Novinky
Man Ký
16
@ptr078 chudí kupovali ojetiny a dál budou. ale zajímavé mentální nastavení mají amíci, kteří by nikdy evropské, ale vůbec světové ceny prostě nedali. což je ve srovnání s jejich mzdama obzvlášť komické. na druhou stranu, extrémní zdanění v zemích jako je třeba Thajsko nebo Turecko, kde stojí auta ještě tak o 30% víc než u nás...
Přejít do diskuze
“ Zde malá poznámka: pamatujete, kdy octavia i golf začínaly s cenou hluboko pod 350.000 Kč? Nebo kdy se fabia vměstnala pod 200.000 Kč? My v redakci ano...”
A jaky byl v redakci v te dobe plat?
To uz si nepamatujete? ….
A jaky byl v redakci v te dobe plat?
To uz si nepamatujete? ….
Rozumná a nejméně riziková cesta, jak ušetřit, jsou skladovky. Pokud člověk na pořízení auta nespěchá a začne se chystat včas, je dobré delší dobu, třeba pár měsíců, sledovat na webu dané značky skladovou nabídku u všech prodejců a její vývoj, udělat si přehled a pak si vybrat. Třeba to znamená dojet si pro auto i někam daleko, ale vyplatí se to.
Další možnost je koupit předváděčku, riziko ve vztahu k původu stále prakticky nulové, drobné snad ve vztahu k určité malé míře opotřebení, ale tady je třeba dobře vybírat. Dá se pořídit předváděčka s 1500 km stejně jako s 15000 km, je třeba prostě hledat a vybírat a dá se koupit opravdu dobře.
Další možnost je koupit předváděčku, riziko ve vztahu k původu stále prakticky nulové, drobné snad ve vztahu k určité malé míře opotřebení, ale tady je třeba dobře vybírat. Dá se pořídit předváděčka s 1500 km stejně jako s 15000 km, je třeba prostě hledat a vybírat a dá se koupit opravdu dobře.
Kazdej se podivejte na svoji výplatu/ zisk v tech letech.
Dnes jsou auta dostupná jako skoro nikdy.
Svědčí o tom taky plna parkoviste, dennodenní kolony atd.
To uz si nikdo nepamatuje co auta drive stala a jakou ubohou vybavu mela?
Dnes jsou auta dostupná jako skoro nikdy.
Svědčí o tom taky plna parkoviste, dennodenní kolony atd.
To uz si nikdo nepamatuje co auta drive stala a jakou ubohou vybavu mela?
@rohYpnol můj hajlajn je prakticky zánovní, servisní sešit je veden do poslední chvíle a dvouhmota je krásně dvouhmotová, netrpím na močovinu ani na zbytečný filtr pevných částic, který jen ztrpčuje radost z jízdy! váha vzduchu váží na gram přesně, volant a šaltrpáka mají správnou patinu 400tisícového korábu😊
@Jenik3
Dejme tomu, že kupujeme nové auto, případně skladovku registrovanou na prodejce.
U prodejce v cizině se uzavře kupní smlouva a zaplatí se plná cena za auto. Prodejci obvykle nechtějí prodávat bez DPH ani českým plátcům daně a nedá se s nimi domluvit, aspoň takovou mám zkušenost v Německu a v Rakousku. Pokud chcete odjet po ose, prodejci vám pomohou s vyřízením vývozních SPZ a zaplacením krátkodobého pojištění.
V ČR musíte zaplatit našemu finančnímu úřadu českou DPH. Při registraci na registru vozidel pak předložíte doklad o zaplacení DPH od českého finančního úřadu, CoC list k autu a pokud bylo auto registrované na prodejce, musíte odevzdat i originál technického průkazu ze země dovozu. Samozřejmě se musí také předložit doklad o sjednání pojištění odpovědnosti v ČR.
Někdy je třeba počítat s tím, že vám úřad neudělá registraci vozidla z dovozu na počkání, jak je to obvyklé, ale třeba do druhého dne.
Prodejci v cizině pak pošlete kopii českého technického průkazu, někteří chtějí i fotky auta s českými RZ a prodejce vám vrátí DPH, kterou jste mu zaplatili jako součást kupní ceny za auto.
Dejme tomu, že kupujeme nové auto, případně skladovku registrovanou na prodejce.
U prodejce v cizině se uzavře kupní smlouva a zaplatí se plná cena za auto. Prodejci obvykle nechtějí prodávat bez DPH ani českým plátcům daně a nedá se s nimi domluvit, aspoň takovou mám zkušenost v Německu a v Rakousku. Pokud chcete odjet po ose, prodejci vám pomohou s vyřízením vývozních SPZ a zaplacením krátkodobého pojištění.
V ČR musíte zaplatit našemu finančnímu úřadu českou DPH. Při registraci na registru vozidel pak předložíte doklad o zaplacení DPH od českého finančního úřadu, CoC list k autu a pokud bylo auto registrované na prodejce, musíte odevzdat i originál technického průkazu ze země dovozu. Samozřejmě se musí také předložit doklad o sjednání pojištění odpovědnosti v ČR.
Někdy je třeba počítat s tím, že vám úřad neudělá registraci vozidla z dovozu na počkání, jak je to obvyklé, ale třeba do druhého dne.
Prodejci v cizině pak pošlete kopii českého technického průkazu, někteří chtějí i fotky auta s českými RZ a prodejce vám vrátí DPH, kterou jste mu zaplatili jako součást kupní ceny za auto.
@ptr078
Ano, to je pravda, navíc je to větší trh a je tam tím pádem větší výběr. Ale najde se i výjimka z pravidla, v mém případě to nešlo, aktuální Camry se v Německu neprodává.
Ale když jsem si vybíral, zkusil jsem se pro srovnání podívat na skladové Camry do Polska a na Slovensko a u nás byly nabídky nejvýhodnější.
Ano, to je pravda, navíc je to větší trh a je tam tím pádem větší výběr. Ale najde se i výjimka z pravidla, v mém případě to nešlo, aktuální Camry se v Německu neprodává.
Ale když jsem si vybíral, zkusil jsem se pro srovnání podívat na skladové Camry do Polska a na Slovensko a u nás byly nabídky nejvýhodnější.
@rohYpnol levnější nejsou, protože to není pravda, to určuje absolutní hodnota, ale dostupnější jsou, protože máme vyšší platy. Víme, že s matematikou máš problém, tohle ty nepochopíš nikdy. Proto asi taky nikdy nebudeš mít pořádný plat
@Tycoon
Opet redakcni nick Anonym a davka demagogie.
Porovnavat cenu rok po ukonceni srotovneho ktere zachranilo automotiv po financni krizi a jeste totalne oholeneho auta s dneskem.
Proste záměrná demagogie.
Opet redakcni nick Anonym a davka demagogie.
Porovnavat cenu rok po ukonceni srotovneho ktere zachranilo automotiv po financni krizi a jeste totalne oholeneho auta s dneskem.
Proste záměrná demagogie.
@del42sa
Fakt jak bezmozek zombie…
Jake znacky nabizi to co Dacia?
Zadna. Proc? Protoze radsi maji velkou marzi na drahem voze.
A “dotovani” ev?
