Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Spalovací motory zachráněny? EK chce zrušit zákaz, zas tak moc se ale neradujme

217 komentářů

Avatar - del42sa
del42sa
Co jiného očekávat od zastánců Greendealu než jen další paskvil ....
PowerHouse
@del42sa

Povolili pouze syntetická paliva,
na jejichž výrobu nemáme elektriku.

To již jsou energeticky výhodnější ty BEV.
ryccardo
@PowerHouse Hlavně by mě zajímalo jak zařídí, aby do těch nových aut na syntetická paliva netankovali lidi benzín. Buď to bude fungovat na obojí nebo to půjde předělat.
pjotr
@ryccardo zařídí to jako obvykle : dotace na syntetiku a o 100% vyšší daně na benzin. Politici jásají, státní rozpočet se raduje, jen ti lidi úpí.
topten
@pjotr
no, pravda je, ze zatimco spotrebni dan na benzin je uz pres 20 roku stale stejna, tak vejplaty i duchody sly nahoru skoro 3x, takze prostor na zvednuti spotrebni dane k 30kc/litr tady je
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@pjotr ano
Avatar - kari.laz
kari.laz
@ryccardo skoro si myslim, že to nebude hlavním tématem. Hlavním bude, že to syntetiku umí spalovat, ale na co to bude jezdit v reálu moc řešit nebudou. Vlk se nažere... podobně jako PHEV, které spousta lidí nenabíjí.
Avatar - del42sa
del42sa
@kari.laz ale děláme tu potřebnou dekarbonizaci a snižujeme emise a to přece jde 😁
ryccardo
@kari.laz No tak to se přiznám, že mě nenapadlo, že by to byl až takový ojeb 😁
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@PowerHouse přesně tak
Avatar - Dzinus
Dzinus
@del42sa

Pokud jste čekal na nějaký zásadní odklon od dekarbonizace, pak jste měl nerealistické představy.

Dokonce i někteří politici už pochopili, že přestat vypouštět CO2 do atmosféry je, bez přehánění, životně důležité.

Je to vážně velká změna a je jí třeba udělat rychle a zároveň tu změnu přežít. Přežít znamená adaptovat se a uchopit nové příležitosti. To platí stejně pro lidi, jako pro průmysl. Nikdo si nemyslí, že to bude jednoduché. Je to ale nutné.

Často se argumentuje, že na to nemáme ještě dost dobré technologie. Méně se zdůrazňuje, že s kombinací opatření ze tří hlavních oblastí – energetických
úspor , elektrifikace a čisté výroby energie – můžeme
snížit emise přibližně o 65 %, aniž bychom museli slevit ze
současné životní úrovně a komfortu, dalších zhruba 25 % emisí je možné odstranit technologiemi, které už existují, ale zatím nejsou masově nasazeny (z dobrých důvodů, jsou drahé, není infrastruktura, apod.). Se zbývajícími to bude složité, protože jsou odvětví lidské činnosti k nimž nemáme přímočaré technické řešení (letecká a lodní doprava, vysokoteplotní průmyslové procesy).

Mám pocit, že v tomto duchu se nese i změna pravidel. Z mého pohledu je to přiznání, že dosáhnout 100% úbytku emisí bylo příliš ambiciózní a nereálné, 90% je mnohem dosažitelnější. Viz. výše.

Ty informace si necucám z prstu, ale cituji z Atlasu dekarbonizace ČR, vydaný v srpnu 2025 Fakty o klimatu.

Znovu chci zdůraznit, že dekarbonizace je nutná. Jiný názor samozřejmě respektuji, každý má na něj právo a měl by mít i koule na to ho prezentovat i hájit diskusí. Aspoň se může ukázat, zda třeba nestojí za prd.
Michal Ježek
@Dzinus Řekněme si na rovinu, že nutnost mít BEV je pro významnou část populace velká sleva ze životní úrovně a komfortu.
O nutnosti snížit emise nepochybuji. Jen je otázka, jestli tohle je ta nejefektivnější cesta.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Michal Ježek
BEV je pro významnou část populace velká sleva ze životní úrovně a komfortu 😅😂🤣

TVL 👍
Michal Ježek
@Horký Rom Chápu, že nechápeš.
Avatar - del42sa
del42sa
@Michal Ježek to víš, v Chánově se takové problémy neřeší ...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@del42sa kdysi jsem se bavil s jednou fotomodelkou lokální úrovně. fotil ji nějaký fotograf, který žije v Mexiku. a vona byla posilněná o nový vědomosti tak mi začala nadšeně vyprávět o tom, jak v Mexiku nikdo neřeší, jakým autem přijedeš, že to jde úplně mimo ně.
a já na ni - no když nevíš, co bude k večeři, tak fakt takový podružnosti neřešíš😊
ptr078
@Man Ký Chod sa niekedy pozriet napriklad do monterrey a nebudes placat take hluposti milacku
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ptr078 tak Slovensko se taky dá posuzovat podle AuParku nebo podle cigánských osad u Košic😊 Wikipedie mluví o mexické ekonomice jako o rozvojové. Možná by měli zajet do Monterrey.
ptr078
@Man Ký Ked sa pozeras na svet cez wikipediu, je mi ta uprimne luto
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ptr078 kdybych dostal korunu za každého hornouhra, co mě na auto.cz lituje, už bych měl aspoň dvě koruny. jeden se jmenuje traveldrive, býva v Blave, jezdí Berlingem a lituje mě. druhý dráteničí v UK, jezdí elektrickým kangem a lituje mě taky.
ano, Mexiko je z drtivé části chudá země, a velké turistické oblasti na tom nic nezmění.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Michal Ježek
Óóó, to je úroveň mateřské školy 👍
Michal Ježek
@Horký Rom No to je. Obvykle člověk, co nesouhlasí, umí říct proč. Zkus to. 😉
psel
@Michal Ježek no nic ve zlém, ale on ti to tam jasně napsal. A upřímně, já tomu blábolu taky nerozumím.
Michal Ježek
@psel A nějaký argument, proč to pro nikoho není sleva z komfortu hádám taky nebude.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Michal Ježek protože jestli se bavíme o komfortu, jízda v elektromobilu je tišší. jestli se bavíme o uživatelském komfortu nabíjení, ten je vskutku u elektromobilu také vyšší, nemusíš brát do rukou smradlavou pistoli a čuchat ty smrady na benzínce. jen čas je potřeba trochu delší...
tedy, něco za něco, nic jednoznačného nevidím.
Michal Ježek
@Man Ký To je mi líto, že máte tak špatné zkušenosti.
Já mám auto až nepříjemně tiché a smradlavou pistoli jsem nikdy do ruky nevzal, ani nečuchal žádné smrady.
Za komfort považuji to, že nemusím při delších cestách vůbec nijak řešit auto a při běžném používání nemusím každý týden stát 20-25 minut a čekat na doplnění "paliva".
ryccardo
@Man Ký Aha tak my se dozvíme na motoristickém webu, že benzín smrdí. V tom případě bych ti doporučil tento web opustit a jít prostě jinam 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo ježíš běž si do garáže čuchat k výfuku a nevopruzuj😊 chlap, co řekne, že jeho auto má výkonu víc, než potřebuje mě bude poučovat o lásce k autům😊
ryccardo
@Man Ký já nemluvil o výfuku i když benzínový spaliny mi taky voní, ale ty si psal benzín jako surovina, že smrdí. To může napsat na motoristickým webu jen dement. A sorry že nejezdím jako hovado a 160 koní mi v autě stačí. Kolik tak potřebuje ke štěstí takový tlučhuba jako ty?
Avatar - Man Ký
Man Ký
@ryccardo já jsem psal o smradlavé pistoli. to ty sis vydedukoval, že je s benzínem. ale klidně si to dávej místo parfému. jedna věc je jistá, i kdyby mi smrděl benzín, ty mě vyhazovat nebudeš...
ryccardo
@Man Ký tak si uzivej ty povle smradu benzinu a nazoru lidi, kteri maji auta radi a proto sem lezou. Ne aby tady mleli o tom jak jim auta vlastne vadi a kazdy kdo ma spalovak nedejboze starsi, tak je spatnej. Jestli tu chces byt tak si uzivej kopancu.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Michal Ježek
Na rozdíl od tebe, nejsem placený za trollení. Hare Krišna ❤️
Michal Ježek
@Horký Rom A proto předvádíš ukázkový trolling? 😁
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Horký Rom Fakt?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Horký Rom 👍👍👍
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Michal Ježek

"Řekněme si na rovinu, že nutnost mít BEV je pro významnou část populace velká sleva ze životní úrovně a komfortu."

