Novinky
JirkaVejrazka
12
Tak pro nas je to idealni, ne? Zakladni ekonomicky zakon rika, ze pokud nabidka prevysuje poptavku, vede to ke snizovani cen.
Přejít do diskuze
@rohYpnol
Zatímco Tesla bojuje s poptávkou v Číně, domácí Leapmotor má úplně jiný příběh. Už sedmý měsíc v řadě překonal vlastní rekord prodejů a v listopadu dodal přes 70 tisíc vozů. V meziročním srovnání dvojnásobek.
Čím boduje? Kombinací příznivých cen, široké nabídky a chytrého partnerství. Automobilku finančně podpořil koncern Stellantis, který navíc získal práva na e😜ort vozů Leapmotor mimo Čínu. Malý levný elektromobil T03 a větší SUV C10 se již prodávají v Evropě a další modely mají následovat.
Zatímco Tesla bojuje s poptávkou v Číně, domácí Leapmotor má úplně jiný příběh. Už sedmý měsíc v řadě překonal vlastní rekord prodejů a v listopadu dodal přes 70 tisíc vozů. V meziročním srovnání dvojnásobek.
Čím boduje? Kombinací příznivých cen, široké nabídky a chytrého partnerství. Automobilku finančně podpořil koncern Stellantis, který navíc získal práva na e😜ort vozů Leapmotor mimo Čínu. Malý levný elektromobil T03 a větší SUV C10 se již prodávají v Evropě a další modely mají následovat.
@ericn nevím, jaký bude vývoj v automobilech, v motorkách do toho číňan začal šlapat a evropští výrobci se probudili a začali vyrábět třeba menší objemy, protože jim samozřejmě nechtěli tenhle rybník nechat...
jen jsem vytáhnul informaci z článku o tom, jak nikdo elektromobily nechce.
je to úplně buřt, stejně v nich skončí/me/te
jen jsem vytáhnul informaci z článku o tom, jak nikdo elektromobily nechce.
je to úplně buřt, stejně v nich skončí/me/te
Je to vývoj a povede nutně ke krachu automobilek. Přesně jak říkal rohYpnol, podpora BEV = podpora Číny = konec EU automotive. Kdo nebude vyrábět milionové série, tak končí. A milionové série nejde vyrábět pro tak malý trh jako je EU ve srovnání s Čínou. Takže v EU přežije možná BMW, možná MB, a možná VAG... Ostatní, zvonec, konec.
@rohYpnol tady se tě musím zastat. trollení horkého hroma je někdy i vtipné. to se tobě nikdy nepodaří😊
synonime😊
synonime😊
@Mokrous minule ťa tu uzemnil človek, ktorý v Číne býva a jasne ti zaznacil, že nie je to také ružové ako sa prezentuje v médiách...
Tak když je to pořád všechno kolem milionu Kč, tak něco takového se tolik nemůže prodávat.
Škoda, určitě by bylo lepší mít emise jen od elektráren, než v místech, kde se pohybují lidé.
Aktuálně 12. 12. 2025
Praha, Hlavní město Praha
88 Dostačující
Primární znečišťující látka · PM2.5 23 μg/m³
Brno, Jihomoravský kraj
85 Dostačující
Primární znečišťující látka · PM2.5 11 μg/m³
Plzeň, Plzeňský kraj
52 Dostačující
Primární znečišťující látka · PM2.5 16 μg/m³
Mladá Boleslav, Středočeský kraj
154 Špatná
Primární znečišťující látka · PM2.5 40 μg/m³
"Vdechnutí PM2.5 dráždí dýchací cesty, zhoršuje astma, způsobuje bronchitidu a snižuje plicní funkce.
Zvyšuje riziko infekcí dolních cest dýchacích, např. zápalu plic.
PM2.5 vyvolává zánětlivé reakce, oxidační stres a dráždí imunitní systém, což podporuje vznik aterosklerózy, hypertenze, arytmií a srdečního selhání.