Ze nikomu nevadilo kolik spálila Dieselgate, Bugatti atd?
Nechte si nalhat nesmysle o Greendeal a mate z tech lzi takovy strach az si zvolime rusaky do vlady…
Fakt jak bezmozek zombie…
Jake znacky nabizi to co Dacia?
Zadna. Proc? Protoze radsi maji velkou marzi na drahem voze.
A “dotovani” ev?
Ze nikomu nevadilo kolik spálila Dieselgate, Bugatti atd?
Nechte si nalhat nesmysle o Greendeal a mate z tech lzi takovy strach az si zvolime rusaky do vlady…
@Jenik3 zajímavý je, že když se kupuje nemovitost, spousta lidí to nevnímá tak, že by už použitý byt byl něčím nevhodným... a přitom už to dneska je co se týče ceny hodně podobné.
@Tycoon to byly krásný časy, benzín stál asi tak 50 halířů a všichni byli šťastní. a tak nikoho netrápilo, že to žralo 25 na sto a dneska tady máme to, co tu máme.
@ptr078 závist je hrozná věc. Že jsi ubožák, za to si můžeš sám. A auta jsou dostupnější než byla. Ukazují to i prodeje. V roce 2005 převažovala malá auta, dnes dražší SUV. Dnes je průměrná mzda cca 48tis, v roce 2005 byla 18tis. to je cca 2,6x více. Stojí auta 2,6x více? V roce 2005 ta nejlevnější malá stála kolem 200tis. To bylo potřeba na to cca 11 platů. Dnes nejlevnější auto je kolem 300tis, což stačí cca 7 platů. A člověk nedostane Chevrolet spark, který neměl nic, ale třeba i10, která je vybavená víc, než tehdy C segment. Tehdy stála octavia v holobytu a s motorem způsobující utrpení pro celou posádku 350tis, tj. cca 20 platů. Dnes za 20 platů je Octavia s výbavou, která tehdy ani nešla objednat, výkonem jako tehdejší nejvýkonnější varianty. Že je někdo finančně negramotný, je chyba jen jeho a bude odkázán si stěžovat, že vše zdražuje.
@Tycoon
za 269k to byla stara tour s prichciplym 1.6mpi
ja v ty dobe kupoval obycejnou O2 za 650k
podle ceniku koukam nejlevnejsi 1.2tsi za 394k tehdy
za dnesnich 620k je novej model a ne skoro 10 roku starej jeste pred faceliftem
navic to bylo za celosvetovy krize a prodej aut se jeste k tomu podporoval srotovnym
porovnavej porovnatelny
za 269k to byla stara tour s prichciplym 1.6mpi
ja v ty dobe kupoval obycejnou O2 za 650k
podle ceniku koukam nejlevnejsi 1.2tsi za 394k tehdy
za dnesnich 620k je novej model a ne skoro 10 roku starej jeste pred faceliftem
navic to bylo za celosvetovy krize a prodej aut se jeste k tomu podporoval srotovnym
porovnavej porovnatelny
@Hendly Každému je hned jasné, že píše blbosti. Už jen o těch třídách a cenách. Nic takového nebylo, pokud člověk nekupoval v bazaru. A označit navíc octavii active za střední třídu v plné výbavě, to už chce asi hodně alkoholu.
@del42sa a ten active je jako plná výbava?
"auta střední třídy začínala těsně pod 500 tisíc (dnes platíme 800 - 900.000 kč) v plné výpavě"
dnes je základ za 609, výbava větší než tehdy ambition. Socka edition co byl ten active už nikdo normální nechce, proto se nenabízí. No a tehdy, 2019, ten ambition byl za 501. takže rozdíl je jen 100tis a navíc za 1,5 a ne litr.
"auta střední třídy začínala těsně pod 500 tisíc (dnes platíme 800 - 900.000 kč) v plné výpavě"
dnes je základ za 609, výbava větší než tehdy ambition. Socka edition co byl ten active už nikdo normální nechce, proto se nenabízí. No a tehdy, 2019, ten ambition byl za 501. takže rozdíl je jen 100tis a navíc za 1,5 a ne litr.
@del42sa tak si to srovnej za posledních 20 let a není to nic tragického. naopak je to pořád levnější. Tedy pro ty, kteří dělají svoji práci poctivě jak mají a mají nárůst mzdy stejný jako většina obyvatel.
@gil54
Takhle se jen navazis.
Proste to udelej.
Najdi si ceny paliv, elektriny atd v te dobe a ukaz jak to je.
Takhle se jen navazis.
Proste to udelej.
Najdi si ceny paliv, elektriny atd v te dobe a ukaz jak to je.
@Tycoon
Ceny Octavie v roce 2011. https😐/www.auto.cz/…-roce-2011-53765
Vtipna je z dnesniho pohledu diskuze a prvni prispevek 😂
Ceny Octavie v roce 2011. https😐/www.auto.cz/…-roce-2011-53765
Vtipna je z dnesniho pohledu diskuze a prvni prispevek 😂
@Tycoon a tak se stalo, že všechnu svoji ropu vyplýtvali a začali koukat, koho by napadli, a za jakou záminkou, aby měli další. dneska už těží jen z břidlice a vymýšlejí, jak se dostat ke Grónsku. prostě americký sen!
já bych chtěl plánovat? ale jdi ty truhlíku. lidi o 30% chytřejší než já, o 50% chytřejší než ty a o 120% chytřejší než rohypnol určili viníka globálního oteplování a nastínili možné řešení. jezdit na něco, co můžeme vyrobit místo toho jezdit na něco, co vykopeme ze země nebo vypěstujeme. takhle je to jednoduchý. i když možná ne, když to nedokážeš pobrat😊
já bych chtěl plánovat? ale jdi ty truhlíku. lidi o 30% chytřejší než já, o 50% chytřejší než ty a o 120% chytřejší než rohypnol určili viníka globálního oteplování a nastínili možné řešení. jezdit na něco, co můžeme vyrobit místo toho jezdit na něco, co vykopeme ze země nebo vypěstujeme. takhle je to jednoduchý. i když možná ne, když to nedokážeš pobrat😊
@Tycoon
Nikdo neplanuje co se ma vyrabet. Jsou jen dane limity na negativni externality.
Rekni k USA taky to B.
Kolik maji dovolene, jakou vypovedni lhutu, jake zdravotnictvi, socialni system atd.
To uz neporovnavas. Proc? Protoze se ti to nehodi.
Nikdo neplanuje co se ma vyrabet. Jsou jen dane limity na negativni externality.
Rekni k USA taky to B.
Kolik maji dovolene, jakou vypovedni lhutu, jake zdravotnictvi, socialni system atd.
To uz neporovnavas. Proc? Protoze se ti to nehodi.