Tohle asi bude poměrně individuální a pro mě to třeba neplatí. Nepovažuji BEV za svou nutnost, ale jsem rád, že ho mám. S touto zkušeností vím, že jiný typ vozu už nebudu chtít.

Nakonec, jsme dospělí lidé, ne? Tak si každý snad umíme zhodnotit, jak sami můžeme přispět ke snížení emisí, pro začátek svých vlastních, pokud jsme v chápání situace došli dost daleko, abychom si takovou otázku (jak sám mohu přispět) položili.
Michal Ježek
@Dzinus Správně. Proto jsem nepsal, že je to pro všechny významné snížení komfortu.
A ano, jsme dospělí, nepotřebujeme nařízení EU, že si něco nemáme dovolit a ke snížení emisí je spousta různých cest. 😉
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Michal Ježek

Tady s Vámi nesouhlasím. Bez nařízení ze shora by nebylo v autech ani katalyzátorů, proč taky a asi by se i pořád kouřilo v hospodách. Někdy je dobré prosazovat správné věci i když v ně všichni nevěří.
Michal Ježek
@Dzinus A nesouhlasím pro změnu já. Katalyzátory by zavedly tak jako tak. Jen možná o něco později.
A jako nekuřák pokládám zákaz kouření v hospodách za pitomost. Jsem dospělý, umím si najít nekuřáckou restauraci. Důsledek je pouze ten, že chodím pořád do stejných nekuřáckých hospod a jen mi teď kuřáci čoudí na zahrádkách a není vyhnutí. Zatímco tehdy bylo vyhnout se kuřácké restauraci snadné. 😉
topten
@Michal Ježek
premiovky by je mozna zavedly, ale prinejmensim ty nejlevnejsi by setrily
ses naivni
.
ja ty nekuracky hospody hledat nemusim, protoze nekuracky jsou vsechny a kazdopadne to vitam nez resit, jestli nejakyho hulice nebudu obtezovat tim, ze si k jeho cigaru dam biftecek
Michal Ježek
@topten Já je taky hledat nemusel. Věděl jsem, kde jsou. Zato teď se s dětma nedá sedět skoro na žádné zahrádce, protože huliči nesmrdí někde zavření uvnitř, ale všichni sedí venku. Nekuřáckou zahrádku neznám ani jednu. Dřív to nebyl problém.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal Ježek
Zákaz kouření je to nejlepší co se mohlo prosadit. Jen by to chtělo zakázat na vsech veřejných místech. Je to zase jen ničení zdraví vsech okolo jen z vlastní rozmařilosti. Jen ukazuješ, ze bys za par korun a svou lenost zničil vsem okolí jejich zdraví. Omezit a ohrozit vsechny okolo, jen abys ty nemusel udelat jeden krok navíc.
Michal Ježek
@Mikesus Až překonáš svou lenost a přečteš si text pořádně, zjistíš, že jsem nekuřák. Ještě nějaká pitomá poznámka?
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Michal Ježek kdyz je někdo bezohledný a nici vzduch i zdraví vsem okolo, pak ta nařízení potřebujeme. Jinak by tu kazdy používal DDT, azbest a dalsi super veci,protože to přeci ma lepší vlastnosti. Ještě je dobre jako prevence treba covidu savo, to urcite taky piješ, stejne jako se stříkáš tim DDT. Nebo je to jinak a jsi bezohledný jen k ostatním a nicis jim zdraví svym chováním, protože bys mel menší komfort
Michal Ježek
@Mikesus Čím konkrétně prosím ničím ostatním zdraví? Ty bys dobrovolně používal DDT a azbest a piješ savo? Jako fakt? Stojíš si za tím?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Michal Ježek Tady nemá smysl se vůbec snažit s kýmkoli diskutovat. Je tu jen pár extremistů a každý ve svém jediném správném týmu. Nakonec cokoli řekneš jen demagogicky obrátí proti tobě. Je to marný.
Já třeba mám pohled na zákaz kouření v restauracích ještě trochu odlišný. Sám jsem nekuřák a ten smrad nesnáším a přesto jsem byl proti zákazu. Proč? Protože jde o soukromé podnikání. A co mi má kdo kecat do mého podniku? Je snad hospoda veřejná služba daná zákonem a provozovaná státem? Není. A je snad právo na sezení v hospodě zakotveno v ústavě? Takže má být volnost a kdo chce smrad, tak ať má smrdutý doupě a kdo chce nekuřácký podnik pro rodiny s dětmi a nekuřáky, tak ať má nekuřáckou. Jak prosté. Ale politik, fanatik, nebo úředník nechápe. Skáče se od extrému k extrému.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous kupodivu, proti kuřáckým hospodám jsou i tak z 90% kuřáci sami. a zapomněl jsi ještě na obsluhu, která musí pasivně kouřit, i když nechce. zákaz kouření v hospodách je jedna z nejlepších věcí, které EU přinesla.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Man Ký souhlas
Michal Ježek
@Mokrous Když máme úplně identický pohled na kouření v restauracích, proč mi podsouváš něco o ničení zdraví jiným?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Michal Ježek Já? To ti asi přeskočil zrak na nějaký jiný příspěvek. Třeba na někoho z místních demagogů a útočníků na svobody, které si dávám do blokace. třeba Mik-ešus, nebo Opička a další vocasové... 😅
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Michal Ježek Mokrous je takový lidumil, vobčas mu někdo zasekne sekeru do auta, jak moc je v kolektivu oblíbený😊

www.idnes.cz/…bice-zpravy_lati
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Michal Ježek možná
Michal Ježek
@Mokrous Pardon, omlouvám se. Zaměnil jsem nicky. 😉
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Michal Ježek neříkej Mokrousovi nicka! je členem Menzy😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Michal Ježek V pohodě, stane se.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Mokrous aha
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Mikesus teoreticky ano
hrtlik1
@Michal Ježek Doprava + vytápění budov dělá 60% emisí CO2, takže jiná cesta než začít topit čerpadly či dřevem a přejít na elektra jednoduše neexistuje ¯\_(ツ)_/¯
Michal Ježek
@hrtlik1 Tak se to už moc těším na první elektrický Airbus aspoň pro 300 lidí.
hrtlik1
@Michal Ježek Letadla dělají jen 3%. Jinak jste nic nevymyslel, jen se zase snažil vymluvit na něco jiného 🤡
Michal Ježek
@hrtlik1 A osobní auta v EU dělají jen asi 1%, které používáním BEV ani nezmizí. To jste vymyslel vy?
ericn
@Michal Ježek Trefné 😉
Avatar - del42sa
del42sa
@Dzinus no já bych řekl spíše, že nerealistické představy o dekarbonizaci měli a evidentně stále ještě mají úředníci v Bruselu, kteří tyhle nesmysly vymýšlí. Navíc pokud tyhle nápady EU způsobí zhoršení životní úrovně jejích obyvatel, pokud likvidují ekonomiku a průmysl, tak je na čase si položit otázku, zda je taková cesta správná a zda nevýhody nepřevažují nad výhodami. A to se zatím moc neděje, naopak je slepě vnucovaná jediná správná víra v "dekarbonizačního boha" a jediná cesta prostřednictvím nařizované elektromobility.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@del42sa

Souhlasím s Vámi, že v letech budoucích, díky všem událostem, které se dějí a klimatická změna je jednou z nich, bude životní úroveň dost pravděpodobně klesat. Tomu se myslím už vůbec nedá vyhnout, protože jednoduchý a bezpečný svět skončil.

Dekarbonizace je, ať se nám to líbí nebo ne, snahou o investici do budoucna. Je to založené na myšlence, že když nainvestujeme do změny všech odvětví lidské činnosti k odstranění emisí, budou náklady spojené s dopady změn klimatu podstatně sníženy oproti scénáři, kdy se věci nechají plynout volnou rukou trhu a dokonce investice spojené s dekarbonizací nakonec povedou k lepší obchodní bilanci, tedy budou zdrojem budoucích zisků. I o tom se píše v Atlasu dekarbonizace od Fakta o klimatu. Vřele doporučuji. Není to blouznění aktivistů, nýbrž závěr studie Mezinárodního měnového fondu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Dzinus Tak hlavně, že bude klesat životní úroveň jen v EU a ve zbytku světa poroste. Tím se vše samozřejmě vyřeší.
psel
@Mokrous no vidíš a proto zbytek sveta pracuje na dekarbonizaci o 106 a jen my tady sedíme a neděláme nic.
Třeba dneska přišla hlášky z vývoje tepelných čerpadel kde se dostali na výstupu na 270 stupňů což bylo dosud nepředstavitelné.
A kam se chtějí dostat? Na 1300. A proč asi pochopíš sám ne?
A kde že to bylo? V Číně. Uff
Proč ne tady ? Protože se koukáme na dekarbonizaci a i dopravu pohledem minulého století. Ta změna je velká a dotkne se všech a všeho a bude k lepšímu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@psel Však já sám obdivuju i některý čínský automobilky, neboj. A já nemám nic proti skutečné ekologii, ani proti skutečným inovacím. Já jen nedávám tu z𝛑čenou EK, která jen zdaňuje, krade, trestá a buzeruje a zdražuje a dotuje a zdražuje a zdaňuje a dotuje a zdaňuje a 𝛑čuje a zdražuje.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous doporučuju Srbsko, spousta svobody pro takové jedince. berou i menzisty.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Mokrous

Pane, Vy jste defétista. Mluvím o globální recesi a zhoršení životní úrovně a Vy si z toho vezmete, že se budeme mít hůř jen my a ostatní lépe.

