Novinky
Největší světový výrobce spalovacích motorů s nimi nehodlá končit. Prý ještě vydrží dekády
38 komentářů
.StenLi.
9
Vydrzia, vsak kazdy spravny petrolhead chce jazdit svoje kazdodenne kratke trasy vo vyhriatom BEV bez namrazy a obcas prevetrat velku atmosferu na okruhu alebo okreske, ale uz v roku 2035 budu predaje ICE aut tvorit par zanedbatelnych %, takze automobilky by mali radsej investovat do technologie baterii, namiesto vyvoja zanedbatelne lepsich ICE, taka Honda to kludne moze s e:HEV potiahnut kludne bez zmeny a dalsich investicii az do toho 2035.
Přejít do diskuze
@Michal Ježek Tak ak v predajoch ma byt BEV v EU vacsinovym pohonom v 2029 a ratame priemerny vek auta 14 rokov, tak BEV budu vacsinovym pohonom na cestach EU asi v roku 2040.
@.StenLi. dokud se něco nezmění v USA mají velkou šanci, že odbytiště budou mít zajištěno... a EU je moc netrápí, zjevně.
@traveldrive
Fakt bude mit pravdu? Zatím ani nedokázal přiznat, ze brake-by-wire se nemalé používají a porad neřekl opak, i kdyz dostal spoustu odkazů. Spis to ukazuje, ze nema.
Fakt bude mit pravdu? Zatím ani nedokázal přiznat, ze brake-by-wire se nemalé používají a porad neřekl opak, i kdyz dostal spoustu odkazů. Spis to ukazuje, ze nema.
„Nekončíme se spalováky.“
To říkají hlavně ti, co už dávno končí, jen si toho nevšimli.
„…vydrží dekády.“
To říká každý, kdo už dnes žije jen ze setrvačnosti.
Budoucnost pálí, ale oni pořád čuchají benzín - nostalgie je mocná věc 👍
To říkají hlavně ti, co už dávno končí, jen si toho nevšimli.
„…vydrží dekády.“
To říká každý, kdo už dnes žije jen ze setrvačnosti.
Budoucnost pálí, ale oni pořád čuchají benzín - nostalgie je mocná věc 👍
@Michal Ježek
Jsi oldschool, brácho. Až jednou technologická evoluce zaparkuje nad tebou, můžeš jí ještě poslední silou zamávat výfukem ❤️
Jsi oldschool, brácho. Až jednou technologická evoluce zaparkuje nad tebou, můžeš jí ještě poslední silou zamávat výfukem ❤️
@ryccardo
Jsem rád, že jsi tady, konečně někdo s takovou mírou neschopnosti komentovat 👍
Jsem rád, že jsi tady, konečně někdo s takovou mírou neschopnosti komentovat 👍
@Michal Ježek
Brácho, praktické a funkční věci?
Ale vždyť BEV jsou tak praktické, že ti je budoucnost strká pod nos už roky. Ty jen pořád hledáš nabíječku v mapě z roku 1998.
Spalovák je fajn, romantika, šustění minulosti, ale tvrdit dnes, že BEV není praktické, to je jako říkat, že e-mail není funkční, protože ti v roce 1996 spadl modem.
Až dokončíš meditaci nad karburátorem, pošli mi fotku. Rád si ji přidám do sbírky posledních zubrů.
Do té doby ti jeden praktický a velmi funkční odkaz pošlu já: jmenuje se realita a právě teď mi parkuje před barákem ❤️
Brácho, praktické a funkční věci?
Ale vždyť BEV jsou tak praktické, že ti je budoucnost strká pod nos už roky. Ty jen pořád hledáš nabíječku v mapě z roku 1998.
Spalovák je fajn, romantika, šustění minulosti, ale tvrdit dnes, že BEV není praktické, to je jako říkat, že e-mail není funkční, protože ti v roce 1996 spadl modem.
Až dokončíš meditaci nad karburátorem, pošli mi fotku. Rád si ji přidám do sbírky posledních zubrů.
