Elektromobily
Všechno záleží na životnosti baterie. Pokud bude nutné baterii po 150-200 tisících km vyměnit, výpočet bude vypadat úplně jinak.
@vecernicek2 Svet je uz trosku dalej, auta s najazdom 200 000 km bezne existuju a menil niekto baterku? Co zase neznamena, ze to nemoze byt pripad toho bmw, pokial pouzili nejaku exoticku chemiu, ale snad nie.
@xxc
Měnil. Ví to i spousta majitelů Tesel... 😁
Měnil. Ví to i spousta majitelů Tesel... 😁
@rohYpnol spousta majitelů prvních Tesel, kde neselhávala baterie jako taková, ale její pouzdro. Propustilo vlhkost dovnitř, takže docházelo ke korozi spojů, zkratům, korozi BMS ... když se to chytlo zavčasu, opravilo, tak ty baterie nalítají 500k km.
@vecernicek2 no ja jsem videl studii CVUT a tam ta kalkulace od kdy se EV emisne vyplati vychazela dost jinak. Bylo to az kolem 150-200 tis km. Ale statistika a hra s cisly je uzasna disciplina.
@ryccardo
Samozřejmě, že tohle jsou jen hry s čísly a vyjde ti to co bylo zadáním... uvědomuje si to každý kdo nemá v hlavě nakakáno 😉
Samozřejmě, že tohle jsou jen hry s čísly a vyjde ti to co bylo zadáním... uvědomuje si to každý kdo nemá v hlavě nakakáno 😉
@ryccardo protože na ČVUT je profesor Macek, který je starý zarytý odpůrce EV. Takže si tu studii značně přiohnul. Z mého pohledu by měl přijít o možnost přednášet a publikovat studie, protože jeho objektivita je kompromitována.
@eLzyx
Aha, takže nezávislá studie ČVUT je vohnutá, ale report zaplacený BMW je objektivní... 😁
Aha, takže nezávislá studie ČVUT je vohnutá, ale report zaplacený BMW je objektivní... 😁
@rohYpnol 1. profesor Macek je známý antiEV aktivista. Starý dědek, kterého už novým kouskům nenaučíš.
2. "studie" ČVUT nebyla publikována v žádném odborném periodiku, takže nemohla projít ani žádným recenzním řízením
3. stejnou studii dělala VUT, prošla mezinárodním recenzním řízením a odpovídá tomu, k čemu došlo i BMW
4. že někdo zaplatí nezávislému subjektu za vypracování studie, ještě neznamená, že to musí být ohnuté v prospěch plátce. Ty bys tu studii dělal zadarmo? Asi ne, co? Asi bys chtěl dostat zaplaceno.
Závěr si udělej sám, ať nemáš pocit, že ti něco vnucuji. To vy odpůrci EV nemáte rádi, že?
2. "studie" ČVUT nebyla publikována v žádném odborném periodiku, takže nemohla projít ani žádným recenzním řízením
3. stejnou studii dělala VUT, prošla mezinárodním recenzním řízením a odpovídá tomu, k čemu došlo i BMW
4. že někdo zaplatí nezávislému subjektu za vypracování studie, ještě neznamená, že to musí být ohnuté v prospěch plátce. Ty bys tu studii dělal zadarmo? Asi ne, co? Asi bys chtěl dostat zaplaceno.
Závěr si udělej sám, ať nemáš pocit, že ti něco vnucuji. To vy odpůrci EV nemáte rádi, že?
@eLzyx
Hele, úplně jednoduše - je značně jedno, co vyjde v excelovsý tabulce, která vzniká na křídovým papíru v kanceláři na základě teorie. Tady už jen poznámka, že emise z ekologické likvidace baterky nejsou započteny, hovří za mnohé.
Podstatná je praxe. A jestliže životní cyklus spalováku je mnohem delší než v rovině teorie, zatímco životní cyklus BEV bude mnohem kratší než teorie (protože BEV prostě po bouračkách nikdo opravovat nebude), tak čísla z praxe budou jinde.