@Hendly
polovina naroda ma vymletej mozek kecama, jak se mame strasne spatne
a ze autem jezdit musej, protoze je autobus drahej
jen cekam, kdy bude benzin za 150 jak sliboval pornoherec rajchl
a bude se jezdit po prazdnejch silnicich jako za StBaka kdyz nekolikrat zavrel celou zemi kvuli chinsky chripce
a stejne jsme byli nejhorsi na svete
polovina naroda ma vymletej mozek kecama, jak se mame strasne spatne
a ze autem jezdit musej, protoze je autobus drahej
jen cekam, kdy bude benzin za 150 jak sliboval pornoherec rajchl
a bude se jezdit po prazdnejch silnicich jako za StBaka kdyz nekolikrat zavrel celou zemi kvuli chinsky chripce
a stejne jsme byli nejhorsi na svete
@Man Ký
I have a dream ...
sakra, kdo to rikal ?
rohypnol ??
... a jeho sen golf stredni tridy ???
I have a dream ...
sakra, kdo to rikal ?
rohypnol ??
... a jeho sen golf stredni tridy ???
@rohYpnol on se ptá na střední a vyšší střední třídu a ty dáš golfa? nějak se ti motají už i auta a jejich zařazení. Jak zajímavé, že tohle motání dávají jen zoufalci, co si stěžují, že nová auta jsou dražší, i když jsou dostupnější
@Pepa_007
ten vcerejsi elektrickej spanel za 650k srovnatelnej s fabii 4-valec 150koni za 550k nevypada spatne a provozne se po par letech vrati, samozrejme kdyz nabijis doma
jako darek k 18 urcite ta elektrika
pro chudyho a hladovyho studenta ideal
samozrejme - otazka bezpecnost tak malyho auta
ten vcerejsi elektrickej spanel za 650k srovnatelnej s fabii 4-valec 150koni za 550k nevypada spatne a provozne se po par letech vrati, samozrejme kdyz nabijis doma
jako darek k 18 urcite ta elektrika
pro chudyho a hladovyho studenta ideal
samozrejme - otazka bezpecnost tak malyho auta
2025. Škoda Octavia základní cena 619 000 Kč; průměrná mzda 49500 Kč; 12,5 měsíců práce na koupi auta
2011. Škoda Octavia základní cena 269 000 Kč; průměrná mzda 24450 Kč; 11,0 měsíců na koupi auta
Pro porovnání. 1965, USA.
Ford Mustang Fastback základní cena $2589. Průměrná mzda $388. Američan si v roce 1965 mohl za 6,7 měsíců práce koupit Mustanga.
Za 14,0 měsíců práce si Amerčan v roce 1965 mohl koupit obrovský luxusní koráb Cadillac Coupe De Ville 7.0 V8 (250 kW při 4600 rpm) s automatickou převodovkou (základní cena $5419) a volitelným celokoženým interiérem dostupných v mnoha odstínech od bronzové po tyrkysovou.
2011. Škoda Octavia základní cena 269 000 Kč; průměrná mzda 24450 Kč; 11,0 měsíců na koupi auta
Pro porovnání. 1965, USA.
Ford Mustang Fastback základní cena $2589. Průměrná mzda $388. Američan si v roce 1965 mohl za 6,7 měsíců práce koupit Mustanga.
Za 14,0 měsíců práce si Amerčan v roce 1965 mohl koupit obrovský luxusní koráb Cadillac Coupe De Ville 7.0 V8 (250 kW při 4600 rpm) s automatickou převodovkou (základní cena $5419) a volitelným celokoženým interiérem dostupných v mnoha odstínech od bronzové po tyrkysovou.
@del42sa
v 2019 byla hruba mzda 34125 vs dnes 49402
= vzrust hruby +45%
a cisty + cca 50% (od 2021 zrusena superhruba mzda na 2 roky na veky nebo do krachu)
659k z roku 2019 odpovida dnesnim cca 1M
v 2019 byla hruba mzda 34125 vs dnes 49402
= vzrust hruby +45%
a cisty + cca 50% (od 2021 zrusena superhruba mzda na 2 roky na veky nebo do krachu)
659k z roku 2019 odpovida dnesnim cca 1M
prumerna mzda 2022 40353kc, 2.Q 2025 49402kc
vzrust 22.4%, na konci roku to bude k 25%
takze naprosta vetsina aut je dnes dostupnejsi, nez kdyz Fialka zacinal po babisoj premierovat
vzrust 22.4%, na konci roku to bude k 25%
takze naprosta vetsina aut je dnes dostupnejsi, nez kdyz Fialka zacinal po babisoj premierovat
@Mikesus Píšeš blbosti ako vždy. O roku 21 nestúpli mzdy o 30-40% ako ceny áut, a pomerne razantne šli hore ceny všeobecne. Takže tradične klameš.
@del42sa
pochybuju, ze sly nahoru o polovinu tak, jak sly o polovinu nahoru cisty mzdy/platy
to pak muzes vzpominat na trabanta za komousu, ty bys za dnesni lehce nadprumernej prijem koupil 2 za mesic, jestli by teda nebyly na poradnik az za 10 roku
pochybuju, ze sly nahoru o polovinu tak, jak sly o polovinu nahoru cisty mzdy/platy
to pak muzes vzpominat na trabanta za komousu, ty bys za dnesni lehce nadprumernej prijem koupil 2 za mesic, jestli by teda nebyly na poradnik az za 10 roku
@topten
Kdyby jsi aspoň napsal "levnější"... ale ty jsi tak hloupoučký, že napíšeš dostupnější 😁 😁 😁 lhář hujeříček topíček, jako vždy.
Auta dostupnější nejsou ani za mák a důkaz je zcela jednoduchý - zvyšující se poptávka po ojetinách, dokonce i v Německu, a růst stáří vozového parku, a zvyšující se obliba operativního leasingu u firem, které snižuje náklady v pohledu casch-flow, zatímco auta dramaticky zdražují.
Kdyby jsi aspoň napsal "levnější"... ale ty jsi tak hloupoučký, že napíšeš dostupnější 😁 😁 😁 lhář hujeříček topíček, jako vždy.
Auta dostupnější nejsou ani za mák a důkaz je zcela jednoduchý - zvyšující se poptávka po ojetinách, dokonce i v Německu, a růst stáří vozového parku, a zvyšující se obliba operativního leasingu u firem, které snižuje náklady v pohledu casch-flow, zatímco auta dramaticky zdražují.
ten nárust je ve skutečnosti mnohem vyšší než uvádí ta tabulka 😒br />
malá auta se dala pořídit i pod 300 tisic (dnes půl milionu není až tak neobvyklá cena)
auta střední třídy začínala těsně pod 500 tisíc (dnes platíme 800 - 900.000 kč) v plné výpavě i více.
auta vyšší střední třídy začínala okolo 650.000 tisíc ( dnes je 1.200.000 startovní cena a může se dostat i nad 2 míče )
procenta ať si každy spočítá sám .....
jednak za tím stojí nesmyslná nařízení EU a jednak automobilky do cen spalovacích aut promítají svoje náklady (a hlavně ztráty) z výroby EV, takže ceny jsou zvyšované do jisté míry i uměle. Za vše můžeme poděkovat Greendealu a nesmyslné ideologii.
malá auta se dala pořídit i pod 300 tisic (dnes půl milionu není až tak neobvyklá cena)
auta střední třídy začínala těsně pod 500 tisíc (dnes platíme 800 - 900.000 kč) v plné výpavě i více.
auta vyšší střední třídy začínala okolo 650.000 tisíc ( dnes je 1.200.000 startovní cena a může se dostat i nad 2 míče )
procenta ať si každy spočítá sám .....
jednak za tím stojí nesmyslná nařízení EU a jednak automobilky do cen spalovacích aut promítají svoje náklady (a hlavně ztráty) z výroby EV, takže ceny jsou zvyšované do jisté míry i uměle. Za vše můžeme poděkovat Greendealu a nesmyslné ideologii.
