Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

S BMW 5 E39 ujel 1.000.000 km. Zvládne elektrický nástupce podobnou porci?

78 komentářů

Mr.Murphy
Je to hezke kdyz auto najede milion.... (nechapu poznamky ze vetsinou to najede Toyota atd. Nevidim sebemensi duvod aby to nedalo old-schoolBMW)

ale priznejme si - najet milion s BMW a servisovat to ve znackovem servisu asi nedava moc velky smysl, co? (chapu ze vramci marketingu to mel mozna zdarma). Urcite by bylo zajimave srovnat jestli je levnejsi 2x za tu dobu menit baterku nebo to hrkat s ICE a delat tuny predepsaneho servisu.

No a nez to auto najede milion, je beznadejne moralne zastarale, v tom bude jezdit jen fanda, ne bezny uzivatel.

Takze jako dobry ale slavobrany bych kvuli tomu nestavel....

Kazdopadne jsem zvedavy kolik borec nakrouti s EV a drzim palce.... Precejen, smrdet s autem z roku 1990 uz je fakt prezitek.
Arese
@Mr.Murphy Až na to, že E39 se začala dělat v roce 1995...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Arese
Tak marfíček jen potvrzuje, že vůbec netuší, to je celé.
Spalovák předepsaný servis má, zatímco BEV žadný servis nemá, že...

Se spalovákem nedává smysl jezdit 1M km do značkového servisu, zatímco s BEV jsi zadarmo ve značkovým servisu online 24/7/365 a zadarmo že... 😁 A když zareznou brzdy nebo odejde ložisko či čep tak to spraví online aktualizací... Když ti na BEV upadne kolo, tak ti online aktualizací pošlou update na tříkolku... 😄
Avatar - Anonym
Anonym
@rohYpnol Elektromobil je ve všem lepší. Ložiska i čepy vydrží více než u fosilu 👍👍👍
Viktor Cistic
@Horký Hrom Dobry postreh
traveldrive
@Horký Hrom Ako si na taký nezmysel prišiel? Môže to byť presne naopak. V čom je elektromobil lepší, je akcelerácia, robí menej bordelu a že je tichší. Všetko ostatné je diskutabilné.
DonVito
Potřeboval bych pomoc s vysvětlením tohoto
''Ale vydrží všechny ty baterie, motory a reduktory, displeje, software a asistenty třicet let a alespoň půl milionu kilometrů? To je otázka, na kterou E39 odpověděla jasně.''

Dále by bylo fajn opravit
''Zase BWW, ale na elektřinu''

A na závěr mi nezbývá než dodat, že i5 ušetří nehorázné množství CO2.
www.bmwgroup.com/…ve40_EN_11HH.pdf
Jen do 200.000km to je u i5 16 tun!! úspora CO2 v porovnání s 520d.
A při použití obnovitelných zdrojů (včetně jádra) pro pohon i5ky budou emise CO2 v porovnání s 520d méně než poloviční.

Má to smysl.

FUTURE IS ELECTRIC
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@DonVito
Přesně. Má smysl drancovat přírodu, vytěžit vzácné kovy a udělat z nich nedostatkovou surovinu. Ropa tu je ještě na moc dlouhou dobu, chce to problém dřív, už pro naši generaci, protože ropa tu je ještě na daších nespočet generací 😁 😁 😁

Má to smysl zvyšovat závislost na Číně. Závislost na OPECu už není v kurzu, to je moc zemí, chce to závislost na jedné zemi, a samozřejmě je zapotřebí aby to byla imperiální země... 😁
dodo24
@rohYpnol chémia baterií sa mení pomaly každých 10 rokov, takze závislosť moze byt len docasna. Navyse sa objavujú nové ložiská aj v európe. A ešte jedna taká drobnosť... keď nás odstavia od ropy, tak do tyzdna dojazdili všetci. Keď nás odstavia od nových bateriek, tak ešte pár rokov pojazdíme.

Prečo si tak jednostranne zaujatý?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@dodo24 kapsa. prázdná. strach.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@dodo24

Aha, a nové ložiska ropy se neobjevují, že...? 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol tady v EU skoro pořád.
Hendly
@DonVito
BWW …
Proste jak od pana “Zlomka”…
traveldrive
@DonVito Bež už s tým CO2 do riťkáloviec.
ryccardo
@DonVito
Arese
Tohle je suverénně nejkrásnější Pětka všech dob. A v ní řada šestiválcových motorů, alternativně manuální převodovka, poctivá mechanická ručka a nádherný přístrojový štít se čtveřicí kruhových ukazatelů! A jen ABS a protiprokluz! Prostě naprostý ideál a vrchol, pak už to bylo s touto řadou z hlediska designu i řidiče jen horší a horší... Toto vše vyměnit za tu současnou pětkovou obludu přespanou asistenty a jinou zbytečnou elektronikou je totální šílenost a hřích!!!
gil54
@Arese

Ok, ale já vidím jako "ideál a vrchol" pro staromilce bavoráckýho benzínu R6 až motory N52.

