Novinky
Zákaz prodeje spalovacích aut v EU v roce 2035 je asi passé. Brusel pod tlakem ustupuje
118 komentářů
Man Ký
13
@Zetti to říkáš správně. především mezi mladými jsou elektromobily přijímány pozitivně. generace 50+ je naopak silně fixována na smradlavé povozy a považují je za nezbytné pro svůj životní styl a komfort, stejně jako uhlí a laciný vepřový.
Přejít do diskuze
@Pepa_007 pepíčku. nová M5 váží 2,5 tuny aby splnila emisní limity. nevím, co tady oslavujete. už teď se výkonná auta se spalovacím motorem musí zprznit tak, že si to nikdo normální nekoupí. M2 má ke 2 tunám. emisní limity nikdo nezrušil. nová auta stojí za číču.
pořád si můžeš koupit ty starý, jak jsi to dělal doteď, nic se pro tebe nezmění a nezměnilo by se ani s tím zákazem, ještě počítám tak do roku 2050.
řešíte věci, který se vás týkají asi jako sněžení na Sahaře...
pořád si můžeš koupit ty starý, jak jsi to dělal doteď, nic se pro tebe nezmění a nezměnilo by se ani s tím zákazem, ještě počítám tak do roku 2050.
řešíte věci, který se vás týkají asi jako sněžení na Sahaře...
@Th0r já ne.
evlife.world/cs/mena/young-people-want-e-mobility-finds-study/
abychom se správně pochopili: já ti to samozřejmě přeji. přesvědčil jsi doktora, že i když se chceš vyléčit z obezity a ochránit před infarktem, bůček musíš jíst pořád😊
evlife.world/cs/mena/young-people-want-e-mobility-finds-study/
abychom se správně pochopili: já ti to samozřejmě přeji. přesvědčil jsi doktora, že i když se chceš vyléčit z obezity a ochránit před infarktem, bůček musíš jíst pořád😊
@ryccardo tvoje logika má zásadní mezery - mladí nekupují nová auta. nekupovali je ani předtím.
@traveldrive moje poslední BMW bylo bez mildhybridu a to už jsme šel ze šestiválce do čtyřválce jen abych se tomu vyhnul... než takový spalovací motor, to radši elektro😊
@kajmik01 protože 10 let je málo😊)) potřebujeme tak padesát ne? ovšemže jde o staré a zaostalé, kterým stačí slíbit "budete se mít dobře" a letí hodit lístek do urny Babišovi😊
@Zetti
A děti se těšily na důchod- jediný český národní sen, který přežívá od školky až po krematorium.
A děti se těšily na důchod- jediný český národní sen, který přežívá od školky až po krematorium.
@Renoo bravo! stejní lidé, kteří kupují jeté spalováky budou kupovat jetý elektromobily. kdo bude chtít, vydrží se spalovákem do 2050.
oslavují všichni, kteří si chodí pro auta se zpožděním 3-10 let od výroby. zákaz by se jich prakticky nedotknul ani nedotkne.
oslavují všichni, kteří si chodí pro auta se zpožděním 3-10 let od výroby. zákaz by se jich prakticky nedotknul ani nedotkne.
@ryccardo chlapci, vyhráli jste, radujte se, nemusíte nikomu vysvětlovat, že je to správně.
@Stejsn
EU ztratila nekolik desetileti tim, ze danovym zvyhodnovanim nafty preferuje naftaky.
a tak misto toho, aby se automobilky venovaly hybridum a EV, tak nesmyslne lily penize a usili vyvojaru do neperspektivnich dyzlu, ktery uz uplne zmizely s malejch aut, v autech nizsi stredni tridy smysl uz taky nemaj a v dalsi generaci nebudou mit smysl ani ve stredni a luxusni tride.
a nafta se bude opet lejt jen do traktoru, bagru, nakladaku, lokomotiv a do kamen, kde nejaky opodstatneni, na narozdil od osobaku, bude mit dal
EU ztratila nekolik desetileti tim, ze danovym zvyhodnovanim nafty preferuje naftaky.
a tak misto toho, aby se automobilky venovaly hybridum a EV, tak nesmyslne lily penize a usili vyvojaru do neperspektivnich dyzlu, ktery uz uplne zmizely s malejch aut, v autech nizsi stredni tridy smysl uz taky nemaj a v dalsi generaci nebudou mit smysl ani ve stredni a luxusni tride.
a nafta se bude opet lejt jen do traktoru, bagru, nakladaku, lokomotiv a do kamen, kde nejaky opodstatneni, na narozdil od osobaku, bude mit dal
takze ti co na tom systematicky makali ted dostanou facku a ti co na to z vysoka.., tak budou ve vyhode? To je vychovne rozhodnuti! Navic to jen bude znamenat, ze se tady budeme placat po rameni, jak ty spalovaky v tady umime a inovace se zastavi a tu ztratu uz nikdy nedozeneme.