Co to je za clanok, dufam, se dorazi ekonkonom miketrus a vsetkym este raz vysvetli, ze auta nie su pre chudobnu zobrotu, ti nech idu peso. Bohatych cena nezaujima, a keby aj, treba kupit 10 toyot naraz. Nehovoriac o tom, ze pri prepocte inflacie a narastu mzdy od cias hanibaloveho vyletu v alpach, su auta lacnejsie ako dreveny povoz. Nezabudnime na to, ze kto si kupi diezel je vrah a spiatocnik, don vito dodava, ze kto kto kupuje cinu je komunista a putinovec.. dufam, ze som na nic nezabudol
Rok 2014 - Passat B8
Základ 638.900
Rok 2025 - Passat
Základ 999.900
Drobný cenový rozdíl vyvolává odlišná karoserie. U Superbu je to aktuálně 40.000. Přesto...
The cumulative inflation rate in the Czech Republic between 2014 and today has been 56.94%, meaning that prices are 1.57 times higher than they were in 2014. In practical terms, the purchasing power of Kč638,900 in 2014 is equivalent to Kč1,002,710.59 in today's koruna. The average annual inflation rate over this period has been 4.18%.
Takže čistě fiskálně k žádnému citelnému zlevnění a zdostupnění NEDOŠLO 😁 😁 😁 Blbý, co, hujeříčci... 😁 😁 😁
Celkové životní nákaldy však rapidně rostou. Takže ano, nová auta jsou stále méně a méně dostupná.
Gameover hujeříčci!
Základ 638.900
Rok 2025 - Passat
Základ 999.900
Drobný cenový rozdíl vyvolává odlišná karoserie. U Superbu je to aktuálně 40.000. Přesto...
The cumulative inflation rate in the Czech Republic between 2014 and today has been 56.94%, meaning that prices are 1.57 times higher than they were in 2014. In practical terms, the purchasing power of Kč638,900 in 2014 is equivalent to Kč1,002,710.59 in today's koruna. The average annual inflation rate over this period has been 4.18%.
Takže čistě fiskálně k žádnému citelnému zlevnění a zdostupnění NEDOŠLO 😁 😁 😁 Blbý, co, hujeříčci... 😁 😁 😁
Celkové životní nákaldy však rapidně rostou. Takže ano, nová auta jsou stále méně a méně dostupná.
Gameover hujeříčci!
@Hendly
Při srovnání dostupnosti aut u nás tě nezajímá a odmítáš cokoliv jiného než tupý přepočet průměrná mzda x cena auta.
Při porovnání s USA tě rázem zajímá i délka výpovědní lhůty...
Každý si udělá obrázek, jsi opravdu místní král hujerů a diskusní šašek.
Při srovnání dostupnosti aut u nás tě nezajímá a odmítáš cokoliv jiného než tupý přepočet průměrná mzda x cena auta.
Při porovnání s USA tě rázem zajímá i délka výpovědní lhůty...
Každý si udělá obrázek, jsi opravdu místní král hujerů a diskusní šašek.
@Hendly
Je skvělé umět uvažovat. Zkus inkluzivní dovzdělání na ZŠ, to ti jistě tu kvalitu vzdělání přinese 😁 😁 😁
Je skvělé umět uvažovat. Zkus inkluzivní dovzdělání na ZŠ, to ti jistě tu kvalitu vzdělání přinese 😁 😁 😁
@Hendly
Když je hujeříček jako ty tak hloupoučký, že nepochopí rozdíl mezi "cenově výhodný vzhledem ke konkurenci" a "nedostupný" a "drahý", tak debata s ním připomíná debatu s vydalbanýma neckama 😄 😄 😄 😄 😄
Když je hujeříček jako ty tak hloupoučký, že nepochopí rozdíl mezi "cenově výhodný vzhledem ke konkurenci" a "nedostupný" a "drahý", tak debata s ním připomíná debatu s vydalbanýma neckama 😄 😄 😄 😄 😄
@Hendly
No, naštěstí každý vidí, že ynteligent hujeříček topíček opět jen bohapustě bezskrupulozně LŽE!!!
rohYpnol tehdy napsal, že nabídka Octavia Edition CZ NENÍ VÝHODNÁ VZHLEDEM KE KONKURENCI!!!
Lhář hujeříček topíček, opět usvědčen ze lži!!! 😁 😁 😁
No, naštěstí každý vidí, že ynteligent hujeříček topíček opět jen bohapustě bezskrupulozně LŽE!!!
rohYpnol tehdy napsal, že nabídka Octavia Edition CZ NENÍ VÝHODNÁ VZHLEDEM KE KONKURENCI!!!
Lhář hujeříček topíček, opět usvědčen ze lži!!! 😁 😁 😁
@topten
Topíček je tak moc hloupoučký, že ani neumí číst...
rohYpnol napsal
NIŽŠÍ střední třída
NIŽŠÍ střední třída
NIŽŠÍ střední třída
NIŽŠÍ střední třída
NIŽŠÍ střední třída
Blbý co, hujeřícku, lháři 😄 😄 😄 😄
Topíček je tak moc hloupoučký, že ani neumí číst...
rohYpnol napsal
NIŽŠÍ střední třída
NIŽŠÍ střední třída
NIŽŠÍ střední třída
NIŽŠÍ střední třída
NIŽŠÍ střední třída
Blbý co, hujeřícku, lháři 😄 😄 😄 😄
@topten
😁 😁 😁 😁
rázem se tady oháníš růstem reálné mzdy za báby, co??? Ty kráso, to nevymyslíš... 😁 😁 😁 😁
Jinak ze statistiky opět nedostatečná a vyhazov, protože opět jen potvrzuješ jako ničemu nerozumíš 😁 😁 😁 😁 Srovnávat roční číslo s kvartálním je bohapustý nesmys!!! Hrušky jabka třesky plesky... Hujeříček topííček, lhář.
😁 😁 😁 😁
rázem se tady oháníš růstem reálné mzdy za báby, co??? Ty kráso, to nevymyslíš... 😁 😁 😁 😁
Jinak ze statistiky opět nedostatečná a vyhazov, protože opět jen potvrzuješ jako ničemu nerozumíš 😁 😁 😁 😁 Srovnávat roční číslo s kvartálním je bohapustý nesmys!!! Hrušky jabka třesky plesky... Hujeříček topííček, lhář.
No, a ted si to zkuste vyjadrit nasobkem prumerne mzdy...
Srovnatelne auto. To, ze lidi nutne potrbuji SUV, cokoli pod 100 kW je nepouzitelne slabe a pomale... ale srovnavaji cenu s 55 kW 1.6 uz je zase jiny pribeh.