Krátkodobá i dlouhodobá e😜ozice zvyšuje riziko infarktu, mrtvice, srdečního záchvatu i úmrtí na kardiovaskulární onemocnění.
Částice PM2.5 dosahují i mozek – přes krevní bariéru nebo čichové nervy – a mohou způsobovat neurozáněty, zhoršení kognitivních funkcí, demenci a cévní mozkové příhody.
PM2.5 způsobuje oxidační stres a produkci reaktivních kyslíkových forem (ROS), což vede k poškození DNA, buněčné smrti a chronickým zánětům.
Tato poškození souvisí s cévními i buněčnými poruchami a dokonce s vyšším rizikem rakoviny.
PM2.5 ovlivňuje ledviny, játra, gastrointestinální a reprodukční systém.
V roce 2019 bylo dlouhodobě vystavení PM2.5 přičítáno více než 4 milionům úmrtí na celém světě."
Škoda, určitě by bylo lepší mít emise jen od elektráren, než v místech, kde se pohybují lidé.
Aktuálně 12. 12. 2025
Praha, Hlavní město Praha
88 Dostačující
Primární znečišťující látka · PM2.5 23 μg/m³
Brno, Jihomoravský kraj
85 Dostačující
Primární znečišťující látka · PM2.5 11 μg/m³
Plzeň, Plzeňský kraj
52 Dostačující
Primární znečišťující látka · PM2.5 16 μg/m³
Mladá Boleslav, Středočeský kraj
154 Špatná
Primární znečišťující látka · PM2.5 40 μg/m³
"Vdechnutí PM2.5 dráždí dýchací cesty, zhoršuje astma, způsobuje bronchitidu a snižuje plicní funkce.
Zvyšuje riziko infekcí dolních cest dýchacích, např. zápalu plic.
PM2.5 vyvolává zánětlivé reakce, oxidační stres a dráždí imunitní systém, což podporuje vznik aterosklerózy, hypertenze, arytmií a srdečního selhání.
Krátkodobá i dlouhodobá e😜ozice zvyšuje riziko infarktu, mrtvice, srdečního záchvatu i úmrtí na kardiovaskulární onemocnění.
Částice PM2.5 dosahují i mozek – přes krevní bariéru nebo čichové nervy – a mohou způsobovat neurozáněty, zhoršení kognitivních funkcí, demenci a cévní mozkové příhody.
PM2.5 způsobuje oxidační stres a produkci reaktivních kyslíkových forem (ROS), což vede k poškození DNA, buněčné smrti a chronickým zánětům.
Tato poškození souvisí s cévními i buněčnými poruchami a dokonce s vyšším rizikem rakoviny.
PM2.5 ovlivňuje ledviny, játra, gastrointestinální a reprodukční systém.
V roce 2019 bylo dlouhodobě vystavení PM2.5 přičítáno více než 4 milionům úmrtí na celém světě."
@dodo24
Přestań lhát hujere. Troll účet je jen tvůj stihomam. Zřejmě podle sebe soudíš jiné.
Přestań lhát hujere. Troll účet je jen tvůj stihomam. Zřejmě podle sebe soudíš jiné.
@JirkaVejrazka My ale budujeme novou společnost, kde platí klimatické zákony. S těmi, co by chtěli obchodovat dle starých ekonomických zákonů, si to vyřídí Lipavský.
@Lubo "Dusí inovace" 😂😂😂 tak určitě...
Tam jsou tak zadušení, že každý rok představí prakticky novou generaci aut, která je o parník dál, než ta loňská, zatímco naše progresivní Evropa za 10 let dokáže vyměnit přední nárazník a kůži za recyklovanou rybářskou síť.
Já tak miluju odborné žvásty našich předních specialistů na vše...
Tam jsou tak zadušení, že každý rok představí prakticky novou generaci aut, která je o parník dál, než ta loňská, zatímco naše progresivní Evropa za 10 let dokáže vyměnit přední nárazník a kůži za recyklovanou rybářskou síť.
Já tak miluju odborné žvásty našich předních specialistů na vše...
