Technika
@vencelín
Ono hlavně do zrychlení vstupuje třeba taková drobnost jako zpřevodování, že ... Jestliže atmosféra má kratší převod, tak to znamená řadit 3, zatímco turbomotor s těžším převodem typickým pro dnešní dobu to dá na 2, že... Ale kdyby se měřilo zrychlení 0-105 kmh, tak už vyjde líp možná právě ta stará 1,2 16V ... ale to ten hujer nepochopí... 😁
Ono hlavně do zrychlení vstupuje třeba taková drobnost jako zpřevodování, že ... Jestliže atmosféra má kratší převod, tak to znamená řadit 3, zatímco turbomotor s těžším převodem typickým pro dnešní dobu to dá na 2, že... Ale kdyby se měřilo zrychlení 0-105 kmh, tak už vyjde líp možná právě ta stará 1,2 16V ... ale to ten hujer nepochopí... 😁
@Milenius
to byla teda raketa
80 koni
zrychleni na stovku za nekonecnejch 12.5sec
nejchciplejsi fabia s turbo3hrnkem je na stovce o 2 sec rychlejc,s tim silnejsim o 3sec a to je o 2q tezsi
a i tak podle spritmonitoru skoro o 2 litry mensi spotreba u vetsi fabky proti tomu bravicku
to byla teda raketa
80 koni
zrychleni na stovku za nekonecnejch 12.5sec
nejchciplejsi fabia s turbo3hrnkem je na stovce o 2 sec rychlejc,s tim silnejsim o 3sec a to je o 2q tezsi
a i tak podle spritmonitoru skoro o 2 litry mensi spotreba u vetsi fabky proti tomu bravicku
dnesni normalni 4valec zacina na 150 konich, coz je pro maly auto vetsinou zbytecne hodne, takze logicky do toho staci mensi, lehci, levnejsi a nejspis min zravej 3 valec se 100-120 konma, coz jeste ne tak uplne davno byval solidni vykon u auta nizsi stredni
@topten
Co je v praxi důležitejší, to zda dané auto zrychlí o vteřinu či dvě na určitou rychlost nebo kultura chodu a vyšší spolehlivost a nenáročnost?
Co je v praxi důležitejší, to zda dané auto zrychlí o vteřinu či dvě na určitou rychlost nebo kultura chodu a vyšší spolehlivost a nenáročnost?
@topten
Opět plácáš totální bullshity. Normální R4 začíná na 85 kW tedy 116 koních, hujere.
Opět plácáš totální bullshity. Normální R4 začíná na 85 kW tedy 116 koních, hujere.
@topten
No a co?
Milenius má naprostou pravdu hujere. R3 1,0 TSI do záběru turba není nic než 1,0 MPI. Tedy zdechlý motor do zahradní sekačky. A ve vyšších otáčkách bohužel jsou dnešní motory odfláknuté, resp. mají jiné priority než zvuk, protože díky turbu se ani nepředpokládá jejich významnější vytáčení. Zvlášť když tam čím dál častěji je DSG. I 1,5 TSI je od vyšších otáček zvukově vyloženě nepříjemný a umečený motor. O 1,0 TSI ani nebudu hovořit.
No a co?
Milenius má naprostou pravdu hujere. R3 1,0 TSI do záběru turba není nic než 1,0 MPI. Tedy zdechlý motor do zahradní sekačky. A ve vyšších otáčkách bohužel jsou dnešní motory odfláknuté, resp. mají jiné priority než zvuk, protože díky turbu se ani nepředpokládá jejich významnější vytáčení. Zvlášť když tam čím dál častěji je DSG. I 1,5 TSI je od vyšších otáček zvukově vyloženě nepříjemný a umečený motor. O 1,0 TSI ani nebudu hovořit.
Článek hezký, ale pár tvrzení nezní moc přesvědčivě, například -
"....Při stejném středním efektivním tlaku (tedy stejné účinnosti plnění a spalování) závisí točivý moment na vrtání válce (síla je tlak krát plocha). Proto motor s menším počtem větších válců mívá vyšší točivý moment a jeho lepší průběh než motor s vyšším počtem menších válců...."
