Novinky
Zákaz prodeje spalovacích aut v EU v roce 2035 je asi passé. Brusel pod tlakem ustupuje
190 komentářů
Man Ký
22
@Zetti to říkáš správně. především mezi mladými jsou elektromobily přijímány pozitivně. generace 50+ je naopak silně fixována na smradlavé povozy a považují je za nezbytné pro svůj životní styl a komfort, stejně jako uhlí a laciný vepřový.
Přejít do diskuze
@ryccardo tvoje logika má zásadní mezery - mladí nekupují nová auta. nekupovali je ani předtím.
@Zetti
A děti se těšily na důchod- jediný český národní sen, který přežívá od školky až po krematorium.
A děti se těšily na důchod- jediný český národní sen, který přežívá od školky až po krematorium.
@traveldrive moje poslední BMW bylo bez mildhybridu a to už jsme šel ze šestiválce do čtyřválce jen abych se tomu vyhnul... než takový spalovací motor, to radši elektro😊
@Th0r já ne.
evlife.world/cs/mena/young-people-want-e-mobility-finds-study/
abychom se správně pochopili: já ti to samozřejmě přeji. přesvědčil jsi doktora, že i když se chceš vyléčit z obezity a ochránit před infarktem, bůček musíš jíst pořád😊
evlife.world/cs/mena/young-people-want-e-mobility-finds-study/
abychom se správně pochopili: já ti to samozřejmě přeji. přesvědčil jsi doktora, že i když se chceš vyléčit z obezity a ochránit před infarktem, bůček musíš jíst pořád😊
@Pepa_007 pepíčku. nová M5 váží 2,5 tuny aby splnila emisní limity. nevím, co tady oslavujete. už teď se výkonná auta se spalovacím motorem musí zprznit tak, že si to nikdo normální nekoupí. M2 má ke 2 tunám. emisní limity nikdo nezrušil. nová auta stojí za číču.
pořád si můžeš koupit ty starý, jak jsi to dělal doteď, nic se pro tebe nezmění a nezměnilo by se ani s tím zákazem, ještě počítám tak do roku 2050.
řešíte věci, který se vás týkají asi jako sněžení na Sahaře...
pořád si můžeš koupit ty starý, jak jsi to dělal doteď, nic se pro tebe nezmění a nezměnilo by se ani s tím zákazem, ještě počítám tak do roku 2050.
řešíte věci, který se vás týkají asi jako sněžení na Sahaře...
@ryccardo chlapci, vyhráli jste, radujte se, nemusíte nikomu vysvětlovat, že je to správně.
@Th0r no přece že je jim ten zákaz jedno a nebudou mít problém jezdit elektromobilem, až na to přijde čas.
přijímá Arese elektromobily pozitivně? určitě ne😊
přijímá Arese elektromobily pozitivně? určitě ne😊
@Th0r já už mám všechno hotový. brečet nad čím konkrétně? dyť to píšu pořád dokola - přeju vám to. jen nechápu, co to změní pro kupce ojetých aut. ty tady budou pořád, stejně jako tady byly doposud.
@Renoo bravo! stejní lidé, kteří kupují jeté spalováky budou kupovat jetý elektromobily. kdo bude chtít, vydrží se spalovákem do 2050.
oslavují všichni, kteří si chodí pro auta se zpožděním 3-10 let od výroby. zákaz by se jich prakticky nedotknul ani nedotkne.
oslavují všichni, kteří si chodí pro auta se zpožděním 3-10 let od výroby. zákaz by se jich prakticky nedotknul ani nedotkne.
takze ti co na tom systematicky makali ted dostanou facku a ti co na to z vysoka.., tak budou ve vyhode? To je vychovne rozhodnuti! Navic to jen bude znamenat, ze se tady budeme placat po rameni, jak ty spalovaky v tady umime a inovace se zastavi a tu ztratu uz nikdy nedozeneme.
@ptr078 všechny co budou v roce já nevím 2045-2060 ještě řídit, můžu uklidnit
- pořád půjde provozovat nějakou formou spalovací motor
- vzhledem k technologickému pokroku stejně budou chtít raději elektromobil.
- pořád půjde provozovat nějakou formou spalovací motor
- vzhledem k technologickému pokroku stejně budou chtít raději elektromobil.
@Man Ký Mladí na EV nemají tuplem, takže "přijímat pozitivně" a "mít na to si ho koupit" jsou dvě rozdílné záležitosti. Snad i proto se EV tak mizerně prodávají a jezdí jich u nás jen asi 50 tis z 6,7 milionu registrovaných aut. Typický mladý člověk kouká, aby měl kde bydlet, uživil děti a neseděl jen doma na zadku. Koupit se EV za ceny blížící se milionu, tak to většinou v plánech mladých rodin nebývá. Spíš koukají na to jak rodinu levně motorizovat, aby to moc nevysávalo rodinný rozpočet. Takže jako potenciální kupce bych spíš tipoval bohatší lidi středního věku s již velkými dětmi a zaplacenou hypotékou.
@praptak že se prostě nehroutí jako ryccardo, arese, thor a další...
na těch elektromobilech není nic zásadně špatně. průser by byl, kdyby nám zakázali jezdit. osobně pojedu třikrát radši elektrikou, než dýzlem... nadávají na to bez výjimky ti, co to nikdy nezkusili. hlavní je strach z toho, že na to nebudu mít a nebudu mít kde nabíjet, maskovaný za to, že to prostě "nechci".
na těch elektromobilech není nic zásadně špatně. průser by byl, kdyby nám zakázali jezdit. osobně pojedu třikrát radši elektrikou, než dýzlem... nadávají na to bez výjimky ti, co to nikdy nezkusili. hlavní je strach z toho, že na to nebudu mít a nebudu mít kde nabíjet, maskovaný za to, že to prostě "nechci".
@Tycoon další rozumy? ještě jsi ani neodpověděl na otázky o HVO a už vymýšlíš nový moudra?
@kajmik01 protože 10 let je málo😊)) potřebujeme tak padesát ne? ovšemže jde o staré a zaostalé, kterým stačí slíbit "budete se mít dobře" a letí hodit lístek do urny Babišovi😊
@ericn no vždyť to tam píšou. mladí by chtěli elektromobily ale realita vlastní peněženky je nacpe do dýzlu.
a obdivuji se tvé schopnosti zplodit dva potomky, ale to přece není statisticky validní vzorek😊
a obdivuji se tvé schopnosti zplodit dva potomky, ale to přece není statisticky validní vzorek😊
@Tycoon asi jsi to tehdy přehlédnul, když jsem to dával, tady máš seznam, za 25 let 21. století je jich víc, než za celé 20té...
cs.wikipedia.org/…A1d_v_%C4%8Cesku
cs.wikipedia.org/…A1d_v_%C4%8Cesku
@Mokrous nevím, jestli bude moci čínská vláda dotovat nějakým způsobem evropskou výrobu... suroviny pro baterie přece jen pořád budou z Číny😊
@rohYpnol Božena Zichová včera stanul před městským soudem v Plzni. tato multinicková podvodník se vydávala na internetech za právníky, ženy, muže, dýzlové motory. Kriminalistům dalo velkou práci ji vypátrat, ale nakonec ji prozradila její kouřící Fabie.
@Stejsn
EU ztratila nekolik desetileti tim, ze danovym zvyhodnovanim nafty preferuje naftaky.
a tak misto toho, aby se automobilky venovaly hybridum a EV, tak nesmyslne lily penize a usili vyvojaru do neperspektivnich dyzlu, ktery uz uplne zmizely s malejch aut, v autech nizsi stredni tridy smysl uz taky nemaj a v dalsi generaci nebudou mit smysl ani ve stredni a luxusni tride.
a nafta se bude opet lejt jen do traktoru, bagru, nakladaku, lokomotiv a do kamen, kde nejaky opodstatneni, na narozdil od osobaku, bude mit dal
EU ztratila nekolik desetileti tim, ze danovym zvyhodnovanim nafty preferuje naftaky.
a tak misto toho, aby se automobilky venovaly hybridum a EV, tak nesmyslne lily penize a usili vyvojaru do neperspektivnich dyzlu, ktery uz uplne zmizely s malejch aut, v autech nizsi stredni tridy smysl uz taky nemaj a v dalsi generaci nebudou mit smysl ani ve stredni a luxusni tride.
a nafta se bude opet lejt jen do traktoru, bagru, nakladaku, lokomotiv a do kamen, kde nejaky opodstatneni, na narozdil od osobaku, bude mit dal
@Pepa_007
Aha, takže podle vás se generace definují podle toho, co pijí a čím smrdi… geniální vědecká metoda, snad Nobelovu cenu už posílají poštou.