@Pepa_007
Aha, takže podle vás se generace definují podle toho, co pijí a čím smrdi… geniální vědecká metoda, snad Nobelovu cenu už posílají poštou.
Aha, takže podle vás se generace definují podle toho, co pijí a čím smrdi… geniální vědecká metoda, snad Nobelovu cenu už posílají poštou.
@ptr078 všechny co budou v roce já nevím 2045-2060 ještě řídit, můžu uklidnit
- pořád půjde provozovat nějakou formou spalovací motor
- vzhledem k technologickému pokroku stejně budou chtít raději elektromobil.
- pořád půjde provozovat nějakou formou spalovací motor
- vzhledem k technologickému pokroku stejně budou chtít raději elektromobil.
@Lenka Čížková a bojuje na více frontách zároveň! i díky jejímu úsilí Brusel ustoupil! všichni bychom jí měli děkovat za neutuchající práci a nadšení, které tomu věnuje😊
@rohYpnol Božena Zichová včera stanul před městským soudem v Plzni. tato multinicková podvodník se vydávala na internetech za právníky, ženy, muže, dýzlové motory. Kriminalistům dalo velkou práci ji vypátrat, ale nakonec ji prozradila její kouřící Fabie.
arese asi nekde chlasta
.
Arese
30. listopadu 2025 • 20:08
@topten Takže EU posunula zákaz prodeje nových vozů se spalovacími motory na rok 2050 jo? Tak šem sem s tím odkazem! Pokud je to pravda, samým štěstím se půjdu ožrat! 😊
.
www.auto.cz/diskuse/99003/1
.
Arese
30. listopadu 2025 • 20:08
@topten Takže EU posunula zákaz prodeje nových vozů se spalovacími motory na rok 2050 jo? Tak šem sem s tím odkazem! Pokud je to pravda, samým štěstím se půjdu ožrat! 😊
.
www.auto.cz/diskuse/99003/1
@Man Ký Mladí na EV nemají tuplem, takže "přijímat pozitivně" a "mít na to si ho koupit" jsou dvě rozdílné záležitosti. Snad i proto se EV tak mizerně prodávají a jezdí jich u nás jen asi 50 tis z 6,7 milionu registrovaných aut. Typický mladý člověk kouká, aby měl kde bydlet, uživil děti a neseděl jen doma na zadku. Koupit se EV za ceny blížící se milionu, tak to většinou v plánech mladých rodin nebývá. Spíš koukají na to jak rodinu levně motorizovat, aby to moc nevysávalo rodinný rozpočet. Takže jako potenciální kupce bych spíš tipoval bohatší lidi středního věku s již velkými dětmi a zaplacenou hypotékou.
@Th0r no přece že je jim ten zákaz jedno a nebudou mít problém jezdit elektromobilem, až na to přijde čas.
přijímá Arese elektromobily pozitivně? určitě ne😊
přijímá Arese elektromobily pozitivně? určitě ne😊
@Tycoon Ale vy porad zijete v predstave, ze za 10 let bude nekdo chtit spalovak. Jenze nebude. Se soucasnym tempem vyvoje EV bude do 15 let vsude jen EV. Jenze kdyz ted evropa nebude dotovat elektromobily, tak tady ten vyvoj uplne zhasne (a uz ted je pozadu) a za tech 15 let nebudeme mit co prodavat. Vsichni si radsi koupi pokrocilou technologii z Ciny, nez aby podporili evropskou produkci, ktera bude ale technologicky za zenitem... A to uplne pohrbi evropskej automotive. Takze nepodporovat u nas ted elektromobilitu je jako strilet se do vlastni nohy v dlouhodobem horizontu.
@Tycoon Vy ale popisujete stav teď. Pán popisoval stav v budoucnu, kdy nebudeme mít co nabídnout protože EV z Číny budou o řád dál, pokud se to tady nebude tlačit. Což nám sice teď pomůže ale za 10 let spíš uškodí.
No ať tak nebo tak - ztratila se celá jedna generace aut. Spalovací se nevyvíjely, protože hrozil ten zákaz, elektrické se neprodávají, protože nějaké důvody. Win-win to rozhodně není.
@Th0r já už mám všechno hotový. brečet nad čím konkrétně? dyť to píšu pořád dokola - přeju vám to. jen nechápu, co to změní pro kupce ojetých aut. ty tady budou pořád, stejně jako tady byly doposud.
@rohYpnol v podstate i to je vlastne mozne. Ale ono to neni jen o spalovacich autech, ale i o PFAS ban a tam si taky myslim ze se asi couvne
@rohYpnol upřímně, ještě jsem nepotkal čínské auto, které bych si za stejné peníze koupil radši než evropské, i kdyby lehce ojeté.
