Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Nejnebezpečnější křižovatka v Česku: Bouračka každý týden

35 komentářů

Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
@Stejsn Jsi kvalitní troII.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Stejsn na pavláku neni problem se situaci, ale neschopnosti řidičů udržet se ve svém pruhu. 3 odbocovaci vlevo a z prostředního bezne to posílají doprava pri odbočení. Do toho jízda na červenou, protoze by se muselo cekat. Do toho z jecne 2 zuzene pruhy, do kterych se kazdy musi cpat vedle sebe, protoze by nahodí někde byly o vteřinu později. Ne, ta krizovatka je uplne v pohode. Stačí sledovat značky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@topten jestli nechali čáry, tak to je demence správce komunikace. To pak vodorovné značení neodpovídá svislému.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Protože komunisti protáhli městem dálnici, notabene historickým centrem. Nevím, jestli je tohle ještě někde jinde na světě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vecernicek2 myslíš u Bulhara? tam je to taky masakr, co někteří provádí. hlavně od Holešovic na Žižkov, kdy se v křižovatce cpou na směr k VŠE. Nebo naopak od VŠE na magistrálu, kde nechtějí čekat kolonu a z levého to uprostřed pouští mezi odbočující auta. Vlastně když nad tím tak přemýšlím, z každého směru je tam nějaká potíž s chováním řidičů. Od masaryčky 2 odbočovací pruhy a často to tam posílají mezi pruhama při odbočování, to samé od Holešovic směr VŠE, do toho když jim najednou skočí červená kvůli tramvajím, ze Žižkova směr hlavák zase problém se udržet ve vlastním pruhu, no a od VŠE už jsem psal. A jako bonus, velice krátké intervali oranžové mezi sebou, takže běžně jízda na červenou, když už ostatní mají dávno zelenou.
Futurista
@Stejsn Jakože Sokolská nebo Legerova je dálnice? Tak pokud máš řidičák a jezdíš tam, nedivím se... Jel jsem tam tisíckrát a neměl problém...
vecernicek2
@Zetti " Nikdo nečekal takový dramaticky narust provozu."
Za první republiky s tím urbanisti počítali. Stačí se podívat, jak navrhli třeba Dejvice. Komunisti o 40 let později ne.
Avatar - praptak
praptak
@vecernicek2 Byl, velký hnus. Nejenže udělali, co jste uvedl, ale ta silnice je nacpaná na gotický kostel.
topten
treba tady
mapy.com/cs/letecka?…
byl sem nedavno pracovne v LB a na krizovatce na obrazku 2 auta v sobe.
zmena prednosti, puvodne hlavni zprava husova vlevo dolu na klasterni tak jak je nalajnovano, nove hlavni rovne pres ten vybezek husova-husova.
takze kdo jede po puvodni hlavni zprava vlevo dolu, musi dat prednost tomu co jede z husova rovne zleva doprava.
vse je jasny az na to, ze tam ty bily cary zustaly, a zadny cedule o zmene prednosti neni, jen mala cedulka u predchozi krizovatky o tvaru krizovatky. diky caram a tomu zuzujicinu vybezku to intuitivne navani, ze hlavni je podle tech bilejch car.
omlouval sem se ze jednu pozde, sef mluvil neco o debilech, ze tam je tukanec prinejmensim jednou tydne a vecne ucpany, a kdyby aspon vymazali ty bily cary ...
vecernicek2
@Stejsn Byl jsi v Bratislavě? Tam komanči schválně šoupli hlavní tah do centra, aby měli důvod Židům zbourat synagogu.
vecernicek2
Sorry, redaktorskej, ale tohle je zase perla potvrzující jaká jste tam parta diletantů, kteří nemají základní matematické a technické vzdělání a bohužel ani špetku logického uvažování. "Podle statistik je nejrizikovější křižovatkou v celé České republice." Že byste nám tedy takovou statistiku představil, uvedl konkrétní čísla, zdroj? V celém článku nic takového není.

Vždyť jediné, co tam uvádíte jsou absolutní počty nehod. To myslíte vážně rizikovost vyjadřovat v absolutních počtech nehod? Když už to nevíte, tak by vás to mohlo aspoň logicky napadnout, že pro kalkulaci rizika je jaksi potřeba mít i informaci o počtu průjezdů celkem.

Tak já vám tady zasupluju za úču ze střední, jo?

Riziko (R) spočteme jako

R = n/p

kde n je počet nehod za dané časové období a p je počet průjezdů křižovatkou za stejné období.

