Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ZF vyvinulo novou osmistupňovou automatickou převodovku

Na nedávném vídeňském motorářském kongresu představila německá firma ZF novou osmistupňovou převodovku pro osobní automobily. Počet stupňů však nebyl priorita číslo 1...
Zpět na článek
12. 5. 2007 13:29
neregistrovaný "stydlin z prace (z domova)"
12. 5. 2007 18:50
neregistrovaný "delph"
14. 5. 2007 06:29
neregistrovaný "mates"
13. 5. 2007 09:16
neregistrovaný "nextrom"
13. 5. 2007 09:27
neregistrovaný "nextrom"
13. 5. 2007 19:41
neregistrovaný "stydlin z prace (z domova)"
14. 5. 2007 07:14
neregistrovaný "ma"
13. 5. 2007 11:46
neregistrovaný "petrt"
13. 5. 2007 19:38
neregistrovaný "cuisine at home"
14. 5. 2007 08:20
neregistrovaný "nextrom"
17. 2. 2008 12:58
neregistrovaný "vkvnvovnvvvbvpvlv=vkb=´bůbbklb=b"
Avatar - Pekelná Micinka
12. 5. 2007 10:26
Zahnradfabrik
Proč ne, ovšem zajímala by mě životnost když se tedy ve vyšší rychlosti bude probíhat další řadící cyklus. To znamená o 4 více při dosažení určité rychlosti a zpět. Také by mě zajímalo, zda se "nahustí" nižší stupně do kratšího rozpětí, nebo zda to jen rozdělí "vyšší fázi" 6. stupně na 7. a 8. stupeň.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "stydlin z prace (z domova)"
12. 5. 2007 13:29
Re: Zahnradfabrik
anebo ty stupne se rozpocitaj do vsech a tudiž, vsechny rychlosti budou kratsi a efektivnejsi:) a životnost nevim je to ZF a ty maj dopry převodovky takže pochybuju ze by si dovolili nabidnout BMW a spol nejaky smejd:)
Avatar - Pekelná Micinka
12. 5. 2007 13:39
Re: Zahnradfabrik
A pravda, to mě nenapadlo.. :-| ;-) No já nemyslel šmejd, to ani omylem, jen jestli se třeba životnost nezkrátí plácnu o 5k hodin.
neregistrovaný "delph"
12. 5. 2007 18:50
Re: Zahnradfabrik
říkali že to snese větší výkon při stejné velikost tím bych řek že by to mělo mít i větší životnost při stejným výkonu ne?
Avatar - Pekelná Micinka
12. 5. 2007 19:24
Re: Zahnradfabrik
Přímo to z toho nevyplývá, ale možné to je.
neregistrovaný "mates"
14. 5. 2007 06:29
Re: ZF je ZF
Tak tentokrat se pod tvuj prispevek pdoepisu! ZF je opravdu klasa :yes:
neregistrovaný "nextrom"
13. 5. 2007 09:16
automat elektonicky
Kdyz to pujde takhle dal tak uvidime i 12ti stupnovou prevodovku, mozne je vse, jen ten smysl mi nejak unika. Povesit za motor asi 100kilove monstrum je sice dnes jedno, protoze na nejakem tom kilu (co2) vubec nezalezi pri tech tocivych momentech vozu do kterych se tato monstra montovat maji . Zajimava logika, tam kde by slaby tocivy moment bylo potreba rozlozit, tam se nabizi mene stupnu, ale tam, kde by stacilo mit jen dve rychlosti a sice jen dopredu a dozadu, tak prave tam se vyviji tohle. Je jasne , ze pani inzenyri by nemeli nic na praci, kdyby se nevyvijeli stale nove nesmysly, ktere se pak hezkymi slovy "prodaji" na nic nechapajici masu pseudoautomilovniku, na kterou ocividne plati jen - VIC ZNAMENA LEPSI -

(U 12valce BMW se znamemu rozbila elektronicka automatika, auto asi ca. 10let stare ve velmi dobrem stavu. Oprava by vysla asi kolem Euro 4500 a vice . Auto nakonec prodal za 2500 Euro...)
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "nextrom"
13. 5. 2007 09:27
Re: automat elektonicky
Pri osmi stupnich a napr. 500Nm , hmmm, bude asi potreba jinym zpusobem pridavat plyn. Automatika bude velice precizne reagovat na jakoukoliv zmenu podminek. Neznamena to ale, ze bude neustale radit sem a tam, kdyz bude stacit jen minimalni stoupani, tedy tam , kde by asi nikoho nenapadlo radit z petky na ctyrku, tam zaradi automat podle slabe zmeny polohy plynu ( samozrejme elektronicky rizene) o dva stupne dolu ?? Jestli je tohle potreba, jednomu cloveku, se presunout o par kilometru z jednoho mista na druhe ?? Pravdepodobne v mastodontu o 2,5t. No ja nevim, kdyz to nekdo potrebuje...