Srovnatelne auto. To, ze lidi nutne potrbuji SUV, cokoli pod 100 kW je nepouzitelne slabe a pomale... ale srovnavaji cenu s 55 kW 1.6 uz je zase jiny pribeh.
@Michal Chmelař Teraz sa uz daju pozicat prevozne znacky aj s poistenim, takze predajca nemusi nic vybavovat
Jak ušetřit? Značkový leasing nebo protiúčet? Opravdu?
Značkový leasing - když je někdy náhodou rozumný úrok, tak je pojistka i 2x dražší a po celou dobu úvěru. A tím rozdílem pokrývají ten "výhodný" úrok. Výhodné tak jedině u skladovek 2 roky po ukončení výroby, kdy to nahrazuje slevu.
Protiúčet taky super. Když chcete dát třeba tříleté auto nabídkou klidně o 150 000 mín než nejmenovaný autobazar, takže na protiúčet jedině šunku k sešrotování.
Divím se, že se těmito "praktikami" ještě nezabývá ČOI. Tak proč pořád lhát o domnělých výhodách a zveřejnovat ceny po odečtení prý výhod.
Značkový leasing - když je někdy náhodou rozumný úrok, tak je pojistka i 2x dražší a po celou dobu úvěru. A tím rozdílem pokrývají ten "výhodný" úrok. Výhodné tak jedině u skladovek 2 roky po ukončení výroby, kdy to nahrazuje slevu.
Protiúčet taky super. Když chcete dát třeba tříleté auto nabídkou klidně o 150 000 mín než nejmenovaný autobazar, takže na protiúčet jedině šunku k sešrotování.
Divím se, že se těmito "praktikami" ještě nezabývá ČOI. Tak proč pořád lhát o domnělých výhodách a zveřejnovat ceny po odečtení prý výhod.
@del42sa Superb je oficiálně střední třída jako VW Passat, ne vyšší střední třída. Tuto třídu Škoda nemá. Vyšší střední je např. AUDI A6.
Za chvíli tu bude slibovaná parita. Fabia 1.0 za 800 000. Stejně jako BEV varianta. 👍👍👍👍
Pak jen nastavit cenu benzínu a nafty na 200kc za litr a budeme se mít kralovsky.
Pak jen nastavit cenu benzínu a nafty na 200kc za litr a budeme se mít kralovsky.
@del42sa
fakt je oktavka stredni trida ??
pak tu dnesni koupis za 610 se 4 valcem a o polovinu vetsim objemem a ne za 800-900 jak tvrdis
navic cena v roce 2022, ke kterymu se vztahuje clanek, byla asi jina nez v 2019
fakt je oktavka stredni trida ??
pak tu dnesni koupis za 610 se 4 valcem a o polovinu vetsim objemem a ne za 800-900 jak tvrdis
navic cena v roce 2022, ke kterymu se vztahuje clanek, byla asi jina nez v 2019
@topten
z nedávné historie - nižší střední třída
2020 Golf základní cena 479.000,-
Věřím, že i 2022 se ještě pod 500t, vlezl. Určitě bylo na německých serverech tisíce skladovek za nižsí cenu než 500t. že 😄 😄 😄 😄 😄
dnes základ Golfu 677.900,-
To je nárůst o nějakých 41%, to jen tak... hujere 😁 😁 😁
z nedávné historie - nižší střední třída
2020 Golf základní cena 479.000,-
Věřím, že i 2022 se ještě pod 500t, vlezl. Určitě bylo na německých serverech tisíce skladovek za nižsí cenu než 500t. že 😄 😄 😄 😄 😄
dnes základ Golfu 677.900,-
To je nárůst o nějakých 41%, to jen tak... hujere 😁 😁 😁
@Mikesus Platy šli hore o 22%, ceny áut v priemere o 30-50%. Takže je jasné, že za platy vyššie o 22% sú autá drahšie o 30% dostupnejšie. Vy ste fakt jelitá.
@Lenka Čížková Chlape, nejdřív si zameť před svým vlastním profilem s ženským jménem, a pak můžeš mluvit o multinicku👍👍👍
@Hendly
www.auto.cz/diskuse/98990/1#…
Až tohle zvládneš pochopit, můžeme se bavit dál. Zkus požádat někoho, kdo se alespoň inkluzIvně dovzdělal na ZŠ, ať ti to vysvětlí 😁
P.S. Možná jsem tě opět přecenil a nyní tady nelžeš, ale jen prostě asi opravdu jsi tak neuvěřitelně hloupý.
www.auto.cz/diskuse/98990/1#…
Až tohle zvládneš pochopit, můžeme se bavit dál. Zkus požádat někoho, kdo se alespoň inkluzIvně dovzdělal na ZŠ, ať ti to vysvětlí 😁
P.S. Možná jsem tě opět přecenil a nyní tady nelžeš, ale jen prostě asi opravdu jsi tak neuvěřitelně hloupý.
@Hendly
A mohl by si dovolit to psát kdyby nebyla diskuse "(pseudo) anonymní"??? Dost možná NE. Tohle je ta svoboda, kterou se tady oháníš...
A mohl by si dovolit to psát kdyby nebyla diskuse "(pseudo) anonymní"??? Dost možná NE. Tohle je ta svoboda, kterou se tady oháníš...
@rohYpnol
Ne. Ja to neodmítám.
Jlidne pi kolik sis drive koupil za prumernou vyplatu benzinu do toho auta a kolik dnes.
Ha
Ne. Ja to neodmítám.
Jlidne pi kolik sis drive koupil za prumernou vyplatu benzinu do toho auta a kolik dnes.
Ha
@rohYpnol
Haha
Rozvor plus 17 cm.
Delka plus 19cm
Sirka plus 10 cm.
Porovnavas jmena ne skutecnost.
Takove trollenicko a hlavne stale psat jak se mame spatne.
To vis 24/7 byt na netu a nadavat to se pak spatne mas.
Haha
Rozvor plus 17 cm.
Delka plus 19cm
Sirka plus 10 cm.
Porovnavas jmena ne skutecnost.
Takove trollenicko a hlavne stale psat jak se mame spatne.
To vis 24/7 byt na netu a nadavat to se pak spatne mas.
@Hendly
My tady varujeme předtím, že nám ten "blahobyt" (oproti Africe nebo Jižní Americe ano, oproti Rakousku nebo Německu ne) chce EU vzít.
Její šílený Green Deal a Fit-for-55 už nyní zdražují náš život a nutí firmy přesouvat průmysl do Asie. A to je teprve začátek, EU chce Green Deal zrychlit.
A nejsme sami, kteří varují. V mnoha evropských státech vzniká silná opozice proti stávajícímu vedení EU.
My tady varujeme předtím, že nám ten "blahobyt" (oproti Africe nebo Jižní Americe ano, oproti Rakousku nebo Německu ne) chce EU vzít.
Její šílený Green Deal a Fit-for-55 už nyní zdražují náš život a nutí firmy přesouvat průmysl do Asie. A to je teprve začátek, EU chce Green Deal zrychlit.
A nejsme sami, kteří varují. V mnoha evropských státech vzniká silná opozice proti stávajícímu vedení EU.
@Hendly
Octavia je Octavia. Od jedničky po čtyřku. Stále stený model, stále stejná třída. Každý vidí jak jen velmi hloupě lžeš.