@Lord Owl
prezili jsme naftu za 50, tak nafta drazsi o 5kc nez je ted, aby se zdaneni srovnalo s benzinem, nebude zadnej problem
problem by byla nafta za 150, jak sliboval pornoherec rajchl
prezili jsme naftu za 50, tak nafta drazsi o 5kc nez je ted, aby se zdaneni srovnalo s benzinem, nebude zadnej problem
problem by byla nafta za 150, jak sliboval pornoherec rajchl
Píše se tam jen jedna věc, ale ne kopec dalších. Budou se moci vyrábět spalovaly, ale poplatky za co2 zůstávají? Kolikpak bude stát ono “ekologické” palivo a jakpak zaručí, že se bude tankovat jen to? Takže ve finále to dopadne tak, že ekologické palivo bude to jedině co u pumpy bude a cenově to vyjde tak, že všichni si rádi koupi BEV 😉
@Tycoon asi jsi to tehdy přehlédnul, když jsem to dával, tady máš seznam, za 25 let 21. století je jich víc, než za celé 20té...
cs.wikipedia.org/…A1d_v_%C4%8Cesku
cs.wikipedia.org/…A1d_v_%C4%8Cesku
@Mokrous nevím, jestli bude moci čínská vláda dotovat nějakým způsobem evropskou výrobu... suroviny pro baterie přece jen pořád budou z Číny😊
@Frfla ale vzdyt na nas z v kazdem clanku novinari chrli jak je EV spatne a mam kolem sebe 90% lidi co EV nemuzou ani citit (jako vystat 😄 ). A teda prijde mi jako by to bylo trendy se vymezovat vuci EU, EV a byt permanentne v opozici. Nas trh je maly, ale kdyz porad nekdo bude presvedcovat o tom jak jsou EV spatne, tak se poptavka zastavi. Vyvoj taky a pak to pujde dopr... Ctu jak se nikdo nenecha do EV nutit, jak ta zla EU... ale ja vidim opacny postoj, kde vsichni hledaji to proc se vymezit a citit se jako rebelove. Ale nezkusi a nazor maji z hospody od Franty, ktery to slysel u holice.
Tak konečně první konkrétní náznak, že bruselský zhoubný elektrofašismus nakonec bude poražen! 🙏
Pro obnovu zdravě fungujícího automobilového evropského trhu je ale potřeba udělat mnohem víc! Například výrazně změkčit limity na emise nejedovatého CO2, aby automobilky mohly vyrábět i čistě spalovací vozy, nezprzněné hybridizací! A zrušit absurdní zvýhodňování velkých těžkých elektromonster!!!
Pro obnovu zdravě fungujícího automobilového evropského trhu je ale potřeba udělat mnohem víc! Například výrazně změkčit limity na emise nejedovatého CO2, aby automobilky mohly vyrábět i čistě spalovací vozy, nezprzněné hybridizací! A zrušit absurdní zvýhodňování velkých těžkých elektromonster!!!
Takže se nezmění nic. Jen maximálně povolej hybridy a syntetická paliva. Vlk se nažere, koza zůstane celá...
@Man Ký Vieš prd. Neodhadneš, čo bude o 5 rokov, nie ešte v rokoch 45-60. Bez ohľadu na to, koľko palcov si naklikáš.
Ať s těmi zákazy (a dotacemi) jdou do zadele. Nechte pracovat svobodné tržní hospodářství. Vzor už dávno nejsme; teď jsme světu už jen pro smích.
@Lenka Čížková Božka se opakovaně vyjadřuje s opovržením o Russku. řekl bych, že to rohypnol nebude. nebude to Arese?😊
@Arese já bejt tebou, šel bych do politiky. tolik adjektiv neumí ani profesor Fiala. a to je nějaký kalibr! a jak je sypeš z rukávu! musím říct, že občas ti to kazí měkké a tvrdé i, ale to přece ještě nic neznamená😊
@praptak že se prostě nehroutí jako ryccardo, arese, thor a další...
na těch elektromobilech není nic zásadně špatně. průser by byl, kdyby nám zakázali jezdit. osobně pojedu třikrát radši elektrikou, než dýzlem... nadávají na to bez výjimky ti, co to nikdy nezkusili. hlavní je strach z toho, že na to nebudu mít a nebudu mít kde nabíjet, maskovaný za to, že to prostě "nechci".
na těch elektromobilech není nic zásadně špatně. průser by byl, kdyby nám zakázali jezdit. osobně pojedu třikrát radši elektrikou, než dýzlem... nadávají na to bez výjimky ti, co to nikdy nezkusili. hlavní je strach z toho, že na to nebudu mít a nebudu mít kde nabíjet, maskovaný za to, že to prostě "nechci".
