Novinky
A to je přesně ten důvod, proč si čínský auto nekoupím. Ztráta hodnoty, z důvodu neustálé modelové obměny, je zde příliš velká. Vlastně se dá říci, že než to sem dojede lodí, tak už je to starý krám...
Tak hlavně je dobré, podívat se pod pokličku. Jak jsou čínská auta testovány, jak jsou ověřovány jednotlivé komponenty- jejich funkčnost, výdrž, spolehlivost atp.? Je téměř jisté vzhledem k jejich krátkým produkčním cyklům, že se nevěnují tolik péče ověřování, testování jednotlivých komponent, protože ty vyžadují většinou čas (ano téma virtuálního testování je velké, ale málokdo si ho může finančně dovolit). Což bude asi zásadní rozdíl oproti evropský výrobcům... Zajímavé je prohlášení Toyoty o opačné přístupu, tedy prodloužení generačních obměn až na 9 let. Proč to asi dělají? No protože chtějí nabídnout kvalitu a spolehlivost a tím se odlišit od čínské konkurence... nebo mají jiný důvod?
@Robert Hlavatý podľa mňa to Toyota plánuje preto, lebo ľudia viac pozerajú na multimediálnu výbavu ako na techniku. A to sa dá vylepšovať faceliftami.
Vývoj nového auta a schvaľovanie stojí veľa, ak každý model podržia dlhšie, vedia predávať za nižšiu cenu ako zabehnutá konkurencia. Cenovo síce činu neporazia ale oproti zvyšku na tom nebudú zle.
Vývoj nového auta a schvaľovanie stojí veľa, ak každý model podržia dlhšie, vedia predávať za nižšiu cenu ako zabehnutá konkurencia. Cenovo síce činu neporazia ale oproti zvyšku na tom nebudú zle.
@Robert Hlavatý
...a proto (nejen) EU automobilky čím dál víc dávají do svých vozů čínské komponenty a dokonce dávno již celé montážní celky, že ... 😁 To dává smysl!!! 😁 😁 😁
Příklad? Nová Mazda 6e. Spolehlivý japonci jistě přišli s geniálním nápadem přejít na čínskou aušus technku, že... 😁 😁 😁 😁 😁
Pane bože, to je fakt k neuvěření, jak tady místní hujeříčci budou dalších 20 let tvrdit, jak EU určuje trendy, zatímco Čína ty trendy dávno určuje a je už dnes 10 let před EU...
...a proto (nejen) EU automobilky čím dál víc dávají do svých vozů čínské komponenty a dokonce dávno již celé montážní celky, že ... 😁 To dává smysl!!! 😁 😁 😁
Příklad? Nová Mazda 6e. Spolehlivý japonci jistě přišli s geniálním nápadem přejít na čínskou aušus technku, že... 😁 😁 😁 😁 😁
Pane bože, to je fakt k neuvěření, jak tady místní hujeříčci budou dalších 20 let tvrdit, jak EU určuje trendy, zatímco Čína ty trendy dávno určuje a je už dnes 10 let před EU...
Jojo, jen si neuvědomují že to jsou auta a ne cvičky. Ty se dají šít horkou jehlou 😄.
A pozor už na tu nadvýrobu všeho začíná negativně nahlížet KP. A nejen u baterek, aut ale včera jsem četl že i robotů. Prej tam maj 150 firem na humanoidní roboty a nainvestovanymi miliardami ale nějak jim schází zákazníci 😁.
Když už i partaj remcá tak to povede v hustou regulaci.
Takže redakce, fakt není co závidět, jen zvýšené náklady na výrobu, protože se výrobní nástroje nestíhají amortizovat a naštvaní jsou zákazníci se starými plečkami co si koupili před měsícem. Podruhé už si ten brand nekoupí.
O času na testování se ani nebavím.
BYD má recall na 90.000 aut kvůli baterkám, nainstaluje SW a v případě nesouladu mění battery Pack. A to je specialista na baterky, uff. A před měsíci to samé na 110.000 aut. A to se akcionáři určitě vyplatí.
A pozor už na tu nadvýrobu všeho začíná negativně nahlížet KP. A nejen u baterek, aut ale včera jsem četl že i robotů. Prej tam maj 150 firem na humanoidní roboty a nainvestovanymi miliardami ale nějak jim schází zákazníci 😁.
Když už i partaj remcá tak to povede v hustou regulaci.