Osobne mi to neprijde jako sedmy div sveta, spis jak vyvoj z nudy a nebo nedostatku novych idei. Samozrejme, sedet nekolik hodin za PC a mit v hlave jen ozubena kolecka muze cloveka delat nemocnym ...
neregistrovaný "stydlin z prace (z domova)"
13. 5. 2007 19:41
Re: automat elektonicky
heh male auta pouzivaji Variatory:))) genialni vynalez.... jejich nevyhoda je ze by konstrukcne museli byt trosku slozity aby dokazali poslat vykon na kola u premotorovanych limuzin... 8 stupnu blbost? neni auto ma optimalni toc moment kdy ma nizkou spotrebu a dost sily a proto tolik kvaltu... se svou feldou se taky rozjedes na trojku..... ale musis na to dupnout a zbytecne vse namahas a tudiz mas vetsi emise... dochazi ti to? osum kvaltu benzin setri a tudiz i emise snizuje... a jestli u V8 jsou emise jedno tak proc nezustaly stare V8 OHV s karburatorem dyt ty emise tam jsou stejne jedno ne?
neregistrovaný "ma"
14. 5. 2007 07:14
Re: automat elektonicky
jednoduche vysvetlenie, vies preco maju tatrovky v podstate 16 (8*2) stupnovu prevodovku? lebo maju kratky vyuzitelny rozsah otacok motora a o to ide v limuzinach aby si motor netocil do velkych otacok a hlavne ti co maju na limuzinu tak maju aj dost penazi na takuto prevodovku,
neregistrovaný "petrt"
13. 5. 2007 11:46
20stupnů...
No to bude pecka až budou tak za 10 let min. 20stupnové automaty. To tam místo páček pod volantem pro ruční řazení bude klávesnice jak od mobilu a tlačítko enter. A nebo rovnou přes modrozub z mobilu, pak bude moct řadit ředitel na zadních sedačkách jak bude chtít a jeho řidiče klepne... Nebo při sprintu na semaforeš tam šoupneš mobilem soupeři zpátečku a bude to... No ale ještě bych přidal tak 3 st. na ¨zpátečku. >:D Jinak jsem jel se starou amerikou co měla jen tři stupně a taky to stačilo. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cuisine at home"
13. 5. 2007 19:38
hmm
no jo .. holt to je asi proto aby řidiči osobáku neměli minddrák z toho že v náklaďácích mají převodovky rychlostí o trochu víc ... huž vidím jak automat bude muset 3 x přeřadit abych projel křižovatku :-) ... nevim esi každej pokrok je pokrok ale ať žijou složitý "ku*vítka" a jednoduché osvědčené věci se zapomenou ... na něčem se vydělávat musí ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "nextrom"
14. 5. 2007 08:20
elektronicky
vypadlo pismenko R , takze se omlouvam za hloupy nadpis !

U nakladnich aut dava prave vic prevodu smysl, ale u motoru osobnich aut je tato komplikovanost naprosto prehnana. Konstrukce motoru dovoluje tocit az do 7000ot/min, ale pak si za motor privazu prevodovku, ktera se snazi udrzet otacky stale v nejlepsim prubehu toc.momentu a sice pres 8 stupnu. Tak jedno z toho bych si asi mohl usetrit, bud ten vyslechteny motor a nebo ten automat. Nezapomente, ze jde jen o to, ze vetsinu casu popojizdite nekde v nejake snure a nebo stojite na semaforech . Technicky je to sice pekna hracka, ale smysl to nedava v podstate zadny. Je to jen ukaz toho, co firma dokaze vyrobit - no vsechna cest - jako vystavni kousek do musea, ale pro normalni pouzivani ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "vkvnvovnvvvbvpvlv=vkb=´bůbbklb=b"
17. 2. 2008 12:58
kvbbbhbpn,npb.bnpn,npobbibjkbmbibblbmobm…
>:-[]
Rozbalit vlákno
0