@Marek Bednář Už jste si projel letošní facelift Zeekr 7x (800V a 646koní na vzduchu), který je tedy oproti čínské verzi opět zastaralý a předražený díky clům, DPH a dalším přirážkám za homologace, dovoz, budování servisní sítě atd...? A to je model 7x, tedy ten mnohem horší oproti poslednímu faceliftu modelu 001. Ten nový 001 si můžete projet jedině mimo EU. Třeba na Ukrajině, nebo v emirátech, nebo u nich doma v Číně.
Tak takový auto (001) v top spec. za 960 tisíc Kč s DPH bych teda bral hned. Bohužel v EU nemožné. 7x stojí v Číně i s daní ve fullu jen 800.000,- Kč!!! A má 800 koní, 900V a luxus jako v Rollsu. Ledničky, vibrační mazáže zadku na zadním prezidentském křesle, Lidar co řídí vzduchový podvozek a nekonečný seznam výbavy, který už ani hlava nebere...
Do EU se za draho vozí to, co se moc nepovedlo a je to zastaralý kvůli nekonečné místní byrokracii.
Ale všeho dočasu. Co vymyslí Uršula a její parta, až si tu v EU Geely postaví víc továren? Vymyslí vnitřní cla?
Tak takový auto (001) v top spec. za 960 tisíc Kč s DPH bych teda bral hned. Bohužel v EU nemožné. 7x stojí v Číně i s daní ve fullu jen 800.000,- Kč!!! A má 800 koní, 900V a luxus jako v Rollsu. Ledničky, vibrační mazáže zadku na zadním prezidentském křesle, Lidar co řídí vzduchový podvozek a nekonečný seznam výbavy, který už ani hlava nebere...
Do EU se za draho vozí to, co se moc nepovedlo a je to zastaralý kvůli nekonečné místní byrokracii.
Ale všeho dočasu. Co vymyslí Uršula a její parta, až si tu v EU Geely postaví víc továren? Vymyslí vnitřní cla?
@rohYpnol Proto je geniální Octavia 1 nevyhnutelnou součástí sbírky každého, kdo si cení svého postoje vůči zlé EU.
www.auto.cz/diskuse/98990/1#…
www.auto.cz/diskuse/98990/1#…
@RiMa
A) Ve výhodě je ten, kdo umí nabídnout to, co žádá zákazník, nikoliv ten, kdo se chce zalíbit úředníkovi nebo politikovi.
B) Nikdo se plácat nebude. Mnohé evropské automobilky pod tíhou diktátu EU ukončily vývoj spalovacích motorů nebo dokonce prodaly know-how motorů do Číny. Takže třeba Mercedes si teď musí kupovat čtyřválcové motory do nových modelových řad od Číňanů (čínské Geely, které má díky podniku Horse veškeré know-how Renaultu).
A) Ve výhodě je ten, kdo umí nabídnout to, co žádá zákazník, nikoliv ten, kdo se chce zalíbit úředníkovi nebo politikovi.
B) Nikdo se plácat nebude. Mnohé evropské automobilky pod tíhou diktátu EU ukončily vývoj spalovacích motorů nebo dokonce prodaly know-how motorů do Číny. Takže třeba Mercedes si teď musí kupovat čtyřválcové motory do nových modelových řad od Číňanů (čínské Geely, které má díky podniku Horse veškeré know-how Renaultu).
@Man Ký jinak nevím kolik potřebujeme let, záleží na rychlosti zavádění nových technologií a infrastruktuře. Je nesmysl zavádět nějaké virtuální termíny. Zvlášť když svět má podstatně horší ekologické problémy než automobilismus v Evropě.
A když už jsme u aut v Evropě, tak by spíš stálo za to kontrolovat nefunkční/vymontované DPF filtry, kdy exhalace opravdu škodí. A pak kromě veteránů ty nejstarší a nejvíc znečišťující auta.
A když už jsme u aut v Evropě, tak by spíš stálo za to kontrolovat nefunkční/vymontované DPF filtry, kdy exhalace opravdu škodí. A pak kromě veteránů ty nejstarší a nejvíc znečišťující auta.
@Man Ký jsem střední věk, Babišovi jsem to nehodil a je mi jedno jaký pohon auta, pokud pro mě bude výhodný. Elektromobil nemám doma kde nabíjet a jako jediné rodinné auto nedává smysl. Chtěl jsem aspoň hybrid, protože jsem nedávno měnil auto a když jsem zjistil, že spotřebu benzínu tahle konkrétní verze nesníží o víc než 15-20% s cenou vyšší o 150.000Kč, tak jsem zůstal u pouhého benzínového mildhybridu.