Aha, takže podle vás se generace definují podle toho, co pijí a čím smrdi… geniální vědecká metoda, snad Nobelovu cenu už posílají poštou.
@Otakar II ne, obvykle je kupují, dokonce naprosto většinově je kupují lidé na firmu. dražší auta skoro nikdy nejdou na soukromou osobu.
@Arese já bejt tebou, šel bych do politiky. tolik adjektiv neumí ani profesor Fiala. a to je nějaký kalibr! a jak je sypeš z rukávu! musím říct, že občas ti to kazí měkké a tvrdé i, ale to přece ještě nic neznamená😊
@ericn můžu ti napsat třeba padesát druhů léků, které byly staženy z oběhu, protože se zjistilo, že škodí, ale tomu houno rozumíš. taky můžu zmínit nějaký éčka, který už se nesmí dávat do potravin. princip je pořád stejný, pokud se u něčeho zjistí, že to pro člověka nebo přírodu je škodlivé, prostě se to zakáže. a je jedno, jestli jsou to léky, chemikálie, hnojiva, nebo paliva. prostě něco škodí a tak se s tím skončí a právě přišly na řadu fosilní paliva.
a je úplně jedno, jestli je to chemikálie, lék, nebo věc denní spotřeby. navíc, auto - věc denní spotřeby nikdo nezakazuje, zakazuje se - do budoucna - spalování fosilních paliv.
a je úplně jedno, jestli je to chemikálie, lék, nebo věc denní spotřeby. navíc, auto - věc denní spotřeby nikdo nezakazuje, zakazuje se - do budoucna - spalování fosilních paliv.
@ericn tvl to už je moc. v článku se píše mladí lidé chtějí elekromobily, ale ve finále kupují dýzly, protože na to nemají. neříkám, co chtějí tvoje ratolesti!!!
já neznám nikoho, kdo by volil Babiše, takže Babiš nikdy nevyhraje volby😊 logika šla na vycházku, terazky mám pravdu já😊
tvoji dva synové nechtějí elektromobily, takže to víš nejlíp, rozhodně tedy kapituluju, abych nebyl jako kolovrátek😊
já neznám nikoho, kdo by volil Babiše, takže Babiš nikdy nevyhraje volby😊 logika šla na vycházku, terazky mám pravdu já😊
tvoji dva synové nechtějí elektromobily, takže to víš nejlíp, rozhodně tedy kapituluju, abych nebyl jako kolovrátek😊
@ericn panejo
autosalon.tv/novinky/ojetiny/mladi-lide-by-vetsinou-chteli-elektromobil-ale-nemaji-na-nej-tak-si-koupi-ojety-diesel
ale ericn to ví nejlíp
autosalon.tv/novinky/ojetiny/mladi-lide-by-vetsinou-chteli-elektromobil-ale-nemaji-na-nej-tak-si-koupi-ojety-diesel
ale ericn to ví nejlíp
@Lord Owl
prezili jsme naftu za 50, tak nafta drazsi o 5kc nez je ted, aby se zdaneni srovnalo s benzinem, nebude zadnej problem
problem by byla nafta za 150, jak sliboval pornoherec rajchl
prezili jsme naftu za 50, tak nafta drazsi o 5kc nez je ted, aby se zdaneni srovnalo s benzinem, nebude zadnej problem
problem by byla nafta za 150, jak sliboval pornoherec rajchl
@Lenka Čížková a bojuje na více frontách zároveň! i díky jejímu úsilí Brusel ustoupil! všichni bychom jí měli děkovat za neutuchající práci a nadšení, které tomu věnuje😊
arese asi nekde chlasta
.
Arese
30. listopadu 2025 • 20:08
@topten Takže EU posunula zákaz prodeje nových vozů se spalovacími motory na rok 2050 jo? Tak šem sem s tím odkazem! Pokud je to pravda, samým štěstím se půjdu ožrat! 😊
.
www.auto.cz/diskuse/99003/1
.
Arese
30. listopadu 2025 • 20:08
@topten Takže EU posunula zákaz prodeje nových vozů se spalovacími motory na rok 2050 jo? Tak šem sem s tím odkazem! Pokud je to pravda, samým štěstím se půjdu ožrat! 😊
.
www.auto.cz/diskuse/99003/1
@rohYpnol takže čínská vláda díky dotacím dostala elektromobilitu na světovou špičku a dotace nefungují? jak je to sakra možné? dyť tady pořád vykládáš, že jedině čínský elektromobil chceš? boženko zichová podsrpenská?
@Tycoon dneska už se s tebou budu bavit jenom přes AI
Ano, počet živelných katastrof vzrůstá, zejména těch, které souvisejí s počasím a klimatem.
Zde jsou klíčové body😒br /> Katastrofy související s počasím: Světová meteorologická organizace (WMO) a OSN uvádějí, že počet katastrof souvisejících s počasím, klimatem a vodou se za posledních 50 let zvýšil přibližně pětinásobně. V období 2000–2019 jich bylo zaznamenáno o 83 % více než v předchozích dvou desetiletích (1980–1999).
Hlavní příčiny: Hlavními hnacími silami tohoto nárůstu jsou změna klimatu, která vede k extrémnějším projevům počasí, a také lepší systémy hlášení a sběru dat.
Geofyzikální katastrofy: U katastrof, které nesouvisejí přímo s klimatem (např. zemětřesení, sopečné erupce), není trend nárůstu tak výrazný a zdokonalené hlášení událostí hraje hlavní roli ve statistikách.
Dopady: Přestože katastrof přibývá, díky vylepšeným systémům včasného varování a lepšímu řízení katastrof se podařilo výrazně snížit počet úmrtí, i když ekonomické ztráty rostou kvůli většímu množství majetku v rizikových oblastech.
Ano, počet živelných katastrof vzrůstá, zejména těch, které souvisejí s počasím a klimatem.
Zde jsou klíčové body😒br /> Katastrofy související s počasím: Světová meteorologická organizace (WMO) a OSN uvádějí, že počet katastrof souvisejících s počasím, klimatem a vodou se za posledních 50 let zvýšil přibližně pětinásobně. V období 2000–2019 jich bylo zaznamenáno o 83 % více než v předchozích dvou desetiletích (1980–1999).
Hlavní příčiny: Hlavními hnacími silami tohoto nárůstu jsou změna klimatu, která vede k extrémnějším projevům počasí, a také lepší systémy hlášení a sběru dat.
Geofyzikální katastrofy: U katastrof, které nesouvisejí přímo s klimatem (např. zemětřesení, sopečné erupce), není trend nárůstu tak výrazný a zdokonalené hlášení událostí hraje hlavní roli ve statistikách.
Dopady: Přestože katastrof přibývá, díky vylepšeným systémům včasného varování a lepšímu řízení katastrof se podařilo výrazně snížit počet úmrtí, i když ekonomické ztráty rostou kvůli většímu množství majetku v rizikových oblastech.
@twistedTSD o kilometr pode mnou je automobilové učiliště, stojí tam samý tuzzingový káry a E46ky a samozřejmě, tyhle borce fakt elektromobily neberou.
@Lenka Čížková Božka se opakovaně vyjadřuje s opovržením o Russku. řekl bych, že to rohypnol nebude. nebude to Arese?😊
@Tycoon Vy ale popisujete stav teď. Pán popisoval stav v budoucnu, kdy nebudeme mít co nabídnout protože EV z Číny budou o řád dál, pokud se to tady nebude tlačit. Což nám sice teď pomůže ale za 10 let spíš uškodí.
@twistedTSD děckám vadí chození do školy, tak je tam nebudeš posílat? lidem vadí platit daně, tak jim je odpustíš? lidem vadí furt něco...
@Tycoon fascinuje mě, jak se někdo dokáže furt dokola rejpat v takových pitchovinách. jasně, že je super jezdit na benzín, žrát mastný, chlastat a šňupat koks. jenom to nemá moc velkou budoucnost. někdo si to může sám za sebe zvolit za životní styl, vydrží do 50 a bude nahoře říkat - furt plnej, aspoň mám na co vzpomínat. to je jeho individuální volba a nikdo mu ji nemůže brát.
ale za planetu rozhodují ti chytřejší z nás /samozřejmě pane Trump, vy jste výjimka/ a naštěstí se jednou za čas sejdou na klimatickém kongresu a řeknou si, co je potřeba udělat.
ale za planetu rozhodují ti chytřejší z nás /samozřejmě pane Trump, vy jste výjimka/ a naštěstí se jednou za čas sejdou na klimatickém kongresu a řeknou si, co je potřeba udělat.