V E39 byly motory M54 a ty měly jen double vanos a až N52 měl k tomu ještě valvetronic - a ty byly až od řady E60.

No a potom už to šlo z kopce, přímý vstřik (N53), turba (N54, N55 a nakonec i B58 ), pokud jde o R6.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@gil54
Jenže E60 už byla generací, která se potýkala s prvními příznaky šetření na výrobě. Tam už to šlo z kopce.
gil54
@rohYpnol

Máš nějaké konkrétní poznatky v čem je E60 oproti E39 ošizenější?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@gil54
Třeba koroze a oxidace podvozkových dílů.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol jako obvykle, hlupák s Fábií se znalecky vyjadřuje o prémii😊

„Tyhle pětky už nereznou tak jako E39 a E46,“ vysvětluje Petr Dorotovič a hned se přesouvá k zadní nápravě, kde udiveně zírá na úplně suchý diferenciál bez známek úniku oleje. „To je zajímavé, tady totiž obvykle všechny bavoráky s takovým nájezdem a stářím rosí,“ doplňuje.

www.garaz.cz/…ieselem-21004873
gil54
@Man Ký

Ponechal jsem to jeho hluboké moudro znalce úplně bez reakce, jenom by se zase zbytečně rozdráždil. No a nakonec víme, že stejně má vždycky pravdu.

Je to jako ve vtipu: "Heč, můj táta včera viděl telefon, to je toho, ten můj v něm dokonce jel..."
Avatar - Man Ký
Man Ký
@gil54 von už to ani neumí správně vygooglovat, jde to s ním z kopce.
Avatar - praptak
praptak
@Arese Správně mechanické auto. 👈
vencelín
@Arese
E39 je vzhledově velmi povedená, zvláště po FL. Nicméně jako šmrncovní bych označil i E28.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Prémie z téhle doby měl jednu vlastnost - byla prostě lepší než ostatní. Ty auta byly dělané na to, aby vydržela. Byly dělané tak, aby byly opravitelné.

Dnešní BMW v sobě má stejné čipy a elektroniku, jako nejlevnější Dacia.. Navíc dnešní výroba nemá za cíl udělat auto, co o vydrží. Ale má za cíl dělat auto, které půjde za 5 let co nejsnadněji slisovat a rozemlet v drtičce. Takže ne, dnešní BEV milion km najet opravdu nenajedou. Čímž dávám celkem zapravdu těm, co říkají že baterka auto přežije. Jenže ono je to spíš o tom, že zbytek auta nedožije ani to co ta baterka...
Hendly
@rohYpnol
Stary muz nadava na mraky…
Podivej se kolik ta auta realne stala a pak neco hudruj…
vencelín
@Hendly
Jako kdyby byla dnes auta "za hubičku" a běžný člověk si mohl dovolit novotinu co 5 či 10 let....... Ano jsou v poměru k mzdám o něco levnější, nicméně ostatní náklady zas rapidně vzrostly.
Hendly
@vencelín
To auto v te dobe stalo 1,5 mil coz bylo 130 prumernych platu…
Je to pochopitelny?
vencelín
@Hendly
Je pochopitelné moje předchozí konstatování?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@vencelín
Je a je to přesně to, na co tady opakovaně upozorňuji a co hujeřiček nikdy nezvládne pochopit 😁

Jestliže jsem před 10ti lety dal za bydlení a energie 20% příjmů domácnosti, zatímco dnes je to 50% příjmů, tak je mi celkem jedno, že v relativním poměru k příjmu je dnes auto o 5% levnější než před 10ti lety, protože před těmi 10ti lety jsem si mohl dovolit pořídit auto dražší klidně o 30%, že ... 😄 😄 😄