Hele, úplně jednoduše - je značně jedno, co vyjde v excelovsý tabulce, která vzniká na křídovým papíru v kanceláři na základě teorie. Tady už jen poznámka, že emise z ekologické likvidace baterky nejsou započteny, hovří za mnohé.
Podstatná je praxe. A jestliže životní cyklus spalováku je mnohem delší než v rovině teorie, zatímco životní cyklus BEV bude mnohem kratší než teorie (protože BEV prostě po bouračkách nikdo opravovat nebude), tak čísla z praxe budou jinde.
@rohYpnol Emise na likvidaci baterky jsou spíše vstupem pro výrobu nového EV. Je to něco jako těžba. Je tedy nesmysl to započítávat do provozního cyklu auta na konci. Protože pokud to tak chceš dělat, tak musíš na začátku výroby patřičně snížit emise z té primární těžby.
A ta teorie s životností se ti trochu bortí, protože bouračky EV se běžně opravují. Kluci Ukrajinský jsou na to machři. Ale i v ČR máme takové dobrodruhy. EVčka mají i roční nájezd vyšší jak benzinová auta, takže mají i větší celkové nájezdy před vyřazením. Což tu emisní stopu dále rozmělňuje
A ta teorie s životností se ti trochu bortí, protože bouračky EV se běžně opravují. Kluci Ukrajinský jsou na to machři. Ale i v ČR máme takové dobrodruhy. EVčka mají i roční nájezd vyšší jak benzinová auta, takže mají i větší celkové nájezdy před vyřazením. Což tu emisní stopu dále rozmělňuje
@eLzyx
Já neříkám že se rozstřelené Tesly neopravují. Tussik je můj oblíbený autor 😄
Jenže co se opravuje na Ukrajině? Dovozy z USA nebo z Holadska či Norska, kde se jim vyplatí auto za pár šušňů koupit, spravit a prodat.
Což v celkovém počtu bouraček je nula nula nic. Protože opravovat bouračky se prostě nevyplatí. Aby se to vyplatilo, tak to právě musíš odvézt někde do Polska nebo na Ukrajinu...
Já neříkám že se rozstřelené Tesly neopravují. Tussik je můj oblíbený autor 😄
Jenže co se opravuje na Ukrajině? Dovozy z USA nebo z Holadska či Norska, kde se jim vyplatí auto za pár šušňů koupit, spravit a prodat.
Což v celkovém počtu bouraček je nula nula nic. Protože opravovat bouračky se prostě nevyplatí. Aby se to vyplatilo, tak to právě musíš odvézt někde do Polska nebo na Ukrajinu...
@eLzyx bohužel ta studie nebyla od profesora Macka
Pusť si to na cca 1 hodina 19 minut. Ale klidně si to poslechni i celý ať nežiješ v bludu.
www.youtube.com/watch?…
Pusť si to na cca 1 hodina 19 minut. Ale klidně si to poslechni i celý ať nežiješ v bludu.
www.youtube.com/watch?…
Jasně, jasně do teď tu všichni ''odborníci'' psali jak je EVčko neekologický.
Výroba baterek, energie z uhlí...
No a teď tu máme černý na bílym, že realita je zcela opačná než si tyhle ''eksperti'' doposud mysleli.
😄
A nejednou ekologie není vůbec důležitá a navíc tyhle studie jsou stejně určo zmanipulovaný...
A já se můžu jen smát.
FUTURE IS ELECTRIC .....AND CLEAN
Výroba baterek, energie z uhlí...
No a teď tu máme černý na bílym, že realita je zcela opačná než si tyhle ''eksperti'' doposud mysleli.
😄
A nejednou ekologie není vůbec důležitá a navíc tyhle studie jsou stejně určo zmanipulovaný...
A já se můžu jen smát.
FUTURE IS ELECTRIC .....AND CLEAN
@DonVito
Žádná studie se nekoná. To ovšem hujeříček doníček nepochopí, že.