Takže redakce, fakt není co závidět, jen zvýšené náklady na výrobu, protože se výrobní nástroje nestíhají amortizovat a naštvaní jsou zákazníci se starými plečkami co si koupili před měsícem. Podruhé už si ten brand nekoupí.
O času na testování se ani nebavím.
BYD má recall na 90.000 aut kvůli baterkám, nainstaluje SW a v případě nesouladu mění battery Pack. A to je specialista na baterky, uff. A před měsíci to samé na 110.000 aut. A to se akcionáři určitě vyplatí.
@psel
Přesně. Je potřeba kupovat prověřenou techniku VAG, kdy nadšení zákazníci Enyaqu nedostali kýžený upgrade firmware, tudíž 2 roky starý Enyaq mohli vyhodit, protože se stal ze dne na den naprostým krámem, že... 😁
Přesně. Je potřeba kupovat prověřenou techniku VAG, kdy nadšení zákazníci Enyaqu nedostali kýžený upgrade firmware, tudíž 2 roky starý Enyaq mohli vyhodit, protože se stal ze dne na den naprostým krámem, že... 😁
@psel Otázka je, kolik se jich musí fyzicky vyměnit. Jestli to je celých cca 2,5% ročního objemu, tak to už je na houno. Pokud to je pár tisíc kusů a zbytek je software, tak se to v těch milionech schová...
@Mokrous no tak se koukni na jejich výsledky a zjistíš že 2.5% je fakt dost ….
@psel Nemám čas ani náladu na detektivní práci na téma baterie BYD. A výstupy z GPT jsou sratchky. Tebe to bere hodně, to tu víme, tak jsem vyhodil řečnickou otázku. Můžeš si ji přečíst znovu. Já vím, že 2,5% je dost, ale pokud je z toho 95% jen software, tak se nic nestalo...
@Mokrous toto je důvod >
These Qin Plus DM-i sedans may eksperience limited power output from the battery pack due to consistency issues during production.
This is BYD's latest recall following last month's recall of 115,783 Tang and Yuan Pro EVs in China.
BYD will authorize dealers to upgrade the vehicle diagnostic software via OTA technology for affected vehicles. When the software detects battery abnormalities, the dashboard panel will illuminate the battery fault indicator, prompting users to return to dealerships for free battery pack replacement.
Takže žádný software ale hardware problém. Software jen ukáže, že ti baterka může eksnout aby jsi si dal bacha, že ti auto může přestat fungovat 😄. To se vyplatí když třeba brzdíš před zácpou na dálnici.
Jinak koukám jak blázen že BYD má taky update Over the Autosalon, měl jsem za to že je to vyhrazeno jen té naprosto zaostalé platformě MEB a že Číňani jsou o 10 let vepředu s tim software, robotikou a dark factories. A když na to dojde tak taky jen vaří z vody.
These Qin Plus DM-i sedans may eksperience limited power output from the battery pack due to consistency issues during production.
This is BYD's latest recall following last month's recall of 115,783 Tang and Yuan Pro EVs in China.
BYD will authorize dealers to upgrade the vehicle diagnostic software via OTA technology for affected vehicles. When the software detects battery abnormalities, the dashboard panel will illuminate the battery fault indicator, prompting users to return to dealerships for free battery pack replacement.
Takže žádný software ale hardware problém. Software jen ukáže, že ti baterka může eksnout aby jsi si dal bacha, že ti auto může přestat fungovat 😄. To se vyplatí když třeba brzdíš před zácpou na dálnici.
Jinak koukám jak blázen že BYD má taky update Over the Autosalon, měl jsem za to že je to vyhrazeno jen té naprosto zaostalé platformě MEB a že Číňani jsou o 10 let vepředu s tim software, robotikou a dark factories. A když na to dojde tak taky jen vaří z vody.
@psel Nějak jsi se zapomněl soustředit na slovíčka "may" a "limited".
Zkus víc objektivity. Já nejsem ani hater ani fanatický fanoušek Čínských EV. Já jsem zatím stále hrdý dieseldezolát. A moje MQB má dlouhé roky OTA updaty...
Ale koukám se kolem sebe a zamiloval jsem se do Zeekr001 Říjen 2025 Ultra+ Tak si postupně budu pár let sbírat data o tomto modelu a pak se uvidí, zda to má šanci, nebo ne. Do tý doby budu dál spokojeně drandit můj čistý dehet s Twin dosing SCR.