Jestli Vás to potěší, tak hůř bude všem. Jen těm, komu se dekarbonizace povede, se ale životní úroveň sníží nejméně.

V tom nejvíce pozitivním scénáři povedené dekarbonizace a dosažení uhlíkové neutrality ve 2050 by to vedlo k oteplení globálně jen o cca 1,7°C, v ČR tedy asi o 3°C a poklesu HDP asi o 2%, což není žádná tragédie.

Ve špatném scénáři se věci nechají volně plynout, v roce 2100 bude globální průměrná teplota vyšší o 3°C, v ČR cca o šest a už v roce 2050 to povede v důsledku k poklesu HDP o 10% s vidinou dalšího prohlubování v druhé půlce století.

Je to naléhavé a velice nutné.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Dzinus Jsem rád, že víš přesně, jak to bude za 75 let. Založ si na to firmu, budeš v balíku. Ale asi se toho nedožiješ.
Každopádně je vtipné, že si nevšiml, že EU jde totálně do pr.ele a za posledních pár let spadla na polovinu původní hodnoty svého podílu na světovém HPD, zatímco ostatní rostou. Čím to bude? Asi tím, že to EK dělá všechno nejlíp, zatímco ti ostatní jsou blbci. Ještě, že EK nejsou defétisti, ale jen vypatlaní nebezpeční psychopati, že?
Avatar - Dzinus
Dzinus
@Mokrous

Já jen tvrdím, že dekarbonizace je životně důležitá a nutná podmínka budoucí životaschopné a prosperující lidské civilizace. Doufám, že i té evropské. A tvrdím, že je to dokonce naléhavý problém, který se šeredně nevyplatí vysedět, nebo dokonce sabotovat. Je naprosto v našem zájmu, aby se dekarbonizace povedla a v tomto duchu bychom měli jednat.

Nevím, zda způsob, jakým se zatím snažíme jí provést je ten nejvíc správný, na to je to příliš komplexní a já na hodnocení nejsem dost kompetentní.

Odmítání ale není řešení. Nadávání na EU či EK je laciné a snadné. Můžeme se totiž opět cítit jako oběť. A oběť je přeci nevinná, vinni jsou ti ostatní. Proto by s tím měli něco dělat hlavně oni. Osvědčený způsob jak si kverulant může racionalizovat odmítání všeho. A přestože je kverulant přesvědčen, že ostatní jsou pitomci, sám s řešením nepřijde.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Dzinus Vzletná slova neobhájí zvrácené kreatury v čele EU a EK.
Já nemám nic proti ekologii a pokroku, ale výsledkem nesmí být ještě větší znečištění celé planety a totální devastace průmyslu a ožebračení evropské populace.
Je hezké si dávat vznešené cíle a pak všichni jako hovada 100x do roka lítat do Dubají a podobných pozlacených pr.delí, každý den převážet miliardy tun všeho sem a tam tisíce kilometrů a vedle toho zdevastovat lokální soběstačnost. Posílat milodary na děti do Afriky a sledovat jak Země bude za pár měsíců živit 10 miliard lidí, co budou všichni chtít auto, 75"OLED TV, bazén a vířivku a lítat do Dubají. Když jsem chodil do zeměpisu, byly nás miliardy 4!!!!
Jsme prostě banda rozežraných mocichtivých kreténů, která se sama zničí. A za vší tou dekarbonizací je jen další a další podvod, aby se napakovala hrstka největších zm.dů. A znovu říkám, nemám nic proti rozumným postupným změnám, které budou WIN-WIN.
Avatar - del42sa
del42sa
@Dzinus abychom se pochopili,já nejsem proti ochraně životního prostředí, ani proti dekarbonizaci, ale nesouhlasím se způsobem jakým to chce dělat EU, a jakým to doteď dělala, protože záměrně nebere v potaz i jiné možnosti než EV, není otevřená jiným technologiím a zbytečně démonizuje ty stávající (ač je tam velký potenciál k dalšímu vývoji) dusí evropský průmysl kvůli ideologii a ve své podstatě jenom tahá lidem peníze z peněženky na dosažení nerealistických cílů. Tohle není cesta k prosperitě, ale cesta do pekel a EU se toho snaží dosáhnout i kdyby to mělo znamenat, že budeme s prominutím žrát trávu ....
psel
@del42sa to přece není pravda, je to technologicky neutrální. Jen nesmíš mít emise a musí to být tak laciné aby se to dalo vyrábět se ziskem.
Pokud ti BEV vadí tak to vymysli jinak.
Jenže problém je ten že se na nic co by bylo bezemisní a dostatečně laciné nepřišlo.
Vodík umřel
Syntetická paliva nejsou bezemisní a na jejich výrobu potřebuješ tolik energie jako bys potřeboval na ujeti několikrát větší cesty s BEV.
Na to aby z ropy udělal palivo pro ICE na 100km jízdy potřebuješ tolik energie kolik BEV potřebuje na ujeti 50km. A samozřejmě tu ropu jaksi navíc. Je to mrháni energie nonplusultra.
Takže něco vymysli místo toho abys tady psal do diskuze co je to za kravinu ten GD.
Avatar - del42sa
del42sa
@psel úplně by stačilo, kdyby namísto nahánění uhlíkové chiméry začala EU dělat věci, které podpoří růst průmyslu, které zajistí levnější energie a růst životní úrovně. Namísto zdražování života svým občanům by měla začít hlavně u sebe omezením přebujelé byrokracie a nesmyslných nařízení.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Dzinus
Dekarbonizace... ano. To je to, co schválíl bába. Rámec. Na tom se shodne snad každý, chceme mít hezčí svět.

Jenže problém stojí úplně jinak. EU přijímá opatření, které ve výsledku k žádné dekarbonizaci nevede a které nesnižuje globální emise, ale reálně znamená pravý opak. To je ten green deal, to je to co dojednal nutela s hubáčkovou a za co byl ursulou pochválen a čím se nutela chlubil.

V jedné větě - EU svojí ideologií prosazuje snižování emisí takovým způsobem, který globální emise zvyšuje.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol ty bláho a publikovals to někde? podle mě jim to doteď nikdo neřekl a dělají to špatně.
Avatar - praptak
praptak
@rohYpnol Rámec je špatně, nemusí se na tom shodnout všichni. To je jako říct, budeme na sebe (rámec) všichni hodní a nic proto neudělat.
Avatar - Dzinus
Dzinus
@rohYpnol

Podle odhadů by globální emise měli ještě pár let růst, cca do roku 2030, kdy budou na vrcholu a pak už jen klesání.

