nejde u někoho kdo jej evidentně postrádá.
Já Vás z logického myšlení nezkouším, to by byla naprostá ztráta času. Zkoušet to totiž ani nejde u někoho kdo jej evidentně postrádá.
        @Man Ký 
Vulgarismus vidíte, kde prosím?
Jste nějaký cimprdlich. Takže kdych se někdo uprdne, tak vy řeknete, běžně že dotyčný vypustil plyn než v běžné mluvě, že se uprdl?
Vulgarismus vidíte, kde prosím?
Jste nějaký cimprdlich. Takže kdych se někdo uprdne, tak vy řeknete, běžně že dotyčný vypustil plyn než v běžné mluvě, že se uprdl?
        @Man Ký 
Vy se raději ani být chytrý nesnažte, ubezpečuji Vás že Vaše pokusy býti chytrým jsou zcela katastrofální Mončičáku a i za ostatní inteligentní přispěvatele Vás snažně prosím aby jste si vaše jakékoliv příspěvky odpustil. Uleví se nám všem. Vřele děkuji.
Vy se raději ani být chytrý nesnažte, ubezpečuji Vás že Vaše pokusy býti chytrým jsou zcela katastrofální Mončičáku a i za ostatní inteligentní přispěvatele Vás snažně prosím aby jste si vaše jakékoliv příspěvky odpustil. Uleví se nám všem. Vřele děkuji.
        @Horký Hrom 
Dojezd 250 km (teoreticky) bohatě stačí, rozhodl Cikán. Slyšeli jste slovo boží 😁. A když rozhodl Cikán, tak to tak bude a BASTA!
Dojezd 250 km (teoreticky) bohatě stačí, rozhodl Cikán. Slyšeli jste slovo boží 😁. A když rozhodl Cikán, tak to tak bude a BASTA!
        @kyklop
Ono i většina těch starších vznětových motorů je vcelku bezproblémová. Samozřejmě občas člověk natrefí na dýmající sazomety, či stojící vozy s přičmloudlou zadní stěnou, ale to jsou spíše jednotlivé kusy než nějaký hromadný jev. A tyto kusy by měla ze silnic vyřadit emisní prohlídka, nikoliv nějaké celoplošné zákazy a omezení na spalovací motory. Proč se tak neděje je otázka.
A věřte, že dýmovnice lze občas spatřit i na cestách v Německu či Francii, není to jen české specifikum.
Ono i většina těch starších vznětových motorů je vcelku bezproblémová. Samozřejmě občas člověk natrefí na dýmající sazomety, či stojící vozy s přičmloudlou zadní stěnou, ale to jsou spíše jednotlivé kusy než nějaký hromadný jev. A tyto kusy by měla ze silnic vyřadit emisní prohlídka, nikoliv nějaké celoplošné zákazy a omezení na spalovací motory. Proč se tak neděje je otázka.
A věřte, že dýmovnice lze občas spatřit i na cestách v Německu či Francii, není to jen české specifikum.
        @Man Ký 
V realu nikdo takové nájezdy ani nemá, neb ta jízda dozajista s reálným provozem vozu měla pramálo společného. Takže bych spíše Váš výrok přeformuloval tak, že takováto informace (článek) je naprosto zbytečný neb nikdo takový nájezd na nádrž mít v reálu nebude. Takže jděte raději trénovat logické myšlení, ju?
V realu nikdo takové nájezdy ani nemá, neb ta jízda dozajista s reálným provozem vozu měla pramálo společného. Takže bych spíše Váš výrok přeformuloval tak, že takováto informace (článek) je naprosto zbytečný neb nikdo takový nájezd na nádrž mít v reálu nebude. Takže jděte raději trénovat logické myšlení, ju?
        @Mikesus 
Tak jak to píšete vy, tak by to mohlo být, nicméně mončičák neporovnává zážitek ale co si může dovolit zakoupit. Tak jak to napsal on, je to prostě nesouvisející blbost.
Tak jak to píšete vy, tak by to mohlo být, nicméně mončičák neporovnává zážitek ale co si může dovolit zakoupit. Tak jak to napsal on, je to prostě nesouvisející blbost.
        @kyklop Ak vidím na diaľnici dymiace auto, väčšinou má bulharskú, srbskú alebo rumunskú špz.
        @kyklop A v realite to má koľko áut? Čo jazdím s francúzskymi autami, ešte som olej dolievať nemusel, množstvo vždy do výmeny vydržalo.
        @Mikesus Přesně to jsem chtěl napsat. Jedna věc je množství spálené nafty a věc druhá, kolik spálil oleje. 
Další pak, kolik by spálil při nájezdu 100 či 200tis. km.
Další pak, kolik by spálil při nájezdu 100 či 200tis. km.
        @kyklop nikdy som olej nedolieval do auta s diesel motorom, mal som ich viacero, a stovky tisíc km.
Ale o VW motoroch je to dosť známe. Aj preto ich nechcem.
Ale o VW motoroch je to dosť známe. Aj preto ich nechcem.
        Jak velkou nádrž má Uprd?
S nádrží řekněmež 80 l si ten nájezd moc představit při racionální jízdě nedokáži.
Ta jízda musela být očistec, to museli jet na 6 furt 50 km/h, případně na střechu museli dát přísavku s plachtou a jet po větru či za sebou na vozíku táhli přídavnou nádrž.
Já běžně najízdím se vznětovým motorem na 85l paliva tak 1200 až 1300 km s rychlostním průměrem kolem 70 km/h, Uprd má menší čelní plochu než mé vozidlo, tak bych při běžné jízdě videl na těch 85 l dojezd 1300 až 1500. rozhodně ne výrazně více.
S nádrží řekněmež 80 l si ten nájezd moc představit při racionální jízdě nedokáži.
Ta jízda musela být očistec, to museli jet na 6 furt 50 km/h, případně na střechu museli dát přísavku s plachtou a jet po větru či za sebou na vozíku táhli přídavnou nádrž.
Já běžně najízdím se vznětovým motorem na 85l paliva tak 1200 až 1300 km s rychlostním průměrem kolem 70 km/h, Uprd má menší čelní plochu než mé vozidlo, tak bych při běžné jízdě videl na těch 85 l dojezd 1300 až 1500. rozhodně ne výrazně více.
        @Man Ký 
V jednom příspěvku je Mončičák schopen vyplodit až 384548 blbých písmenek........
Relevance vašeho příspěvku ve vztahu k témetu článku je jaká???????
V jednom příspěvku je Mončičák schopen vyplodit až 384548 blbých písmenek........
Relevance vašeho příspěvku ve vztahu k témetu článku je jaká???????
        @Mokrous koľko ľudí, toľko chutí, chápem. Ja práve diaľničnú jazdu moc k životu nepotrebujem a tam som za aktívne udržiavanie v pruhu rád 😊
        @Mokrous do určitej rýchlosti je tichší o dosť, od určitej rýchlosti to je asi fuk 😊 . Zapni travel assist, na dlhších cestach je to fajn pomocník
        @Mikesus v prípade súčasných dízlov sa nekoná ani dym, ani octový smrad. Si na špatnej adrese. Faktom je, že väčšina na cestach je výrazne staršia, takže tých pár mladých / nových od EU 6D to proste nezachráni a obmena potrvá dlho
        Ano, takto má vypadat udržitelnost a ekologie. To nezvládnou ani moderní hybridy. Prostě, starej dobrej diesel. Chci ho v kombiku a v automatu.