A to nehovořím o celkových nákladech, jak zdražilo pojištění, všude se platí parkovné, atd. atd.
Hendly
@rohYpnol
Proc se asi plti vsude parkovne? Protoze tech aut je vsude nasobne vice. Proc? Protoze jsou dostupna.
A naklady dnes? Kazdy mobil, internet, Netflix, notebook, tablet, plnou skrin hadru, dve dovoleny atd.
Zivot stal v roce 1995 taky poradny prachy jen uz si zapomnel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Jsi směšný.proč je aut násobně víc? Protože staré zůstávají v provozu, protože roste stáří vozového parku.
Kdyby byla dostupná,, rostly by prodeje a obnova vozového parku. Opak je pravdou. Blbý co, hujeříčku... 😁
A růst prodejů opravdu neznamená dorovnávání propadu 😁
Hendly
@rohYpnol
Misto 3,5 milionu aut v roce 1995 je jich 6,5, ale mame se strasne spatne 😆
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Přesně tak. PĚTINA ČECHŮ JE OHROŽENA CHUDOBOU!!!

tn.nova.cz/…nez-petine-cechu
Hendly
@rohYpnol
“ To je podle Prokopa na unijní úrovni průměr nebo možná lepší průměr”
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
„Jedno procento nejbohatších Čechů vlastní zhruba 30 procent majetku v Česku podle různých odhadů,“ srovnal Prokop.

"je to typ chudoby, který vede k tomu, že třeba nemáte na nenadálé výdaje, nemůžete si dovolit ani jednu dovolenou, ani v rámci České republiky. To hodně často tito lidé, kteří mají takovéto příjmy, zažívají,“ okomentoval Prokop.

Takže 20% nemá na nenadálé výdaje, nemůže si dovolit dovolenou, máme nejvíce nedostupné bydlení v EU ale máme se tu skvěle a ČR je nejlepším místem k žití že... 😁 😁 😁
Hendly
@vencelín
Ne.
BMW 5 je dneska realne 3x levnejsi.
To si opravdu nepamatujete jak byla auta v te dobe draha?
Avatar - Anonym
Anonym
@Hendly Elektromobily jsou reálně 10x levnější 👍👍👍
traveldrive
@Hendly Pletieš nezmysly. BMW 5 si priemerný občan s priemerným platom nekúpi rovnako ako vtedy. Ale pamätám si, že 5-6 rokov dozadu som dal za auto o cca 50% menej ako zaň chcú dnes. A plat som rozhodne o 50% nižší nemal.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly

Nemáš tam chybu? Není to 30x levnější ? 😄 😄 😁 😄 😁
vencelín
@Hendly
Jak píše níže kolega Traveldrive, tak nové BMW 5 si běžný občan ČR nemůže dovolit stejně jako tenkrát.
Ano, sice vychází k poměru k platu o něco příznivěji, ale z platu člověk potřebuje zaplatit i jiné věci a ty šly nahoru cenově razantně. Reality, energie, potrvaviny, služby.......
Proště pro běžného občana je nové BMW 5 stejné scifi jako před 5, 10, 15 či 20 lety.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín ani v Německu s jejich platy není BMW řady 5 auto, které by nepořizovali advokáti, lékaři, manažeři. Rozhodně to není totéž co Golf.
vencelín
@Man Ký
To také nikde netvrdím, že tam každá uklízečka jezdí funglovkou 5 bramborou.
Nicméně shodnem se, že vzhledem k tamní kupní síle je to auto pro dojčlandáky o něco dostupnější než pro čechy.
Hendly
@vencelín
Benzinu si za prumerny plat koupis o 1000 litru benzinu vic nez v roce 1995….
Maslo, rozdil je podobny a muzeme pokracovat.
Jo, ale vam je strašně spatne kdyz si nemuze kazdy koupit BMW5…?
Tak volte nekoho kdo vam to slibuje. Jen se ale podívejte jak to v historii vzdy koncilo..
vencelín
@Hendly
Co to zas plácáte? Stěžuji si snad, že mi vadí to, že každý nemá na nové BMW 5? NE!
Pouze říkám fakt, že nové BMW je stejně (ne)dostupné pro běžného občana jako dříve.
Vámi zmíněný vývoj cen ověřovat nebudu, možná jste vybral dvě komodity u kterých platí to co říkáte. Nicméně vývoj cen nemovitostí a energiíí (například) je jasný a cena vzrůstající. A obecně cena potravin taktéž.
Doporučení volit populisty, komouše a jiné hochštaplery si laskavě nechte od cesty. Na taková individuia v politice nejsem zvědav!
Hendly
@vencelín
Ne.
Uvedene BMW je dnes 3x dostupnější nez v roce 1995.
Uvedl jsem příklady toho o kolik je dnes materialne lepe nez drive. Klidne muzeme pokračovat.
I ty energie jako plyn a elektrina jsou dnes stejně dostupné jako v roce 1995.
To uz si nepamatujes jak bylo pred par lety?
Mame se jak prislovecna prasata v zite.
vencelín
@Hendly
Tak dle Vás by se měly před Inceltem tvořit fronty uklízeček na nové Brambory 5. Pár dní zpět jsem kolem inveltu projížděl a tento fenomén jsem nějak nezaznamenal.
Asi je něco na Vašem tvrzení chybně.
Hendly
@vencelín
Takze realna cisla te nezajimaji. I ta uklizecka se m dnes dalwko lepe nez v roce 1995.
Nehlede k tomu, ze cesi uz tuhle praci delat a i nechteji.
vencelín
@Hendly
Já však nikde nezpochybnuji že lidé se mají lépe než dříve, nejen materiálně. Tvrdím, že nové auto je přibližně stejně (ne)dostupné jak dříve.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Hendly
Aha, a kolik stál v roce 1995 průměrný nájem? Kolik stála nemovitost? Kolik bylo vodné/stočné? Kolik byla cena elektřiny??? Kolik lidí muselo doplácet na zdravotní péči??? Kolik lidí muselo platit za sociáln péči??? Kolik lidí muselo platit soukromé školky a školy, kolik lidí muslo mít penzijní spoření atd.??? Co???
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol v podstatě není rozdíl mezi BMW a Fabií. dobře koupils!
Avatar - fOE
fOE
99,9999% kupcu je odpoved na tu otazku zcela putna.
vencelín
odpověd zní NE
Avatar - Anonym
Anonym
@vencelín Souhlas 👍👍👍 Protože elektrické BMW zvládne ještě vyšší porci km 👍👍👍
Viktor Cistic
@Horký Hrom Protoze cool
Avatar - Anonym
Anonym
@Viktor Cistic Pane Viktore, bohužel vám asi není přáno, aby váš příspěvek byl schválen 👍👍👍
vencelín
@Horký Hrom
Jo, ale jen ve Vašem elektrizujícím snu.
V reálu na nájezd té brambory budete potřebovat ty bzučáky 2 až 3.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
To boli casy este peknych stihlych baworakov kde verim ze aj ta kvalita za tie prachy stala... dnes uz nevidim dovod preco zrovna bmw a nie kludne aj nieco ine a neraz o hodne lacnejsie... napr tu sucasnu novu 5ku uz clovek ani nestretne ... to skor stretnem aj nejake to lambo... co hovori samo za seba... a nie
nie.. nebyvam ani v Taliansku
Avatar - Man Ký
Man Ký
@3_diamanty opravdu nebývaš v taliansku? tak to nám všem vyrazilo dech. v Košicích jezdí víc lambo než bmw5 hodně budeš něco
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, tohle BMW jesto jo.