A jaká je skutečnost ? - Točivý moment nezávisí jen na ploše pístu, ale i na jeho zdvihu který je úměrný velikosti ramene kliky. No a závisí také samozřejmě na počtu válců. Takže čtyřválec má sice menší plochu pístů a nižší zdvih, ale o třetinu víc válců.
Pokud porovnáme třeba čtvercový tříválec se čtvercovým čtyřválcem stejných objemů, tak tříválec má o 21% větší plochu pístů a 10% větší zdvih což dává teoreticky o třetinu větší moment jednoho válce. Ale čtyřválec má o třetinu válců víc takže to v součtu vyjde nastejno.
Nepřesvědčivé je i tvrzení že "...Tříválec má menší teplosměnnou plochu než srovnatelný čtyřválec, což jej sice na jednu stranu dělá efektivnějším, ale na druhou hůře chladitelným…."
Pokud je tříválec efektivnější, tak jej ani tolik chladit nepotřebuju, prostě přirozeně z něj uniká míň tepla
No a slušelo by se i zmínit, že ty torzní kmity tříválců z důvodu prodlev mezi e😜anzními zdvihy platí jen pro čtyřdobé motory. Všechny zmíněné dvoudobé historické tříválce v tomto fungovaly díky dvojnásobnému počtu e😜anzních zdvihů spíše jako čtyřdobý šestiválec.
EDIT: ty zdvihy jsou e x p a n z n í. Fakt bych rád věděl co vedlo programátory k nemožnosti napsat tohle slovo normálně
"....Při stejném středním efektivním tlaku (tedy stejné účinnosti plnění a spalování) závisí točivý moment na vrtání válce (síla je tlak krát plocha). Proto motor s menším počtem větších válců mívá vyšší točivý moment a jeho lepší průběh než motor s vyšším počtem menších válců...."
A jaká je skutečnost ? - Točivý moment nezávisí jen na ploše pístu, ale i na jeho zdvihu který je úměrný velikosti ramene kliky. No a závisí také samozřejmě na počtu válců. Takže čtyřválec má sice menší plochu pístů a nižší zdvih, ale o třetinu víc válců.
Pokud porovnáme třeba čtvercový tříválec se čtvercovým čtyřválcem stejných objemů, tak tříválec má o 21% větší plochu pístů a 10% větší zdvih což dává teoreticky o třetinu větší moment jednoho válce. Ale čtyřválec má o třetinu válců víc takže to v součtu vyjde nastejno.
Nepřesvědčivé je i tvrzení že "...Tříválec má menší teplosměnnou plochu než srovnatelný čtyřválec, což jej sice na jednu stranu dělá efektivnějším, ale na druhou hůře chladitelným…."
Pokud je tříválec efektivnější, tak jej ani tolik chladit nepotřebuju, prostě přirozeně z něj uniká míň tepla
No a slušelo by se i zmínit, že ty torzní kmity tříválců z důvodu prodlev mezi e😜anzními zdvihy platí jen pro čtyřdobé motory. Všechny zmíněné dvoudobé historické tříválce v tomto fungovaly díky dvojnásobnému počtu e😜anzních zdvihů spíše jako čtyřdobý šestiválec.
EDIT: ty zdvihy jsou e x p a n z n í. Fakt bych rád věděl co vedlo programátory k nemožnosti napsat tohle slovo normálně
R3 nevadí na poskakování po městě a okolí.
Ale na závodění to není a youngtimer R3, no nevím.
Auto je už spotřebak na pár let. Někdo ho má na 3 roky, někdo na 8 roku. Většina lidí motor moc neřeší. Startuje spolehlivě, jede, málo žere - ok.
Ale na závodění to není a youngtimer R3, no nevím.
Auto je už spotřebak na pár let. Někdo ho má na 3 roky, někdo na 8 roku. Většina lidí motor moc neřeší. Startuje spolehlivě, jede, málo žere - ok.
