Novinky
@Jenik3 je to auto pro eurohujery, to je snad evidentní
"kupující nových aut o elektromobily zájem moc nemají. Mnohem větší oblibě se na japonských ostrovech těší hybridy a plug-in hybridy"
"kupující nových aut o elektromobily zájem moc nemají. Mnohem větší oblibě se na japonských ostrovech těší hybridy a plug-in hybridy"
Překvapila mne vysoká spotřeba. Zajímavé.
BEV obecně mají nízkou maximalku, ale to je dané leností výrobce a dodatečnými náklady. Je to permanentní 4*4. Ta 200 jezdit nebude. Ale trochu víc než 150 by mohla (máme úseky kde se tak dá jezdit). Spalovací 190km/h. Ale což, prostě terénní auto. 👍😊 Jeho revírem bude město a horský provoz kolem komína.
BEV obecně mají nízkou maximalku, ale to je dané leností výrobce a dodatečnými náklady. Je to permanentní 4*4. Ta 200 jezdit nebude. Ale trochu víc než 150 by mohla (máme úseky kde se tak dá jezdit). Spalovací 190km/h. Ale což, prostě terénní auto. 👍😊 Jeho revírem bude město a horský provoz kolem komína.
@del42sa Bohužel, ač to zní až nepravděpodobně, si myslím, že prodejní výsledky budou ještě horší.
@Tomas Dusil, auto.cz
Pane Dusil přeji také dobrý den. Souhlasím že režim Trail může odpovídat uzavřenému diferenciálu a že se takto obě nápravy mohou točit stejně rychle. Nicméně v takovém případě se NEJEDNÁ o rozdělení momentů stejným a neměnným dílem a proto jsem vaše tvrzení rozporoval.
Ad systémový točivý moment - ani označení maximální točivý moment není správné. Protože se jedná o dvě oddělené pohonné jednotky, každá má svůj vlastní točivý moment. Tj. správně je jedině uvádět každý zvlášť a nesčítat
Pane Dusil přeji také dobrý den. Souhlasím že režim Trail může odpovídat uzavřenému diferenciálu a že se takto obě nápravy mohou točit stejně rychle. Nicméně v takovém případě se NEJEDNÁ o rozdělení momentů stejným a neměnným dílem a proto jsem vaše tvrzení rozporoval.
Ad systémový točivý moment - ani označení maximální točivý moment není správné. Protože se jedná o dvě oddělené pohonné jednotky, každá má svůj vlastní točivý moment. Tj. správně je jedině uvádět každý zvlášť a nesčítat
@Pepa_007 - ta spotřeba je vážně fest.. neměli redaktoři prázdné pneu, Vždyť dvojče tohoto Suzuki se bude prodávat jako Toyota a ta "známá" zaměřením na eko spotřebu.
@del42sa
na 200km/h potrebujes vykon 80kW u spalovaku, u EV to bude min
to neni problem, kdyz se to dobre posklada
na 200km/h potrebujes vykon 80kW u spalovaku, u EV to bude min
to neni problem, kdyz se to dobre posklada
Auto s reálnym dojazdom 300 km to chceš....
Nuž Suzuki zistí, že tudy cesta nevede tak ako to zisťujú iné automobilky.
Nuž Suzuki zistí, že tudy cesta nevede tak ako to zisťujú iné automobilky.
@Jenik3
nejspis to je dany kratkejma prevodama a tedy vysokejma otackama motoru uz na okreskach, coz na popojizdeni kolem komina vadit nemusi
podle me tady mala elektricka ctyrkolka chybi
pro tenhle ucel nemusi mit pres 200kW, zrychleni 5sec a i proto by ta cena mela byt zajimavejsi
nejspis to je dany kratkejma prevodama a tedy vysokejma otackama motoru uz na okreskach, coz na popojizdeni kolem komina vadit nemusi
podle me tady mala elektricka ctyrkolka chybi
pro tenhle ucel nemusi mit pres 200kW, zrychleni 5sec a i proto by ta cena mela byt zajimavejsi
za mna zaujimave auto vypnujuce dieru na trhu - dvihnute 4x4 na jazdenie okolo komina s dobrou dostupnostou a "iba" s normalnym zrychlenim. predajny trhak to nebude , ale zopar spokojnych majitelov si najde.