Do té doby ti jeden praktický a velmi funkční odkaz pošlu já: jmenuje se realita a právě teď mi parkuje před barákem ❤️
@Horký Rom Jsem vyznavač praktických a funkčních věcí. Až nějaké praktické a funkční BEV najdeš, vzpomeň si na mne a pošli mi odkaz, brácho. 😊
@Man Ký USA je velmi maly trh a este mensi vyrobca aut, takze USA akokolvek spomalene spiatocnickym klaunom podporujucim fosilnych magnatov bude nasledovat celosvetovy trend, aj ked pomalsim tempom ako mentalne vyspelejsie krajiny. EU ako vyrazne vacsi trh s mensou dominanciou Tesly je uz dnes pre zahranicnych vyrobcov dolezitejsi, ako USA trh. Ubytok strednej vrstvy na ukor chudobnejsich bude stale viac riesit nasobne ekonomicky vyhodnejsie auta a tam spalovaky nemaju sancu konkurovat, aj na najaostalejsie narody vzdy plati sila penazi a to bez akejkolvek reklamnej kampane, staci ze jeden sused si kupi BEV a nabija ho zadarmo z FVE a aj ten najnegramotnejsi konvederacny USA obyvateln pochopi, ze to co neprejazdi, moze prepit 😉 . Robil som taxikara v USA, poznam ich zmyslanie.
@Michal Ježek Kde si videl predaje za posledne roky, podla ktorych je jasne ze nebude? Predaje BEV su rekordne a kazdym rokom stupaju, prave na nich su zalozene predpoklady ze v EU uz v roku 2028 alebo 2029 budu tvorit vacsinu na predajoch. Neexiustuje realita, v ktorej by 4,5x efektivnejsia technologia BEV nenahradila drvivu vacsinu zastaralych nespolahlivych a drahych ICE v trhovej ekonomike, kde vacsina ludi setri male ciastky na roznych akciach a zlavach a tu ma k dispozicii vacsina ludi jazdenie uplne zadarmo z FVE 😊 na to stavim svoje celozivotne uspory 😉 tak ako som ich stavil na akcie Tesly, ked tu na ACZ "e😜erti" pisali ako Tesla skrachuje, ale ja som sa pozeral na realne data, nie pocity a tisice % ziskov 😁
Ja len stale nechapem preco ostatni ludia nie su schopni pozriet sa na fakticke data a vyvodit z nich jasny trend buducnosti.
Ja len stale nechapem preco ostatni ludia nie su schopni pozriet sa na fakticke data a vyvodit z nich jasny trend buducnosti.
@ryccardo
Jo, kup auto. Kup káru, kup to pořádný vysněný dělo. Je úplně jedno, jestli ti ho naservíruje číšník bez tiku a bez naděje, na podnosu se slonovinovou lžičkou, nebo z něj budeš muset napřed sejmout umaštěnej film z loňský zimy, tedy z toho auta. Je to fakt jedno. Pocit, pocit neskonalé radosti je úplně stejnej, ať sedíš v Astonu nebo v Loganu. V tom je svět spravedlivej. Je jen na tobě, jestli se umíš radovat... Hlavně ho kup. A nenech si do toho mluvit. Celej život ti bodou všichni do všeho mluvit. Napřed ti budou říkat, abys pořádně zdravil, potom zas, že zrovna tohodle souseda už zdravit nemusíš... Pak ti budou rozmlouvat svatbu, a zanedlouho tě budou odrazovat od rozvodu. Na dovolenou budeš jezdit vždycky na ty blbý místa, protože ti kolem tebe vždycky ví o těch lepších... prostě nenech si do toho mluvit. Řekni si - do roka a do dne, a pak do toho řachni. A bude-li jetý, dolaď formu - kup speciál čistič na disky, na potahy a na lak pořádnej vosk a sprej na gumy, aby byly ausgerechnet černý (je to pak frčák). Kup houbičky na čištění nádobí, kup hadry, houbu na kastli a prachovky v OBI. A někam zalez a makej. Na pátek vem volno, a makej celej víkend. Pak to někam postav, poodejdi a mrkni na to nejkrásnější auto pod sluncem. Jo, bude stát kousek od tebe a doveze tě fakt až na Měsíc. Jenom si do toho nenech od nikoho nikdy kecat. Buď silnej. A vydrž. Auto tvejch snů je už za rohem...