@vencelín
1,5 je projevem docela příjemný. Vadí mi ale zvuk. Nejde o motor jako takový. Ale o svody a výfuk. Od středních otáček je motor prostě umečený jako koza.
1,5 je projevem docela příjemný. Vadí mi ale zvuk. Nejde o motor jako takový. Ale o svody a výfuk. Od středních otáček je motor prostě umečený jako koza.
Tři hrnky stačí....na stavění báboviček na pískovišti.
Do auta, které má za něco stát už min. 4 válcový motor.
Do auta, které má za něco stát už min. 4 válcový motor.
Když srovnám atmo 1.2 16V, co jsem měl v Bravu, s těmi současnými 3hrnky, tak to byl pan motor. Tichý, kultivovaný, krásně se točil. Ty dnešní s turbem chrochtají, při nízkých otáčkách to nejede, při vyšších to řve. Většina těch argumentů v článku jsou vykonstruované nesmysly, které autor o pár odstavců dál vyvrací. Jediný plus je možná cena. A že jsou dnes nejprodávanější? Bodeď by ne, když jiný motor nekoupíte. Nechť by čert tu EU vzal...
Naprosto bez problémů stačí ve vozech k tomu určených,. V rodině Arona téměř výhradně určena na cestu 25 km a zpět do práce, jedete to obstojně, spotřeba dobrá
@rohYpnol To potvrzuju. 1,5 TSI je tichý motor na volnoběh a při pomalé defenzivní jízdě. Jakmile tomu člověk šlápne na krk, tak to řve a drčí jako sviň a proti tomu je i 2.0TDI lahodná sonáta. A ve finále i to 2.0TSI 140kw (dnes už 150kW) nemá zrovna lahodný zvuk v zátěži.
Tím netvrdím, že miluju zvuk R4TDI, ale jen to, že neplatí pravidlo, že každý benzín má vždy příjemnější projev než nafta. Nemá. Jen někdy.
Tím netvrdím, že miluju zvuk R4TDI, ale jen to, že neplatí pravidlo, že každý benzín má vždy příjemnější projev než nafta. Nemá. Jen někdy.
Pepa 007 , zkoušel jsem odepsat na tvou reakci a nejde to, nevím proč. K otázce, jasně jsem psal k autům tomu určeným, tím nemyslím velké vozy nebo kdo jezdí výhradně dálnice.
Mám dlouhodobou zkušenost s R3 85kw, R4 96kw a 115kw v Golfu 8. Projev 3 hrnku byl z podstaty konstrukce jiný a i když vibrace a hluk motoru byly dobře odizolovány, tak oba R4 byly kultivovanější a lépe táhly od spodu, také jim méně vadilo hmotnostní zatížení auta. Elán ani výkon R3 nechyběly, jen se musel držet ve vyšších otáčkách, to se kupodivu neprojevilo na hlučnosti ani spotřebě, ta byla dokonce o 0,5l až 1l nižší. Vzal bych si tedy opět R3 místo R4? Kvůli ceně ano, jinak ne. R3 sice nemá v podstatě žádné zásadní nedostatky a ekonomicky a asi i ekologicky dává větší smysl, ale R4 je o chlup příjemnější.
R3 je vždy horší než R4.
A ano, R3 stačí, Stačí do některých vozů. Jenže zatímco R3 jen stačí, tak R4 dokáže být i řidičsky příjemný a kultivovaný.
Na R3 jsou nejhorší naopak právě nízké otáčky a nedostatek točivého momentu ve srovnání s R4. A pak samozřejmě zvuk a kultura chodu.
A ano, R3 stačí, Stačí do některých vozů. Jenže zatímco R3 jen stačí, tak R4 dokáže být i řidičsky příjemný a kultivovaný.
Na R3 jsou nejhorší naopak právě nízké otáčky a nedostatek točivého momentu ve srovnání s R4. A pak samozřejmě zvuk a kultura chodu.
