Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Registrace elektromobilů v Česku v listopadu 2025: Za Českem zeje obrovská díra

46 komentářů

Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Tycoon Pravdu nemáte Vy. Vzpomeňte si jak začínaly mobily. Byly drahé, drahé bylo i volání a hlavní heslo té doby bylo "Každý debil má mobil" a "Přece nebudu chodit po cestě jak magor s telefonem u ucha". Napřed to koupili ti co to chtěli a ti co na to měli. A dnes to mají skoro všichni. Podobný vývoj je i u elektrických aut. Také to jednou bude mít většina. Jediný rozdíl je v tom, že v tisku většinou nikdo nebojoval proti mobilům, kdežto dnes, kdy uhelné a ropné loby koupilo většinu vydavatelství máme denně desítky lživých článků proti elektromobilům a bohužel dodnes jsou ještě lidé kteří věří novinám a kecám na internetu. Já mám BEV a užitek mi přináší a to opravdu velký.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Tycoon
Nemáš pravdu, Trofimove. Tak to je jako argumentovat, že protože lidé nosí ponožky, hned budou nosit sandály s ponožkami - logika spotřebitelského „užitku“ někdy pořádně klame 👍
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Nejsme konzervativní.
Jsme zakonzervovaní.
psel
@Tycoon jenže ten užitek je spojen s podstatnými nevýhodami pro nás pro všechny jako smrad, randál a hlavně závislost na dovozu paliv, protože si je neumíme vyrobit sami.
A jsme na tom tak stejně jak ta Čína, která teda navíc pomalé nabíjení ve městech (minimálně v Shenzhenu) neumožňuje, takže všichni jezdí na rychlonabíječky nebo swapují. A světe div se funguje to, protože moc rodinných domků tam fakt nenajdeš 😁.
Když tam jdeš večer po městě, tak tam není smrad ani randál, přestože pár spalováků furt potkáš. Jen je to v jejich podání krapet nebezpečné, protože ta jejich BEV a hlavně elektromopedy žádné umělé zvuky nevydávají a tak tě to naučí velké obezřetnosti při přecházení a díky tomu, že ty mopedy jezdí úplně všude i po chodnících, tak tě to naučí neměnit rychle směr, protože by tě to mohlo stát život.
Jsem rád za to že nám ta zlá EU ty umělé zvyky nařídila, fakt to k něčemu je (a to jsem sám nechápal proč a byl proti tomu). V reálu když to ale vidíš tak to bez umělého zvuku nechceš.
psel
@traveldrive já nikoho netlačím, jen ukazuji co to má za výhody pro nás pro všechny. Copak jsem Tycoonovi psal aby si koupil BEV, že s ním jinak nebudu diskutovat?
Ano, moderní motory jsou lepší, ale ti co mohou si na střeše energii na své ježdění nevyrobí, a to je dělá závislé. Elektromobilita je nezávislost na dovozu paliv, a pak by ten váš Fičák nemusel dělat hluboké sondy do zádele Putina.
A kdyby jsi si přečetl můj předchozí příspěvek z mé osobní zkušenosti, jak to vypadá, když je spousta BEV bezhlučných, tak by ti možná došlo, že to v malých rychlostech bez umělého zvuku nejde. Ale chápu to, že jsi opět v módu postoj a ten ti neberu, jen mě jím prosím nezatěžuj, když už jsem si dál práci a vysvětlil to.
psel
@Barry Lyndon navíc rohlík a košík a to je teprve začátek. Myslím si, že s dostupnou dopravou se to rozjede až ta auta budou jezdit sama, resp malé autobusy bez řidiče, tak jak to VW teď připravuje v tom Hamburku nebo Hannoveru. Pokud to navíc bude BEV, tak to bude znamenat konec veřejné dopravy jak jí známe, protože cenově tomu nemůže nikdo konkurovat.
Tycoon
@Horký Rom

Nemáš pravdu. Podívej se kolem sebe, kolik lidí má elektrokola, kolik lidí platí telefonem a chytrýma hodinkama, kolik lidí používá další moderní výrobky a technologie. A uvidíš, že je jich hodně.