Koná se jen PR prohlášení automobilky, které si uvede čísko jaké se jim hodí.
Už jen ten extrémně nízký rozdíl mezi "standartní energetický mix" a "oze" je slušně řečeno velmi podezřelý, že... 😄 Tak nějak nám chce BMW tvrdit, že i kdyby jsme vyráběli elektřinu 100% z uhlí, tak BEV bude zelenější již po 35 tis. km... ne, to fakt nikomu nepřijde divný, co, hujeříčci 😁 😁 😁
Mimochodem, co to je "během životního cyklu"? Spalovák má životní cyklus nastavený na kolik? 15 let? No jo, koho zajímá, že reálně vydrží 2x tak dlouho, že ... BEV má životní cyklus taky 15 let? Koho to zajímá, že reálně vydrží 10 let, že... 😁
Žádná studie se nekoná. To ovšem hujeříček doníček nepochopí, že.
Koná se jen PR prohlášení automobilky, které si uvede čísko jaké se jim hodí.
Už jen ten extrémně nízký rozdíl mezi "standartní energetický mix" a "oze" je slušně řečeno velmi podezřelý, že... 😄 Tak nějak nám chce BMW tvrdit, že i kdyby jsme vyráběli elektřinu 100% z uhlí, tak BEV bude zelenější již po 35 tis. km... ne, to fakt nikomu nepřijde divný, co, hujeříčci 😁 😁 😁
Mimochodem, co to je "během životního cyklu"? Spalovák má životní cyklus nastavený na kolik? 15 let? No jo, koho zajímá, že reálně vydrží 2x tak dlouho, že ... BEV má životní cyklus taky 15 let? Koho to zajímá, že reálně vydrží 10 let, že... 😁
holube, studie se teda koná.
Tak přestaň fantazírovat, když se ti touto informací hroutí tvá ''pravda''.
😄
www.bmwgroup.com/…drive_NA5_EN.pdf
Declaration of Validity
TÜV Rheinland Energy & Environment GmbH confirms that a critical review of the submitted study by BMW AG,
Petuelring 130, 80788 München, regarding the carbon footprint for the passenger car
BMW iX3 50 IKS Drive – model year 2025
has been performed.
Evidence has been provided that the requirements of the international standards
• ISO 14067:2018: Greenhouse ***s – Carbon footprint of products – Requirements and guidelines for
quantification, based on
- ISO 14040:2006 + A1:2020: Environmental management – Life cycle assessment – Principles and
framework
- ISO 14044:2006 + A1:2018 + A2:2020: Environmental management – Life cycle assessment –
Requirements and guidelines
• ISO/TS 14071:2014: Environmental management – Life cycle assessment – Critical review processes and
reviewer competencies: Additional requirements and guidelines to ISO 14044
have been fulfilled.
Review results
• The carbon footprint study 😉 was prepared in compliance with the ISO 14067:2018 standard. The methods used
and the modelling of the product system conform to the state of the art. They are suitable for achieving the goal
defined in the study. The report is comprehensive and transparently describes the scope of the study.
• The assumptions made in the report, particularly regarding energy consumption during the use phase, have
been discussed and are plausible.
• The examined data samples and environmental information contained in the report correspond to the evidence
provided.
Tak přestaň fantazírovat, když se ti touto informací hroutí tvá ''pravda''.
😄
www.bmwgroup.com/…drive_NA5_EN.pdf
Declaration of Validity
TÜV Rheinland Energy & Environment GmbH confirms that a critical review of the submitted study by BMW AG,
Petuelring 130, 80788 München, regarding the carbon footprint for the passenger car
BMW iX3 50 IKS Drive – model year 2025
has been performed.
