Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Další rána elektromobilům: Rušení levných tarifů. Souhlasíte?

34 komentářů

dodo24
Milá redakcia, každým článkom podliezate svoju úroveň. A aká bude teda tá nová cena nabíjania? Toto je polovičná robota
Adam Štrauch
@rohYpnol A teď už bude líp?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
@Pepa_007 Kde se bere tvoje myslenka, ze CO2 je neskodne?
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@ice1 Zeptejte se těch, co byli v Čině před 10 léty a teď, jaký byl a je smog v městech. Potom nebudete blbě kecat.
Adam Štrauch
@Pepa_007 Náklady na vyrobení 1 kWh se počítají z energetického mixu a ten je jiný každou chvíli. Teď třeba 32 % jádro, 39 % uhlí, 6 % plyn, 27 % dovážíme z Rakouska a Slovenska a zbytek jsou menší zdroje. Aktuální cena je na 2.9 Kč/kWh. 1.6 Kč platí uhelné elektrárny v průměru za 1 vyrobenou kWh na emisních povolenkách. Nicméně ani zdaleka nemáme energetický mix postavený jen na uhelných elektrárnách. Vaše čísla jsou stejně mimo jako tvrzení, že CO2 je neškodný plyn.
dodo24
VW ID.4 je pri domácom nabíjaní najlacnejšou variantou – náklady okolo 3,1–3,6 € na 100 km.
Tiguan TDI sa pri reálnej spotrebe pohybuje medzi 6,5–9,0 €.
Toyota RAV4 Hybrid stojí približne 8,7–9,1 € na 100 km, podľa WLTP.
Samozrejme, ak niekto potrebuje dialničný krížnik, tak si nekúpi elektro... teda zatial
dodo24
@dodo24 viete čo, vďaka AI urobím ten prehlad sám...

Domáce nabíjanie
TM3 2,8€/100km
Octavia RS 11,8€/100km
Camry 8,3€/100km

Verejné nabíjanie na superchargroch
TM3 5€/100km

Najdrahšie nabíjanie na Slovensku
TM3 10,3€/100km

Záver nech si urobí každý sám.
dodo24
@Pepa_007 tak nejak by som to očakával aj od redakcie. Možno by som pridal nejaké porovnanie nákladov na 100km pri sedane a SUV vo verzii BEV/ICE. Chápem, že do BEV vstupuje viacero premmených, ale pre tak skúsených novinárov by to nemal byť žiadny problém.
Ja by som napr porovnal

TM3 vs Octavia RS vs Toyota Camry (cenovo rovnaké)
VW ID4 vs VW Tiguan vs Toyota RAV4

A aby neboli pochybnosti o zaujatosti, tak v prípade nabíjania by som zvolil tri scenáre: nabíjanie doma, nabíjanie za medián na verejných nabíjačkach a najdrahšie nabíjanie (ako naposledy).
Takto by mal čitatel omnoho lepší prehlad a vedel by si urobiť vlastný názor namiesto čítania tendenčných článkov.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@topten Přesně tak. Minulý rok mi vyšla cena (mám FVE) na 2,88 Kč/kWh, tj. cca 50 Kč/100 km. Když připočítám 0,50 Kč (viz návrh pro rok 2028 ve VB) pořad budu jezdit za 100 Kč/100 km. Benzín mě vyšel na 260 Kč/100 km. Kecy ANI (umělé neinteligence) , která si říká rohYpnol vůbec neřešte. Víme odkud vítr vane.
ice1
Kdy už stádo konečně pochopí, že tlak na zavádění EV pleček nemá s ekologií nic společného?

Je to jen snaha vytřískat ještě více peněz.
topten
@Tycoon
tady
.
www.cez.cz/…02111__cezdi.pdf
.
mas elektriku v akci na rok od 18.11.2021
D01d 7.41+0.60=8.01kc/kWh
D02d 6.78+0.60=7.38kc/kWh
D25d NT 4.81+0.60=5.41 / VT 6.66+0.60 =7.26kc/kWh
.
vydany za premierovani StBaka burese v listopadu 2021
.
a to si ty ceny vynasob 1.3x abys dostal kolik by ta cena odpovidala dnesnim platum, takze treba u D25d NT 7.03 / VT 9.46 kc/kWh
u duchodu vynasob 1.35
topten
i za 8 kacek je v pohode
navic 2 kacky pres noc zustavaj a benzin v GB stoji kolem 50kacek na litr
ja mam nizkej tarif za 3.75 kc/kWh s DPH vcetne paroubkovyho vypalnyho na OZE
dnes na konci premierovani Fialky je elektrika levnejsi nez na konci premierovani StBaka burese pred 4 rokama
Avatar - Man Ký
Man Ký
Je to férové? Předtím to bylo zvýhodněno, teď to stojí reálné ceny. To je jako ptát se, jestli jsou férové dotace😊 Je férové, aby měla nafta menší zdanění, než benzín?
jo a p.s.: po zdražení už jezdí za polovinu ceny fosilu, nebo pořád za třetinu?😊
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol kurzy lhaní pro pokročilé absolvovány?

www.hrot24.cz/…i-zebricky-HSUvw
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@Dini 🤣🤣🤣
traveldrive
Keď vtáčika lapajú, pekne mu spievajú...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo dyť topení vyjetým olejem taky vyjde nejlíp. udivuje tě to?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@dodo24 Po vyčerpání 6 hodin levného času: náklady se vrací na běžnou denní sazbu, která se liší podle regionu, ale bývá několikanásobně vyšší než p/kWh off-peak. Podle dřívějších dat bývá peak cena okolo ~27-30p/kWh nebo více — tedy zhruba 4× vyšší než off-peak. Záleží podle regionu.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Zelená elektřina je drahá. A obzvláště v noci. Prostě nechtějí dotovat zákazníky.