@Tycoon tornádo síly F4 u nás v životě nebylo. tedy - šlo o vzestup minimálně o sto procent proti minulému období. a seš v hajzlu😊
No ať tak nebo tak - ztratila se celá jedna generace aut. Spalovací se nevyvíjely, protože hrozil ten zákaz, elektrické se neprodávají, protože nějaké důvody. Win-win to rozhodně není.
@Man Ký Já zapomněl, takže si vezmou auto na operák a budou měsíčně platit? No tak na to ta mladá rodina rozhodně taky bude mít.
@Frfla ale vzdyt na nas z v kazdem clanku novinari chrli jak je EV spatne a mam kolem sebe 90% lidi co EV nemuzou ani citit (jako vystat 😄 ). A teda prijde mi jako by to bylo trendy se vymezovat vuci EU, EV a byt permanentne v opozici. Nas trh je maly, ale kdyz porad nekdo bude presvedcovat o tom jak jsou EV spatne, tak se poptavka zastavi. Vyvoj taky a pak to pujde dopr... Ctu jak se nikdo nenecha do EV nutit, jak ta zla EU... ale ja vidim opacny postoj, kde vsichni hledaji to proc se vymezit a citit se jako rebelove. Ale nezkusi a nazor maji z hospody od Franty, ktery to slysel u holice.
@rohYpnol v podstate i to je vlastne mozne. Ale ono to neni jen o spalovacich autech, ale i o PFAS ban a tam si taky myslim ze se asi couvne
@Man Ký Jak pozitivně, že se na ně chodí dívat do výlohy? Nějak ti to nedává logiku. Teda tobě jo 😁
@rohYpnol upřímně, ještě jsem nepotkal čínské auto, které bych si za stejné peníze koupil radši než evropské, i kdyby lehce ojeté.
@Tycoon Ale vy porad zijete v predstave, ze za 10 let bude nekdo chtit spalovak. Jenze nebude. Se soucasnym tempem vyvoje EV bude do 15 let vsude jen EV. Jenze kdyz ted evropa nebude dotovat elektromobily, tak tady ten vyvoj uplne zhasne (a uz ted je pozadu) a za tech 15 let nebudeme mit co prodavat. Vsichni si radsi koupi pokrocilou technologii z Ciny, nez aby podporili evropskou produkci, ktera bude ale technologicky za zenitem... A to uplne pohrbi evropskej automotive. Takze nepodporovat u nas ted elektromobilitu je jako strilet se do vlastni nohy v dlouhodobem horizontu.
@Man Ký Vieš prd. Neodhadneš, čo bude o 5 rokov, nie ešte v rokoch 45-60. Bez ohľadu na to, koľko palcov si naklikáš.
Píše se tam jen jedna věc, ale ne kopec dalších. Budou se moci vyrábět spalovaly, ale poplatky za co2 zůstávají? Kolikpak bude stát ono “ekologické” palivo a jakpak zaručí, že se bude tankovat jen to? Takže ve finále to dopadne tak, že ekologické palivo bude to jedině co u pumpy bude a cenově to vyjde tak, že všichni si rádi koupi BEV 😉
@Tycoon ty ses chytnul jedné pitchoviny a teď z toho vyplývá, že globální oteplování neexistuje a přírodní katastrofy nezvyšují četnost. každé září přichází někde nové bleskové povodně z přehřátého středozemního moře, ale to je taky naprosto přirozené, že😊 hlavně, že to máš vymyšlené s tou HVO co redukuje emise o 90%
@traveldrive EU není jenom chudé a zaostalé Slovensko, sorry😊 a Česko na tom není o moc líp.
@traveldrive odlišnosti od hlavního proudu jsou vždycky. já říkám, že dělat závěry z toho, co dělají vlastní synové, které jsem vychoval v určitém názorovém směru, který je - světe div se - stejný jako mám já - je poněkud zkreslené.
to je jako když dá někdo děcko na tenis protože ho hraje sám a pak bude říkat - mladí tenis milujou!!!
to je jako když dá někdo děcko na tenis protože ho hraje sám a pak bude říkat - mladí tenis milujou!!!
@twistedTSD výsledky voleb jsou odrazem inteligence obyvatelstva. když se někdo nechá zmanipulovat strachem z migrantů ve vedlejším Německu, je to vlastně docela logická reakce, při tom jak jim to přerostlo přes hlavu. u nás je to trochu k smíchu...
@ericn tak jo mohli přijet na kole, ne? sorry, vládni speciály fakt nejsou soukromý letadla, soukromé osoby tam moc nejsou účastny😊
@Tycoon to ti říkal děda? nebo praděda? tys u toho byl v roce 1119? jo ahá Kosmova kronika česká😊 tak to voni určitě věděli, jak se měří tornádo😊
každopádně - síla F3 až F4, v Hodoníně nebylo pochyb - F4 - kdo má pravdu? já, tak silné tornádo tady ještě nebylo.
každopádně - síla F3 až F4, v Hodoníně nebylo pochyb - F4 - kdo má pravdu? já, tak silné tornádo tady ještě nebylo.
Tak konečně první konkrétní náznak, že bruselský zhoubný elektrofašismus nakonec bude poražen! 🙏
Pro obnovu zdravě fungujícího automobilového evropského trhu je ale potřeba udělat mnohem víc! Například výrazně změkčit limity na emise nejedovatého CO2, aby automobilky mohly vyrábět i čistě spalovací vozy, nezprzněné hybridizací! A zrušit absurdní zvýhodňování velkých těžkých elektromonster!!!
Pro obnovu zdravě fungujícího automobilového evropského trhu je ale potřeba udělat mnohem víc! Například výrazně změkčit limity na emise nejedovatého CO2, aby automobilky mohly vyrábět i čistě spalovací vozy, nezprzněné hybridizací! A zrušit absurdní zvýhodňování velkých těžkých elektromonster!!!
@Man Ký
Ale to bylo davno jasne. Zakaz prodeje novych fosilu by evropu hospodářsky položil. Jen děti si muzou myslet ze bude vsecko na elektrinu.
Me to je tedy uplne fuk. Novy auto s asistentama a pripojenim na internet si uz stejne nekoupim ani fosil ani elektro. Jak rikas pro nas mladý jen ojetiny
Ale to bylo davno jasne. Zakaz prodeje novych fosilu by evropu hospodářsky položil. Jen děti si muzou myslet ze bude vsecko na elektrinu.
Me to je tedy uplne fuk. Novy auto s asistentama a pripojenim na internet si uz stejne nekoupim ani fosil ani elektro. Jak rikas pro nas mladý jen ojetiny
@rohYpnol Proto je geniální Octavia 1 nevyhnutelnou součástí sbírky každého, kdo si cení svého postoje vůči zlé EU.
www.auto.cz/diskuse/98990/1#…
www.auto.cz/diskuse/98990/1#…
@Man Ký až na to, že nemají ani plecku za 50 k. Napiš ještě něco pro pobavení. Ty jsi dělal nějaký průzkum, že to tak víš? Nebo je přání otcem myšlenky? A ono chtit a mít, je velký rozdíl. Ti tvoji mladí, si zatím můžou půjčit tak akorát elektrokolobezku. Stejne jako ty. Checht sasuline.
@Man Ký Nechtějí Elektromobily, neumíš číst? Ani kdyby na ně měli peníze, oba dost cestují. Znají cenu peněz, už si vydělávají. Naopak EV vnímají negativně, hlavně co se týká výroby baterií... a to nezávisle na sobě. Jen se se zeptal.
Navíc každý má svou okruh přátel a ti to vnímají to podobně. Takže to beru jako jak ty píšeš "statistický vzorek". Těžký to pochopit viď?
Nicméně jak tě znám, pojedeš jak kolovrátek...
Navíc každý má svou okruh přátel a ti to vnímají to podobně. Takže to beru jako jak ty píšeš "statistický vzorek". Těžký to pochopit viď?
Nicméně jak tě znám, pojedeš jak kolovrátek...
Takže se nezmění nic. Jen maximálně povolej hybridy a syntetická paliva. Vlk se nažere, koza zůstane celá...
@RiMa
A) Ve výhodě je ten, kdo umí nabídnout to, co žádá zákazník, nikoliv ten, kdo se chce zalíbit úředníkovi nebo politikovi.