@Man Ký ze střední Evropy tam není žádná země. Jinak 6000 dětí celosvětově ve věku 8-16 let mi nepřijde jako nějak zajímavá skupina pro nákup automobilů. Nejsnadněji ovlivnitelná skupina respondentů.
@Man Ký jen nesmyslné předsudky.
Elektromobily jednou vyhrají, ale zatím to není na pořadu dne. A nejde o staré nebo mladé a jejich názory, ale o infrastrukturu, technologie a cenu. Všechno chce svůj čas.
Elektromobily jednou vyhrají, ale zatím to není na pořadu dne. A nejde o staré nebo mladé a jejich názory, ale o infrastrukturu, technologie a cenu. Všechno chce svůj čas.
@Man Ký tvl už se prober a zační vymýšlet něco nového... DDT je chemikálie a ne věc denní potřeby, jako je auto. Dneska si evidentně sedíš na vedení...
@ericn no vždyť to tam píšou. mladí by chtěli elektromobily ale realita vlastní peněženky je nacpe do dýzlu.
a obdivuji se tvé schopnosti zplodit dva potomky, ale to přece není statisticky validní vzorek😊
a obdivuji se tvé schopnosti zplodit dva potomky, ale to přece není statisticky validní vzorek😊
@Otakar II ne, obvykle je kupují, dokonce naprosto většinově je kupují lidé na firmu. dražší auta skoro nikdy nejdou na soukromou osobu.
@ericn panejo
autosalon.tv/novinky/ojetiny/mladi-lide-by-vetsinou-chteli-elektromobil-ale-nemaji-na-nej-tak-si-koupi-ojety-diesel
ale ericn to ví nejlíp
autosalon.tv/novinky/ojetiny/mladi-lide-by-vetsinou-chteli-elektromobil-ale-nemaji-na-nej-tak-si-koupi-ojety-diesel
ale ericn to ví nejlíp
@Man Ký Tak to si úplně mimo, mladí tak hloupí nejsou. Naopak, chtějí auto za pár kaček s co největším dojezdem, aby mohli s kámošema jezdit po fesťácích, kempech a chalupách a to předražená EV s nízkým dojezdem jaksi nesplňují 😉
@Marek Bednář
1) Co to je čínské auto za stejné peníze?
Je to Zeekr 001 nebo Nio el7 nebo Xpeng G6 vs. Enyaq? Nebo není?
2) Nekoupil, protože technika auta, nebo nekoupil, protože servis, ztráta hodnoty, prodejnost ojetiny atd. ???
Já bych si za stejné peníze rozhodně koupil raději čínu. Ale samozřejmě za podmínky garance servisu, náhradních dílů, ztráty hodnoty a prodejnosti ojetiny.
1) Co to je čínské auto za stejné peníze?
Je to Zeekr 001 nebo Nio el7 nebo Xpeng G6 vs. Enyaq? Nebo není?
2) Nekoupil, protože technika auta, nebo nekoupil, protože servis, ztráta hodnoty, prodejnost ojetiny atd. ???
Já bych si za stejné peníze rozhodně koupil raději čínu. Ale samozřejmě za podmínky garance servisu, náhradních dílů, ztráty hodnoty a prodejnosti ojetiny.
@skejpa
Já nevím, co budou zákazníci kupovat za 10 let. Automobilky musí být připraveny plnit jakoukoliv poptávku zákazníků. A nikde jsem nepsal, že nemají vyvíjet elektrický pohon. Mají, jelikož je evidentní, že podíl elektrifikace (BEV, PHEV, RREV, HEV, MHEV) roste.
Co kritizuju, je fakt, že legislativa EU je nutila vyrábět a prodávat elektromobily se ztrátou, a navnadila je nevyvíjet spalovací motory (včetně elektrifikovaných). Teď jich chybí peníze na investice (ať už do další generace elektromobilů, nebo další generace spalovacích motorů), což znamená ztrátu konkurenceschopnosti.
Já nevím, co budou zákazníci kupovat za 10 let. Automobilky musí být připraveny plnit jakoukoliv poptávku zákazníků. A nikde jsem nepsal, že nemají vyvíjet elektrický pohon. Mají, jelikož je evidentní, že podíl elektrifikace (BEV, PHEV, RREV, HEV, MHEV) roste.
Co kritizuju, je fakt, že legislativa EU je nutila vyrábět a prodávat elektromobily se ztrátou, a navnadila je nevyvíjet spalovací motory (včetně elektrifikovaných). Teď jich chybí peníze na investice (ať už do další generace elektromobilů, nebo další generace spalovacích motorů), což znamená ztrátu konkurenceschopnosti.
@Man Ký
Už si našel ty statistiky o tornádech na našem území, o kterých si tvrdil, že jich máme více než kdysi?
Už si našel ty statistiky o tornádech na našem území, o kterých si tvrdil, že jich máme více než kdysi?