A víš proč? Protože jim to přináší užitek. Až jim začne přinášet užitek elektromobil, budou kupovat elektromobily. Tak jednoduché to je. Mimochodem, teorie užitku pro spotřebitele se učí v prvních hodinách ekonomie.

Lenin, Brežněv, Honecker, Štrougal, Jakeš a další soudruzi zkoušeli obejít tyto základní ekonomické zákonitosti. A nefungovalo to. Nechápu, proč si myslíte, že tentokrát to bude fungovat.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@traveldrive A byly tu snad poslední "desatročía" nějaké elektrické automobily? Jak to, že jste před 30 lety nepoužíval mobil ? Aha, ony vlastně na trhu nebyly! Zeptejte se lidí, co byli v Čině, na smog v čínských městech pře 15 lety, a jak to vypadá dnes. I ti komunisti v Číně věděli, že pokud s tím něco neudělají, tak je lidé jednou vyženou klackami. A nejde o smrad, jde hlavně o zdraví ! Nikdo Vás nenutí kupovat el. auto. My jenom vysvětlujeme výhody a bráníme se útokům a lžím ropného loby. A vysvětlete mi proč v posledním období jsou útoky na nabíjecí stanice, které někdo ničí. Odřezáváme Vám hadice na čerpacích stanicích, my ? Já osobně jsem proti zákazu benzinových aut od roku 2035. Vzpomeňte si co se stalo za posledních 10 let. Covid, vojna na Ukrajině, obrovský posun v kvalitě el. aut. Co bude za 10 let? Může jezdit 90% lidí v el. autech, nebo také budeme chodit pěšky a po ulicích budou jezdit pouze ruské tanky. Tak proč se mám dnes rozčilovat, že někdo napíše co bude za 10 let. "Chceš-li rozesmát pana Boha, řekni mu své plány."
Avatar - skejpa
skejpa
@roger.cz To se dá chápat tak u 10-15% populace. Ale minimálně 50% lidí bydlí v baráku, kde se dá nabíjet a denně nejezdí víc než 50km. Takže s podílem BEV 5% jsme zakonzervovaní.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@kajmik01 Jedna "perlička", jak jsou lidé zblbli z těch keců. Soused si koupil benzinové auto. Na můj dotaz, proč si nekoupil BEV řekl, že všude píší jak jsou el. auta drahá. Tak si raději koupil SUV za .....1,3 mil. Kč.
Avatar - Petr Pinkas
Petr Pinkas
@Tycoon Dobře, když "bojujete", tak bojujte na rovinu a nepoužívejte podpásovky. 1).Dálniční známka zdarma. Nejvíce kilometrů najezdím na dálnici v Polsku (každý rok již 15 let jezdím k moři) a tam jsou dálnice zdarma. Dále platím slovenské dálnice (2x ročně do maďarských termálek). Těch pár km po českých dálnicích ani nestojí za řeč. 2) Levnější parkování v Praze. Naposledy jsem byl autem v Praze před 15 léty. Opravdu si myslíte, že budu jezdit z Karviné do Prahy, abych si tam zaparkoval zdarma? 3). Dotace. Žádná přímá dotace na BEV pro soukromé osoby nikdy v ČR nebyla! Ano dotaci na FVE jsem čerpal. Návratnost investice byla 2,9 roků. (Přešel jsem z ohřevu vody a vytápění z plynu na elektřinu). Klidně bych si pořídil FVE i bez dotace. A teď ta nejhorší správa pro Vás (samozřejmě budete tvrdit, že to není pravda). Dle Mezinárodního měnového fondu bylo v minulém roce vyplaceno na subvencích, přímých finančních podporách a na daňových úlevách při těžbě a zpracování ropy za rok 7 biliónů dolarů. A to vše z naších peněz a zisky šly soukromým firmám. Proto ti ropo a uhlobaroni tak strašně bojují ve svých novinách a na internetu proti BEV. Není pro ně nic horšího něž řidič, který nemusí jezdit na jejich čerpací stanice a akceptovat jejích ceny.
Tycoon
@Horký Rom

Klamete se jen vy sami. Hledáte výmluvy, proč statistiky prodejů elektromobilů nejsou v souladu s vašimi predikcemi.