B) Nikdo se plácat nebude. Mnohé evropské automobilky pod tíhou diktátu EU ukončily vývoj spalovacích motorů nebo dokonce prodaly know-how motorů do Číny. Takže třeba Mercedes si teď musí kupovat čtyřválcové motory do nových modelových řad od Číňanů (čínské Geely, které má díky podniku Horse veškeré know-how Renaultu).
A) Ve výhodě je ten, kdo umí nabídnout to, co žádá zákazník, nikoliv ten, kdo se chce zalíbit úředníkovi nebo politikovi.
B) Nikdo se plácat nebude. Mnohé evropské automobilky pod tíhou diktátu EU ukončily vývoj spalovacích motorů nebo dokonce prodaly know-how motorů do Číny. Takže třeba Mercedes si teď musí kupovat čtyřválcové motory do nových modelových řad od Číňanů (čínské Geely, které má díky podniku Horse veškeré know-how Renaultu).
@Man Ký ze střední Evropy tam není žádná země. Jinak 6000 dětí celosvětově ve věku 8-16 let mi nepřijde jako nějak zajímavá skupina pro nákup automobilů. Nejsnadněji ovlivnitelná skupina respondentů.
Ať s těmi zákazy (a dotacemi) jdou do zadele. Nechte pracovat svobodné tržní hospodářství. Vzor už dávno nejsme; teď jsme světu už jen pro smích.
@Man Ký Máš pravdu, sú tu chudobné a zaostalé ďalšie štáty, ktorých ekonomiky už tak nejak nerastú, ale stagnujú, prípadne klesajú...Nemecko, Taliansko...
@RiMa
Jasné, spalováky nikdo nechce, proto mají navzdory házení klacků pod nohy cca 85% v situaci, kdy BEV jsou nařizovány a dotovány... 😁 😁 😁 😁 😁
Jasné, spalováky nikdo nechce, proto mají navzdory házení klacků pod nohy cca 85% v situaci, kdy BEV jsou nařizovány a dotovány... 😁 😁 😁 😁 😁
@Man Ký tvl už se prober a zační vymýšlet něco nového... DDT je chemikálie a ne věc denní potřeby, jako je auto. Dneska si evidentně sedíš na vedení...
@Man Ký Mám doma dva "mladý" 27 a 23 a ani jeden elektro nechce 😉 Oba jezdí kupodivu naftovým autem a jsou spokojení. Jejich okolí na to kouká stejně. Takže na rozdíl od tebe, to mám v přímém přenosu a to už s námi dlouho nebydlí. Přitom já naftu nemusím, ale nekecám jim do toho. Je to jejich život...
@Man Ký Tak to si úplně mimo, mladí tak hloupí nejsou. Naopak, chtějí auto za pár kaček s co největším dojezdem, aby mohli s kámošema jezdit po fesťácích, kempech a chalupách a to předražená EV s nízkým dojezdem jaksi nesplňují 😉
@ryccardo Nevezmou. Něco pozitivně přijímat, čili to neodmítat, neznamená, že si to koupím, pokud na to nemám finance. Jde spíše v tomhle smyslu náhled do budoucna.
@skejpa
Ve výhodě je ten, kdo umí nabídnout to, co žádá zákazník, nikoliv ten, kdo se chce zalíbit úředníkovi nebo politikovi, platí nejen teď, ale bude to platit za 5, 10 nebo 100 let.
Tím, že EU bude dále a dále nutit evropské automobilky prodávat se ztrátou elektromobily, konkurenceschopnosti nepomůže. Odčerpává to automobilkám finance na skutečně potřebné investice.
Ve výhodě je ten, kdo umí nabídnout to, co žádá zákazník, nikoliv ten, kdo se chce zalíbit úředníkovi nebo politikovi, platí nejen teď, ale bude to platit za 5, 10 nebo 100 let.
Tím, že EU bude dále a dále nutit evropské automobilky prodávat se ztrátou elektromobily, konkurenceschopnosti nepomůže. Odčerpává to automobilkám finance na skutečně potřebné investice.
@Man Ký jinak nevím kolik potřebujeme let, záleží na rychlosti zavádění nových technologií a infrastruktuře. Je nesmysl zavádět nějaké virtuální termíny. Zvlášť když svět má podstatně horší ekologické problémy než automobilismus v Evropě.
A když už jsme u aut v Evropě, tak by spíš stálo za to kontrolovat nefunkční/vymontované DPF filtry, kdy exhalace opravdu škodí. A pak kromě veteránů ty nejstarší a nejvíc znečišťující auta.
A když už jsme u aut v Evropě, tak by spíš stálo za to kontrolovat nefunkční/vymontované DPF filtry, kdy exhalace opravdu škodí. A pak kromě veteránů ty nejstarší a nejvíc znečišťující auta.
@Man Ký jsem střední věk, Babišovi jsem to nehodil a je mi jedno jaký pohon auta, pokud pro mě bude výhodný. Elektromobil nemám doma kde nabíjet a jako jediné rodinné auto nedává smysl. Chtěl jsem aspoň hybrid, protože jsem nedávno měnil auto a když jsem zjistil, že spotřebu benzínu tahle konkrétní verze nesníží o víc než 15-20% s cenou vyšší o 150.000Kč, tak jsem zůstal u pouhého benzínového mildhybridu.
@Man Ký mladí (20+) chtějí spalovací auta. BEV chtějí takoví ti co pijí sójové late (30+). 40+ to mají podle vyhodnosti.
@Man Ký jen nesmyslné předsudky.
Elektromobily jednou vyhrají, ale zatím to není na pořadu dne. A nejde o staré nebo mladé a jejich názory, ale o infrastrukturu, technologie a cenu. Všechno chce svůj čas.
Elektromobily jednou vyhrají, ale zatím to není na pořadu dne. A nejde o staré nebo mladé a jejich názory, ale o infrastrukturu, technologie a cenu. Všechno chce svůj čas.
@Man Ký na tenhle tvůj poslední výkřik nemá smysl ani reagovat, ale přesto to udělám.
Myslel jsem si, že si normální diskutér, i když EV fan, ale mýlil jsem se. Nejsi... AI není realita, prober se 😉
Myslel jsem si, že si normální diskutér, i když EV fan, ale mýlil jsem se. Nejsi... AI není realita, prober se 😉
@ericn hoši vy si vzájemně dáte zapravdu a výzkumy udělané mezi tisíci respondentů už neplatí😊
Tvrzení, že mladá generace je proti elektromobilům, je nepravdivé, data spíše naznačují opak. Průzkumy a studie opakovaně ukazují, že mladí lidé (generace Z a mileniálové) jsou ve skutečnosti nejvíce nakloněni nákupu a podpoře elektromobilů ve srovnání se staršími generacemi.
Hlavní zjištění z různých průzkumů😒br /> Vysoký zájem o EV: Generace Z a mileniálové projevují nejvyšší zájem o nákup elektromobilu (až 70-72 % zvažuje koupi).
Environmentální ohledy: Mladší generace častěji uvádí obavy o změnu klimatu a šetrnost k životnímu prostředí jako důvody pro zvážení EV. Většina souhlasí s postupným vyřazováním nových benzinových a naftových automobilů.
Technologické vnímání: Mladí lidé často vnímají elektromobily jako technologicky vyspělejší a bezpečnější.
Odpor starších generací: Odpor a neochota kupovat elektromobily jsou výrazně koncentrovány spíše mezi staršími řidiči (Baby Boomers a starší).
Hlavní překážky (pro všechny): I přes vyšší zájem narážejí mladí spotřebitelé na stejné praktické překážky jako ostatní, především vysokou pořizovací cenu, obavy z dojezdu a nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu.
Mladá generace je tedy spíše hnací silou budoucího rozvoje elektromobility, i když jejich reálná kupní síla a stávající infrastruktura mohou adopci zpomalovat.
Tvrzení, že mladá generace je proti elektromobilům, je nepravdivé, data spíše naznačují opak. Průzkumy a studie opakovaně ukazují, že mladí lidé (generace Z a mileniálové) jsou ve skutečnosti nejvíce nakloněni nákupu a podpoře elektromobilů ve srovnání se staršími generacemi.
Hlavní zjištění z různých průzkumů😒br /> Vysoký zájem o EV: Generace Z a mileniálové projevují nejvyšší zájem o nákup elektromobilu (až 70-72 % zvažuje koupi).
Environmentální ohledy: Mladší generace častěji uvádí obavy o změnu klimatu a šetrnost k životnímu prostředí jako důvody pro zvážení EV. Většina souhlasí s postupným vyřazováním nových benzinových a naftových automobilů.