Nevím, podle jakého principu by opatření EU měla vést k opaku. To byste měl vysvětlit.
Avatar - del42sa
del42sa
@Dzinus to je právě ten "vlký sen" EU, že budou emise klesat, ono to totiž klesne těžko, když všechny ostatní země mimo EU staví další uhelné elektrárny a rozšiřují výrobu v těžký průmyslu. Nežijeme v bublině, víme ? Takže tady v Evropě můžeme klidně zakázat dopravu uplně a vrátit se ke koňským povozům a stejně to bude mít efekt nula nula prd .-)
ryccardo
@rohYpnol přesně tak. Jako když dementní vláda Merkelové zavřela Německé jaderné elektrárny čímž emise CO2 Německa zvýšila cca o 15% A fakt, že EU vyžene výrobce mimo EU, kde sice vypouštějí CO2, ale už to není v kolonce EU, takže to nikomu nevadí je jen smutná třešnička na dortu.
psel
@ryccardo to ale není pravda.
Kdyby Putin nezačal válku a energie byla z plynu který tekl z Ruska tak by vše fungovalo jak mělo. Tam soudruzi s NDR udělali chybu, protože si válku a s tím související nárůsty cen energií a změnu energetické politiky nedovedli představit. Sázeli na plyn. Počkej na konec roku a pak si srovnej nove zdroje v Německu a dojde kde těch 6% vypnutých nahnali.
ryccardo
@psel co to je za blábol? Nic by nefungovalo? Plyn není bezemisní energie zatímco jádro je bezemisní. Soudruzi v NDR udělali chybu, že začali zavírat jádro v době kdy všechny normální státy jaderky naopak staví. Sázet na plyn, když si hraju na bez-emisnost a mám jádro je totální nesmysl a naprosto chybné rozhodnutí nekompetentních a nevzdělaných politiků. Energetici na tu devastaci jen smutně koukali.
kajmik01
@Dzinus Bohužel tohle je nesmysl, respektive CO2 v osobních automobilech Evropy tvoří zanedbatelné množství exhalací.
Pokud se Evropa podílí na vypouštění CO2 zhruba 7,5%, a automobilová doprava (včetně nákladní) tvoří cca 28% z tohoto množství. Odhad exhalací osobních automobilů je cca 14% z CO2 exhalací Evropy. Jestli dobře počítám (ze školy jsem už docela dlouho), tak se osobní doprava v Evropě podílí na světových exhalacích CO2 z 1,05%. Takže kompletní zrušení spalovacích motorů v Evropě nebude mít z tohoto pohledu v podstatě žádný účinek. A vzhledem k tomu, že exhalace CO2 v zemích třetího světa rostou, tak se nedosáhne vůbec ničeho.
Pokud bychom brali v úvahu, že kromě CO2 jsou vypouštěny i další škodliviny, které jsou pro lidské zdraví špatné, tak hlavně zrušení naftových motorů je pochopitelně přínosné. Ale tam většinu tvoří nákladní doprava, která se spíš než na železnici stěhuje na kamiony 😞
psel
@kajmik01 je to ale úplně jedno, spalováky už z Evropy nikdo kupovat nebude. Takže výroba dolu, ceny nahoru a pak si to nekoupí ani ti kteří si dnes nic jiného nedovedou představit.
V Německu se dnes žádný jiný náklaďák než na baterky nevyplatí, vláda odpustila mýto a tak se z toho ta dražší elektrika zaplatí. A všichni začali řešit nabíječky v logisticky areálech aby to množství aut mohlo nabíjet při vykládce a rychlonabijeni po cestách. Stejně musí jednou za 4 hodiny zastavit a tak. Ukážou během přestávky nabít ne?
Železnice je průšvih ale tam by ty investice museli být daleko větší než do těch nabíječek a náklaďáků na baterky.
kajmik01
@psel Teď jsem po 8 letech kupoval auto a je to benzínový mildhybrid, tedy v podstatě spalovák.
Elektro je pro mě v současnosti nevhodné: dražší, nemám kde nabíjet kromě veřejných nabíječek a jako jediné auto do rodiny se nehodí na všechny potřebné účely.
Přemýšlel jsem nad klasickým hybridem, ale rozdíl ceny této motorizace by se při současných cenách pohonných hmot nevrátil nikdy. A když má člověk určitý objem peněz, tak si raději zaplatí lepší výbavu za míň, než hybridní motorizaci s horší výbavou za víc.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@psel

Další hnoje od hujera 😁 Když někdo napíše a zdůvodní na faktech, tak tvůj závěr - "je to ale úplně jedno"... 😁 tohle nemá chybu 😁
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@kajmik01 fakt?
pjotr
@Dzinus nevím jestli je dekarbonizace nutná ale určitě vím, že EU dekarbonizaci rozhodně nezajistí. CO2 nezná hranice a EU vypouští něco kolem 6%. Takže pokud nepřestanou Čína 29%, USA 11%, Indie 8% vypouštět CO2, tak EU na tom NIC nezmění. A ty výše zmíněné země nepřestanou, protože pak si nikdo v ani v EU nekoupí nic z produkce těžkého průmyslu např plechové auto.
Tak a toto řekněte všem, že už si nikdo nesmí nekoupit auto aby zajistil dekarbonizaci a jsem zvědavý kolik lidí vám nedá facku, tipnul bych si jen velmi malé procento
psel
@pjotr Čína na tom pracuje, cíl 2050 tuším, máš tam něco dalšího? Za 4 roky odejde oranžový guru z bílého domu a zase se budeme vracet k původním cílům, protože bez BEV i ty automobilky v USA prostě skončí.
traveldrive
@pjotr Ani tá takzvaná dekarbonizácia nič nezaistí, pretože je to holý nezmysel. Vymyslený strašiak.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Dzinus zajímavé
hrtlik1
@del42sa Navrhněte, jak dekarbonizovat osobní dopravu. Nebo se vzmůžete jen na fráze?
Avatar - del42sa
del42sa
@hrtlik1 mno, mohli by začít třeba obřími dopravními loděmi nebo letadly, namísto pranýřování aut jako je Suzuki Swift nebo Jimny kvůli "vysokým emisím" . A hlavně by politici a klimatičtí aktivisté, kteří se tváří že jim jde o ochranu planety, měli přestat používat poloprázdné tryskové letadla jako dopravní prostředek pro cestu na jednání ....