A třeba přijde nástupce ID7 a bude dokonalejší, než 001 a já pak dám rád přednost "lokálnímu" produktu.
Zkus víc objektivity. Já nejsem ani hater ani fanatický fanoušek Čínských EV. Já jsem zatím stále hrdý dieseldezolát. A moje MQB má dlouhé roky OTA updaty...
Ale koukám se kolem sebe a zamiloval jsem se do Zeekr001 Říjen 2025 Ultra+ Tak si postupně budu pár let sbírat data o tomto modelu a pak se uvidí, zda to má šanci, nebo ne. Do tý doby budu dál spokojeně drandit můj čistý dehet s Twin dosing SCR.
A třeba přijde nástupce ID7 a bude dokonalejší, než 001 a já pak dám rád přednost "lokálnímu" produktu.
@Mokrous hele limited a may je standardem, protože kdyby ne, tak by ta auta museli od majitelů odtáhnout 😄.
Spíš by stálo za to zjistit co je inconsistency in production, aby se dalo odhadnou co se dělo, ale vypadá to asi na pack a ne na článek.
Hele jo souhlasím, vidím to asi moc černě a jsem na straně auta z Číny nikdy, ale když vidím co se tam děje, jak moc tam cpou peněz do megalomanských výrob a jak málo jsou pak fabriky vytížené a o to ztrátovější, tak mi to proste nevychází a o to víc mi to utvrzuje v tom, že je tam něco zásadně špatně.
Proč ty firmy přes jejich vedoucí roli ve výrobě baterek nejsou ziskové? Proč ty firmy s vedoucí roli ve výrobě solárních panelů nejsou ziskové? Proč největší firma v nemovitostech skončila v konkurzu? Prostě místo toho aby o jejich akcie byla rvačka na burze protože vyrábí o 106 tak skomírají ?
Když si koupím čínskou dálkově ovládanou zásuvku za 200kč a výrobce zkrachuje a vypne cloud, tak si koupím jinou a asi se z toho nezblázním. Pokud si koupim auto, tak je to jiná liga.
Spíš by stálo za to zjistit co je inconsistency in production, aby se dalo odhadnou co se dělo, ale vypadá to asi na pack a ne na článek.
Hele jo souhlasím, vidím to asi moc černě a jsem na straně auta z Číny nikdy, ale když vidím co se tam děje, jak moc tam cpou peněz do megalomanských výrob a jak málo jsou pak fabriky vytížené a o to ztrátovější, tak mi to proste nevychází a o to víc mi to utvrzuje v tom, že je tam něco zásadně špatně.
Proč ty firmy přes jejich vedoucí roli ve výrobě baterek nejsou ziskové? Proč ty firmy s vedoucí roli ve výrobě solárních panelů nejsou ziskové? Proč největší firma v nemovitostech skončila v konkurzu? Prostě místo toho aby o jejich akcie byla rvačka na burze protože vyrábí o 106 tak skomírají ?
Když si koupím čínskou dálkově ovládanou zásuvku za 200kč a výrobce zkrachuje a vypne cloud, tak si koupím jinou a asi se z toho nezblázním. Pokud si koupim auto, tak je to jiná liga.
@psel Pokud zkrachuje Geely, BYD, nebo Xiaomi, tak stejně tak dnes může krachnout Tesla, VW, nebo Stellantis. Dnešní svět je totálně pomatený. Startupy, lži, marketing, AI, šílenství na burzách, brutální kapitalizace firem, které v reálu nedosahují ani 1/10, každý se žene jako šílený do absudrních pozic. Racionalita se vytratila ze všeho. Člověk jen stojí opodál a kroutí hlavou, jak to, že to ještě všechno nespadlo. Uvidíme zda se to časem trochu zklidní a nebo se to celý totálně po.ere.
Jo, a koupím si na takové čínské auto po x, y letech po skončení jeho výroby nějaký náhradní díl? Třeba díly na karosérii? Asi těžko, takže pro ty, co mají hluboko do kapsy a potřebují si auto udržovat v provozu hóóódně dlouho, tak Číňana nedoporučuji. Už to vídím, jak se u vozů, co se mění ve výrobě rychle jako ponožky, si Čína bude po skončení jejich produkce skladovat, nebo vyrábět náhradní díly min. těch 5 let, co máme daných u nás v Evropě.