Technologické vnímání: Mladí lidé často vnímají elektromobily jako technologicky vyspělejší a bezpečnější.
Odpor starších generací: Odpor a neochota kupovat elektromobily jsou výrazně koncentrovány spíše mezi staršími řidiči (Baby Boomers a starší).
Hlavní překážky (pro všechny): I přes vyšší zájem narážejí mladí spotřebitelé na stejné praktické překážky jako ostatní, především vysokou pořizovací cenu, obavy z dojezdu a nedostatečnou nabíjecí infrastrukturu.
Mladá generace je tedy spíše hnací silou budoucího rozvoje elektromobility, i když jejich reálná kupní síla a stávající infrastruktura mohou adopci zpomalovat.
@Man Ký Podľa čoho usudzuješ, že ericnovi synovia nie sú mladí ľudia? Keď oni a ich rovesníci elektromobily nechcú asi je to vzorka mladých s vlastným názorom, ktorý je odlišný od textu, na ktorý odkazuješ - a ktorého pôvod a zdroj informácií na rozdiel ericna s reálnymi informáciami nemáš.
@Man Ký Myslíš ti, co na ten klimatický kongres přiletí soukromými letadly? Jj, to jsou borci 😋👌
@RiMa
84 % aut prodaných v EU za letošní rok má pod kapotou spalovací motor. To mi nepřijde jako nikdo.
84 % aut prodaných v EU za letošní rok má pod kapotou spalovací motor. To mi nepřijde jako nikdo.
@skejpa
Naprostý nesmysl za nesmyslem. Největší podporou EU by bylo zrušení většiny jejích zcela nesmyslných regulací a ještě nesmyslnějších dotací.
Pak by možná firmy začaly být konkurenceschopné, přestaly by fungovat nesmyslné "zelené" organizace, které jsou živeny z unijních peněz a jejichž výsledkem je naprosté NIC, a konečně by vývoj musel začít skutečně vyvíjet a produkovat výsledky místo vykazování činnosti.
Naprostý nesmysl za nesmyslem. Největší podporou EU by bylo zrušení většiny jejích zcela nesmyslných regulací a ještě nesmyslnějších dotací.
Pak by možná firmy začaly být konkurenceschopné, přestaly by fungovat nesmyslné "zelené" organizace, které jsou živeny z unijních peněz a jejichž výsledkem je naprosté NIC, a konečně by vývoj musel začít skutečně vyvíjet a produkovat výsledky místo vykazování činnosti.
@topten
Celkově si tak čistě z důvodů zavedení a růstu cen občanských povolenek připlatí běžná česká domácnost bydlící v rodinném domě a využívající jeden automobil po roce 2027, ale ještě do roku 2030, celkem 18 000 + 44 000 + 21 000 = 83 000 Kč ročně.
www.lukaskovanda.cz/…83-000-kc-rocne/
Tolik bude stát tenhle zemelý nesmysl ty hujere!!!
Celkově si tak čistě z důvodů zavedení a růstu cen občanských povolenek připlatí běžná česká domácnost bydlící v rodinném domě a využívající jeden automobil po roce 2027, ale ještě do roku 2030, celkem 18 000 + 44 000 + 21 000 = 83 000 Kč ročně.
www.lukaskovanda.cz/…83-000-kc-rocne/
Tolik bude stát tenhle zemelý nesmysl ty hujere!!!
@Otakar II No jak se to vezme, podívej na první generaci MG ZS s atmo 1,5 za 399tis - prodalo se jich dost. Pro nenáročné klienty ideální auto. Udělat Fabii Combi s atmo 1.5l motorem, s cenou pod 400tis Kč a lidi ti utrhají ruce 😉 Dýchavičný litr si můžou strčit...
@Marek Bednář Už jste si projel letošní facelift Zeekr 7x (800V a 646koní na vzduchu), který je tedy oproti čínské verzi opět zastaralý a předražený díky clům, DPH a dalším přirážkám za homologace, dovoz, budování servisní sítě atd...? A to je model 7x, tedy ten mnohem horší oproti poslednímu faceliftu modelu 001. Ten nový 001 si můžete projet jedině mimo EU. Třeba na Ukrajině, nebo v emirátech, nebo u nich doma v Číně.
Tak takový auto (001) v top spec. za 960 tisíc Kč s DPH bych teda bral hned. Bohužel v EU nemožné. 7x stojí v Číně i s daní ve fullu jen 800.000,- Kč!!! A má 800 koní, 900V a luxus jako v Rollsu. Ledničky, vibrační mazáže zadku na zadním prezidentském křesle, Lidar co řídí vzduchový podvozek a nekonečný seznam výbavy, který už ani hlava nebere...
Do EU se za draho vozí to, co se moc nepovedlo a je to zastaralý kvůli nekonečné místní byrokracii.
Ale všeho dočasu. Co vymyslí Uršula a její parta, až si tu v EU Geely postaví víc továren? Vymyslí vnitřní cla?
Tak takový auto (001) v top spec. za 960 tisíc Kč s DPH bych teda bral hned. Bohužel v EU nemožné. 7x stojí v Číně i s daní ve fullu jen 800.000,- Kč!!! A má 800 koní, 900V a luxus jako v Rollsu. Ledničky, vibrační mazáže zadku na zadním prezidentském křesle, Lidar co řídí vzduchový podvozek a nekonečný seznam výbavy, který už ani hlava nebere...
Do EU se za draho vozí to, co se moc nepovedlo a je to zastaralý kvůli nekonečné místní byrokracii.
Ale všeho dočasu. Co vymyslí Uršula a její parta, až si tu v EU Geely postaví víc továren? Vymyslí vnitřní cla?
@rohYpnol Takže vlastně nekoupil, jelikož dostaneš horší auto bez historie a bez servisu = čínskou ojetinu budeš mít dost velký problém prodat a pak i servisovat, až ta rychlokvaška nebude mít náhradní díly...
@Marek Bednář
1) Co to je čínské auto za stejné peníze?
Je to Zeekr 001 nebo Nio el7 nebo Xpeng G6 vs. Enyaq? Nebo není?
2) Nekoupil, protože technika auta, nebo nekoupil, protože servis, ztráta hodnoty, prodejnost ojetiny atd. ???
Já bych si za stejné peníze rozhodně koupil raději čínu. Ale samozřejmě za podmínky garance servisu, náhradních dílů, ztráty hodnoty a prodejnosti ojetiny.
1) Co to je čínské auto za stejné peníze?
Je to Zeekr 001 nebo Nio el7 nebo Xpeng G6 vs. Enyaq? Nebo není?
2) Nekoupil, protože technika auta, nebo nekoupil, protože servis, ztráta hodnoty, prodejnost ojetiny atd. ???
Já bych si za stejné peníze rozhodně koupil raději čínu. Ale samozřejmě za podmínky garance servisu, náhradních dílů, ztráty hodnoty a prodejnosti ojetiny.
@skejpa
Já nevím, co budou zákazníci kupovat za 10 let. Automobilky musí být připraveny plnit jakoukoliv poptávku zákazníků. A nikde jsem nepsal, že nemají vyvíjet elektrický pohon. Mají, jelikož je evidentní, že podíl elektrifikace (BEV, PHEV, RREV, HEV, MHEV) roste.
Co kritizuju, je fakt, že legislativa EU je nutila vyrábět a prodávat elektromobily se ztrátou, a navnadila je nevyvíjet spalovací motory (včetně elektrifikovaných). Teď jich chybí peníze na investice (ať už do další generace elektromobilů, nebo další generace spalovacích motorů), což znamená ztrátu konkurenceschopnosti.
Já nevím, co budou zákazníci kupovat za 10 let. Automobilky musí být připraveny plnit jakoukoliv poptávku zákazníků. A nikde jsem nepsal, že nemají vyvíjet elektrický pohon. Mají, jelikož je evidentní, že podíl elektrifikace (BEV, PHEV, RREV, HEV, MHEV) roste.
Co kritizuju, je fakt, že legislativa EU je nutila vyrábět a prodávat elektromobily se ztrátou, a navnadila je nevyvíjet spalovací motory (včetně elektrifikovaných). Teď jich chybí peníze na investice (ať už do další generace elektromobilů, nebo další generace spalovacích motorů), což znamená ztrátu konkurenceschopnosti.
@Man Ký
Už si našel ty statistiky o tornádech na našem území, o kterých si tvrdil, že jich máme více než kdysi?