Posledni...
Avatar - jersey.se
jersey.se
Ne. I kdyby to náhodou bylo schopný samotný auto, tak se ho dřív zbaví.
Avatar - Man Ký
Man Ký
můžete mít doma 30 let starou lednici a může klidně fungovat, jen už to bude vývojově tak zastaralé zařízení, že je zbytečné držet v provozu. a stejný je to s auty. stačí vyměňovat co je potřeba a auto bude jezdit.
ale jako spotřební materiál je prostě lepší časem koupit nové.
vencelín
@Man Ký
Píše někdo, kdo se ohání ekologií....... Takže směle do vyhazování funkčních věcí, že?

Třebas lednička zrovna morálně nezastarává, auto sice o něco ano nicméně pokud mám auto dostatečně moderní, tak mi novotina za danou cenu nenabídne adekvátní přidanou hodnotu.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín lednice stará 30 let bude mít dost možná ještě freonovou náplň. V Česku téměř určitě.
vencelín
@Man Ký
Takže v zájmu ekologie ji komplet vyhodíme a necháme vyrobit novou. Výbordelně.........
Pokud se nebudete vrtat v trubkách, tak z okruhu Vám ten freon jen tak neuteče 😊..
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín tak jestli někomu nevadí, že menší lednice žere víc, než americká dneska a chce takový spotřebič mít doma, ať se chová "ekologicky". ale ani dvakrát tolik spotřebované elektřiny není příliš šetrné.
vencelín
@Man Ký
Samozřejmě starší lednička má vyšší spotřebu. ten rozdíl však nevyrovná energie a suroviny vložené do té nové. V tom je ten fígl.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín protože nemám čas to googlovat, zeptám se AI