"I tříválce s perfektně vyváženou sestavou klikové hřídele a pístů..."
No, ono žádnému tříválci nelze z principu "perfektně vyvážit sestavu klikového hřídele a pístů". Nevyváženost lze pouze částečně eliminovat a snažit se co nejvíce potlačovat negativní vjemy pramenící z této nevyváženosti.
V takovém článku by mělo být detailněji zmíněno, co všechno obecně způsobuje nevyváženost a proč je maximální snaha motory konstruovat tak, aby byly co nejlépe vyváženy. Nevyváženost má přímý vliv na výkon, spotřebu, životnost, hlučnost a pohodu posádky a je základním požadavkem pro konstrukci jakéhokoliv točivého stroje. Pokud není vibrace primárním požadavkem jako třeba u bouracího kladiva.
Na tříválec je třeba nahlížet jako na kompromis, hlavní důvod - prachy.
No, ono žádnému tříválci nelze z principu "perfektně vyvážit sestavu klikového hřídele a pístů". Nevyváženost lze pouze částečně eliminovat a snažit se co nejvíce potlačovat negativní vjemy pramenící z této nevyváženosti.
V takovém článku by mělo být detailněji zmíněno, co všechno obecně způsobuje nevyváženost a proč je maximální snaha motory konstruovat tak, aby byly co nejlépe vyváženy. Nevyváženost má přímý vliv na výkon, spotřebu, životnost, hlučnost a pohodu posádky a je základním požadavkem pro konstrukci jakéhokoliv točivého stroje. Pokud není vibrace primárním požadavkem jako třeba u bouracího kladiva.
Na tříválec je třeba nahlížet jako na kompromis, hlavní důvod - prachy.
@Milenius "při nízkých otáčkách to nejede, při vyšších to řve"
Haha ty jsi K0K0T!
Ty jsi asi nikdy žádným moderním autem nejel. Neexistuje tříválec co řve, ani Fabia 1,0 TSI ve 217 km/h neřve.
Haha ty jsi K0K0T!
Ty jsi asi nikdy žádným moderním autem nejel. Neexistuje tříválec co řve, ani Fabia 1,0 TSI ve 217 km/h neřve.
Položím otázku jinak - zná někdo R3, který se chová lépe a je lepší jak R4?
(samozřšjmě že myšleno porovnatelný R3 x R4, nikoliv nejhorší R4 vs. nejlepší R3).
(samozřšjmě že myšleno porovnatelný R3 x R4, nikoliv nejhorší R4 vs. nejlepší R3).
A dluzno dodat, ze ten VM trivalec byl vybornej motor, zejmena ten vykonnejsi, s mezichladicem.
Mel jsem postupne dve 33 s timhle motorem, a s obema jsem nejezdil hodne kilometru po cele Evope.
S krasnou spotrebou a bez problemu.
Mel jsem postupne dve 33 s timhle motorem, a s obema jsem nejezdil hodne kilometru po cele Evope.
S krasnou spotrebou a bez problemu.
Mel jsem jich a mam nekolik. Fabie 1, 2, Scala. Bizar je, ze o tom pise Vaculik, ktery sam vydal clanek, 1.2. hromada technickych potizi. 🤭🤭🤭
Vzhladom na sucasu ponuku motorov v nejakom tom B a C segmente treba povedat ze tu zakaznik vlastne ani nema moc na vyber... a coskoro aj ja zrejme skoncim v aute s 3valcom a tiez s tym nic nenarobim... 3 valec je tu dnes uz standard.... ale vzhladom na to ze ja robim aj s mojim 4 valcom turbom ( ktoreho som sa tiez kusok obaval ) cca 6000km rocne ( mam 57 tisic a auto ma o mesiac 9 rokov) tak sa uz ani ziadneho 3 valca nebojim .... tym co ale jazdia 30-40 tisic rocne a chcu spolahlive auto do 20 ci 25litrov dnes uz vobec nezavidim... vyber je mizivy
naštěstí, většina jich začne pracovat už v 1500 otáčkách za minutu😊