Octavia je Octavia. Od jedničky po čtyřku. Stále stený model, stále stejná třída. Každý vidí jak jen velmi hloupě lžeš.
@Hendly
Ne. Auto, které chci, si v EU díky tomu jak je blbá nekoupím. Protože se prodává jen mimo EU. O tom to je.
Ne. Auto, které chci, si v EU díky tomu jak je blbá nekoupím. Protože se prodává jen mimo EU. O tom to je.
@rohYpnol ale on se ptal na střední třídu. z čehož zcela jasně vyplývá, že nejsi schopen odpovědět na otázku. proč? protože retard. právník z internetu.
@Tycoon už zase... pořád dokola opakovat, nepomůže: lithia se na sto kilometrů nespotřebuje 5 kilo jako ropy😊
@rohYpnol
Koukni treba na rozmery.
Octavia 1 a dnesni je totalne jine auto.
Bacis se o tom ty a Tycoon?
Ne. Jen tu zas trollite.
Koukni treba na rozmery.
Octavia 1 a dnesni je totalne jine auto.
Bacis se o tom ty a Tycoon?
Ne. Jen tu zas trollite.
@rohYpnol
Haha.
Jenze vzdy porovnavam CR k CR.
Porovnavat CR a USA kde je totalne rozdilny system dani a prace a neco na tom dokazovat je nesmyl.
Stejne tak jsem daval udaje jak se behem let v CR menila dostupnost benzinu, elektriny, masla atd a kupodivu i v tom se mame lepe a nebo stejne jako driv.
Ty to ale nechces videt.
Ty se chces mit spatne
Haha.
Jenze vzdy porovnavam CR k CR.
Porovnavat CR a USA kde je totalne rozdilny system dani a prace a neco na tom dokazovat je nesmyl.
Stejne tak jsem daval udaje jak se behem let v CR menila dostupnost benzinu, elektriny, masla atd a kupodivu i v tom se mame lepe a nebo stejne jako driv.
Ty to ale nechces videt.
Ty se chces mit spatne
@rohYpnol
Diky EU mas dnešní blahobyt.
EU je neuzasnejsi misto k ziti nazemi a CR je v globálu absolutne top misto k ziti a to i z velke casti diky EU.
Brecis tu nad tematem jestli si nove auto koupis za 10 nebo 11 platu…
Diky EU mas dnešní blahobyt.
EU je neuzasnejsi misto k ziti nazemi a CR je v globálu absolutne top misto k ziti a to i z velke casti diky EU.
Brecis tu nad tematem jestli si nove auto koupis za 10 nebo 11 platu…
@rohYpnol
Je celkem hezky mit v zivote taky neco jineho nez nadavat na netu. Zkus to.
Tvuj prispevek jasne rika. “ Octavie by mela byt levnejsi” = zda se ti draha.
Je celkem hezky mit v zivote taky neco jineho nez nadavat na netu. Zkus to.
Tvuj prispevek jasne rika. “ Octavie by mela byt levnejsi” = zda se ti draha.
@Man Ký Tak amici beru auto hlavne ako spotrebak, vzhladom na vzdialenosti ako kazdodennu nevyhnutnost. V honkongu mas na auto tusim 45% dan
Myslim si ze aktualne v SR (mozno aj v CR) dopyt dost slabne a cennikove ceny su len pociatocne hodnoty pre zjednavanie. Nehovoriac o tom ze predajcovia maju plne sklady predvadzaciek, skladoviek, jazdeniek kde su tie ceny nizsie a treba este skusit zjednat. Auto som kupoval v 2022, tak to bola katastrofa...octavia combi a obdobne auta od 30 000 eur, ziadne dostupne auta, nikto nevedel garantovat cenu a termin dodania. Tak som prihodil este 5000 eur a kupil radsej vacsie a dostupne hned. Dnes by sa mi urcite podarilo kupit nieco do 25 000, i ked kategorie octavia.
@Hendly
Opět ses oběsil na vlastní návnadě 😁
Ano, právě že ty tady děláš VŽDY JEN tupý přepočet průměrná mzda x cena auta. Nic víc tě nezajímá. A teď se tady do srovnání snažíš zamotat úplně všechno snad včetně volebního systému a politického zřízení a náboženství 😁 😁 😁 😁 😁
Krásně jsi prokázal, jaký jsi hujeříček!!! Gratulace!!!
Opět ses oběsil na vlastní návnadě 😁
Ano, právě že ty tady děláš VŽDY JEN tupý přepočet průměrná mzda x cena auta. Nic víc tě nezajímá. A teď se tady do srovnání snažíš zamotat úplně všechno snad včetně volebního systému a politického zřízení a náboženství 😁 😁 😁 😁 😁
Krásně jsi prokázal, jaký jsi hujeříček!!! Gratulace!!!
@Hendly
To je. Octavia 1 je naprosto geniální počin. Dodones nepřekonaný v mnoha aspektech. Při nezanedbané péči i dnes po 25ti letech je v bezproblémovém technickém stavu 😁
To je. Octavia 1 je naprosto geniální počin. Dodones nepřekonaný v mnoha aspektech. Při nezanedbané péči i dnes po 25ti letech je v bezproblémovém technickém stavu 😁
@rohYpnol
Aha.
Takže kdyz je prepocet ceny podle prumerne mzdy v CR tak tam zohlednujes ostatni naklady.
Kdyz o tom samem pise Tycoon v USA tak to nezohlednujem..
Haha…
Aha.
Takže kdyz je prepocet ceny podle prumerne mzdy v CR tak tam zohlednujes ostatni naklady.
Kdyz o tom samem pise Tycoon v USA tak to nezohlednujem..
Haha…
Otázka za zlatého bludišťáka pro místní hujeříčky, a pro kesumbíčka - jaký je vztah mezi spotřebitelskou inflací a cenou nového vozu? Odpověď je jedno konkrétní číslo!!! Jeden koeficient 😁 😁 😁
(Pro kesumbíčka, to je ten koeficient "rohypnola", rozuměj, koeficient, který nemá s žádným názorem rohypnola společného vůbec NIC a i když by rohYpnol nikdy neexistoval, tak to číslo by existovalo a existovat bude 😁 😁 😁 😁 😁 😁)
(Pro kesumbíčka, to je ten koeficient "rohypnola", rozuměj, koeficient, který nemá s žádným názorem rohypnola společného vůbec NIC a i když by rohYpnol nikdy neexistoval, tak to číslo by existovalo a existovat bude 😁 😁 😁 😁 😁 😁)
@topten
Díky dokonale blbé EU to bude 150 kč možná brzo...
Jinak nevím o kom se bavíš, já pornoherce nesleduji. Ale tahle kulturní scéna je zjevně právě ve tvém hledáčku, viď 😁 😁 😁 😁 😁
Díky dokonale blbé EU to bude 150 kč možná brzo...