Pokud bychom chtěli spočítat šanci na nehodu (O - odds), tedy poměr výskytu nehod k bezpečným průjezdům, pak bychom postupovali následovně😒br />
O = n/(p-n)

Teprve tato čísla pak můžeme porovnávat mezi jednotlivými křižovatkami, abychom hodnotili která je nejrizikovější.

Jinak Ípák po správném vyhodnocení ani omylem v top 10 nejnebezpečnějších křižovatek v Praze, natož v celém Česku, nebude.
Mnohem horší je třeba křižovatka za sjezdem z Magistrály za hlavním nádražím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vecernicek2 tak komunisti byli obecne antisemitisti. Přeci jen k nacistum/fašistum to nemaji chováním moc daleko
Avatar - Mikesus
Mikesus
@vecernicek2 jo to chápu. Tam jsem téměř denně a ze tam neni víc nehod je spis zázrak.
topten
@vecernicek2
jj viz Bata - budujme stat pro 40M lidi
topten
@Zetti
kdyz komousi pred pul stoletim naplanovali, ze vsechny dalnice povedou skrz prahu, tak se neni co divit, ze se to setka na jizni spojce a magistrale.
se podivej kolik jich tam vede - ja pocitam 9
Avatar - Zetti
Zetti
@vecernicek2
blbost. Evropska stoji uplne stejne jako vsecky patere. Urbanisti nemohli tusit, ze bude mit kazdy clen rodiny auto nebo dve. Tata, mama, vsecky deti i babicky a dedove. Kazdej svoje a a treba ne jedno.
Praze chybi kvalitní okruhy, jako ma treba Mnichov. Neni den, aby nestala jizni spojka, neni den, aby doprava v Libni nestala kvuli ucpane Blance, o Dejvicich ani nemluve. Ani mesta kolem Prahy toho nejsou usetreny. Kdyby to ti urbanisti tusili, tak ten okruh tady stoji od ty tvy dokonaly prvni republiky.
A bude jeste hur. Vystavba bytu a komercnich staveb v Praze jen zahusti stavajici silnice, osekane jeste o cyklopruhy. Prahu ceka pekne dopravni peklo, horsi nez ted
vecernicek2
@praptak No jo, oni to tím evidentně myslí, ale je to zjevný nesmysl. To je úplně stejné, jako říct, že v Německu mají mnohem větší riziko rakoviny než u nás, protože tam mají více případů.
Avatar - praptak
praptak
@vecernicek2 Vypadá to, že tou rizikovostí myslí prostě jen častost.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Stejsn chybí okruh Prahy. Není dostavěna polovina. Takže tak.
Avatar - Zetti
Zetti
@Stejsn
Pro tehdejší provoz to bylo v pohodě. Nikdo nečekal takový dramaticky narust provozu.

Ten problem nebude uplne u komunistu, tady zaspaly devadesátky. Kdyz jsem v roce 99 kupoval parcelu na pze vychod, tvrdilo se ze přeložka bechovice uvaly bude do deseti let, budem radi kdyz to bude 30
topten
@Mikesus
neodpovida, ale svisla ma prednost a ta tam je
ale kdo z nas je vnima, kdyz to je na silnici nalajnovany uplne jasne ...
topten
*
topten
@vecernicek2
ja tam parkrat za rok jedu od vysoky skoly, tedy podle obrazku zprava vlevo dolu a vzdycky mi to prislo intutivni, ze me to vedlo po hlavni.
jenze jak zmenili prednost, tak te to intuitivne navede ...
... do auta, kterymu musis dat prednost
kdybych tam nestal kvuli ty nehode, tak cestou zpet bych to tam taky mozna do nekoho napral, protoze by me nenapadlo, ze je vse jinak, navic kdyz tam zustaly ty bily lajny
vecernicek2
@traveldrive Tak já jsem to slyšel poprvé od staršího bratislavského architekta asi tak v roce 2005 a pak ještě několikrát z různých dalších zasvěcených zdrojů. Myslím, že pro to nejsou přímé důkazy, ale jak jistě víš z historie, komunistům byli Židé trnem v oku přinejmenším od počátku 50. let, kdy se ukázalo, že Izrael nebude komunistický. Naši komanči si stranu vyčistili od Židů v procesu se Slánským, to jiný účel nemělo. Na konci 60. let byla po šestidenní válce 'antisionistická' kampaň, atd.
Komanči si dávali záležet, aby různé židovské památky ostentativně likvidovali, například postavili Žižkovskou věž na židovském hřbitově, atd. Takže i bez přímého důkazu v kontextu známého této teorii celkem věřím.
vecernicek2
@traveldrive Jak píšu níže, počet nehod je potřeba vydělit počtem průjezdů křižovatkou, abychom mohli hodnotit rizikovost křižovatky. Nějaká křižovatka na vesnici, kde projede 10 aut za den a nehoda je tam jednou za deset let, může být mnohem rizikovější než Ípák, kde projedou rádově desetitisíce aut denně. Napsal jsem tam těm inteligentům z redakce i rovnici, jak si to můžou spočítat.