Evidence has been provided that the requirements of the international standards
• ISO 14067:2018: Greenhouse ***s – Carbon footprint of products – Requirements and guidelines for
quantification, based on
- ISO 14040:2006 + A1:2020: Environmental management – Life cycle assessment – Principles and
framework
- ISO 14044:2006 + A1:2018 + A2:2020: Environmental management – Life cycle assessment –
Requirements and guidelines
• ISO/TS 14071:2014: Environmental management – Life cycle assessment – Critical review processes and
reviewer competencies: Additional requirements and guidelines to ISO 14044
have been fulfilled.
Review results
• The carbon footprint study 😉 was prepared in compliance with the ISO 14067:2018 standard. The methods used
and the modelling of the product system conform to the state of the art. They are suitable for achieving the goal
defined in the study. The report is comprehensive and transparently describes the scope of the study.
• The assumptions made in the report, particularly regarding energy consumption during the use phase, have
been discussed and are plausible.
• The examined data samples and environmental information contained in the report correspond to the evidence
provided.
@DonVito
Žádná studie se nekoná. To ovšem hujeříček doníček nepochopí, že.
Koná se jen PR prohlášení automobilky, které si uvede čísko jaké se jim hodí.
Smolík hujer.
Žádná studie se nekoná. To ovšem hujeříček doníček nepochopí, že.
Koná se jen PR prohlášení automobilky, které si uvede čísko jaké se jim hodí.
Smolík hujer.
Říkej si tomu jak chceš.
Výsledek nezvrátíš.
😄www.bmwgroup.com/…neue-klasse.html
Publicly accessible,
TÜV-verified Product Carbon Footprint.
For years, the BMW Group has released its vehicle footprint, which includes a greenhouse gas report for its vehicles verified by Germany’s TÜV Technical Inspection Association. The report for the new BMW iX3 50 XdRIVE can be downloaded herewww.bmwgroup.com/…Drive_NA5_EN.pdf
Otevírám popcorn.
Declaration of Validity
TÜV Rheinland Energy & Environment GmbH confirms that a critical review of the submitted study 😉 by BMW AG,
Petuelring 130, 80788 München, regarding the carbon footprint for the passenger car
BMW iX3 50 😁rive – model year 2025
Výsledek nezvrátíš.
😄www.bmwgroup.com/…neue-klasse.html
Publicly accessible,
TÜV-verified Product Carbon Footprint.
For years, the BMW Group has released its vehicle footprint, which includes a greenhouse gas report for its vehicles verified by Germany’s TÜV Technical Inspection Association. The report for the new BMW iX3 50 XdRIVE can be downloaded herewww.bmwgroup.com/…Drive_NA5_EN.pdf
Otevírám popcorn.
Declaration of Validity
TÜV Rheinland Energy & Environment GmbH confirms that a critical review of the submitted study 😉 by BMW AG,
Petuelring 130, 80788 München, regarding the carbon footprint for the passenger car
BMW iX3 50 😁rive – model year 2025
However, besides production, consumption in the use phase of both vehicles is key to their environmental impact.
With a mileage of 200,000km (approx. 125,000mls), charged with european electricity mix in the use phase, the total emissions of the BMW iX3 50 😁rive are 23.0t of CO2
e😒br /> significantly lower than the 52.8t of CO2
e, emitted by the
BMW X3 20 😁rive.
Kdyby holub uměl počítat, tak by pochopil, že ani dvojnásobná životnost spalováku (což není realistický) BY spalovák (X3) neudělala čistější než BEV (iX3).
With a mileage of 200,000km (approx. 125,000mls), charged with european electricity mix in the use phase, the total emissions of the BMW iX3 50 😁rive are 23.0t of CO2
e😒br /> significantly lower than the 52.8t of CO2
e, emitted by the
BMW X3 20 😁rive.
Kdyby holub uměl počítat, tak by pochopil, že ani dvojnásobná životnost spalováku (což není realistický) BY spalovák (X3) neudělala čistější než BEV (iX3).