Otázkou je, kdo to v Evropě koupí? Když to bude mit odpovídající kvalitu, servisní síť, záruky a dobrou pověst, tak to bude asi jako z Korejcema, jen trochu rychlejší, viz MG - slušný produkt za přijatelnou cenu. Nicméně nedůvěra je aktuálně značná…
@ericn Tak určitě není rozumný s rozběhem jít koupit prvního Číňana, co stojí na showroomu bez rozmyslu a znalosti a bez aspoň 5 let zkušeností a servisního zázemí... Ale pokud se top značky, které budou na čínském trhu řekněme 10 let fungovat bez potíží, usadí v EU a rozjedou tu prodejní a servisní síť a svoje nosné modely budou sice faceliftovat, ale zároveň je nebudou měnit za nové a deklarují dostupnost servisu a náhradních dílů po dobu nejméně 10 let po skončení výroby, tak v tom nevidím problém. Když dají záruku 8-10 let na baterii a elektrické komponenty, tak stejně musí držet díly skladem. Věřím, že teda budou mít seriózní koncerny i plechy a další komponenty. A časem na ty nejúspěšnější bude i ten aftermarket. Nejblbější to mají ti early adopters, ale ti zase nad tím tak moc nepřemýšlí, jako my. Ti to řeší většinou jen peněženkou a emocema. A pak jsou překvapení. Buď mile a nebo nemile.
@Mokrous do deseti let jich 90% skončí takže bych si ani druhého nekoupil. Já teda už vůbec ne, protože prostě nevidím ceny z Číny jako reálné a dlouhodobě udržitelné. Jejich nadvýroba jede jak kobylky a ničí cokoliv na co se soustředí. Už i KP bude muset regulovat protože vidí že se tím zničí sami.
@psel Myslím, že nosných značek největších koncernů se to týkat nebude. To bude problém značek, co jsou na "25. až 132." místě v seznamu. Ti silní přežijí a vše se stabilizuje a pak přijde čas, kdy se uvidí, zda bude takový nákup rozumný. Auta už umí dělat dnes. Každý tu nadává a zesměšňuje, že dělají facelifty každý rok, ale co je horší, dělat 6 let křáp a nebo z křápu za 2 roky udělat auto a za další 2 roky špičku? Prvokupci to odserou vždycky, jejich boj. Já si zase vždycky počkám na osvědčené a prověřené kousky.
@Mokrous já jen připomínám že o Evergrande si to spousta lidí myslela taky. A třeba dcerka GWM co měla na starosti FSD šla zrovna minulý týden náhle kukat. Nic není tak velké aby to nemohlo padnout a myslím si že peněz už nemají nazbyt ani v Číně. Viz to Evergrande které je pro občany asi větší politická třaskavina než nějaká automobilka.
Auto.cn největší kolaboranti! Jako pište si do zblbnutí o Číně, pro těch dalších 6 kolaborantů tady, kteří vám to žerou, ale fakt pořád nepodsouvejte. Novinářské dno. Vaše články jsou tak tendenčně psané, že “Evropané mohou jen závidět”😊
Negatív rýchleho vývoja je viac. Nevyzretosť riešení, nasledovná nespoľahlivosť. Dosť zásadná vec. S rýchlym vývojom ide ruka v ruke aj ďalšie negatívum - rýchle zastarávanie. Ďalšie negatívum - veľké množstvo rozdielnych produktov v obehu. Nesie to so sebou nutnosť obrovskej súčiastkovej základne a širokej servisnej siete. Celkovo ide o obrovskú mašinériu, ktorá v konečnom dôsledku zničí sama seba. Rýchly vývoj je enormne drahý, náklady sa so zvyšovaním počtu produktov rapídne zväčšujú, až nakoniec nezostane na ďalší vývoj a ten pôjde dolu - a s tým aj celé odvetvie. Príklad? Automobilový priemysel Európy. Rastúce náklady na pochybnú zelenú ideológiu zhltli všetky peniaze, automobilky nemajú na ďalší vývoj, klesajú predaje, klesajú zisky, klesajú investície, rušia sa fabriky, prepúšťajú zamestnanci, lebo vraj o ich produkty nie je záujem...
@traveldrive až do příkladu dobrý 😁.
Copak Evropa dělá facelifty po roce?
Nebo dokonce po kvartálech jako Čína?