@Man Ký akorat ze je zhusta kupuji ti co na ne maji volny prostredky a to jsou prave ti 50+
@Man Ký
Ale to bylo davno jasne. Zakaz prodeje novych fosilu by evropu hospodářsky položil. Jen děti si muzou myslet ze bude vsecko na elektrinu.
Me to je tedy uplne fuk. Novy auto s asistentama a pripojenim na internet si uz stejne nekoupim ani fosil ani elektro. Jak rikas pro nas mladý jen ojetiny
Ale to bylo davno jasne. Zakaz prodeje novych fosilu by evropu hospodářsky položil. Jen děti si muzou myslet ze bude vsecko na elektrinu.
Me to je tedy uplne fuk. Novy auto s asistentama a pripojenim na internet si uz stejne nekoupim ani fosil ani elektro. Jak rikas pro nas mladý jen ojetiny
@Lenka Čížková
EU není zlá. EU je jen dokonale blbá. Resp. její představitelé a celý systém byrokracie a pravidel řízení EU.
EU není zlá. EU je jen dokonale blbá. Resp. její představitelé a celý systém byrokracie a pravidel řízení EU.
@ryccardo Nevezmou. Něco pozitivně přijímat, čili to neodmítat, neznamená, že si to koupím, pokud na to nemám finance. Jde spíše v tomhle smyslu náhled do budoucna.
@skejpa
Ve výhodě je ten, kdo umí nabídnout to, co žádá zákazník, nikoliv ten, kdo se chce zalíbit úředníkovi nebo politikovi, platí nejen teď, ale bude to platit za 5, 10 nebo 100 let.
Tím, že EU bude dále a dále nutit evropské automobilky prodávat se ztrátou elektromobily, konkurenceschopnosti nepomůže. Odčerpává to automobilkám finance na skutečně potřebné investice.
Ve výhodě je ten, kdo umí nabídnout to, co žádá zákazník, nikoliv ten, kdo se chce zalíbit úředníkovi nebo politikovi, platí nejen teď, ale bude to platit za 5, 10 nebo 100 let.
Tím, že EU bude dále a dále nutit evropské automobilky prodávat se ztrátou elektromobily, konkurenceschopnosti nepomůže. Odčerpává to automobilkám finance na skutečně potřebné investice.
@Man Ký Vnímána pozitivně možná. Především u těch, co auto nemají a jsou ještě na škole. Když dostuduje, zakoupí si první auto, tak narazí a realitu života. Na EV nemají. Jak přijdou děcka, tak zjistí, že popojíždění si jako ten youtuber po nabíječkách možná šlo dřív, ale s děckama na sídlišti už je to jinak. Mladí jsou v případě automobilismu nezajímavá nicotná skupina. Nemají kupní sílu a nekupují nové auta. Ojetiny automobilky neživí.
Zcela absurdní, že je potřeba věnovat maximální úsilí obraně před nesmysly, se kterými EU přichází a které prosazuje.
Jen právě díky lidem jako je rohpnol, EU pod tlakem je ochotna k nějakým ústupkům... A lepší alespoň tyto ústupky než vůbec nic.
Přesto opět jen dělá EU z lidí a firem pitomce. Budeme se tvářit na papíře, jak jsme zelení, a realita bude jaká? Že nové vozy se spalovacími motory určenými pro HVO budou reálně jezdit na diesel efecta? 😁
Celá EU by to měla zabalit a všechny by měli vypakovat a vypoklonkovat. EU je zralá na rozpuštění. Je nereformovatelná. Stejně jako ODS... 😁
Jen právě díky lidem jako je rohpnol, EU pod tlakem je ochotna k nějakým ústupkům... A lepší alespoň tyto ústupky než vůbec nic.
Přesto opět jen dělá EU z lidí a firem pitomce. Budeme se tvářit na papíře, jak jsme zelení, a realita bude jaká? Že nové vozy se spalovacími motory určenými pro HVO budou reálně jezdit na diesel efecta? 😁
Celá EU by to měla zabalit a všechny by měli vypakovat a vypoklonkovat. EU je zralá na rozpuštění. Je nereformovatelná. Stejně jako ODS... 😁
Je to škoda, že zatím neexistuje udržitelná, technologicky smysluplná, ekologicky šetrná, ekonomicky zdůvodnitelná a masově dostupná elektromobilita. Jen jestli v tom sousloví není nějaký háček? (Nápověda: Jo, jsou tam háky.)
@Man Ký mladí (20+) chtějí spalovací auta. BEV chtějí takoví ti co pijí sójové late (30+). 40+ to mají podle vyhodnosti.
@Man Ký Já zapomněl, takže si vezmou auto na operák a budou měsíčně platit? No tak na to ta mladá rodina rozhodně taky bude mít.
