Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Registrace elektromobilů v Česku v listopadu 2025: Za Českem zeje obrovská díra

15 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Nejsme konzervativní.
Jsme zakonzervovaní.
roger.cz
@Horký Rom Spíš se většině nechce řešit dobíjení po 2x-3x kratší době, než jak často lidi tankujou, a taky za to dát tolik peněz 😊
Avatar - skejpa
skejpa
@roger.cz To se dá chápat tak u 10-15% populace. Ale minimálně 50% lidí bydlí v baráku, kde se dá nabíjet a denně nejezdí víc než 50km. Takže s podílem BEV 5% jsme zakonzervovaní.
roger.cz
@skejpa Ne každý z těch 50% má garáž nebo stání na pozemku (vesnické domy, řadovky), a tahat kabel přes chodník není moc komfortní. Pak tam je pořád ještě i ten faktor ceny, pokud je v nabídce auto s mhev, phev a ev (PSA auta typu Grandland), je EV většinou nejdražší.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@skejpa Jenomže elektromobilizovat je potřeba hlavně města a tam je ten poměr byty/domy úplně jiný. A ani v relativně nových developerských projektech v garáži nenabijete (a na svém místě už vůbec ne).
šofér
@skejpa tak 95% elektro aut je firemních, takže nabíjet doma je komplikace s přefakturací elektřiny. Navíc by jste si musel nainstalovat walbox či nabíjet celou noc. Prostě samá komplikace, opruz! Kdo pak má mít o to zájem?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@roger.cz Další problém jsou přespříliš levné PHM a přespříliš drahá elektřina (o té na rychlonabíječkách nemluvě).
Tycoon
@Horký Rom

Nemáš pravdu. Podívej se kolem sebe, kolik lidí má elektrokola, kolik lidí platí telefonem a chytrýma hodinkama, kolik lidí používá další moderní výrobky a technologie. A uvidíš, že je jich hodně.

A víš proč? Protože jim to přináší užitek. Až jim začne přinášet užitek elektromobil, budou kupovat elektromobily. Tak jednoduché to je. Mimochodem, teorie užitku pro spotřebitele se učí v prvních hodinách ekonomie.

Lenin, Brežněv, Honecker, Štrougal, Jakeš a další soudruzi zkoušeli obejít tyto základní ekonomické zákonitosti. A nefungovalo to. Nechápu, proč si myslíte, že tentokrát to bude fungovat.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon
Nemáš pravdu, Trofimove. Tak to je jako argumentovat, že protože lidé nosí ponožky, hned budou nosit sandály s ponožkami - logika spotřebitelského „užitku“ někdy pořádně klame 👍
Tycoon
@Horký Rom

Klamete se jen vy sami. Hledáte výmluvy, proč statistiky prodejů elektromobilů nejsou v souladu s vašimi predikcemi.

Hendly postupně přišel s následujícími výmluvami
1 Uvízlá loď s díly pro elektromobily v Suezském průplavu
2 Putinova propaganda proti elektromobilům
3 Odstávka v Gigafactory Berlín
4 Zákazníci čekají na nové modely s delším dojezdem
5 Evropské automobilky málo investovaly
6 Chybí dodatečná cla na čínské elektromobily, která by ochránila evropský autoprůmysl
7 Zákazníci čekají na facelift Tesly Y
8 Zavedená cla na čínské elektromobily zvýšila ceny
9 Evropské automobilky sabotují prodej dostupných elektromobilů

A ty přidáváš další klamnou výmluvu
10 Zákazníci jsou moc konzervativní
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Tycoon Pravdu nemáte Vy. Vzpomeňte si jak začínaly mobily. Byly drahé, drahé bylo i volání a hlavní heslo té doby bylo "Každý debil má mobil" a "Přece nebudu chodit po cestě jak magor s telefonem u ucha". Napřed to koupili ti co to chtěli a ti co na to měli. A dnes to mají skoro všichni. Podobný vývoj je i u elektrických aut. Také to jednou bude mít většina. Jediný rozdíl je v tom, že v tisku většinou nikdo nebojoval proti mobilům, kdežto dnes, kdy uhelné a ropné loby koupilo většinu vydavatelství máme denně desítky lživých článků proti elektromobilům a bohužel dodnes jsou ještě lidé kteří věří novinám a kecám na internetu. Já mám BEV a užitek mi přináší a to opravdu velký.
PowerHouse
Je to dotační tragédie.
BEV jsou dělány pro ty, co mají dotace i na fotovoltaiku.
Dotace v Německu taky u nás prodraží BEV.

A podobnost u nás.
U nás jdeme s dotacemi na rozrození Česka.
Dáme 5% byty, 95% to zaplatí a budeme říkat, že jsme rozrodili Česko.
Výsledek bude u těch 95% opačný.
roger.cz
@PowerHouse Nejlepší je někomu, kdo má dům zadotovat jeho zateplení, FVE a ještě přispět na elektroauto, to je přece ideální svět 😁 To je skupina, které je přece potřeba sociálně pomáhat nejvíc! Lidi v paneláku ať si platí dražší ceny nabíjení, poplatky za stání na nabíječce přes noc když už nabíjení skončilo, modré zóny, pohoda 😁
Eduard Kocvara
To by mě zajímalo kolik z toho jsou ještě skutečně noví majitelé a kolik jenom dealeři jednotlivé značek.
kozakm
@Eduard Kocvara Tesla zadne dealery nema, takze tam je to jasne, to jsou realni majitele