A pochybné není to čemu říkáš ty zelená ideologie, ale ta šedivá co nás nechává závislé na dovozech energie z pochybných zemí. A pokud by automobilky nešly do investic do BEV, neměly by co prodávat protože BEV je rostoucí segment a naopak spalováky umírají. Evropské automobilky žily celá desetiletí z prodejů v Číně a dnes o tohle přichází protože ty tvou tak odorované spalováky tam nikdo nechce. Jsou drahé na provoz nejen na pořízení.
Copak Evropa dělá facelifty po roce?
Nebo dokonce po kvartálech jako Čína?
A pochybné není to čemu říkáš ty zelená ideologie, ale ta šedivá co nás nechává závislé na dovozech energie z pochybných zemí. A pokud by automobilky nešly do investic do BEV, neměly by co prodávat protože BEV je rostoucí segment a naopak spalováky umírají. Evropské automobilky žily celá desetiletí z prodejů v Číně a dnes o tohle přichází protože ty tvou tak odorované spalováky tam nikdo nechce. Jsou drahé na provoz nejen na pořízení.
@psel Z pochybných krajín? Áno, práve tak vyzerá chorá ideológia.
@traveldrive pochybná ideologie?
Jako že není pochybná země kde vlastní novináře na ambasádě v Turecku zabijí, rozčtvrtí a spálí na povel vedení země?
Jako že není pochybná země která začne válku ze sousedem a žene tam na smrt celou jednu generaci?
Nevím jaká ideologie pohání tebe ale asi by zasloužila trochu kalibrovat.
Jako že není pochybná země kde vlastní novináře na ambasádě v Turecku zabijí, rozčtvrtí a spálí na povel vedení země?
Jako že není pochybná země která začne válku ze sousedem a žene tam na smrt celou jednu generaci?
Nevím jaká ideologie pohání tebe ale asi by zasloužila trochu kalibrovat.
Je to z Číny, sežene člověk na to věci po pěti letech. Dále prodají všechny auta se ziskem. No nevím ale já nějak pane redaktore nezávidím
A co máme závidět, ty šroty co umí jezdit jen rovně?
A co by som na cinskych *** mal zavidiet?
Ja sa snazim desiatky rokov nekupit ani jednu cinsku lacnu suciastku do mojho auta.
Teraz som podlahol a kupil nove cinske radio s navigaciou.
Chcel som usetrit. Navigacia dost casto funguje, displej dobry, farebny, USB prehrava sem-tam, ked nejde staci len vypnut a zapnut a zase ide. Radio nechyti ani rovno pod vysielacom ....
Takze musim teraz kuput naozajstne radio a moc som teda neusetril.
Ako si preboha moze niekto kupit auto, kde je cinska kazda suciastka?
Ja sa snazim desiatky rokov nekupit ani jednu cinsku lacnu suciastku do mojho auta.
Teraz som podlahol a kupil nove cinske radio s navigaciou.
Chcel som usetrit. Navigacia dost casto funguje, displej dobry, farebny, USB prehrava sem-tam, ked nejde staci len vypnut a zapnut a zase ide. Radio nechyti ani rovno pod vysielacom ....
Takze musim teraz kuput naozajstne radio a moc som teda neusetril.
Ako si preboha moze niekto kupit auto, kde je cinska kazda suciastka?
u cinskych EV - taka jednoducha vec - pristrojovy panel - analogovy pristrojovy panel je viac-menej funkcny aj desiatky rokov, v EV su vsetko digitalne - zivotnost takeho panelu je u OLED 6-10 rokov, TFT 7-12 rokov, LED 10-15 rokov - myslite si, ze cinsky model, ktory po 2 rokoch sa prestane vyrabat bude po 6-7 rokoch mat tento nahradny diel? ja si myslim, ze nie, bude tu vela takych aut na vrakaci ? tiez si to nemyslim. Prejdete cez STK s nefunkcnym pristrojovym panelom ? To si tiez nemyslim. Cize cele auto smer srotovisko (otvorena otazka)...
Co by sakra měli Evropané čínským značkám závidět? Jejich nulovou tradici a velmi nejistou budoucnost? Takové auto se v Evropě koupí jen totální magor!
1. japan 259
2. south korea 134
3. EU 60
4. china 56
5. USA 29
tolik k ty zazracny chine a upadajici EU
o japan a korei nemluve