Jo, kup auto. Kup káru, kup to pořádný vysněný dělo. Je úplně jedno, jestli ti ho naservíruje číšník bez tiku a bez naděje, na podnosu se slonovinovou lžičkou, nebo z něj budeš muset napřed sejmout umaštěnej film z loňský zimy, tedy z toho auta. Je to fakt jedno. Pocit, pocit neskonalé radosti je úplně stejnej, ať sedíš v Astonu nebo v Loganu. V tom je svět spravedlivej. Je jen na tobě, jestli se umíš radovat... Hlavně ho kup. A nenech si do toho mluvit. Celej život ti bodou všichni do všeho mluvit. Napřed ti budou říkat, abys pořádně zdravil, potom zas, že zrovna tohodle souseda už zdravit nemusíš... Pak ti budou rozmlouvat svatbu, a zanedlouho tě budou odrazovat od rozvodu. Na dovolenou budeš jezdit vždycky na ty blbý místa, protože ti kolem tebe vždycky ví o těch lepších... prostě nenech si do toho mluvit. Řekni si - do roka a do dne, a pak do toho řachni. A bude-li jetý, dolaď formu - kup speciál čistič na disky, na potahy a na lak pořádnej vosk a sprej na gumy, aby byly ausgerechnet černý (je to pak frčák). Kup houbičky na čištění nádobí, kup hadry, houbu na kastli a prachovky v OBI. A někam zalez a makej. Na pátek vem volno, a makej celej víkend. Pak to někam postav, poodejdi a mrkni na to nejkrásnější auto pod sluncem. Jo, bude stát kousek od tebe a doveze tě fakt až na Měsíc. Jenom si do toho nenech od nikoho nikdy kecat. Buď silnej. A vydrž. Auto tvejch snů je už za rohem...
@Michal Ježek Nemusi byt.
Nevime co bude za 5 let, tim mene za dekady.
Treba nasi potomci na neco prijdou.
Pro nasi generaci je pro vetsinu lidi BEV nepouzitelny.
Nevime co bude za 5 let, tim mene za dekady.
Treba nasi potomci na neco prijdou.
Pro nasi generaci je pro vetsinu lidi BEV nepouzitelny.
@Horký Rom Takže nebude žádný příklad. To jsem fakt v šoku. 😁
Karburátorům jsem zamával dávno, stejně jako BEV. Já jedu dál. 😉
Karburátorům jsem zamával dávno, stejně jako BEV. Já jedu dál. 😉
@Michal Ježek
Brácho, vzpomínky na výfuky jsou fajn, ale realita BEV už tě dávno předjela. Tak zatím zamávej karburátorem, já jedu dál 😎
Brácho, vzpomínky na výfuky jsou fajn, ale realita BEV už tě dávno předjela. Tak zatím zamávej karburátorem, já jedu dál 😎
@Horký Rom To musíš mít slušnou databázi Zubrů, když se pořád prodává 84% spalovacích aut a na silnicích jich jezdí přes 90%.
A prosil bych ten odkaz na to praktické BEV. Praktické BEV není takové, co budu u něj stát 25minut každý týden a pak s ním pojedu po dálnici jen 2-3h, než budu muset znovu. Jsem zvědav. Tedy ideálně pod 1,5mega, ju? 😉
A prosil bych ten odkaz na to praktické BEV. Praktické BEV není takové, co budu u něj stát 25minut každý týden a pak s ním pojedu po dálnici jen 2-3h, než budu muset znovu. Jsem zvědav. Tedy ideálně pod 1,5mega, ju? 😉
Vydrží dekády. O tom není pochyb. Otázka je, jestli za dekády bude většinovým pohonem.
