Elektromobilita
Milá redakcia, každým článkom podliezate svoju úroveň. A aká bude teda tá nová cena nabíjania? Toto je polovičná robota
@dodo24 Po vyčerpání 6 hodin levného času: náklady se vrací na běžnou denní sazbu, která se liší podle regionu, ale bývá několikanásobně vyšší než p/kWh off-peak. Podle dřívějších dat bývá peak cena okolo ~27-30p/kWh nebo více — tedy zhruba 4× vyšší než off-peak. Záleží podle regionu.
i za 8 kacek je v pohode
navic 2 kacky pres noc zustavaj a benzin v GB stoji kolem 50kacek na litr
ja mam nizkej tarif za 3.75 kc/kWh s DPH vcetne paroubkovyho vypalnyho na OZE
dnes na konci premierovani Fialky je elektrika levnejsi nez na konci premierovani StBaka burese pred 4 rokama
navic 2 kacky pres noc zustavaj a benzin v GB stoji kolem 50kacek na litr
ja mam nizkej tarif za 3.75 kc/kWh s DPH vcetne paroubkovyho vypalnyho na OZE
dnes na konci premierovani Fialky je elektrika levnejsi nez na konci premierovani StBaka burese pred 4 rokama
... jo, a jinak díky za anketu, pane Faltýsku. Tahle forma zamyšlení se nad problémem mě baví.
V anketě jste vynechali další možnosti: 1) nabíjení přes dedikovaný elektroměr, aby se s nízkým tarifem pro EV nevezla celá domácnost; 2) silniční daň k nízkému tarifu pro EV (namísto poplatku za ujetý km), čímž by se odvody klasických a EV vyrovnaly. Dále mám otazník týkající se těchto odvodů (daní): i když se posilování rozvodné sítě děje z vůle státu, neměly by EV komě daně odváděné na správu komunikací přispívat také na posilování rozvodné sítě? Asi ne, odpovídám si, protože palivové čerpací stanice také nejsou udržovány a rozšiřovány z vůle státu, nýbrž na komerčním principu. Je ale pravda, že čerpačky mají přímý příjem z prodeje paliv, zatímco budování veřejných nabíječek se děje s přímou podporou státu. Prosím o váš názor....
Zelená elektřina je drahá. A obzvláště v noci. Prostě nechtějí dotovat zákazníky.
Unás náklady na vyrobení kilowathodiny jsou 0.15Kč (uhelka). Plus emisní povolenky 2Kč/kwh za vypuštění neškodného CO2. Plus další daně a distribuce.
Unás náklady na vyrobení kilowathodiny jsou 0.15Kč (uhelka). Plus emisní povolenky 2Kč/kwh za vypuštění neškodného CO2. Plus další daně a distribuce.
VW ID.4 je pri domácom nabíjaní najlacnejšou variantou – náklady okolo 3,1–3,6 € na 100 km.
Tiguan TDI sa pri reálnej spotrebe pohybuje medzi 6,5–9,0 €.
Toyota RAV4 Hybrid stojí približne 8,7–9,1 € na 100 km, podľa WLTP.
Samozrejme, ak niekto potrebuje dialničný krížnik, tak si nekúpi elektro...
Tiguan TDI sa pri reálnej spotrebe pohybuje medzi 6,5–9,0 €.
Toyota RAV4 Hybrid stojí približne 8,7–9,1 € na 100 km, podľa WLTP.
Samozrejme, ak niekto potrebuje dialničný krížnik, tak si nekúpi elektro...
@dodo24 viete čo, vďaka AI urobím ten prehlad sám...
Domáce nabíjanie
TM3 2,8€/100km
Octavia RS 11,8€/100km
Camry 8,3€/100km
Verejné nabíjanie na superchargroch
TM3 5€/100km
Najdrahšie nabíjanie na Slovensku
TM3 10,3€/100km
Záver nech si urobí každý sám.
Domáce nabíjanie
TM3 2,8€/100km
Octavia RS 11,8€/100km
Camry 8,3€/100km
Verejné nabíjanie na superchargroch
TM3 5€/100km
Najdrahšie nabíjanie na Slovensku
TM3 10,3€/100km
Záver nech si urobí každý sám.
Děje se přesně to, co říkal rohYpnol. A co je dnes v GB, bude zítra i v EU...
Vynucovaná elektromobilita není cesta vpřed, ale jen hřebík do rakve.
Vynucovaná elektromobilita není cesta vpřed, ale jen hřebík do rakve.
@Pepa_007 tak nejak by som to očakával aj od redakcie. Možno by som pridal nejaké porovnanie nákladov na 100km pri sedane a SUV vo verzii BEV/ICE. Chápem, že do BEV vstupuje viacero premmených, ale pre tak skúsených novinárov by to nemal byť žiadny problém.
Ja by som napr porovnal
TM3 vs Octavia RS vs Toyota Camry (cenovo rovnaké)
VW ID4 vs VW Tiguan vs Toyota RAV4
A aby neboli pochybnosti o zaujatosti, tak v prípade nabíjania by som zvolil tri scenáre: nabíjanie doma, nabíjanie za medián na verejných nabíjačkach a najdrahšie nabíjanie (ako naposledy).
Takto by mal čitatel omnoho lepší prehlad a vedel by si urobiť vlastný názor namiesto čítania tendenčných článkov.
Ja by som napr porovnal
TM3 vs Octavia RS vs Toyota Camry (cenovo rovnaké)
VW ID4 vs VW Tiguan vs Toyota RAV4
A aby neboli pochybnosti o zaujatosti, tak v prípade nabíjania by som zvolil tri scenáre: nabíjanie doma, nabíjanie za medián na verejných nabíjačkach a najdrahšie nabíjanie (ako naposledy).
Takto by mal čitatel omnoho lepší prehlad a vedel by si urobiť vlastný názor namiesto čítania tendenčných článkov.
@topten
40% inflace
nejvyšší propad reálných mezd mezi OECD
1200 mld dluhu
-360 mld sekera v rozpočtu 2026
nejméně dostupné bydlení v EU
Tohle je výsledek vládnutí nejhorší vlády od 1989.
Naštěstí už je tomu konec.
40% inflace
nejvyšší propad reálných mezd mezi OECD
1200 mld dluhu
-360 mld sekera v rozpočtu 2026
nejméně dostupné bydlení v EU
Tohle je výsledek vládnutí nejhorší vlády od 1989.
Naštěstí už je tomu konec.
Já jsem měl EV 3 roky 2020-22 Model3 a ID.4 a by lo to super období, nabíjení všude zadax. Ale od té doby se vůbec nic nezměnilo..Model 3 podle spritmonitoru jezdí za 17,5, používání 10-90% je to 370km dojezdu. Jsou to auta na dojíždění nebo jednu jízdu. Ale já byl smířený, že si ji zase koupím, jenže teď přišlo, že se nebudou zakazovat spalováky, pak bylo jasné, že přijdou daně, odejdou úlevy atp...a už vím, že na to kašlu.
Zrovna včera jsem se zasekl u dcery v Praze a k nám "na okres" jsem pak jel prázdnou dálnicí 160 na tempomat, TDI si vrnělo na 2300ot...
Zrovna včera jsem se zasekl u dcery v Praze a k nám "na okres" jsem pak jel prázdnou dálnicí 160 na tempomat, TDI si vrnělo na 2300ot...
Je to jen snaha vytřískat ještě více peněz.