www.idnes.cz/…o-zahranicni_tbr
hrtlik1
@del42sa nebo byste mohl začít víc studovat, kolik emisí způsobuje pozemní doprava a kolik lodní. Auta jsou cca 15%, lodě 3%. Lodě se taky částečně dekarbonizují.
Avatar - del42sa
del42sa
@hrtlik1 tak si to dostuduj a pak mudruj
hrtlik1
@del42sa doslova jsem napsal konkrétní data
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@del42sa opravdu?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Přejmenování elektrocentrály na "prodlužovač dojezdu" je stejné, jako když se po zákazu žárovky přejmenovaly na "tepelné koule se světelnou indikací".
Avatar - mariov8
mariov8
@Stejsn Hlavně nevím, ve kterém paralelním vesmíru je elektrický přenos výkonu v tomto výkonovém pásmu a století účinnější, jednodušší nebo i levnější než mechanický nebo hydromechanický. To je pro osobní automobil s typickým průměrným výkonem pro jízdu cca 5 až 50kW totální overkill s jehož přínosem si nebyly jistí ani na začátku minulého století, když to zkoušeli pánové Lohner s Porschem. Protože ztráty v ozubení u mechanického přenosu výkonu jsou v řádu několika procent a elektrický přenos výkonu je řádově jinde. Proveditelnost mechanické spojky končí u tisíců Nm.
psel
@Stejsn ja si myslím, že tohle splaskne dřív než to začalo, phev v Číně klesají dost, jen BEV rostou. Dojezd je dostatečný proč tahat elektrocentrálu navíc s sebou pořád moc smyslu nedává.
Do PHEV se tam právě počítá i ta elektrocentrála.
Lord Owl
@psel No ono je taky rozdíl, zda ta elektrocentrála jede prakticky furt, nebo se tam jen vozí taková ta pidi-midi na opravdou nouzový dojezd, tj. dojde štáva, odpočívka, parkoviště, nahodit a čekat na procenta....
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Spalovací motory zachráněny? EK jim dává šanci… ale jen jako muzeálním eхponátům ❤️
Michal Ježek
@Horký Rom To máš blbý, že to neklaplo. 😉
Avatar - del42sa
del42sa
@Michal Ježek nech ho být, on žije ve vlastním "trollím" světě ...
Germanec
Budoucnost je elektrická. U osobáků není o čem mudrovat. Rok 2035 je relativně daleko, technicky udělat elektriku s dlouhým dojezdem není problém. Problém je cena. A na té se dá 1O let pracovat. Takže ok. Problém je to u užitkáčů a náklaďáků, tam kde se jezdí dlouhé cesty skoro nosnstop. Tam je potřeba vyvinout a povolit smysluplný diesel plug-in hybrid. Elektriku do města, naftu na dlouhou cestu po dálnici.
Michal Ježek
@Germanec Co bude za desítky let nevím. V dohledné budoucnosti to moc na masové využívání BEV nevypadá. Slušný dojezd mají jen luxusní vozy daleko převyšující milion korun a navíc nabíjecí doby jsou pořád katastrofální. Do roku 2035 se nejspíš poměr prodaných aut změní, ale většina pořád bude se spalovacím motorem.
Germanec
@Michal Ježek cháopu že si to neumíš představit, ale jak píšeš to nebude. Před deseti roky, 2015, byl diesel nejprodávanější pohon, a jeho podíl stoupal. Dnes je z něj v podstatě mrtvola, a dramaticky rostou plug iny a elektriky. Osobně si myslím, že za 5let i u nás bude podoíl elektrik okolo 50%,
Michal Ježek
@Germanec Tak ona by to nebyla mrtvola, kdyby předpisy EU v podstatě prodej dieselů neznemožnily.
Podíl BEV stoupá už delší dobu +- 1% ročně. Pokud EU nevymyslí další restrikce spalovacích motorů, asi není důvod na tom trendu něco měnit.
topten
@Michal Ježek
a co by sis predtavoval?
navrat to doby jedometu pred dieselgate a do doby rakovinometu pred DPF ???
i "prisny" limity euro7 jsou mnohem benevolentnejsi nez limity v USA, JPN i chine
a proto tam osobni dyzly nejezdej
to je jen EU uchylka diky danove zvyhodnovany nafte
.
bev pujdou nahoru, protoze zacinaj okupovat kategorii malejch a levnejch aut
Michal Ježek
@topten Někde prosím píšu o přání návratu dieselů před dpf???
A můžu prosím vidět tu okupaci malejch a levnejch BEV?
topten
@Michal Ježek
uz vyjizdej a pristi rok vyjedou naplno bodlino
EU limity jsou stale hodne benevolentni proti limitum v USA, JPN i chine a to kvuli tomu aby prosly dyzly
poskozuje to celej EU automotive
Michal Ježek
@topten Ty jo, narážky na příjmení jako ze školky. To už zažívám jen v diskusích s příznivci KSČM.
Takže ty auta vidět nemůžu. OK. Tak to se těším, až se z ničeho nic objeví. Snad to zase nebudou vozítka s 40kWh baterkou.
topten
@Michal Ježek
ty diskutujes s komousema bodlino?
na stranickejch schuzich ??
jestli souseda jenom okradete, zavrete do komunistickyho koncentraku nebo rovnou povesite ???
.
s komousema se nediskutuje, to je uplne zbytecny
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
@Michal Ježek
Tak vy opravdu chodíváte do diskusí s příznivci KSČM… pro inspiraci, nebo pro adrenalin? 😂
psel
@Horký Rom LOL
Avatar - praptak
praptak
@Michal Ježek Kdyby to znemožnily předpisy, nemohla by je prodávat žádná automobilka.
Michal Ježek
@praptak Kdyby nebyla Euro7, prodávaly by se dál ve velkém.
topten
@Michal Ježek
blbost
euro7 proti euro6 emise produkovany motorem v podstate neresi
Michal Ježek
@topten Řeší, hodnoty zůstaly stejné, ale jinou metodikou.
topten
@Michal Ježek
ale houby
tolik sledovanej NOx u benzinu ma porad stejnejch 0.060, u naftaku to od prvopocatku sledovani konecne sundali na benzinovej limit, kterej bejval i nekolikrat prisnejsi
kajmik01
@Germanec To že je budoucnost elektrická se shodneme. Ale je otázka v jakém horizontu. Nikdo neví, jak rychle bude klesat cena a jak rychle se objeví vylepšení stávajících technologií. Dojezd se určitě zlepší, o to se nebojím. Ale zatím je největší bolestí dobíjení aut v případě, že někdo nemá dům s vlastním stáním. Tam je třeba rychlodobíjení nebo výměna baterií a to alespoň do 30 minut, ideálně ještě rychleji. Pokud by měla být náhrada 1:1 z ICE na BEV, tak ty miliony aut u nás je třeba nějak rozumně dobít. A to se do 10 let rozhodně nestihne.
A problémem je spíš čím dál starší vozový park u nás i v Evropě. A většinou čím starší auto, tím větší množství CO2. Tohle se rychle nevyřeší. Musely by se zavést obří pokuty nebo paušál za ICE auta, ale je otázka, jestli je to průchodné.
Avatar - praděda7
praděda7
To je jak kdyby se rozhodli, že místo uřezání obou noh, vám uříznou jen jednu...🤢
Tycoon
@praděda7

Když budu parafrázovat dřívější výrok Klause mladšího.

Je to jako slíbit v židovském ghettu, že do transportu půjde jen 90 % obyvatel, ale jen za podmínky, že budou ještě více pracovat a méně jíst.
PowerHouse
Neradujme se,
povolena pouze syntetická paliva.

Tak ta syntetická paliva se u nás vyrábět nebudou, na to nemáme elektřinu.

A co od roku 2030, těch 49g CO2 ???
To již jako budou ta syntetická paliva?
Tycoon
@PowerHouse

Nejen syntetická paliva. Jsou tam i HVO a paliva ze zemědělského odpadu, na které elektřina není potřeba.

Jinak celkově je to paskvil. Ideální je celou směrnici zrušit a Evropskou komisi odvolat a nahradit.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon dřív bych se hádal, ale včera Macinka říkal, že klimatická krize skončila. do Bruselu za sebe poslal nějakýho Slováka. Turkovi už vyměnili páteř a brzo půjde na hrad, všechno se zaplaťpánbůh vysvětlí a osmiválce se budou od roku 26 fasovat.
Tycoon
@Man Ký

Brečením na diskuzních fórech Turka neporazíš.

Co takhle kandidovat za KSČM nebo Piráty a postavit se mu v televizní debatě? Třeba bys přesvědčil lidi o tom, že Turkova vize svobody a volného trhu je zlo a dobro zajistíme jedině zavedením emisních povolenek pro domácnosti a direktivou, jestli mají mít pračky v roce 2037 horní nebo boční plnění.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon von se porazil sám. je mi líto, žes naletěl těm kašparům a hodil jsi jim hlas, naslibovali ti nesplnitelné a teď to vidíš v přímém přenosu. žádný GD se nikdy nezruší. to jenom truhlíci šli a hodili hlásek😊 Turkova vize je to, co mu řekne Chlad a Klaus.
furt omíláš dokola ty samý nesmysly, nikdo ti nezakazuje jestli má auto dvoje nebo čtvery dveře /to je ekvivalent toho plnění pračky/, zakazuje ti, že ta pračka nemůže jet na uhlí nebo na elektřinu z uhlí vyrobenou.
za komouše kandidoval tvůj fotr s tvojí matkou sem slyšel. ale já jsem svobodomyslný a nevadí mi to.
Tycoon
@Man Ký

Od voleb skoro v každém druhém příspěvku spamuješ něco o Turkovi. Takže ti asi pořádně leží v žaludku jeho volební výsledek.

Vláda hned na prvním zasedání odmítla emisní povolenky pro domácnosti. I kdyby už nebylo nic dalšího, tak jsem spokojen, jak bylo naloženo s mým hlasem.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon my jsme ve společenství zvané Evropská Unie a protože drtivá většina hlasů je pro, je nám to houby platné. takže takové prázdné gesta. Babiš si svoje chlebodárce nerozháže😊
Turek jestli mi leží v žaludku? stejně jako větší polovině národa. volební výsledek? sedm procent hlasů plus vydírací potenciál? naštěstí je to něco jako Věci veřejné, za 4 roky bude po nich... do té doby můžou ještě prosazovat zájmy těch, co si je platí...
Tycoon
@Man Ký

V roce 2015 "drtivá většina EU" schválila povinné migrační kvóty. Česká vláda je tehdy odmítla a žádného migranta nepřijala.

Evropská komise nás pak zažalovala u Soudního dvora Evropské unie, několik let se to táhlo a nakonec padl v roce 2020 rozsudek, že prý jsme porušili unijní právo. Ale žádný trest za to nebyl.

S emisními povolenkami pro domácnosti můžeme postupovat stejně. Navíc nám hraje do karet, že to sama EU odložila až na rok 2028. Než by se došlo k nějaké rozsudku v roce 2033, to už v Evropské komisi bude sedět někdo normální.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon dneska byl na ČT24 Rusnok, doporučuju si pustit ze záznamu, abys pochopil, jak růžový brejle máš nasazený.

ct24.ceskatelevize.cz/…je-rusnok-368412
traveldrive
@Tycoon "Co takhle kandidovat za KSČM nebo Piráty a postavit se mu v televizní debatě?" To chceš od opičky sakra veľa. Nezvláda ani argumentáciu v tunajších debatách...
Tycoon
@traveldrive

To sice ne, ale je na něm aspoň vidět snaha naučit se argumentovat. Za pár let by možná mohl vymyslet i vlastní teze, ne jen papouškovat to, co slyšel v televizi od Hřiba, Konečné nebo Rusnoka.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon tak od chlapce ze vsi, kterému imponuje macho Turek a tragikomicky se ho zastává /tvrdíc, že Turek má vizi svobodného trhu, kterou nechci vidět😊 to je opravdu k popukání
vlastní teze typu "kombajn hlučnější AMG" a "počet rychlostí u převodovky nehraje roli ve spotřebě" a "chci svobodný trh a prodávejte manuální převodovky, protože je chci taky"?
představa, že budeme brát dotace a odmítat plnit úkoly, které plní ostatní státy, které se na ty dotace skládají je nejen naivní, ale taky neuvěřitelně VYCHCANÁ...
Tycoon
@Man Ký

Truhlíku, nikdy jsem Turka nezastával. Vždyť jsem tady psal, že si myslím, že na ministerskou funkci nemá. Teď se jen škodolibě usmívám, jak ti leze krkem a v každém druhém příspěvku o něm spamuješ.