@Michal Ježek Vidim ze mas problem chapat pisany text. Hovorime o vacsine a vacsina ludi byva v dome a nabija za 3,50 Kč v tarife D27d a to nehovorim o tom ze 85% vsetkych nabijani BEV sa deje mimo verejnych nabijaciek aj so zapocitanim ludi co nebyvaju v domoch a sice Model Y ma dlhodobu spotrebu 16kWh nie 18kWh a ekvivalent k velkemu SUV s 514k a 970l kufrom urcite nezerie 6,5l 😁 tak aj keby sme ratali s tvojimi nerealnymi cislami v prospech ICE, je to 0,63Kč vs 2,27kč/km takze 3,6x drahsie a keby sme ratali ekvivaletnu motorizaciu, takze co i len vyrazne slabsiu BMW X5 😁rive40i tak spotreba je 10 l, co je 3,5kč/km co je 5,6x drahsie a nehovoriac o tom ze kupna cena je o 27k vyssia 😁 takze to co tu pises je poriadne mimo realitu.
Nie, na spalovaku nedojdes dalej, nie nekupis ho v mnohych pripadoch lacnejsie, ale vyrazne drahsie a v kategoriach, kde ho kupis o par tisic drahsie, sa ti to na palive a servise vrati za par rokov a huuups, to je stale bez FVE, ktora kupu/prevadzku BEV este vyraznejsie zlacnuje. Skus si prosim pozriet nejaky fakticky TCO prepocet v roznych triedach, lebo vidno ze si vlastnil ICE auta, ale o BEV mas teda poriadne zmiesane "vedomosti" a preto si neuvedomujes ich nespornu vyhodnost.
Nie, na spalovaku nedojdes dalej, nie nekupis ho v mnohych pripadoch lacnejsie, ale vyrazne drahsie a v kategoriach, kde ho kupis o par tisic drahsie, sa ti to na palive a servise vrati za par rokov a huuups, to je stale bez FVE, ktora kupu/prevadzku BEV este vyraznejsie zlacnuje. Skus si prosim pozriet nejaky fakticky TCO prepocet v roznych triedach, lebo vidno ze si vlastnil ICE auta, ale o BEV mas teda poriadne zmiesane "vedomosti" a preto si neuvedomujes ich nespornu vyhodnost.
@Michal Ježek Momentalny podiel BEV za prvych 10 mesiacov je v EU 18,3% a BEV zaznamenali medzirocny narast 26,2%.
https😐/www.electrive.com/…y-26-2-per-cent/
To je dost velky rozdiel oproti tebou udavanych 1,5% a to je porovnanie s celym rokom 2024 a to najsilnejsie 2 mesiace roka este len pridu, takze na zaklade tychto novych informacii, radovo vyssich predajov je uz snad jasne ako skutocne rychlo idu predaje a to sa chystaju dotacie od 1.1.2026 v DE a prichod mnohych novych aj lacnych modelov.
Nie, efektivitu nema vacsina ludi u ***e, pretoze je priamo naviazana na cenu jazdenia, na ktorej im velmi zalezii a pri zlacneni litra benzinu o 20c na jednej benzinke su tam dlhe rady a vedlajsia je prazdna a to hovorime o 12% zlacneni, teraz si predstav, ze alternativa ponuka prejdenie 100km za nie 10e ale za 2e, 500% zlava! pripadne zadarmo s FVE a usporu 1500-2000e kazdy jeden rok, toto je naopak ooobrovsky stymul a to nehovorime o stovkach eur usetrenych na kazdorocnom servise a tiez o cene aut. V kompaktnej triede stoji 170k MG4 22k pricom 150k Golf stoji 29k, podobna situacia je s Teslou Y a X5, Q7, kde je cenovy rozdiel 20-50 tis e, takze ak neratame ludi, ktori maju peniaze a nechcu sa zbavit zvuku ICE za ziadnu cenu, iba ekonomicky negramotny CechoSlovak byvajuci v dome si dnes kupi drahsi spalovak, aby platil za jeho prevadzku mhononasobne viac a mal z neho za 5-10 rokov prakticky nepredajny artikel.
Takze v skutocnosti fakticke data su tie, ze za 10e dojdem bud 5x dalej, alebo s FVE nekonecne krat dalej 😉 a toto definuje buducnost, resp. to kedy tento fakt dojde aj zatrpknutym odporcom EV, ktori ho sice nikdy nevlastnili, ale maju dokonale navnimane vsetky hoaxy o nich z netu 😊 .
https😐/www.electrive.com/…y-26-2-per-cent/
To je dost velky rozdiel oproti tebou udavanych 1,5% a to je porovnanie s celym rokom 2024 a to najsilnejsie 2 mesiace roka este len pridu, takze na zaklade tychto novych informacii, radovo vyssich predajov je uz snad jasne ako skutocne rychlo idu predaje a to sa chystaju dotacie od 1.1.2026 v DE a prichod mnohych novych aj lacnych modelov.