@Man Ký až na to, že nemají ani plecku za 50 k. Napiš ještě něco pro pobavení. Ty jsi dělal nějaký průzkum, že to tak víš? Nebo je přání otcem myšlenky? A ono chtit a mít, je velký rozdíl. Ti tvoji mladí, si zatím můžou půjčit tak akorát elektrokolobezku. Stejne jako ty. Checht sasuline.
@RiMa
Jasné, spalováky nikdo nechce, proto mají navzdory házení klacků pod nohy cca 85% v situaci, kdy BEV jsou nařizovány a dotovány... 😁 😁 😁 😁 😁
Jasné, spalováky nikdo nechce, proto mají navzdory házení klacků pod nohy cca 85% v situaci, kdy BEV jsou nařizovány a dotovány... 😁 😁 😁 😁 😁
@skejpa
Naprostý nesmysl za nesmyslem. Největší podporou EU by bylo zrušení většiny jejích zcela nesmyslných regulací a ještě nesmyslnějších dotací.
Pak by možná firmy začaly být konkurenceschopné, přestaly by fungovat nesmyslné "zelené" organizace, které jsou živeny z unijních peněz a jejichž výsledkem je naprosté NIC, a konečně by vývoj musel začít skutečně vyvíjet a produkovat výsledky místo vykazování činnosti.
Naprostý nesmysl za nesmyslem. Největší podporou EU by bylo zrušení většiny jejích zcela nesmyslných regulací a ještě nesmyslnějších dotací.
Pak by možná firmy začaly být konkurenceschopné, přestaly by fungovat nesmyslné "zelené" organizace, které jsou živeny z unijních peněz a jejichž výsledkem je naprosté NIC, a konečně by vývoj musel začít skutečně vyvíjet a produkovat výsledky místo vykazování činnosti.
@Man Ký Nechtějí Elektromobily, neumíš číst? Ani kdyby na ně měli peníze, oba dost cestují. Znají cenu peněz, už si vydělávají. Naopak EV vnímají negativně, hlavně co se týká výroby baterií... a to nezávisle na sobě. Jen se se zeptal.
Navíc každý má svou okruh přátel a ti to vnímají to podobně. Takže to beru jako jak ty píšeš "statistický vzorek". Těžký to pochopit viď?
Nicméně jak tě znám, pojedeš jak kolovrátek...
Navíc každý má svou okruh přátel a ti to vnímají to podobně. Takže to beru jako jak ty píšeš "statistický vzorek". Těžký to pochopit viď?
Nicméně jak tě znám, pojedeš jak kolovrátek...
@Man Ký Mám doma dva "mladý" 27 a 23 a ani jeden elektro nechce 😉 Oba jezdí kupodivu naftovým autem a jsou spokojení. Jejich okolí na to kouká stejně. Takže na rozdíl od tebe, to mám v přímém přenosu a to už s námi dlouho nebydlí. Přitom já naftu nemusím, ale nekecám jim do toho. Je to jejich život...
@topten
Celkově si tak čistě z důvodů zavedení a růstu cen občanských povolenek připlatí běžná česká domácnost bydlící v rodinném domě a využívající jeden automobil po roce 2027, ale ještě do roku 2030, celkem 18 000 + 44 000 + 21 000 = 83 000 Kč ročně.
www.lukaskovanda.cz/…83-000-kc-rocne/
Tolik bude stát tenhle zemelý nesmysl ty hujere!!!
Celkově si tak čistě z důvodů zavedení a růstu cen občanských povolenek připlatí běžná česká domácnost bydlící v rodinném domě a využívající jeden automobil po roce 2027, ale ještě do roku 2030, celkem 18 000 + 44 000 + 21 000 = 83 000 Kč ročně.
www.lukaskovanda.cz/…83-000-kc-rocne/
Tolik bude stát tenhle zemelý nesmysl ty hujere!!!
@Otakar II No jak se to vezme, podívej na první generaci MG ZS s atmo 1,5 za 399tis - prodalo se jich dost. Pro nenáročné klienty ideální auto. Udělat Fabii Combi s atmo 1.5l motorem, s cenou pod 400tis Kč a lidi ti utrhají ruce 😉 Dýchavičný litr si můžou strčit...
@rohYpnol Záruku a díly a jakýs takýs servis už od Geely máš. Minimálně na 8/12 let dle jejich záručních podmínek ve smlouvě. Ale je potřeba počkat na širší servisní síť.
@rohYpnol Takže vlastně nekoupil, jelikož dostaneš horší auto bez historie a bez servisu = čínskou ojetinu budeš mít dost velký problém prodat a pak i servisovat, až ta rychlokvaška nebude mít náhradní díly...