Já jsem pro to, aby nebyly ani povolenky, ani dotace. Zrušme tu byrokraticko-přerozdělovací mašinérii. Nevidím důvod, proč by Belgičan měl platit rozhlednu v Dolní Lhotě, stejně jako nevidím důvod, proč by Španěl měl diktovat, jak máme vyrábět elektřinu a v čem máme jezdit.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon dvacet let brát plnejma hrstma a pak říct, mě už to nebaví, chci se rozvést! tomu se říká sebereflexe. no jo, dyť to můžeme všechno vrátit na začátek, ne?
Celkové příjmy: 2,16 bilionu Kč (včetně NGEU).
Celkové odvody: 936,6 mld. Kč.
Čisté saldo: 1,22 bilionu Kč (příjmy - odvody).
...ale za všechno byly rozhledny, ne? zajeď do Srbska, tam mají opravdovou svobodu, nikdo jim nediktuje, vlastně ani nevím, proč už rok v kuse demonstrujou...
Tycoon
@Man Ký

Nikdo neříká, že máme vystoupit z EU. Jen nedělat nesmysly, které vymýšlí bruselští politici a úředníci.

Je prostě nesmysl dotovat z peněz belgických či dánských daňových poplatníků rozhledny v údolích nebo třeba autobusový terminál v Heřmanově Městci, na který nejezdí autobusy. Stejně jako je nesmysl přerozdělovat do ČR migranty z Německa nebo zakazovat nám auta se spalovacím motorem.

Když v Bruselu schválí směrnici, že máš skočit z Nuselského mostu, tak skočíš?

www.idnes.cz/…bice-zpravy_lati
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon to je stejný jak když někdo říká, že nebudeme pomáhat Ukrajině, protože tam jeden šmejd měl doma zlatej hajzl...

www.idnes.cz/…2_zahranicni_dtt

tohle je mimo EU, tam dělají všechno správně, nekradou😊
protože MY mizerně utrácíme peníze z EU, tak za to může EU?
Lubo
"Další úroveň nejistoty a administrativní zátěže místo skutečné podpory."

Pekné zhrnutie od Sdružení automobilového průmyslu
psel
@Lubo žádná nejistota není, všem je jasný co se děje, spalováky končí protože jsou zbytečně energeticky náročné, výrobně složité, drahé a dělají smrad a randál. Je tu BEV co běžně potřebuje třetinu energie na ujetý kilometr a navíc ji lze vyrobit na střeše domu nebo fabriky a pokrýt tak velkou část energetické potřeby.

Protože je to výrobně jednoduché tak na to není potřeba tolik lidi a Číňani vesele likvidují marže protože nic jiného neumí tak musí výrobci integrovat daleko více výroby u sebe aby nemuseli platit marže subdodavatele. Takže subdodavatele automotive jsou na tom blbě a bude ještě hůř.

Je jasný že se jim to nelíbí ale jediná cesta je jasná, dneska ve VW začali v Salzgitteru se články, pohony a elektroniku už si v kasselu dělají dlouho a baterie sestavují na spoustě míst. A výsledky mají s podílem na trhu jako nikdy předtím.

Spalovak je prostě mrtev ať žije BEV.
St.
Typickým modelem je tedy Nissan Qashqai (prostě Kaškaj). 1,3 litrový přímovstřikový turbomotor. Kombinovaná spotřeba 4.7 litrů. Proč nebude třeba moci jezdit Suzuki Swift se stejnou, ne-li nižší spotřebou?
Myslím, že větší vliv má velikost, síla, rychlost, aerodynamika, než jestli je to sériový hybrid či PHEV. Vůbec: PHEV je největší podvod v měření spotřeby.
Germanec
@St. Nemusíš všude vidět podvody. Prostě se technologie vyvíjí rychleji než měřící cykly. A u phevu to je pak málo věrohodné. Ale kdyby to byl chtěný podvod tak to nikdo neřeší. Jelikož je to technický nedostatek, tak od nového roku mají plug-iny jiný způsob měření který víc zohledňuje jízdu na spalovák. Což problém trochu řeší.
Othello
@Germanec
změnit měřicí cyklus je mnohem jednodušší než vyvíjet technologii. To jen ti darmožrouti v Bruselu spí.
topten
@Othello
moderni PHEV prisly z japonska davno pred tim, nez o nich EU zacala vubec premejslet, protoze jela na danove zvyhodnovanejch dyzlech,coz trva stale
je to jako fetak, kterej se fetu vzdat nemuze
Lord Owl
@topten diesel je ekonomická komodita. Potřebuje to zemědělství, transport do obchodů a služby... Jak se navýší zdanění dieselu (už teď nesmyslně oproti benzinu, který se musí přitom dál rafinovat), jde inflace nahoru.... Plná "ekonomická" elektro-náhrada tak za 20-30 let.... Pobouchanci v EU, to chtějí mít už za 5let, protože rádi čmrkají do papíru...
Ondřej Hec
No jen by mi zajímalo, jak se můžou prodávat elektromobily. Copak maji nulové emise CO2? Při energetickém mixu ČR a nabíjení ze sítě jistě ne. Ne každý nabíjí ze sveho solaru. Určitě ne pres zimu.
psel
@Ondřej Hec no ono jde o to že BEV i s tímto mixem předjedou ICE po pár kilometrech od pořízení, o době života auta se ani nebavím.
Navíc se podívej na to co všechno výrobci dělají aby snížili emise při výrobě, třeba odstranění sušeni při výrobě elektrod. Suché nanášení snižuje dramaticky emise při výrobě.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Ondřej Hec ano?
Arese
Zelenorudí šašci počmáraní! 🤮👎
psel
@Arese zvracející šašek jsi sám.
traveldrive
@psel Zrkadlo, dobrý muž, zrkadlo...!
sarusian
porovnal by som to s hlaskou "Vyhodili ho dverami, vratil sa oknom" - proste cielom je zdrazit spalovaky tak, aby boli nepredajne a tym padom zlikvidovat ich - pozitivom je, ze dokial to zacne platit, zmeni sa EU parlament a aj von Lajno s ekoteroristami uz tam tiez nebude...
panenka skákavá
@sarusian Ursula Gertrud von der Leyen 🥰😘
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@panenka skákavá 👍👍👍
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@sarusian súhlas
Michal Ježek
PHEV se dají akceptovat. Sice je tam zbytečná baterie a zbytečný další motor, ale jezdit se s tím pohodlně dá. A do roku 2035 je ještě hodně daleko. Z těch 90% bude nakonec mnohem menší číslo. Jen se to nemůže udělat hned, aby to nevypadalo jako debakl původních plánovačů.
topten
EU nema skoro zadnou vlastni ropu a skoro vse dovazi (odhadem 2.5mld barelu rocne) narozdil treba od USA, ktery jsou nejvetsim svetovym tezarem a jeste vyvazeji.
.
je jen logicky, ze normalni clovek nechce byt denne zavislej na prisunu ropy z mnohdy pochybnejch zemi jako jsou teroristi z rossii nebo rucnikari z arabie
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
Přesně. Progresivisticky uvědomnělý euroovčan chce být závislý na čínských OZE, čínských baterkách a na tom, jestli zrovna vyjde slunce a zafouká vítr. To je ta pravá stabilita a nezávislost, viď, hujer 😁
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol uvědomnělý a zapoměl😊 nějak se ti to plete slávku😊
Tycoon
@topten

EU nemá skoro žádný vlastní výrobní řetězec baterií a skoro vše dováží, narozdíl třeba od Číny, která je největším světovým výrobcem a vyváží.