Nie, efektivitu nema vacsina ludi u ***e, pretoze je priamo naviazana na cenu jazdenia, na ktorej im velmi zalezii a pri zlacneni litra benzinu o 20c na jednej benzinke su tam dlhe rady a vedlajsia je prazdna a to hovorime o 12% zlacneni, teraz si predstav, ze alternativa ponuka prejdenie 100km za nie 10e ale za 2e, 500% zlava! pripadne zadarmo s FVE a usporu 1500-2000e kazdy jeden rok, toto je naopak ooobrovsky stymul a to nehovorime o stovkach eur usetrenych na kazdorocnom servise a tiez o cene aut. V kompaktnej triede stoji 170k MG4 22k pricom 150k Golf stoji 29k, podobna situacia je s Teslou Y a X5, Q7, kde je cenovy rozdiel 20-50 tis e, takze ak neratame ludi, ktori maju peniaze a nechcu sa zbavit zvuku ICE za ziadnu cenu, iba ekonomicky negramotny CechoSlovak byvajuci v dome si dnes kupi drahsi spalovak, aby platil za jeho prevadzku mhononasobne viac a mal z neho za 5-10 rokov prakticky nepredajny artikel.
Takze v skutocnosti fakticke data su tie, ze za 10e dojdem bud 5x dalej, alebo s FVE nekonecne krat dalej 😉 a toto definuje buducnost, resp. to kedy tento fakt dojde aj zatrpknutym odporcom EV, ktori ho sice nikdy nevlastnili, ale maju dokonale navnimane vsetky hoaxy o nich z netu 😊 .
@Ja Prvni 123 Víme, co se dnes prodává a jaké je stáří aut. I to, že se to stáří spíš prodlužuje, než zkracuje. Takže dobře víme, jaký bude průměrný vozový park za 14-16 let.
A podíl BEV na prodejích nových aut se dá také celkem pěkně odhadnout aspoň na nejbližší roky. Jak to v posledních letech roste víme a také víme, že žádná převratná novinka na trhu není.
A podíl BEV na prodejích nových aut se dá také celkem pěkně odhadnout aspoň na nejbližší roky. Jak to v posledních letech roste víme a také víme, že žádná převratná novinka na trhu není.
@.StenLi. Má být v roce 2029... Ale dle růstu prodejů za poslední roky je jasné, že ani zdaleka nebude. Takže si s klidem můžeme říct, že ani v roce 2050 nebudou většinovým pohonem. Spíš je otázka, jestli budou v roce 2100. Ale to nás trápit nemusí.
@Horký Rom Každý jednou skončí. Jsem jen rád, že než umřu, budu mít radost z jízdy spalovacím autem. 😊
@.StenLi. Většina lidí parkuje na ulicích. Tam skoro nikde nejsou nabíječky a už vůbec ne za 3,50kč.
Jistě, že 85% nabíjení je mimo veřejné nabíječky. Taky ho má tak 90% lidí s vlastním wallboxem. 😁
Spotřeba je závislá na tom, kde se jezdí. Ná dálnicích má Tesla Y spotřebu 20kwh. Bral jsem 18. Ale chápu, že se dá jezdit i jen po městě. 960l kufru až po strop má většina větších aut. To bude mít třeba i Corolla Combi se spotřebou pod 6l. A 500k nikdo v rodinném autě nepotřebuje.