Unás náklady na vyrobení kilowathodiny jsou 0.15Kč (uhelka). Plus emisní povolenky 2Kč/kwh za vypuštění neškodného CO2. Plus další daně a distribuce.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Děje se přesně to, co říkal rohYpnol. A co je dnes v GB, bude zítra i v EU...
Vynucovaná elektromobilita není cesta vpřed, ale jen hřebík do rakve.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten

40% inflace
nejvyšší propad reálných mezd mezi OECD
1200 mld dluhu
-360 mld sekera v rozpočtu 2026
nejméně dostupné bydlení v EU

Tohle je výsledek vládnutí nejhorší vlády od 1989.

Naštěstí už je tomu konec.
Freddka
A lidi z linky budou preskoleni na AI software a hardware a je po problemech… 😄
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
... jo, a jinak díky za anketu, pane Faltýsku. Tahle forma zamyšlení se nad problémem mě baví.
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
V anketě jste vynechali další možnosti: 1) nabíjení přes dedikovaný elektroměr, aby se s nízkým tarifem pro EV nevezla celá domácnost; 2) silniční daň k nízkému tarifu pro EV (namísto poplatku za ujetý km), čímž by se odvody klasických a EV vyrovnaly. Dále mám otazník týkající se těchto odvodů (daní): i když se posilování rozvodné sítě děje z vůle státu, neměly by EV komě daně odváděné na správu komunikací přispívat také na posilování rozvodné sítě? Asi ne, odpovídám si, protože palivové čerpací stanice také nejsou udržovány a rozšiřovány z vůle státu, nýbrž na komerčním principu. Je ale pravda, že čerpačky mají přímý příjem z prodeje paliv, zatímco budování veřejných nabíječek se děje s přímou podporou státu. Prosím o váš názor....
topten
@Pepa_007
jestli uhelka vyrabi za 0.15kc/kWh, kdyby to bylo jen za cenu uhli, bez vsech ostatnich nakladu, tak by metrak uhli musel bejt za 30kc
.
1tuna uhli se dnes obchoduje lehce nad $100, tedy cca 220kc/q
domacnosti plati pres 600kc/q (vcetne DPH)
topten
@Man Ký
+ ostrihnuti se od dodavek plynu a ropy od rusaku (StBak nas s plynem udelal 100% zavislymi na rusacich, kdyz neprodlouzil kontrakt s norskem na dodavku 1/4 objemu a zariz plynovod z polskejch terminalu)
+ tendr na dostavbu dukovan (StBak zariz tendr na dostavbu temelina pripravenej na 2014 necasem a pak prosazoval rusaky - za par roku jsme mohli strihat pasky u 2 novejch bloku)
Tomáš Klouda
@rohYpnol tady zase někdo přemýšlel kolenem🙄
Jaký asi má vláda vliv na inflaci? Nulový!
A kolik z té státní sekery vyrobil Bureš za Covidu taky raději mlčíme, co?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo to je pravda. všechno je relativní. třeba volební právo by mělo být upřeno každému, kdo neplatí daně. ale že je neplatí Turek, to je naprosto v pořádku, protože to je úplně jiný případ, to dělá každý řemeslník😊
(musím přiznat, že jsem nečekal, že někdy překonáš svoji teorii o účinnosti spalovacího motoru, ale teď ses opravdu překonal😊
ryccardo
@Adam Štrauch Nedávno jsem viděl článek kde se to rozebíralo. Náklady jsou pořád plus mínus stejné. Vychází to cca 6 EUR MW výroba plus emisní povolenka 70-80 EUR.
ryccardo
@JirkaVejrazka Je neškodný. Vždyť je v každé sodovce 😉 Samozřejmě, že ve vysokých koncentracích zabíjí, ale to asi všechno.
ryccardo
@Pepa_007 To je stejně strašný když vidíš tu kalkulaci. Jak je elektřina z uhelky extrémně levná a jen po-s-ranou emisní daní ji brutálně zdražíš.
Tycoon
@topten

Lež jako zelenorudá věž.

Tarif EON Variant 2 (fixace na 2 roky)

D02d, jistič 3x16A
2021, prosinec: 4,97 Kč/kWh + 187 Kč/měsíc
2024, prosinec: 6,06 Kč/kWh + 349 Kč/měsíc

D57d, jistič 3x25A
2021, prosinec: 3,12 Kč/kWh NT + 4,11 Kč/kWh VT + 479 Kč/měsíc
2024, prosinec: 3,75 Kč/kWh NT + 4,56 Kč/kWh VT + 726 Kč/měsíc
Stanley1000
Příspěvek podléhá schvalování.
Dini
Já jsem měl EV 3 roky 2020-22 Model3 a ID.4 a by lo to super období, nabíjení všude zadax. Ale od té doby se vůbec nic nezměnilo..Model 3 podle spritmonitoru jezdí za 17,5, používání 10-90% je to 370km dojezdu. Jsou to auta na dojíždění nebo jednu jízdu. Ale já byl smířený, že si ji zase koupím, jenže teď přišlo, že se nebudou zakazovat spalováky, pak bylo jasné, že přijdou daně, odejdou úlevy atp...a už vím, že na to kašlu.

Zrovna včera jsem se zasekl u dcery v Praze a k nám "na okres" jsem pak jel prázdnou dálnicí 160 na tempomat, TDI si vrnělo na 2300ot...