Je jen logické, že normální člověk nechce být denně závislý na přísunu baterek a materiálů pro jejich výrobu z mnohdy pochybných zemí jako je třeba právě ta Čína.
topten
@Tycoon
kdyz prijdes o baterky tak dalsich 10 roku jezdis na ty stavajici a mas 10 roku na to, abys neco vymyslel
kdyz prijdes o ropu, tak do mesice koncis a nevymyslis nic
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
Jenže o ropu nikdo nepřijde ty hujere 😁
Tycoon
@topten

Takže my už nebudeme průběžně obnovovat vozový park? Opravdu plánujete udělat z EU Kubu? To pak jo.
Germanec
Je třeba si přiznat první fakt. My v čechách tu vesele ignorujeme to že existuje nějaké globální oteplování, které ohrožuje existenci všeho a je třeba s tím něco dělat. Včera dokonce zastupující ministr životního prostředí, který k tomu nemá vůbec žádnou kvalifikaci prohlásil že klimakrize skončila. Já venku vidím dva stupně nad nulou později v týdnu 6, půlce prosince.
Na západě a v eu toto neignorují a snaží se do toho nějak napasovat automobilový průmysl. jak je otázka. To je druhý fakt. Z toho vyplývá, že nějaký zásadní ústup od elektromobilů se konat nebude, a že my v čechách tu nikdy nepochopíme proč. Protože naši populisti nám nikdy nebudou předkládat problémy k řešení. jen silné řeči jak venku to řídí diletanti a rozhazovat peníze na dluh abychom je znovu zvolily. A my to pokorně uděláme.
topten
@Germanec
snad se micinka pochlapi a vyrazi na hory vysvetlit konec klimakrize vlekarum, kteri jsou v pulce prosince stale bez snehu a vypada to, ze se na sjezdovky pujdou past, protoze snezeni, nebo aspon mraz, je stale v nedohlednu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Germanec
Já třeba globální oteplování v ČR vítám. Potřeboval bych ještě tak +10 st. C v zimě a budu spokojený, když ČR bude v subtropickém pásu 😁 😁 😁
traveldrive
@Germanec Ako keby elektromobily niečo riešili... Globálne otepľovanie tými nezmyslami, ktoré nám Brusel za každú cenu tlačí, nie že nevyriešiš, ale ani neovplyvníš. O ekológiu ani v najmenšom nejde. Lenže to by progresivistickí slniečkári najprv nesmeli byť hluchí a slepí, aby to začali chápať.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Germanec zajímavé
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Evropa se zničí sama. Rusko k tomu nepotřebuje. 😖😖😖😖
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Pepa_007
Je to tak. Nejsilnější zbraní Ruska je EU a především Evropská komise.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co to je za režim, kde musíme neustále aktivně bojovat proti návrhům, které nám předkládá tento režim? Dříve se tomu říkala diktatura nebo otrokářství nebo feudalismus. Dnes se tomu říká EU.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@rohYpnol naštěstí máme opravdu sečtělého ministra, i když ještě nevíme čeho.

x.com/ostravanda_/status/2000847862591308259

nevím, jestli má bájná lhavost nějaké limity, zdá se, že ne😊
topten
@Man Ký
... ja mam stovky, nebo spis tisi, mnoho mnoho tisic spis mnoho desitek tisc knih ...
aneb jak prejit od stovek k desitkam tisicu behem jedny pulvety 🤣🤣🤣
vetsina tech co mu to hodila naprecetla ani povinnou cetbu
Avatar - Man Ký
Man Ký
@topten možná jsou v místnosti a možná jsou v garáži, já když se zajímám o příčiny druhé světové války tak si podrobně nastuduji geopolitickou situaci v 19. století😊
Remarqua jsem četl ve 13 a Vojnu a mír ve čtyřech😊
chodil jsem do školy, ale už nevím, která to byla, pro mě ty tituly nic neznamenají, jestli byla placená? víte, já na to mám lidi, takže ani nevím😊
topten
@Man Ký
to z nej uplne strika jak je sectelej
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
@Man Ký Lipánek už není ministrem.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Pepa_007 je to trochu vopruz, zkopírovat ten link místo toho jen na něj kliknout, ale kdyby se ti to povedlo, zjistil bys, že pr.d.e.l má celý národ jako obvykle z Turka😊
Frfla
Paskvil nahradili jiným paskvilem. Zrušit veškerý zákazy a omezení. Zrušit dotace a nechat dýchat svobodný trh.
Robert Hlavatý
Tak dle mého názoru, je to jen začátek. S posilováním pravice v evropských zemích, se začnou měnit jejich vlády pravicově národním směrem, což bude v střednědobé perspektivě znamenat i změny v poměru sil Evr. Parlamentu a i EK (při dalších volbách). Bude tedy ještě dost příležitostí, daný zákaz dál rozvolňovat do přijatelné podoby... Já jsem tedy v klidu a optimista. Dle mého na dalších několik desetiletí budou ICE tvořit převážnou část prodejů, bez ohledu na stupeň jejich elektrifikace nebo druhu paliva....
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Robert Hlavatý možná
ryccardo
Tenhle návrh je paskvil a blábol. Buď odložit 5-10 let nebo zásadně změnit pravidla. Tohle s čím přišli je výsměch.
Avatar - del42sa
del42sa
@ryccardo však pokud se to nesmete ze stolu teď kompletně , tak s tímhle návrhem to budou nejpozději za dva - tři roky revidovat jako ten původní plán, protože se opět ukáže , že je to nesmysl
traveldrive
@ryccardo @del42sa
Plný súhlas s obidvomi. Je to len fraška. Zdravý rozum stále nevyhral.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
Nad mozkem poslušnost a nad rozumem víra,
a správná příslušnost je víc, než v botě díra,
benzín jsme zapřeli a syn udává tátu,
někdo se odstřelí a jinejm zlámem hnátu!

Brusel nás hnal a šli jsme jako ovce,
každý z nás znal, že zvěř se stane z lovce,
každý však šel a na chytrost měl štempl,
náš cíl se skvěl, jsi proti, tak jsi lempl!
topten
@Horký Hrom
srovnavat komunistickej teror z moskvy o kterym zpiva Karel, s bruselem, muze jen vypatlanec
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@topten
Áda v roce 1929, 1939, 1945
EU v roce 2025, 2035, 2045...

Pochopil, hujere? 😁
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@rohYpnol Přesně tak. Vždy se najdou takoví, co se budování nové společnosti brání a je potřeba se s nimi vypořádat. A po pár letech se nový systém vypořádá i s nadšenými budovateli. Zdanění každého ujetého km elektromobilem je začátek 👍👍👍 Navrhuji povolenky na cestu k lékaři, povolenky na cestu na nákup, povolenky na cestu za rodinou a pak speciální povolenky na 100 km volné jízdy, ale těch se bude vydávat minimum👍👍👍
kajmik01
Protože by odpověď dole zapadla, tak pro nadšence horující za zrušení spalovacích motorů v Evropě kvůli záchraně planety asi tolik.
CO2 v osobních automobilech Evropy tvoří zanedbatelné množství exhalací.Evropa se podílí na vypouštění CO2 zhruba 7,5%, a z toho odhad exhalací osobních automobilů je cca 14% z CO2 exhalací Evropy. Jestli dobře počítám (ze školy jsem už docela dlouho), tak se osobní doprava v Evropě podílí na světových exhalacích CO2 z 1,05%. Takže kompletní zrušení spalovacích motorů v Evropě nebude mít z tohoto pohledu v podstatě žádný účinek. A vzhledem k tomu, že exhalace CO2 v zemích třetího světa rostou, tak se nedosáhne vůbec ničeho.
Pokud bychom brali v úvahu, že kromě CO2 jsou vypouštěny i další škodliviny, které jsou pro lidské zdraví špatné, tak hlavně zrušení naftových motorů je pochopitelně přínosné. Ale tam většinu tvoří nákladní doprava, která se spíš než na železnici stěhuje na kamiony 😞
Ale když se podívám jak mi doručí balíček do boxu, kde je tuna papíru a spousta polystyrenu nebo plastů, okurka hadovka zabalená každá samostatně do igelitu, zboží převážené přes celou planetu, tak máme podstatně horší ekologické problémy než 1% CO2. Stejně tak, když se třeba Svédsko blíží CO2 neutralitě díky tomu, že doma přestalo vyrábět spoustu věcí (třeba cement) a vozí je z ciziny, kde továrny nemají takové CO2 standardy, tak je to pro planetu horší (výroba v méně ekologických provozech + doprava), ale lidé jásají, jak je super být CO2 neutrální a zachránit planetu 😞
topten
@kajmik01
EU ma 5.5% svetovy populace takze jsme cca 40% nad prumerem
kajmik01
@topten To ovšem nic nemění na tom, že prostě naše exhalace z celoplanetárního pohledu nestojí za řeč. A je třeba si uvědomit, že vyspělé země Evropy a Ameriky patří mezi 10% nejbohatších, proto měly pochopitelně i větší znečištění na osobu. Problém je ale dnes třetí svět, který se chce mít stejně dobře jako my, ale díky menšímu objemu peněz je to jen na úkor toho, že prostě budou spalovat fosilní paliva a budou mít méně ekologicky řešené továrny. Takže když by Evropa snížila v potu tváře svoje exhalace na polovinu z 7,5% třeba na 3,75% (což je dle mě utopie) do roku 2050, tak mezitím vyrostou světové třeba o 10%.
A to se bavíme o jedné látce. Přitom tady máme spoustu chemikálií, mikroplasty, šílenou transportní dopravu přes půl zeměkoule, obří turismus...
Naše činnost narušuje ekologii tisíci způsoby, ale třeba u oteplování si člověk není jistý, jestli je za tím pouze naše činnost, nebo i současně cykly slunce a planety, protože byly větší vedra i doby ledové. Známe přesný mechanismus vzniku? Spíš si myslím, že můžeme za výkyvy počasí, tedy sucho, povodně, vichřice. Prostě odlesňování, zarovnání koryt řek, zhutnění půdy, umělé vysušování, spotřeba podzemní vody... Ale to je spíš na jiný web.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@kajmik01 👍
Avatar - Man Ký
Man Ký
@kajmik01 no a protože setrvačnost je opravdu velká, měl bys spíš řešit to, co to způsobilo, a že průmyslovou revoluci máme na bedrech my, jakožto stará Evropa, a s ní spojené znečištění ovzduší...
Arese
@kajmik01 Velmi výstižně shrnuto! 😊
traveldrive
@kajmik01
Výborné zhrnutie. 👍👍👍
Škoda, že takto triezvo a rozumne uvažuje málokto.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@kajmik01