Ako píše David Navrátil, hlavní ekonom ČS
Čínska vláda chtěla podpořit automobilový trh a urychlit přechod k elektromobilitě. Rhodium Goup popisuje, že místo toho ale rozpoutala závod ke dnu, který dusí inovace, tlačí marže k zemi a udržuje při životě firmy, jež by za normálních okolností trh dávno vytřídil.
Letos čínská centrální vláda nalila do automobilového sektoru zhruba 342 miliard jüanů v dotacích na nákup nebo výměnu vozidel. To je kolem tří procent jejích ročních příjmů, respektive 7 % celkových prodejů aut. To je masivní injekce, která by měla nastartovat poptávku, modernizovat vozový park a posílit domácí výrobce. Jenže čísla ukazují jiný příběh.
Během prvního pololetí 2025 sice prodeje aut vzrostly o 11 %, ale tržby prakticky stagnovaly. Průměrná cena nového vozu spadla o deset procent. Polovina všech prodaných aut byla elektrická, ale jejich prodejní struktura se přesunula dolů: prémiový segment ztrácí, levné modely získávají. A výrobci hlásí pokles marží z 5,1 na 4,2 %.
Rhodium Group to popisuje jedním slovem, které si osvojila i čínská byrokracie: involuce. Trh pracuje stále intenzivněji, ale výsledek neroste. Spíše se točí v kruhu. Firmy soupeří v cenách, nikoli v technologiích. Místo konsolidace přežívají i slabší hráči, protože dotace prodlužují jejich životnost. A domácí konkurence je tak vysoká, že tlačí výrobce k e😜anzi do světa, jen aby unikli dusivé domácí maržové logi
Čínska vláda chtěla podpořit automobilový trh a urychlit přechod k elektromobilitě. Rhodium Goup popisuje, že místo toho ale rozpoutala závod ke dnu, který dusí inovace, tlačí marže k zemi a udržuje při životě firmy, jež by za normálních okolností trh dávno vytřídil.
Letos čínská centrální vláda nalila do automobilového sektoru zhruba 342 miliard jüanů v dotacích na nákup nebo výměnu vozidel. To je kolem tří procent jejích ročních příjmů, respektive 7 % celkových prodejů aut. To je masivní injekce, která by měla nastartovat poptávku, modernizovat vozový park a posílit domácí výrobce. Jenže čísla ukazují jiný příběh.
Během prvního pololetí 2025 sice prodeje aut vzrostly o 11 %, ale tržby prakticky stagnovaly. Průměrná cena nového vozu spadla o deset procent. Polovina všech prodaných aut byla elektrická, ale jejich prodejní struktura se přesunula dolů: prémiový segment ztrácí, levné modely získávají. A výrobci hlásí pokles marží z 5,1 na 4,2 %.
Rhodium Group to popisuje jedním slovem, které si osvojila i čínská byrokracie: involuce. Trh pracuje stále intenzivněji, ale výsledek neroste. Spíše se točí v kruhu. Firmy soupeří v cenách, nikoli v technologiích. Místo konsolidace přežívají i slabší hráči, protože dotace prodlužují jejich životnost. A domácí konkurence je tak vysoká, že tlačí výrobce k e😜anzi do světa, jen aby unikli dusivé domácí maržové logi
@Horký Hrom
Nutela měl lepší politiku. Hyperinflaci! Rohlík za milion a BEV je za cenu pečiva!!! To zvládne každý!!! 😁 😁 😁
Nutela měl lepší politiku. Hyperinflaci! Rohlík za milion a BEV je za cenu pečiva!!! To zvládne každý!!! 😁 😁 😁
@Man Ký Když chceš, klidně si v něm jezdi. Já v něm skončit nechci a rozhodně ne v čínským 😉
To se přece muselo jednou stát. Honí kvantitu nad kvalitou a zde je výsledek. Lidé mají rádi nové věci, ale pokud pokulhávají s kvalitou, už za to nechtějí utrácet. Obzvláště, když jsou ty plechové nádhery předražené.