Ubrat počet aut na klíčovém dopravním uzlu není jednoduché, znamená to dobudovat pražský okruh a to už se řeší asi 40 let.
vecernicek2
@topten Tuhle knížku bych si moc rád přečetl. Ale nedá se nikde za rozumnou cenu koupit.
traveldrive
@vecernicek2 To je pekná teória... Kde si k nej prišiel?
traveldrive
@vecernicek2 Ale to môžeš povedať aj naopak. Na to, aká je tá križovatka frekventovaná, asi nie je najvhodnejšie riešená, keďže sú tam časté nehody. Inými slovami, ak sú tam časté nehody, tak nemôže byť a nie je v pohode. 😉
Riešiť sa to môže dvomi spôsobmi - ubrať počet áut, t.j. presmerovať ich niekam inam, čo sa môže aj nemusí dať. Druhým spôsobom je preriešiť organizáciu križovatky, čo tiež nemusí byť jednoduché. Ale asi by sa s tým niečo urobiť malo, nie?
vecernicek2
@topten To už je od pohledu divně navržená křižovatka.
vecernicek2
@Mikesus Jojo, tam. Celkem často tam projíždím a občas se tam dějou věci 😄
vecernicek2
@Zetti Nemáš pravdu. Urbanisti první republiky počítali s tím, že lidi budou mít auta. Jsou dochované mnohé studie, které to dokazují. A taky počítali s mnohem vyšší hustotou obyvatelstva, než máme dnes. Chtělo by to si o tom něco přečíst, nebo navštívit nějaké přednášky (dříve je třeba dělal Zdeněk Lukeš).

Jen si musíš uvědomit, že první republika netrvala ani 20 let. A za tu dobu se toho postavilo neskutečně mnoho! Z toho, že nám dnes stojí Evropská, fakt tehdejší odborníky vinit nemůžeme. Co se v Praze z velkých akcí nestihlo do konce první republiky, je většinou nějak doku*vený.
topten
@Zetti
napr. vetsina jizni spojky - od bechovic az k barandaku je silnice pro motorovy vozidla. a za komousu mezi dalnici a silnici pro motorovy vozidla zadnej velkej rozdil nebyl.
a StBak, aby navysil kilometry dalnic, tak kdyz je nebyl schopnej postavit, tak zvetsinu silnic pro motorovy preved na dalnice a tak "postavil" stovky kilometru dalnic...
za komousu nebyly ani naznaky velkyho okruhu, pricemz do phy nasmerovali 9 dalnic, z nichz vetsina koncila kousek za prahou, nektery byly jen v planech, protoze komousi na to v jimi v vyrabovany zemi nemeli.
a vsechny tyhle dalnice, z nichz vetsina byly jen silnice pro motorovy vozidla vedla bud primo do centra nebo na tehdy jeste ani nedostavenou jizni spojku v podobe silnice pro motorovy vozidla ...
Avatar - Zetti
Zetti
@topten
zadna dalnice pres prahu nevede, jsou to jen vicepruhe komunikace s maximalkou 80 a to je v poradku. Rychle spojeni uvnitr prahy. Mely by byt ale propojene dalnicnim okruhem, nebo dvema, vnitrnim a vnejsim pro spojeni krajskych mest a s dostatecnym poctem pruhu a aspon ten vnitrni zdarma. Jestli tohle komousi planovali, nevim, ale soucasna demogarnitura na to mela vic nez 30 let.

Je to tezke pochopit?
vecernicek2
@praptak Je to tak.
vecernicek2
@Mikesus Přesně - tato křižovatka je úplně v pohodě, počty nehod jsou vysoké jenom díky tomu, že je hodně frekventovaná, jak píšu níže.

Redaktoři se zase vyznamenali s tímto výpotkem.