Tohle "určitě" je přesně proruská trollí propaganda 😁 😁 😁 😁
Avatar - lordlord
lordlord
drahé neutrální palivo, nezrušené zpřísňující se pokuty za CO2, které ještě víc zdraží auta
Arese
V podstatě se jedná pouze o kosmetickou úpravu, která pro automobilky ani pro jejich zákazníky v praxi neřeší vůbec nic. Do roku 2035 ještě tento absurdní zákaz spalovacích vozů určitě projde mnohem zásadnější revizí!
traveldrive
@Arese Treba ho zrušiť, nie revidovať.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, tak jeste aby snizili tu formulaci nejen na plug-in hybridy, ale stacil proste hybrid.
Za rozumny pokrok povazuji to synteticke palivo.
To je dobry smer.
traveldrive
@Ja Prvni 123 Syntetické palivo je nezmysel. Nič nerieši, výroba je vysoko energeticky náročná a nebudeš ho chcieť platiť.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdyby EU zrušila stěhování tisíců úředníků, politiků, lobbystů z Bruselu do Štrasburku každý měsíc, tak dojde k většímu snížení emisí než celá elektromobilita v osobní automobilové dopravě 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
@rohYpnol Praktický a logický rozhodnutí od těch kriplů nečekej. Ti příkladem nepůjdou nikdy. Ani ve spotřebě, ani v emisích, ani v luxusu, ani v obraně. Hezky z teplýho místečka tě radši pošlou do zákopů "ekologicky" bojovat s Rusem, ale sami tam nepůjdou nikdy!
Tohle platí už tisíce let a nikdo to nechce vidět a tak vždy miliony doplácí na pár stovek kriplů tam nahoře a ještě jim tleskají, místo toho, aby je nakopali do řití.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Mokrous tak to bylo ale odjakživa, nebo Winston Churchill bojoval v první linii?
Tycoon
@Man Ký

Doporučuju nejdříve si něco nastudovat, než o tom začneš psát. Když chceš psát o Churchillovi, co takhle si přečíst jeho životopis?

Churchill mnohokrát bojoval v první linii a i díky tomu se z něj později stal respektovaný vojevůdce a osobnost dějin. A nejen to.

Během první světové války se Churchill dobrovolně vrátil do armády a jako důstojník velel jednotce bránící frontu v době německé ofenzívy, přestože už měl za sebou několik ministerských funkci včetně ministra námořnictva a přestože byl v té době členem parlamentu. Dovedeš si představit, že třeba Lipavský zítra odjede na frontu do Pokrovsku a bude tam bojovat?
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Tycoon 👍
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon no tyvole každej generál byl jednou vojcl, nikdo se nestal generálem hned😊 mluvím o tom, jestli za druhé světové Churchill bojoval zároveň na frontě a zároveň tomu velel😊 to možná tak ve středověku šel král do pole, ale to bylo naposled😊
a když tomu velel za té první světové, tak určitě nebyl v první linii...

tohle jsem vygoogloval, moc mu to v tý první světový nešlo, a zdá se, že ani moc nebojoval😊

www.idnes.cz/…2_zahranicni_fer
Tycoon
@Man Ký

Ještě jednou a podrobněji.

V roce 1914 a 1915 Chruchill jako Lord Admirality, čili ministr válečného námořnictva, velel z titulu své politické funkce.

Poté však rezignoval na ministerský post, přičemž si ponechal post poslance parlamentu, a přihlásil se zpět do vojenské služby. Dostal hodnost odpovídající jeho předchozí vojenské službě, Lieutenant colonel, bylo mu přiděleno velení praporu 6th Royal Scots Fusiliers a tomu velel několik měsíců na frontě, kde bránil cizí zemi (konkrétně Belgii u vesnice Ploegsteert).

Lipavského jsem dával jen jako příklad, jelikož byl také ministrem, jelikož je nyní také poslancem, jelikož je v tom samém věku (o 2 roky mladší) a jelikož chce bránit cizí zemi proti agresorovi. Ale na rozdíl od Churchilla jen v televizi. Ale dej místo něho kteréhokoliv jiného "evropského televizního vojevůdce".
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon Winston Churchill měl během první světové války poměrně pestrou kariéru. Po vypuknutí války v roce 1914 sloužil jako první lord admirality. V roce 1915 pomáhal organizovat katastrofální námořní kampaň v Dardanelách a byl také zapojen do plánování bitvy na Gallipoli. Oba dílčí konflikty dopadly dost špatně.

Winston Churchill v roce 1918

Po těchto neúspěších byl Churchill degradován a odstoupil z vlády. Stal se důstojníkem v armádě a sloužil na západní frontě až do začátku 1916. V roce 1917, pod vedením předsedy vlády Davida Lloyda George, byl Churchill jmenován ministrem vyzbrojování a tuto pozici kterou držel až do ledna 1919, tedy do poválečného období.

V roce 1919 byl jmenován ministrem války a letectví. V této roli se zúčastnil mírových jednání v Paříži v roce 1919. Nebyl zapojen do mírového procesu samotného, ale účastnil se diskusí o podobě poválečného světa. Tuto pozici zastával až do roku 1921. Jak známo, za druhé světové války se mu dařilo o poznání lépe a Velkou Británii dovedl ke slavnému vítězství.
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon fakt mě fascinují timhle imbecilní nápady, jakože mají vrcholní politici jezdit tramvají, nebo ještě lépe chodit do Bruselu pěšky, mají jíst suché rohlíky a nosit roztrhané roucho, aby byli autentičtí. to se prostě neděje. generál nejezdí v tanku, předseda vlády nelítá turistickou třídou. to pro jejich funkci nemá žádný vliv, stačí, když místo šetření pětikorun nebudou krást miliardy, to je to, co pocítíme reálně všichni daleko víc, než nějaké business class lety a limuzíny s řidičem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
@Tycoon

Přesně tak. Lipánek. Černochová. Pekarová Adamová... Nikdo by bojovat a bránit Ukrajinu nešel. Ani by tam nikdy neposlali vlastní děti. Ale Ukrajince budou bezhlavě zbraněmi podporovat v jejich utrpení...
Avatar - Man Ký
Man Ký
@Tycoon ne, nedovedu, protože nejsme ve válce, mám hluboký obdiv k lidem, kteří jdou bojovat za cizí zem, nechápu, proč sem taháš Lipavského, ty půjdeš bojovat? proč z něho děláš zbabělce, když seš sám?
vlacil
Ze strany EK je to principiálně ten samý návrh jako byl původní návrh emisní normy Euro7, než se musel přepracovat. Čili skoro žádná úleva pro spalovací motory, je to jen taková kosmetika a doufám, že to jednotlivé státy EU prokouknou a návrh v tomto znění neschválí.
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@vlacil možná
Uživatel_5100058
Proč bych se měl radovat, že tady budou smradlavý auta dýl?
Avatar - Horký Hrom
Horký Hrom
@Uživatel_5100058 taky nevím