Hendly postupně přišel s následujícími výmluvami
1 Uvízlá loď s díly pro elektromobily v Suezském průplavu
2 Putinova propaganda proti elektromobilům
3 Odstávka v Gigafactory Berlín
4 Zákazníci čekají na nové modely s delším dojezdem
5 Evropské automobilky málo investovaly
6 Chybí dodatečná cla na čínské elektromobily, která by ochránila evropský autoprůmysl
7 Zákazníci čekají na facelift Tesly Y
8 Zavedená cla na čínské elektromobily zvýšila ceny
9 Evropské automobilky sabotují prodej dostupných elektromobilů

A ty přidáváš další klamnou výmluvu
10 Zákazníci jsou moc konzervativní
PowerHouse
Je to dotační tragédie.
BEV jsou dělány pro ty, co mají dotace i na fotovoltaiku.
Dotace v Německu taky u nás prodraží BEV.

A podobnost u nás.
U nás jdeme s dotacemi na rozrození Česka.
Dáme 5% byty, 95% to zaplatí a budeme říkat, že jsme rozrodili Česko.
Výsledek bude u těch 95% opačný.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@roger.cz JJ. Dotační titul: "Oprav dům po babičce" nelze nemilovat. Lidi bydlící v nájemním 2+kk ze svých daní platí rekonstrukce lidem, co zdědili 8+2 😁
roger.cz
@PowerHouse Nejlepší je někomu, kdo má dům zadotovat jeho zateplení, FVE a ještě přispět na elektroauto, to je přece ideální svět 😁 To je skupina, které je přece potřeba sociálně pomáhat nejvíc! Lidi v paneláku ať si platí dražší ceny nabíjení, poplatky za stání na nabíječce přes noc když už nabíjení skončilo, modré zóny, pohoda 😁
traveldrive
@psel Tie podstatné nevýhody ako smrad tu máš desaťročia, doteraz bol každý ticho, lebo tiež jazdil so smradom. Dnes je vás pár, čo jazdíte na elektrinu, a už sa navážate do ostatných a svoju modlu sa snažíte nasilu tlačiť všetkým - aj keď škodlivé emisie išli rapídne dolu a dnešné motory sa s tými napr. z deväťdesiatok nedajú ani len porovnávať. Hluk áut tiež rapídne klesol a najväčšiu prednosť elektromobilov - tichú prevádzku idete jak retardi zabíjať umelým hlukom. Všetko na hlavu.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@PowerHouse Taky si myslím, že na všechny ty dotace jednou spíš chcípneme 😃
Eduard Kocvara
To by mě zajímalo kolik z toho jsou ještě skutečně noví majitelé a kolik jenom dealeři jednotlivé značek.
psel
@Frfla jo dotace skončily a od té doby prodeje u nás rostou. Lol... Plácáte tu oba jen hlouposti ale jde vám to spolu pěkně.
psel
@WinDiesel klesají akorát prodeje dieslů, ten nick máš špatně, LostDiesel
Tycoon
@Petr Pinkas

Pokud máte z BEV užitek, tak je vše v pořádku. Nikdo vám ten užitek vzít nechce. Naopak je zde tendence vzít užitek lidem, co mají auto se spalovacím motorem. A proti tomu já "bojuju".