Rozdíl ve spotřebě energie mezi efektivní a neefektivní lednicí může činit stovky kWh za rok, což v ročních nákladech představuje úsporu až tisíce korun.
Rozdíly ve spotřebě
Konkrétní rozdíl závisí na stáří a objemu spotřebiče. Pro ilustraci je možné uvést orientační srovnání😒br /> Efektivní (nová, např. třída A nebo B dle nového značení): Spotřeba se pohybuje typicky kolem 100–200 kWh za rok v závislosti na modelu a objemu.
Neefektivní (stará, např. 15 a více let): Tyto modely mohou mít spotřebu i více než 400 kWh za rok.
Finanční dopad
Při průměrné ceně elektřiny (např. 6,50 Kč/kWh):
Roční náklady na efektivní lednici (při 150 kWh/rok): cca 975 Kč.
Roční náklady na neefektivní lednici (při 450 kWh/rok): cca 2 925 Kč.
Roční úspora se tak může pohybovat okolo 2 000 Kč i více. Investice do nové, úsporné lednice se proto často vrátí během několika let provozu.
Další faktory ovlivňující spotřebu
Velikost a objem lednice a mrazáku.
Klimatická třída (vhodnost pro dané okolní teploty).
Umístění (lednice by neměla stát u zdroje tepla, např. sporáku nebo topení).
Pravidelná údržba (např. odmrazování mrazáku, čistění kondenzátoru).
Avatar - Man Ký
Man Ký
@vencelín ...z čehož jasně vyplývá, nemáš pravdu, v tom je ten fígl😊
vencelín
@Man Ký
Ještě se té veleslavné AI zeptejte kolik MWh spotřebuje komplet výrobní řetězec (od těžbu všech surovin, jejich dopravu a zpracování, přes výrobu samotné lednička po její dopravu ke koncovému uživateli. Takže pravda bude spíše na mé straně. V tom je ten fígl 😊.
topten
podle spritmonitoru prumerna spotreba 10 litru/100km
pri cene benzinu 40kc/litr to je 2mega za poslednich 500ttis km jen za benzin
.
pri spotrebe ele 20kWh/100km a prumernym mixu dobijeni 10kc/kWh vyjde 500tis km na 1mega
a za usetrenej mega koupi 2 novy baterky
jestli bude jezdit podobne jako se tim spalovakem, tak ta baterka nejspis 1Mkm v pohode da
.
drzet hodne provozovany auto s najezdem vic jak 200tis km je ekonomicka sebevrazda, protoze se z nej stava bezedna pokladnicka
Avatar - sargis
sargis
@topten
Problem tvojich cisiel je, ze to stare BMW a nove BMW nenajazdi milion za rok, takze nepriemerujes ceny benzinu od r 1995 rovnako ako nevies spriemerovat vyvoj cien elektriny nalblizsich 20-30 rokov
topten
@sargis
tendence u benzinu je, ze cena prinejmensim s ETS2 pujde nahoru, vzhledem k tomu, ze ted je ropa levna, tak pujde nahoru i se zdrazujici se ropou
elektrika jde od vypuknuti ruske valky na ukrajine setrvale dolu a na dno jeste nenarazila, ceny elektriku z verejnych nabijecek pujdou s konkurenci dolu a lidi co budou nabijet z vlastnich FVE a z levny spotovy elektriky bude pribyvat
.
takze moje prognoza je, ze provoz spalovaku bude dal zdrazovat, zatimco provoz EV bude dal zlevnovat
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

Tvoje prognóza neexituje. Je jen tvoje diagnóza 😁

Takže PHM s ESG zdraží, ale elektřina s ESG určitě zlevní, že... 😁 😁 😁

Mimochodem, i kdyby zapatl 2M na PHM, tak to zjednodušeně znamená, že 1M zaplatil na dani státu.

A jestli si tady nějaký hujeříček myslí, že majitel BEV bude jezdit a stát se nechá oškubat jak husa, tak se škaredě plete 😄 Zkrátka ten 1M si stát od lidí (ideálně pak majitele BEV) vybere jinak...
vencelín
@topten
10 l/100 km v lehlém osobáku s motorem 2,3? Ta spotřeba bude tak 8 l/100 km.

Dále s Vaším posledním odstavcem nelze souhlasit. Pokud auto funguje, má přiměřenou spotřebu, tak vyjde levněji než novotina.
digo slav
Hardware to možná zvládne, ale po pár letech to bude jak s elektronikou. Bude potřeba to neustále aktualizovat. Pak už pro tento starý model nebudou aktualizace, ale různé vnitřní aplikace budou vyžadovat nejnovější verzi, která ale funguje jen na novějších operačních systémech. Pak dojde i místo na disku a prostě nepůjde instalovat vůbec nic a bez toho to nepojede. A máš smůlu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
nevím jestli BMW, ale na Tesla High Mileage clubu máme lidi se 700k km a baterie původní, motory také. Ano, je možné, že to milion nedá, ale ta úspora nákladů je tak značná, že případná výměna baterie nemusí být finanční překážkou