Jinak nevím o kom se bavíš, já pornoherce nesleduji. Ale tahle kulturní scéna je zjevně právě ve tvém hledáčku, viď 😁 😁 😁 😁 😁
@Hendly
Ty jsi opravdový Ynteligent 😁 😁 😁 😁 Jak asi můžeš srovat stejné vozy, když po 5ti letech asi sotva budou vyrábět to stejné!!! Bllbý, viď, ty hujere 😁 😁 😁 😁
Ty jsi opravdový Ynteligent 😁 😁 😁 😁 Jak asi můžeš srovat stejné vozy, když po 5ti letech asi sotva budou vyrábět to stejné!!! Bllbý, viď, ty hujere 😁 😁 😁 😁
@topten
rohYpnol
29. listopadu 2025 • 09:52
"z nedávné historie - nižší střední třída"
Ne hujeříčku, topíčku, lháři. Já jsem jasně uvedl NIŽŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDA. Za žádný příklad střední třídy Golf uveden nebyl. Každý vidí jak lžeš ty hujere!
rohYpnol
29. listopadu 2025 • 09:52
"z nedávné historie - nižší střední třída"
Ne hujeříčku, topíčku, lháři. Já jsem jasně uvedl NIŽŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDA. Za žádný příklad střední třídy Golf uveden nebyl. Každý vidí jak lžeš ty hujere!
@Hendly
Nenavážím a zároveň necítím potřebu ukazovat "jak to je".
Jenom mám jinou představu o "finanční gramotnosti", než obyčejně vydělit cenu auta průměrnou mzdou dnes a včera.
Nenavážím a zároveň necítím potřebu ukazovat "jak to je".
Jenom mám jinou představu o "finanční gramotnosti", než obyčejně vydělit cenu auta průměrnou mzdou dnes a včera.
@lada 2102
Když jsem před x lety kupoval auto, byl úrok na 0 % (polovina z cena auta, délka 3 roky), poplatky 0 Kč a pojištění mi zařídili levnější, než když bych to pojišťoval sám. Opravdu to byla finanční výhoda pro mě jako zákazníka odhadem cca 10 až 20 tisíc (počítám v to i výnos z půjčených peněz).
Co se týče bonusu za výkup, tam nemám zkušenost, takže nekomentuju.
Když jsem před x lety kupoval auto, byl úrok na 0 % (polovina z cena auta, délka 3 roky), poplatky 0 Kč a pojištění mi zařídili levnější, než když bych to pojišťoval sám. Opravdu to byla finanční výhoda pro mě jako zákazníka odhadem cca 10 až 20 tisíc (počítám v to i výnos z půjčených peněz).
Co se týče bonusu za výkup, tam nemám zkušenost, takže nekomentuju.
@Hendly
Ano, tehdy se diskutérům se akční ceny Edition moc nelíbily. Ještě levnější verze Tour za cenu od 269 tisíc Kč schytávala v diskuzích také kritiku kvůli použití předfaceliftových dílů. Nevěděli, že bude hůř.
Na druhou stranu ropypnol měl v prvním příspěvku pravdu s těmi tónovanými skly. Kdyby si někdo za ten balíček Plus, ve kterém ta tónovaná skla byla, za těch 10 tisíc Kč nepřiplatil, tak by na tom Škodovka reálně prodělala.
Ano, tehdy se diskutérům se akční ceny Edition moc nelíbily. Ještě levnější verze Tour za cenu od 269 tisíc Kč schytávala v diskuzích také kritiku kvůli použití předfaceliftových dílů. Nevěděli, že bude hůř.
Na druhou stranu ropypnol měl v prvním příspěvku pravdu s těmi tónovanými skly. Kdyby si někdo za ten balíček Plus, ve kterém ta tónovaná skla byla, za těch 10 tisíc Kč nepřiplatil, tak by na tom Škodovka reálně prodělala.
@Man Ký
To, že je americký blahobyt je postaven na dostupných a levných surovinách, je pravda. Ale pravdou také je, že třeba SSSR měl také dostupné a alevné suroviny a přesto tam blahobyt nebyl. Protože tam místo volného trhu plánovali a nařizovali, kdo bude co vyrábět.
Už tě někdy napadlo, že abys něco mohl vyrobit, musíš nejdříve něco vykopat ze země nebo vypěstovat? Nebo si snad myslíš, že grafit, lithium, měděné folie a další komponenty baterie prší z oblohy?
BTW Vynechává ti klávesnice. Za číslicí 3 ti chybí jedna 0.
To, že je americký blahobyt je postaven na dostupných a levných surovinách, je pravda. Ale pravdou také je, že třeba SSSR měl také dostupné a alevné suroviny a přesto tam blahobyt nebyl. Protože tam místo volného trhu plánovali a nařizovali, kdo bude co vyrábět.
Už tě někdy napadlo, že abys něco mohl vyrobit, musíš nejdříve něco vykopat ze země nebo vypěstovat? Nebo si snad myslíš, že grafit, lithium, měděné folie a další komponenty baterie prší z oblohy?
BTW Vynechává ti klávesnice. Za číslicí 3 ti chybí jedna 0.
... nejlepší je, pokud to ještě jde, tak nekupovat nic. Vše zdražilo, nejen auta, ale i potraviny, bydlení, energie, služby… inflace od r.2020 přes 40%.
Důvod, proč vozový park stárne a nejen u nás v ČR. Sám jezdím v 17 let staré šunce, ano škodárně. Rodiče dokonce ve 30 let staré toyotě. Na nový není a kdyby i bylo, tak tolik peněz nedám. Nová auta mají smysl jen pro firmy, pokud na ně teda vydělají.
Důvod, proč vozový park stárne a nejen u nás v ČR. Sám jezdím v 17 let staré šunce, ano škodárně. Rodiče dokonce ve 30 let staré toyotě. Na nový není a kdyby i bylo, tak tolik peněz nedám. Nová auta mají smysl jen pro firmy, pokud na ně teda vydělají.
@Mikesus
Ano. Vztahovat cenu aut k průměrné mzdě je rozhodně lepší, než plakat nad tím, že jsou drahá.
Ovšem k finanční gramotnosti to ale úplně nestačí. Pokud by chtěl někdo situaci opravdu informovaně komentovat, musel by do komentáře zahrnout i ostatní faktory. Jako třeba jak se vyvíjely mzdy v průběhu minulých let od minimálních až po maximální - což ovlivňuje výpočet průměrné mzdy v čase -, vývoj cen ostatních položek spotřebního koše v čase opět ve vztahu k té dané průměrné mzdě, vzít v úvahu i měnící se náklady na vzdělání, na energie opět ve vztahu k té průměrné mzdě a nezapomenout ani na vývoj inflace.
A až to všechno zobjektivizuješ, pak piš a předkládej výpočty jak jsou auta "levná ve vztahu k průměrné mzdě" a jak jsou "průměrní lidé bohatí", protože si najednou kupují místo malých aut dražší SUV. A kdo si ta nová auta nakonec kupuje dnes a kdo si je kupoval v minulosti. Tím kdo myslím zejména poměr fyzických a právnických osob. A důchodce do toho raději ani zatahovat nebudu.
Lidi totiž dnes asi neumí počítat, proto si kupují ta "dražší SUV" za milion, místo aby si koupili "levnější malé" za 999 tisíc. 😀
To píšu zcela nestranně a přísně jen k tématu finanční gramotnosti v souvislosti - cena aut k průměrné mzdě v čase - a nechci tím ani trochu vstupovat do vztahu "miketrus kontra ubožák".