Už si našel ty statistiky o tornádech na našem území, o kterých si tvrdil, že jich máme více než kdysi?
@Lenka Čížková
EU není zlá. EU je jen dokonale blbá. Resp. její představitelé a celý systém byrokracie a pravidel řízení EU.
EU není zlá. EU je jen dokonale blbá. Resp. její představitelé a celý systém byrokracie a pravidel řízení EU.
@Man Ký Vnímána pozitivně možná. Především u těch, co auto nemají a jsou ještě na škole. Když dostuduje, zakoupí si první auto, tak narazí a realitu života. Na EV nemají. Jak přijdou děcka, tak zjistí, že popojíždění si jako ten youtuber po nabíječkách možná šlo dřív, ale s děckama na sídlišti už je to jinak. Mladí jsou v případě automobilismu nezajímavá nicotná skupina. Nemají kupní sílu a nekupují nové auta. Ojetiny automobilky neživí.
Je to škoda, že zatím neexistuje udržitelná, technologicky smysluplná, ekologicky šetrná, ekonomicky zdůvodnitelná a masově dostupná elektromobilita. Jen jestli v tom sousloví není nějaký háček? (Nápověda: Jo, jsou tam háky.)
@ericn protože máš naprosto stupidní argumenty. klimatický kongres se nepočítá, protože tam přiletěli tryskáčem /určitě všichni, že😊 whataboutismus jak vyšitý.
jak kdysi říkal jeden starý kněz /sice se to týkalo otázek víry, ale je to aplikovatelné i v této situaci/
dokud sloupy vysokého napětí vedou elektřinu, klidně můžou být prohnilé!
jak kdysi říkal jeden starý kněz /sice se to týkalo otázek víry, ale je to aplikovatelné i v této situaci/
dokud sloupy vysokého napětí vedou elektřinu, klidně můžou být prohnilé!
@ericn ty jsi megatupec. Umělá inteligence je program, který vygoogluje všechny dostupné zdroje a vyhodnotí je. Kamarád urolog to používá v ordinaci, zadá příznaky a během deseti sekund má všechny možné diagnózy, které připadají v úvahu a navrhne mu to i léčebné postupy. Ne, že by je neznal, ale s některýma diagnózama se potká i po letech.
Umělá inteligence nedělá nic jiného, než že ověří všechny dostupné zdroje a udělá to za mě, protože já mám u pr.d.e.l.e ti dokazovat, že když máš dvě děcka a shodou okolností jezdí dýzlem, že to znamená, že mladí nechtějí elektromobily. To je fakt, a znovu opakuji, bezvýznamný statistický vzorek.
Umělá inteligence nedělá nic jiného, než že ověří všechny dostupné zdroje a udělá to za mě, protože já mám u pr.d.e.l.e ti dokazovat, že když máš dvě děcka a shodou okolností jezdí dýzlem, že to znamená, že mladí nechtějí elektromobily. To je fakt, a znovu opakuji, bezvýznamný statistický vzorek.
@Man Ký nebuď trapný, osobní útoky neřeším a nenaštvou mě. Jen ukazují na to, že ti dochází argumenty a začínáš útočit. Je mi tě líto 😉
@ericn běž jim poradit. možná by mohli jet dýzlem jak tvoji mladý😊 ti vědí, jakou mají cenu peníze, proto tráví lidi kolem dehtem😊
@ericn sorry, ale ty a tvoji chlapečci fakt nejste pupek světa, viz vysvětlení od umělé inteligence😊
jinými slovy: mají ojetý dýzly, protože chtějí, nebo protože musí?😊
jinými slovy: mají ojetý dýzly, protože chtějí, nebo protože musí?😊
@ericn to máš pravdu, ve 27 už se nikdo nevychovává, asi tak do 15 let máš nějakou šanci zásadně dítě ovlivnit a potom už to je jenom setrvačnost😊
kdo je asi nakloněn víc novým technologiím, důchodci, střední věk, nebo mladí?
máš pravdu, můj názor je, že neznám nikoho, kdo by volil Babiše a tak nikdy nevyhraje volby😊
kdo je asi nakloněn víc novým technologiím, důchodci, střední věk, nebo mladí?
máš pravdu, můj názor je, že neznám nikoho, kdo by volil Babiše a tak nikdy nevyhraje volby😊
@traveldrive No, já bych řekl, že ne. Atmo 1,5l bez turba by nemusel být drahý motor (stejný základ jako TSI = úspora z rozsahu), ale určitě by jel lépe než ten udýchaný litr s 59kw a i lépe než ta 70kw 5M oturbená tragédie. 85kW 6M je ale fajn... 😉
@Man Ký Myslíš, že jako vládní letadla nevypouští emise? Hmmm není asi klimatický kongres jako klimatický kongres 😉
Mohou to projednat přes MS Teams a ušetří stovky tun CO2...
Mohou to projednat přes MS Teams a ušetří stovky tun CO2...
@traveldrive Přesně, pravdu nemá, ale jak on sám říká "pitchuje". To by mě zajímalo, jak se vychovává takový 27 letý člověk, který už víc jak 7 let bydlí sám. Má svůj příjem, rozum a názory, známé z různých sociálních a věkových skupin...
Tj můžeš mu tak maximálně říct svůj názor, ale rozhoduje se a udělá to, co chce sám... Man Ký evidentně neví, o čem mluví 😉
Tj můžeš mu tak maximálně říct svůj názor, ale rozhoduje se a udělá to, co chce sám... Man Ký evidentně neví, o čem mluví 😉
@Man Ký
Katastrofy jako jsou tornáda tu byly a budou. To, že víme o tornádu z roku 1119 je obrovská náhoda, protože Kosmas zrovna psal svou kroniku. Kdyby se to stalo o 10 let později, už bychom se o něm nedozvěděli a ty bys tady skákal do vzduchu, že máš s těmi svými blbostmi pravdu.
Povodně. Taky tu byly. To, že mají více katastrofický průběh je dáno tím, že jsme vytvořili smrkové monokultury, udělali meliorace půdy, zrušili meze, narovnali toky řek a udělali další opatření, která urychlují tok potůčků a řek, a zároveň jsme v povodňových/lužních oblastech, kde se voda při povodních odjakživa vylévala, postavili města.
To máš jednu blbost, druhou blbost, třetí blbost a pak zjistíš, že tady jen papouškuješ nesmysly, které si slyšel od nějakých rudozelených aktivistů. Pojďme chránit životní prostředí bez rudozelené ideologie. Chceme menší důsledky záplav? Zlepšeme naše lesy, pole, potůčky a řeky. Chceme méně CO2 v atmosféře? Využívejme všechna rozumná opatření včetně stavby jaderných elektráren a výroby obnovitelných paliv pro auta.
Katastrofy jako jsou tornáda tu byly a budou. To, že víme o tornádu z roku 1119 je obrovská náhoda, protože Kosmas zrovna psal svou kroniku. Kdyby se to stalo o 10 let později, už bychom se o něm nedozvěděli a ty bys tady skákal do vzduchu, že máš s těmi svými blbostmi pravdu.
Povodně. Taky tu byly. To, že mají více katastrofický průběh je dáno tím, že jsme vytvořili smrkové monokultury, udělali meliorace půdy, zrušili meze, narovnali toky řek a udělali další opatření, která urychlují tok potůčků a řek, a zároveň jsme v povodňových/lužních oblastech, kde se voda při povodních odjakživa vylévala, postavili města.
To máš jednu blbost, druhou blbost, třetí blbost a pak zjistíš, že tady jen papouškuješ nesmysly, které si slyšel od nějakých rudozelených aktivistů. Pojďme chránit životní prostředí bez rudozelené ideologie. Chceme menší důsledky záplav? Zlepšeme naše lesy, pole, potůčky a řeky. Chceme méně CO2 v atmosféře? Využívejme všechna rozumná opatření včetně stavby jaderných elektráren a výroby obnovitelných paliv pro auta.
@Man Ký Už si aj Nostradamus? Ale ešte radšej trénuj, možno ti raz nejaká predpoveď vyjde.
@Man Ký
Pořád si nepochopil, v čem je zakopaný pes ohledně statistik tornád? Vždyť je to tak jasné, až z toho oči bolí. A to jsem tě měl za jednoho z těch, co umí přemýšlet. Tak se aspoň zeptej AI.
Pořád si nepochopil, v čem je zakopaný pes ohledně statistik tornád? Vždyť je to tak jasné, až z toho oči bolí. A to jsem tě měl za jednoho z těch, co umí přemýšlet. Tak se aspoň zeptej AI.