Srovnávat BMW s Teslou je asi tak stejně nesmyslné, jako Golfa s MG. To už srovnávejme Dacii s elektrickým RR. Obě auta mají 4 kola. 😁
Takže jo, data znám. Kromě toho, že maximálně ušetřím pár drobných (když budu počítat těch 16kWh), tak budu mít za ušetřených pár set měsíčně auto, které mne bude denně štvát a každý týden mne bude stát pár set kč v čase stání na nabíječce. Tak je otázka, jestli si za 35 tis nekoupit raději tu Dacii, když má někdo potřebu šetřit. 😉
Jistě, že 85% nabíjení je mimo veřejné nabíječky. Taky ho má tak 90% lidí s vlastním wallboxem. 😁
Spotřeba je závislá na tom, kde se jezdí. Ná dálnicích má Tesla Y spotřebu 20kwh. Bral jsem 18. Ale chápu, že se dá jezdit i jen po městě. 960l kufru až po strop má většina větších aut. To bude mít třeba i Corolla Combi se spotřebou pod 6l. A 500k nikdo v rodinném autě nepotřebuje.
Srovnávat BMW s Teslou je asi tak stejně nesmyslné, jako Golfa s MG. To už srovnávejme Dacii s elektrickým RR. Obě auta mají 4 kola. 😁
Takže jo, data znám. Kromě toho, že maximálně ušetřím pár drobných (když budu počítat těch 16kWh), tak budu mít za ušetřených pár set měsíčně auto, které mne bude denně štvát a každý týden mne bude stát pár set kč v čase stání na nabíječce. Tak je otázka, jestli si za 35 tis nekoupit raději tu Dacii, když má někdo potřebu šetřit. 😉
@.StenLi. Viděl jsem statistiky, kde za 2 roky stoupl počet registrací v Evropě asi o 1,5%. Teď jsme na nějakých 16 a něco %. A to tu ještě máme články o velkém zvýšení počtu fiktivních registrací z Německa, která budou platit i jinde.
Takže ano, stoupá to. Jestli to za 2 roky zase stoupne o 1,5% na nějaké necelých 18% a tak dále, máme do poloviny nějaké dekády čas.
A efektivita motoru je většině lidí u zádele. Pojedu s ní 4,5x rychleji? Ne, ani rychleji. Pojedu s ní dál? Ne, spíš kratší vzdálenost. Pojedu s ní levněji? Jedině s FVE. Bez vlastního nabíjení za stejné peníze. Bude s tím víc zábavy? Ne, naopak méně. Bude to auto levnější? Ne, je dražší.
Ono je hezké mít efektivnější motor, ale k ničemu reálnému to není. To jsou faktická data, ze kterých se dá odvodit trend budoucnosti.
Takže ano, stoupá to. Jestli to za 2 roky zase stoupne o 1,5% na nějaké necelých 18% a tak dále, máme do poloviny nějaké dekády čas.
A efektivita motoru je většině lidí u zádele. Pojedu s ní 4,5x rychleji? Ne, ani rychleji. Pojedu s ní dál? Ne, spíš kratší vzdálenost. Pojedu s ní levněji? Jedině s FVE. Bez vlastního nabíjení za stejné peníze. Bude s tím víc zábavy? Ne, naopak méně. Bude to auto levnější? Ne, je dražší.
Ono je hezké mít efektivnější motor, ale k ničemu reálnému to není. To jsou faktická data, ze kterých se dá odvodit trend budoucnosti.
@Horký Rom Tvou mimóznost lépe okomentovat nejde 😁 Co chceš na svý ideologický žvásty napsat smysluplnýho? Vy tupani to vnímáte jako nějaký boj dobra se zlem. Přitom se prostě jen objevil (na základě vědecko technického pokroku) další způsob pohonu, který lze používat tam kde dává smysl. Je úplně jedno kdy, jak a jestli vůbec se elektromobilita prosadí. V zásadě to nemá cenu ani moc sledovat. Jen když si chce někdo kupovat auto, tak zhodnotit jestli by mu pro jeho profil používání nevyhovoval třeba lépe elektromobil a byť je dražší a má své nevýhody, tak by si ho třeba koupil. Nic víc nic míň. Já zhodnotil, že pro mě je EV čirý nesmysl a dál budu jezdit ve spalováku, ale chápu, že můj kamarád si koupil Teslu a je s ní spokojený, protože jednak na to má a ekonomickou návratnost nemusí řešit a za druhé když někam potřebuje dál, tak si vezme druhý auto, který je naftový a nic neřeší. Takže nic nekončí a rozhodně ne spalovací auta. Stačí ti takový komentář?