@DonVito
Ano, BEV bude zelelější i když bude jezdit na elektřinu vyrobenou dieselagregátem Euro0, to ví přece každý. Uvedlo to BMW, že... 😁 😁 😁
Ano, BEV bude zelelější i když bude jezdit na elektřinu vyrobenou dieselagregátem Euro0, to ví přece každý. Uvedlo to BMW, že... 😁 😁 😁
Přeji krásný holubí večer strávený čtením shrnutí STUDIE o uhlíkové stopě BMW iX3.
😄
A už se neobtěžuj dalšími holubími komenty...
Když jsem ti vše jednoznačně vysvětlil.
Nemám co dodat.
Dobrou
😄
A už se neobtěžuj dalšími holubími komenty...
Když jsem ti vše jednoznačně vysvětlil.
Nemám co dodat.
Dobrou
@DonVito
Přesně. Každý vidí že jsi ani neustál to, že to je studie... 😄 😄 😄 smolík hujeříčku. Gameover!
Přesně. Každý vidí že jsi ani neustál to, že to je studie... 😄 😄 😄 smolík hujeříčku. Gameover!
@rohYpnol počkaj, urobím to za teba.
rohYpnol mel opet pravdu... tu svou
rohYpnol mel opet pravdu... tu svou
bmw to proste umi, ix3 je technologicka bomba!
@kesumb ty bys jednoho rozesmál, technologická bomba 🤣 Ale byl dobrej 👌
Zelenější? No tak zapomněli do toho výpočtu uvést i pořizovací náklady a marži, co má BMW u spalováku a u EV auta.
@šofér kdybys hledal, tak bys našel, že nová ix3 je navržena tak, aby z ní mělo BMW stejnou marži jako u spalováků. A koncová cena pro zákazínka? Překvapivě stejná, nebo dokonce i u EV nižší a to díky emisním odpustkům, které za spalováky musí platit.
@eLzyx - no, takže ICE je zatíženo extradaní zatímco EV ne, takže vlastně je ICE levněšjší,
@šofér výrobně ano. Ale to jako podnikatel (vlastník celého BMW) neřešíš. To je jen malý dílek do skládačky "celkové náklady na výrobu". Ano, výroba ICE potřebuje na vstupu méně materiálů, asi budou i levnější, ale na druhou stranu více lidí na složení. A musíš počítat i s těmi emisními odpustky. Ty tu jsou, jsou nákladem BMW, nijak se jich nezbavíš.
Nebo v čem vidíš tu výhodu v tom, že vyrobit ICE BMW je levnější? Marže je ve výsledku stejná.
Nebo v čem vidíš tu výhodu v tom, že vyrobit ICE BMW je levnější? Marže je ve výsledku stejná.
Nedá mi to a dopustím se na toto téma, které řadu let sleduju, ještě úvahy.
Studie porovnává BMW X3 a iX3.
Nemyslím si, že BMW je motivované (hrát si s čísly) vytvářet zavádějící studii v neprospěch svého fosilního modelu X3.
Přesto si takto bohužel někdo může výsledky zdůvodňovat.
I když to vůbec nedává smysl...
😄
Já to můžu jen okomentovat následovně.
Díky BMW.
Díky za transparentnost.
Díky za uvedení jasných výsledků s certifikací.
Díky za definitivní popření výsledků (vycucaných z prstu) pana Macka.
Studie porovnává BMW X3 a iX3.
Nemyslím si, že BMW je motivované (hrát si s čísly) vytvářet zavádějící studii v neprospěch svého fosilního modelu X3.
Přesto si takto bohužel někdo může výsledky zdůvodňovat.
I když to vůbec nedává smysl...
😄
Já to můžu jen okomentovat následovně.
Díky BMW.
Díky za transparentnost.
Díky za uvedení jasných výsledků s certifikací.
Díky za definitivní popření výsledků (vycucaných z prstu) pana Macka.
@DonVito
To že ti to nedává smysl, jen prokazuje, jak ničemu nerozumíš.
Smysl to má obrovský.
Podpořit prodeje iX3 coby zelené spásy planety.