@RiMa Souhlas. Musíme se vrátit k striktně uhlíkově neutrální politice bez fosilních kompromisů
@Man Ký Určitě je můžeš zcela ignorovat a budovat světlé zítřky, ale nediv se, že ti pak SPD obsazuje ministerské posty.
@Man Ký
Chytrému napověz, hloupého trkni a Man kýmu nestačí ani to trknutí, tak mu nakopíruj text z jeho vlastního odkazu.
1119
30. července – Tornádo v Praze, síla F3–F4: „Dne 30. července ve středu, když se již den chýlil k večeru, prudký vichr, ba sám satan v podobě víru, udeřiv náhle od jižní strany na knížecí palác na hradě Vyšehradě, vyvrátil od základů starou a tedy velmi pevnou zeď, a tak – což jest ještě podivnější zjev – kdežto obojí strana, přední i zadní, zůstala celá a neotřesená, střed paláce byl až k zemi vyvrácen a rychleji, než by člověk přelomil klas, náraz větru polámal hořejší a dolejší trámy i s domem samým na kousky a rozházel je. Tato vichřice byla tak silná, že kdekoli zuřila, v této zemi svou prudkostí vyvrátila lesy, štěpy a vůbec vše, co jí stálo v cestě.“ – Kosmova Kronika česká
BTW Hlavně buď v klidu. Stres, zloba a vztek zdraví neprospívají.
Chytrému napověz, hloupého trkni a Man kýmu nestačí ani to trknutí, tak mu nakopíruj text z jeho vlastního odkazu.
1119
30. července – Tornádo v Praze, síla F3–F4: „Dne 30. července ve středu, když se již den chýlil k večeru, prudký vichr, ba sám satan v podobě víru, udeřiv náhle od jižní strany na knížecí palác na hradě Vyšehradě, vyvrátil od základů starou a tedy velmi pevnou zeď, a tak – což jest ještě podivnější zjev – kdežto obojí strana, přední i zadní, zůstala celá a neotřesená, střed paláce byl až k zemi vyvrácen a rychleji, než by člověk přelomil klas, náraz větru polámal hořejší a dolejší trámy i s domem samým na kousky a rozházel je. Tato vichřice byla tak silná, že kdekoli zuřila, v této zemi svou prudkostí vyvrátila lesy, štěpy a vůbec vše, co jí stálo v cestě.“ – Kosmova Kronika česká
BTW Hlavně buď v klidu. Stres, zloba a vztek zdraví neprospívají.
@RiMa Já tedy v médiích pozoruji opak. To, že lidem vadí agresivní vnucování EV a zákaz spalovacích motorů v době, kdy neexistují plnohodnotné alternativy, je výsledkem politiky EU.
@Man Ký
Tobě asi nestačí napovědět, ale je potřeba tě trknout.
To, že mezi rokem 1119 a 1582 není žádný záznam o tornádu, není proto, že by žádné tornádo nebylo, ale že se o tom nedochoval žádný záznam.
Když se podíváme na silná tornáda (síla F3 a výše), tak vidíme 3 výrazná období. Kolem roku 1590, kdy byla tzv. malá doba ledová. Pak kolem roku 1920, kdy byla plus minus průměrná teplota. A pak kolem roku 2005, kdy už byla teplota vyšší. Je evidentní, že spojitost s globálním oteplováním není.
Tobě asi nestačí napovědět, ale je potřeba tě trknout.
To, že mezi rokem 1119 a 1582 není žádný záznam o tornádu, není proto, že by žádné tornádo nebylo, ale že se o tom nedochoval žádný záznam.
Když se podíváme na silná tornáda (síla F3 a výše), tak vidíme 3 výrazná období. Kolem roku 1590, kdy byla tzv. malá doba ledová. Pak kolem roku 1920, kdy byla plus minus průměrná teplota. A pak kolem roku 2005, kdy už byla teplota vyšší. Je evidentní, že spojitost s globálním oteplováním není.
@skejpa Děsí mě, že si fakt někdo myslí, že když EU nenařídí pokrok, tak pokrok nebude, firmy nebudou reagovat na konkurenci a snažit se nabídnout lepší produkt? To už jsou lidi tak zdegenerovaní dekádami dotačně-regulační ekonomiky?
@RiMa Počkat, já myslel, že EV jsou lepší, tišší, pohodlnější, dynamičtější, jezdí skoro zadarmo a do 5 let nikdo nebude kupovat nic jiného, takže stačí, aby EV-positive automobilky rozdrtily konkurenci špičkovým produktem, ne?
@rohYpnol zapomeň, leda nějaké malé firmy. Ty velké mají jasně dáno. U nás je to Škodovka a nic jiného (jen generál může co chce, do finančního limitu) 😉
@topten
Už mu tu jeho roli nezáviď, jsi s tím trapný, že ty si zřejmě neužiješ ani na pastvě ovcí 😁
Už mu tu jeho roli nezáviď, jsi s tím trapný, že ty si zřejmě neužiješ ani na pastvě ovcí 😁
@Man Ký akorat ze je zhusta kupuji ti co na ne maji volny prostredky a to jsou prave ti 50+
Klídek,
bude další změna, již k roku 2030, jinak EU zkrachuje.
Již od roku 2030 mají být emise 50g CO2. Tomu vyhoví pouze Plug-iny a ty jsou dražší než BEV.
bude další změna, již k roku 2030, jinak EU zkrachuje.
Již od roku 2030 mají být emise 50g CO2. Tomu vyhoví pouze Plug-iny a ty jsou dražší než BEV.
@topten to daňové zvýhodňování bylo proto, že traktory, busy a náklaďáky jezdí na co ??? .... na naftu....
Takže ekonomika s levnější naftou nebyla tak přidušená, víme....
To, že nafta zmizela z malých městských aut, je jenom dobře. Malá městská auta mají být lehká a nemají být náchylná ke karbonizaci vlivem nízkého nájezdu, nezahřátého motoru apod...
Spalováky současného ražení už jsou tak přidušené různými start-stopy a zmetky, že jejich životnost už dávno není závratná, resp. vysávají z majitelů slušné peníze za údržbu....
Takže po roce 2035 s tímto trendem opravdu nebude spalovák dobrá volba....
Takže ekonomika s levnější naftou nebyla tak přidušená, víme....
To, že nafta zmizela z malých městských aut, je jenom dobře. Malá městská auta mají být lehká a nemají být náchylná ke karbonizaci vlivem nízkého nájezdu, nezahřátého motoru apod...
Spalováky současného ražení už jsou tak přidušené různými start-stopy a zmetky, že jejich životnost už dávno není závratná, resp. vysávají z majitelů slušné peníze za údržbu....
Takže po roce 2035 s tímto trendem opravdu nebude spalovák dobrá volba....
@topten
Jak platí BEV poplatek za CO2??? Všichni to doma přeci dobíjejí z FVE, tak jak a kdo platí za CO2: Co, hujere?
Jak platí BEV poplatek za CO2??? Všichni to doma přeci dobíjejí z FVE, tak jak a kdo platí za CO2: Co, hujere?
@RiMa Proc facku? At systematicky na tom makaji dale. Rad bych se dockal EV s dojezdem 700km, velkym praktickym kufrem (600l) a vnitrnim prostorem do 600k. Pokud mluvite o vystavbe verejnych nabijecek, tam cekam na ty slibovane nabijecky v lampach na sidlisti a cenu za 6-8Kc/kWh bez nejake omezujici nabidkove dzungle poskytovatelu.
@topten
Ne, nechlastá. Protože EU opět dělá z lidí pitomce. Ale i tenhle posun je pořád lepší než vůbec nic. Poděkujme lidem jako je Filip Turek. Je to i díky nim!!!
Ne, nechlastá. Protože EU opět dělá z lidí pitomce. Ale i tenhle posun je pořád lepší než vůbec nic. Poděkujme lidem jako je Filip Turek. Je to i díky nim!!!
@Stejsn
Ne, jedna generace se neztratila. Jen Čína dostala příležitost doběhnout EU. A splnila to na 150%, taže Čína je před EU 😄
Ne, jedna generace se neztratila. Jen Čína dostala příležitost doběhnout EU. A splnila to na 150%, taže Čína je před EU 😄
@RiMa
BEV jsou přeci ve všem lepší a parita nastala. Takže nerozumím, proč EU nezruší veškeré své direktivy. Na BEV logicky budou pořadníky jak na Fazola ... 😁 😁 😁
BEV jsou přeci ve všem lepší a parita nastala. Takže nerozumím, proč EU nezruší veškeré své direktivy. Na BEV logicky budou pořadníky jak na Fazola ... 😁 😁 😁
Zcela absurdní, že je potřeba věnovat maximální úsilí obraně před nesmysly, se kterými EU přichází a které prosazuje.