@Arese Honda to mana haku.
Proste neni ochotna sledovat to evropske divadlo.
Benzín, pot a líčidla
Na červenou: stát!
Všechno má svá pravidla
Co se bude hrát?
Kdo se tady nevyzná?
KDo se musí ptát?
Ulice ti nepřizná
Co se bude hrát
Co se bude hrát
a s kým?
Atd...
😄
Proste neni ochotna sledovat to evropske divadlo.
Benzín, pot a líčidla
Na červenou: stát!
Všechno má svá pravidla
Co se bude hrát?
Kdo se tady nevyzná?
KDo se musí ptát?
Ulice ti nepřizná
Co se bude hrát
Co se bude hrát
a s kým?
Atd...
😄
Vzhledem k jejich evropské nabídce se vůbec nedivím, že má Honda v Evropě tak nízké prodeje...😧👎
@Horký Rom Lenže má pravdu. A bude ju mať, aj keby si sa postavil na hlavu a kýval ušami.
@.StenLi. Cituji: Podíl BEV (čistě bateriových elektromobilů) na prodejích nových aut v EU za období leden–říjen 2025 je podle posledních dat ~ 16,4 %.
Za rok 2023 to bylo 14,7%. To je 1,7% za 2 roky. Kde přesně jsem udělal chybu?
Ano, dá se brát klidně srovnání s loňským rokem, kdy byl propad prodejů díky končícím dotacím v Německu.
Ale pokrok je evidentně malý.
Takže víme, že díky efektivitě nedojedeme dál, nepojedeme rychleji, méně zábavně a s dražším vozem. Koukám na nabíjení, u Tesly je 13kč/kW. To je při spotřebě 18kWh/100km asi 2,34kč/km. Se spalovcím autem 6,5l*35kč=2,27kč/km. Hupsss..
Ano, když si pořídíte FVE a budete se tvářit, že vás nic nestála, dostanete se na mnohem nižší cenu. většina lidí FVE nemá. A každopádně cena za km je mi úplně u zádele, když mne benzín stojí nižší jednotky procent z příjmů. Nebudu šetřit halíře, když si pořídím auto za mega.
Takže k čemu je mi efektivita elektromotoru? Úplně k ničemu. Jen k tomu, abych se pořád otravoval s nabíjením a čekáním na nabíječkách? Za to mi nestojí těch pár tisíc, i kdybych jezdit s BEV zadarmo.
Efektivita není důležitá.
Za rok 2023 to bylo 14,7%. To je 1,7% za 2 roky. Kde přesně jsem udělal chybu?
Ano, dá se brát klidně srovnání s loňským rokem, kdy byl propad prodejů díky končícím dotacím v Německu.
Ale pokrok je evidentně malý.
Takže víme, že díky efektivitě nedojedeme dál, nepojedeme rychleji, méně zábavně a s dražším vozem. Koukám na nabíjení, u Tesly je 13kč/kW. To je při spotřebě 18kWh/100km asi 2,34kč/km. Se spalovcím autem 6,5l*35kč=2,27kč/km. Hupsss..
Ano, když si pořídíte FVE a budete se tvářit, že vás nic nestála, dostanete se na mnohem nižší cenu. většina lidí FVE nemá. A každopádně cena za km je mi úplně u zádele, když mne benzín stojí nižší jednotky procent z příjmů. Nebudu šetřit halíře, když si pořídím auto za mega.
Takže k čemu je mi efektivita elektromotoru? Úplně k ničemu. Jen k tomu, abych se pořád otravoval s nabíjením a čekáním na nabíječkách? Za to mi nestojí těch pár tisíc, i kdybych jezdit s BEV zadarmo.
Efektivita není důležitá.
Mne se vlastne libi ty hybridy.
Bez kabelu.
A jsem rad, ze nejsem jedinej, ze to Honda vidi take tak.
Je skoda neoptimalizovat spotrebu, ale nechci se vzdat volneho pohybu.
Proto auto mam.
Bez kabelu.
A jsem rad, ze nejsem jedinej, ze to Honda vidi take tak.
Je skoda neoptimalizovat spotrebu, ale nechci se vzdat volneho pohybu.
Proto auto mam.