Prodeje iX3 místo X3 znamenají, že BMW nebude muset platit emisní výpalné.
Nemuset platit emisní výpalné rovná se vyšší zisk pro BMW.
Takže cíl je zcela jasný. Přesvědčit zákazníka o pokrokovosti a potřebnosti kupovat iX3 místo X3. A když si ten report nechá pofoukat komerční společnosti, které BMW zaplatila, no tak tomu se říká nezávislá studie, že... 😁 jo, hloupost vybraných místních hujeříčků je opravdu bezrozměrné dílo 😁
To že ti to nedává smysl, jen prokazuje, jak ničemu nerozumíš.
Smysl to má obrovský.
Podpořit prodeje iX3 coby zelené spásy planety.
Prodeje iX3 místo X3 znamenají, že BMW nebude muset platit emisní výpalné.
Nemuset platit emisní výpalné rovná se vyšší zisk pro BMW.
Takže cíl je zcela jasný. Přesvědčit zákazníka o pokrokovosti a potřebnosti kupovat iX3 místo X3. A když si ten report nechá pofoukat komerční společnosti, které BMW zaplatila, no tak tomu se říká nezávislá studie, že... 😁 jo, hloupost vybraných místních hujeříčků je opravdu bezrozměrné dílo 😁
@rohYpnol Tím říkáte, že v BMW nejsou hloupí. O tom, že by studie byla nezávislá, se tu nepíše, tak proč ta narážka.
@DonVito nemám úplně čas ani chuť tady zase číst ty tapety od některých, ale prostě Německo je vyspělá ekonomika kde se tyhle eko-faktory opravdu sledují a žádný výrobce by si tam nedovolil nějakou zjevnou lež. To by ho taky nějaká zelená spotřebitelská organizace mohla stáhnout z kůže za klamání spotřebitele.
Co už, pár zoufalým fosilním tapetářům to prostě nevysvětlíš....
Co už, pár zoufalým fosilním tapetářům to prostě nevysvětlíš....
@Mr.Murphy
No, tak to Německo asi znám trochu lépe. Podvodníků je tam na počet obyvatel srovnatelně, jako jinde. Jen jsou snad častěji mazanější a ne tak profláklí, tedy až na diesegate😄.
No, tak to Německo asi znám trochu lépe. Podvodníků je tam na počet obyvatel srovnatelně, jako jinde. Jen jsou snad častěji mazanější a ne tak profláklí, tedy až na diesegate😄.
@Mr.Murphy
... ano, a proto vznikl v Německu dieselgate... 😁 😁 😁 😁 😁 😁 Protože všichni dodržují co mají a nikdo si nedovolí nic vohnout... 😁 😁 😁 😁 😁 😁 Ty kráso... Fakt mě fascinuje neutuchající hloupost a naivita některých hujeříčků...
... ano, a proto vznikl v Německu dieselgate... 😁 😁 😁 😁 😁 😁 Protože všichni dodržují co mají a nikdo si nedovolí nic vohnout... 😁 😁 😁 😁 😁 😁 Ty kráso... Fakt mě fascinuje neutuchající hloupost a naivita některých hujeříčků...
Někdo si dovolil napsat, že současné BEV nejsou ekologičtější, než auta se spalovacím motorem?
@JirkaII jistěže jsou, ale až po určitém nájezdu, což je logiké.... můžeš si dát do google studii od ČVUT a tam si to přečíst.... Pokrok je tu hranici pořád posouvat dolů. I nějakých 150tkm je relevantní číslo protože to ta auta v pohodě dají všechna. A samozřejmě, čím níž se ta hranice posune, tím lépe pro nás všechny.
@JirkaII Pokiaľ ekológiu meriame cez CO2, tak to hádam nejako vyjde v prospech BEV.
Či si prechodom na BEV ako ľudstvo pomôžeme, alebo zhoršíme ekológiu, fakt neviem. Sú tu na to iní čo v tom majú úplne jasno.