Opat raz budem mat pravdu ( alebo budem mat dobry tip blizko reality ) ... ono realita v eu je niekde okolo r 2050.... tak tvrdim uz dlhsie... ci sa trafim... uvidime ... ak dozijem 😃
2030.. ci 2035 bol blud uz hned od zaciatku... ale ako som tvrdil pride sa na to... a uz sa na to prichadza... clovek fakt nemusi byt ziadny einstein aby si zratal kolko je 2 +2 ... hlavne treba byt realista... a nie fanatik
2030.. ci 2035 bol blud uz hned od zaciatku... ale ako som tvrdil pride sa na to... a uz sa na to prichadza... clovek fakt nemusi byt ziadny einstein aby si zratal kolko je 2 +2 ... hlavne treba byt realista... a nie fanatik
@Man Ký Jak pozitivně, že se na ně chodí dívat do výlohy? Nějak ti to nedává logiku. Teda tobě jo 😁
tohle nic neřeší, chybí zmínka o pokutách za CO2. V roce 2035 budou pokuty dost velké a spalováky neprodejné.
Klídek,
bude další změna, již k roku 2030, jinak EU zkrachuje.
Již od roku 2030 mají být emise 50g CO2. Tomu vyhoví pouze Plug-iny a ty jsou dražší než BEV.
bude další změna, již k roku 2030, jinak EU zkrachuje.
Již od roku 2030 mají být emise 50g CO2. Tomu vyhoví pouze Plug-iny a ty jsou dražší než BEV.
@rohYpnol Jenže to bylo jasné od začátku, že to tak dopadne. Turek a spol. na tom zásluhu nemají. Holt museli někteří strašit, že rokem 2035 zaručeně přijdeme o spalovací auta.
@topten to daňové zvýhodňování bylo proto, že traktory, busy a náklaďáky jezdí na co ??? .... na naftu....
Takže ekonomika s levnější naftou nebyla tak přidušená, víme....
To, že nafta zmizela z malých městských aut, je jenom dobře. Malá městská auta mají být lehká a nemají být náchylná ke karbonizaci vlivem nízkého nájezdu, nezahřátého motoru apod...
Spalováky současného ražení už jsou tak přidušené různými start-stopy a zmetky, že jejich životnost už dávno není závratná, resp. vysávají z majitelů slušné peníze za údržbu....
Takže po roce 2035 s tímto trendem opravdu nebude spalovák dobrá volba....
Takže ekonomika s levnější naftou nebyla tak přidušená, víme....
To, že nafta zmizela z malých městských aut, je jenom dobře. Malá městská auta mají být lehká a nemají být náchylná ke karbonizaci vlivem nízkého nájezdu, nezahřátého motoru apod...
Spalováky současného ražení už jsou tak přidušené různými start-stopy a zmetky, že jejich životnost už dávno není závratná, resp. vysávají z majitelů slušné peníze za údržbu....
Takže po roce 2035 s tímto trendem opravdu nebude spalovák dobrá volba....
@topten
Jak platí BEV poplatek za CO2??? Všichni to doma přeci dobíjejí z FVE, tak jak a kdo platí za CO2: Co, hujere?
Jak platí BEV poplatek za CO2??? Všichni to doma přeci dobíjejí z FVE, tak jak a kdo platí za CO2: Co, hujere?
@RiMa Proc facku? At systematicky na tom makaji dale. Rad bych se dockal EV s dojezdem 700km, velkym praktickym kufrem (600l) a vnitrnim prostorem do 600k. Pokud mluvite o vystavbe verejnych nabijecek, tam cekam na ty slibovane nabijecky v lampach na sidlisti a cenu za 6-8Kc/kWh bez nejake omezujici nabidkove dzungle poskytovatelu.
@topten
Ne, nechlastá. Protože EU opět dělá z lidí pitomce. Ale i tenhle posun je pořád lepší než vůbec nic. Poděkujme lidem jako je Filip Turek. Je to i díky nim!!!
Ne, nechlastá. Protože EU opět dělá z lidí pitomce. Ale i tenhle posun je pořád lepší než vůbec nic. Poděkujme lidem jako je Filip Turek. Je to i díky nim!!!
@Stejsn
Ne, jedna generace se neztratila. Jen Čína dostala příležitost doběhnout EU. A splnila to na 150%, taže Čína je před EU 😄
Ne, jedna generace se neztratila. Jen Čína dostala příležitost doběhnout EU. A splnila to na 150%, taže Čína je před EU 😄
@RiMa
BEV jsou přeci ve všem lepší a parita nastala. Takže nerozumím, proč EU nezruší veškeré své direktivy. Na BEV logicky budou pořadníky jak na Fazola ... 😁 😁 😁
BEV jsou přeci ve všem lepší a parita nastala. Takže nerozumím, proč EU nezruší veškeré své direktivy. Na BEV logicky budou pořadníky jak na Fazola ... 😁 😁 😁