Jen právě díky lidem jako je rohpnol, EU pod tlakem je ochotna k nějakým ústupkům... A lepší alespoň tyto ústupky než vůbec nic.
Přesto opět jen dělá EU z lidí a firem pitomce. Budeme se tvářit na papíře, jak jsme zelení, a realita bude jaká? Že nové vozy se spalovacími motory určenými pro HVO budou reálně jezdit na diesel efecta? 😁
Celá EU by to měla zabalit a všechny by měli vypakovat a vypoklonkovat. EU je zralá na rozpuštění. Je nereformovatelná. Stejně jako ODS... 😁
Jen právě díky lidem jako je rohpnol, EU pod tlakem je ochotna k nějakým ústupkům... A lepší alespoň tyto ústupky než vůbec nic.
Přesto opět jen dělá EU z lidí a firem pitomce. Budeme se tvářit na papíře, jak jsme zelení, a realita bude jaká? Že nové vozy se spalovacími motory určenými pro HVO budou reálně jezdit na diesel efecta? 😁
Celá EU by to měla zabalit a všechny by měli vypakovat a vypoklonkovat. EU je zralá na rozpuštění. Je nereformovatelná. Stejně jako ODS... 😁
Zrychlete EV infrastrukturu, povolte hybridy a vykašlete se na syntetická paliva, která ekonomicky nedávají smysl. Všichni vidí tu bezradnost politruků v EU.
@twistedTSD to je v pořádku, celkově jsme inteligentní národ, ale cca 30-40% jsou hlupáci a ti běželi dát hlas ANO😊 to je těch 40% méně obdařených
@ericn Drahý bude. Na prevádzku. Atmosféry okolo 1,5-1,6 litra tu boli, nikto to nechcel. Dnes to nebude iné, 1,5 litra v atmosfére má polovica číňanov, nejde to a žerie to. Dnes už bez turba ani ťuk.
@rohYpnol narizovany a dotovany? Tak ja bych chtel nejakou dotaci prosim 😄 Jsem chtel jako sluzebni auto EV a problem. Byl jsem s autem v servisu a nebylo vystaveno ani jedno EV. Divne...
@twistedTSD kdyby to EU nepodporovala (vy rikate nenaridila), tak se tady dal drbeme jak paradni spalovaky umime delat a jak jsou ti ostatni hloupi a blbi, delaji auta na baterky. A nedelo by se tady vubec nic. Ono se tedy popravde nic nedeje. Kdo tady dela dobre EV?
@Man Ký Ne, není pravda, že by Češi byli méně inteligentní než jiné národy. Měření inteligence na národní úrovni je komplexní a často předmětem diskusí, ale dostupné údaje naznačují, že Česká republika se řadí mezi země s nadprůměrnými výsledky v oblasti inteligence a vzdělávání.
Zde jsou klíčové body😒br /> Průměrné IQ: Různé studie a metodiky se mírně liší, ale obecně se průměrné IQ v České republice pohybuje kolem průměru nebo mírně nad průměrem většiny západních zemí. Některé zdroje uvádějí průměrné IQ Česka dokonce jako jedno z nejvyšších na světě (např. 107.00 v jedné konkrétní online studii), i když tato čísla se liší v závislosti na použité metodice a vzorku populace.
Vzdělávací úspěchy: Česká republika dosahuje dobrých výsledků v mezinárodních srovnáních vzdělávání a v žebříčcích "nejchytřejších zemí", které berou v úvahu vzdělávací úspěchy a počet nositelů Nobelových cen.
Individuální rozdíly: Je důležité si uvědomit, že inteligence se liší od člověka k člověku, a ne podle národnosti. V každém národě najdeme lidi s podprůměrnou, průměrnou i nadprůměrnou inteligencí. Například v Česku jsou tisíce členů organizace Mensa, která sdružuje lidi s IQ nad 130 (horní 2 % populace).
Spolupráce vs. inteligence: Někteří odborníci naznačují, že vnímání úspěchu některých národů nemusí nutně pramenit z vyšší individuální inteligence, ale spíše z lepších schopností spolupráce a systémového myšlení.
Celkově vzato, neexistují žádné důkazy, které by podporovaly tvrzení, že by Češi byli méně inteligentní než jiné národy; spíše naopak.
Zde jsou klíčové body😒br /> Průměrné IQ: Různé studie a metodiky se mírně liší, ale obecně se průměrné IQ v České republice pohybuje kolem průměru nebo mírně nad průměrem většiny západních zemí. Některé zdroje uvádějí průměrné IQ Česka dokonce jako jedno z nejvyšších na světě (např. 107.00 v jedné konkrétní online studii), i když tato čísla se liší v závislosti na použité metodice a vzorku populace.
Vzdělávací úspěchy: Česká republika dosahuje dobrých výsledků v mezinárodních srovnáních vzdělávání a v žebříčcích "nejchytřejších zemí", které berou v úvahu vzdělávací úspěchy a počet nositelů Nobelových cen.
Individuální rozdíly: Je důležité si uvědomit, že inteligence se liší od člověka k člověku, a ne podle národnosti. V každém národě najdeme lidi s podprůměrnou, průměrnou i nadprůměrnou inteligencí. Například v Česku jsou tisíce členů organizace Mensa, která sdružuje lidi s IQ nad 130 (horní 2 % populace).
Spolupráce vs. inteligence: Někteří odborníci naznačují, že vnímání úspěchu některých národů nemusí nutně pramenit z vyšší individuální inteligence, ale spíše z lepších schopností spolupráce a systémového myšlení.
Celkově vzato, neexistují žádné důkazy, které by podporovaly tvrzení, že by Češi byli méně inteligentní než jiné národy; spíše naopak.
@ericn Si mimo, kamarát. Fabiu s 1,5-litrovou atmosférou si kúpi pár ľudí, pretože nebude lacná, bude zbytočne ťažká a smädná. Fabia si pokojne môže ponechať súčasné motory, pomohlo by to kombíčko. Alebo trochu okresať cenu Scaly. 😉
Tak brzká revize 2035 ICE zákazu je logický krok, který je nutný pro základní plánování automobilek. Se současným pouhým cca 16% podílem BEV na trhu nových registrací v EU není divu...
@Man Ký Kde sa potom schovávajú tí pokrokoví mladí, ktorí držia tvoju elektrickú líniu...?
Fosilové, neradujte se. Zdvojnásobíme dotace, ztrojnásobíme pokuty evropským automobilkám a čtyřikrát častěji budeme do televizních debat posílat Nerudovou. A elektromobilita zvítězí. Future is electric 👍👍👍
@ericn
Není, protože se nemusíš bavit o vlastních penězích. Může si to taky někdo pořizovat za firemní peníze... A tam by mi to bylo dost jedno, co bude časem...
Není, protože se nemusíš bavit o vlastních penězích. Může si to taky někdo pořizovat za firemní peníze... A tam by mi to bylo dost jedno, co bude časem...
@rohYpnol Záruku a díly a jakýs takýs servis už od Geely máš. Minimálně na 8/12 let dle jejich záručních podmínek ve smlouvě. Ale je potřeba počkat na širší servisní síť.
Opat raz budem mat pravdu ( alebo budem mat dobry tip blizko reality ) ... ono realita v eu je niekde okolo r 2050.... tak tvrdim uz dlhsie... ci sa trafim... uvidime ... ak dozijem 😃
2030.. ci 2035 bol blud uz hned od zaciatku... ale ako som tvrdil pride sa na to... a uz sa na to prichadza... clovek fakt nemusi byt ziadny einstein aby si zratal kolko je 2 +2 ... hlavne treba byt realista... a nie fanatik
2030.. ci 2035 bol blud uz hned od zaciatku... ale ako som tvrdil pride sa na to... a uz sa na to prichadza... clovek fakt nemusi byt ziadny einstein aby si zratal kolko je 2 +2 ... hlavne treba byt realista... a nie fanatik
tohle nic neřeší, chybí zmínka o pokutách za CO2. V roce 2035 budou pokuty dost velké a spalováky neprodejné.
@rohYpnol Jenže to bylo jasné od začátku, že to tak dopadne. Turek a spol. na tom zásluhu nemají. Holt museli někteří strašit, že rokem 2035 zaručeně přijdeme o spalovací auta.