Máte speciální výhody jako dálniční známku zdarma, levnější parkování v Praze, nepřímou dotaci skrz fleetové emise CO2 a pokud jste se snažil, možná jste dostal i přímou dotaci na koupi BVE nebo na FVE, kterou jej nabíjíte. Myslíte si, že by to bylo možné, kdyby nám vládli uhlobaroni?
JirkaII
Když jsem byl docela malý kluk, mělo auto (jedno auto) jen pár rodin ve vsi. Dnes tam žije méně lidí, ale v každé rodině je alespoň jedno auto (důchodci), častěji několik aut, se spalovacím motorem. Nebyla nutnost mít auto (jezdila často veřejná doprava, v obci byla sámoška s cenami jako jinde, mnozí měli práci v místě) a než přišla řada v pořadníku, na auto se dlouho šetřilo.
Takto vypadá šetrnost k životnímu prostředí, ne v lobování za BEV!
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@roger.cz Další problém jsou přespříliš levné PHM a přespříliš drahá elektřina (o té na rychlonabíječkách nemluvě).
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@skejpa Jenomže elektromobilizovat je potřeba hlavně města a tam je ten poměr byty/domy úplně jiný. A ani v relativně nových developerských projektech v garáži nenabijete (a na svém místě už vůbec ne).
roger.cz
@skejpa Ne každý z těch 50% má garáž nebo stání na pozemku (vesnické domy, řadovky), a tahat kabel přes chodník není moc komfortní. Pak tam je pořád ještě i ten faktor ceny, pokud je v nabídce auto s mhev, phev a ev (PSA auta typu Grandland), je EV většinou nejdražší.
roger.cz
@Horký Rom Spíš se většině nechce řešit dobíjení po 2x-3x kratší době, než jak často lidi tankujou, a taky za to dát tolik peněz 😊
psel
@Frfla máme to takový nešvar, někteří diskutující mají nenasycené mozkové závity ve kterých se indikují bludné proudy, které v diskuzích na téma BEV produkují naprosto nesmyslné příspěvky 😁.
Co je nenasyceného na trhu s ICE prosímtě ?
A co je přesyceného na trhu s BEV?
psel
@Barry Lyndon jo to je taky možné, ale jsem zvědav jestli nám ty robotaxi ten Musk taky zadarmo vyrobí a nechá nás v tom jezdit. Jen teda v té mlze jako dneska bych v tom fakt jet nechtěl.
Spíš si myslím, že nějaký bus tohohle typu bude pro obec lacinější než připlácet nějaké firmě za ujetý km, když v tom nikdo nejede...
Ale třeba se ten Musk nebo Pichai plácnou přes kapsu a bude to jinak. Apropo to teda není moc jméno do Čech zrovna 😄-
psel
@Eduard Kocvara a který dealer je má na sebe? Prosím link.
To si někdo koupí na sklad BEV protože jsou laciná nebo co? Promiň ale tohle je fakt blábol.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@šofér Ano, to další problém: PHM jdou komplet na firmu (ať se jede, kam se jede), což je dále dramaticky zlevňuje, zatímco domácí nabíjení je pro firmu problém. Přitom je to všechno řešitelné. Povinné elektronické knihy jízd v kombinaci s chytrými sítěmi... Prostě je potřeba zavést přiměřenou špetku "čínského digitálního fašizmu", samozřejmě demokraticky 😊
šofér
@skejpa tak 95% elektro aut je firemních, takže nabíjet doma je komplikace s přefakturací elektřiny. Navíc by jste si musel nainstalovat walbox či nabíjet celou noc. Prostě samá komplikace, opruz! Kdo pak má mít o to zájem?
kozakm
@Eduard Kocvara Tesla zadne dealery nema, takze tam je to jasne, to jsou realni majitele
Avatar - eLzyx
eLzyx
@roger.cz jenže ty vidíš jen to, že některý RD nemá možnost parkování/nabíjení, ale už nevidíš, že někteří z bytovek a paneláků možnost mají. Takže to opravdu bude někde na 50%.
btw - vesnický dům, co nemá možnost parkování je co? To si nedovedu představit. U nás na severu jsou vesnické domy se zahradami, takže i možností zajet autem a nabíjet.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Už to zase klesá u nás i ve světě...
Frfla
Mame tu takovy ekonomicky nesvar. Mame tu presyceny trh s EV a nenasyceny trh s ICE. Co udelame? Dame dotace na EV a zprisnime jeste vice emisni povolenky.
kajmik01
@skejpa úplně nesedí počty, cca 54 procent lidí bydlí v bytě. A spousta lidí v domech bydlí v chudších spíš venkovských oblastech, kde lidi jezdí delší vzdálenosti a nemají FVE a auto mají často taky starší. Takže kolik procent domácností v domech bude mít dostatek peněz a třeba i FVE? Kolem 25%? Takže to je maximální možnost trhu v tomto okamžiku.
Třeba já bydlím taky v domě, ale nemám garáž ani stání na zahradě, nemám ani FVE (špatná dispozice), takže jsem sice nové auto kupoval, ale ne elektrické.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Radovan Pastucha
Na skutečnosti, že prvním sériově vyráběným hybridním automobilem byl Lohner-Porsche, se tím ovšem nic nemění.