Ano. Vztahovat cenu aut k průměrné mzdě je rozhodně lepší, než plakat nad tím, že jsou drahá.
Ovšem k finanční gramotnosti to ale úplně nestačí. Pokud by chtěl někdo situaci opravdu informovaně komentovat, musel by do komentáře zahrnout i ostatní faktory. Jako třeba jak se vyvíjely mzdy v průběhu minulých let od minimálních až po maximální - což ovlivňuje výpočet průměrné mzdy v čase -, vývoj cen ostatních položek spotřebního koše v čase opět ve vztahu k té dané průměrné mzdě, vzít v úvahu i měnící se náklady na vzdělání, na energie opět ve vztahu k té průměrné mzdě a nezapomenout ani na vývoj inflace.
A až to všechno zobjektivizuješ, pak piš a předkládej výpočty jak jsou auta "levná ve vztahu k průměrné mzdě" a jak jsou "průměrní lidé bohatí", protože si najednou kupují místo malých aut dražší SUV. A kdo si ta nová auta nakonec kupuje dnes a kdo si je kupoval v minulosti. Tím kdo myslím zejména poměr fyzických a právnických osob. A důchodce do toho raději ani zatahovat nebudu.
Lidi totiž dnes asi neumí počítat, proto si kupují ta "dražší SUV" za milion, místo aby si koupili "levnější malé" za 999 tisíc. 😀
To píšu zcela nestranně a přísně jen k tématu finanční gramotnosti v souvislosti - cena aut k průměrné mzdě v čase - a nechci tím ani trochu vstupovat do vztahu "miketrus kontra ubožák".
@Mikesus A co ti mam ako zavidiet? Tvoju blbost a ubohost? To je nejake nedorozumenie, ja ta mam skor v kategorii vedro plne 💩
@Hendly
V roce 2011 se v Evropě (EU/EFTA/UK) prodalo 13,1 milionu aut. V roce 2025 to dle dosavadních čísel bude někde mezi 13,1 a 13,3 miliony aut. Situace automobilového průmyslu je stejná. Tehdy vyráběl méně než před krizí, nyní taky vyrábí méně než před krizí.
Porovnával jsem základní verze. Logicky tehdy neměla tolik výbavy. Tak jako neměly tolik výbavy tehdejší telefony nebo ledničky.
O rok později v roce 2012 se prodávala Octavia Champion, kde si za 319 tisíc Kč měl 1.4 TSI nebo 1.6 LPG včetně klimatizace. Za 339 tisíc byl 2.0 TDI. Topten měl vyšší nároky, tak kupoval za 650. Ale to je i dnes, kdo má vyšší nároky, tak ho Octavia stojí přes milion.
V roce 2011 se v Evropě (EU/EFTA/UK) prodalo 13,1 milionu aut. V roce 2025 to dle dosavadních čísel bude někde mezi 13,1 a 13,3 miliony aut. Situace automobilového průmyslu je stejná. Tehdy vyráběl méně než před krizí, nyní taky vyrábí méně než před krizí.
Porovnával jsem základní verze. Logicky tehdy neměla tolik výbavy. Tak jako neměly tolik výbavy tehdejší telefony nebo ledničky.
O rok později v roce 2012 se prodávala Octavia Champion, kde si za 319 tisíc Kč měl 1.4 TSI nebo 1.6 LPG včetně klimatizace. Za 339 tisíc byl 2.0 TDI. Topten měl vyšší nároky, tak kupoval za 650. Ale to je i dnes, kdo má vyšší nároky, tak ho Octavia stojí přes milion.
@Man Ký
Ano, v USA byly v roce 1965 krásné časy. Zatímco občané naší země se vzpamatovávali z krize způsobené katastrofální třetí pětiletkou, která zkolabovala už po dvou letech. A ty bys chtěl plánovat, co se má za 10 let vyrábět.
Ano, v USA byly v roce 1965 krásné časy. Zatímco občané naší země se vzpamatovávali z krize způsobené katastrofální třetí pětiletkou, která zkolabovala už po dvou letech. A ty bys chtěl plánovat, co se má za 10 let vyrábět.
@topten
Porovnal jsem základní Octavii, kterou sis mohl koupit v roce 2011 se základní Octavií, kterou si můžeš koupit dnes. Neporovnával jsem dražší specifikace.
V roce 2011 se v Evropě (EU/EFTA/UK) prodalo 13,1 milionu aut. V roce 2025 to dle dosavadních čísel bude někde mezi 13,1 a 13,3 miliony aut. Čili stejně.
Porovnal jsem základní Octavii, kterou sis mohl koupit v roce 2011 se základní Octavií, kterou si můžeš koupit dnes. Neporovnával jsem dražší specifikace.
V roce 2011 se v Evropě (EU/EFTA/UK) prodalo 13,1 milionu aut. V roce 2025 to dle dosavadních čísel bude někde mezi 13,1 a 13,3 miliony aut. Čili stejně.
@topten Tzv. vyšší střední třída jsou namátkou Audi A6, BMW 5, Mercedes E. Ty nikdy nezačínaly na 650 tisících v těchto letech. Auta zdražila, ale to s těmi třídami je nesmysl, úplně Vám vypadla střední třída.
@rohYpnol během posledních 5 let došlo k enormnímu zdražení, článek uvádí data pouze od roku 2022, aby to nevypadalo až tak ošklivě, ale skutečnost je mnohem horší
Je to přesně tak. Nesmyslná absurdní legislativa EU nám ničí životy, dělá auta méně a méně dostupná, aniž by z toho společnost těžila nějaké přínosy. GSR2, flotilové emeise... nic z toho nám nic nepřiníší a dopad je jednoduchý - auta jsou méně a méně dostupná.
Přitom je to o to více absurdní, že pak tady stačí vyráběr "malosériový" vůz nebo dát homologaci jinou než osobní automobil, a rázem tady můžete prodávat a jezdit po silnici úplným keplem, který nenabízí ani bezpečnost cyklistické přilby... Totálně absurdní legislativní prostředí EU, která nám všem neustále ztrpčuje životy.
Přitom je to o to více absurdní, že pak tady stačí vyráběr "malosériový" vůz nebo dát homologaci jinou než osobní automobil, a rázem tady můžete prodávat a jezdit po silnici úplným keplem, který nenabízí ani bezpečnost cyklistické přilby... Totálně absurdní legislativní prostředí EU, která nám všem neustále ztrpčuje životy.
@Michal Chmelař
Asi není problém dojet pro auto do okolních zemí, pokud je cena o nějaký tisíc Kč nižší.
Jak se přihlašuje nové auto v ČR, když je zakoupené např. Polsku (obecně EU)?
Asi není problém dojet pro auto do okolních zemí, pokud je cena o nějaký tisíc Kč nižší.
Jak se přihlašuje nové auto v ČR, když je zakoupené např. Polsku (obecně EU)?
Nová auta nech kupují firmy a pracující lid si koupí ojetinu. Když člověk nepotřebuje auto hned, tak si vybere i z ojetin.