A to píšem ako spokojný majiteľ BEV.
Či si prechodom na BEV ako ľudstvo pomôžeme, alebo zhoršíme ekológiu, fakt neviem. Sú tu na to iní čo v tom majú úplne jasno.
A to píšem ako spokojný majiteľ BEV.
@Lubo tomu nerozumím, tím že si energii na cestování vyrobím sám na střeše určitě světu neškodím, ne?
Nějak nechápu čím bych jí měl zhoršit?
Jen těch čmoudů které nevypustím BEV do ovzduší a díky rekuperaci méně částic z brzd...
Nějak mi uniká proč si nejsi jistý...
Nějak nechápu čím bych jí měl zhoršit?
Jen těch čmoudů které nevypustím BEV do ovzduší a díky rekuperaci méně částic z brzd...
Nějak mi uniká proč si nejsi jistý...
@psel Napríklad preto, lebo horniny, ktoré treba vyťažiť majú veľký dosah na životné prostredie (ťažba, spracovanie, ničenie prírody, znečisťovanie vody, logistika, atď, atď.
Za posledných 5 rokov sa vyťažilo vďaka tomu viac hornín ako za celé 20. storočie. Ťažíme neudržateľne, a v rámci modly CO2 ignorujeme iné dopady a drancujeme.
- A prečo vlastne? Lebo EU tvorí 6-8% celosvetových emisií CO2 a z toho 16% tvoria osobné autá. Osobné autá v EU tvoria 1-1,3% celosvetových emisií CO2.
- Kvôli tomu si necháme dovážať z Afriky a Číny to, čo by sme kvôli enormným ekologickým dopadom nikdy u nás neťažili.
- Rovnako donútime zatvoriť lokálne oceliarne, a budeme si voziť super zelené zdroje z Ázie a USA.
Podiel recyklácie vo svete takisto klesá.
Nikto seriózne neskúma, či nás zlepšenie CO2 nedostane do horšej ekologickej situácie. A ignorujú sa komplexnejšie riešenia.
www.circularity-gap.world/2025
Za posledných 5 rokov sa vyťažilo vďaka tomu viac hornín ako za celé 20. storočie. Ťažíme neudržateľne, a v rámci modly CO2 ignorujeme iné dopady a drancujeme.
- A prečo vlastne? Lebo EU tvorí 6-8% celosvetových emisií CO2 a z toho 16% tvoria osobné autá. Osobné autá v EU tvoria 1-1,3% celosvetových emisií CO2.
- Kvôli tomu si necháme dovážať z Afriky a Číny to, čo by sme kvôli enormným ekologickým dopadom nikdy u nás neťažili.
- Rovnako donútime zatvoriť lokálne oceliarne, a budeme si voziť super zelené zdroje z Ázie a USA.
Podiel recyklácie vo svete takisto klesá.
Nikto seriózne neskúma, či nás zlepšenie CO2 nedostane do horšej ekologickej situácie. A ignorujú sa komplexnejšie riešenia.
www.circularity-gap.world/2025
Takže si to shrneme: V praxi nikdy.
Diskuzní kovbojové mají žně. Ale možná byste se v autech měli taky občas svézt. Pak byste věděli ze ač h-k koncern má 800v technologii, reálné výhody jim to ve srovnání s konkurenci nepřináší, že aktuálně nejlepší setup auto-elektrovyzbroj umí v Evropě (BMW a Vw) a ne v Asii a že ač další papírový parametry u různých výrobců vypadají zajímavě a realita je jiná a vlastně často dost podobná. a na dálnici se dojezdy smrskavaji ke 300-400 km rychlé jízdy u všech. A toto je třeba zlepšit. A když tohle budete vědět tak vás skutečně budou zajímat další informace , první testy a zkušenosti s nivou ix3, protože pokud podle výrobce posouvá jejich elektromobilitu na další level znamená to že se posouvá celý segment BEV. A to nemusíte být fanouškem BMW. Stejně jako já. Ale respekt k tomu co dělají mam, protože u nich novinky (myšleno modely) skutečně přinášejí novinky (myšleno parametry a zážitky). A nejsou to jen výmysly a pololži. Zatímco mercedes jde cestou cingrlátek, chromu a displejů, BMW investuje do EL architektury, pohonů a baterek. Těsím se na sedan na této platformě. Čína se s BMW a Vw nemůže měřit. Protože když odhlédnete pompéznosti některých čínských vozů tak zjistíte že se ovládají na prd, jezdí na prd, a funguji na prd. Jak se říká ďábel se skrývá v detailu a ten v Číně ani v tesle ještě neumí.