A prosím, vyřiď mé srdečné pozdravy krevetám 👍
Frfla
@WinDiesel ...jj chce to dotace. Zase 😉 Proste EV je budoucnost, ale zatim jen dotacni.
Radovan Pastucha
@Horký Rom

Díky Petře! Za tvoj coming out. A nezabudaj, apostol stoji napravo od vchodu. Tesime sa na velkolepy navrat.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Radovan Pastucha
Díky, můj vzácný příteli!
Tvůj oddaný fanoušek, Hamuna 😊
Radovan Pastucha
@Horký Rom
Děkuju, Hamuno, za tvé tradičně přínosné… ehm…
nic
Tvá diskusnî multinickovã epopej byla opravdu výjimečná; tichá dramata, existenciální pohledy skrz fórum, hluboká filozofie multinickovėho trolla.

Petre,si rovnaky fejk ako tvoje prve seriove porsche.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Radovan Pastucha
Drahý příteli, je nesmírná škoda, že jsi s takovou rozhodností vymazal všechna videa ze svého YouTube kanálu. Svět internetu tak přišel o skutečný kulturní poklad. Tvá akvarijní epopej s krevetkami byla opravdu výjimečná; tichá dramata, existenciální pohledy skrz sklo, hluboká filozofie bublajícího filtru.

Smazat to všechno jedním klikem je čin hodný pravého digitálního nihilisty. Doufejme, že krevetky to přežily alespoň psychicky a že se jednou dočkáme velkolepého návratu, třeba v podobě „director’s cut“, remasterované verze nebo alespoň krátkého teaseru. Do té doby nám nezbývá než vzpomínat a s lehkým úsměvem oplakávat ztrátu, kterou YouTube jen tak nepřekoná 🥹
Radovan Pastucha
@Horký Rom

Nemas pravdu Petre, to je ako argumentovat ze
" První sériově vyráběný automobil značky Porsche byl skutečně hybridem"
kajmik01
@Petr Pinkas už v tom co píšete o mobilech je vidět, že každá technologie potřebuje čas a podmínky. První extra drahé mobily, které byly velké a těžké se moc nekupovaly, ale časem zlevnily, technologie pokročila a byly praktičtější a užitečnější než tlačítkové.
Elektromobily jsou dnes dražší (byť už ne tolik), jsou obvykle méně praktické (kratší dojezd, delší doba dobíjení, ideálně mít nabíječku doma/v práci...). Tyhle věci se ale v čase zlepšují, takže zákonitě bude počet elektromobilů stoupat, jen se uvidí jak rychle.
A další věc co pozoruji kolem je, že některé rodiny koupí elektromobil jako druhé menší auto do rodiny (např. pro manželku na popojíždění ve městě), ale hlavní je pořád nějaké velké ICE auto.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@psel Souhlas. Ještě se uvidí, jestli se FSD ekonomicky prosadí spíš jako mikrobusy a nebo jako taxíky (sázím spíš na to druhé, protože to bude tak levné, že se rozmazleným lidem nebude chtít sdílet prostor a cestu s nějakými dalšími random lidmi) 😊
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
@JirkaII Tak jasně, většina žila v módu "sedím doma na prd€li" a to jistě eko, akorát dneska už těžko průchodné 😃. Pokud jde o veřejnou dopravu a místní sámošky, tak ty se samozřejmě zrušily až jako následek změn (nezaměňovat následek a příčinu). 😊