PS: ta automaticka jednostupnova prevodovka ma teda fakt rozosmiala.....co este na market. oddeleni nevymyslia 😄. 😄. 😄
PS: ta automaticka jednostupnova prevodovka ma teda fakt rozosmiala.....co este na market. oddeleni nevymyslia 😄. 😄. 😄
@kari.laz je to možné, z Renaultu Megane E-Tech se stal prodejní propadák a tohle nejspíš skončí dost podobně ....
@Othello
vsak on se taky nescita, ale udava se maximum, coz je min nez soucet obou a vic nez vykon toho silnejsiho
kazdopadne ti to rekne vic nez vykon/moment jednotlivejch motoru, protoze ty stejne scitat, odcitat, nasobit ani delit nemuzes, resp ti to je vetsinou k nicemu
vsak on se taky nescita, ale udava se maximum, coz je min nez soucet obou a vic nez vykon toho silnejsiho
kazdopadne ti to rekne vic nez vykon/moment jednotlivejch motoru, protoze ty stejne scitat, odcitat, nasobit ani delit nemuzes, resp ti to je vetsinou k nicemu
@Jenik3
na rozvazeni deti do skolky a skoly kdyz potrebujes vyssi ctyrkolku a vetsi etron manzelka nechce, protoze se ve meste blbe parkuje
na rozvazeni deti do skolky a skoly kdyz potrebujes vyssi ctyrkolku a vetsi etron manzelka nechce, protoze se ve meste blbe parkuje
Dobrý den, dle Suzuki režim Trail odpovídá tomu, čemu bychom u klasického pohonu 4x4 řekli uzávěr diferenciálu. Čili by se měly teoreticky "obě nápravy" točit stejně rychle. Tak tomu rozumím. Ano systémový točivý moment asi není. Mělo tam být prostě asi jen maximální točivý moment. K těm převodovkách. Ano, jsou tam dva reduktory, což ale asi jasné. Ano asynchronní motor používají třeba VW a Audi na řadách ID. Možná kvůli menšímu odporu. Jinde se však (u aut, na rozdíl třeba od vlaků) nepoužívá.
- Nejedná se o čtyřkolku trochu jinak, podobné čtyřkolky s oběma motory synchronními s permanentními magnety a trvale připojenými k nápravám dělají i jiní výrobci a nežerou jak prokopnuté, například Ionic 5. Případně se to řeší použitím jednoho synchronního a jednoho asynchronního motoru, který klade menší odpor.
Je však zajímavé, že i elektropohon dokáže být docela neúsporný když se něco udělá blbě.
- Dále, suplování funkce nápravových samosvorných diferenciálů přibrzďováním kol určitě funguje, nicméně je také velmi ztrátové
- Zcela chybně autor testu tvrdí, že "..Při aktivaci režimu TRAIL je hnací síla mezi oběma nápravami rozdělována ve stejném a hlavně neměnném poměru. Čili jde o stejný efekt, jako když máte u konvenčního pohonu všech kol s kloubovým hřídelem aktivovaný uzávěr centrálního diferenciálu..."
Ve skutečnosti je to právě opačně, uzavřením diferenciálu se pevný poměr ruší, takže mohou víc zabírat kola s lepší adhezí. Pochybuji že by technici v Suzuki byli takoví diletanti a záměrně nastavovali do terénu pevný neměnný poměr hnacích sil.
- Dvakrát je zmíněna samočinná jednostupňová převodovka. Už tohle slovní spojení je poněkud zarážející, takže reálně tam budou dva samostatné pevné jednostupňové převody, pro každý elektromotor zvlášť.
- No a tradičně bych připomněl, že neexistuje žádný "systémový točivý moment", byť je jeho fiktivní hodnota uvedena v technických datech