@Germanec
BMW investuje do baterky + pohonu. Čína si tuhle investici ušetřila a okopírovala to od toho nejlepšího, a tím je Tesla.
Dnes je Čína dávno před Evropou, jen zaprdění eurohujeři stále mají pocit, že EU je pupkem.
No a protože BMW investuje do baterky + pohonu, tak bohužel zbytek auta spadl na úroveň spotřební plečky.
Naopak, Hyundai/Kia mají náskok a 800V technika je jednoznačný benefit, kterou zvládá dorovnávat jen evropská prémie jako Porsche/Audi. Jenže korejci to umí v běžným mainstream světě!!!
A ano, pro Čínu je mnohem perspektivnější hrnout vývoj dopředu, než se snažit odladit současnou platformu. A právě to je důvod, proč Číně nikdo nestačí. Za 10 let bude Čína 20 let před vývojem BMW, a to je ten problém.
BMW investuje do baterky + pohonu. Čína si tuhle investici ušetřila a okopírovala to od toho nejlepšího, a tím je Tesla.
Dnes je Čína dávno před Evropou, jen zaprdění eurohujeři stále mají pocit, že EU je pupkem.
No a protože BMW investuje do baterky + pohonu, tak bohužel zbytek auta spadl na úroveň spotřební plečky.
Naopak, Hyundai/Kia mají náskok a 800V technika je jednoznačný benefit, kterou zvládá dorovnávat jen evropská prémie jako Porsche/Audi. Jenže korejci to umí v běžným mainstream světě!!!
A ano, pro Čínu je mnohem perspektivnější hrnout vývoj dopředu, než se snažit odladit současnou platformu. A právě to je důvod, proč Číně nikdo nestačí. Za 10 let bude Čína 20 let před vývojem BMW, a to je ten problém.
Podobne ako predaj EV v Nemecku a potom zistíš, že každé 4 na seba registruje výrobca, alebo predajca.
Ekologie prostě aspoň část společnosti zajímá....
No, doufám, že jsi dnes cyklostezky využil.
Já dnes raději jel svým BEV.
Nebo tu chceš elektromobilisty kritizovat, že nejezdí na kole???
''Ekologie mě nezajímá.
Ale budu se do krve bít za to, že tahle studie je cinklá.
Protože vím nejlíp, že nejvíc nejčistější je dvacetiletý diesel.
A vlastně to ani není studie. Je to jen PR a hra s čísly.
A taky mám vždy pravdu a rozumím všemu.
Všichni ostatní jsou jen negramoti co nechápou můj text.''
Hádej kdo jsem.
Malá nápověda.
Vrkůůůů
A samozrejme sa zamerali len na svätý grál CO2. Je to tak správne?
Ja proti EV nič nemám, jeden vlastním a možno diesel predám. Čo sa týka ekológie, bol by som rád ak by bol ekologickejší - ale fakt netuším.
Keď si čítam Circularity Gap Report, kde zistím, že za 5 rokov sa vyťaží viac hornín ako za celé 20. Storočie, ďalej zrýchľuje a podiel recyklácie je minimálny (a znižuje sa), tak ako ľudstvo zlyhávame. A sme schopní hádať sa tu nad jedným parametrom vypočítaným zahmleným spôsobom.